Οφείλουμε να παραδεχτούμε πως τα Oscars είναι το πιο λαμπερό πανηγύρι του κινηματογραφικού κόσμου, με την Ακαδημία να χρεώνει και να ξεχρεώνει ανθρώπους και καταστάσεις. Παράλληλα, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως όσο κι αν μας αρέσει το να κράζουμε τα Oscars, πάντα τα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον και μια κάποια κουστομπολίστικη διάθεση, αφού παρά την υπερβολή -ή και το στημένο- του όλου πράγματος, δεν παύει να δίνει υλικό για ενδιαφέρουσες συζητήσεις και ανταλλαγές απόψεων. Αυτό ισχύει τόσο για την περίοδο πριν την απονομή τους, όπου ο καθένας μας κάνει τις προβλέψεις του και διαφωνεί με εκείνους που έχουν αντίθετες απόψεις από εμάς, όσο και για την περίοδο μετά την απονομή, όπου όλα τα προαναφερόμενα γεγονότα κορυφώνονται μιλώντας πλέον με δεδομένα. Φυσικά, η Ακαδημία έχει φροντίσει ουκ ολίγες φορές να κάνει το θαύμα της, προκαλώντας μας να βγάλουμε τα μάτια μας, να τα κάψουμε και να τα θάψουμε δύο μέτρα κάτω από τη γη, αλλά μετά θυμόμαστε πως θα εξακολουθήσουμε ν' ακούμε, άρα η ζημιά θα παραμείνει, οπότε και αποφασίζουμε να είμαστε πιο ψύχραιμοι και το γελοίο του πράγματος, να το μετατρέψουμε σε μια κωμική ανάμνηση μέσα στο μυαλό μας.
Με αφορμή, λοιπόν, την αυριανή απονομή, και αρκετές συζητήσεις με φίλους πάνω στο θέμα, αποφασίσαμε να πούμε τον πόνο μας και να παραθέσουμε τις μεγαλύτερες αδικίες -σύμφωνα με την προσωπική μας κρίση- που έχουν πραγματοποιηθεί στα 88 -φέτος- χρόνια του θεσμού. Ξεκινάμε...
2009: Μετά το Oscar της Paltrow, πίστευα πως δύσκολα θα σοκαριστώ τόσο πολύ σε άλλη απονομή. Και όμως, ήρθε εκείνη η αποφράδα χρονιά να με διαψεύσει, με την Sandra Bullock να πετυχαίνει δύο παράδοξα μέσα σε ένα μόλις εικοσιτετράωρο. Πρώτον, να πάρει τόσο το βραβείο καλύτερης ερμηνείας στα Oscars και της χειρότερη στα Χρυσά Βατόμουρα. Δεύτερον, να βραβευτεί μία από τις πλέον άνευρες ηθοποιούς, για μία από τις πλέον άνευρες ταινίες όλων των εποχών, όπως το “Blind side”. Άλλη μια ταινία που υπερασπίζεται το αμερικάνικο όνειρο, κι εμάς μας έπρηξε τα κάκαλα, με το να παρακολουθούμε επί δύο ώρες την Bullock στο ρόλο χαρωπής νοικοκυράς με νότια προφορά, που ζει με μια παράξενη και ηλίθια αίσθηση καθήκοντος, θέλοντας ντε και καλά να μας συγκινήσει. Nope! Ειδικά όταν συναγωνίζεται την Carey Mulligan στο “En education”, σε έναν από τους καλύτερους ρόλους των τελευταίων ετών, τόσο ερμηνευτικά όσο και στην ουσία του.
- Γιώτα Παπαδημακοπούλου
Εννοείται πως πρώτη και καλύτερη στη λίστα αυτή είναι η υπερτιμημένη - κατά τη γνώμη μου πάντα, μη το λέμε και συνέχεια - ηθοποιός Γκουίνεθ Πάλτροου που το 1999 με μία χλιαρή ερμηνεία και μία ακόμη πιο χλιαρή, κι άρα υπερτιμημένη ταινία, κέρδιζε το όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου για τον Ερωτευμένο Σαίξπηρ αντί της συγκλονιστικής, αλλά ανερχόμενης τότε, Κέιτ Μπλάνσετ, για την αλησμόνητη, συγκλονιστική, σε σημείο που να μην μπορείς να φανταστείς να την υποδύεται κάποια άλλη, ερμηνεία της ως βασίλισσα Ελισάβετ, στην ομώνυμη ταινία του Σεκάρ Καπούρ, Elizabeth. Θεωρώ την συγκεκριμένη ερμηνεία, όχι μονάχα μία από τις καλύτερες της χρονιάς, αλλά γενικά μία από τις καλύτερες γυναικείες ερμηνείες που έχουν πραγματοποιηθεί στο Χόλιγουντ, αλλά και τον κινηματογράφο γενικότερα.
Και για να συνεχίσουμε με ερμηνείες, δεύτερος στη λίστα μου είναι ο Ράσελ Κρόου που απέσπασε όσκαρ πρώτου αντρικού ρόλου για την εντάξει αλλά τίποτα το ιδιαίτερο ερμηνεία του στον περιβόητο Μονομάχο του Ρίντλει Σκοτ, σε μία χρονιά που συνηποψήφιοι ήταν ο συγκλονιστικός Τζέφρι Ρας για το Quills, Η πένα της αμαρτίας, ο άσημος για το Χόλιγουντ ακόμη, αλλά πάντα ξεχωριστός Χαβιέρ Μπαρδέμ για το Πριν πέσει η νύχτα κι ο επίσης εξαιρετικός Τομ Χανκς με μία ακόμη αξιόλογη ερμηνεία, αυτή τη φορά για τον Ναυαγό. Αφού στο βίντεο όπου ανακοινώνεται το όνομα του Κρόου, φάνηκε ότι δεν το πίστευε ούτε ο ίδιος. :3 Άντε να το δεχθώ μετά εγώ ...
Και για το τέλος άφησα το μεγάλο και σημαντικότατο όσκαρ καλύτερης ταινίας. Και ξαναπάμε στον Ερωτευμένο Σαίξπηρ ( ναι, είμαι hater ) ... Ο Ερωτευμένος Σαίξπηρ καλύτερη ταινία αντί για το Η διάσωση του στρατιώτη Ράιαν ή το Λεπτή Κόκκινη Γραμμή. Σοβαρά τώρα ;