...

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 07, 2011

Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Διακόσια χρόνια πριν, μια πολιτεία χτίζεται κάτω από τη γη και εποικίζεται από τους λίγους "τυχερούς". Μόνο που η Υπόγεια Πολιτεία έχει ημερομηνία λήξης! Και κανείς δεν το γνωρίζει πια, γιατί το έγγραφο που αναφέρεται στους τρόπους διαφυγής από τα έγκατα της γης έχει χαθεί.
Όμως δε χρειάζεται μεγάλη φαντασία για να καταλάβει κανείς ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά στην πόλη. Οι διακοπές του ηλεκτρικού ρεύματος γίνονται όλο και πιο συχνές, βασικά αγαθά και φάρμακα αρχίζουν να λείπουν και νέες ασθένειες εμφανίζονται.
Η Λίνα και ο Ντουν είναι δυο έφηβοι που τριγυρνούν στην πόλη. Ακούνε, παρατηρούν, καταγράφουν και ανησυχούν. Κι όταν πέφτει στα χέρια τους το χαμένο έγγραφο, δεν έχουν παρά να το αποκρυπτογραφήσουν για να βρουν τη σφραγισμένη από καιρό έξοδο.
Κάποιος όμως δε θέλει να τους αφήσει να φύγουν. Κάποιος προτιμάει το σκοτάδι από το φως.

Προσωπική άποψη:
Η "Υπόγεια Πολιτεία" είναι ένα βιβλίο που αρκετό καιρό έβλεπα στα ράφια του Πατάκη όμως, δίσταζα να αγοράσω, παρά το γεγονός ότι έχει λάβει πάμπολλες διακρίσεις και βραβεία από την κυκλοφορία του κι έπειτα. Τελικά, το αποτόλμησα και έχω να πω ότι το βιβλίο έχει δύο μεγάλα ελαττώματα! Είναι εξαιρετικά γρήγορο στην αφήγησή του και πολύ μικρό σε σχέση με αυτό που θα θέλαμε. Με πιο απλά λόγια, είναι ένα βιβλίο που δεν καταλαβαίνεις για πότε τελείωσες την ανάγνωσή του και που φτάνοντας στην τελευταία του σελίδα, εύχεσαι να είχε κι άλλο. Φυσικά υπάρχουν δύο ακόμα συνέχειες της ιστορίας οπότε το κακό είναι αρκετά μικρό σε σχέση με το να τελείωνε το ταξίδι μας εδώ. Αν θα αγοράσω και τα υπόλοιπα; Φυσικά και μάλιστα, πολύ-πολύ σύντομα.

Η ιστορία μας διαδραματίζεται σε μια υπόγεια πόλη η οποία χτίστηκε πάνω από διακόσια χρόνια πριν από το σήμερα. Οι κάτοικοί της δεν γνωρίζουν την ύπαρξη του έξω κόσμου, ούτε έχουν την παραμικρή επικοινωνία με οποιονδήποτε άλλον άνθρωπο πέραν των συμπολιτών τους. Όλος τους ο κόσμος αυτή η πόλη, που άλλοτε γνώρισε μέρες καρποφορίας και δόξας αλλά σήμερα, βρίσκεται στο πιο κρίσιμο σημείο της. Η ηλεκτροδότηση που δίνει ζωή στην πόλη και τους κατοίκους της, που αγνοούν την ύπαρξη ακόμα και του ήλιου, διακόπτεται συνεχώς, τα υλικά αγαθά για την καθημερινή τους διαβίωση όλο και λιγοστεύουν και πολύ σύντομα, όπως φοβούνται, δεν θα μπορούν να επιτύχουν ούτε την στοιχειώδη επιβίωσή τους. Μια λύση πρέπει να βρεθεί και μάλιστα σύντομα, πριν η πολιτεία βυθιστεί για πάντα στο σκοτάδι και τους καταδικάσει σε βέβαιο θάνατο. Όμως έξοδος δεν υπάρχει ή τουλάχιστον, αγνοούν την ύπαρξή της καθώς, μια σειρά από ατυχή γεγονότα οδήγησαν στην εξαφάνιση των οδηγιών των δημιουργών της πολιτείας που θα τους έστελναν στον έξω κόσμο και την σωτηρία τους.

Πρωταγωνιστές της ιστορίας, δύο δωδεκάχρονα παιδιά, η Λίνα και ο Ντουν, που σύμφωνα με τους νόμους της πολιτείας, στην τόσο ευαίσθητη ηλικία που βρίσκονται, είναι ώριμοι πολίτες και πρέπει να εγκαταλείψουν την παιδική τους ταυτότητα και να γίνουν ενεργά και δραστήρια μέλη της κοινωνίας τους, αναλαμβάνοντας επαγγελματικά πόστα που πολλές φορές, δεν είναι ευχάριστα και πολύ περισσότερο, εύκολο να ανταποκριθούν σε αυτά. Η Λίνα είναι δραστήρια, οραματίστρια και δεν φαίνεται να αφήνει τους κανόνες να μπουν εμπόδιο στον δρόμο της, πόσο μάλλον όταν έχει χρέος να προστατέψει την μικρή οικογένεια που της έχει απομείνει. Από την άλλη ο Ντουν είναι παρορμητικός, νευρικός και αποφασισμένος να βοηθήσει την πόλη του και τους κατοίκους της από ένα σκληρό τέλος που μοιάζει να πλησιάζει ολοένα και περισσότερο. Η οραματίστρια Λίνα και ο πολυμήχανος Ντουν, ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να επιτύχουν το ακατόρθωτο και ακόμα κι όταν όλα δείχνουν να είναι εναντίον τους, ακόμα και οι πιθανότητες, ο ένας σπρώχνει τον άλλον ώστε τελικά να βρουν λύσεις και να προχωρήσουν μπροστά.

Η Jeanne DuPrau στο πρώτο της αυτό μυθιστόρημα καταφέρνει με μαεστρία να συνδυάσει την δυστοκία του παρόντος και του μέλλοντος, με την περιπέτεια, την δράση αλλά, και την αστείρευτη ανάγκη του ανθρώπου για επιβίωση με όποιο μέσο. Η υπόγεια πολιτεία της είναι υγρή, σκοτεινή, κλειστοφοβική και παρά την φυσικότητα με την οποία ζουν τη ζωή τους οι άνθρωποι που κατοικούν σε αυτήν, τρομακτική και δυσοίωνη. Οι δύο βασικοί ήρωές της δεν είναι απλά συμπαθητικοί αλλά, αλληλοσυμπληρώνονται με  μοναδικό τρόπο που στο τέλος, φαντάζουν ως μια κοινή, ενιαία οντότητα που μπορεί κόντρα σε όλες τις προβλέψεις και τα στατιστικά να πετύχει τα πάντα. Παράλληλα, μας εντάσσει κι εμάς ως αναγνώστες στο παιχνίδι της αποκωδικοποίησης του χαμένου και φθαρμένου μηνύματος σωτηρίας, κάτι που από μόνο του είναι αρκετό, σε συνδυασμό με την ξέφρενη ροή των γεγονότων, να ανεβάσει τους παλμούς μας.

Αρκούντως απολαυστική, η "Υπόγεια Πολιτεία" είναι ένα βιβλίο που σε καθηλώνει από την πρώτη κι όλας σελίδα και δεν σου επιτρέπει να πάρεις ανάσα μέχρι και την τελευταία στιγμή. Γρήγορο, εύστροφο, έξυπνο, με δράση και ανατροπές, με διεφθαρμένους και ανιδιοτελείς πολίτες να μπλέκονται σε μια αγωνιώδης κούρσα απέναντι στον χρόνο που πιέζει ασφυκτικά, η "Υπόγεια Πολιτεία", παρά το σκοτάδι που την περιβάλει είναι ένα λαμπρό σημείο αναφοράς στη νεανική λογοτεχνία και ικανό να συγκινήσει και να παρασύρει και το πιο ώριμο, ηλικιακά, αναγνωστικό κοινό. Πλούσιο σε περιγραφές και συναισθήματα, γεμάτο μυστήριο και συναρπαστική δράση που καθηλώνει, είναι μια άριστη επιλογή για κάθε αναγνώστη. Και να σημειώσουμε εδώ πως αυτό δεν είναι το τέλος αλλά, μονάχα η αρχή ενός αγώνα που κανείς δεν ξέρει ή υποψιάζεται που θα καταλήξει και ποια σκοτεινά μυστικά κρύβονται από πίσω.
Βαθμολογία 9/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Jeanne DuPrau
Μεταφραστής: Μεγαλούδη Φωτεινή
Εκδόσεις: Πατάκης
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2011
Αρ. σελίδων: 280
ISBN: 978-960-16-3759-4

Posted on Τετάρτη, Δεκεμβρίου 07, 2011 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

12 comments

Τρίτη, Δεκεμβρίου 06, 2011


Χθες το πρωί ανακοινώθηκαν τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών της Ουάσινγκτον (WAFCA - Washington, D.C. Area Film Critics Association) και το "The Artist" συνεχίζει ακάθεκτο με τις πρωτιές. Αναλυτικά τα βραβεία της ένωσης:

Καλύτερη ταινία:
The Artist

Καλύτερη σκηνοθεσία:
Martin Scorsese - "Hugo"

Καλύτερη ανδρική ερμηνεία:
George Clooney - "The Descendants"

Καλύτερη γυναικεία ερμηνεία:
Michelle Williams - "My Week With Marilyn"

Καλύτερη ερμηνεία β` ανδρικού ρόλου:
Albert Brooks - "Drive"

Καλύτερη ερμηνεία β` γυναικείου ρόλου:
Octavia Spencer - "The Help"

Καλύτερο συνολικό καστ:
Bridesmaids

Καλύτερο διασκευασμένο σενάριο:
Alexander Payne, Nat Faxon & Jim Rash - "The Descendants"

Καλύτερο πρωτότυπο σενάριο:
Will Reiser - "50/50"

Καλύτερη animation ταινία:
Rango

Καλύτερο ντοκιμαντέρ:
Cave Of Forgotten Dreams

Καλύτερη ξενόγλωσση ταινία:
La Piel Que Habito

Καλύτερη καλλιτεχνική διεύθυνση:
Dante Ferretti & Francesca Lo Schiavo - "Hugo"

Καλύτερη φωτογραφία:
Emmanuel Lubezki - "The Tree Of Life"

Καλύτερη μουσική:
Ludovic Bource - "The Artist"

Posted on Τρίτη, Δεκεμβρίου 06, 2011 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

4 comments

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 05, 2011


Χτες το βράδυ πραγματοποιήθηκε η τελετή των 13ων Βρετανικών Ανεξάρτητων Βραβείων (BIFA). Αναλυτικά οι νικητές:

Best British Independent Film:
Tyrannosaur
Senna
Shame
Tinker Tailor Soldier Spy
We Need To Talk About Kevin.

Best Director:
Lynne Ramsay - "We Need To Talk About Kevin"
Ben Wheatley - "Kill List"
Steve McQueen - "Shame"
Tomas Alfredson - "Tinker Tailor Soldier Spy"
Paddy Considine - "Tyrannosaur"

The Douglas Hickox Award For Best Debut Director:
Paddy Considine - "Tyrannosaur"
Joe Cornish - "Attack The Block"
Ralph Fiennes - "Coriolanus"
John Michael McDonagh - "The Guard"
Richard Ayoade - "Submarine"

Best Screenplay:
Richard Ayoade - "Submarine"
John Michael McDonagh - "The Guard"
Ben Wheatley & Amy Jump - "Kill List"
Abi Morgan & Steve McQueen - "Shame"
Lynne Ramsay & Rory Kinnear - "We Need To Talk About Kevin"

Best Actress:
Olivia Colman - "Tyrannosaur"
Rebecca Hall - "The Awakening"
Mia Wasikowska - "Jane Eyre"
MyAnna Buring - "Kill List"
Tilda Swinton - "We Need To Talk About Kevin"

Best Actor:
Michael Fassbender - "Shame"
Brendan Gleeson - "The Guard"
Neil Maskell - "Kill List"
Gary Oldman - "Tinker Tailor Soldier Spy"
Peter Mullan - "Tyrannosaur"

Best Supporting Actress:
Vanessa Redgrave - "Coriolanus"
Felicity Jones - "Albatross"
Carey Mulligan - "Shame"
Sally Hawkins - "Submarine"
Kathy Burke - "Tinker Tailor Soldier Spy"

Best Supporting Actor:
Michael Smiley - "Kill List"
Tom Hardy - "Tinker Tailor Soldier Spy"
Benedict Cumberbatch - "Tinker Tailor Soldier Spy"
Eddie Marsan - "Tyrannosaur"
Ezra Miller - "We Need To Talk About Kevin"

Most Promising Newcomer:
Tom Cullen - "Weekend"
Jessica Brown Findlay - "Albatross"
John Boyega - "Attack The Block"
Craig Roberts - "Submarine"
Yasmin Paige - "Submarine"

Best Achievement In Production:
Weekend
Kill List
Tyrannosaur
Wild Bill
You Instead

Best Technical Achievement:
Maria Djurkovic - "Tinker Tailor Soldier Spy"
Chris King & Gregers Sall - "Senna"
Sean Bobbitt - "Shame"
Joe Walker - "Shame"
Seamus McGarvey - "We Need To Talk About Kevin"

Best Documentary:
Senna
Hell And Back Again
Life In A Day
Project Nim
TT3D: Closer to the Edge

Best British Short:
Chalk
0507
Love At First Sight
Rite And Rough Skin

Best Foreign Independent Film:
A Separation
Animal Kingdom
Drive
Pina
The Skin I Live In

The Raindance Award:
Leaving Baghdad
Acts Of Godfrey
Black Pond
Hollow And A Thousand Kisses Deep

The Richard Harris Award For Outstanding Contribution By An Actor To British Film:
Ralph Fiennes

The Variety Award:
Kenneth Branagh

The Special Jury Prize For An Outstanding Contribution To The British Film Industry:
Graham Easton

Posted on Δευτέρα, Δεκεμβρίου 05, 2011 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

5 comments

Κυριακή, Δεκεμβρίου 04, 2011


Πραγματοποιήθηκε χθες αργά στο Βερολίνο, η τελετή των 24ων Ευρωπαϊκών Βραβείων Κινηματογράφου με τα αποτελέσματα να καθορίζονται από τους ψήφους των άνω των 2.500 μελών της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας. Οι νικητές αναλυτικά:

Ευρωπαϊκή Ταινία:
Melancholia
The Artist
Le Gamin au Velo
Haevnen
The King`s Speech
Le Havre

Ευρωπαίος σκηνοθέτης:
Susanne Bier - "Haevnen"
Jean-Pierre & Luc Dardenne - "Le Gamin au Velo"
Aki Kaurismaki - "Le Havre"
Bela Tarr - "A Torinoi Lo"
Lars Von Trier - "Melancholia"

Ευρωπαία Ηθοποιός:
Tilda Swinton - "We Need to Talk About Kevin"
Kirsten Dunst - "Melancholia"
Charlotte Gainsbourg - "Melancholia"
Cecile De France - "Le Gamin au Velo"
Nadezhda Markina - "Elena"

Ευρωπαίος Ηθοποιός:
Colin Firth - "The King`s Speech" 
Jean Dujardin - "The Artist"
Mikael Persbrandt - "Haevnen"
Michel Piccoli - "Habemus Papam"
Andre Wilms - "Le Havre"

Ευρωπαίος Σεναριογράφος:
Jean-Pierre & Luc Dardenne για το Le Gamin au Velo - Το Παιδί με το Ποδήλατο
Aki Kaurismaki - "Le Havre"
Anders Thomas Jensen - "Haevnen"
Lars Von Trier - "Melancholia"

Καλύτερος Ευρωπαίος Κινηματογραφιστής (Βραβείο Carlo di Palma):
Manuel Alberto Claro για το Melancholia
Fred Kelemen - "A Torinoi Lo"
Guillaume Schiffman - "The Artist"
Adam Sikora - "Essential Killing"

Καλύτερο Μοντάζ:
The King`s Speech
3
Melancholia

Σχεδιασμός Παραγωγής:
Melancholia
Habemus Papam
La Piel que Habito

Μουσική Σύνθεση Για Ταινία:
The Artist
The King`s Speech
La Piel que Habito
A Torinoi Lo

Posted on Κυριακή, Δεκεμβρίου 04, 2011 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

2 comments

Σάββατο, Δεκεμβρίου 03, 2011


Η Αμερικανική Ένωση Κριτικών (National Board Of Review) ανακοίνωσε τα βραβεία της για το 2011, κάτι που κάνει από το 1945 κάθε χρόνο. Οι νικητές αναλυτικά:

Best Actor:
George Clooney - "The Descendants"

Best Actress:
Tilda Swinton - "We Need to Talk About Kevin"

Best Adapted Screenplay:
Alexander Payne, Nat Faxon & Jim Rash - "The Descendants"

Best Animated Feature:
Rango

Best Director:
Martin Scorsese - "Hugo"

Best Documentary:
Paradise Lost 3: Purgatory

Best Ensemble:
The Help

Best Film:
Hugo

Best Foreign Language Film:
A Separation

Best Original Screenplay:
Will Reiser - "50/50"

Best Supporting Actor:
Christopher Plummer - "Beginners"

Best Supporting Actress:
Shailene Woodley - "The Descendants"

Breakthrough Performance:
Felicity Jones - "Like Crazy"

Breakthrough Performance:
Rooney Mara - "The Girl With The Dragon Tattoo"

Debut Director:
J.C. Chandor - "Margin Call"

NBR Freedom Οf Expression:
Crime After Crime

NBR Freedom Of Expression:
Pariah

Special Achievement Ιn Filmmaking:
"The Harry Potter Franchise" - A Distinguished Translation From Book To Film

Spotlight Award:
Michael Fassbender ("A Dangerous Method", "Jane Eyre", "Shame", "X-Men: First Class")

Top 10 Independent Films:
50/50
Another Earth
Beginners
A Better Life
Cedar Rapids
Margin Call
Shame
Take Shelter
We Need To Talk About Kevin
Win Win

Top 5 Documentaries:
Born to be Wild
Buck
George Harrison: Living in the Material World
Project Nim
Senna

Top 5 Foreign Language Films:
13 Assassins
Elite Squad: The Enemy Within
Footnote
Le Havre
Point Blank

Top Films:
The Artist
The Descendants
Drive
The Girl With The Dragon Tattoo
Harry Potter And The Deathly Hallows Part 2
The Ides Of March
J. Edgar
The Tree Of Life
War Horse

Posted on Σάββατο, Δεκεμβρίου 03, 2011 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

2 comments

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 02, 2011

Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Η Σίτα, η γοητευτική ηρωίδα που μετράει πέντε χιλιάδες χρόνια στη Γη σε σώμα δεκαεφτάχρονης, ανακαλύπτει πως κατέχει ικανότητες που δεν είχε προηγουμένως, κάτι που τη βοηθάει να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει και να βοηθήσει τον άμοιρο Τζόελ, που δεν μπορεί ακόμα να χειριστεί τις υπερφυσικές του ικανότητες.
Όταν όμως αντιλαμβάνεται πως ο αντίπαλός της δεν είναι άλλος από τον Αρτούρο Έβολα, τον παρανοϊκό εραστή της κατά τον Μεσαίωνα που είχε χρησιμοποιήσει το αίμα της με σκοπό να κάνει τους θνητούς αθάνατους, καταλαβαίνει ότι πρέπει να υπερβεί τις δυνάμεις της. Και το τίμημα θα αποδειχτεί πολύ ακριβό.

Προσωπική άποψη:
Είναι από τις λίγες φορές που δεν χρειάζεται να περιμένω 'αιώνες' προκειμένου να διαβάσω την συνέχεια μια ιστορίας. Ευτυχώς ο Πατάκης, φρόντισε η σειρά "Δίψα" να κυκλοφορήσει τα τρία πρώτα της βιβλία με διαφορά ενός μόλις μήνα, γεγονός που ως αναγνώστη, κάνει την ζωή μου πιο εύκολη. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως μιλάμε για μια σειρά τα γεγονότα της οποίας τρέχουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς και το να μεσολαβούσε μεγάλο διάστημα ανάμεσα στις εκδόσεις απλά θα κατέστρεφε την μαγεία. Η Σίτα λοιπόν επιστρέφει, από το σημείο ακριβώς όπου την αφήσαμε στο τέλος του δεύτερου βιβλίου, με σκοπό να κλείσει τις εκκρεμότητες που έμειναν ανοιχτές και πάνω απ' όλα, έτοιμη να παλέψει για να ξεφύγει από μια μοίρα που μπορεί να αποδειχτεί τραγική, όχι μόνο για την ίδια της την ύπαρξη αλλά, για την ύπαρξη ολόκληρου του ανθρωπίνου γένους.

Η Σίτα έχει καταφέρει να σκοτώσει μέχρι και το τελευταίο βαμπίρ που δημιούργησε ο ψυχασθενής Έντι, δίνοντας έτσι τέλος σε μια μάστιγα η οποία πολύ εύκολα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε έναν φονικό στρατό που θα εξαφάνιζε την ανθρωπότητα. Παράλληλα, καταπάτησε για δεύτερη φορά τον όρκο της στο θεό Κρίσνα, μεταμορφώνοντας σε βαμπίρ τον ετοιμοθάνατο Τζόελ καθώς δεν μπορούσε να τον αφήσει έρμαιο της μοίρας του. Όμως τα πράγματα κάθε άλλο παρά ομαλά εξελίσσονται για την πρωταγωνίστριά μας καθώς, μπορεί ο Τζόελ να κατανοεί την απόφασή της να τον αλλάξει ωστόσο, το FBI βρίσκεται σύντομα στον 'τόπο του εγκλήματος' και όπως όλα δείχνουν, γνωρίζουν πολύ περισσότερα απ' όσα θα έπρεπε. Είναι αποφασισμένοι να συλλάβουν την Σίτα και όποιον άλλον βρίσκεται μαζί της και να τους μεταφέρουν σε μια τοποθεσία, ειδικά διαμορφωμένη για να τους 'φιλοξενήσει' με σκοπό, όχι μόνο να ανακαλύψουν την πραγματική της φύση αλλά, να την χρησιμοποιήσουν.

Όπως αντιλαμβάνεστε, η Σίτα δεν είναι από τους χαρακτήρες εκείνους που παραδίδουν εύκολα τα όπλα και έτσι, κάνει ότι είναι δυνατόν προκειμένου να ξεφύγει, έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι θα οδηγηθεί στον θάνατο. Παρακολουθούμε λοιπόν μια ξέφρενη προσπάθεια απόδρασης η οποία όμως, δεν έχει την κατάληξη που επιθυμούσε. Ο Τζόελ βρίσκεται στα χέρια του FBI και εκείνη είναι αποφασισμένη να τον πάρει πίσω. Φυσικά τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα και ένας άνθρωπος από το μακρινό παρελθόν της θα κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Την ίδια ώρα, ανακαλύπτει τις νέες δυνάμεις της, τις οποίες και απέκτησε χάρη στο αίμα του νεκρού πια δημιουργού της. Χωρίς να μπορεί να τις κατανοήσει απόλυτα και έχοντας την ανασφάλεια που της γεννά η πεποίθηση ότι ο θεός της την έχει εγκαταλείψει, πρέπει να παλέψει όπως ποτέ άλλοτε στη ζωή της. Οι τραγικές αποφάσεις του παρελθόντος της ξυπνάνε και είναι αυτές που την καθοδηγούν γνωρίζοντας πολύ καλά πως η ιδιαίτερη φύση της δεν είναι ευλογία αλλά, μια κατάρα που δεν μπορεί να αφήσει να πάρει παγκόσμιες διαστάσεις.

Ο Pike χειρίζεται την ιστορία του με μαεστρία και δυναμισμό ανεβάζοντας πολύ ψηλά τον πήχη. Για άλλη μια φορά, η ιστορία του είναι ευέλικτη, γρήγορη, γεμάτη δράση και ανατροπές, καθιστώντας αδύνατο το να πάρεις ανάσα, πόσο μάλλον το να αφήσεις το βιβλίο από τα χέρια σου. Πραγματικά, ο τρόπος με τον οποίο αφηγείται την ιστορία του είναι μοναδικός, συνδυάζοντας αρχέγονες δοξασίες, θρύλους και θρησκευτικά δρώμενα, δίνοντας στην ιστορία του έναν αέρα εξωτικής και μαγικής ρεαλιστικότητας. Τα βαμπίρ του προέρχονται από έναν αρχαίο και άγριο κόσμο ο οποίος είναι ολότελα δικός του και κατά συνέπεια, πολύ ξεχωριστός και ιδιαίτερος. Το να καταφεύγει σε αναδρομές του παρελθόντος είναι κάτι που μας έχει συνηθίσει όμως, το κάνει με τέτοιον τρόπο ώστε ο αναγνώστης να μην κουράζεται και να δέχεται, όχι άχρηστες πληροφορίες αλλά, μόνον όσες είναι πραγματικά σημαντικές και ζωτικής σημασίας ώστε να κατανοήσουμε τα κίνητρα αλλά και τα βαθύτερα ψυχολογικά τραύματα και τις ανάγκες των πρωταγωνιστών του. Πιο σκληρό και βίαιο, με περισσότερες απώλειες, είναι το βιβλίο του εκείνο που μέχρι στιγμής, αποτελεί την κορύφωση του δράματος.

Απ' ότι φαίνεται οι εκδόσεις Πατάκη αποφάσισαν να εκδώσουν και τα υπόλοιπα βιβλία της σειράς ή τουλάχιστον, αυτό προκύπτει φτάνοντας στο τέλος της ανάγνωσης του συγκεκριμένου βιβλίου που φαντάζει στα μάτια μας ως το τέλος ενός κύκλου και ως η αφετηρία ενός νέου, γεμάτου νέες ανατροπές κι εκπλήξεις. Εικασίες μπορούμε να κάνουμε πολλές όμως τίποτα δεν είναι σίγουρο. Το σίγουρο είναι πως η ιστορία στα βάθη της μιλάει για την αγάπη και πως αυτή μπορεί να μας καθοδηγήσει φτάνοντας στην ολοκλήρωση ή την απόλυτη καταστροφή. Ταυτόχρονα, παρουσιάζει το σκληρό πρόσωπο του ανθρώπου που μπορεί να γίνει το πιο επικίνδυνο πλάσμα στον κόσμο, ξεπερνώντας ακόμα και τα αιμοσταγή βαμπίρ. Γιατί τίποτα δεν είναι πιο επικίνδυνο από την μισαλλοδοξία, την ανάγκη για αναγνώριση και την απόκτηση μιας υπέρτατης δύναμης που θα προσφέρει εξουσία. Ο Pike χρησιμοποιεί την αλχημεία ως σημείο τερματισμού και έναρξης, ως το πέρασμα σε μια νέα ζωή και μια νέα τάξη πραγμάτων που πραγματικά αγωνιώ να ανακαλύψω και να εξερευνήσω.
Βαθμολογία 9/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Pike Christopher
Μεταφραστής: Κουμπαρέλη Μπελίκα
Εκδόσεις: Πατάκης
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2011
Αρ. σελίδων: 200
ISBN: 978-960-16-4011-2

Posted on Παρασκευή, Δεκεμβρίου 02, 2011 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

43 comments

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 01, 2011


H Ένωση Κριτικών Νέας Υόρκης αποφάσισε φέτος να μεταφέρει τα βραβεία της στα τέλη Νοεμβρίου, από τα μέσα Δεκεμβρίου που επρόκειτο να πραγματοποιηθούν. Αναλυτικά οι νικητές:

Καλύτερη ταινία:
The Artist

Καλύτερος σκηνοθέτης:
Michel Hazanavicius - "The Artist"

Σενάριο:
Steven Zaillian & Aaron Sorkin - "Moneyball"

Καλύτερος ηθοποιός:
Brad Pitt - "Moneyball" & "The Tree Of Life"

Καλύτερη ηθοποιός:
Meryl Streep - "The Iron Lady"

Καλύτερος ηθοποιός β` ρόλου:
Albert Brooks - "Drive"

Καλύτερη ηθοποιός β` ρόλου:
Jessica Chastain - "The Tree Of Life", "The Help" & "Take Shelter"

Φωτογραφία:
Emmanuel Lubezki - "The Tree Of Life"

Ντοκιμαντέρ:
Cave Of Forgotten Dreams

Ξενόγλωσση ταινία:
A Separation

Καλύτερη πρώτη ταινία:
Margin Call

Ειδικό Βραβείο:
Raoul Ruiz

Posted on Πέμπτη, Δεκεμβρίου 01, 2011 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

2 comments