...

Σάββατο, Ιανουαρίου 16, 2016


Μερικές φορές το ένστικτό σου σε καθοδηγεί στην σωστή κατεύθυνση χωρίς καν να το καταλάβεις. Κάτι τέτοιο συνέβη και στην περίπτωση του "Yamada-kun to 7-nin no Majo", όπου αν ακολουθούσα τις αρνητικές προτάσεις που προέκυψαν συζητήσεις με φίλους σχετικά με το πρόγραμμα τις περασμένης, ανοιξιάτικης season, δεν θα είχα παρακολουθήσει ποτέ μία σειρά που όχι μόνο με έκανε να περάσω καλά, αλλά που απόλαυσα στο έπακρο. Βέβαια, δεν θα έλεγα πως αδικώ την προκατάληψή τους, αφού το συγκεκριμένο είδος anime έχει δεχτεί πολλαπλά χτυπήματα τα τελευταία χρόνια, όμως αποδεικνύεται πως καμιά φορά δεν πρέπει να προδικάζουμε καταστάσεις.

ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΛΑ:
Το "Yamada-kun to 7-nin no Majo", γνωστό και με τον αγγλικό τίτλο "Yamada-kun and the Seven Witches", είναι Ιαπωνική σειρά manga της Miki Yoshikawa. Η σειρά ξεκίνησε αρχικά να δημοσιεύεται ανά κεφάλαια στο περιοδικό των εκδόσεων Kodansha, "Weekly Shonen Magazine", στις 22 Φεβρουαρίου 2012 όπου και συνεχίζει μέχρι σήμερα. Τον Ιούνιο του 2012 κυκλοφόρησε και ο πρώτος ολοκληρωμένος τόμος, που περιελάμβανε τα πρώτα 7 κεφάλαια, και μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 20 τόμοι ενώ έπεται συνέχεια. Τα δικαιώματα της σειράς έχουν αγοραστεί και για την Κινέζικη γλώσσα από τις Ταϊβανέζικες εκδόσεις Tong Li, ενώ για τη Βόρειο Αμερική τα δικαιώματα απέκτησε η Kodansha Comics USA. Στις 10 Αυγούστου 2013 ξεκίνησε να προβάλλεται μία τηλεοπτική σειρά βασισμένη στο manga, μέσω του FujiTV, η οποία και ολοκληρώθηκε μετά από 8 επεισόδια στις 28 Σεπτεμβρίου 2013.

ΤΟ ANIME:
Ένα PV (animated promotional video) προβλήθηκε από την Liden Films στις 26 Αυγούστου του 2013, με το βίντεο να σκηνοθετεί ο Seiki Takuno, ενώ στο ρόλο του Ryu Yamada δάνεισε τη φωνή του ο Ryōta Ōsaka, και στης Urara Shiraishi η Saori Hayami. Τον Ιούνιο του 2014, η Liden Films ανακοίνωσε μέσω της ιστοσελίδας της πως βρισκόταν εν μέσω παραγωγής 2 OVA βασισμένα στο ομώνυμο manga, τα οποία κυκλοφόρησαν στις 17 Δεκεμβρίου 2014 -με το 15ο τεύχος του manga- και 15 Μαΐου 2015 -με το 17ο τεύχος του manga-, με το κάθε επεισόδιο να έχει διάρκεια 30'. Τον Νοέμβριο του 2014, η εταιρεία παραγωγής ανακοίνωσε τα σχέδιά της να προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη σειρά anime βασισμένη πάνω στο manga, χρησιμοποιώντας τους ίδιους voice actors που χρησιμοποίησε και στα OVA. Ο Tomoki Takuno, γνωστός για την εμπειρία του σε αυτό το είδος anime, ανέλαβε την σκηνοθεσία, ενώ ο Fumiaki Usui βρέθηκε στη θέση του βοηθού του. Οι Michiko Yokote και Eriko Iida ανέλαβαν το σενάριο και τον σχεδιασμό των χαρακτήρων, αντίστοιχα, ενώ ο Yota Tsuruoka ανέλαβε τον ήχο. Η σειρά προβλήθηκε στην Ιαπωνία μέσω των δικτύων Tokyo MX, ytv, TVA, TVQ, TVh, RNC και BS11, με το πρώτο επεισόδιο να βγαίνει στον αέρα στις 12 Απριλίου, ενώ το 12ο και τελευταίο προβλήθηκε στις 28 Ιουνίου 2015.

ΤΟ STORY:
Ο Ryuu Yamada είναι γνωστός σε ολόκληρο το σχολείο του, αλλά όχι για τους σωστούς λόγους. Είναι τεμπέλης, βαριέται τη ζωή του και το να παρακολουθεί τα μαθήματά του μοιάζει περισσότερο με Κινέζικο βασανιστήριο. Μία μέρα, μπλέκεται κατά λάθος σε ένα ατύχημα, που θέλει εκείνον και την Urara Shiraishi, την καλύτερη μαθήτρια του σχολείου, να πέφτουν μαζί από τις σκάλες. Όταν συνέρχονται, συνειδητοποιούν πως έχουν αλλάξει σώματα και φυσικά φρικάρουν. Στη συνέχεια, λοιπόν, προσπαθούν
να ανακαλύψουν πως συνέβη αυτό και η απάντηση βρίσκεται στα χείλη τους. Όταν, λοιπόν, φιλιούνται, η παράξενη αυτή δύναμη ενεργοποιείται και αυτό στέκεται αφορμή για να ανακαλύψουν ένα μύθο που μιλάει για τις εφτά μάγισσες του σχολείου. Έτσι, μαζί με ένα τσούρμο φίλων, αποφασίζουν να ξανανοίξουν το club μεταφυσικών ερευνών, του σχολείου, έτσι ώστε να το χρησιμοποιήσουν ως κέντρο βάσης της αποστολής τους, καθώς θέλουν να βρουν και τις άλλες έξι μάγισσες και να λύσουν το μυστήριο πίσω από την κατοχή των παράξενων αυτών δυνάμεων.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ANIME:
- Αν η σειρά αυτή φτιάχτηκε για κάποιους, τότε αυτοί είναι σίγουρα οι υποστηρικτές του fanservice. Γιατί υπάρχει fanservice και μάλιστα μπόλικο. Αν, λοιπόν, ανήκετε στην κατηγορία αυτών που το γουστάρουν, σίγουρα θα το απολαύσετε και θα το ευχαριστηθείτε. Αν πάλι δεν ανήκετε σε αυτούς, δεν νομίζω πως θα σας ξενίσει ιδιαίτερα ή ότι θα σας χαλάσει εφόσον το όλο το concept της σειράς βασίζεται στην ανταλλαγή σωμάτων και στο τι αυτή επιφέρει, οπότε δικαιολογούνται τα όποια κωμικοτραγικά ευτράπελα, που δίνουν στο κάτω-κάτω της γραφής μια πιο χαρούμενη νότα στο όλο στο εγχείρημα.
- Το art μπορεί να μην είναι εντυπωσιακό, αλλά παραμένει ιδιαίτερα καλό, ιδίως για την κατηγορία στην
οποία ανήκει η σειρά που πολλές φορές πέφτει θύμα της προχειρότητας των studio που θεωρούν πως αφού μιλάμε για μια κωμική σειρά που σκοπό έχει να ψυχαγωγήσει, το να δώσουμε υπερβολική προσοχή στο τεχνικό κομμάτι, είναι άσκοπο. Οι χαρακτήρες είναι όμορφα σχεδιασμένοι, τα διάφορα backgrounds είναι προσεγμένα σε μεγάλο βαθμό στις λεπτομέρειές τους και αποδίδονται με τρόπο αρκετά ρεαλιστικό, ενώ η χρήση των χρωμάτων είναι πολύ όμορφη και ευχάριστη στο μάτι, αξιοποιώντας το pop out στο μέγιστο.
- Όσον αφορά τους χαρακτήρες, ως προσωπικότητες και όχι ως προς την σχεδίασή τους, νομίζω πως έχουμε λίγο απ' όλα τα τυπικά δείγματα χαρακτήρων σε anime, κάτι μάλλον απαραίτητο σε μια παραγωγή που συνδυάζει το harem με το ecchi, έστω κι αν αποφεύγει με έξυπνο τρόπο να αγγίξει την υπερβολή που διακρίνει συνήθως τα δύο αυτά είδη και που οδηγεί καταστάσεις σε τόσο μεγάλα άκρα που ίσως και να στερούν σε έναν βαθμό την ρεαλιστικότητά τους. Υπάρχουν οι χαρακτήρες εκείνοι που θα λατρέψεις, εκείνοι με τους οποίους θα ταυτιστείς, εκείνοι που θα τους αντιπαθήσεις από την πρώτη στιγμή και φυσικά, εκείνοι που θα περάσουν μάλλον αδιάφοροι, αλλά που έχουν μια κάποια σκοπιμότητα ως υπάρξεις.
- Όπως ήδη προανέφερα, η σειρά είναι κατά βάση κωμική. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει απαραίτητα πως
θα έπρεπε να μας κάνει να γελάσουμε όμως στην προκειμένη περίπτωση όχι απλά γελάμε, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις δεν μας μένει άντερο από τα γέλια. Προσωπικά κόντεψα πολλές φορές να ξυπνήσω το γιο μου ενόσω παρακολουθούσα κάποιο νέο επεισόδιο, εξού κι από ένα σημείο και μετά άρχισα να τα βλέπω με το φως του ήλιου. Και το μεγάλο ατού είναι πως δεν μιλάμε για καθαρά σεξιστικό, ειρωνικό χιουμοράκι που προσπαθεί να φανεί ουσιαστικό και πηγαίο, αλλά για ουσιώδες χιούμορ που καταφέρνει να σατιρίσει, να καυτηριάσει και κυρίως, να οδηγήσει πρόσωπα και καταστάσεις σε ειλικρινές αυτοσαρκασμό, κάτι που προσωπικά απολαμβάνω πολύ.
- Βέβαια, επειδή μιλάμε για κωμωδία, αυτό δεν σημαίνει πως από το anime απουσιάζουν οι πιο συγκινητικές ή βαθύτερα συναισθηματικές σκηνές. Όλα χρειάζονται σε αυτή τη ζωή, όλα είναι μέσα στο πρόγραμμα κι αν μπορέσεις να τα αποδώσεις ισορροπημένα και χωρίς υπερβολές, το κράμα που θα δημιουργηθεί μπορεί να είναι μοναδικό και να σε χτυπήσει στις πιο ευαίσθητες χορδές σου εκεί που δεν το περιμένεις. Κάτι τέτοιο συμβαίνει στα τελευταία επεισόδια της σειράς όπου αν και βαθιά μέσα σου δεν αμφισβητείς το καλό τέλος που η λογική επιτάσσει πως πρέπει να έχει μια τέτοια σειρά, σε κάνει να αμφιβάλεις για κάποιες μικρές στιγμές και να ανησυχείς, μα κυρίως να συγκινηθείς.

ΤΟ OST ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:
Την μουσική της σειράς, που μάλλον θα χαρακτηρίζαμε ανύπαρκτη ή έστω, απαρατήρητη, έχει συνθέσει ο Masaru Yokoyama. Και δεδομένου ότι δεν βρήκα να κυκλοφορεί κάποιο επίσημο ost της σειράς παρά μονάχα τα CD singles των opening και ending, μάλλον η άποψή μου για την μουσική επένδυση είναι αντικειμενική και αποτυπώνει με ρεαλιστικό τρόπο την πραγματικότητα. Το opening theme είναι το "Kuchizuke Diamond" από τους WEAVER, ενώ το ending theme είναι το "CANDY MAGIC" από τη MIMI.




Yamada-kun to 7-nin no Majo - Opening



Yamada-kun to 7-nin no Majo - Opening Full Song



Yamada-kun to 7-nin no Majo - Ending



Yamada-kun to 7-nin no Majo - Ending Full Song



ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ:
Το "Yamada-kun to 7-nin no Majo" είναι μια σειρά που έχει λίγο απ' όλα. Είναι λίγο κωμωδία, λίγο σάτιρα, συνδυάζοντας το χιούμορ με κάποιους κοινωνικούς προβληματισμούς, αλλά και με κάποιους άλλους που αφορούν μια πιο εσωτερική πλευρά του εαυτού μας και των σχέσεών μας σε αυτή τη ζωή, έχει στοιχεία ecchi αλλά χωρίς να καταφεύγει σε υπερβολές, ενώ παράλληλα δίνει τροφή για το απαραίτητο fanservice που σχεδόν επιβάλλει η όλη φιλοσοφία του concept, χαρίζοντάς μας παράλληλα και ορισμένες ιδιαίτερα συγκινητικές στιγμές, αλλά και εκείνες που πέραν του ψυχαγωγικού τους σκοπού καταφέρνουν να μας προσφέρουν δράση και ένταση. Και επειδή με έχει πιάσει λογοδιάρροια και φλυαρώ ακατάπαυστα, ναι, σας προτείνω την εν λόγω σειρά την οποία είμαι βέβαιη πως θα απολαύσετε.

Posted on Σάββατο, Ιανουαρίου 16, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments


"Έλα και Μίσα. Μαζί για μια ζωή" της Jessica Sorensen

Η μέρα που περίμενε η Έλα πλησιάζει∙ η μέρα που θα παντρευτεί τον Μίσα, τον έρωτα της ζωής της, το φως που την έβγαλε από το σκοτάδι. Όλα δείχνουν ότι θα είναι τα τέλεια Χριστούγεννα – ώσπου καταφτάνει ένα δέμα με μια σκληρή υπενθύμιση του παρελθόντος της Έλα. Ξαφνικά δεν αισθάνεται και τόσο σίγουρη για το μέλλον της. Πώς μπορεί να ζήσει το περιβόητο «και ζήσαν αυτοί καλά» όταν δεν το έχει βιώσει ποτέ;
Ο Μίσα θα σταθεί στο πλευρό της Έλα ό,τι κι αν συμβεί – αν και φοβάται μην τον «στήσει» πάλι στα σκαλιά της εκκλησίας. Όταν του προσφέρεται η μοναδική ευκαιρία να πάει σε περιοδεία με το αγαπημένο του συγκρότημα για τρεις μήνες, γνωρίζει καλά ότι δεν μπορεί να αφήσει πίσω την Έλα. Μπορεί, όμως, να της ζητήσει να παρατήσει τη ζωή της και να τον συνοδεύσει;
Τώρα η Έλα και ο Μίσα πρέπει να βρουν έναν τρόπο να ισορροπήσουν τους φόβους, τα όνειρα και την αγάπη τους… Αν θέλουν να ανέβουν ποτέ τα σκαλιά της εκκλησίας.

Posted on Σάββατο, Ιανουαρίου 16, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

"Ο θρόνος της ευτυχίας" της Δήμητρας Μανθεάκη
Η Μαρίνα, κόρη Κρητών μεταναστών, ζει στη Νέα Υόρκη. Σε τρυφερή ηλικία δέχεται σκληρά χτυπήματα από τη μοίρα, αλλά η άκρατη φιλοδοξία της να κατακτήσει τον θρόνο της επαγγελματικής επιτυχίας τής δίνει το κουράγιο να συνεχίσει να αγωνίζεται. Για χρόνια απαρνιέται τις χαρές της ζωής προς χάριν της καριέρας της. Όταν φτάνει στην κορυφή, μια εγκληματική πράξη που την ενοχοποιεί γκρεμίζει τα πάντα γύρω της.
Δολοπλοκίες, πάθη, επαγγελματική αντιζηλία και προδοσία την οδηγούν στην απόγνωση καθώς έρχεται αντιμέτωπη με ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Μοναδική παρηγοριά της η ανάμνηση του παιδικού της φίλου Ράιαν, που έχει μπλεξίματα με τον νόμο και φυγοδικεί. Θα καταφέρουν οι δυο φίλοι να ξανασμίξουν και να διεκδικήσουν το δίκιο τους ή θα εξοντωθούν στην άνιση αντιπαράθεση με την κακοτυχία τους;
Ένα μυθιστόρημα όπου ο έρωτας είναι συνοδοιπόρος με την προδοσία, η φιλοδοξία με τον φθόνο, το έγκλημα με την αθωότητα και η άδολη φιλία με την απάτη και το κενό της ψυχής.

"Ζήσε ελεύθερα! Αγάπησε τη δουλειά σου, αγάπησε τη ζωή σου" του Chris Baréz-Brown

Η ζωή και η εργασία είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. Δεν είναι ξεχωριστά πράγματα. Είναι ένα. Αν θέλουμε να ζήσουμε μια ασυνήθιστη ζωή, πρέπει να κάνουμε ασυνήθιστη και την εργασία μας. Όταν η εργασία μας έχει κάποιο σκοπό, πετιόμαστε κάθε πρωί από το κρεβάτι, ενθουσιασμένοι από τις εκπλήξεις που πιθανόν να μας επιφυλάσσει η ημέρα. Όλα τα υπόλοιπα στη ζωή μας δίνουν την αίσθηση ότι περιβάλλονται από κάποια λάμψη και εκπέμπουμε πολύ περισσότερη προσωπική λάμψη.
Το βιβλίο αυτό θα σας δείξει ότι η εργασία είναι ο υπηρέτης σας και όχι εσείς ο υπηρέτης της εργασίας και θα σας βάλει στη θέση του οδηγού δείχνοντάς σας τον δρόμο προς την ελευθερία.

Posted on Σάββατο, Ιανουαρίου 16, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει την κωμωδία με τίτλο 72 ώρες, των Γιώργου Χατζηπαύλου και Αστερόπης Λαζαρίδου.

Πόσο δραστικά μπορεί να αλλάξει η ζωή σου μέσα σε 72 ώρες;

Όταν ο Μάνος γνώρισε τη Μάνια, ήταν και οι δύο πολύ κουρασμένοι από όλες τις προηγούμενες αποτυχημένες σχέσεις τους και τα εξίσου αποτυχημένα τυφλά ραντεβού τους. Μόνος αυτός, μόνη κι αυτή, στην κρίσιμη ηλικία των 38, αποφάσισαν να ενώσουν τις μοναξιές τους, για να έρθουν, λίγο καιρό αργότερα, αντιμέτωποι με ένα τεράστιο δίλημμα: είναι έτοιμοι να βουτήξουν στα βαθιά, ή προτιμούν να πλατσουρίζουν για πάντα στα ρηχά, σαν ενήλικες με παρατεταμένη εφηβεία;

Μία καταιγιστική κωμωδία που εξελίσσεται μέσα σε 72 ώρες-αλλά μην ανησυχείτε! Η παράσταση διαρκεί πολύ λιγότερο.

Ο έρωτας στα χρόνια του facebook, οι άνθρωποι που δυσκολεύονται να συμβιώσουν αφού έμαθαν να τα κάνουν όλα μόνοι τους σαν σούπερ ήρωες που δεν έχουν κανέναν άλλον ανάγκη, οι γυναίκες που λένε ψέματα για τα κιλά τους, οι άντρες που λένε ψέματα για τα εκατοστά τους, οι πρώην που στοιχειώνουν τους νυν, τα «σ' αγαπώ» που λέμε εύκολα και τα «χωρίζουμε» που λέμε ακόμα ευκολότερα, μέσα από την ιστορία ενός άντρα και μιας γυναίκας που έτυχε να έχουν το ίδιο όνομα και να γεννηθούν την ίδια μέρα.

Η Βάσω Καβαλιεράτου και ο Κίμων Φιορέτος αλλάζουν διαρκώς ρόλους και διαθέσεις, ενσαρκώνοντας όχι μόνο το κεντρικό ζευγάρι της ιστορίας, αλλά και διάσημα ζευγάρια της λογοτεχνίας, του σινεμά και της τηλεόρασης, προσπαθώντας να λύσουν την πιο δύσκολη εξίσωση αυτού του κόσμου: είμαστε προγραμματισμένοι από τη φύση μας να συμβιώνουμε, ή να επιβιώνουμε μόνοι μας;

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Σαρακατσάνης, τη μουσική ο Φοίβος Δεληβοριάς, ενώ το έργο είναι ο πρώτος καρπός της συνεργασίας του Γιώργου Χατζηπαύλου με την Αστερόπη Λαζαρίδου. Στοιχεία stand-up comedy, κωμικοτραγικοί διάλογοι βγαλμένοι απ' τη ζωή, γρήγορες εναλλαγές ρόλων και καταστάσεων και πάνω απ' όλα μία αντίστροφη μέτρηση που θα οδηγήσει τους δύο ήρωες σε ένα αβέβαιο, αλλά και συναρπαστικό μέλλον. Πόσο δραστικά μπορεί να αλλάξει η ζωή σου μέσα σε 72 ώρες;

Συντελεστές

Κείμενο: Γιώργος Χατζηπαύλου-Αστερόπη Λαζαρίδου
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σαρακατσάνης
Μουσική: Φοίβος Δεληβοριάς
Ηθοποιοί: Βάσω Καβαλιεράτου, Κίμων Φιορέτος 

Διάρκεια: 120΄ (με διάλλειμα) 



Posted on Σάββατο, Ιανουαρίου 16, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

Παρασκευή, Ιανουαρίου 15, 2016


"Βελούδινη σάρκα" της Sophie Jackson

Για να βάλει τέλος στους εφιάλτες που τη βασανίζουν από τη δολοφονία του πατέρα της πριν από δεκάξι χρόνια, η Κατ Λέιν αποφασίζει να αντιμετωπίσει τους φόβους της και να διδάξει σε μια φυλακή της Νέας Υόρκης. Εκεί συναντά τον αλαζόνα Ουέσλι Κάρτερ, γοητευτικό και επικίνδυνο, οξυδερκή και μυστηριώδη.
Στο πλαίσιο της σχέσης δασκάλας-μαθητή, η Κατ και ο Κάρτερ αναγκάζονται να αφήσουν κατά μέρος την εχθρότητα που τρέφουν ο ένας για τον άλλον. Καθώς τα τείχη που έχει ορθώσει ο Κάρτερ αρχίζουν να γκρεμίζονται, η Κατ συνειδητοποιεί ότι ο άντρας αυτός κρύβει πολύ περισσότερα πίσω από τον θυμό του. Και η κατάσταση γίνεται πιο περίπλοκη μπροστά στην αδιαμφισβήτητη έλξη που τους ενώνει.
Όταν ο Κάρτερ αποφυλακίζεται και η Κατ συνεχίζει να του κάνει μαθήματα, τα εμπόδια πληθαίνουν. Θα μπορέσουν να τα ξεπεράσουν και να σώσουν τη σχέση τους; Θα καταφέρουν οι φίλοι και η οικογένεια της Κατ να αποδεχτούν κάποιον με το δικό του παρελθόν; Και όταν η Κατ ανακαλύψει τον ρόλο που έπαιξε ο Κάρτερ τη νύχτα της δολοφονίας του πατέρα της, θα χωρίσουν ή θα έρθουν πιο κοντά;

Posted on Παρασκευή, Ιανουαρίου 15, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

"Αν ήξερα αλλιώς να σ' αγαπώ" της Γιόλας Δαμιανού-Παπαδοπούλου

Το πάθος της για τον χορό κράτησε τη Γιολάντα μακριά από τις οικογενειακές επιχειρήσεις, παρόλο που ήταν βαθιά επιθυμία του πατέρα της να τον διαδεχθεί. Προτίμησε να ακολουθήσει το όνειρό της: Μουσική Ακαδημία, Laban Dance Centre, και μετά… κατάκτηση όλων των μουσικών σκηνών του κόσμου!
Μα ένας κεραυνοβόλος έρωτας ορμά σαν τυφώνας στον δρόμο της εκτροχιάζοντας τη ζωή της και θέτοντας υπό αίρεση τους στόχους της. Ένας έρωτας αντιφατικός, επίμονος, αντίθετος προς τις αρχές της, ένας έρωτας εκμαυλιστής την εξουσιάζει, κι αυτή, ανυπεράσπιστη, ακολουθεί πειθήνια τις προσταγές του.
Τι είναι εκείνο που κάνει μια γυναίκα έξυπνη, χαρισματική και επιτυχημένη να αισθάνεται μπερδεμένη και ανασφαλής; Γιατί η Γιολάντα έπαψε να έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό της, στις δικές της αξίες, και αφέθηκε να εγκλωβιστεί μέσα σ’ αυτό που πίστευε πως είναι ευτυχία;
Απ’ όλους τους δικούς της ανθρώπους μόνο ο παιδικός της φίλος Στέφανος μπόρεσε να προβλέψει την εξέλιξη αυτής της σχέσης, γιατί μόνο αυτός ήταν ικανός να της προσφέρει την αγάπη που της άξιζε.
Η κάθαρση θα είναι για όλους τραγική…

"Το ταξίδι της ελπίδας" της Μαρίας Τζιρίτα

Πειραιάς 1967. Το πλοίο Ελπίς σαλπάρει για Αυστραλία, μεταφέροντας εκατοντάδες διαφορετικούς ανθρώπους με μια κοινή ελπίδα∙ μια καλύτερη ζωή. Ανάμεσά τους και η Ελπίδα, που ταξιδεύει με πλαστή ταυτότητα, κουβαλώντας μαζί της το φρικτό μυστικό της. Ένας ώριμος επιχειρηματίας, πρώην ναυτικός, ο γοητευτικός γιατρός του πλοίου, μια απελπισμένη γυναίκα που αναζητά το παιδί της στη μακρινή ήπειρο, μια νεαρή κοπέλα που πηγαίνει στην Αυστραλία να παντρευτεί χωρίς τη θέλησή της είναι μερικά από τα πρόσωπα που θα γνωρίσει κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού και που θα σημαδέψουν τη ζωή της για πάντα.
Άραγε θα καταφέρει να φτάσει στο λιμάνι της λύτρωσης και της ευτυχίας ύστερα από τριάντα ολόκληρες μέρες μέσα σ’ αυτό το πλοίο; Διασχίζοντας ωκεανούς, γνωρίζοντας για πρώτη φορά εξωτικά μέρη και άγνωστους πολιτισμούς, θα καταφέρει να απαλλαγεί από όσα την κρατούν δέσμια στο σκοτεινό παρελθόν της;
Θα το ανακαλύψετε σαλπάροντας μαζί με την Ελπίδα στο συναρπαστικό της ταξίδι…

"Τραγούδι δίχως λόγια" της Φανής Πανταζή

Η όμορφη Στεφανία είχε γεννηθεί κάτω από πολύ λαμπρό άστρο. Πολλά τα χαρίσματα που της έδωσε η φύση, αλλά εκείνο που την έκανε να ξεχωρίζει ήταν η μαγευτική φωνή της.
Με όπλα το πείσμα, την αποφασιστικότητα και την πίστη στο ταλέντο της, επιβάλλεται από πολύ νωρίς στον χώρο της μουσικής και συγχρόνως γνωρίζει τον μεγάλο έρωτα της ζωής της. Για τη Στεφανία δεν υπάρχουν όρια. Η ευτυχία της είναι απόλυτη. Αστέρι του τραγουδιού και βασίλισσα της καρδιάς του Μάριου, του εμπνευσμένου στιχουργού, φτάνει στο απόγειο της δόξας. Τώρα έχει τα πάντα: αγάπη, φήμη, χρήμα…
Κι όμως! Ο δαίμονας της απληστίας τη σπρώχνει σε ολοένα και πιο ολισθηρά μονοπάτια. Τυφλωμένη από τα φώτα της επιτυχίας, αρχίζει να παρασύρεται από το ύπουλο παιχνίδι του ανταγωνισμού που, αργά και σταθερά, την οδηγεί στην καταστροφή.
Ένας ένας αρχίζουν να απογοητεύονται όσοι πίστεψαν σ’ αυτήν και την αγάπησαν στ’ αλήθεια: ο Μάριος και η κόρη τους, ο δάσκαλός της, η μητέρα της, ο αδελφός της, η πιο καλή της φίλη…
Πόσο εύκολο είναι άραγε να ξεχωρίσει ο άνθρωπος αυτά που αξίζουν πραγματικά στη ζωή; Και τι συμβαίνει την ημέρα που η Στεφανία ανακαλύπτει ότι έχει χάσει τα πάντα;

"Οι Φωτεινοί 3: Οπάλιος" της Jennifer L. Armentrout

Έπειτα από όλα όσα συνέβησαν, δεν είμαι πλέον η ίδια Κέιτι. Είμαι διαφορετική… και δεν ξέρω τι θα σημαίνει αυτό τελικά. Κάθε βήμα προς την ανακάλυψη της αλήθειας μάς οδηγεί στο μονοπάτι της κρυφής οργάνωσης που πειραματίζεται στα εξωγήινα υβρίδια, και συνειδητοποιώ όλο και περισσότερο τι είμαι ικανή πλέον να κάνω. Ο θάνατος παραμονεύει ένα αγαπημένο πρόσωπο, βοήθεια έρχεται από την πιο απίθανη πλευρά, και φίλοι γίνονται οι χειρότεροι εχθροί, αλλά εμείς δε γυρνάμε πίσω. Ακόμη κι αν τελικά οι κόσμοι μας καταστραφούν για πάντα.
ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ… ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ!





"Ήμουν εδώ" της Gayle Forman

Όταν η κολλητή της, η Μεγκ, καταπίνει δηλητήριο, σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, μόνη της, η Κόντι είναι απαρηγόρητη.
Η Κόντι μοιραζόταν τα πάντα με τη Μεγκ. Πώς δεν είχε καταλάβει τίποτε; Όταν, όμως, πηγαίνει στο κολέγιο της Μεγκ για να μαζέψει τα πράγματά της, ανακαλύπτει ότι υπάρχουν πολλά που δεν της είχε πει. Για τους συγκατοίκους της∙ για τον Μπεν Μακάλιστερ, το αγόρι με την κιθάρα, το σαρκαστικό χαμόγελο και τα μυστικά του∙ και για ένα κλειδωμένο αρχείο στον υπολογιστή που, όταν καταφέρνει να το ανοίξει, θα την κάνει να αμφισβητήσει όλα όσα πίστευε ότι ήξερε για τον θάνατο της φίλης της.
Μια συγκινητική ιστορία για την αξία της οικογένειας και για το πώς μπορεί κανείς να ξεπεράσει μια απώλεια και να προχωρήσει στη ζωή του.


"Γιατί ο Όμηρος έχει σημασία" του Adam Nicolson

Γιατί έχει σημασία ο Όμηρος; Τα έπη του μπορούν ακόμη και σήμερα να μας μιλήσουν για τον ρόλο της μοίρας στη ζωή, για τη σκληρότητα, για την ανθρωπότητα και τις αδυναμίες της, αλλά το γιατί παραμένει μυστήριο. Πώς μπορεί κάτι τόσο μακρινό να είναι οικείο;
Ο Άνταμ Νίκολσον εξηγεί γιατί αυτά τα αρχαία ποιήματα έχουν τόσο πολλά να πουν για το τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος, να αγαπάς, να χάνεις, να γερνάς και να πεθαίνεις. Το βιβλίο του είναι ένα ταξίδι στο παρελθόν μέσα από τις παλιότερες ιστορίες που έχουν διασωθεί – την Ιλιάδα και την Οδύσσεια. Γινόμαστε μάρτυρες ενός δείπνου στο Παρίσι του 19ου αιώνα που προκάλεσε έριδες και παρακολουθούμε τον Κητς να βρίσκει στην ομηρική μετάφραση του Τσάπμαν την έμπνευση να ταξιδέψει στα «βασίλεια του χρυσού». Πηγαίνουμε στη Βοσνία τη δεκαετία του 1930, παρέα με τον Μίλμαν Πάρι, τον «θεό» των ομηρικών σπουδών∙ ταξιδεύουμε στην Ισπανία για να επισκεφτούμε την πιθανή είσοδο στον Άδη∙ φτάνουμε μέχρι την Τροία, την Ουκρανία, τη Συρία και τα νησιά της Μεσογείου∙ και βιώνουμε την πιο αρχαία εμπειρία, εκείνη της ανοιχτής θάλασσας, σε νηνεμία και τρικυμία.
Μιλώντας για πατεράδες και γιους, για άντρες και για γυναίκες, για την αναγκαιότητα της αγάπης και τη βιαιότητα των πολεμιστών, για την ειρήνη και τον πόλεμο, για τα νιάτα και τα γηρατειά, ο Όμηρος είναι η φωνή της Ευρώπης, σκοτεινή σαν τη μαυροδάφνη και λαμπερά ζωντανή όσο ποτέ.

"Τα επτά θαύματα του κόσμου (Βιβλίο IV): Η κατάρα του βασιλιά" του Peter Lerangis

ΤΡΕΙΣ ΜΑΧΕΣ
Ο Τζακ Μακ Κίνλεϊ πέρασε απίστευτες δοκιμασίες για να καταφέρει να σώσει τον εαυτό του, τους φίλους του και τον κόσμο. Αφού νίκησαν τον Κολοσσό της Ρόδου, ανακάλυψαν τους Κρεμαστούς Κήπους της Βαβυλώνας και γλίτωσαν από νεκροζώντανους, ο Τζακ και οι φίλοι του κατόρθωσαν να πάρουν τρία από τα επτά Λόκουλι για να χάσουν και πάλι το ένα. Τώρα πρέπει να βρουν έναν τρόπο για να αντιμετωπίσουν τη δύναμη που θέλει να τους καταστρέψει.
ΔΥΟ ΑΝΤΙΠΑΛΕΣ ΠΛΕΥΡΕΣ Ο Τζακ και οι φίλοι του πρέπει να ανακαλύψουν τα Επτά Θαύματα του Κόσμου, αλλά ταυτόχρονα έχουν να αντιμετωπίσουν και τους Μάσα, μια οργάνωση που χρησιμοποιεί τα Λόκουλι για κακούς σκοπούς και έχει πείσει τον Μάρκο να συμμαχήσει μαζί της. Ο Τζακ, η Άλι και ο Κας έχουν απέναντί τους μια τέταρτη πρόκληση: το χαμένο Άγαλμα του Δία.
ΕΝΑΣ ΕΧΘΡΟΣ
Καθώς ο χρόνος κυλάει, οι ήρωές μας τα βάζουν με θεούς και ξαναζούν παλιές μάχες. Εχθροί γίνονται φίλοι και ξαφνικές νίκες μετατρέπονται σε ήττες, καθώς πλησιάζει το τέλος.
ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ
Το τέταρτο μέρος της καταιγιστικής σειράς του Πίτερ Λεράντζις.

"Ο άγγελος που έχασε τον δρόμο για τον παράδεισο" του Ντίνου Γιώτη

Τον Δεκέμβριο του 2008, ο Άγγελος, μαζί με χιλιάδες συμμαθητές του, κατέβηκε στους φλογισμένους δρόμους της Αθήνας. Για να απαντήσουν στη βαρβαρότητα των αστυνομικών, στην υποκρισία των πολιτικών και στον εκμαυλισμό μιας κοινωνίας που αργοπέθαινε. Εκείνη την άγρια νύχτα του Αγίου Νικολάου βρέθηκε για πρώτη φορά από το πεδίο της θεωρίας στο πεδίο της μάχης, και όταν εκσφενδόνισε την πρώτη του μολότοφ, ήταν σαν να περνούσε, με μια τελετουργική κίνηση, οριστικά στον κόσμο της ενηλικίωσης.
Συνεπαρμένος από τον ρομαντισμό της νιότης, αναζητούσε ανάμεσα στα οδοφράγματα και στις φωτιές, όπως και τα χιλιάδες παιδιά της τάξης του με τα sneakers και τα hoodies, μια απάντηση σε όσα τον έκαιγαν βαθιά μέσα του. Μια απάντηση σε όσα δεν έβρισκε στα βιβλία. Και τότε συνειδητοποίησε πως, όπως έλεγε και ένα σύνθημα για εκείνες τις ημέρες, ο Δεκέμβρης δεν ήταν απάντηση, ήταν ερώτηση. Φοιτητής πια, άρχισε να απομακρύνεται από το σπίτι του. Και όταν τηλεφωνούσε καμιά φορά, το έκανε πάντα με απόκρυψη. Μέχρι που χάθηκε.
Τον Φεβρουάριο του 2012, τις μέρες που εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι κατεβαίνουν οργισμένοι στους δρόμους απέναντι στα ανθρωποφάγα μνημόνια, οι γονείς του Άγγελου ακούνε εμβρόντητοι στο δελτίο των οκτώ πως το παιδί τους καταζητείται ως ληστής τραπεζών και επικίνδυνος τρομοκράτης.
Ο καταζητούμενος Άγγελος ακροβατεί πλέον στην κόψη της ζωής του: Αν ο Δεκέμβριος ήταν ερώτηση, τότε ο Φεβρουάριος ήταν απάντηση;

"Συντριβή" της Karin Slaughter

Όταν ανακαλύπτεται το νεκρό σώμα μια νεαρής γυναίκας στα παγωμένα νερά της λίμνης Γκραντ, ένα σημείωμα κάτω από έναν βράχο στην όχθη αποκαλύπτει ότι πρόκειται για αυτοκτονία. Αλλά σύντομα γίνεται φανερό πως η γυναίκα έχει πέσει θύμα άγριας δολοφονίας, μια υπόθεση στην οποία βρίσκεται μπλεγμένη χωρίς τη θέλησή της η ιατροδικαστής Σάρα Λίντον. Ο βασικός ύποπτος ζητά απεγνωσμένα να τη συναντήσει, αλλά όταν εκείνη φτάνει στο αστυνομικό τμήμα, τον βρίσκει νεκρό στο κελί του με τις λέξεις «Δεν ήμουν εγώ» γραμμένες στον τοίχο. Κάτι στην ομολογία του δεν κολλάει, και η Σάρα καλεί σε βοήθεια τον ειδικό πράκτορα Γουίλ Τρεντ. Η κατάσταση, όμως, δεν είναι εύκολη. Ο Γουίλ πέφτει σ’ ένα τείχος σιωπής. Η κομητεία Γκραντ είναι μια κλειστή κοινότητα με δεσμούς και σχέσεις που φτάνουν πολύ βαθιά. Και δυστυχώς, ο μοναδικός άνθρωπος που μπορεί να πει την αλήθεια για το τι συνέβη είναι νεκρός. 

Posted on Παρασκευή, Ιανουαρίου 15, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments


Συντετριμμένη είναι η διάσημη τραγουδίστρια Celine Dion καθώς, όπως έγινε γνωστό, χθες έφυγε από τη ζωή ο σύζυγός της, Rene Angelil.

Ο Angelil, ο οποίος ήταν μάνατζερ και μέντορας της Dion, έφυγε σε ηλικία 73 ετών, μετά από 15ετή μάχη με την επάρατη νόσο.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η οικογένειά του τονίζεται ότι ο Rene Angelil πέθανε το πρωί της Πέμπτης στο σπίτι του στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ, ενώ ζητείται από τα ΜΜΕ να σεβαστούν τις δύσκολες αυτές ώρες για την Celine και τα τρία παιδιά της, τον 14χρονο Rene-Charles και τα 4 ετών δίδυμα Eddy και Nelson, τα οποία βρίσκονταν δίπλα στον πατέρα τους τις τελευταίες ώρες της ζωής του.

Άλλωστε, όπως είχε αποκαλύψει η τραγουδίστρια σε πρόσφατη συνέντευξη της, ο Angelil της είχε ζητήσει να είναι δίπλα του όταν εκείνος πεθάνει και να αφήσει την τελευταία του πνοή στην αγκαλιά του.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο, σε συναυλία της στο Λας Βέγκας, η Celine Dion είχε αφιερώσει το τραγούδι «The First Time I Ever Saw Your Face» στον πολυαγαπημένο της σύζυγο. Μάλιστα, την ώρα που εκείνη τραγουδούσε, σε μία γιγαντοοθόνη, έπαιζαν οικογενειακά βίντεο με εκείνον και τα παιδιά που έχουν αποκτήσει μαζί, μια κίνηση που συγκίνησε το κοινό.

Posted on Παρασκευή, Ιανουαρίου 15, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

Το θέατρο Αγγέλων Βήμα, στο πλαίσιο της φετινής θεματικής ενότητας ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΦύΛΩΝ, παρουσιάζει τη μαύρη κωμωδία «Διασκεδάζοντας με τον κύριο Σλόουν» του Τζο Όρτον, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά από την Παρασκευή 05 Φεβρουαρίου μέχρι την Κυριακή 24 Απριλίου 2016.

Πρόκειται για την τρίτη θεατρική δουλειά του Δημήτρη Μυλωνά, που παρουσιάζεται τη φετινή περίοδο, μετά το “Καγκουρώ” (Εθνικό Θέατρο) και τον “Τσέχωφ” (Θέατρο του Νέου Κόσμου).

Λίγα λόγια για το έργο:

Στη μέση του πουθενά, σε μια χωματερή, βρίσκεται ένα σπίτι αυθαίρετο, όπου ζει η Κάθυ, μία χυμώδης, ατυχήσασα κι εκρηκτική σαραντάρα, ο αδελφός της Εντ, ύποπτη περίπτωση φαινομενικά αξιοσέβαστου επιχειρηματία, και ο μισότυφλος πατέρας τους Κεμπ. Εκεί καταφθάνει νοικάρης ο κύριος Σλόουν, ένας νεαρός μυστηριώδης γόης. Σύντομα η Κάθυ και ο Εντ γίνονται θύματα της γοητείας του κυρίου Σλόουν, ο οποίος εξελίσσεται σε επιβήτορα και των δύο, αφεντικό και δυνάστη τους. Ο μόνος που διακρίνει το σκοτεινό παρελθόν του κυρίου Σλόουν είναι ο Κεμπ. Η άνιση σύγκρουση των δύο οδηγεί σε αποκαλύψεις και απροσδόκητες ανατροπές.

Σε αυτή τη μαύρη κωμωδία, η κοφτερή ματιά του Όρτον γίνεται ο καθρέφτης που αντανακλά μια κοινωνία με σχέσεις, δημόσιες και ιδιωτικές, αλλοιωμένες και σαπισμένες από τον μολυσμένο αέρα του αμοραλισμού και των καταπιεσμένων παθών.

Πρόκειται για το 1ο ολοκληρωμένο, μεγάλης διάρκειας έργο του Tζο Όρτον που πρωτοπαίχτηκε το 1964 στο Arts Theatre Club του Λονδίνου και δίχασε κριτικούς και κοινό, ενώ ένα χρόνο μετά θα παρουσιασθεί στο Broadway με μεγάλη επιτυχία και θα ψηφιστεί ως το καλύτερο έργο από το New British Pay in Variety’s London Critics Poll.

Ο Τζο Όρτον, στο σύντομο, ασυμβίβαστο και δημιουργικό του βίο θα φυλακιστεί 6 μήνες για την κλοπή και καταστροφή 72 βιβλίων της δημοτικής βιβλιοθήκης, θα κερδίσει το 1967 το βραβείο της Evening Standard  και του Plays and Players για το έργο Loot ενώ λίγους μήνες μετά, σε ηλικία μόλις 33 ετών, θα δολοφονηθεί από τον μέντορα και σύντροφο του Kένεθ Χάλιγουελ, ο οποίος στη συνέχεια θα δώσει τέλος στη ζωή του. Το όνομα του Όρτον είναι πλέον συνδεδεμένο με τη μαύρη κωμωδία κι έχει καθιερωθεί ως ένας από τους σημαντικότερους Βρεττανούς συγγραφείς του 20ου  αιώνα.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Άννα Ελεφάντη, Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνικά-κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Φωτισμοί: Θάλεια Βελεγράκη
Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης
Επιμέλεια κίνησης: Νατάσα Σαραντοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Στεφανία Σαμαρά
Φωτογραφίες: Δημήτρης Σακαλάκης
Μακιγιάζ-κομμώσεις: Λένια Saw

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά):
Γιάννης Δεγαΐτης...............................Κέμπ
Φαίδων Καστρής...............................Εντ
Πηνελόπη Μαρκοπούλου.................Κάθυ
Γιώργος Νούσης...............................Σλόουν

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90΄


Posted on Παρασκευή, Ιανουαρίου 15, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

Πέμπτη, Ιανουαρίου 14, 2016


Η Aμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών ανακοίνωσε τις φετινές υποψηφιότητες των βραβείων Oscar οι οποίες δεν θα λέγαμε πως έκρυβαν μεγάλες εκπλήξεις, με το "The Revenant" να κερδίζει την μεγαλύτερη προσοχή με 12 υποψηφιότητες, ενώ ακολούθησε το "Mad Max: Fury Road" με 10, το "The Martian" με 8, τα "Bridge of Spies", "Spotlight" και "Carol" να ισοψηφούν με 6, καθώς και το "The Big Short"και το "Star Wars: Episode VII -The Force Awakens" με 5. Οι νικητές θα ανακοινωθούν το βράδυ της τελετής απονομής, που θα πραγματοποιηθεί στο Dolby Theatre στις 28 Φεβρουαρίου 2015 με οικοδεσπότη τον Chris Rock. Αναλυτικά οι υποψηφιότητες:

Καλύτερη Ταινία:
The Big Short
Bridge of Spies
Brooklyn
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant
Room
Spotlight

Καλύτερη Σκηνοθεσία:
Adam McKay - "The Big Short"
George Miller - "Mad Max: Fury Road"
Alejandro Gonzalez Inarritu - "The Revenant"
Lenny Abrahamson - "Room"
Tom McCarthy - "Spotlight"

Καλύτερος Α΄ Ανδρικός Ρόλος:
Bryan Cranston - "Trumbo"
Matt Damon - "The Martian"
Leonardo DiCaprio - "The Revenant"
Michael Fassbender - "Steve Jobs"
Eddie Redmayne - "The Danish Girl"

Καλύτερος Α΄ Γυναικείος Ρόλος:
Cate Blanchett - "Carol"
Brie Larson - "Room"
Jennifer Lawrence - "Joy"
Charlotte Rampling - "45 Years"
Saoirse Ronan - "Brooklyn"

Καλύτερος Β΄ Ανδρικός Ρόλος:
Christian Bale - "The Big Short"
Tom Hardy - "The Revenant"
Mark Ruffalo - "Spotlight"
Mark Rylance - "Bridge of Spies"
Sylvester Stallone - "Creed"

Καλύτερος Β΄ Γυναικείος Ρόλος:
Jennifer Jason Leigh - "The Hateful Eight"
Rooney Mara - "Carol"
Rachel McAdams - "Spotlight"
Alicia Vikander - "The Danish Girl"
Kate Winslet - "Steve Jobs"

Καλύτερο Αυθεντικό Σενάριο:
Bridge of Spies
Ex Machina
Inside Out
Spotlight
Straight Outta Compton

Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο:
The Big Short
Brooklyn
Carol
The Martian
Room

Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία:
El Abrazo de la Serpiente (Κολομβία)
Mustang (Γαλλία)
Saul Fia (Ουγγαρία)
Theeb (Ιορδανία)
A War (Δανία)

Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων:
Anomalisa
O Menino e o Mundo
Inside Out
Shaun the Sheep Movie
When Marnie Was There

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους:
Amy
Cartel Land
The Look of Silence
What Happened, Miss Simone?
Winter on Fire

Καλύτερη Φωτογραφία:
"Carol" - Edward Lachman
"The Hateful Eight" - Robert Richardson
"Mad Max: Fury Road" - John Seale
"The Revenant" - Emmanuel Lubezki
"Sicario" - Roger Deakins

Καλύτερη Μουσική:
Thomas Newman - "Bridge of Spies"
Carter Burwell - "Carol"
Ennio Morricone - "The Hateful Eight"
Johann Johannsson - "Sicario"
John Williams - "Star Wars: Episode VII -The Force Awakens"

Καλύτερο Αυθεντικό Τραγούδι:
"Earned It" - Fifty Shades of Grey
"Manta Ray" - Racing Extinction
"Simple Song #3" - Youth
"Til It Happens To You" - The Hunting Ground
"Writing`s On The Wall" - Spectre

Καλύτερο Μοντάζ:
The Big Short
Mad Max: Fury Road
The Revenant
Spotlight
Star Wars: Episode VII -The Force Awakens

Καλύτερος Σχεδιασμός Παραγωγής:
Bridge of Spies
The Danish Girl
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant

Καλύτερα Κοστούμια:
"Carol" - Sandy Powell
"Cinderella" - Sandy Powell
"The Danish Girl" - Paco Delgado
"Mad Max: Fury Road" - Jenny Beavan
"The Revenant" - Jacqueline West

Καλύτερο Μακιγιάζ/Κομμώσεις:
Mad Max: Fury Road
The Martian
Hundraaringen som Klev ut Genom Fonstret och Forsvann

Καλύτερος Ήχος:
Bridge of Spies
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant
Star Wars: Episode VII -The Force Awakens

Καλύτερα Ηχητικά Εφέ:
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant
Sicario
Star Wars: Episode VII -The Force Awakens

Καλύτερα Ειδικά Εφέ:
Ex Machina
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant
Star Wars: Episode VII -The Force Awakens

Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους:
Bear Story
Prologue
Sanjay’s Super Team
We Can’t Live without Cosmos
World of Tomorrow

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους:
Body Team 12
Chau, beyond the Lines
Claude Lanzmann: Spectres of the Shoah
The Girl on the River: The Price of Forgiveness
Last Day of Freedom

Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους:
Ave Maria
Day One
Everything Will Be Okay (Alles Wird Gut)
Shok
Stutterer

Posted on Πέμπτη, Ιανουαρίου 14, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments


Πέθανε σε ηλικία 69 ετών ο πολυαγαπημένος Βρετανός ηθοποιός Alan Rickman, ο οποίος εδώ και καιρό έδινε μάχη με τον καρκίνο, διατηρώντας ωστόσο το πρόβλημα της υγείας του μακρυά από τα φώτα της δημοσιότητας. Η είδηση επιβεβαιώθηκε από την οικογένειά του μέσω ανακοίνωσης στην The Guardian.

Ο εξαιρετικά ταλαντούχος και χαρισματικός ηθοποιός είχε αγαπηθεί από μικρούς και μεγάλους μέσω της συμμετοχής του στις ταινίες του "Harry Potter", όπου και υποδύθηκε τον εξίσου αγαπημένο με εκείνον ρόλο του καθηγητή Snape, ο οποίος και αποτελεί τον πλέον αγαπημένο ήρωα του κόσμου της Rowling, στον οποίο ο Rickman έδωσε μια μοναδική διάσταση που μονάχα εκείνος θα μπορούσε.

Ο Rickman άργησε να γίνει γνωστός, αφού μπορεί να δούλευε ως ηθοποιός από το 1978 σε τηλεοπτικές σειρές, όμως ο πρώτος του μεγάλος ρόλος, ήρθε το 1988 και στα 41 του χρόνια, μόλις δύο ημέρες αφού προσγειώθηκε στο Los Angeles για να κυνηγήσει μια καριέρα στην υποκριτική, όταν του προτάθηκε να συμμετάσχει στον πολύ πετυχημένο και δημοφιλές "Die Hard". Από 'κει και μετά η καριέρα του απογειώθηκε, με τον ίδιο να αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική παρουσία στο χώρο του κινηματογράφου και του θεάτρου, τόσο σε βρετανικές, όσο και σε αμερικανικές παραγωγές.


Ο ίδιος, χαρακτηριστικά υποστήριζε πως: "Οι ηθοποιοί είναι πράκτορες της αλλαγής. Μια ταινία, μια θεατρική παράσταση, ένα μουσικό κομμάτι, ή ένα βιβλίο, μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο." Και πραγματικά, με τον δικό του τρόπο, έκανε την άποψή του πράξη μέσα από κάθε νέο του ρόλο.

Ο Rickman είχε κερδίσει μια Χρυσή Σφαίρα το 1996 για την τηλεοπτική σειρά "Rasputin: Dark Servant of Destiny" και ένα βραβείο BAFTA το 1991 για την ταινία "Robin Hood: Prince of Thieves", ενώ μετρούσε πολλές υποψηφιότητες για διάφορα βραβεία καθ' όλη την διάρκεια της καριέρας του, αρκετά εκ των οποίων τα κατέκτησε.

Το 1969, σε ηλικία 19 ετών, γνώρισε την τότε 18χρονη Rima Horton, η οποία ήταν και η πρώτη του φιλενάδα. Και μπορεί στην πορεία να χώρισαν, όμως το 1977 οι δρόμοι τους συναντήθηκαν ξανά και έμειναν μαζί μέχρι και το θάνατό του. Μόλις πριν από λίγους μήνες, ο Rickman επιβεβαίωσε τις φήμες που ήθελαν τους δυο τους να έχουν παντρευτεί μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, κάτι που συνέβη το 2012 σε κλειστό κύκλο. 

Κι αν και δεν το συνηθίζω, επιτρέψτε μου να κλείσω το κείμενο αυτό με έναν τρόπο που μπορεί να μην φαντάζει επαγγελματικός, είναι όμως από καρδιάς... Γιατί μπορεί να μην έχεις συναντήσει ποτέ από κοντά έναν άνθρωπο και όμως ο θάνατός του να σε κάνει να χάνεις έναν χτύπο της καρδιάς σου και να φέρνει δάκρυα στα μάτια σου, γιατί το ότι τον "γνώρισες" μέσα από τις ταινίες του σου είναι αρκετό για να νιώσεις πως χάνεις κάτι δικό σου... ένα κομμάτι της ζωής σου...

Καλό ταξίδι, Alan... Σ' αγαπάμε... Και θα σε θυμόμαστε... Always...


Posted on Πέμπτη, Ιανουαρίου 14, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

2 comments

 
Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, ένα λυρικό ποίημα σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, ζωντανεύει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά όπως δεν το έχουμε ξαναδεί, κάνοντας πρεμιέρα στις 14 Φεβρουαρίου, στη γιορτή των ερωτευμένων!

Σε μια παράξενη χώρα κατοικούν ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα. Εκεί τίποτα δεν είναι οικείο: τα τοπία στερούνται ομορφιάς, ήλιος ποτέ δεν ξημερώνει, η μουσική ενοχλεί αντί να ευφραίνει, ο ρομαντισμός χλευάζεται,  το machismo εξαίρεται, ο έρωτας απαγορεύεται, το μίσος επιβάλλεται απ’ την παράδοση και η εξουσία –αόρατη, μα πανταχού παρούσα– προάγει και τιμωρεί ταυτόχρονα το ξέσπασμα της βίας.

Στον δυσοίωνο αυτόν τόπο, όπου η δημόσια τάξη διασαλεύεται κάθε μία νύχτα, ένα ζευγάρι πάει κόντρα στην παράδοση και επαναστατεί με τον δικό του τρόπο. Tι μπορεί να συμβεί όταν όλα ανατρέπονται;

Όταν ένα ερωτευμένο ζευγάρι πάει κόντρα στην παράδοση και επαναστατεί με τον δικό του τρόπο; Τι φέρνει αυτή η επανάσταση; Και ποιος θα συνεχίσει την παράδοση;

Το έργο του Σαίξπηρ, στη μετάφραση του Δ. Βικέλα, όπως δεν το έχουμε ξαναδεί, σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου, και με μια ομάδα νέων ταλαντούχων ηθοποιών.


Posted on Πέμπτη, Ιανουαρίου 14, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

Hrutar - Δεσμοί αίματος
Δραματική
Διάρκεια: 93'

Η περίληψη:
Σε μια απομονωμένη ισλανδική κοιλάδα, ο Gummi και ο Kiddi ζουν αχώριστοι, φροντίζοντας τα πρόβατα τους. Το κοπάδι τους θεωρείται από τα καλύτερα της χώρας, και συχνά βραβεύονται για τα κριάρια τους που κουβαλούν μια αρχαία κληρονομιά. Παρότι όμως μοιράζονται τη ζωή τους ως αδέλφια, ο Gummi και ο Kiddi δεν έχουν μιλήσει μεταξύ τους εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Όταν μια φονική ασθένεια χτυπάει το κοπάδι του Κίντι, ολόκληρη η κοιλάδα βρίσκεται σε πανικό. Οι αρχές αποφασίζουν να εξοντώσουν όλα τα πρόβατα για να περιορίσουν την επιδημία. Αλλά αυτό για τους ντόπιους αγρότες συνεπάγεται με θάνατο, μια και τα πρόβατα είναι η μόνη τους πηγή εισοδήματος, και πολλοί εγκαταλείπουν τη γη τους. Όχι όμως και οι δύο «φίλοι». Ο καθένας τους αντιμετωπίζει την κατάσταση με τον δικό του τρόπο: ο Kiddi με την καραμπίνα του, και ο Gummi με την οξυδέρκεια του. Όταν οι αρχές πλέον τους στριμώχνουν, είναι φανερό ότι τα δύο αδέλφια πρέπει πια να συμμαχήσουν αν θέλουν να διατηρηθεί η παράδοση ων και γενεών.



Νοτιάς
Δραμεντί
Διάρκεια: 99'

Η περίληψη:
Από τη μέρα που εμφανίζονται στον Σταύρο οι πρώτες ερωτικές ανησυχίες, φουντώνει και η επιθυμία του να λέει ιστορίες με έναν δικό του, ανατρεπτικό, τρόπο. Οι ταραχώδεις, αλλά και ταυτόχρονα πολλά υποσχόμενες για την Ελλάδα δεκαετίες του 1960, 1970 και 1980 πυροδοτούν τη φαντασία του ασταμάτητα. Στο ταξίδι από την εφηβεία προς την ενηλικίωση, για να κατακτήσει αυτά που ποθεί, θα σκαρφιστεί ιστορίες για αρχαίους μύθους, μακρινά ταξίδια κι όμορφες γυναίκες. Όταν έρθει αντιμέτωπος με την πραγματικότητα, θα κάνει τις ιστορίες του εικόνες και θα ανακαλύψει τον εαυτό του.



Secret in their eyes - Το μυστικό στα μάτια τους
Μυστηρίου
Διάρκεια: 111'

Η περίληψη:
Δύο ερευνητές του FBI, ο Ray και η Jess, μαζί με την εισαγγελέα Claire βλέπουν τα πόδια τους να κόβονται στα δύο, όταν η νεαρή κόρη της Jess βρίσκεται βάναυσα δολοφονημένη, δίχως να υπάρχει φανερή αιτία ή κίνητρο. 13 χρόνια περνούν και μετά από την παθιασμένη αναζήτηση του Ray για τον φονιά, εμφανίζεται ένα φως στην υπόθεση που μπορεί να την κλείσει. Κανείς, όμως, δεν είναι προετοιμασμένος για όσα θα συμβούν.



Posted on Πέμπτη, Ιανουαρίου 14, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

Τετάρτη, Ιανουαρίου 13, 2016


Η Ένωση Σκηνοθετών Αμερικής ανακοίνωσε τις υποψηφιότητες για τα 68α βραβεία της. Η ανακοίνωση των νικητών θα γίνει στις 06 Φεβρουαρίου 2016. Αναλυτικά:

Καλύτερος Σκηνοθέτης:
Alejandro Gonzalez Inarritu - "The Revenant"
Tom McCarthy - "Spotlight"
Adam McKay - "The Big Short"
George Miller - "Mad Max: Fury Road "
Ridley Scott - "The Martian"

Καλύτερος Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης:
Joel Edgerton - "The Gift"
Alex Garland - "Ex Machina"
Marielle Heller - "The Diary of a Teenage Girl"
Laszlo Nemes - "Saul Fia"
Fernando Coimbra - "A Wolf at the Door"

Καλύτερος Σκηνοθέτης Ντοκιμαντέρ:
Matthew Heineman - "Cartel Land"
Jimmy Chin & Elizabeth Chai Vasarhelyi - "Meru"
Liz Garbus - "What Happened, Miss Simone?"
Alex Gibney - "Going Clear: Scientology and the Prison of Belief"
Asif Kapadia - "Amy"

Posted on Τετάρτη, Ιανουαρίου 13, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments


Οι υποψηφιότητες των 36ων Βραβείων "Χρυσά Βατόμουρα" ανακοινώθηκαν, παραδοσιακά μία μέρα πριν τις υποψηφιότητες των Oscar. Όπως ήταν -μάλλον- αναμενόμενο, το "Fifty Shades of Grey" είχε την τιμητική του. Οι νικητές θα ανακοινωθούν, φυσικά, μία μέρα πριν την τελετή απονομής της Ακαδημίας, δηλαδή στις 27 Φεβρουαρίου 2016. Αναλυτικά οι υποψηφιότητες:

Χειρότερη Ταινία:
Fantastic Four
Fifty Shades of Grey
Jupiter Ascending
Paul Blart: Mall Cop 2
Pixels

Χειρότερη Πρώτη Αντρική Ερμηνεία:
Johnny Depp - "Mortdecai"
Jamie Dornan - "Fifty Shades of Grey"
Kevin James - "Paul Blart: Mall Cop 2"
Adam Sandler - "The Cobbler" & "Pixels"
Channing Tatum - "Jupiter Ascending"

Χειρότερη Πρώτη Γυναικεία Ερμηνεία:
Katherine Heigl - "Home Sweet Hell"
Dakota Johnson - "Fifty Shades of Grey"
Mila Kunis - "Jupiter Ascending"
Jennifer Lopez - "The Boy Next Door"
Gwyneth Paltrow - "Mortdecai"

Χειρότερη Δεύτερη Αντρική Ερμηνεία:
Chevy Chase - "Hot Tub Time Machine 2" & "Vacation"
Josh Gad - "Pixels" & "The Wedding Ringer"
Kevin James - "Pixels"
Jason Lee - "Alvin and the Chipmunks: The Road Chip"
Eddie Redmayne - "Jupiter Ascending"

Χειρότερη Δεύτερη Γυναικεία Ερμηνεία:
Kaley Cuoco - "Alvin and the Chipmunks: The Road Chip" & "The Wedding Ringer"
Rooney Mara - "Pan"
Michelle Monaghan - "Pixels"
Julianne Moore - "Seventh Son"
Amanda Seyfried - "Love the Coopers" & "Pan"

Χειρότερος συνδυασμός:
Και οι τέσσερις "φανταστικοί" στο "Fantastic Four"
Ο Johnny Depp και το κολλημένο του μουστάκι στο "Mortdecai"
Ο Jamie Dornan και η Dakota Johnson στο "Fifty Shades of Grey"
Ο Kevin James είτε μαζί με το ηλεκτρικό του δίτροχο είτε με το κολλημένο του μουστάκι στο "Paul Blart: Mall Cop 2"
Ο Adam Sandler με οποιοδήποτε ζευγάρι παπουτσιών στο "The Cobbler"

Χειρότερο Ριμέικ/Κλοπή/Σίκουελ:
Alvin and the Chipmunks: The Road Chip
Fantastic Four
Hot Tub Time Machine 2
The Human Centipede 3 (Final Sequence)
Paul Blart: Mall Cop 2

Χειρότερη σκηνοθεσία:
Andy Fickman - "Paul Blart: Mall Cop 2"
Tom Six - "The Human Centipede 3" (Final Sequence)
Sam Taylor-Johnson - "Fifty Shades of Grey"
Josh Trank - "Fantastic Four"
Andy & Lana Wachowski - "Jupiter Ascending"

Χειρότερο Σενάριο:
Fantastic Four
Fifty Shades of Grey
Jupiter Ascending
Paul Blart: Mall Cop 2
Pixels

Βραβείο "λυτρωτικής εξέλιξης":
Elizabeth Banks
M. Night Shyamalan
Will Smith
Sylvester Stallone

Posted on Τετάρτη, Ιανουαρίου 13, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments


Έχουμε τους νικητές της κλήρωσής μας όπου κερδίζουν ένα αντίτυπο του βιβλίου της Γιώτας Παπαδημακοπούλου, ΟΤΑΝ ΞΕΡΕΙΣ Ν' ΑΓΑΠΑΣ.

Τα ονόματα των νικητών είναι τα εξής και έχουν ήδη ειδοποιηθεί με προσωπικό μήνυμα:

Maria Andrikopoulou
Maria Gavrielatou

* Οι νικητές πρέπει να επικοινωνήσουν μαζί μας εντός 48 ωρών για να ενημερωθούν σχετικά με την παραλαβή των δώρων τους, διαφορετικά αυτά δίνονται σε επιλαχόντες. 

Συγχαρητήρια σε όλους και ευχαριστούμε πολύ τις εκδόσεις ΜΑΤΙ και την συγγραφέα για τη δωρεά τους στο site μας και τους αναγνώστες τους.
 
Μείνετε συντονισμένοι γιατί έρχονται και άλλες, νέες κληρώσεις...

Posted on Τετάρτη, Ιανουαρίου 13, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

2 comments