"Το μυστικό του Βεσάλιου" του Jordi Liobregat

Βαρκελώνη, Μάιος 1888. Λίγες μέρες πριν από τα εγκαίνια της Διεθνούς Έκθεσης, ανακαλύπτονται κάποια φρικτά κατακρεουργημένα πτώματα γυναικών. Τα τραύματά τους θυμίζουν στους κατοίκους της πόλης μια παλιά κατάρα, λησμονημένη εδώ και πολύ καιρό...
Ο Ντανιέλ Αμάτ, νεαρός καθηγητής στην Οξφόρδη, λαμβάνει τηλεγράφημα ότι ο πατέρας του πέθανε υπό παράξενες συνθήκες. Είναι αναγκασμένος να επιστρέψει στη Βαρκελώνη μετά από χρόνια απουσίας. Από την πρώτη στιγμή θα εμπλακεί στην καταδίωξη ενός ανελέητου δολοφόνου, ενώ ταυτόχρονα θα βρεθεί αντιμέτωπος με τις συνέπειες του παρελθόντος του. Ο Μπερνάτ Φλέιτσα, ρεπόρτερ της Correo de Barcelona με μοναδική του επιδίωξη την είδηση που θα τον κάνει διάσημο, και ο Πάου Ζιλμπέρτ, αινιγματικός φοιτητής ιατρικής, θα ενωθούν με τον Αμάτ στην αναζήτηση ενός παλιού χειρογράφου, έργου του πατέρα της σύγχρονης ανατομίας Ανδρέα Βεσάλιου, που μπορεί ν’ αλλάξει την ιστορία της γνώσης και που, όπως αποδεικνύεται, είναι ο κύριος στόχος του μυστηριώδους δολοφόνου.
Στην ταραχώδη και σαγηνευτική Βαρκελώνη του τέλους του 19ου αιώνα τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται...

"Κώδικας για ιππότες" του Ethan Hawke

Ένας ιππότης, με τον φόβο πως μπορεί να μην επιστρέψει σπίτι, γράφει ένα γράμμα στα παιδιά του για να τους μεταδώσει ό,τι έχει μάθει στη ζωή.
Μέσα από μια σειρά σκέψεων περί μοναξιάς, ταπεινότητας, συγχώρεσης, εντιμότητας, θάρρους, τιμής, περηφάνιας και υπομονής, μιλά για τις αρχαίες διδαχές της δυτικής και της ανατολικής φιλοσοφίας, αλλά και για τα μεγάλα πνευματικά και πολιτικά κείμενα της εποχής μας.
Ο σκοπός του: να δώσει στα παιδιά του μια πυξίδα για ένα ταξίδι που θα πρέπει να κάνουν μόνα τους, έναν σύντομο οδηγό γι' αυτά που δίνουν στη ζωή νόημα και ομορφιά.







"Το τέρας στο μετρό" της Βασιλικής Ηλιοπούλου

Το βιβλίο της Ηλιοπούλου µιλά για τέρατα, παρόλο που δεν ανήκει στις ιστορίες τρόµου.
Τα τέρατά της είναι πλάσµατα που κατοικούν µέσα µας τιθασευµένα, αλλά, όταν η τάξη της καθηµερινότητας διασαλεύεται, αναδύονται και σέρνουν τον χορό.
Μιλά ακόµα για τη διαφορετικότητα στην όψη ή τη συµπεριφορά του Άλλου ανθρώπου που ταράζει και ωθεί στη διαδικασία τερατοποίησής του.
Έτσι που η αναπόφευκτη εµµονή στην εχθρότητα µετατρέπει σε τέρας και τον εχθρό του «τέρατος».