"Έξι βαλίτσες" του Maxim Biller

Σε όλες τις οικογένειες υπάρχουν μυστικά και ιστορίες ανεπιβεβαίωτες που επιβιώνουν από γενιά σε γενιά. Καμιά φορά, όμως, αφορούν ζητήματα ζωής και θανάτου...
Ο Μάξιμ Μπίλλερ αφηγείται εδώ, από έξι διαφορετικές οπτικές γωνίες, την ιστορία μιας οικογένειας Ρωσοεβραίων στον δρόμο της φυγής από την Ανατολή στη Δύση, από τη Μόσχα, μέσω Πράγας, στο Αμβούργο και στη Ζυρίχη, την ιστορία μιας μεγάλης προδοσίας, που οδήγησε στην εκτέλεση ενός ανθρώπου το 1960 στη Σοβιετική Ένωση. Θύμα της ο παππούς του αφηγητή.
Ποιος λοιπόν πρόδωσε τον Σμιλ Γκριγκόρεβιτς; Κάποιος από τους ωραίους, ταλαντούχους γιους του; Η φιλόδοξη, μελαγχολική νύφη του; Ή μήπως τελικά έφταιγε ο ίδιος, ο μαυραγορίτης και καλόκαρδος πάτερ φαμίλιας, που συνελήφθη από την Κα Γκε Μπε και καταδικάστηκε σε θάνατο;
Οι Έξι βαλίτσες είναι ταυτόχρονα ένα αστυνομικό μυθιστόρημα, ένα ψυχολογικό οικογενειακό δράμα, ένα μυθιστόρημα που θέτει στον ίδιο τον αναγνώστη το ερώτημα: Ως πού θα έφτανα εγώ για να σωθώ;

"Η ζωή και οι θάνατοι της Αλεξάνδρας Δελλή" της Ελένης Κατσαμά

Στην Ερηµιά, ένα αποµονωµένο ορεινό χωριό, τη δεκαετία του 1950, η µικρή Αλεξάνδρα υφαίνει το πεπρωµένο της. Κάθε γενιά κληροδοτεί στην επόµενη έναν κρίκο από τη βαριά αλυσίδα που κρατάει τη µία δεµένη µε την άλλη. Η Χρυσώ µιλάει µε τους πεθαµένους, η Πέτρα βλέπει τον Ταξιδευτή να παίρνει τις ψυχές και η Αλεξάνδρα ξέρει πότε θα έρθει ο θάνατος.
Η φύση δείχνει στους ανθρώπους τα δόντια της, κάτω απ’ τα βουνά φυτεύονται οι στύλοι απ’ όπου θα φυτρώσει το φως, το «Αυτό» πάντα σιωπηλό παρατηρεί. Η Αλεξάνδρα, ανήλικη ακόµα, υποχρεώνεται να παντρευτεί τον τροµερό Ακιόση, έναν άντρα µεγαλύτερό της, και µαζί του να πάρει τον άγριο δρόµο της εσωτερικής µετανάστευσης και της σκληρής ενηλικίωσης.
Ενώ ο κόσµος στην Ελλάδα του 1960 αλλάζει ραγδαία, η Αλεξάνδρα θα χρειαστεί να σπάσει τον δικό της κρίκο στην οικογενειακή αλυσίδα για ν’ αναγεννηθεί. Ένα σπονδυλωτό µυθιστόρηµα µε στοιχεία µαγικού ρεαλισµού, όπου το φυσικό συνυπάρχει µε το υπερφυσικό.

"Σαμποτάζ" του Arturo Pérez-Reverte

Το φως του δύοντος ηλίου, διαθλώµενο στο τζάµι του παραθύρου, έβαφε µε µια ελαφριά κοκκινωπή πατίνα τον τεράστιο καµβά· σαν να είχε κιόλας αρχίσει, προτού καν πάρει την τελική του µορφή, να αιµορραγεί. Και ξαφνικά όλα απέκτησαν νόηµα. «Θα ονοµαστεί Γκερνίκα» είπε ο Πικάσσο.
Μάιος 1937. Ο εµφύλιος πόλεµος συνεχίζει την αιµατηρή πορεία του στην Ισπανία, ενώ το Παρίσι ετοιµάζεται να υποδεχτεί τη ∆ιεθνή Έκθεση. Aλλά και µακριά από τα πεδία των µαχών διεξάγονται µάχες µέσα στις σκιές. Μια διπλή αποστολή φέρνει τον Λορένθο Φαλκό στο Παρίσι µε στόχο να επιχειρήσει, µε κάθε δυνατό τρόπο, να µη φτάσει ποτέ η Γκερνίκα που ζωγραφίζει ο Πάµπλο Πικάσσο στη ∆ιεθνή Έκθεση, όπου η ∆ηµοκρατία θέλει να αποσπάσει τη διεθνή υποστήριξη.
Μολονότι γίνονται ήδη αισθητοί στην Ευρώπη οι άνεµοι του νέου πολέµου που θα αφανίσουν την ήπειρο, η χαρούµενη µουσική εξακολουθεί να παίζει και η τέχνη, το εµπόριο, το κυνήγι της καλής ζωής απασχολούν εξίσου διανοούµενους, εξόριστους και ακτιβιστές.
Συνηθισµένος στον κίνδυνο και στις οριακές καταστάσεις, ο Φαλκό πρέπει να αντιµετωπίσει αυτή τη φορά έναν κόσµο όπου η πάλη των ιδεών θέλει να επιβληθεί πάνω στη δράση. Έναν κόσµο που του είναι ξένος και απέναντι στον οποίο θα επιχειρήσει να εφαρµόσει τις δικές του µεθόδους.

"Ο κύριος Τέλειος" του Θανάση Χειμωνά

Πώς είναι να ερωτεύεσαι ένα κορίτσι, αλλά εκείνο να είναι δεσµευµένο µε τον κύριο Τέλειο; Πώς είναι να καταστρέφεται το µαγαζί σου, να έχεις τον πατέρα σου στο νοσοκοµείο, να είναι οι φίλοι σου µετρηµένοι στα δάχτυλα και να προσκρούεις στην τελειότητα του επιτυχηµένου, όµορφου, τίµιου και ευγενικού άντρα, που όχι µόνο έχει στο πλάι του το κορίτσι της καρδιάς σου, αλλά και γίνεται ευεργέτης σου βοηθώντας σε γενναιόδωρα, χωρίς να ζητά αντάλλαγµα;
Ο Φώτης θα συναντήσει τον κύριο Τέλειο στο πρόσωπο του αντίζηλού του Αδριανού Σωφρονίου. Και η ιστορία θα εξελιχθεί κάπως ανορθόδοξα και οπωσδήποτε απροσδόκητα… Ένα µυθιστόρηµα για τις αιφνίδιες ανατροπές της ζωής και την ανεξιχνίαστη ανθρώπινη φύση. 
 
"Δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις: Η ομηρία και οι ιδεολογικοπολιτικές συγκρούσεις Ελλήνων αξιωματικών στα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Άξονα (1941-1945)" των Παναγιώτη Δημουλέα & Γιάννη Πριοβόλου

Πέραν του ενδιαφέροντος που έχουν αυτά καθ’ αυτά τα στοιχεία που καταγράφουν την ομηρία των Ελλήνων αξιωματικών στα φασιστικά και στα ναζιστικά στρατόπεδα (1941-1945), ταυτόχρονα, έμμεσα, φωτίζουν και πλευρές της ελληνικής ιστορίας, όπως εκείνες που αφορούν την εμπλοκή του σώματος των αξιωματικών στην πολιτική ζωή της χώρας προπολεμικά, αλλά και μεταπολεμικά, με ολέθρια κατάληξη την επιβολή στρατιωτικής δικτατορίας το 1967. Στο βιβλίο επισημαίνεται και καταγράφεται η εκ του παραπάνω λόγου σφοδρή σύγκρουση στα στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταξύ δύο μερίδων αξιωματικών, των λεγόμενων «εθνικοφρόνων» και των κατ’ αυτούς «προδοτών» εαμιζόντων συναδέλφων τους. Επίσης επιλέχθηκε και εξιστορείται ξεχωριστά η ομηρία και η δράση ενός αξιωματικού, του ταγματάρχη Βασίλη Μερκουρίου, καθώς στο πρόσωπό του συγκεφαλαιώνεται η ταραχώδης πορεία του σώματος των αξιωματικών από τον Εθνικό Διχασμό (1916 - 1919) έως τον Εμφύλιο (1946 - 1949).