Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Το μυθιστόρημα αυτό αφηγείται την ιστορία της Σεβερίν Σεριζί. 
Ο αναγνώστης παρακολουθεί την εξέλιξη της ηρωίδας: από ένα συμβάν της παιδικής της ηλικίας, το οποίο θα σημαδέψει τη σεξουαλική της εξέλιξη, ως την προβληματική σχέση της με τον άντρα της, τις μαζοχιστικές φαντασιώσεις της και την καταφυγή της σε ένα πορνείο, όπου με το ψευδώνυμο η Ωραία της Ημέρας, θα αναζητήσει την ερωτική ικανοποίηση.  
Μια αλληγορία για την καταστροφική δύναμη της σεξουαλικότητας.

Προσωπική άποψη:
"Η Ωραία Της Ημέρας" είναι ένα από τα πλέον κλασσικά δείγματα ερωτικής λογοτεχνίας, δια χειρός ενός εκ των σημαντικότερων Γάλλων συγγραφέων, του Joseph Kessel, το οποίο και πρωτοκυκλοφόρησε σε εφημερίδα της εποχής ως ιστορία σε συνέχειες, το 1928. Φυσικά το περιεχόμενο ήταν τέτοιο που για τα δεδομένα της εποχής θεωρήθηκε προκλητικό, με μια μεγάλη μερίδα κοινού και κριτικών να μην διστάσουν να το χαρακτηρίσουν, πορνογραφικό. Αυτός είναι ίσως και ο βασικότερος λόγος για τον οποίο το εν λόγω μυθιστόρημα δεν κατόρθωσε να κυκλοφορήσει στην αγγλική γλώσσα πριν το 1960, καταφέρνοντας ωστόσο από εκείνη την στιγμή κι έπειτα να αναγνωριστεί, όχι μόνο εξαιτίας της αμφιλεγόμενου του θέματός του που αναμφίβολα προκάλεσε πολλές και ποικίλες συζητήσεις γύρω από αυτό αλλά, και για την σπουδαιότητα που κρύβεται στα βαθύτερα νοήματα του βιβλίου, εκείνα που προσπαθούν να προσεγγίσουν την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση, τις αδυναμίες και τα πάθη που πολλές φορές μας κατευθύνουν χωρίς να τα ελέγχουμε.

Κεντρική ηρωίδα του βιβλίου είναι η 24χρονης Σεβερίν Σερεζί, μια γυναίκα σύγχρονη και ανεξάρτητη, η οποία είναι παντρεμένη με έναν όμορφο και πετυχημένο γιατρό του Παρισιού, ζώντας μια ζωή μέσα στις ανέσεις και την πολυτέλεια. Παρά όμως το γεγονός ότι αγαπάει βαθιά, ειλικρινά και απόλυτα τον άντρα της, ο οποίος σπεύδει να ικανοποιήσει κάθε της επιθυμία και ανάγκη, δεν τα καταφέρνει να ικανοποιήσει αυτήν που πραγματικά η Σεβερίν έχει ανάγκη και ποθεί. Όσο κι αν το θέλει, η σεξουαλική επαφή μαζί του δεν την ικανοποιεί ενώ το μυαλό της τρέχει σε φαντασιώσεις όπου ούτε ο δικός της άντρας, ούτε κανένας άντρας του κύκλου τους θα μπορούσε ποτέ να της προσφέρει όλα όσα έχει ανάγκη. Αυτός είναι και ο λόγος που η Σεβερίν θα βρεθεί να εργάζεται σε ένα παριζιάνικο πορνείο με το ψευδώνυμο, η Ωραία της Ημέρας, χωρίς κανείς να ξέρει την πραγματική της ταυτότητα και πως ο λόγος που την έσπρωξε στα κρεβάτια του πορνείου δεν είναι τα χρήματα αλλά, η αναζήτηση της λαγνείας.

Ο Joseph Kessel, εκτός από συγγραφέας, υπήρξε κατά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του ένας σπουδαίος δημοσιογράφος, μια ιδιότητα την οποία και αξιοποίησε στο έπακρο κατά την συγγραφή του  συγκεκριμένου βιβλίου. Η αφήγηση της ιστορίας θα μπορούσε κατά μία έννοια να αποτελεί ένα σύντομο ημερολόγιο στο οποίο η ίδια η Σεβερίν καταγράφει τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις σαδομαζοχιστικές φαντασιώσεις της αλλά από την άλλη, θα μπορούσε να αποτελεί την παρακολούθηση της εν λόγω ιστορίας από κάποιον που λειτουργεί ως παρατηρητής και καταγράφει με δημοσιογραφικό τρόπο τα σημαντικότερα στοιχεία και περιστατικά, προσπαθώντας να κατανοήσει τα βαθύτερα κίνητρά τους. Μπορεί η παρατήρησή μου αυτή να μην ακούγεται λογική όμως, αν διαβάσει κανείς και μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο ξεδιπλώνεται το νήμα της ιστορίας, νομίζω ότι θα καταλάβει, τόσο την τοποθέτησή μου, όσο και τις προθέσεις του ίδιου του δημιουργού.

Ουσιαστικά "Η Ωραία Της Ημέρας" είναι μια ιστορία που μιλάει για ανθρώπινα πάθη, γι' αυτό που γεννιούνται βαθιά στο υποσυνείδητό μας και καταφέρνουν να καλλιεργηθούν, να αναπτυχθούν και τελικά, να κατακλύσουν όλο μας το είναι επιβάλλοντάς μας να ακολουθήσουμε ακόμα και τα πιο αρρωστημένα ένστικτά μας γιατί μόνο τότε θα βρούμε την ολοκλήρωση που τόσο απελπισμένα αναζητούμε και μέσω αυτής, την ίδια τη λύτρωση. Επιπλέον, ακόμα και χωρίς να διαβάσουμε το σημείωμα του συγγραφέα, αντιλαμβανόμαστε ότι ο ίδιος αγαπά την Σεβερίν, δεν θέλει να την κυλήσει στον βούρκο, ούτε να την κάνει έναν δακτυλοδεικτούμενο αυτουργό. Για εκείνον, η Σεβερίν είναι τόσο θύμα όσο και θύτης. Στην πραγματικότητα δεν απατά τον άντρα της αφού, άσχετα με το τι κάνει το σώμα, στο μυαλό και στην καρδιά του είναι πάντα πιστή και απόλυτα, ολοκληρωτικά δοσμένη. Αυτό είναι ίσως και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του μυθιστορήματος, ο διαχωρισμός ψυχής και σάρκας, τα διαφορετικά μέσα και ερεθίσματα που οδηγούν το καθένα σε πράξεις και εκείνες με την σειρά τους σε αποτελέσματα.

Με πολύ απλά λόγια, η ιστορία του Kessel βασίζεται στον διαχωρισμό των επιθυμιών της καρδιάς και της ψυχής και των απαιτήσεων της σάρκας που όχι λίγες, αλλά πολλές φορές στην πραγματικότητα, συγκρούονται εξαιτίας κολασμένων διαφορών. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια μάχη ανάμεσα στις ανήθικες αισθήσεις, που προσωπικά δεν τις βρίσκω τόσο ανήθικες, και στην ηθική λογική των συναισθημάτων. Μπορεί όμως στην πραγματικότητα κάποιος να είναι ευτυχισμένος όταν στερείται ένα από τα δύο πάθη που τον ολοκληρώνουν; Μπορεί ο θύτης να είναι την ίδια στιγμή το μεγάλο θύμα; Έχει την ικανότητα η αγάπη της καρδιάς να μένει αλώβητη, να μην φθείρεται μπροστά στα σαρκικά πάθη; Μια ηρωίδα που μοιράζεται ανάμεσα σε δύο ζωές αναζητώντας από την κάθε μία το κομμάτι εκείνο που μπορεί να την ολοκληρώσει και να την βγάλει από την θλίψη, οδηγώντας την μέσα από άπλετο ερωτισμό, σαδομαζοχιστικούς υπαινιγμούς, πάθη, αγάπη, μυστήριο, αγωνία, δράση και συγκαλυμμένο χιούμορ σε μια αλήθεια που ίσως ήταν πάντα εκεί και δεν ήθελε να δει. Μην διστάσετε να το διαβάσετε για το πρόστυχο του πράγματος. Άλλωστε, το τι είναι ή όχι πρόστυχο, έχει αλλάξει πολύ από την δεκαετία του '30 μέχρι σήμερα, ευτυχώς!
Βαθμολογία 9/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Joseph Kessel
Μεταφραστής: Κολαΐτη Ρίτα
Εκδόσεις: Μεταίχμιο
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2012
Αρ. σελίδων: 216
ISBN: 978-960-501-672-2