Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Δραπέτευσε ως προδότρια.
Επέστρεψε ως μέλλουσα νύφη.
Γεννημένη Κοινή, η Πέιντιν Γκρέι ήταν προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει τη θανατική ποινή, όχι μια πρόταση γάμου. Αφότου σκότωσε τον βασιλιά, ο γάμος με τον γιο του, τον Κιτ, ήταν το τελευταίο πράγμα που περίμενε – τόσο η ίδια όσο και το βασίλειο. Ωστόσο, ως βασίλισσα, η Πέιντιν θα έχει την ευκαιρία να ενοποιήσει την Ίλια και να δημιουργήσει ένα βασίλειο όπου οι Κοινοί θα ζουν χωρίς φόβο δίπλα στους Ελίτ.
Ενόσω η λήψη μιας απόφασης πλησιάζει, η Πέιντιν παλεύει με το μυαλό της, την καρδιά της και τις κρυφές Δοκιμασίες που καλείται να αντιμετωπίσει. Μέσα σε όλα αυτά, ο Κάι Άζερ αγωνίζεται να την κάνει δική του, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα αψηφήσει τον βασιλιά του. Είναι οι όρκοι αρκετά ισχυροί ώστε να ενώσουν ένα βασίλειο; Ή μήπως η προδοσία θα τους διαλύσει; Η επιλογή ανάμεσα στη θυσία και στον ίδιο μας τον εαυτό ποτέ δεν ήταν πιο δύσκολη... ή πιο θανάσιμη.
Το τελευταίο μέρος της επικής και συγκλονιστικής τριλογίας ρομαντικής φαντασίας που σάρωσε ολόκληρο τον κόσμο.
Προσωπική άποψη:
Το τρίτο και τελευταίο μέρος της τριλογίας «Powerless» της Lauren Roberts κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός, και όπως ακριβώς συνέβη με το δεύτερο μέρος, έτσι και τώρα περίμενα με λαχτάρα να διαβάσω τη συνέχεια των περιπετειών της Πέιντιν, που οδηγούν στην ολοκλήρωση του «ταξιδιού» της μέσα σε ένα απειλητικό, άγριο κι αιματοβαμμένο σύμπαν, όπου για να επιβιώσεις δεν χρειάζεται απαραίτητα να είσαι ο πιο δυνατός, αλλά εκείνος που το θέλει περισσότερο –κι αυτό είναι κάτι που ισχύει και στην πραγματική ζωή.
Η Πέιντιν, έχοντας σκοτώσει τον βασιλιά της Ίλια, ήταν βέβαιη πως το μόνο που την περίμενε ήταν η θανατική ποινή, για την οποία και ήταν προετοιμασμένη. Αυτό για το οποίο σίγουρα δεν ήταν προετοιμασμένη, ήταν μια πρόταση γάμου από τον Κιτ, τον γιο του βασιλιά, που θα την οδηγήσει κι εκείνη στον θρόνο. Ωστόσο, αυτή είναι η ευκαιρία της ννα ενοποιήσει το βασίλειο της Ίλια και οι Κοινοί να πάψουν να αισθάνονται φόβο και να μπορούν να ζουν πλάι στους Ελίτ. Την ίδια στιγμή, ο Κάι είναι αποφασισμένος να κάνει ό,τι περνάει απ’ το χέρι του για να κατακτήσει την Πέιντιν, ακόμα και να αψηφήσει τον βασιλιά του, ενώ εκείνη παλεύει ανάμεσα στα συναισθήματα και στη λογική της, προσπαθώντας ν’ αποφασίσει τι αξίζει να θυσιάσει και τι όχι.
Η αλήθεια είναι πως πριν διαβάσω το βιβλίο συνάντησα αρκετές κριτικές που δεν ήταν ιδιαίτερες θερμές και αυτό με προβλημάτισε αρκετά. Πλέον, έχοντας ολοκληρώσει την ανάγνωσή του, μπορώ να κατανοήσω ένα μέρος των κριτικών αυτών μεν, δεν γίνεται να παραβλέψω την υπερβολή που τις χαρακτηρίζει δε. Ας είμαστε ειλικρινείς! Η ιστορία της Roberts δεν παίρνει βραβείο πρωτοτυπίας και σίγουρα διαθέτει αρκετά στοιχεία, αφηγηματικά και μη, που παραπέμπουν σε άλλες ιστορίες του είδους. Είναι αυτό κακό; Θα μπορούσε, αλλά στην προκειμένη, όχι, δεν είναι, κι αυτό γιατί η Roberts έχει πάρει τα υλικά μιας κλασικής συνταγής, τα έχει κάνει δικά της και έχει αφηγηθεί μια ολοκληρωμένη ιστορία, με αρχή, μέση, τέλος, εντάσεις, ανατροπές και συναίσθημα, που σε παρασύρει ως αναγνώστη και σε «ταξιδεύει», κι αν αυτό δεν είναι το πιο σημαντικό, τότε τι θα μπορούσε να είναι;
Η αφήγηση, όπως και τις προηγούμενες φορές, είναι γρήγορη, με κινηματογραφική ροή, ένταση, νεύρο, έντονα δραματικά στοιχεία, χωρίς να διστάζει ν’ ακολουθήσει πιο ωμή και ρεαλιστική προσέγγιση όπου αυτό είναι αναγκαίο, οδηγώντας μας πολλές φορές σε σημεία ανατροπών που φέρνουν τα πάνω κάτω και καθιστούν την πορεία αμφίβολη, παίζοντας με τα συναισθήματά μας, που ουκ ολίγες φορές διχάζονται. Η ρομαντική ένταση υπάρχει στον πυρήνα της ιστορίας πιο έντονη από κάθε άλλη φορά, με τις σχέσεις των πρωταγωνιστών ν’ ακροβατούν ανάμεσα στην ευθραυστότητα και στην αμοιβαία προστασία, που λειτουργεί παράλληλα ως αντίβαρο επιβίωσης σε έναν κόσμο που απειλεί να τους αφανίσει.
Η τριλογία, στο σύνολό της, είναι υβριδικό μείγμα φανταστικού, δυστοπικού, ρομαντικού μυθιστορήματος, με χαρακτήρες που ακολουθούν το μονοπάτι που τους οδηγεί προς την ωρίμανση και την ενηλικίωσή τους, μέσα σε έναν κόσμο που ισορροπεί ανάμεσα στη μαγεία, στοιχείο που αποτελεί σημαντικό στοιχείο της ταυτότητας των χαρακτήρων, και στην αυταρχική, ταξικά δομημένη κοινωνία, που ακολουθεί μοτίβα και κανόνες που φαντάζουν απαράβατα, τους οποίους, ωστόσο, κάποιοι ποθούν ν’ αλλάξουν και η Πέιντιν είναι μία απ’ αυτούς. Γίνεται «ατρόμητη», όχι γιατί δεν έχει αίσθημα φόβου, αλλά γιατί επιλέγει να τον ξεπεράσει και ν’ αντισταθεί συνειδητά στις κοινωνικές και πολιτικές διακρίσεις, φτάνοντας στο σημείο όπου οι προσωπικές της επιλογές γίνονται πολιτικές πράξεις και καθορίζουν το μέλλον ενός ολόκληρου βασιλείου. Και ναι, μπορεί το «ταξίδι» της αυτό κάπου να το έχουμε ξαναδεί, αυτό δεν αναιρεί, όμως, τη σπουδαιότητα που χαρακτηρίζει το δικό της.
Βαθμολογία 9/10
Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Lauren Roberts
Μεταφραστής: Μελικέρτης Δημήτρης
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2025
Αρ. σελίδων: 752
ISBN: 978-618-01-6162-5
Δραπέτευσε ως προδότρια.
Επέστρεψε ως μέλλουσα νύφη.
Γεννημένη Κοινή, η Πέιντιν Γκρέι ήταν προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει τη θανατική ποινή, όχι μια πρόταση γάμου. Αφότου σκότωσε τον βασιλιά, ο γάμος με τον γιο του, τον Κιτ, ήταν το τελευταίο πράγμα που περίμενε – τόσο η ίδια όσο και το βασίλειο. Ωστόσο, ως βασίλισσα, η Πέιντιν θα έχει την ευκαιρία να ενοποιήσει την Ίλια και να δημιουργήσει ένα βασίλειο όπου οι Κοινοί θα ζουν χωρίς φόβο δίπλα στους Ελίτ.
Ενόσω η λήψη μιας απόφασης πλησιάζει, η Πέιντιν παλεύει με το μυαλό της, την καρδιά της και τις κρυφές Δοκιμασίες που καλείται να αντιμετωπίσει. Μέσα σε όλα αυτά, ο Κάι Άζερ αγωνίζεται να την κάνει δική του, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα αψηφήσει τον βασιλιά του. Είναι οι όρκοι αρκετά ισχυροί ώστε να ενώσουν ένα βασίλειο; Ή μήπως η προδοσία θα τους διαλύσει; Η επιλογή ανάμεσα στη θυσία και στον ίδιο μας τον εαυτό ποτέ δεν ήταν πιο δύσκολη... ή πιο θανάσιμη.
Το τελευταίο μέρος της επικής και συγκλονιστικής τριλογίας ρομαντικής φαντασίας που σάρωσε ολόκληρο τον κόσμο.
Προσωπική άποψη:
Το τρίτο και τελευταίο μέρος της τριλογίας «Powerless» της Lauren Roberts κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός, και όπως ακριβώς συνέβη με το δεύτερο μέρος, έτσι και τώρα περίμενα με λαχτάρα να διαβάσω τη συνέχεια των περιπετειών της Πέιντιν, που οδηγούν στην ολοκλήρωση του «ταξιδιού» της μέσα σε ένα απειλητικό, άγριο κι αιματοβαμμένο σύμπαν, όπου για να επιβιώσεις δεν χρειάζεται απαραίτητα να είσαι ο πιο δυνατός, αλλά εκείνος που το θέλει περισσότερο –κι αυτό είναι κάτι που ισχύει και στην πραγματική ζωή.
Η Πέιντιν, έχοντας σκοτώσει τον βασιλιά της Ίλια, ήταν βέβαιη πως το μόνο που την περίμενε ήταν η θανατική ποινή, για την οποία και ήταν προετοιμασμένη. Αυτό για το οποίο σίγουρα δεν ήταν προετοιμασμένη, ήταν μια πρόταση γάμου από τον Κιτ, τον γιο του βασιλιά, που θα την οδηγήσει κι εκείνη στον θρόνο. Ωστόσο, αυτή είναι η ευκαιρία της ννα ενοποιήσει το βασίλειο της Ίλια και οι Κοινοί να πάψουν να αισθάνονται φόβο και να μπορούν να ζουν πλάι στους Ελίτ. Την ίδια στιγμή, ο Κάι είναι αποφασισμένος να κάνει ό,τι περνάει απ’ το χέρι του για να κατακτήσει την Πέιντιν, ακόμα και να αψηφήσει τον βασιλιά του, ενώ εκείνη παλεύει ανάμεσα στα συναισθήματα και στη λογική της, προσπαθώντας ν’ αποφασίσει τι αξίζει να θυσιάσει και τι όχι.
Η αλήθεια είναι πως πριν διαβάσω το βιβλίο συνάντησα αρκετές κριτικές που δεν ήταν ιδιαίτερες θερμές και αυτό με προβλημάτισε αρκετά. Πλέον, έχοντας ολοκληρώσει την ανάγνωσή του, μπορώ να κατανοήσω ένα μέρος των κριτικών αυτών μεν, δεν γίνεται να παραβλέψω την υπερβολή που τις χαρακτηρίζει δε. Ας είμαστε ειλικρινείς! Η ιστορία της Roberts δεν παίρνει βραβείο πρωτοτυπίας και σίγουρα διαθέτει αρκετά στοιχεία, αφηγηματικά και μη, που παραπέμπουν σε άλλες ιστορίες του είδους. Είναι αυτό κακό; Θα μπορούσε, αλλά στην προκειμένη, όχι, δεν είναι, κι αυτό γιατί η Roberts έχει πάρει τα υλικά μιας κλασικής συνταγής, τα έχει κάνει δικά της και έχει αφηγηθεί μια ολοκληρωμένη ιστορία, με αρχή, μέση, τέλος, εντάσεις, ανατροπές και συναίσθημα, που σε παρασύρει ως αναγνώστη και σε «ταξιδεύει», κι αν αυτό δεν είναι το πιο σημαντικό, τότε τι θα μπορούσε να είναι;
Η αφήγηση, όπως και τις προηγούμενες φορές, είναι γρήγορη, με κινηματογραφική ροή, ένταση, νεύρο, έντονα δραματικά στοιχεία, χωρίς να διστάζει ν’ ακολουθήσει πιο ωμή και ρεαλιστική προσέγγιση όπου αυτό είναι αναγκαίο, οδηγώντας μας πολλές φορές σε σημεία ανατροπών που φέρνουν τα πάνω κάτω και καθιστούν την πορεία αμφίβολη, παίζοντας με τα συναισθήματά μας, που ουκ ολίγες φορές διχάζονται. Η ρομαντική ένταση υπάρχει στον πυρήνα της ιστορίας πιο έντονη από κάθε άλλη φορά, με τις σχέσεις των πρωταγωνιστών ν’ ακροβατούν ανάμεσα στην ευθραυστότητα και στην αμοιβαία προστασία, που λειτουργεί παράλληλα ως αντίβαρο επιβίωσης σε έναν κόσμο που απειλεί να τους αφανίσει.
Η τριλογία, στο σύνολό της, είναι υβριδικό μείγμα φανταστικού, δυστοπικού, ρομαντικού μυθιστορήματος, με χαρακτήρες που ακολουθούν το μονοπάτι που τους οδηγεί προς την ωρίμανση και την ενηλικίωσή τους, μέσα σε έναν κόσμο που ισορροπεί ανάμεσα στη μαγεία, στοιχείο που αποτελεί σημαντικό στοιχείο της ταυτότητας των χαρακτήρων, και στην αυταρχική, ταξικά δομημένη κοινωνία, που ακολουθεί μοτίβα και κανόνες που φαντάζουν απαράβατα, τους οποίους, ωστόσο, κάποιοι ποθούν ν’ αλλάξουν και η Πέιντιν είναι μία απ’ αυτούς. Γίνεται «ατρόμητη», όχι γιατί δεν έχει αίσθημα φόβου, αλλά γιατί επιλέγει να τον ξεπεράσει και ν’ αντισταθεί συνειδητά στις κοινωνικές και πολιτικές διακρίσεις, φτάνοντας στο σημείο όπου οι προσωπικές της επιλογές γίνονται πολιτικές πράξεις και καθορίζουν το μέλλον ενός ολόκληρου βασιλείου. Και ναι, μπορεί το «ταξίδι» της αυτό κάπου να το έχουμε ξαναδεί, αυτό δεν αναιρεί, όμως, τη σπουδαιότητα που χαρακτηρίζει το δικό της.
Βαθμολογία 9/10
Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Lauren Roberts
Μεταφραστής: Μελικέρτης Δημήτρης
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2025
Αρ. σελίδων: 752
ISBN: 978-618-01-6162-5



0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου