Πέμπτη, Φεβρουαρίου 07, 2013


Τα 11α Ετήσια Βραβεία της Κοινότητας Ειδικών Εφέ, εν αγγλική συντομία Annual VES Awards, ανακοίνωσαν τους νικητές τους. Αναλυτικά:

Ειδικά Εφέ Σε «Εφετζίδικη» Ταινία:
Life Of Pi
The Hobbit: An Unexpected Journey
Prometheus
The Avengers
Battleship

Ειδικά Εφέ Σε «Μη Εφετζίδικη» Ταινία:
The Impossible
De Rouille Et D`Os
Argo
Flight
Zero Dark Thirty

Σχέδιο Σε Ταινία Κινουμένων Σχεδίων:
Brave
ParaNorman
Rise Of The Guardians
Wreck-It Ralph
Hotel Transylvania

Σχεδιασμένος (Ψηφιακός) Χαρακτήρας Σε «Ζωντανή» Ταινία:
"Life Of Pi" - Richard Parker
"The Hobbit: An Unexpected Journey" - Βασιλιάς Goblin
"The Hobbit: An Unexpected Journey" - Gollum
"The Avengers" - The Hulk

Σχεδιασμένος Χαρακτήρας σε ταινία κινουμένων σχεδίων:
"Brave" - Merida
"Brave" - Argument
"Hotel Transylvania" - Dracula
"Wreck-It Ralph" - Vanellope
"The Pirates! In An Adventure With Scientists!" - Η συμμορία

Δημιουργημένο Περιβάλλον (Ντεκόρ) Σε «Ζωντανή» Ταινία:
"The Avengers" - Κεντρικό Μανχάταν
"The Hobbit: An Unexpected Journey" - Σπήλαιο των Goblin
"Prometheus" - LV-233
"Life Of Pi" - Ο ωκεανός

Δημιουργημένο Περιβάλλον (Ντεκόρ) Σε Ταινία Κινουμένων Σχεδίων:
"Brave" - Το δάσος
"ParaNorman" - Νεκροταφείο
"ParaNorman" - Κεντρικός δρόμος
"Rise Of The Guardians" - Ο Βόρειος Πόλος

Ψηφιακή Φωτογραφία:
The Hobbit: An Unexpected Journey
The Avengers
Total Recall
The Amazing Spider-Man

Μακέτες:
"The Avengers" - Helicarrier
"The Impossible" - Ξενοδοχείο Orchid
"Men In Black III" - Ακρωτήριο Κανάβεραλ
"The Dark Knight Rises" - Ληστεία στο αεροπλάνο

Εφέ Και Προσομοίωση Σχεδίου Σε Ταινία Κινουμένων Σχεδίων:
"Brave" - Το Δάσος
"ParaNorman" - Practical Volumetrics
"ParaNorman" - Angry Aggie Ink-Blot Electricity
"Rise Of The Guardians" - Τελική μάχη

Εφέ Και Προσομοίωση Σχεδίου Σε «Ζωντανή» Ταινία:
The Avengers
The Hobbit: An Unexpected Journey
Life Of Pi
Prometheus

Posted on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 07, 2013 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

2 comments

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 06, 2013

Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Ο Ίθαν Γουέιτ έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του λαχταρώντας να αποδράσει από την αποπνικτικά μικρή πόλη του Νότου, το Γκάτλιν. Ποτέ δεν είχε φανταστεί ότι θα συναντούσε το κορίτσι των ονείρων του, τη Λένα Ντουκέιν, η οποία ξεσκέπασε μια μυστική, ισχυρή και καταραμένη πλευρά του Γκάτλιν, που ήταν κρυμμένη μπροστά στα μάτια τους.
Και ποτέ δεν περίμενε πως θα υποχρεωνόταν να αφήσει πίσω του όλους και όλα για τα οποία νοιαζόταν. Έτσι όταν ο Ίθαν ξυπνάει μετά τα τραγικά γεγονότα του Δέκατου όγδοου Φεγγαριού, έχει μόνο ένα σκοπό: να βρει έναν τρόπο να επιστρέψει στη Λένα και σε αυτούς που αγαπάει.
Πίσω στο Γκάτλιν, η Λένα κάνει τα δικά της παζάρια για την επιστροφή του Ίθαν, και ορκίζεται να κάνει ό,τι χρειαστεί – ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να εμπιστευτεί παλιούς εχθρούς ή να ρισκάρει τις ζωές της οικογένειας και των φίλων που ο Ίθαν άφησε για να προστατεύσει.
Ανάμεσα σε δύο κόσμους, ο Ίθαν και η Λένα πρέπει να συνεργαστούν για να ξαναγράψουν τη μοίρα τους σε αυτό το εντυπωσιακό φινάλε στη σειρά των Όμορφων Πλασμάτων.

Προσωπική άποψη:
Δεν είναι μυστικό... Λατρεύω τα "Χρονικά Των Κάστερ" και θεωρώ πως το 3ο βιβλίο της σειράς, "Όμορφο Χάος", κατάφερε να απογειώσει, τόσο την ίδια την ιστορία και τους εμπλεκόμενους σε αυτήν, όσο κι εμάς ως αναγνώστες, αφήνοντάς μας να κρεμόμαστε από μια αόρατη, πολύ λεπτή κλωστή, περιμένοντας με αγωνία το 4ο και τελευταίο βιβλίο προκειμένου να ανακαλύψουμε τι ακριβώς συνέβη έπειτα από εκείνο το κρίσιμο σημείο όπου οι άτιμες συγγραφείς μας άφησαν την τελευταία φορά που οι δρόμοι μας συναντήθηκαν αλλά, και ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν ο Ίθαν και η Λένα, και ίσως όχι μόνο αυτοί, προκειμένου να μπορέσουν να πορευτούν προς μια τερματική γραμμή η οποία, δεν θα επιφυλάσσει άλλα βάσανα, πόνο και απώλειες αλλά, την ελευθερία τους, το δικαίωμα μιας φυσιολογικής ζωής, της λύτρωσης, όπως άλλωστε μαρτυρά και ο τίτλος του βιβλίου.

Μπορεί να θέλαμε να πιστεύουμε πως θα συνέβαινε κάτι διαφορετικό όμως ο Ίθαν, επιλέγοντας να πέσει από την δεξαμενή έτσι ώστε να πεθάνει και με το θάνατό του, να επανέλθει η ισορροπία, οδηγείται εκεί ακριβώς που έπρεπε. Σε έναν Άλλο Κόσμο, σε ένα διαφορετικό από το γήινο επίπεδο, ως Αδιαφανής. Ναι, ο Ίθαν είναι νεκρός όμως, όπως όλα δείχνουν, η διαδρομή του δεν έχει φτάσει στο τέρμα της αφού καταλήγει σε εκείνο το πεδίο που χωρίζει τον κόσμο των ζωντανών από τον κόσμο των νεκρών, σε ένα πεδίο όπου καταλήγουν μόνο όσοι έχουν αφήσει πίσω τους ανοιχτούς λογαριασμούς που τους δεσμεύουν και δεν μπορούν να επιτρέψουν στις ψυχές των νεκρών την οριστική κατάκλιση. Εκεί είναι που ανακαλύπτει πως ο θάνατός του, δεν έπρεπε να έχει έρθει, πως κάποιος, άλλαξε τη μοίρα του επεμβαίνοντας στα Χρονικά των Κάστερ και ξαναγράφοντας το μέλλον του, οδηγώντας τον πρόωρα στο θάνατο. Και αυτό, είναι κάτι που ναι μεν μπορεί να αλλάξει όμως, κανείς δεν είπε ότι είναι κι εύκολο.

Ο Ίθαν ξεκινάει ένα νέο ταξίδι, μια νέα, μεγάλη διαδρομή, σε αυτόν τον Άλλο Κόσμο. Μοναδικός του στόχος, να βρει το βιβλίο που καθόρισε τη ζωή και το θάνατό του και να καταστρέψει την λανθασμένη σελίδα της ιστορίας του ώστε να μπορέσει να επιστρέψει στο γήινο επίπεδο, κοντά στον πατέρα του και την Άμμα, κοντά στους φίλους του μα πάνω απ' όλα, κοντά στη Λένα που δεν φεύγει στιγμή από το μυαλό του, δίνοντάς του δύναμη και ώθηση να συνεχίσει. Η Λένα από την άλλη, ευρισκόμενη στο γήινο πεδίο και αφού συνειδητοποιεί ότι ο Ίθαν βρίσκεται κάπου και χρειάζεται τη βοήθειά της, επιστρατεύει ότι μέσον έχει στη διάθεσή της προκειμένου να τον διευκολύνει, να τον βοηθήσει να κάνει ένα ακόμα βήμα προς την ανάκτηση της ζωής του, να ξεπεράσει τα όποια άγνωστα σε εκείνη εμπόδια μπορεί να έχει συναντήσει στην άλλη μεριά ώστε να μπορέσει να γυρίσει και πάλι κοντά σε εκείνη, κάνοντάς την να νιώσει ολόκληρη ξανά. Γιατί κόντρα σε όλα όσα τους θέλουν χώρια, αυτοί οι δύο γεννήθηκαν για να είναι μαζί, με όποιο κόστος, με όποια θυσία.

Οι Κami Garcia και Margaret Stohl μέχρι τώρα, ακολουθούσαν μια πολύ συγκεκριμένη γραμμή αφήγησης. Πρωτοπρόσωπη, με τον Ίθαν στον ρόλο του αφηγητή, ένα χαρακτηριστικό που έκανε την συγκεκριμένη σειρά να ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλες του είδους, δίνοντας τα πρωταγωνιστικά ηνία στο αγόρι και όχι στο κορίτσι. Αυτή τη φορά όμως, τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά. Η πρώτη διαφορά έχει να κάνει με το ότι το βιβλίο είναι ουσιαστικά χωρισμένο σε τρία μικρότερα βιβλία. Τι εννοώ με αυτό; Κατά μία έννοια, το βιβλίο είναι χωρισμένο σε τρεις ενότητες. Η πρώτη, έχει να κάνει με την μετάβαση του Ίθαν από την θνητή, στη μεταθανάτια ζωή και στην ανακάλυψη της δεύτερης ευκαιρίας που μπορεί να έχει για να επιστρέψει καθώς, και τι χρειάζεται να κάνει για να το πετύχει. Η δεύτερη, μας μεταφέρει στο γήινο πεδίο όπου η Λένα και οι υπόλοιπη παρέα, προσπαθούν από τη μεριά τους να κάνουν ότι μπορούν προκειμένου να βοηθήσουν τον Ίθαν να ολοκληρώσει το στόχο του. Τέλος, έχουμε την τρίτη και τελευταία ενότητα που ουσιαστικά, είναι η τελική πορεία του Ίθαν, ο τελευταίος αγώνας, η τελευταία μάχη που πρέπει να δώσει έτσι ώστε είτε να σωθεί, είτε να χάσει την ψυχή του.

Και πάμε τώρα στην δεύτερη διαφορά που κατά μία έννοια, σχετίζεται με την πρώτη. Ακριβώς επειδή το βιβλίο είναι χωρισμένο στις προαναφερόμενες ενότητες, υπάρχει αναγκαιότητα προσαρμογής της αφήγησης. Ο Ίθαν, μπορεί να συνεχίσει να είναι πρωταγωνιστής στο πρώτο και το τρίτο σκέλος του βιβλίου όμως, δεδομένης της κατάστασης, δεν μπορεί να είναι και στο ενδιάμεσο. Από τη στιγμή που η Λένα καλείται να εξυπηρετήσει έναν σκοπό, να οργανώσει και να συντονίσει μια αναζήτηση ενός εξαιρετικά πολύτιμου στοιχείου, δεν είναι αρκετό να φαίνεται ότι είναι η πρωταγωνίστρια αλλά, να αναλάβει και τα ηνία της αφήγησης, αφήνοντάς μας να παρακολουθήσουμε τα γεγονότα μέσα από τα δικά της μάτια και τα καθαρά, προσωπικά της συναισθήματα απέναντι στα γεγονότα. Και ενώ αυτή η τακτική ίσως να ήταν ρίσκο σε μια άλλη περίπτωση, στην προκειμένη, εξυπηρετεί απόλυτα τον σκοπό της, χωρίς να μειώνει την δυναμική της ιστορίας αλλά αντίθετα, ενισχύοντάς της, αφήνοντας την δύναμη του δεσμού ανάμεσα στον Ίθαν και τη Λένα, να είναι μια εμφανής και ξεκάθαρος από κάθε άλλη φορά.

Οι μαγικές δοξασίες του Νότου δίνουν και πάλι δυναμικό παρόν, μοιρασμένες ανάμεσα στον κόσμο των νεκρών και των ζωντανών αποδεικνύοντας πως, πίσω από κάθε μύθο, κρύβεται μια πραγματικότητα. Πως υπάρχουν δυνάμεις τις οποίες επειδή δεν μπορούμε να αντιληφθούμε ή να τις εξηγήσουμε, δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν. Η μαγεία υπάρχει, είτε την δεχόμαστε με την κυριολεκτική, είτε με την μεταφορική της έννοια. Η ιστορία των Κάστερ ολοκληρώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αφήνοντας το αναγνωστικό κοινό που την αγάπησε, με μια αίσθηση πληρότητας και ικανοποίησης. Η δράση είναι συνεχείς και αδιάκοπες και οι πληροφορίες που δεχόμαστε, μας αποκαλύπτουν σταδιακά καλά κρυμμένες αλήθειες που έμειναν για πολύ καιρό θαμμένες, περιμένοντας κάποιον να τις λυτρώσει από την σιωπή. Ο Ίθαν και η Λένα, έκαναν πολύ μεγάλο δρόμο, αντιμετώπισαν πολλά φεγγάρια, ήρθαν αντιμέτωποι με πολλές προκλήσεις και τώρα, βρίσκονται στο σημείο εκείνο που πρέπει να παλέψουν μέχρι τελικής πτώσης, με όποιο κόστος. Ο καθένας παίρνει στο τέλος αυτό που του αξίζει, αυτό για το οποίο πάλεψε, είτε τελικά ήταν για καλό, είτε για κακό.
Βαθμολογία 10/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφείς: Κami Garcia & Margaret Stohl
Μεταφραστής: Τριαδά Πηνελόπη
Εκδόσεις: Πλατύπους
Κατηγορία: Ξένη Πεζογραφία
Έτος Έκδοσης: 2012
Αρ. σελίδων: 440
ISBN: 978-960-6665-91-2

Το review ανέβηκε επίσης στο Culturenow.gr:
http://www.culturenow.gr/19872/kami-garcia-margaret-stohl--omorfi-lutrwsi-ekdoseis-platupous

Posted on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 06, 2013 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

6 comments

Τρίτη, Φεβρουαρίου 05, 2013


Δόθηκαν τα βραβεία της Ένωσης Σκηνοθετών Αμερικής (DGA) για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Οι νικητές αναλυτικά:

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ ΤΑΙΝΙΑ:
Ben Affleck - "Argo"
Kathryn Bigelow - "Zero Dark Thirty"
Tom Hooper - "Les Miserables"
Ang Lee - "Life Of Pi"
Steven Spielberg - "Lincoln"

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ:
Malik Bendjelloul - "Searching For Sugar Man"
Alison Klayman - "Ai Weiwei: Never Sorry"
David France - "How To Survive A Plague"
Kirby Dick - "The Invisible War"
Lauren Greenfield - "The Queen Of Versailles"

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ ΤΗΛΕΤΑΙΝΙΑ / ΜΙΝΙ ΣΕΙΡΑ:
Jay Roach - "Game Change" (HBO)
Greg Berlanti - "Political Animals," “Pilot” (USA Network)
Philip Kaufman - "Hemingway & Gellhorn" (HBO)
Kevin Reynolds - "Hatfields & McCoys" (History Channel)
Michael Rymer - "American Horror Story: Asylum," “Dark Cousin” (FX)

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ:
Rian Johnson - "Breaking Bad," “Fifty-One” (AMC)
Michael Cuesta - "Homeland," “The Choice” (Showtime)
Jennifer Getzinger - "Mad Men," “A Little Kiss” (AMC)
Lesli Linka Glatter - "Homeland," “Q & A” (Showtime)
Greg Mottola - "The Newsroom," “We Just Decided To” (HBO)

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ ΚΩΜΙΚΗ ΣΕΙΡΑ:
Lena Dunham - "Girls," “Pilot” (HBO)
Louis C.K. - "Louie," “New Year’s Eve” (FX)
Mark Cendrowski - "The Big Bang Theory," “The Date Night Variable" (CBS)
Bryan Cranston - "Modern Family," “Election Day” (ABC)
Beth McCarthy-Miller - "30 Rock," "Live From Studio 6H" (NBC)

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ / ΒΑΡΙΕΤΕ:
Glenn Weiss - "66th Annual Tony Awards" (CBS)
Michael Dempsey - "12-12-12: The Concert For Sandy Relief" (Multiple Networks/Cable Outlets)
Don Roy King - "Saturday Night Live With Host Mick Jagger" (NBC)
Don Mischer - "84th Annual Academy Awards" (ABC)
Chuck O'Neil - "The Daily Show With Jon Stewart," "#17153" (Comedy Central)

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΕΙΡΑ:
Jill Mitwell - "One Life To Live", “Between Heaven And Hell” (ABC)
Albert Alarr - "Days Of Our Lives", “Trapped” (NBC)
Larry Carpenter - "General Hospital", “Bad Water” (ABC)
William Ludel - "General Hospital", “Magic Milo” (ABC)
Scott McKinsey - "General Hospital", “Shot Through The Heart” (ABC)

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Paul Hoen - "Let It Shine" (Disney Channel)
Stuart Gillard - "Girl vs. Monster" (Disney Channel)
Savage Steve Holland - "Big Time Movie" (Nickelodeon)
Jonathan Judge - "Camp Fred" (Nickelodeon)
Amy Schatz - "Don’t Divorce Me! Kids’ Rules For Parents On Divorce" (HBO)

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ ΡΙΑΛΙΤΙ:
Brian Smith - "Master Chef," "Episode #305" (Fox)
Tony Croll - "America's Next Top Model," "The Girl Who Becomes America's Next Top Model" (CW)
Peter Ney - "Face Off," "Scene Of The Crime" (Syfy)

Posted on Τρίτη, Φεβρουαρίου 05, 2013 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

2 comments

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 04, 2013


Δόθηκαν τα 40ά βραβεία Annie, στο Royce Hall του UCLA. Οι νικητές αναλυτικά:

Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων:
Wreck-It Ralph
Brave
Frankenweenie
Hotel Transylvania
ParaNorman
Rise Of The Guardians
The Pirates! In An Adventure With Scientists!
Le Chat Du Rabbin

Καλύτερη Σκηνοθεσία:
Rick Moore - "Wreck-It Ralph"
Genndy Tartakovsky - "Hotel Transylvania"
Sam Fell, Chris Butler - "ParaNorman"
Johan Sfar, Antoine Delesvaux - "Le Chat Du Rabbin"
Remi Bezancon, Jean-Christophe Lie - "Zarafa"

Καλύτερο Σενάριο:
Wreck-It Ralph
Brave
Frankenweenie
From Up On Poppy Hill
ParaNorman
The Pirates! In An Adventure With Scientists!

Καλύτερη Φωνή:
Alan Tudyk - "Wreck-It Ralph"
Jim Cummings - "Zambezia"
Kelly MacDonald - "Brave"
Catherine O`Hara - "Frankenweenie"
Adam Sandler - "Hotel Transylvania"
Atticus Shaffer - "Frankenweenie"
Imelda Staunton - "The Pirates! In An Adventure With Scientists!"

Καλύτερο Μοντάζ:
Brave
Hotel Transylvania
Rise Of The Guardians
Secret Of The Wings
Wreck-It Ralph

Καλύτερα Εφέ:
Rise Of The Guardians
Brave
Ice Age: Continental Drift
Madagascar 3: Europe`s Most Wanted
ParaNorman
Star Wars: The Clone Wars (TV επεισόδιο)
Wreck-It Ralph

Καλύτερη Μουσική:
"Wreck-It Ralph" - Henry Jackman
"Zambezia" - Bruce Retief
"Brave" - Patrick Doyle, Mark Andrews & Alex Mandel
"Hotel Transylvania" - Mark Mothersbaugh
"Ice Age: Continental Drift" - John Powell, Adam Schlesinger & Ester Dean
"The Lorax" - John Powell, Cinco Paul
"Rise Of The Guardians" - Alexandre Desplat
"Secret Of The Wings" - Joel McNeely, Brendan Milburn & Valerie Vigoda

Καλύτερος Σχεδιασμός Παραγωγής:
Brave
Frankenweenie
Hotel Transylvania
Ice Age: Continental Drift
Madagascar 3: Europe`s Most Wanted
ParaNorman
The Pirates! In An Adventure With Scientists!

Καλύτερο Storyboarding:
Rise Of The Guardians
Madagascar 3: Europe`s Most Wanted
ParaNorman
Wreck-It Ralph

Καλύτερο Animation Χαρακτήρων:
ParaNorman
Brave
The Pirates! In An Adventure With Scientists!
Rise Of The Guardians

Καλύτερος Σχεδιασμός Χαρακτήρων:
ParaNorman
Hotel Transylvania
The Lorax
Madagascar 3: Europe`s Most Wanted
Wreck-It Ralph

Καλύτερα «Κινούμενα» Εφέ Σε Ζωντανή Ταινία:
The Avengers
The Amazing Spider-Man
Battleship
John Carter

Καλύτερο Animation Χαρακτήρων Σε Ζωντανή Ταινία:
Life Of Pi
The Amazing Spider-Man
The Avengers

Posted on Δευτέρα, Φεβρουαρίου 04, 2013 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

4 comments

Κυριακή, Φεβρουαρίου 03, 2013


Η Ένωση Καλλιτεχνικών Διευθυντών (ΑDG) απένειμε με τη σειρά της τα βραβεία για τις καλύτερες δουλειές του 2012. Οι νικητές αναλυτικά:

Ταινίες εποχής:
"Anna Karenina" - Sarah Greenwood
"Argo" - Sharon Seymour
"Django" - J. Michael Riva
"Les Miserables" - Eve Stewart
"Lincoln" - Rick Carter

Ταινίες φαντασίας:
"Life Of Pi" - David Gropman
"Cloud Atlas" - Uli Hanisch & Hugh Bateup
"Prometheus" - Arthur Max
"The Dark Knight Rises" - Nathan Crowley & Kevin Kavanaugh
"The Hobbit: An Unexpected Journey" - Dan Hannah

Σύγχρονες ταινίες:
"Skyfall" - Dennis Gassner
"Flight" - Nelson Coates
"The Best Exotic Marigold Hotel" - Alan MacDonald
"The Impossible" - Eugenio Caballero
"Zero Dark Thirty" - Jeremy Hindle

Posted on Κυριακή, Φεβρουαρίου 03, 2013 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

2 comments

Σάββατο, Φεβρουαρίου 02, 2013

Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Η Σκάρλετ μετακομίζει με την οικογένειά της σε νέα πόλη και αφήνει πίσω της το καλοκαίρι, την καλύτερή της φίλη και έναν έρωτα που μόλις άνθιζε. Καινούριες γνωριμίες, καινούρια ζωή.
Σύντομα καλείται να διαλέξει ανάμεσα στον έρωτα και τη φιλία.
Η απάντηση έρχεται στη σχολική συναυλία, όταν στη σκηνή ανεβαίνει ένα αγόρι με μάτια σαν τον πάγο, που την αναζητούν μέσα στο πλήθος. Ο Μίκαελ είναι πολύ όμορφος και μυστηριώδης για να είναι αληθινός, αλλά η Σκάρλετ δεν μπορεί να του αντισταθεί.
Ύστερα, ένας ανεξήγητος φόνος και μια επίθεση από μια τρομακτική σκιά με πύρινα μάτια κάνουν τη Σκάρλετ να αναρωτιέται: ποιος είναι στ' αλήθεια ο Μίκαελ; Ο φύλακας άγγελός της ή ένας δαίμονας που τη βασανίζει;

Προσωπική άποψη:
Πριν από πολλούς μήνες, είχα βρεθεί σε ένα μεγάλο πολυκατάστημα του Κέντρου και ψάχνοντας ανάμεσα στα ράφια με τα παιδικά βιβλία, για να βρω ένα βιβλίο φανταστικού που βλακωδώς βρισκόταν δίπλα από την σειρά Κύκνοι του Πατάκη, αν είναι ποτέ δυνατόν, βρήκα ένα βιβλίο του οποίου το εξώφυλλο με μάγεψε και όμως, όσο κι αν προσπαθούσα την επόμενη μέρα, αδυνατούσα να θυμηθώ τον τίτλο του ώστε να το παραγγείλω. Ξαναπήγα στο εν λόγω κατάστημα μήπως παρελπίδα το βρω αλλά μάταια, η υπάλληλος, δεν μπορούσε ούτε να υποθέσει για ποιο πράγμα μιλούσα και έτσι, η επιθυμία μου να το διαβάσω, δεν βρήκε ανταπόκριση. Ευτυχώς όμως, η Βίκυ μου, θέλοντας να μου κάνει ένα δώρο για τα γενέθλιά μου, και ψάχνοντας απελπισμένη κάποιο βιβλίο που να μην το έχω, μου πρότεινε την "Σκάρλετ" και ναι, ήταν το βιβλίο εκείνο που τόσο καιρό στοίχειωνε το μυαλό μου και που πίστευα, ότι ποτέ δεν θα έφτανε στα χέρια μου. Και πόσο αλήθεια, θα με λυπούσε κάτι τέτοιο.

Η Σκάρλετ αναγκάζεται να μετακομίσει όταν ο πατέρας της παίρνει προαγωγή, εγκαταλείποντας την μέχρι πρότινος, όμορφη και ήρεμη ζωή της, αφήνοντας πίσω της όχι μόνο το σπίτι της αλλά, την καλύτερή της φίλη και ένα πιθανόν, εν άνθιση έρωτα. Προσπαθώντας να προσαρμοστεί στη νέα της καθημερινότητα συνειδητοποιεί πως αυτά που πρέπει να μάθει να ελέγχει, είναι πολύ περισσότερα απ' όσα πίστευε. Το αγόρι με το οποίο είναι ερωτευμένο μία από τις νέες της φίλες την κυνηγάει σαν τρελός, η δεύτερη νέα φίλη της την προειδοποιεί ότι δεν θα πάρει το μέρος της ενώ, η ομάδα των κακιασμένων κοριτσιών του σχολείου, την έχει βάλει στο στόχαστρο. Και τα πράγματα θα γίνουν ακόμα πιο περίπλοκα όταν θα γνωρίσει τον γοητευτικό και μυστηριώδη Μίκαελ, τον οποίο θα ερωτευτεί κεραυνοβόλα ενώ, θα έρθει αντιμέτωπη με έναν απρόσμενο θάνατο που θα την ταράξει συθέμελα, έναν θάνατο που θα φέρει στην επιφάνεια, πολύ περισσότερα μυστικά απ' όσα θα τολμούσε ποτέ να φανταστεί.

Η συγγραφέας, αξιοποιεί στον μέγιστο βαθμό την ιταλική καταγωγή και κουλτούρα της, την οποία και ενσωματώνει σε μια ιστορία που αν και θεωρητικά, έχει αμερικάνικες καταβολές, την κάνει ολότελα δική της. Άλλωστε είναι γνωστό ότι οι Ιταλοί γοητεύονταν ανέκαθεν από σκοτεινά και μυστηριώδη πλάσματα και η λαογραφία και φυσιογνωμία του τόπου τους, τους επιτρέπει με περισσή ευκολία να αξιοποιήσουν τον σκοταδισμό και τα αρχέγονα μυστικά που όλα αυτά κρύβουν βαθιά μέσα τους, προσδίδοντάς τους μάλιστα μια νότα γοητείας και μυστηρίου που πολλές φορές, απουσιάζει από τις δυτικές, λογοτεχνικές προσεγγίσεις. Η Ιταλία στο κάτω-κάτω, είναι εκ φύσεως μια μυστηριώδης πόλη, με τα δικά της μυστικά και η όποια μεταφυσική σε αυτήν τοποθέτηση, όχι μόνο λάθος δεν φαντάζει αλλά, σου κόβει την ανάσα και στέλνει ρίγη ανατριχίλας στην ραχοκοκκαλιά σου. Ακριβώς αυτό συμβαίνει λοιπόν και με την ιστορία της Σκάρλετ που αν και οικεία, σε παρασύρει, αδυνατώντας να την αφήσεις από τα χέρια σου.

Ένα από τα μεγάλα συν της ιστορίας της Baraldi είναι το γεγονός ότι, παρά που έχει γράψει μια ιστορία μεταφυσικού και φανταστικού συνάμα περιεχομένου, δεν μας βομβαρδίζει με πληροφορίες αλλά αντίθετα, μας τις στερεί, στον βαθμό πάντα που επιτρέπεται από το είδος, με αποτέλεσμα να κορυφώνεται η αγωνία μας, όλο και περισσότερο. Αντιλαμβανόμαστε πως κάτι περίεργο συμβαίνει αλλά, τίποτα δεν μας αποκαλύπτεται, καμία υποψία δεν επιβεβαιώνεται, όχι τουλάχιστον πριν από την σωστή ώρα, συγκρατώντας και πάλι ένα μέρος της αλήθειας με περίτεχνο τρόπο ώστε να μπορέσει να επεκτείνει την αγωνία μας και να μας κάνει να διψάμε ακόμα περισσότερο για την συνέχεια. Επιπλέον, αν και το ερωτικό στοιχείο υπάρχει, δίνεται με έναν τόσο όμορφο, κομψό και λυρικό τρόπο που παρά το γεγονός ότι οι δόσεις του είναι πολύ μικρές, είναι τόσο ισχυρές που δεν αισθανόμαστε σαν κάτι να μας έλειψε. Θέλουμε την Σκάρλετ και τον Μίκαελ μαζί όμως, δεν είναι αυτό στο οποίο εστιάζουμε την προσοχή μας αλλά, η λύση μιας σειράς μυστηρίων που τελικά, συνθέτουν ένα ενιαίο, ολοκληρωμένο παζλ.

Η Barbara Baraldi έχει γράψει μια ιστορία που, δεν θα πω ψέματα, θα νιώσετε ότι κάπου την έχετε ξαναδιαβάσει. Παρ' όλα ταύτα, και παρά τις όποιες ομοιότητες μπορεί να εντοπίσετε, είναι μια ιστορία που θα σας παρασύρει και θα σας καθηλώσει από την πρώτη μέχρι και την τελευταία σελίδα. Η ροή των γεγονότων είναι αδιάκοπη και ανατρεπτική, η δράση δεν σταματάει ακόμα και τις στιγμές που επικρατεί εκείνη η φαινομενική αδράνεια που όμως, από κάτω της σιγοβράζει κάτι περισσότερο από αυτό που περιμένουμε. Η Σιένα, είναι μια πόλη μαγευτική και γοητευτική, γεμάτη θρύλους και μύθους που συνδυάζονται άψογα με την θεματολογία της ίδιας της ιστορίας και σε συνδυασμό με τους χαρισματικούς, τραγικούς χαρακτήρες, θα σας παρασύρει μέχρι τέλους, αφήνοντάς σας διψασμένους για λίγο περισσότερο. Ας ελπίσουμε πως, αν όχι η Susaeta, κάποιος εκδοτικός θα μας λυπηθεί και θα κυκλοφορήσει αυτή την πολλά υποσχόμενη συνέχεια διαφορετικά, μας βλέπω να την διαβάζουμε στα ιταλικά.
Βαθμολογία 9/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Barbara Baraldi
Μεταφραστής: Σκαρβέλη Γιάννα
Εκδόσεις: Susaeta
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2011
Αρ. σελίδων: 353
ISBN: 978-960-502-027-9

Posted on Σάββατο, Φεβρουαρίου 02, 2013 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

21 comments

Παρασκευή, Φεβρουαρίου 01, 2013

Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Περίεργα πράγματα συμβαίνουν στην Ντέαρ Σάντος. Τα κοράκια την κοροϊδεύουν, ο χρόνος σταματά χωρίς προειδοποίηση και ένα όμορφο αγόρι με γαλανά μάτια στοιχειώνει τα όνειρά της. Για να την προστατεύσει η μητέρα της τη στέλνει να ζήσει με τη γιαγιά της που δεν την γνωρίσει ποτέ. Μια γυναίκα που αναγνωρίζει τα οράματα της Ντέαρ ως το κάλεσμα για να γίνει Κυνηγός των Ψυχών, με τη μοναδική ικανότητα να ταξιδεύει ανάμεσα στους κόσμους των νεκρών και των ζωντανών.
Η Ντέαρ προσπαθεί να συμφιλιωθεί με το πεπρωμένο της και να δαμάσει τις μυστικές δυνάμεις της. Όταν συναντά τον Ντέις, το αγόρι από τα όνειρά της, τα πάντα ανατρέπονται ξανά. Διότι είναι αναγκασμένη να ανακαλύψει αν ο Ντέαρ είναι ο άντρας της ζωής της ή αν έχει συμμαχήσει με τον εχθρό που η ίδια πρέπει να κατατροπώσει…

Προσωπική άποψη:
Γνώρισα την Alyson Noel μέσα από την σειρά της, "Αθάνατοι", που κυκλοφόρησε με μεγάλη επιτυχία από τις εκδόσεις Ψυχογιός και πριν λίγους μήνες, είχα τη χαρά και την τιμή να την συναντήσω και από κοντά, όταν ήρθε στη χώρα μας όπου με χαμόγελο και θετική διάθεση, υποδέχτηκε σε μεγάλο πολυκατάστημα της Αθήνας, μικρούς και μεγάλους θαυμαστές της. Οι ίδιες εκδόσεις, έφεραν στη χώρα μας και τις δύο επόμενες σειρές της συγγραφέως, εκείνες της "Ράιλι Μπλουμ", την οποία και σας έχουμε ήδη παρουσιάσει, αλλά και τους "Κυνηγούς Των Ψυχών". Και μπορεί όσον αφορά την πρώτη σειρά, η απήχηση από το μεγαλύτερο σε ηλικία κοινό να μην ήταν η αναμενόμενη όμως, σε ότι έχει να κάνει με τη δεύτερη, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά καθώς το περιεχόμενό του, αν και θεωρητικά εφηβικό, έχει να δώσει κάτι περισσότερο και μάλιστα, κάτι πολύ διαφορετικό από την πρώτη της σειρά που την έκανε ευρέως γνωστή.

Πρωταγωνίστρια της ιστορίας είναι η Ντέαρ, ένα κορίτσι που μεγάλωσε με τη μητέρα του, καθώς ο πατέρας της χάθηκε σε ένα τραγικό δυστύχημα πολύ πριν γεννηθεί εκείνη, και που ποτέ δεν έζησε σε ένα συγκεκριμένο μέρος αλλά, εξαιτίας της φύσης της δουλειάς της μητέρας της, ταξίδευε σε ολόκληρο τον κόσμο. Όμως η Ντέαρ, κάθε άλλο παρά φυσιολογική είναι. Βλέπει παράξενα πράγματα, οράματα θα έλεγε κανείς, η ένταση των οποίων κορυφώνεται όταν κλείνει τα δεκαέξι της χρόνια. Όλοι την θεωρούν ψυχασθενή όμως η αλήθεια, είναι πολύ διαφορετική και κρύβεται στο παρελθόν της οικογένειας του πατέρα της, σε μια κληρονομιά που φέρει ως πρωτότοκο παιδί του την οποία, πρέπει να αποδεχθεί, να κατανοήσει και να ελέγξει, πριν αυτή ή κάποιος εχθρός της, φροντίσει να ακολουθήσει τα βήματα εκείνα που θα την οδηγήσουν στο θάνατο. Έτσι, θα βρεθεί στο Μεξικό, στο σπίτι της γιαγιάς της που δεν γνώρισε ποτέ, η οποία και θα αναλάβει να την μυήσει σε σημαντικά, αρχέγονα μυστικά και να την εκπαιδεύσει για να υπηρετήσει τον σκοπό με τον οποίο γεννήθηκε.

Νομίζω πως όσοι έχετε διαβάσει βιβλία της Noel, έχετε καταλάβει πως σκοπός της, δεν είναι να αφηγηθεί παραμυθένιες ιστορίες αλλά, κάτι βαθύτερο, πολύ πιο ουσιαστικό. Η Noel, χαρακτηρίζεται από μια έντονη προσωπικότητα, γεμάτη ανησυχίες και προβληματισμούς πράγματα τα οποία, ξεπερνάνε κατά πολύ την πεζή καθημερινότητα, όλα εκείνα που οι άνθρωποι μπορούν να κατανοήσουν απλά και μόνο επειδή τα βλέπουν, περνώντας σε ένα διαφορετικό επίπεδο. Αυτό ακριβώς κάνει και στους "Κυνηγούς Των Ψυχών", μελετώντας δοξασίες και αρχέγονες λατρείες και πεποιθήσεις ενός λαού, μιας φυλής, που αν και μπορεί να μας φαντάζει πολύ μακρινή, υπάρχει, ζει και λειτουργεί σύμφωνα με όλα όσα κληροδοτήθηκαν από τους προγόνους της. Υπάρχουν πολλές λέξεις για να τους περιγράψουν. Σαμάνοι, θεραπευτές, ανιχνευτές και ένα σωρό άλλες. Όποια όμως κι αν επιλέξουμε να χρησιμοποιήσουμε, η ουσία είναι ίδια, δεν αλλάζει και έχει τις ρίζες της βαθιά σε μια ιστορία που είναι εξαιρετικά γοητευτική και θες να μελετήσεις, να ανακαλύψεις τα βαθύτερα μυστικά της και να την κατανοήσεις.

Οι Κυνηγοί αυτοί, έχουν μια αποστολή, ένα καθήκον, να προστατέψουν τα τρία επίπεδα του κόσμου, με την βοήθεια των ζώων προστατών τους, και να εμποδίσουν τις δαιμονικές δυνάμεις να κατακτήσουν τον έλεγχο και να σκορπίσουν το χάος, τόσο στο γήινο επίπεδο, όσο και σε εκείνα των ψυχών. Οι εσωτερικές δυνάμεις και ο τρόπος αξιοποίησής τους, παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο και μονάχα όσοι έχουν το χάρισμα και την πρόθεση να το αξιοποιήσουν, μπορούν να ανακαλύψουν την αλήθεια. Και ακριβώς αυτό, καλείται να κάνει η Ντέαρ. Και παρά την όποια αρχική της άρνηση, δέχεται να ακολουθήσει το πεπρωμένο της, όσο τρομαχτικό και δυσοίωνο κι αν είναι, παρά που γνωρίζει ότι μπορεί να οδηγηθεί στο θάνατο, πολύ πιο εύκολα απ' ότι αν ζούσε μια θεωρητικά, φυσιολογική ζωή. Διακυβεύονται πολύ περισσότερα από την προσωπική της ευτυχία που στην πραγματικότητα, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ισορροπία και την προστασία του κόσμου γύρω της που αν αρχίσει να καταρρέει και να βυθίζεται στο σκοτάδι, θα παρασύρει όχι μόνο την ίδια αλλά, και όλους όσους αγαπά.

Η γραφή της Noel, είναι πιο γοητευτική από ποτέ. Προσεγγίζει ένα πολύ ιδιαίτερο θέμα με έναν τρόπο, τόσο αναλυτικό και ξεκάθαρο που παρά την πολυπλοκότητά του, είναι απόλυτα κατανοητός, ακόμα και στον μη μυημένο αναγνώστη. Σε γοητεύει και σε καθηλώνει, έστω κι αν το βιβλίο συνολικά, δεν ανήκει στα αναγνώσματα εκείνα που θα περιγράφαμε ως εύκολα και εύπεπτα. Κατά την ανάγνωση του βιβλίου, χρειάζεται προσοχή και απόλυτη αφοσίωση, είναι απαραίτητο να ενδιαφέρεσαι να διαβάζεις, κάτι περισσότερο από μια ιστορία φανταστικού αφού, όσο παράξενα κι αν φαντάζουν όλα όσα πραγματεύεται, ίσως, να είναι πολύ πιο ρεαλιστικά και αληθινά απ' όσο μπορεί να χωρέσει ο κοινός νους. Γλαφυρή, περιγραφική, η συγγραφέας, μας ταξιδεύει και μας συστήνει ένα νέο σκοτεινό και γοητευτικό κόσμο μέσα στον οποίο χανόμαστε και που αν μη τι άλλο, θέλουμε να εξερευνήσουμε περισσότερο, να τον κατανοήσουμε σε βάθος και να βγάλουμε στην επιφάνεια, κάθε μικρό και μεγάλο του μυστικό. Πολύ απλά, αναμένουμε την συνέχεια με αγωνία.
Βαθμολογία 8,5/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Alyson Noel
Μεταφραστής: Μυρώνη Μαρία
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2012
Αρ. σελίδων: 432
ISBN: 978-960-496-788-9

Το review ανέβηκε επίσης στο Culturenow.gr:
http://www.culturenow.gr/19670/alyson-noel--oi-kunigoi-twn-psuxwn-1-to-peprwmeno-ekdoseis-psuxogios

Posted on Παρασκευή, Φεβρουαρίου 01, 2013 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

24 comments