"Αθηναϊκό μπλουζ" του Πολυχρόνη Κουτσάκη

Ο Στράτος Γαζής δεν θέλει να τον αποκαλούν επαγγελματία δολοφόνο. Είναι φροντιστής. Φροντίζει για πράγματα που λέγονται ψιθυριστά. Που όσοι τα ξεστομίζουν, ως εντολές, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβά γι’ αυτά και δεν θέλουν έπειτα να ξέρουν τι συνέβη και πώς. Θέλουν μόνο να μάθουν ότι η δουλειά ολοκληρώθηκε. Ο Στράτος είναι ο άνθρωπός τους, αλλά με μία προϋπόθεση: πρέπει η έρευνά του να έχει αποδείξει ότι ο στόχος του αξίζει να πεθάνει. Καθώς γύρω του η κρίση αλλάζει τα πάντα στη χώρα, ο Στράτος βρίσκεται μπλεγμένος ανάμεσα στον πιο αγαπητό δικηγόρο της Ελλάδας και στην πανέμορφη γυναίκα του, ηθοποιό και μοντέλο. Και οι δύο θέλουν να τον προσλάβουν, αλλά ποιος από τους δύο λέει την αλήθεια; Με τη βοήθεια των τριών αγαπημένων παιδικών του φίλων, του Ντραγκ, αστυνομικού του τμήματος Εγκλημάτων κατά Ζωής, της Μαρίας, που είναι ο μεγάλος έρωτας και των δυο τους, και της Τέρι, μιας τρανσέξουαλ πόρνης πολυτελείας, ο Στράτος θα ανακαλύψει πως η αλήθεια, σε διαλυμένους έρωτες και οικογένειες με πολλά μυστικά, είναι μια πολύ σχετική υπόθεση...

"Ένας τάφος για τη Νέα Υόρκη. Ποίηση (1949-2008)" του Άδωνη

«Ο αναγνώστης είναι ο άλλος, το πρόσωπο που προσπαθώ να προσεγγίσω. Και αυτή η ετερότητα είναι συγχρόνως ένα μέρος του εαυτού μου».
«Ο ποιητής πρέπει να είναι επαναστάτης στην τέχνη του, η ίδια η ποίησή του πρέπει να είναι η επανάσταση και όχι το μέσο. Η ποίηση είναι αντι-ιδεολογική, υπηρετεί μόνο την ποίηση. Η ποίηση δεν είναι για την ποίηση, αλλά για τη ζωή, δεν υπερασπίζομαι λαούς, αλλά τον άνθρωπο».
Ο Άδωνις στρέφεται στο παρελθόν χωρίς να καθηλώνεται, κοιτάζει κατάματα των τεράτων τα πρόσωπα χωρίς να απολιθώνεται. Ονομάζει μέλλον το παρόν και είναι παντού παρών, τόσο στο χθες, όσο στο σήμερα και στο αύριο. Έρχομαι από το μέλλον. Κατευθύνομαι προς το μακρινό κι εκείνο ξεμακραίνει. Έτσι δεν φτάνω ποτέ. Μα ακτινοβολώ.
Η μορφή των ποιημάτων του ακολουθεί πιστά την αντίφαση της καταστροφής και της δημιουργίας. Χτίζει και γκρεμίζει, δομεί και αποδομεί ακαταπαύστως κι οι στίχοι μοιάζουν πράγματι, μορφολογικά και εννοιολογικά, να χτίζονται και να γκρεμίζονται σαν ένα διαρκώς υπό ανέγερση οικοδόμημα. Άλλωστε, σύμφωνα με τον Άδωνη, τέτοια είναι η παντοδυναμία της ποίησης. Όλα είναι μεταφορά. Κάθε πραγματικότητα είναι σχετική κι η φαντασία είναι εκείνη που συνδέει τα πράγματα για να τα ενώσει και να τα χωρίσει. Οι λέξεις του αλλάζουν συνεχώς, αποκαλύπτουν συνεχώς καινούριες λέξεις, επιστρέφουν σαν οιωνοί, επαναλαμβάνονται με διαφορετικές σημασίες. Μοιάζουν σαν λέξεις που αιωρούνται, γραμμένες όχι πάνω στο χαρτί αλλά κάπου αλλού, στους αιθέρες ή στην άβυσσο. Η έκφρασή του, πολύπλοκη και ερμητική, πηγάζει συγχρόνως από τη φιλοσοφία, τη μεταφυσική και τον μυστικισμό.

"Λόγοι για να μείνεις ζωντανός" του Matt Haig

Στα είκοσι τέσσερά του, ο Ματ Χέιγκ είδε τον κόσμο του να γκρεμίζεται. Δεν έβρισκε τρόπο να συνεχίσει τη ζωή του. Αυτή είναι η πραγματική ιστορία που περιγράφει πώς ξεπέρασε την προσωπική του κρίση, πώς νίκησε την ασθένεια που παραλίγο να τον καταστρέψει και πώς έμαθε και πάλι να ζει.
Το "Λόγοι για να μείνεις ζωντανός" δεν είναι απλώς μια αυτοβιογραφία. Πρόκειται για μια συγκινητική, αστεία και εύθυμη αναζήτηση τρόπων για να ζεις καλύτερα, να αγαπάς καλύτερα και να νιώθεις πιο ζωντανός. Ένα βιβλίο για το πώς μπορείς να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τον χρόνο που σου απομένει στη γη.
"Έγραψα αυτό το βιβλίο διότι τα παλαιότερα στερεότυπα εμπεριέχουν τη μεγαλύτερη δόση αλήθειας. Ο χρόνος είναι ο καλύτερος γιατρός. Έχεις καλύτερη θέα όταν κοιτάς από ψηλά και όχι από τα πατώματα. Όντως υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ, ακόμη κι αν δεν κατορθώναμε ως τώρα να το διακρίνουμε… Οι λέξεις, μερικές φορές, είναι πράγματι λυτρωτικές."

"Το όνειρο του Μαθιού" του Leo Lionni

Ο Μαθιός, ένα μικρό ποντικάκι, ζει σε μια θλιβερή και σκονισμένη γωνιά της σοφίτας. Μια επίσκεψη στο μουσείο τον κάνει να δει όλο τον κόσμο γύρω του με άλλα μάτια. Με την πατούσα του για πινέλο θα ζωγραφίσει «τα σχήματα και τα χρώματα της χαράς».
Μια όμορφη ιστορία μέσα από τις εικόνες του Λίο Λιόννι που, όπως και ο ήρωάς του, αγάπησε τη ζωγραφική από παιδί και έγινε ένας ταλαντούχος αυτοδίδακτος ζωγράφος που τιμήθηκε με πολλά βραβεία για το έργο του.







"Καθαρίστρια Χάος" της Κατερίνας Κρις

Οι άτακτες σκέψεις στο πάνω ντουλάπι.
Τα όνειρα τακτοποιημένα στη θέση τους.
Οι ανασφάλειες κρυμμένες στο πατάρι.
Η κριτική κάτω από το χαλί.
Η Έρση νομίζει πως όλα είναι σε τάξη, μέχρι που έρχεται ξαφνικά η καθαρίστρια Χάος και της ξεκαθαρίζει τα πράγματα μια και καλή.











"Ομήρου Ιλιάδα" της Σοφίας Ζαραμπούκα

Η απαγωγή της ωραίας Ελένης, γυναίκας του βασιλιά της Σπάρτης, ήταν η αιτία του Τρωικού πολέμου που κράτησε δέκα χρόνια. Ο Όμηρος, που έζησε στην Ελλάδα τον όγδοο αιώνα π.Χ., μας διηγείται συναρπαστικά τις περιπέτειες του τελευταίου χρόνου του πολέμου. Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια είναι τα πρώτα λογοτεχνικά έργα της Ευρώπης.






"Ομήρου Οδύσσεια" της Σοφίας Ζαραμπούκα

Δεν είδα απ΄ την πατρίδα μου γλυκύτερο στον κόσμο.
Οδύσσεια σημαίνει ατελείωτες περιπέτειες, τόπους της φαντασίας, αγώνες με τέρατα της φύσης αλλά και ωραίες, μαγικές συναντήσεις, που μπορεί να σε παρασύρουν, να σε κάνουν να ξεχάσεις τον σκοπό σου. Αυτά και άλλα πολλά μάς διηγείται ο Όμηρος, που έζησε στην Ελλάδα τον όγδοο αιώνα π.Χ., στο πρώτο λογοτεχνικό έργο της Ευρώπης.




"Άκουσε με, Μαρία μου" της Αντιγόνης Μεταξά

Το Άκουσέ με, Μαρία μου της Αντιγόνης Μεταξά, της θρυλικής Θείας Λένας, είναι ένα βιβλίο για μικρά παιδιά, σε μια καινούρια έκδοση και με νέες ζωγραφιές από τη Φωτεινή Στεφανίδη. Το βιβλίο αυτό αγαπήθηκε πολύ από γονείς και παππούδες που ήταν κάποτε παιδιά και η έκδοση αυτή είναι για τα εγγόνια τους, για τα σημερινά παιδιά. Είναι ένα βιβλίο που μαθαίνει στα παιδιά μυστικά για τη ζωή τους και τα ψυxαγωγεί έτσι όπως μόνο η Θεία Λένα, η πιο σημαντική παιδαγωγός στην Ελλάδα, ήξερε να κάνει. Το Άκουσέ με, Μαρία μου είναι ένας παραμυθένιος κόσμος, όπου τα ζώα μιλούν και φέρονται σαν άνθρωποι, είναι ένα βιβλίο που ξεδιπλώνει για το παιδί τον κόσμο της φαντασίας αλλά και της ζωής.



"Ο νόμος της νύχτας" του Dennis Lehane

ΒΟΣΤΟΝΗ, 1926. Η ΞΕΦΡΕΝΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’20 ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΑΠΟΓΕΙΟ ΤΗΣ. ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΡΕΕΙ, ΟΙ ΣΦΑΙΡΕΣ ΣΦΥΡΙΖΟΥΝ ΚΙ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΞΕΚΙΝΑΕΙ Ν’ ΑΦΗΣΕΙ ΤΟ ΣΗΜΑΔΙ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.
Η Ποτοαπαγόρευση γέννησε ένα ατέλειωτο δίκτυο από υπόγεια αποστακτήρια, παράνομα κέντρα, γκάνγκστερ και διεφθαρμένους αστυνομικούς. Ο Τζο Κόγκλιν, μικρότερος γιος ενός επιφανούς αστυνομικού διευθυντή της Βοστόνης, έχει γυρίσει προ πολλού την πλάτη του στην αυστηρή και καθωσπρέπει ανατροφή του και απολαμβάνει τα λάφυρα, τις συγκινήσεις και την κακή φήμη ενός ανθρώπου εκτός νόμου. Ο Τζο ξεκινάει μια ιλιγγιώδη ανάβαση στην κλίμακα του οργανωμένου εγκλήματος, που τον φέρνει από τη λάμψη της Βοστόνης της εποχής της τζαζ στο αισθησιακό τρεμοφέγγισμα της Λατινικής Συνοικίας της Τάμπας και στους καυτούς δρόμους της Κούβας.
Σαρωτική ιστορία αγάπης και ακαταμάχητο έπος ταυτόχρονα, ο Νόμος της νύχτας είναι μια μαγευτική ιστορία επιμονής και δύναμης, προδοσίας και λύτρωσης, που φέρνει ολοζώντανη μπροστά μας μια εποχή όπου η αμαρτία γινόταν αιτία για γιορτή και η διαφθορά ήταν εθνική αρετή.