"Τα 3 βήματα της αφύπνισης" του Osho

Ξύπνημα ή αφύπνιση σημαίνει ότι το όνειρο τελείωσε – το όνειρο της ασυνειδησίας, στο οποίο περνάμε όλοι το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας· συχνά μιας ζωής με εντάσεις, αγωνία, αίσθηση ανεκπλήρωτου και ένα κυνήγι ψευδαισθήσεων, οι οποίες είναι υποκατάστατα όσων ψάχνουμε πραγματικά. Αυτό το μικρό βιβλίο, κατ’ ουσίαν, είναι ένα μεγάλο βιβλίο, που περιλαμβάνει ολόκληρη τη διδασκαλία του Όσσο από την πρώιμη περίοδο της δημόσιας πνευματικής δράσης του και των διδασκαλιών του. Μας οδηγεί μέσα από τρία βήματα στο μονοπάτι της αφύπνισης, βήματα που θα μας βοηθήσουν να ξεφύγουμε από όλα όσα έχουμε διδαχθεί, από τους περιορισμούς και τις απογοητεύσεις μας. «Υπάρχουν μόνον τρία βήματα: ελευθερία της συνείδησης, απλότητα του νου και κενότητα του νου».
Για την ελευθερία της σκέψης, για την απελευθέρωση της σκέψης και για την αφύπνιση του μυαλού, το πρώτο πράγμα, η βασική επίγνωση που χρειάζεται είναι: «Καμία σκέψη δεν είναι δική μου. Καμία σκέψη δεν είναι δική μου». Καθώς διαβάζουμε αυτό το βιβλίο, ο Όσσο μας οδηγεί μέσω της εμπειρίας της απελευθέρωσης από την ταυτότητα, και μας επιτρέπει να ρίξουμε μια ματιά σε αυτό που μπορεί να είναι μια ζωή αφύπνισης.

"Greenlights" του Matthew McConaughey

Από τα πενήντα χρόνια που είμαι στη ζωή, τα σαράντα δύο προσπαθώ να καταλάβω τον γρίφο της, γεμίζοντας ημερολόγια με πιθανά στοιχεία για τη λύση του τουλάχιστον τα τελευταία τριάντα πέντε. Σημειώσεις για επιτυχίες και αποτυχίες, για χαρές και λύπες, για όσα με έκαναν να νιώσω θαυμασμό, για εκείνα που με έκαναν να γελάσω δυνατά… Πώς θα είμαι δίκαιος. Πώς θα έχω λιγότερο άγχος. Πώς θα διασκεδάζω. Πώς θα πληγώνω τους άλλους λιγότερο. Πώς θα πληγώνομαι λιγότερο. Πώς θα γίνω καλός άνθρωπος. Πώς θα δώσω νόημα στη ζωή μου. Πώς θα γίνω ο καλύτερος εαυτός μου.
Λίγο καιρό πριν, αποφάσισα να καταπιαστώ ξανά με αυτά τα ημερολόγια. Ανακάλυψα ιστορίες που έζησα, μαθήματα ζωής που έπειτα ξέχασα, στίχους, προσευχές, σκέψεις για το τι είναι πράγματι σημαντικό και ένα σωρό σημειώσεις. Και βρήκα το θέμα μου. Μια προσέγγιση ζωής που μου πρόσφερε ικανοποίηση, και ακόμα μου προσφέρει: αν ξέρεις πώς και πότε να διαχειριστείς τις προκλήσεις της ζωής –πώς να διαχειριστείς το αναπόφευκτο– τότε μπορείς να απολαύσεις αυτό που ονομάζω «να προλαβαίνεις το πράσινο».
Απομονώθηκα λοιπόν στην έρημο και άρχισα να γράφω αυτό το βιβλίο: ένα άλμπουμ, ένα λεύκωμα ιδεών και εικόνων, η ιστορία της ζωής μου μέχρι σήμερα. Πενήντα χρόνια εικόνες και διαφορετικές οπτικές, συναισθήματα και συνειδητοποιήσεις, στιγμές φοβερές, στιγμές ντροπής. Ευλογημένα μαθήματα, αλήθειες, στιγμές βίαιες, και συνάμα υπέροχες. Στιγμές που κατάφερα να ξεφύγω και άλλες που δεν τα κατάφερα, στιγμές που έγινα μούσκεμα προσπαθώντας να χορέψω κάτω από τη βροχή.
Ελπίζω πως το βιβλίο αυτό θα είναι και για σένα κάτι σαν φάρμακο με ωραία γεύση, σαν να παίρνεις μια-δυο ασπιρίνες αντί να πας στον γιατρό, σαν να οδηγείς διαστημόπλοιο χωρίς δίπλωμα πιλότου, σαν να πηγαίνεις στην εκκλησία χωρίς να πρέπει να ξαναγεννηθείς, και σαν να γελάς ανάμεσα στα δάκρυά σου.

"Είχε μαμά ο Μιρό" των Μαρίνας Σωτηροπούλου-Ζορμπαλά & Αλεξάνδρας Μουρίκη

Στο βιβλίο «Είχε μαμά ο Μιρό;» διερευνώνται και προτείνονται πρα-κτικές διδασκαλίας που βασίζονται στους συσχετισμούς ανάμεσα στην Αισθητική Θεωρία και την Αισθητική Αγωγή που εφαρμόζεται στο σχολείο. Ειδικότερα, το βιβλίο εξετάζει πώς η Αισθητική μπορεί να αξιοποιηθεί ως υπόβαθρο για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή συγκεκριμένων κατηγοριών βιω ματικών δραστηριοτήτων τέχνης, κα-τάλληλων να ενσωματώνονται στα προγράμματα σπουδών της πρωτο-βάθμιας εκπαίδευσης.
Για το εγχείρημα αυτό ακολουθείται μια πορεία «από τη θεωρία προς την πράξη». Μελετώνται αρχικά τέσσερις κύριες αισθητικές θεωρήσεις της τέχνης: η αναπαραστασιακή (η τέχνη ως αναπαράσταση), η εκφρα-σιοκεντρική (η τέχνη ως έκφραση), η φορμαλιστική (η τέχνη ως μορφή) και η μεταμοντέρνα (η τέχνη ως πολιτισμική/πλαισιακή πρακτική). Στη βάση αυτή σχεδιάζονται αντίστοιχοι τύποι «βιωματικών δραστηριοτήτων ενσωμάτωσης των τεχνών βασισμένων στις αισθητικές θεωρήσεις». Στη συνέχεια περιγράφονται εφαρμογές τέτοιου τύπου δραστηριοτήτων σε τάξεις νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων. Σύμφωνα με τα αποτε-λέσματα των εφαρμογών αυτών, αναλύονται οι τρόποι με τους οποίους οι διαφορετικές αισθητικές θεωρήσεις μπορούν να υποστηρίξουν ποικίλες, πολύπλευρες, πολυτροπικές και ισόρροπες διδακτικές καταστάσεις, οι οποίες επηρεάζουν θετικά όχι μόνον τη μάθηση των τεχνών αλλά και το σύνολο των διδακτικών και μαθησιακών διαδικασιών.
Στο βιβλίο αναπτύσσεται μια πρωτότυπη ιδέα που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους επιστήμονες και ερευνητές της διδακτικής των τεχνών, τους εν ενεργεία και τους μελλοντικούς νηπιαγωγούς, δασκάλους και εκπαιδευτικούς των τεχνών.