"Ο κουρσάρος" της Φανής Πανταζή

Από μικρό παιδί άκουγα την ιστορία της πανέμορφης προ-προγιαγιάς μου από τη Σύρο. Ήταν κυριολεκτικά απίστευτη, ένα μυθιστόρημα απ' αυτά που μόνο η ζωή μπορεί να πλάσει. Μέχρι που, στο τέλος, αποφάσισα να την κάνω βιβλίο και είναι αυτό που κρατάτε στα χέρια σας.
Ήταν γυναίκα καραβοκύρη, μια αρχόντισσα ξακουστή σ' όλο το νησί για την εξυπνάδα και την ομορφιά της. Στάθηκε όμως αρκετό ένα καπρίτσιο της τύχης για να βρεθεί από τα σαλόνια της Ερμούπολης στο χαρέμι του σουλτάνου κι από κει στην κοσμοπολίτικη Αλεξάνδρεια.
Ήταν ένα ταξίδι παραμυθένιο, απ' αυτά που δε βάζει ο νους του ανθρώπου.
Έτσι, μαζί με τους ήρωές μου, ταξίδεψα κι εγώ στην αρχοντική Σύρο, εκεί όπου σμίγουν αρμονικά Ανατολή και Δύση, περπάτησα στα καλντερίμια και μπήκα στα μεγαλόπρεπα νεοκλασικά που αντικρίζουν το πέλαγο.
Ύστερα πήγα στην Κωνσταντινούπολη, ρέμβασα νωχελικά στον Βόσπορο, αφέθηκα να χαθώ στα απέραντα παζάρια, μέθυσα από αρώματα, μουσικές και γεύσεις και θαύμασα ξακουστά παλάτια.
Και τέλος, βρέθηκα στη λαμπερή, κοσμοπολίτικη Αλεξάνδρεια, στο σταυροδρόμι των πολιτισμών, κι ένιωσα την ελληνική αύρα που έφτανε ως εμένα από την αρχαιότητα.
Σ' αυτό το ταξίδι ελπίζω να παρασύρω κι εσάς...

"Δράκος στο χιόνι" της Καίτης Οικονόμου

Ο Χρήστος είναι ένας καταξιωμένος δημοσιογράφος της μικρής οθόνης, με πολλές επιτυχίες και ρεπορτάζ που ανοίγουν καινούργιους δρόμους στα τηλεοπτικά δεδομένα. Χαρακτήρας ακέραιος, αυτοδημιούργητος, άτομο καλλιεργημένο, με αρχές που υπηρετεί πιστά, όσο κι αν αυτό στοιχίζει στην καριέρα του και στην προσωπική του ζωή. Η προσωπικότητά του έχει σμιλευτεί από πόνο και αγώνα. Έχασε μικρός όσους αγαπούσε, έμεινε κυριολεκτικά στον δρόμο –μια πληγή ανοιχτή η παιδική του ηλικία–, αλλά πάλεψε περήφανα για να ζήσει χωρίς συμβιβασμούς και κέρδισε μια ξεχωριστή θέση στην κοινωνία. Η Δήμητρα, δικηγόρος με ιδιαίτερες ευαισθησίες και επιλογές που την ωθούν να σταθεί απέναντι στον δυναμικό και απόλυτα πετυχημένο επαγγελματικά πατέρα της, θα επιδιώξει να ακολουθήσει τον δικό της δρόμο. Θα δοκιμαστεί σκληρά, αλλά θα σταθεί όρθια, γιατί στηρίζει τις αξίες της και θέλει να μείνει πιστή στις αρχές της. Ποια παραμυθένια συνθήκη θα φέρει κοντά αυτά τα δύο πρόσωπα; Πώς δύο εντελώς διαφορετικές διαδρομές θα καταλήξουν σε μια απρόσμενα δυνατή ένωση, έναν «μυθιστορηματικό» έρωτα;
Δυνατοί και ταυτόχρονα ευάλωτοι, δέσμιοι των αρχών τους και των τειχών που οι ίδιοι υψώνουν, θα υποκύψουν τελικά στον σαϊτοφόρο θεό, ο οποίος θα τους οδηγήσει στη λύτρωση και την ευτυχία.

"Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας" του Gabriel García Márquez

Ήταν αναπόφευκτο: το άρωμα του πικραμύγδαλου του θύμιζε πάντα τη μοίρα των αδιέξοδων ερώτων.
Όταν η νεαρή Φερμίνα Δάσα αρνείται τις παθιασμένες προτάσεις του Φλορεντίνο Αρίσα και παντρεύεται τον δόκτορα Χουβενάλ Ουρμπίνο, ο αθεράπευτα ρομαντικός Φλορεντίνο αναζητά παρηγοριά στην αγκαλιά πολλών άλλων γυναικών, καμία όμως δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη Φερμίνα στην καρδιά του. Πιστός στον όρκο του ότι θα την αγαπάει για πάντα, ζει για την ημέρα που εκείνη θα απελευθερωθεί από τα δεσμά της. Όταν, μισό αιώνα αργότερα, ο σύζυγος της Φερμίνα σκοτώνεται προσπαθώντας να κατεβάσει τον παπαγάλο του από ένα δέντρο μάνγκο, ο Φλορεντίνο αρπάζει την ευκαιρία να δηλώσει την αιώνια αγάπη του. Μπορεί όμως ο νεανικός τους έρωτας να ξαναζωντανέψει στο λυκόφως της ζωής τους;

"Αθήνα εναντίον Σπάρτης. Ο πόλεμος που κατέστρεψε την Ελλάδα" της Jennifer T. Roberts

Το 431 π.Χ. η αντιπαλότητα μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης που σιγόβραζε από καιρό ξέσπασε και οι δύο πόλεις-κράτη συγκρούστηκαν σε μια πάλη ζωής και θανάτου. Ο πόλεμος εξαπλώθηκε σε ολόκληρο τον ελληνικό κόσμο και οι σφαγές που ακολούθησαν δεν είχαν προηγούμενο στην αρχαία Ελλάδα. Πολλές πόλεις καταστράφηκαν, χιλιάδες άνδρες σκοτώθηκαν, γυναίκες και παιδιά υποδουλώθηκαν. Πολλοί πιστεύουν πως ο πόλεμος έληξε με την ήττα του αθηναϊκού ναυτικού το 405 π.Χ. και την ακόλουθη συνθηκολόγηση της Αθήνας, όμως οι μάχες στην Ελλάδα συνεχίστηκαν για πολλές δεκαετίες. Η εξουσία της Σπάρτης αμφισβητήθηκε στον Κορινθιακό Πόλεμο (395-387 π.Χ.), όταν οι Αθηναίοι συνέπραξαν με τους πρώην συμμάχους της Σπάρτης εναντίον της. Ο πόλεμος τελείωσε οριστικά το 371 π.Χ., όταν το επίλεκτο θηβαϊκό πεζικό συνέτριψε τη σπαρτιατική στρατιωτική υπεροχή.
Η πλούσια αφήγηση της Τζένιφερ Τ. Ρόμπερτς ρίχνει φως σε αυτή τη διάσημη σύρραξη, ξεκινώντας από τα αίτια του πολέμου και φτάνοντας στη νίκη της Θήβας στα Λεύκτρα. Παρά τις πικρές οδύνες και την εμφύλια διαμάχη που προκάλεσε ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, παραμένει μέχρι και σήμερα μια συναρπαστική διήγηση μηχανορραφιών και αντι-μηχανορραφιών, δολοφονιών και ψεμάτων, συναρπαστικών ναυμαχιών και απεγνωσμένων πεζοποριών, και, ίσως, όπως είχε ελπίσει ο πρώτος ιστορικός του πολέμου, ο Θουκυδίδης, μαθημάτων για το μέλλον. Η Ρόμπερτς μελετά επίσης τον αντίκτυπο του πολέμου στην πολιτιστική ζωή της Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένων των σπουδαίων αριστουργημάτων της τραγωδίας και της κωμωδίας, καθώς και το πιο διάσημο από όλα τα συμβάντα, τη δίκη και εκτέλεση του Σωκράτη. Το βιβλίο ΑΘΗΝΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΣΠΑΡΤΗΣ, ένα συγκλονιστικό και προσιτό αφήγημα μιας από τις πιο φημισμένες συγκρούσεις της αρχαιότητας, επιβάλλεται να διαβαστεί από όλους τους λάτρεις της αρχαίας Ιστορίας.

"Μια σύντομη ιστορία της Ευρώπης" του Simon Jenkins

Η Ευρώπη υπήρξε για δύο χιλιετίες για μια εξαιρετικά επιτυχημένη ήπειρος. Σε αυτό το εκπληκτικό νέο του βιβλίο, ο Σάιμον Τζένκινς αφηγείται την ιστορία της εξέλιξής της από ένα πεδίο μάχης πολεμοχαρών φυλών σε έναν χώρο ειρήνης, πλούτου και ελευθερίας – μια ιστορία που ξεκινάει από την αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη, περνάει από τον Μεσαίωνα, την Αναγέννηση και τη Γαλλική Επανάσταση, φτάνει στους δύο Παγκόσμιους Πολέμους και καταλήγει στο σήμερα. Ο Τζένκινς αναφέρεται σε διάφορες προσωπικότητες, από τον Ιούλιο Καίσαρα και τη Ζαν ντ’ Αρκ μέχρι τον Ουέλινγκτον και την Άνγκελα Μέρκελ, και από τον Αριστοτέλη μέχρι τον Σαίξπηρ και τον Πικάσο. Επικεντρώνεται σε ποικίλα θέματα, από τις νεανικές φιλοδοξίες και τις θρησκευτικές συγκρούσεις μέχρι τους γεωγραφικούς περιορισμούς και τις εισβολές, και τα ενώνει όλα αυτά σε μια αφήγηση με χρονολογική σειρά, γεμάτη κύρος αλλά και προσωπικό χρώμα. Η Ευρώπη, παρά τις συνεχείς αναταράξεις, έχει αφήσει ένα ανεξίτηλο σημάδι στον κόσμο. Πώς κατάφερε μια τόσο μικρή ήπειρος να γίνει τόσο δυνατή; Πώς όλες αυτές οι χερσόνησοι και τα νησιά πέτυχαν με τον καιρό να αναπτύξουν συλλογική συνείδηση; Πώς η διπλωματία κατέληξε τόσο συχνά σε λουτρό αίματος και ποιες είναι οι συνέπειες αυτού σήμερα; Παρ’ όλη τη σημαίνουσα θέση της Ευρώπης στην πολιτική, στην οικονομία και στον πολιτισμό, μέχρι τώρα δεν είχε γραφτεί κάποιο συνοπτικό βιβλίο για να πει την ιστορία της. Το πορτρέτο που σκιαγραφεί ο Τζένκινς δε θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρο – ή πιο αριστουργηματικό.

"Πάντα από την αρχή" του J.A. Reynolds

Όταν ο Τζακ και η Κέιτ συναντιούνται σε ένα πάρτι και συζητώντας ανακαλύπτουν πόσα πράγματα τους συνδέουν, ο Τζακ ξέρει ότι την έχει ήδη ερωτευτεί. Σύντομα η Κέιτ γνωρίζει τους κολλητούς του, την Τζίλιαν και τον Φράνι, και τους κερδίζει κι αυτούς. Όλα δείχνουν ότι μια ωραία σχέση ξεκινά.
Ωστόσο, αυτή η ιστορία αγάπης είναι… περίπλοκη. Έχει ένα σχεδόν ευτυχισμένο τέλος. Διότι η Κέιτ πεθαίνει. Και η ιστορία τους θα έπρεπε να τελειώσει εκεί. Όμως, ο θάνατος της Κέιτ στέλνει τον Τζακ στην αρχή, τη στιγμή της γνωριμίας τους, και η Κέιτ είναι και πάλι μπροστά του, όμορφη και λαμπερή, χαρούμενη και γοητευτική όσο ποτέ. Ο Τζακ νομίζει ότι θα τρελαθεί. Ωστόσο, αν έχει μια ευκαιρία να εμποδίσει τον θάνατο της Κέιτ, δε θα τη χάσει. Ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να ταξιδέψει στον χρόνο. Πολύ σύντομα θα συνειδητοποιήσει ότι οι πράξεις του έχουν συνέπειες. Κι όταν μια επιλογή αποδειχτεί θανάσιμη για ένα αγαπημένο του πρόσωπο, θα πρέπει να αποφασίσει τι είναι έτοιμος να κάνει για να σώσει όσους αγαπά.

"Άνθρωποι. Μια σύντομη ιστορία του πως τα γ...με όλα!" του Tom Phillips

ΜΙΑ ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ
Μ#Λ#ΚΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Στα εβδομήντα χιλιάδες χρόνια που περπατάει το ανθρώπι-νο είδος πάνω σε αυτή τη γη, έχουμε καταφέρει πολλά. Στην τέχνη, στην επιστήμη, στον πολιτισμό, στο εμπόριο, στην τρο-φική αλυσίδα είμαστε αληθινοί νικητές. Με κάθε ειλικρίνεια, όμως, δεν επρόκειτο για μια απλή βόλτα στο πάρκο και με-ρικές φορές καταφέραμε πραγματικά, όσο απίστευτο κι αν φαίνεται, να τα γ…με.
Από την Εκστρατεία των Τεσσάρων Μιασμάτων του Μάο Τσε Τουνγκ μέχρι το Αμερικανικό Νταστ Μπόουλ· από τον Αυστριακό Στρατό που επιτέθηκε στον εαυτό του μια νύχτα όπου όλοι είχαν μεθύσει μέχρι την παγκόσμια υπερδύναμη που εξέλεξε Πρόεδρο έναν τηλεοπτικό τιτάνα… είναι σχετι-κά ασφαλές να πούμε ότι, ως είδος, δε γίναμε εξυπνότεροι μεγαλώνοντας.
Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα σκεφτείτε ότι πραγματικά τα γ…τε, αυτό το βιβλίο θα σας θυμίσει ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα…

"Το ημερολόγιο ενός σπασίκλα 14: Κακός χαμός" του Jeff Kinney

Χάρη σε μια απρόσμενη κληρονομιά η οικογένεια του Γκρεγκ Χέφλι έχει την ευκαιρία να κάνει μεγάλες αλλαγές στο σπίτι της. Σύντομα, όμως, ανακαλύπτουν ότι η ανακαίνιση του σπιτιού δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Μόλις οι τοίχοι αρχίζουν να πέφτουν, σκάνε μύτη ένα σωρό προβλήματα. Σάπια ξύλα, τοξική μούχλα, ανεπιθύμητα μαμούνια και κάτι ακόμη πιο απειλητικό κάνουν τον Γκρεγκ και την οικογένειά του να αναρωτιούνται αν οι εργασίες ανακαίνισης αξίζουν τελικά τον κόπο. Όταν, επιτέλους, η σκόνη κατακάτσει, θα μπορούν οι Χέφλι να μείνουν σε αυτό το σπίτι... ή θα αναγκαστούν να μετακομίσουν σε άλλη πόλη;

"Ζακέτα να πάρεις!" του π. Ανδρέα Κονάνου

Τελικά, το πιο ωραίο δώρο που μπορείς να κάνεις στο παιδί σου είναι να το… αφήσεις ήσυχο.
Βρείτε τα πρωτίστως εσείς οι δύο: ο μπαμπάς και η μαμά.
Μην πιέζεις το παιδί, θα αντιδράσει.
Μίλα του γλυκά, ώστε να σε ακούσει με την καρδιά του.
Η καρδιά είναι τα «αυτιά» του παιδιού.
Ακόμα και η σιωπή σου, όταν είναι εμποτισμένη με σοφία, εκπέμπει κύματα αγάπης που φτάνουν τον στόχο τους.
Προσπέρνα τα νεύρα και τους θυμούς του άτακτου παιδιού σου και δες την ψυχή του που δοκιμάζεται, που μεγαλώνει, που ψάχνεται και προβληματίζεται για όλα. Μάθε να βλέπεις «βαθιά». Πίσω από καβγάδες, να διακρίνεις τις φοβίες του.
Πίσω από βρισιές και φωνές, τη μοναξιά του.
Πίσω από το αλλοπρόσαλλο «φαίνεσθαι», την ψυχική του ομορφιά.
Μαμά, μπαμπά, αφήστε το παιδί σας να πατήσει στην ιερή γη της καρδιάς σας, όχι για να κατασκηνώσει εκεί για πάντα, μα για να ανοίξει τα φτερά του, να πάρει φόρα και να πετάξει.
Σας θαυμάζω και υποκλίνομαι μπροστά σας, και φιλάω τα χέρια σας τα ιερά, που κρατάνε μέσα τους το πιο αγνό κομμάτι του πλανήτη μας. Και εύχομαι ολόψυχα όλα τα ωραία και ωφέλιμα να έρθουν στη ζωή και στο σπιτικό σας.
Είσαι ο πιο άξιος γονιός. Εσύ. Πίστεψέ το. Και ζήσε το!

"Ο καθρέφτης ράγισε" της Agatha Christie

Ήταν ικανή για πολλή αγάπη και πολύ μίσος, μα δεν είχε σταθερότητα. Αυτό είναι το θλιβερό, να γεννιέται κανείς χωρίς σταθερότητα.
Τη μια στιγμή, η ελαφρόμυαλη Χέδερ Μπάντοκ φλυαρούσε με το είδωλό της, τη σταρ του σινεμά Μαρίνα Κρεγκ, στη δεξίωση που δινόταν προς τιμήν της. Την επόμενη, έπεφτε νεκρή μπροστά στα έντρομα μάτια των άλλων προσκεκλημένων.
Η παγωμένη έκφραση της Μαρίνα Κρεγκ φαίνεται να οφείλεται στο σοκ αυτού που μόλις συνέβη. Αλλά η Μις Μαρπλ έχει άλλη γνώμη. Κι ενώ όλοι ψάχνουν για στοιχεία και ίχνη για να εξηγήσουν ποιος και γιατί σκότωσε τη Χέδερ, η μις Μαρπλ αποφασίζει να στρέψει αλλού την έρευνά της: στην ίδια την ανθρώπινη ψυχή και τα μυστικά της...

"Σίκαλη στην τσέπη" της Agatha Christie

Έψαξα τις τσέπες του. Βρήκα τα συνηθισμένα – μαντίλι, κλειδιά, ψιλά, πορτοφόλι – μα υπήρχε και κάτι τελείως αλλόκοτο…
Ο Ρεξ Φόρτεσκιου, επικεφαλής μιας οικονομικής αυτοκρατορίας, απολάμβανε το πρωινό του τσάι, όταν έπεσε ξαφνικά νεκρός μέσα σε φρικτούς πόνους.
Η νεκροψία αποδίδει τον θάνατο σε δηλητηρίαση -και, δυστυχώς, οι ύποπτοι είναι πολλοί. Ο Φόρτεσκιου δεν ήταν ακριβώς αξιαγάπητος. Στο μεταξύ, στην τσέπη του εντοπίζονται σπόροι από σίκαλη που κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει πώς βρέθηκαν εκεί...
Τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα, τα πτώματα θα πληθύνουν, ώσπου στην έπαυλη των Φόρτεσκιου φτάνει η ερασιτέχνης ντετέκτιβ μις Μαρπλ. Η πανέξυπνη γηραιά κυρία έχει προσωπικούς λόγους να αναμειχθεί στην υπόθεση. Και καταφέρνει με μιας αυτό που η αστυνομία αδυνατεί να κάνει ως εκείνη τη στιγμή: να μπει στο μυαλό του δολοφόνου, να συλλάβει το σχέδιό του. Και να προβλέψει την επόμενή του κίνηση…

"Ν ή Μ;" της Agatha Christie

«Αν θα αναλάβω λέει; Και βέβαια θα αναλάβω. Αν και δεν καταλαβαίνω τι μπορώ να προσφέρω. Ένας ερασιτέχνης του κερατά είμαι».
Ο Δεύτερος Παγκόσμιος πόλεμος μαίνεται. Κι ενώ η RAF κάνει ό,τι μπορεί να αναχαιτίσει τα γερμανικά αεροπλάνα, η Βρετανία αντιμετωπίζει έναν ακόμη κίνδυνο, πιο ύπουλο κι εξίσου σοβαρό με τις βόμβες: τον εκ των έσω εχθρό. Άντρες και γυναίκες που κυκλοφορούν ανενόχλητοι ανάμεσα στους άλλους πολίτες, αλλά στην πραγματικότητα είναι ορκισμένοι Ναζί.
Οι μυστικές υπηρεσίες επιστρατεύουν δυο ανορθόδοξους πράκτορες, τους Τόμι και Τάπενς Μπέρεσφορντ για να ξεσκεπάσουν δύο από αυτούς, τους Ν και Μ που κρύβονται ανάμεσα στους επισκέπτες του παραθαλάσσιου ξενοδοχείου Σαν Σουσί. Ο Τόμι και η Τάπενς δέχονται με ενθουσιασμό – θέλουν εδώ και καιρό να προσφέρουν στην πατρίδα τους και, προς μεγάλη τους απογοήτευση, δεν τους παίρνουν στο στρατό! Η αποστολή τους, όμως, δεν θα είναι περίπατος. Οι Ν και Μ είναι ικανοί και αποφασισμένοι για όλα. Άλλωστε, έχουν μόλις σκοτώσει τον καλύτερο πράκτορα της Βρετανίας…

"Φόνος στη Μεσοποταμία" της Agatha Christie

Μια γυναίκα που δε λέει ψέματα είναι μια γυναίκα δίχως φαντασία και δίχως συμπόνια.
Όταν η Έιμι Λέδεραν ταξιδεύει ως την έρημο του Ιράκ, σε μια ανασκαφή, για να φροντίσει τη γυναίκα ενός διάσημου αρχαιολόγου, η πραγματικότητα που συναντά αποδεικνύεται πολύ πιο πολύπλοκη και παράξενη από ο,τι θα μπορούσε να έχει φανταστεί. Τα περίεργα οράματα και ο νευρικός τρόμος της ασθενούς της φαίνονται αβάσιμα, αλλά καθώς η ένταση στον αέρα μεγαλώνει, τα πράγματα παίρνουν μια φοβερή τροπή –και καταλήγουν στον φόνο.
Η τύχη τα φέρνει έτσι που ο διάσημος ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό βρίσκεται εκείνες τις μέρες στην περιοχή, καθ’ οδόν προς τη Βαγδάτη. Κι όταν του ζητούν τη βοήθειά του, δεν μπορεί να αρνηθεί. Με μόνο στοιχείο μια σταγόνα αίμα, στη μέση της ερήμου, θα προσπαθήσει να λύσει ένα μυστήριο που δοκιμάζει για πρώτη φορά τόσο πολύ τις δυνάμεις του, κι ας είναι ανεξάντλητες...

"Γιατί δε φώναξαν την Έβανς;" της Agatha Christie

Πόση κακοτυχία υπήρχε στον κόσμο! Λίγη ομίχλη σ’ ένα κατά τα άλλα υπέροχο απόγευμα, ένα στραβοπάτημα –και η ζωή έπαιρνε τέλος. Ο Μπόμπι Τζόοουνς παίζει μια δυνατή παρτίδα γκολφ με τον δόκτορα Τόμας, όταν, παθιασμένος, χτυπά την μπάλα του υπερβολικά δυνατά, κι εκείνη καταλήγει στον γκρεμό. Κατεβαίνει σιγά σιγά από το μονοπάτι να την αναζητήσει, αλλά αντί για τη μπάλα του βρίσκει έναν άντρα τσακισμένο στα βράχια. Ο καημένος μάλλον παραπάτησε κι έπεσε στο κενό -έτσι τουλάχιστον υποθέτουν ο Μπόμπι και ο δόκτωρ Τόμας...
Πριν ξεψυχήσει, ο άγνωστος ψελλίζει μια φράση: «Γιατί δεν φώναξαν την Έβανς;» Τι σήμαινε, άραγε, αυτό; Και ποια είναι η όμορφη γυναίκα που τη φωτογραφία της είχε στην τσέπη του ο νεκρός;
Ο Μπόμπι και η φίλη του η Φράνκι αποφασίζουν να λύσουν το μυστήριο –κι αυτό βάζει και τους δυο τους σε θανάσιμο κίνδυνο...

"Οι άθλοι του Ηρακλή" της Agatha Christie

Οι Άθλοι του Ηρακλή… Mais oui, c’est une idée, ça…
Ο Ηρακλής Πουαρό σκέφτεται σοβαρά ν’ αποσυρθεί για να… καλλιεργήσει κολοκύθες. Αλλά πριν αποχαιρετήσει οριστικά τον κόσμο του εγκλήματος και της τιμωρίας του, θέλει να κάνει κάτι αντάξιο του ονόματός του.
Θα λύσει δώδεκα υποθέσεις, που καθεμιά θα παραπέμπει και σε έναν άθλο του αρχαίου συνονόματού του. Δώδεκα υποθέσεις που θα αφήσουν εποχή. Και θα δώσουν ένα καλό μάθημα στον φίλο του τον δόκτορα Μπάρτον, που τον ειρωνεύεται καλόκαρδα ότι δεν έχει το παράστημα Ηρακλή!
Και για αρχή, πρέπει να βρει έναν κακοποιό ισχυρό, προβεβλημένο σαν το Λιοντάρι της Νεμέας…

"Τραγωδία σε τρεις πράξεις" της Agatha Christie

Γνωρίζει κανείς τόσο λίγα… Και όταν μάθει περισσότερα, είναι πια πολύ αργά.
Είναι ένα πολύ καθωσπρέπει δείπνο, με σερβιτόρους, εξαιρετικό μενού, προσοχή στους τύπους -κι ένα απρόοπτο: τον θάνατο ενός από τους συνδαιτημόνες…
Η βραδιά προβλέπεται όμορφη στο εξοχικό του ηθοποιού Τσαρλς Κάρτραϊτ. Αλλά εξελίσσεται τραγικά, πρώτα και κύρια για τον αιδεσιμότατο Στίβεν Μπάμπινγκτον, που καθώς πίνει το κοκτέιλ του αρχίζει να βήχει, τον πιάνουν σπασμοί και πεθαίνει…
Όταν το ποτήρι με το μαρτίνι του στέλνεται για ανάλυση, δεν βρίσκεται ίχνος δηλητηρίου σ’ αυτό -όπως ακριβώς είχε ήδη προβλέψει ο Πουαρό. Κι ακόμη πιο παράξενο είναι το ότι δεν υπήρχε κανένα απολύτως κίνητρο για τον φόνο…

"Το μυστήριο του μπλε τρένου" της Agatha Christie

«Είμαι απλά ο Ηρακλής Πουαρό, όμως, με το δικό μου τρόπο είμαι σπουδαίος…»
Ο Ηρακλής Πουαρό επιβιβάζεται στο Μπλε Τρένο για τη Γαλλική Ριβιέρα. Το ίδιο τρένο που παίρνει και η Ρουθ Κέτερινγκ, η χαϊδεμένη Αμερικανίδα κληρονόμος που αφήνει πίσω της έναν άτυχο γάμο και τον μουντό αγγλικό χειμώνα για έναν εραστή που την περιμένει στη Γαλλία.
Το ξημέρωμα, όμως, βρίσκει τη Ρουθ νεκρή, στραγγαλισμένη στο κουπέ της. Και η Καρδιά της Φλόγας, το φημισμένο ρουμπίνι που είχε μαζί της, δεν είναι πουθενά… Ο Ηρακλής Πουαρό επιστρατεύει για άλλη μια φορά το αστυνομικό του δαιμόνιο για να εξιχνιάσει ένα μυστήριο που τα έχει όλα: αμύθητα πλούτη, γοητευτικούς άντρες; μοιραίες γυναίκες, κρυφά πάθη και ανομολόγητα μυστικά…

"Το μυστήριο των εφτά ρολογιών" της Agatha Christie

Η μυθοπλασία βασίζεται στην αλήθεια. Θέλω να πω, αν τα πράγματα δεν συνέβαιναν, οι άνθρωποι δεν θα μπορούσαν να τα σκεφτούν.
Λίγο πριν ξενοικιάσουν την έπαυλη του Τσίμνις, ο Σερ Όσβαλντ και η Λαίδη Κουτ κάνουν ένα πάρτι για τους φίλους τους.
Ο Τζέρι Γουέιντ έχει τη φήμη μεγάλου υπναρά, και οι υπόλοιποι επισκέπτες του σπιτιού αποφασίζουν να του σκαρώσουν ένα αστείο. Βάζουν οκτώ ρολόγια στο δωμάτιό του, ρυθμίζοντάς να χτυπήσουν το πρωί, το ένα μετά το άλλο, αρχίζοντας στις 6:30 π.μ. Αλλά όταν ξημερώσει, το ένα από τα ρολόγια λείπει. Και η φάρσα έχει γίνει τραγωδία...

"Τα Χριστούγεννα του Ηρακλή Πουαρό" της Agatha Christie

Τα Χριστούγεννα συναντάμε μια έντονη υποκρισία, μια υποκρισία με κίνητρο αγαθό, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν παύει να συνιστά υποκρισία! Είναι παραμονή Χριστουγέννων και στην έπαυλη των Λι έχει μαζευτεί όλη η οικογένεια, ακόμα και μέλη χαμένα για χρόνια, για να περάσουν μαζί τις γιορτινές μέρες. Μετά το δείπνο, όμως, αντί για τραγούδια και ευχές, ακούγονται από το δωμάτιο του ηλικιωμένου Σίμεον Λι ο πάταγος από έπιπλα που αναποδογυρίζουν και, στο τέλος, μια απόκοσμη κραυγή αγωνίας και πόνου. Ο πατριάρχης της οικογένειας κείτεται νεκρός μέσα σε μια ανεξήγητα μεγάλη λίμνη αίματος, ενώ η πόρτα του δωματίου είναι κλειδωμένη από μέσα. Ο Ηρακλής Πουαρό, που βρίσκεται στην περιοχή προσκεκλημένος του διευθυντή της αστυνομίας, προσφέρεται να βοηθήσει στη λύση του μυστηρίου. Αντί, όμως, να βρει τους συγγενείς σοκαρισμένους, να πενθούν για την απώλεια του δικού τους ανθρώπου, τους βρίσκει να κοιτιούνται με καχυποψία, έτοιμοι να κατηγορήσουν ο ένας τον άλλον. Σύντομα θα αποκαλυφθεί πως ο καθένας τους είχε τους δικούς του λόγους να μισεί τον τυραννικό γερο-Σίμεον.