"Όχθες και κύματα" της Ευαγγελίας Ευσταθίου

Ούτε που μπορούσε να διανοηθεί η Μάγια Λοΐζου ότι το πολύτιμο βραχιόλι στο βάθος ενός ξεχασμένου κιβωτίου θα άλλαζε τόσο δραματικά τη ζωή της από τη στιγμή που το φόρεσε στο χέρι.
Ούτε που μπορούσε να διανοηθεί και ο Αδριανός Καίσαρης ότι η βίαιη πτώση από την κορυφή θα τον οδηγούσε πίσω στον κόσμο που κάποτε του στράγγισε ανελέητα καρδιά και νου, μετατρέποντάς τον σε ένα ψυχρό και αδίστακτο θηρίο.
Βαριά μυστικά και οδυνηρές αλήθειες απειλούν με όλεθρο το κάθε βήμα της Μάγιας, την ίδια ώρα που ο Αδριανός καλείται να γίνει πρωταγωνιστής σε ένα ανήθικο παιχνίδι με θύμα εκείνη.
Ακόμη και ο έρωτας μοιάζει να γίνεται εχθρός σε μια στιγμή που τα λάθη του παρελθόντος τούς φέρνουν αντιμέτωπους με θανάσιμους κινδύνους.
Κι όσο τα κύματα θεριεύουν, απειλώντας να παρασύρουν τα πάντα στο πέρασμά τους, οι ήσυχες όχθες φαντάζουν ολοένα και πιο μακρινές.
Όπλο ή γυάλινη ασπίδα η αγάπη; Άγριος βράχος ή απάνεμη όχθη το τέλος του δρόμου για το κύμα;

"Το κέντημα του όρκου" της Σίσσυς Θεοφανοπούλου

Σκύρος 1969: Η Αμέρσα και η Μερσίνη είναι οι μοναχοκόρες των δύο αφεντάδων του νησιού, των αδερφών Μανώλη και Ανδρέα Φέρτη.
Όμορφες αλλά εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους, έχουν το ίδιο όνομα, το ίδιο επώνυμο και τίποτ’ άλλο κοινό.
Την ίδια χρονιά, γιατρός στο νησί θα διοριστεί ο νεο­φερμένος Στεφανής Μάχος, ενώ λίγους μήνες αργότερα ο διάσημος στο πανελλήνιο ηθοποιός Φαίδωνας Μαρκάζης θα επιλέξει τη Σκύρο για να ολοκληρώσει την περιοδεία του. Ένα ατύχημα κι ένας ξαφνικός, περίεργος θάνατος θα αλλάξουν τη ρότα των δύο γυναικών, πλέκοντας ένα γαϊτανάκι ανατροπών που θα τις εμποδίσει να δουν την πραγματικότητα. Μετά τον μυστηριώδη θάνατο, κανενός η ζωή δε θα είναι πια η ίδια...
Το «Κέντημα του Όρκου» είναι ένα από τα πιο δημοφιλή σχέδια της σκυριανής κεντητικής, το οποίο οι γυναίκες ορκίζονται πως θα κεντήσουν μόνο μία φορά στη ζωή τους, λόγω της δυσκολίας του.
«Γιατί και η ίδια η ζωή τι νομίζεις πώς είναι; Ένα κέντημα. Δύσκολο και απαιτητικό, που με τις κλωστές του μπερδεύει όνειρα, προσδοκίες, αξιώσεις. Κι άλλοτε τις κουβαριάζει δημιουργώντας κόμπους κι άλλοτε τις απλώνει φτιάχνοντας θάλασσες».
Ένα μυθιστόρημα αδιάκοπου μυστηρίου και ανατροπών στην Ελλάδα της δεκαετίας του ‘70, που συνυφαίνει τα συναισθήματα με τα ανθρώπινα πάθη και σε κάνει να αναρωτιέσαι... Αυτό που βλέπεις είναι αληθινό;

"Η αντίπερα όχθη" της Τζίνης Βουλγαράκη

Το μυθιστόρημα Η Αντίπερα Όχθη πραγματεύεται μια ιστορία που εκτυλίσσεται στη διάρκεια της κατάληψης της μεγαλονήσου Κρήτης από τα γερμανικά στρατεύματα Κατοχής. Πρωταγωνίστρια, η δεκαεφτάχρονη Αρετούσα, που η ζωή της σημαδεύεται από ένα τραγικό γεγονός που αλλάζει εντελώς την ψυχοσύνθεσή της. Χρόνια μετά, η τύχη θα παίξει το δικό της παιχνίδι. Η κόρη της Αρετούσας και ο γιος του χειρότερου εχθρού της ερωτεύονται παράφορα. Η ρητή, όμως, απαγόρευση της Αρετούσας στον γάμο τους έρχεται να αμαυρώσει την ευτυχία τους. Οι δυο ερωτευμένοι οδηγούνται σε αδιέξοδο. Θα μπορέσουν άραγε να ξεπεράσουν τα ανυπέρβλητα εμπόδια που τους κατατρέχουν; Ποιο μυστικό μπορεί να κρύβεται πίσω από τη λυσσαλέα άρνηση της Αρετούσας στον γάμο τους;
Με πλούσιο περιγραφικό λόγο, γλώσσα ρέουσα, διαλόγους δυνατούς και ρεαλιστικούς, η συγγραφέας μάς δίνει στην ουσία μια κλασική αληθινή τραγωδία, στην οποία η ευτυχία, η δυστυχία, ο προβληματισμός, η τυφλωμένη από μίσος εκδίκηση, όλα αυτά, μπλεγμένα μεταξύ τους, υφαίνουν την ίδια τη ζωή. Η Αντίπερα Όχθη είναι ένα καταιγιστικό μυθιστόρημα, που η τραγικότητα και το συναίσθημα, σε μια αγκαλιά σφιχτή, πορεύονται αντάμα.

"Εύα" του Σπύρου Καντά

Στο κοντινό μας μέλλον οι ανθρώπινες συντροφικές σχέσεις έχουν καταρρεύσει.Το 2100 η εταιρεία κατασκευής ανθρωποειδών Dream Company παρουσιάζει την πρώτη σειρά εξελιγμένων ανθρωποειδών με κωδική ονομασία Εύα ΗΚ-2.
Οι επιστήμονες που την κατασκεύασαν θέλουν ένα ον που να ξεπερνά τον άνθρωπο, οι εταιρείες υπηρεσιών τον τέλειο υπάλληλο, οι μυστικές αδελφότητες τον τέλειο δολοφόνο, ο ανδρικός πληθυσμός την τέλεια ερωτική σύντροφο. Ο Ευγένιος Θεοφιλάτος θέλει απλά να ζήσει έναν ρομαντικό έρωτα.
Όταν πάτησε το Power On της Εύας, άλλαξε για πάντα όχι μόνο τη δική του βαρετή ιστορία, αλλά και την ιστορία ολόκληρης της ανθρωπότητας.
Σε περίπου δεκαπέντε χρόνια από σήμερα, θα παρουσιαστούν τα πρώτα αυτοκίνητα με αυτόματο πιλότο-οδηγό. Θα αγοράζατε τον αυτόματο πιλότο-οδηγό;
Σε περίπου είκοσι χρόνια, θα παρουσιαστούν τα πρώτα ολοκληρωμένα ρομπότ οικιακοί βοηθοί, για όλες τις εργασίες του σπιτιού. Θα αγοράζατε;
Σε περίπτωση που θα αγοράζατε, θα έπρεπε ν’ απαντήσετε και στο ερώτημα του πωλητή αν θα προτιμούσατε κάτι με ανθρώπινη μορφή, που φυσικά θα ήταν πολύ πιο κομψό από οποιαδήποτε μεταλλική ή πλαστική κατασκευή. Αν η απάντησή σας ήταν θετική, θα σας ρωτούσε αν με κάποιο επιπλέον κόστος θα θέλατε τη μορφή του αγαπημένου σας αθλητή, ηθοποιού, τραγουδιστή.
Αν κι εδώ ζητούσατε μια συγκεκριμένη ανθρώπινη μορφή, αυτόματα θα βρισκόσασταν μπροστά σε ένα τρομακτικό ερώτημα: «Θέλετε να κάνει σεξ;»
Αν η απάντησή σας είναι θετική, αγοράστε αυτό το βιβλίο. Αλλιώς, προσπεράστε το. Δεν είναι για εσάς…

"Τα παιδικά διηγήματα της Έφης για μικρούς & μεγάλους" της Έφης Νούσκα

Τα Παιδικά Διηγήματα της Έφης Νούσκα αποτελούν πρώιμη έκφραση ενός ευφυούς και ολοκληρωμένου πνεύματος, όπως θα αποδειχθεί στα ώριμα, καταξιωμένα έργα της Το Ταξίδι του Ονείρου και Γεωμετρικά Απρόοπτα.
Η Έφη κοιτάζει κατάματα τη ζωή, παρατηρεί, καταγράφει, σκέφτεται και κρίνει, γεύεται και αισθάνεται, με όλη την περιέργεια και το πάθος που εκτρέφονται από τη νιότη. Παρά το νεαρό της ηλικίας της, όμως, συνειδητοποιεί τη θνητότητα και εξερευνά ακροβατώντας τα λεπτά όρια ύπαρξης και ανυπαρξίας, προσεγγίζοντας την αιωνιότητα, όταν ακόμα ο θάνατος ήταν μια αδιόρατη πιθανότητα.




"L.A.V Θέραπι" της Θάλειας Κουνούνη-Πολυβίου

Αχ! Ζήτησαν από εμένα, τον αφηγητή του L.A.V Θέραπι, να πω δυο λογάκια για το στόρι, για να μπουν στο οπισθόφυλλο. Εγώ, λέει, που έζησα τους ήρωες από πρώτο χέρι! Ναι, καλά! Και με δυο λογάκια! Ήμαρτον, δηλαδή!
Μα είναι δυνατό; Πώς να συνοψίσεις μια δολοφονία (ή και δυο), σουρεαλιστικές έρευνες από εφτά αλλοπρόσαλλους «Πουαρό», έναν φίκο που αποκαλύπτει πικρές αλήθειες, προσωπικότητες πάσης φύσεως (ένας παπάς, ένας πρωθυπουργός, μια βαρεμένη διανοούμενη, τι να σας λέω…), μια εκκεντρική παραγωγή σε στούντιο της Καλιφόρνιας και, κυρίως, ένα σημαντικό μυστικό που κρύβεται σε κάποιο σπίτι στον Παλαμά; Πώς να συνοψίσω τις ατάκες των εφτά (ή των δεκαεφτά), που κάνουν τα ματάκια να δακρύζουν ΚΑΙ από τη συγκίνηση, ΚΑΙ από τα γέλια, παρακαλώ πολύ; Και, ενίοτε, ταυτόχρονα! «Δε γίνεται», τους είπα.
Άσε και το άλλο: Ο έρωτας που παίζει στις σελίδες του βιβλίου, αυτός κι αν δεν περιγράφεται. Στο ένα κεφάλαιο τάχα λυτρωτικός. Στο άλλο τάχα κεραυνοβόλος. Ανεκπλήρωτος εκεί, φλογερός εδώ, ψεύτικος λίγο πιο κάτω… Μιλάμε, τον δικό μου τον έρωτα ζάλισαν οι ήρωες μέχρι να καταλήξουν ποιος είναι ο ένας, ο αληθινός.
Γι’ αυτό, φίλοι μου, εν ολίγοις, θα σας πω το εξής: Το στόρι, απερίγραπτο. Οι ήρωες, άσ’ τα να πάνε. Τα πλάνα, οκ, συμπαθητικά, Αθήνα, Μπαρμπέιντος, Λος Άντζελες και τα ρέστα.
Όμως...
Υπάρχει ένας αφηγητής, η αφεντιά μου δηλαδή, που με την ξεχωριστή ευφυΐα του ταπεινά πάντα, τα βάζει όλα σε μια σειρά και θα σας κάνει να περάσετε σούπερ! Το αναγνωστικό σας ταξίδι θα είναι, πέρα για πέρα, απολαυστικό!
Enjoy!

"Βαβέλ" του Γιώργου Γιαντά

Ο Λέανδρος Μίρκας εργάζεται ως ανώτερο στέλεχος στο υποκατάστημα της τράπεζας Athlon στην Αθήνα. Πέρα από την αγάπη του για την κλασική μουσική, τις τέχνες και τη λογοτεχνία, πέρα από το ακαδημαϊκό ύφος και το υψηλό κοινωνικό γόητρο, διαγράφεται σύντομα το προφίλ ενός άθλιου, ενός εγκληματία.
Μέσα από μια δική του φιλοσοφική θεώρηση, αγωνίζεται να πείσει πως η οικονομία είναι μια επιστήμη που απέχει από τους φραγμούς της ηθικής και βρίσκεται πέρα από τα όρια του Καλού ή του Κακού. Αυτό το ουδέτερο πεδίο θεωρεί πως είναι ο χώρος που κινείται και ο ίδιος, εκεί όπου ο σκοπός δικαιολογεί τα μέσα, εκεί όπου το χρήμα εξαγοράζει τα πάντα. Περίπου τα πάντα…
Τι είναι αυτό που κάνει έναν άνθρωπο τόσο αδίστακτο και ανικανοποίητο; Η ίδια η ζωή, απαντά εκείνος.
Ένα οικονομικό-ψυχολογικό μυθιστόρημα με επίκεντρο τη συμβολή του χρηματοπιστωτικού τομέα στην κρίση του 2008 από τη σκοπιά του ανθρώπινου παράγοντα και του πάθους της απληστίας.

"Ταξίδια με τη μαμά" της Αθηνάς Ανδρουτσοπούλου

Με ένα σηµειωµατάριο στο χέρι, µαµά και κόρη ταξιδεύουν µε τη φαντασία τους στα σπίτια έξι διάσηµων προσωπικοτήτων, του Κάρολου Δαρβίνου, του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, του Ζίγκµουντ Φρόιντ, της Μαρί Κιουρί, της Βιρτζίνια Γουλφ και του Βίνσεντ Βαν Γκογκ.
Και οι έξι ακολούθησαν το όνειρό τους!
Πώς τα κατάφεραν;
Η συγγραφέας, ψυχολόγος αλλά και µαµά Αθηνά Ανδρουτσοπούλου θίγει µε διακριτικότητα και χιούµορ οικογενειακά, σχολικά και κοινωνικά ζητήµατα, µεταφέροντας µε τρόπο προσιτό σε παιδιά της προεφηβείας και πρώιµης εφηβείας, αλλά και στους γονείς τους, έννοιες όπως +η διαφορετικότητα, η ισοτιµία, ο σεβασµός στον συνάνθρωπο, και ακόµα γνώσεις για τη διατήρηση της ψυχικής ανθεκτικότητας και υγείας.

"Μικροφίλμ" του Πάνου Μυρμιγγίδη

25 ιστορίες. Ένας πρωταγωνιστής.
Ιστορίες μιας ανάσας. Πειραιάς, Θησείο,
παλιές αποθήκες, ταράτσες, μουσικές,
μπαλκόνια, το Κέντρο της Αθήνας,
στιγμές που έφυγαν
και αναμνήσεις που έρχονται.
Σημάδια ζωής που ξέρουν πάντα να αντέχουν.
Αυτό το φιλμ κρατάει πολύ λίγο.