"Η κοιλάδα των χαμένων κοριτσιών" του Agustín Martínez

Πέντε χρόνια µετά την εξαφάνισή τους, το Μοντεπερδίδο, χωριό µες στην οργιώδη βλάστηση των Κεντρικών Πυρηναίων, εξακολουθεί να πενθεί την Άνα και τη Λουθία, δυο εντεκάχρονες φίλες, που ένα απόγευµα έφυγαν από το σχολείο και δεν τις είδε ποτέ ξανά κανείς. Η υπόθεση, µετά τις άκαρπες προσπάθειες των αρχών, πέρασε στο αρχείο. Τώρα, όµως, επανεµφανίζεται απροσδόκητα η Άνα, δίπλα σε έναν νεκρό άντρα, µες στα συντρίµµια ενός αυτοκινήτου, τραυµατισµένη αλλά ζωντανή. Η υπόθεση ανοίγει και πάλι, και ξεκινά ένας αγώνας ενάντια στον χρόνο που ζητά απαντήσεις: Ποιος είναι ο νεκρός; Ποιος είχε απαγάγει τα παιδιά; Είναι και η Λουθία ζωντανή; Ενώ ολόκληρο το χωριό προσπαθεί να δεχτεί τη νέα τροπή που παίρνουν τα πράγµατα, καταφτάνουν εκεί από την Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων η νεαρή υπαστυνόµος Σάρα Κάµπος και το "αφεντικό" της, ο αστυνόµος Σαντιάγο Μπαΐν. Είναι υποχρεωµένοι να συνεργαστούν µε την τοπική Πολιτοφυλακή σε µια έρευνα που σύντοµα θα γίνει λαβυρινθώδης. Με µοναδική τους βεβαιότητα ότι το τέρας βρίσκεται ανάµεσά τους, θ’ αρχίσουν µια καταδίωξη που θα βάλει σε κίνδυνο την ίδια τους τη ζωή. Οι κάτοικοι του Μοντεπερδίδο, ακόµη και οι οικογένειες των κοριτσιών, παγιδευµένοι όλοι τους στα µυστικά και στα ψέµατά τους, δε θα διευκολύνουν καθόλου την έρευνα. Το χωριό έχει τους δικούς του κανόνες...

"Η εξαφάνιση της Ρόζι Άντερσον" της Debbie Howells

Μετά την εξαφάνιση της δεκαοχτάχρονης Ρόζι Άντερσον, το ειδυλλιακό χωριό όπου έµενε δε θα είναι ποτέ ξανά το ίδιο. Ενοχές κατακλύζουν την κηπουρό της περιοχής, Κέιτ. Η Γκρέις, η µοναχοκόρη της, ήταν συµµαθήτρια της Ρόζι. Η Ρόζι ήταν όµορφη, ευγενική και καλόκαρδη. Προερχόταν από µια δεµένη, ευκατάστατη οικογένεια και είχε µπροστά της όλη της τη ζωή. Ποιος µπορεί να ήθελε να της κάνει κακό; Και γιατί; Η Κέιτ είναι σίγουρη ότι κάτι σηµαντικό διαφεύγει την προσοχή της αστυνοµίας. Είναι βέβαιη πως κάποιος στο χωριό γνωρίζει περισσότερα απ’ ό,τι αφήνει να φανεί. Όσο οι έρευνες εντείνονται, τόσο εντείνεται και η εµµονή της Κέιτ να διαλευκάνει το µυστήριο.

"Όταν βγαίνει η αράχνη" της Fred Vargas

Παράξενα θανατηφόρα κρούσµατα από τσίµπηµα αράχνης µε θύµατα ηλικιωµένους παρατηρούνται σε µια επαρχιακή πόλη της νότιας Γαλλίας. Ο φλεγµατικός επιθεωρητής Ανταµσµπέργκ, που καλείται επειγόντως από την Ισλανδία για να αναλάβει την υπόθεση της δολοφονίας µιας γυναίκας στο Παρίσι, στρέφει το ενδιαφέρον του περισσότερο προς αυτά τα ασυνήθιστα περιστατικά. Για άλλη µία φορά, η διαίσθησή του δεν τον ξεγελά: κάτι άλλο κρύβεται πίσω από τους θανάτους αυτούς, δεδοµένου ότι δεν είναι θανατηφόρο το δηλητήριο της συγκεκριµένης αράχνης -της αποκαλούµενης και "ερηµίτισσας"- που θεωρείται πως τους προκάλεσε.
Με ελάχιστους συµµάχους από την οµάδα του στο πλευρό του, ο επιθεωρητής ξεκινά µια παράτυπη έρευνα η οποία, στην πορεία, φέρνει στο φως νέα στοιχεία πλέκοντας έναν τροµακτικό ιστό γύρω από την υπόθεση. Τα θύµατα της αράχνης, ηλικιωµένοι άντρες που όλοι τους υπήρξαν κάποτε τρόφιµοι στο ίδιο ορφανοτροφείο της περιοχής, πολλαπλασιάζονται κι ο Ανταµσµπέργκ, στην προσπάθειά του να ξεδιαλύνει το µυστήριο, θα βυθιστεί σε "µια υπόθεση που φτάνει ως τα βάθη του παρελθόντος αλλά και του µυαλού"...

"Τι εποχή κι αυτή" του Antonio Manzini

Οι Μπεργκέ, πλούσια οικογένεια βιομηχάνων της Βαλ ντ’ Αόστα, έχουν ένα μυστικό και ο υποδιοικητής Ρόκκο Σκιαβόνε το ανακαλύπτει τυχαία, αντιλαμβανόμενος ότι γίνεται δέκτης μιας κραυγής απελπισίας από το εσωτερικό της οικογένειας. Η Κιάρα Μπεργκέ, η νεαρή κόρη της οικογένειας, πολύ δημοφιλής ανάμεσα στους συνομηλίκους της, εξαφανίζεται. Η εξαφάνισή της σηματοδοτεί την έναρξη ενός παιχνιδιού που παίζεται σε διαφορετικά επίπεδα. Ο Σκιαβόνε πρέπει να βρει τι κρύβεται πίσω από την άψογη εικόνα ενός προνομιούχου περιβάλλοντος, να νικήσει τον χρόνο σ’ έναν αγώνα δρόμου για τη ζωή, να φωτίσει την γκρίζα περιοχή όπου το έγκλημα και οι επιχειρήσεις συναντιούνται.
Στο μεταξύ το χιόνι συνεχίζει να πέφτει, Μάιο μήνα, στην Αόστα και επιδεινώνει την ήδη κακή διάθεση του Ρόκκο. Και μια σκιά ξεπροβάλλει και τον ακολουθεί για να τον χτυπήσει εκεί που πονά. Επειδή στο παρελθόν του δύστροπου μπάτσου υπάρχει μια σκοτεινή περίοδος που εμφανίζεται με κάθε ευκαιρία. Σαν αξεπλήρωτο χρέος. Σαν πληγή που ποτέ δεν κλείνει.