...

Σάββατο, Φεβρουαρίου 27, 2016


Οφείλουμε να παραδεχτούμε πως τα Oscars είναι το πιο λαμπερό πανηγύρι του κινηματογραφικού κόσμου, με την Ακαδημία να χρεώνει και να ξεχρεώνει ανθρώπους και καταστάσεις. Παράλληλα, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως όσο κι αν μας αρέσει το να κράζουμε τα Oscars, πάντα τα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον και μια κάποια κουστομπολίστικη διάθεση, αφού παρά την υπερβολή -ή και το στημένο- του όλου πράγματος, δεν παύει να δίνει υλικό για ενδιαφέρουσες συζητήσεις και ανταλλαγές απόψεων. Αυτό ισχύει τόσο για την περίοδο πριν την απονομή τους, όπου ο καθένας μας κάνει τις προβλέψεις του και διαφωνεί με εκείνους που έχουν αντίθετες απόψεις από εμάς, όσο και για την περίοδο μετά την απονομή, όπου όλα τα προαναφερόμενα γεγονότα κορυφώνονται μιλώντας πλέον με δεδομένα. Φυσικά, η Ακαδημία έχει φροντίσει ουκ ολίγες φορές να κάνει το θαύμα της, προκαλώντας μας να βγάλουμε τα μάτια μας, να τα κάψουμε και να τα θάψουμε δύο μέτρα κάτω από τη γη, αλλά μετά θυμόμαστε πως θα εξακολουθήσουμε ν' ακούμε, άρα η ζημιά θα παραμείνει, οπότε και αποφασίζουμε να είμαστε πιο ψύχραιμοι και το γελοίο του πράγματος, να το μετατρέψουμε σε μια κωμική ανάμνηση μέσα στο μυαλό μας. 


Με αφορμή, λοιπόν, την αυριανή απονομή, και αρκετές συζητήσεις με φίλους πάνω στο θέμα, αποφασίσαμε να πούμε τον πόνο μας και να παραθέσουμε τις μεγαλύτερες αδικίες -σύμφωνα με την προσωπική μας κρίση- που έχουν πραγματοποιηθεί στα 88 -φέτος- χρόνια του θεσμού. Ξεκινάμε...

1941: Η 14η απονομή των βραβείων και ήδη από νωρίς είχε αρχίσει να φαίνεται η βλακεία που δέρνει την Ακαδημία. Γιατί όταν είναι υποψήφια μια ταινία όπως το “Citizen Kane” και εσύ πας και μου βραβεύεις το “How green was my valey”, τότε μάλλον έχεις πρόβλημα μεγάλο, που τραγουδάει και η Κοκκίνου. Και μην πεις λέξη, αγαπητή Ακαδημία... Η Ιστορία έχει μιλήσει προ πολλού... 1968: Έχεις στις υποψηφιότητες σου το “Rosemary´s Baby” του Roman Polanski και το “2001: A Space Odyssey” του Stanley Kubrick. Μεγάλος ο πειρασμός, ακόμα μεγαλύτερο το δίλημμα και που να δώσεις το Oscar Καλύτερης Ταινίας; Μα φυσικά, για να μην στεναχωρηθεί κανείς από τους δύο, πας και το δίνεις σε μια άσχετη παπάρα που στην προκειμένη δεν είναι άλλο από το “Oliver” του Carol Reed. Well done!!!


1976 & 1991: Ο Kevin Costner αποφασίζει να χορέψει βαλς με τους λύκους στα βουνά και στα λαγκάδια, και εκτός από το να πρωταγωνιστήσει στο “Dancing with wolves”, το σκηνοθετεί κιόλας, κερδίζοντας το χρυσό αγαλματάκι. Αντιπαρέρχομαι το γεγονός πως η ταινία, αν και παρακολουθείται ευχάριστα, δεν έχει την απαραίτητη στόφα για μια τέτοια διάκριση, αλλά όταν απέναντί σου έχεις έναν Martin Scorsece και την, κατά πολλούς, καλύτερη ταινία της καριέρας του, το “Goodfellas”, συγνώμη, αγαπητή Ακαδημία, αλλά μας κοροϊδεύεις μες τα μούτρα μας. Βέβαια, θα μου πεις, δεν του το έδωσαν ούτε το 1976 με το μοναδικό “Taxi driver”, ούτε καμία από τις άλλες φορές που ήταν υποψήφιος, παρά μονάχα το 2006 με το “The departed” που εντάξει, δεν λέω, καλό εργάκι μεν, όχι για Oscar δε. Και καλά τις υπόλοιπες χρονιές... Αλλά το '76; Δεν θυμάστε ποιος το κέρδισε; Χα, χα, χα... Αυτός που γύρισε την ταινία που κατέκτησε και το Oscar Καλύτερης Ταινίας. Ποιος; Ο Sylvester... όχι του Tweety, ο άλλος... ο Stallone. Ο Stallone, ρε φίλε, και το “Rocky”. Γαμώ το αμερικάνινο όνειρο, γαμώ!


1990: Αυτή τη χρονιά δεν την χώνεψα ποτέ, και με το “Driving Miss Daisy” να κερδίζει το Oscar Καλύτερης Ταινίας έναντι του “Dead Poets Society”, νομίζω πως αποκτώ ακόμα περισσότερους λόγους. “O Captain! My Captain!”. Enough said... seriously... Το γεγονός πως την βραβευμένη ταινία δεν την θυμάται ούτε ο σκηνοθέτης της, ενώ η δεύτερη ακόμα και μετά από 26 χρόνια, καταφέρνει να επιβιώνει και να μεγαλώνει γενιές και γενιές -πέραν του ότι γαλούχησε όλη τη γενιά των 90's και επηρέασε συνειδήσεις και ζωές- είναι νομίζω αρκετό.
1994: Στο σημείο αυτό πρέπει να ομολογήσω πως νιώθω κάπως αμήχανα, καθώς ετοιμάζομαι να κράξω μια απονομή που αφορά μία από τις αγαπημένες μου ταινίες. Ο λόγος, για το “Forrest Gump”, που ανάμεσα στα υπόλοιπα Oscars που κέρδισε, ήταν και αυτό της Καλύτερης Ταινίας. Και ναι, θα μπορούσα να το δεχτώ, αλλά όχι όταν απέναντί της είχε το “The Shawshank Redemption” την καλύτερη ταινία όλων των εποχών σύμφωνα με τους θεατές και το IMDB. Καταλαβαίνω την ανάγκη της Ακαδημίας να επιβραβεύσει την προβολή του αμερικάνικου ονείρου και την πραγμάτωσή του, αλλά υπάρχουν κάποιες στιγμές που πρέπει να σοβαρευόμαστε.


1997: Έγινε αυτό που δεν περίμενε κανείς... ΠΟΤΕ!!! Ούτε σε μιαν άλλη ζωή! Πήρε Oscar Β' Γυναικείου Ρόλου -ευτυχώς που δεν ήταν Α' γιατί θα είχα μείνει στον τόπο- η Kim Basinger. Ναι, η ξανθιά του “Σεξογήινη”. Αν-είναι-ποτέ-δυνατόν!!! Κι όμως, ο ρόλος “κάθομαι σαν διακοσμητική γλάστρα και παίζω το αγαλματάκια ακούνητα, αμίλητα και αγέλαστα” στο “L.A. Confidential” φαίνεται πως ήταν πιο ενδιαφέρον και καλοπαιγμένος από εκείνον της Julian Moore στο “Boogie Nights”. Ότι κάτι καλοπαίχτηκε εκείνη τη χρονιά -και ναι, εννοώ κάτι πρόστυχο- είναι γεγονός, και πάω να φέρω έναν κουβά να ξεράσω κι επανέρχομαι.


1998: Ο Edward Norton, ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιά του, χάνει το Oscar A' Αντρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο ανυπέρβλητο και γεμάτο μηνύματα “American History X”, από τον Roberto... τον Benini... και το “La vita e bella”. Δεν θέλω να είμαι υπερβολική. Ο ρόλος του παλιάτσου πατέρα σε αυτήν την φιλοεβραϊκή, προπαγανδίστικη ταινία (μα γιατί δεν εκπλήσσομαι;) είναι ναι μεν ωραίος και συγκινητικός, όπως είναι και η ίδια η ταινία, αλλά όταν βάζεις τις δύο αυτές ερμηνείες στο ζύγι, είναι ξεκάθαρο ποια κερδίζει. Και, γενικά, δεν καταλαβαίνω την εμμονή της Ακαδημίας εκείνη τη χρονιά να αφήσει να σαρώσει μια ταινία που δεν ήταν καν στην αγγλική γλώσσα. Μας έφαγε η εναλλακτικότητα, γαμώ το καντήλι τους και τα δημοσιοσχετίστικά τους...
1999: Εδώ δεν το πίστεψε η ίδια η Gwyneth Paltrow ότι κατέκτησε το Oscar Α' Γυναικείου ρόλου για την... “ερμηνεία” της στο “Shakespeare in Love”. Λογικό, όχι μόνο επειδή το κουνέλι μου έχει μεγαλύτερη έκταση εκφραστικότητας από εκείνη, αλλά επειδή απέναντί της είχε την Cate Blanchett του “Elisabeth” και την Meryl Streep του “One True Thing”. Από την άλλη, ίσως να το σκέφτηκαν ως εξής οι άνθρωποι: “Δεν πρόκειται ποτέ ξανά να παίξει σε ταινία για Oscar”, ενώ οι άλλες δύο θα συνεχίσουν να σπέρνουν... ας το δώσουμε στην αγγούροβα”. Ok... αν είναι έτσι, πάω πάσο, τι να πω...
2006: Το “Crash”, μία από τις πιο άχρωμες, άνευρες, ανάλατες και βαρετές μέχρι θανάτου, ταινίες όλων των εποχών, κερδίζει για κάποιον ηλίθιο λόγο το Oscar Καλύτερης ταινίας κι εγώ θέλω απελπισμένα να χτυπήσω το κεφάλι μου στον τοίχο. Όταν στην ίδια κατηγορία, την ίδια χρονιά, υπάρχει το “Brokeback Mountain”, που ήδη έχει πάρει το Oscar Σκηνοθεσίας, μιλάμε για μετρημένα κουκιά.


2009: Μετά το Oscar της Paltrow, πίστευα πως δύσκολα θα σοκαριστώ τόσο πολύ σε άλλη απονομή. Και όμως, ήρθε εκείνη η αποφράδα χρονιά να με διαψεύσει, με την Sandra Bullock να πετυχαίνει δύο παράδοξα μέσα σε ένα μόλις εικοσιτετράωρο. Πρώτον, να πάρει τόσο το βραβείο καλύτερης ερμηνείας στα Oscars και της χειρότερη στα Χρυσά Βατόμουρα. Δεύτερον, να βραβευτεί μία από τις πλέον άνευρες ηθοποιούς, για μία από τις πλέον άνευρες ταινίες όλων των εποχών, όπως το “Blind side”. Άλλη μια ταινία που υπερασπίζεται το αμερικάνικο όνειρο, κι εμάς μας έπρηξε τα κάκαλα, με το να παρακολουθούμε επί δύο ώρες την Bullock στο ρόλο χαρωπής νοικοκυράς με νότια προφορά, που ζει με μια παράξενη και ηλίθια αίσθηση καθήκοντος, θέλοντας ντε και καλά να μας συγκινήσει. Nope! Ειδικά όταν συναγωνίζεται την Carey Mulligan στο “En education”, σε έναν από τους καλύτερους ρόλους των τελευταίων ετών, τόσο ερμηνευτικά όσο και στην ουσία του.
- Γιώτα Παπαδημακοπούλου
___________________________________________________________________________________

Με την φίλη μου την Γιώτα έχουμε κάνει άπειρες συζητήσεις περί σινεμά και φυσικά τα αμερικανικά βραβεία της ακαδημίας κινηματογράφου, τα λεγόμενα όσκαρς, δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν από τις συνομιλίες μας αυτές. Όταν μου ζήτησε λοιπόν να γράψω ένα κειμενάκι στο οποίο θα αναφέρω πέντε αδικίες, που - κατά τη γνώμη μου - έχουν συμβεί όλα αυτά τα χρόνια του θεσμού ( δική μου επιλογή να αναφέρω βραβεύσεις που και η ίδια έχω δει ), δεν με ξάφνιασε καθόλου και όπως ήταν αναμενόμενο, δέχτηκα με χαρά ( εντάξει, και με μία δόση κακίας 3:) ).
Επιτέλους, μπορώ να κράξω με την ησυχία μου!


Εννοείται πως πρώτη και καλύτερη στη λίστα αυτή είναι η υπερτιμημένη - κατά τη γνώμη μου πάντα, μη το λέμε και συνέχεια - ηθοποιός Γκουίνεθ Πάλτροου που το 1999 με μία χλιαρή ερμηνεία και μία ακόμη πιο χλιαρή, κι άρα υπερτιμημένη ταινία, κέρδιζε το όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου για τον Ερωτευμένο Σαίξπηρ αντί της συγκλονιστικής, αλλά ανερχόμενης τότε, Κέιτ Μπλάνσετ, για την αλησμόνητη, συγκλονιστική, σε σημείο που να μην μπορείς να φανταστείς να την υποδύεται κάποια άλλη, ερμηνεία της ως βασίλισσα Ελισάβετ, στην ομώνυμη ταινία του Σεκάρ Καπούρ, Elizabeth. Θεωρώ την συγκεκριμένη ερμηνεία, όχι μονάχα μία από τις καλύτερες της χρονιάς, αλλά γενικά μία από τις καλύτερες γυναικείες ερμηνείες που έχουν πραγματοποιηθεί στο Χόλιγουντ, αλλά και τον κινηματογράφο γενικότερα.


Και για να συνεχίσουμε με ερμηνείες, δεύτερος στη λίστα μου είναι ο Ράσελ Κρόου που απέσπασε όσκαρ πρώτου αντρικού ρόλου για την εντάξει αλλά τίποτα το ιδιαίτερο ερμηνεία του στον περιβόητο Μονομάχο του Ρίντλει Σκοτ, σε μία χρονιά που συνηποψήφιοι ήταν ο συγκλονιστικός Τζέφρι Ρας για το Quills, Η πένα της αμαρτίας, ο άσημος για το Χόλιγουντ ακόμη, αλλά πάντα ξεχωριστός Χαβιέρ Μπαρδέμ για το Πριν πέσει η νύχτα κι ο επίσης εξαιρετικός Τομ Χανκς με μία ακόμη αξιόλογη ερμηνεία, αυτή τη φορά για τον Ναυαγό. Αφού στο βίντεο όπου ανακοινώνεται το όνομα του Κρόου, φάνηκε ότι δεν το πίστευε ούτε ο ίδιος. :3 Άντε να το δεχθώ μετά εγώ ...
Άλλη μία '' αλησμόνητη'' στιγμή, αλλά όχι με την καλή έννοια ήταν η βράβευση του Τομ Χούπερ για το όσκαρ σκηνοθεσίας ( Ο λόγος του βασιλιά ). Μία χρονιά ( 2011 ) που συνυποψήφιοι ήταν ο Ντάρεν Αρονόφσκι για τον αριστουργηματικό Μαύρο Κύκνο και ο Ντέιβιντ Φίντσερ για το Social Network. Εννοείται πως έπρεπε να το σηκώσει ο Ντάρεν, αντικειμενικά και ξάστερα! :3
Άλλη μία βράβευση που δεν μου άρεσε και θεωρώ άδικη, ήταν νομίζω, η πρώτη χρονιά που δινόταν το όσκαρ καλύτερου animation και υπήρχαν μόνο δύο υποψήφιες ταινίες να το διεκδικούν. Ο Μπαμπούλας Α.Ε. και το Σρεκ. Δε λέω, καλό το Σρεκ, αλλά Μπαμπούλας Α.Ε. δεν ήταν. <3
Και για το τέλος άφησα το μεγάλο και σημαντικότατο όσκαρ καλύτερης ταινίας. Και ξαναπάμε στον Ερωτευμένο Σαίξπηρ ( ναι, είμαι hater ) ... Ο Ερωτευμένος Σαίξπηρ καλύτερη ταινία αντί για το Η διάσωση του στρατιώτη Ράιαν ή το Λεπτή Κόκκινη Γραμμή. Σοβαρά τώρα ;
- Νικολέτα Μπαλοπήτου: φανατική αναγνώστρια και κινηματογραφόφιλη, και αρθρογράφος στο SpoilerAlert.gr
___________________________________________________________________________________
Δέχομαι, εν μέρει, την οπτική των περισσότερων ότι τα Oscars είναι ένα "λαμπερό στημένο πανηγυράκι", αλλά με απόλυτη ειλικρίνεια, εγώ τα απολαμβάνω. Απολαμβάνω την ίδια την τελετή ως τηλεοπτικό προϊόν, αλλά κι όσα προηγούνται κι έπονται αυτής. Στην περίοδο μάλιστα πριν από τη μεγάλη βραδιά συνήθως με πιάνει ένας μικρός "οσκαρικός πυρετός" και μπαίνω στη διαδικασία να δω τις υποψήφιες ταινίες και να "προβλέψω" τις νικήτριες. Άλλωστε υπάρχουν και περιπτώσεις όπου οι βραβεύσεις είναι δίκαιες κι οι ταινίες που κερδίζουν στα Oscars καταλήγουν να γίνουν "κλασικές". Υπάρχουν βέβαια κι αρκετές περιπτώσεις όπου οι αποφάσεις τις Ακαδημίας είναι, ας πούμε, λίγο... περίεργες. Δεν μπόρεσα ποτέ μου να "χωνέψω" για παράδειγμα τη νίκη του "The Hurt Locker" το 2009. Άντε να δεχτώ το Oscar Σκηνοθεσίας στην Bigelow, απέναντι στον πρώην σύζυγό της, James Cameron. Άντε να δεχτώ τις νίκες στις τεχνικές κατηγορίες. Δεν μπορώ να δεχτώ όμως πως ήταν καλύτερη ταινία από το "Avatar" ή το "Inglorious Basterds". Ακόμα και το animation "Up" θα μπορούσε να είχε κερδίσει και θα ήταν μάλιστα και μια ενδιαφέρουσα καινοτομία. Απλά εκείνη τη χρονιά η Ακαδημία επέλεξε να τονώσει το εθνικιστικό φρόνημα και να... ξεπληρώσει κάποια... κοινωνικά "χρωστούμενα". Το 2005 από την άλλη, δεν έχω ιδέα με τι λογική σήκωσε το "μεγάλο βραβείο" το Crash. Ήταν φτωχή η χρονιά συνολικά, αλλά μιλάμε για τη μεγαλύτερη έκπληξη στην ιστορία του θεσμού και τo λιγότερο... μεγαλεπήβολo project που πήρε πότε το Best Picture. Περνάμε στην κατηγορία της Σκηνοθεσίας. Εδώ κατά καιρούς έχουν γίνει "εγκλήματα", καθότι είναι η κατεξοχήν κατηγορία όπου η Ακαδημία επιλέγει να ξεπληρώνει τα "χρωστούμενα" και τις αδικίες δημιουργώντας νέα "χρωστούμενα" κι αδικίες. Για παράδειγμα ο Scorsese δεν έχει πάρει Oscar για το "Taxi Driver" ή για το "Raging Bull", αλλά για το "The Departed". Μια χαρακτηριστική αδικία, που μάλλον θα... "ξεπληρωθεί" κάποια στιγμή μέσα στα επόμενα χρόνια συνέβη το 2012.


Όλοι έλεγαν ότι η "δύναμη" του Argo ήταν η σφιχτοδεμένη σκηνοθεσία του Ben Affleck, ο οποίος μπορεί σαν ηθοποιός να μην είναι πιο εκφραστικός από μια... καρέκλα, αλλά συχνά παραγνωρίζουμε το ότι είναι ένας από τους καλύτερους, μεθοδικότερους κι αρτιότερους σκηνοθέτες της γενιάς του. Το Argo λοιπόν πήρε τρία Όσκαρ, μαζί αυτό της καλύτερης ταινίας, αλλά ο Affleck δεν ήταν καν υποψήφιος στην Σκηνοθεσία. Αν είναι δυνατόν! Κλείνοντας, περνάμε στις ερμηνευτικές κατηγορίες. Είμαι βέβαιος πως αυτό που θα γράψω εδώ θα ακουστεί ίσως... "αιρετικό", αλλά θα κριτικάρω την απόφαση της Ακαδημίας να δώσει το Α' Ανδρικού Ρόλου το 2003 και το 2008 στον Sean Penn. Όχι δεν είμαι τρελός, δεν λέω πως ο Penn ήταν κακός, ούτε στο "Mystic River" ούτε στο "Milk", άλλωστε δεν νομίζω πως ο Penn μπορεί να παραδώσει κακή ερμηνεία. Απλά θεωρώ πως η Ακαδημία έχει αγνοήσει άλλες του ερμηνείες που ήταν απείρως καλύτερες, για παράδειγμα στο " 21 Grams " ήταν εκπληκτικός (ασχέτως αν εκείνη το χρονιά κέρδισε όντως αλλά για άλλη ταινία, το προαναφερθέν "Mystic River"!) ενώ στο "I Am Sam" παρέδωσε μια από τις συγκλονιστικότερες και συγκινητικότερες ερμηνείες που έχω δει ποτέ μου. Όσον αφορά τον DiCaprio, που μάλλον θα το πάρει φέτος, η Ακαδημία είχε πολλές ευκαιρίες να του το δώσει, αλλά προσωπικά θεωρώ πως αν αδικήθηκε ξεκάθαρα μια φορά στην καριέρα του, αυτό συνέβη στο ξεκίνημα της, όταν και είχε προταθεί για Β' Ανδρικό για την ερμηνεία του στο "What's Eating Gilbert Grape", όπου ήταν πραγματικά υπέροχος. Μένει να δούμε αν αυτό το... "γραμμάτιο" θα "ξεπληρωθεί" φέτος...
- Δημοσθένης Καραγιαννόπουλος: Μουσικός, Ραδιοφωνικός Παραγωγός, Δημοσιογράφος (Tον Δημοσθένη τον διαβάζετε μέσα από το blog της εκπομπής "Σχολή Κακών Τεχνών" www.sxolikakwntexnwn.blogspot.gr

Posted on Σάββατο, Φεβρουαρίου 27, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments


Ανακοινώθηκαν χθες βράδυ οι νικητές των βραβείων César της Γαλλικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, σε μία τελετή με οικοδέσποινα την ηθοποιό Florence Foresti. Αναλυτικά οι νικητές:

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ / MEILLEUR FILM:
Fatima
Dheepan
La Loi du Marche
Marguerite
Mon Roi
Mustang
La Tete Haute
Trois Souvenirs de Ma Jeunesse

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ / MEILLEUR RÉALISATEUR:
Arnaud Desplechin - "Trois Souvenirs de Ma Jeunesse"
Jacques Audiard - "Dheepan"
Stephane Brize - "La Loi du Marche"
Xavier Giannoli - "Marguerite"
Maiwenn - "Mon Roi"
Deniz Gamze Erguven - "Mustang"
Emmanuelle Bercot - "La Tete Haute"

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ Α΄ ΡΟΛΟΥ / MEILLEUR ACTEUR:
Vincent Cassel - "Mon Roi"
Jean-Pierre Bacri - "La Vie Tres Privee de Monsieur Sim"
Francois Damiens - "Les Cowboys"
Gerard Depardieu - "Valley of Love"
Jesuthasan Antonythasan - "Dheepan"
Vincent Lindon - "La Loi du Marche"
Fabrice Luchini - "L`Hermine"

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΗΘΟΠΟΙΟΣ Α΄ ΡΟΛΟΥ / MEILLEURE ACTRICE:
Catherine Frot - "Marguerite"
Loubna Abidar - "Much Loved"
Emmanuelle Bercot - "Mon Roi"
Cecile De France - "La Belle Saison"
Catherine Deneuve - "La Tete Haute"
Isabelle Huppert - "Valley of Love"
Soria Zeroual - "Fatima"

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ Β` ΡΟΛΟΥ / MEILLEUR ACTEUR DANS UN SECOND RÔLE:
Benoit Magimel - "La Tete Haute"
Michel Fau - "Marguerite"
Louis Garrel - "Mon Roi"
Andre Marcon - "Marguerite"
Vincent Rottiers - "Dheepan"

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΗΘΟΠΟΙΟΣ Β` ΡΟΛΟΥ / MEILLEURE ACTRICE DANS UN SECOND RÔLE:
Sidse Babett Knudsen - "L`Hermine"
Sara Forestier - "La Tete Haute"
Agnes Jaoui - "Comme un Avion"
Noemie Lvovsky - "La Belle Saison"
Karin Viard - "21 Nuits Avec Pattie"

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ / MEILLEUR ESPOIR MASCULIN:
Rod Paradot - "La Tete Haute"
Swann Arlaud - "Les Anarchistes"
Quentin Dolmaire - "Trois Souvenirs de Ma Jeunesse"
Felix Moati - "A Trois on y Va"
Finnegan Oldfield - "Les Cowboys"

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΗ ΗΘΟΠΟΙΟΣ / MEILLEUR ESPOIR FÉMININ:
Zita Hanrot - "Fatima"
Camille Cottin - "Connasse, princesse des coeurs"
Sara Giraudeau - "Les Betises"
Diane Rouxel - "La Tete Haute"
Lou Roy-Lecollinet - "Trois Souvenirs de Ma Jeunesse"

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ / MEILLEUR SCÉNARIO ORIGINAL:
Deniz Gamze Erguven, Alice Winocour - "Mustang"
Noe Debre, Thomas Bidegain, Jacques Audiard - "Dheepan"
Xavier Giannoli - "Marguerite"
Emmanuelle Bercot, Marcia Romano - "La Tete Haute"
Arnaud Desplechin, Julie Peyr - "Trois Souvenirs de Ma Jeunesse"

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ / MEILLEURE ADAPTATION:
Philippe Faucon - "Fatima"
David Oelhoffen, Frederic Tellier - "L`Affaire Sk1"
Samuel Benchetrit - "Asphalte"
Vincent Garenq, Stephane Cabel - "L`Enquete"
Helene Zimmer, Benoit Jacquot - "Journal d`une Femme de Chamber"

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΩΤΗ ΤΑΙΝΙΑ / MEILLEUR PREMIER FILM:
Mustang
L`Affaire Sk1
Les Cowboys
Ni le Ciel Ni la Terre
Nous Trois ou Rien

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ / MEILLEUR FILM D`ANIMATION:
Le Petit Prince
Adama
Avril et le Monde Truque

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΞΕΝΗ ΤΑΙΝΙΑ / MEILLEUR FILM ÉTRANGER:
Birdman
Saul Fia
Je suis Mort mais J`ai des Amis
Mia Madre
Taxi
Le Tout Nouveau Testament
Youth

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ / MEILLEUR FILM DOCUMENTAIRE:
Demain
El Boton de Nacar
Cavanna, jusqu`à l`ultime seconde, j`écrirai
L`Image Manquante
Une jeunesse allemande

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ / MEILLEURS DÉCORS:
Marguerite
Dheepan
Journal d`une Femme de Chamber
L`Odeur de la Mandarine
Trois Souvenirs de Ma Jeunesse

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ / MEILLEURS COSTUMES:
Pierre-Jean Larroque - "Marguerite"
Anais Romand - "Journal d`une Femme de Chamber"
Selin Sozen - "Mustang"
Catherine Leterrier - "L`Odeur de la Mandarine"
Nathalie Raoul - "Trois Souvenirs de Ma Jeunesse"

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΝΤΑΖ / MEILLEUR MONTAGE:
Mustang
Dheepan
Marguerite
Mon Roi
Trois Souvenirs de Ma Jeunesse

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ / MEILLEURE PHOTO:
Christophe Offenstein - "Valley of Love"
Eponine Momenceau - "Dheepan"
Glynn Speeckaert - "Marguerite"
David Chizallet - "Mustang"
Irina Lubtchansky - "Trois Souvenirs de Ma Jeunesse"

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ / MEILLEURE MUSIQUE ORIGINALE:
Warren Ellis - "Mustang"
Raphael Haroche - "Les Cowboys"
Ennio Morricone - "En Mai, Fais ce qu`il Te Plait"
Stephen Warbeck - "Mon Roi"
Gregoire Hetzel - "Trois Souvenirs de Ma Jeunesse"

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΗΧΟΣ / MEILLEUR SON:
Marguerite
Dheepan
Mon Roi
Mustang
Trois Souvenirs de Ma Jeunesse

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / MEILLEUR FILM DE COURT METRAGE:
La contre-allée
Le Dernier des céfrans
Essaie de mourir jeune
Guy Moquet
Mon héros

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ / MEILLEUR FILM D`ANIMATION DE COURT METRAGE:
Le repas dominical
La nuit américaine d`Angélique
Sous tes doigts
Tigres à la queue leu leu

Posted on Σάββατο, Φεβρουαρίου 27, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

Παρασκευή, Φεβρουαρίου 26, 2016

Τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου ψηφίζουν τις 10 καλύτερες ξένες και τις 3 καλύτερες ελληνικές ταινίες που προβλήθηκαν στις αίθουσες το 2015. Δεν περιλαμβάνονται όσες ταινίες προβλήθηκαν μόνο σε φεστιβάλ ή άλλες εκδηλώσεις.


ΟΙ 10 ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΞΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

1. Saul Fia - 23 ψήφοι
2. Leviafan - 19 ψήφοι
3. Kis Uykusu - 18 ψήφοι
4. Birdman - 16 ψήφοι
5. Whiplash - 12 ψήφοι
6. Carol - 10 ψήφοι
-. Durak - 10 ψήφοι
-. Turist - 10 ψήφοι
9. Inherent Vice - 9 ψήφοι
-. La Isla Minima - 9 ψήφοι

ΟΙ 3 (+1) ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

1. Τετάρτη 04:45 - 20 ψήφοι
2. Αρκαδία Χαίρε - 10 ψήφοι
3. Chevalier - 8 ψήφοι
-. Νορβηγία - 8 ψήφοι

Posted on Παρασκευή, Φεβρουαρίου 26, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

Η ΤΕΧΝΗ ART PATMOS παρουσιάζει στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου από το Σάββατο 19 Μαρτίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων τον μονόλογο της Christine Brückner, «ΕΙΣΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΤΩΡΑ, ΝΕΚΡΕ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ;» σε σκηνοθεσία Barbara Hoffmann και Till Sterzenbach, με την Ευαγγελία Βαλσαμά.

Ο μονόλογος της Κλυταιμνήστρας «Είσαι ευτυχισμένος τώρα, νεκρέ Αγαμέμνων;» (Ο ανέκδοτος λόγος της Κλυταιμνήστρας μπροστά από το νεκροκρέβατο του Βασιλιά των Μυκηνών), έργο της Christine Brückner.
Η Κλυταιμνήστρα μόλις έχει πνίξει στο λουτρό τον σύζυγό της και βασιλιά των Μυκηνών Αγαμέμνονα, ο οποίος είχε σκοτώσει τον πρώτο της άνδρα, το πρώτο της παιδί και θυσίασε την κόρη τους Ιφιγένεια στους θεούς, με «αντάλλαγμα» τον ούριο άνεμο για την εκστρατεία των καραβιών του προς την Τροία. Αυτή η δολοφονία είναι για τη Κλυταιμνήστρα  μια πράξη απελευθέρωσης και χειραφέτησης ενώ συνειδητοποιεί και τον δικό της επικείμενο  θάνατο ακολουθώντας την κατάρα που καταδιώκει το γένος των Ατρειδών: «Στους Ατρείδες υπάρχει μόνο, να σκοτώσεις ή να σκοτωθείς.»

«Ο μονόλογος της Κλυταιμνήστρας είναι ένας αντι-επιτάφιος : ένα χειμαρρώδες κατηγορητήριο ενάντια σ’ έναν άντρα σκληρό, φιλοπόλεμο και τυφλό μπροστά στις απολαύσεις της φύσης και της ειρηνικής ζωής. Η Κλυταιμνήστρα της Γερμανίδας συγγραφέως είναι μια πολύπαθη γυναίκα η οποία έχει γευτεί την αδικία, την ταπείνωση, την καταπίεση και την βία που της έχει «προσφέρει» ο μισαλλόδοξος αρσενικός δυνάστης. Επίσης είναι μία γυναίκα που δεν καταδέχεται να αποδώσει στους Θεούς τις πράξεις των ανθρώπων. Τέλος, είναι μία γυναίκα που, συνοψίζοντας τις δυστυχισμένες στιγμές της πλάι σ’ έναν άντρα-θύτη, δεν μπορεί παρά να νοιώθει πικρία, οργή και μίσος, έστω και αν αυτός είναι πια νεκρός. Ωστόσο η εκδίκηση της Κλυταιμνήστρας σηματοδοτεί αναπόφευκτα και το δικό της τέλος, αφού μετά το μίσος της, δεν κερδίζει τίποτα άλλο από μία ισότιμη θέση στο πλευρό του νεκρού Αγαμέμνονα.»

Χαρά Μπακονικόλα
Ομότιμη Καθηγήτρια
Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Barbara Hoffmann, Till Sterzenbach  
Μετάφραση: Έφη Funck
Σκηνογράφος: Χρυσηϊς Stroghoff
Κοστούμια: Francoise Dangon
Επιμέλεια Ήχου: Μηνάς Εμμανουήλ
Φωτογραφία: Σάββας Σπυρίδωνος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Καλαμαρά
Τεχνική Υποστήριξη: Claudia Loeblein

ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Ευαγγελία Βαλσαμά

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 60'


Posted on Παρασκευή, Φεβρουαρίου 26, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 25, 2016


Τα 18α Βραβεία της Ένωσης Αμερικανών Ενδυματολόγων έλαβαν χώρα στο Beverly Hilton. Αναλυτικά οι νικητές:

Ταινίες Σύγχρονης Θεματικής:
Beasts of No Nation - Jenny Eagan
Joy - Michael Wilkinson
Kingsman: The Secret Service - Arianne Phillips
The Martian - Janty Yates
Youth - Carlo Poggioli

Ταινίες Εποχής:
The Danish Girl - Paco Delgado
Brooklyn - Odile Dicks-Mireaux
Carol - Sandy Powell
Crimson Peak - Kate Hawley
Trumbo - Daniel Orlandi

Ταινίες Φαντασίας:
Mad Max: Fury Road - Jenny Beavan
Cinderella - Sandy Powell
Ex Machina - Sammy Sheldon
The Hunger Games: Mockingjay-Part 2 - Kurt and Bart
Star Wars Episode VII -The Force Awakens - Michael Kaplan

Posted on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 25, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments


Η Διεθνής Ακαδημία Κινηματογράφου (IPA) ανακοίνωσε τους νικητές των φετινών Satellite Awards, για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Αναλυτικά οι νικητές:

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Καλύτερη ταινία:
Spotlight
The Big Short
Black Mass
Bridge of Spies
Brooklyn
Carol
The Martian
The Revenant
Room
Sicario

Καλύτερη σκηνοθεσία:
Tom McCarthy - "Spotlight"
Lenny Abrahamson - "Room"
Tom Hooper - "The Danish Girl"
Alejandro Gonzalez Inarritu - "The Revenant"
Ridley Scott - "The Martian"
Steven Spielberg - "Bridge of Spies"

Καλύτερος ηθοποιός:
Leonardo DiCaprio - "The Revenant"
Matt Damon - "The Martian"
Johnny Depp - "Black Mass"
Michael Fassbender - "Steve Jobs"
Tom Hardy - "Legend"
Eddie Redmayne - "The Danish Girl"
Will Smith - "Concussion"

Καλύτερη ηθοποιός:
Saoirse Ronan - "Brooklyn"
Cate Blanchett - "Carol"
Blythe Danner - "I`ll See You in My Dreams"
Brie Larson - "Room"
Carey Mulligan - "Suffragette"
Charlotte Rampling - "45 Years"

Β` Ανδρικού Ρόλου:
Christian Bale - "The Big Short"
Paul Dano - "Love & Mercy"
Michael Keaton - "Spotlight"
Mark Ruffalo - "Spotlight"
Sylvester Stallone - "Creed"
Benicio Del Toro - "Sicario"

Β` Γυναικείου Ρόλου:
Alicia Vikander - "The Danish Girl"
Elizabeth Banks - "Love & Mercy"
Jane Fonda - "Youth"
Rooney Mara - "Carol"
Rachel McAdams - "Spotlight"
Kate Winslet - "Steve Jobs"

Καλύτερο πρωτότυπο σενάριο:
"Spotlight" - Josh Singer & Thomas McCarthy
"Bridge of Spies" - Matt Charman, Ethan Coen & Joel Coen
"Inseide Out" - Pete Docter, Meg LeFauve & Josh Cooley
"Love & Mercy" - Michael Alan Lerner, & Oren Moverman
"Straight Outta Compton" - Jonathan Herman & Andrea Berloff
"Suffragette" - Abi Morgan

Καλύτερο διασκευασμένο σενάριο:
"Steve Jobs" - Aaron Sorkin
"Black Mass" - Jez Butterworth & Mark Mallouk
"The Danish Girl" - Lucinda Coxon
"The Martian" - Drew Goddard
"The Revenant" - Alejandro Gonzalez Inarritu & Mark L. Smith
"Room" - Emma Donoghue

Καλύτερη animation ταινία:
Inside Out
Anomalisa
The Good Dinosaur
The Peanuts Movie
The Prophet
Shaun the Sheep Movie

Ξενόγλωσση ταινία:
Saul Fia (Ουγγαρία)
Nie Yin Niang (Ταϊβάν)
Le Tout Nouveau Testament (Βέλγιο)
Ich Seh, Ich Seh (Αυστρία)
Zvizdan (Κροατία)
Im Labyrinth des Schweigens (Γερμανία)
Mustang (Γαλλία)
En Duva Satt pa en Gren och Funderade pa Tillvaron (Σουηδία)
Que Horas Ela Volta? (Βραζιλία)
The Throne (Νότιος Κορέα)

Καλύτερο ντοκιμαντέρ:
Amy
The Look of Silence
Becoming Bulletproof
Best of Enemies
Cartel Land
Drunk Stoned Brilliant Dead: The Story of the National Lampoon
Going Clear: Scientology and the Prison of Belief
He Named Me Malala
The Hunting Ground
Where to Invade Next

Καλύτερη φωτογραφία:
"Mad Max: Fury Road" - John Seale
"The Martian - Darius Wolski
"The Revenant" - Emmanuel Lubezki
"Sicario" - Roger Deakins
"Spectre" - Hoyte van Hoytema

Καλύτερη μουσική:
Carter Burwell - "Carol"
Thomas Newman - "Spectre"
Michael Giacchino - "Inseide Out"
Howard Shore - "Spotlight"
Harry Gregson-Williams - "The Martian"
Alexandre Desplat - "The Danish Girl"

Καλύτερο τραγούδι:
"Til It Happens to You" - The Hunting Ground
"Writing`s on the Wall" - Spectre
"See You Again" - Furious Seven
"One Kind of Love" - Love & Mercy
"Love Me like You Do" - Fifty Shades of Grey
"Cold One" - Ricki and the Flash

Καλύτερα ειδικά εφέ:
The Walk
Spectre
The Martian
Mad Max: Fury Road
Jurassic World
Everest

Καλύτερο μοντάζ:
Joe Walker - "Sicario"
Pietro Scalia - "The Martian"
Michael Kahn - "Bridge of Spies"
Lee Smith - "Spectre"
Elliot Graham - "Steve Jobs"
Affonso Goncalves - "Carol"

Καλύτερος ήχος:
The Martian
Spectre
Sicario
Inseide Out
Mad Max: Fury Road
Jurassic World

Καλύτερη καλλιτεχνική διεύθυνση και σχεδιασμός παραγωγής:
Adam Stockhausen - "Bridge of Spies"
Fiona Crombie - "Macbeth"
Eve Stewart - "The Danish Girl"
Dennis Gassner - "Spectre"
Dante Ferretti - "Cinderella"
Colin Gibson - "Mad Max: Fury Road"

Καλύτερα Κοστούμια:
Wen-Ying Huang - "Nie Yin Niang"
Shim Hyun-seob - "The Throne"
Sandy Powell - "Cinderella"
Paco Delgado - "The Danish Girl"
Janet Patterson - "Far from the Madding Crowd"
Jacqueline Durran - "Macbeth"

Καλύτερο συνολικό καστ:
Spotlight

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Καλύτερος ηθοποιός σε μίνι σειρά ή τηλεταινία:
Damian Lewis - "Wolf Hall"
Ben Mendelsohn - "Bloodline"
Oscar Isaac - "Show Me a Hero"
Michael Gambon - "The Casual Vacancy"
Martin Clunes - "Arthur & George"
Mark Rylance - "Wolf Hall"
David Oyelowo - "Nightingale"

Καλύτερη ηθοποιός σε μίνι σειρά ή τηλεταινία:
Sarah Hay - "Flesh and Bone"
Samantha Bond - "Home Fires"
Queen Latifah - "Bessie"
Cynthia Nixon - "Stockholm, Pennsylvania"
Claire Foy - "Wolf Hall"
Aunjanue Ellis - "The Book of Negroes"

Καλύτερος ηθοποιός σε τηλεοπτική σειρά (κωμωδία ή μιούζικαλ):
Jeffrey Tambor - "Transparent"
Will Forte - "Last Man on Earth"
Thomas Middleditch - "Silicon Valley"
Louis C.K. - "Louie"
Colin Hanks - "Life in Pieces"
Chris Messina - "The Mindy Project"

Καλύτερη ηθοποιός σε τηλεοπτική σειρά (κωμωδία ή μιούζικαλ):
Taylor Schilling - "Orange is the New Black"
Lily Tomlin - "Grace and Frankie"
Julia Louis - "Dreyfus - Veep"
Jamie Lee Curtis - "Scream Queens"
Gina Rodriguez - "Jane the Virgin"
Amy Poehler - "Parks And Recreation"

Καλύτερος ηθοποιός σε τηλεοπτική δραματική σειρά:
Dominic West - "The Affair"
Timothy Hutton - "American Crime"
Rami Malek - "Mr. Robot"
Liev Schreiber - "Ray Donovan"
Kyle Chandler - "Bloodline"
Bob Odenkirk - "Better Call Saul"

Καλύτερη ηθοποιός σε τηλεοπτική δραματική σειρά:
Claire Danes - "Homeland"
Lady Gaga - "American Horror Story Hotel"
Tatiana Maslany - "Orphan Black"
Taraji P. Henson - "Empire"
Robin Wright - "House of Cards"
Kirsten Dunst - "Fargo"
Felicity Huffman - "American Crime"

Καλύτερος ηθοποιός β` ρόλου σε σειρά, μίνι σειρά ή τηλεταινία:
Christian Slater - "Mr. Robot"
Peter Dinklage - "Game Of Thrones"
Michael Kenneth Williams - "Bessie"
Jonathan Banks - "Better Call Saul"
Elvis Nolasco - "American Crime"

Καλύτερη ηθοποιός β` ρόλου σε σειρά, μίνι σειρά ή τηλεταινία:
Rhea Seehorn - "Better Call Saul"
Regina King - "American Crime"
Mo`Nique - "Bessie"
Julie Walters - "Indian Summers"
Helen McCrory - "Penny Dreadful"
Catherine Keener - "Show Me a Hero"

Μίνι σειρά:
Flesh and Bone
Wolf Hall
Saints & Strangers
Show Me a Hero
The Book of Negroes

Καλύτερη τηλεταινία:
Stockholm, Pennsylvania
Killing Jesus
Nightingale
Bessie

Καλύτερο συνολικό καστ (Τηλεόραση):
American Crime

Καλύτερη σειρά (κωμωδία ή μιούζικαλ):
Silicon Valley
Veep
Unbreakable Kimmy Schmidt
The Spoils Before Dying
Sex & Drugs & Rock & Roll
Jane the Virgin
Brooklyn

Καλύτερη δραματική σειρά:
Better Call Saul
Ray Donovan
Narcos
Mr. Robot
Fargo
Deutschland 83
Bloodline
American Crime ABC

Τηλεοπτική σειρά:
The Walking Dead
Into the Badlands
Orphan Black
Penny Dreadful
The Leftovers
Jonathan Strange & Mr. Norrell
Humans
Game Of Thrones
American Horror Story Hotel

Posted on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 25, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments


Παρουσίαση του "Αν δεν ήμουν εγώ... Αν δεν ήμουν εδώ..." της Μαρίας Κρόκου, το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 17.30μ.μ., στο Banca Cafe.

Posted on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 25, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments


Ο Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη
και η επιτροπή έκδοσης του τόμου

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Δ. ΒΕΡΥΒΑΚΗΣ
Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ – Ο ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ – Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ

έχουν την ευχαρίστηση να σας προσκαλέσουν
στην παρουσίασή του
την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016, στις 19.00μ.μ.,
στην Αίθουσα Λόγου, στη Στοά του Βιβλίου
(Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου).

Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι κ.κ.:
Θεόδωρος Δαμιανός, π. Υπουργός - Βουλευτής,
Δημήτρης Κρεμαστινός, Αντιπρόεδρος της Βουλής, π. Υπουργός,
Νίκος Κωνσταντόπουλος, π. Πρόεδρος Συνασπισμού, π. Υπουργός - Βουλευτής,
και Γιώργος Πρασιανάκης, Δικηγόρος, π. Βουλευτής.

Την εκδήλωση συντονίζει ο Δρ. Αριστείδης (Άρης) Δ. Πάνος.

Posted on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 25, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments


"Στο αντίθετο ρεύμα" της Ελίζας Νάστου

Λίγο πριν τα δέκατα όγδοα γενέθλιά της, η Νάστια πιστεύει πως επιτέλους αγγίζει την ευτυχία. Μετά από τρία χρόνια βασανιστικής αναμονής και ατέλειωτης υποκρισίας, όλα φαίνονται να πηγαίνουν κατ'ευχήν: ο αγαπημένος της Ιλίρ ετοιμάζεται να αποφυλακιστεί και η νεαρή κοπέλα ανυπομονεί να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα και να ζήσει, ενήλικη και ανεξάρτητη πλέον, στο πλευρό του. Τίποτα δεν μπορεί πια να πάει στραβά... Ή μήπως η Νάστια κάνει λάθος; Η ανατροπή μπορεί να έρθει αναπάντεχα και με τρόπο που δεν φανταζόταν κανείς. Η Νάστια θα αναγκαστεί από τις περιστάσεις να κάνει μια καινούργια αρχή. Πόσο εύκολο είναι, όμως, να σβήσει όλα όσα έζησε, ακόμη κι αν αυτά την πληγώνουν; Το παρελθόν και ο Ιλίρ δεν έχουν πει την τελευταία τους κουβέντα. Και το "τότε" μπορεί μέσα σε μια στιγμή να γίνει "τώρα" και να αλλάξει για πάντα το αύριο...

Posted on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 25, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments


"Το κουκλόσπιτο" του Henrik Ibsen

Σχεδόν εκατόν σαράντα χρόνια μετά τη συγγραφή του (1879), Το κουκλόσπιτο του Χένρικ Ίψεν μάς καλεί να ακολουθήσουμε ξανά την εμβληματική Νόρα, την πρώτη χειραφετημένη γυναίκα που ανέβηκε στη θεατρική σκηνή σκανδαλίζοντας τα ευρωπαϊκά ήθη, στο ταξίδι της προς την αυτογνωσία. Η απαράμιλλη ποιητικότητα της ιψενικής θεατρικής γραφής, σε συνδυασμό με τη διεισδυτικότητα της αντιμετώπισης όχι μόνο του κοινωνικού ζητήματος των δικαιωμάτων της γυναίκας, αλλά πρωτίστως της ίδιας της ανθρώπινης ύπαρξης, διατηρούν την επίδραση του θεατρικού αυτού έργου αναλλοίωτη στο πέρασμα του χρόνου.

Το κουκλόσπιτο είναι η ιστορία μιας γυναίκας που ξαφνικά ξυπνά και βλέπει την πραγματική οικογενειακή της κατάσταση, βλέπει το «ζωτικό ψεύδος», πάνω στο οποίο βάσισε τη ζωή της. Παντρεύτηκε και έκανε παιδιά με έναν «άγνωστο», κάποιον που πάντα τη μεταχειριζόταν σαν παιδί και τη θεωρούσε κτήμα του. Γι’ αυτόν τον λόγο παραιτείται από την παλιά ζωή της και την κίβδηλη υπόσταση του «κουκλόσπιτού» της. Νιώθει ότι πρέπει να βγει έξω στον πραγματικό κόσμο. Εκεί θα κάνει το πρώτο βήμα σε έναν κόσμο διαφορετικό, πιο σκληρό και πιο μοναχικό – αλλά έναν κόσμο που θα της δίνει ελπίδα για κάτι καλύτερο. Σχολιάζοντας την κατάστασή της σε επιστολή του, ο Ίψεν σημειώνει: «Η στιγμή που αφήνει το σπίτι της είναι η στιγμή που αρχίζει η ζωή της… Σ’ αυτό το έργο υπάρχει ένα μεγάλο, ενήλικο παιδί, η Νόρα, που πρέπει να βγει έξω στη ζωή να ανακαλύψει τον εαυτό της».

Γράφει ο Γιώργος Σκεύας: «Μελέτησα, όσο το δυνατόν περισσότερο, τη δομή του έργου και τον τρόπο που ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τις λέξεις και τον λόγο για να οδηγηθεί σε ένα είδος ποιητικής σύνθεσης, παρόλο που έγραφε σε ελεύθερη πρόζα. […] Πολλές φράσεις και νοήματα επαναλαμβάνονται μέσα στη ροή της αφήγησης από διαφορετικά πρόσωπα, δημιουργώντας μουσικά μοτίβα, τα οποία ενίσχυσα και “φανέρωσα” στον βαθμό που μπορούσα. Ήθελα η γλώσσα να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από τον σημερινό αναγνώστη-θεατή, σαφής και ακριβής, διατηρώντας παράλληλα μια αίσθηση της εποχής που γράφτηκε το έργο».

Η μετάφραση-διασκευή πραγματοποιήθηκε για την παράσταση Το κουκλόσπιτο, η οποία παρουσιάζεται στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων-«Λευτέρης Βογιατζής» σε σκηνοθεσία Γ. Σκεύα έως τις 26 Απριλίου.

Posted on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 25, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments


"Οδοντωτή μνήμη" της Ευρυδίκης Νικήτα

Στην εξαιρετική νουβέλα Οδοντωτή μνήμη της πρωτοεμφανιζόμενης συγγραφέα Ευρυδίκης Νικήτα παρουσιάζονται δύο αλληλοσυνδεόμενες ιστορίες εξάρτησης. Δύο παράλληλες, όχι χρονικά αλλά συναισθηματικά, ιστορίες ζωής. Ίσως και αγάπης, εάν η αγάπη φτάνει ως εκεί που βλέπει κανείς τα λάθη του στο πρόσωπο του άλλου ή βλέπει στο πρόσωπο αυτό τη σωτηρία από αυτά τα λάθη.

Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων, κάποτε γονιών, πατέρας-θύμα του πατέρα και μητέρα-θύμα εκείνου. Ένα ζευγάρι νεαρών, άντρας-θύμα του εαυτού και κοπέλα-θύμα της μητέρας της.
Ο καιρός κυλά μέσα σε τεχνητές χαρές, δάκρυα δειλίας, αλλά και αχτίδες ελπίδας, γιατί κάποτε κάποιος χόρεψε πάνω στην μπαλαρίνα με τα κερασένια χείλη του λούνα παρκ, κάποια κολύμπησε ξέγνοιαστα σ’ ένα κυκλαδίτικο νησί, κάποιος άλλος ζωγράφιζε τα χωράφια του χωριού του και κάποια άλλη αποκοιμιόταν στο σαλόνι μυρίζοντας την πίπα του πατέρα της.
Στ’ αλήθεια, γινόμαστε αυτό που μας κάνουν οι γονείς μας;

Posted on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 25, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

Η ΤΕΧΝΗ ART PATMOS παρουσιάζει στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου από το Σάββατο 19 Μαρτίου, κάθε Σάββατο και Κυριακή για έξι μόνο παραστάσεις μέχρι την Κυριακή 03 Απριλίου, τον μονόλογο της Christine Brückner «ΕΑΝ ΕΙΧΕΣ ΜΙΛΗΣΕΙ ΔΥΣΔΑΙΜΟΝΑ!» σε σκηνοθεσία Barbara Hoffmann, Till Sterzenbach με την Ευαγγελία Βαλσαμά στον ομώνυμο ρόλο.

Η Δυσδαιμόνα, κόρη του Βενετού Γερουσιαστή Βrabantino, παντρεύεται τον Μαυριτανό της Βενετίας τον Οθέλλο, ο οποίος την παίρνει μαζί του στην Κύπρο, όπου διοικεί αυτούς που πολεμούν τους Τούρκους στην υπηρεσία της Γαληνοτάτης.

Μέσα από μια διαβολική ίντριγκα ο υπασπιστής του Οθέλλο, ο Ιάγος καταφέρνει να κεντρίσει τη ζήλεια του Οθέλλου σε τέτοιο βαθμό, ώστε να φτάσει στο σημείο να πνίξει την αγαπημένη του Δυσδαιμόνα στο κρεβάτι. Κάπως έτσι είναι η ιστορία που μας διηγείται το Σαιξπηρικό δράμα…

Η Christine Bruckner εμπνεύστηκε μία εντελώς διαφορετική κατάληξη κατά την οποία η Δυσδαιμόνα πολεμά να επιβιώσει χρησιμοποιώντας όλα τα γυναικεία της μέσα.

Παρεμβαίνει στο κλασικό έργο του Σαίξπηρ «Oθέλλος» και λίγο πριν την πράξη στραγγαλισμού η Δυσδαιμόνα ζητά από τον Οθέλλο να της δοθούν 15 λεπτά  ζωής, μιας και η ίδια για χάρη του εγκατέλειψε την Βενετιά, τις φιλενάδες της, τον ίδιο της τον πατέρα.

Αφού της δοθήκαν τα 15 λεπτά ξετυλίγει έξυπνα, αλλά με πολύ αγάπη και σεβασμό τη πολυδιάστατη φύση  της γυναικείας ύπαρξης.  Εκφράζει παράπονο για το άδικο, γίνεται αυστηρή, τον συμβουλεύει και μέσα από ένα συνειρμό σκέψεων αντιλαμβάνεται την σκευωρία του Ιάγου.

Η δύναμη της αλήθειας, το αίσθημα του άδικου  και η ανάγκη επιβίωσης  την οδηγούν στην έκφραση της γυναικείας, ερωτικής της φύσης, όπου η λύση δίνεται μέσα από την απόλυτη ερωτική τους ένωση.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Barbara Hoffmann, Till Sterzenbach    
Μετάφραση: Έφη Funck, Μαρία Παπακωνσταντίνου   
Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Μαρία Καλαμαρά    
Κατασκευή κοστουμιών: Αναστασία Τσοπανόγλου   
Μουσική: Σπύρος Παπαναστασίου     
Φωτογραφία: Thierry Boulley      

ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Ευαγγελία Βαλσαμά

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 45'


Posted on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 25, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

Spotlight - Spotlight: Όλα στο φως
Δραματική
Διάρκεια: 123'

Η περίληψη:
Μια πεισματική ομάδα ρεπόρτερ της εφημερίδας Boston Globe, επονομαζόμενοι ως «Spotlight», ξεκινούν μια χρονοβόρα έρευνα πάνω σε ένα από τα παλιότερα και πλέον έμπιστα ιδρύματα της πόλης. Η ομάδα έχει στα χέρια της ισχυρισμούς για καταχρήσεις και σεξουαλικά σκάνδαλα μέσα στην καθολική εκκλησία, και η έρευνα βγάζει σιγά-σιγά στο φως συγκαλύψεις από τα υψηλότερα κλιμάκια της θρησκευτικής, της νομικής και της πολιτικής εξουσίας.



The forest - Το δάσος
Τρόμου
Διάρκεια:  95'

Η περίληψη:
Βρισκόμαστε στο δάσος Αοκιγκαχάρα της Ιαπωνίας, όπου παραδοσιακά εδώ έρχεται κόσμος με σκοπό την αυτοκτονία. Εδώ έρχεται και μια νεαρή Αμερικάνα, αποζητώντας τη δίδυμη αδελφή της που έχει εξαφανιστεί μυστηριωδώς. Παρά τις προειδοποιήσεις να παραμείνει στο μονοπάτι, η Saea τολμάει να μπει βαθιά στο δάσος για να ανακαλύψει την αλήθεια για την αδελφή της. Αυτό που καταφέρνει είναι να έρθει αντιμέτωπη με οργισμένες και καταραμένες ψυχές νεκρών που τώρα καραδοκούν για οποιονδήποτε διασταυρώσει με αυτές τον δρόμο του.



Zvizdan - Καυτός ήλιος
Δραματική
Διάρκεια: 123'

Η περίληψη:
Τρεις διαφορετικές ιστορίες αγάπης, σε τρεις διαφορετικές δεκαετίες. Όλες τοποθετημένες σε δύο βαλκανικές πόλεις, βεβαρημένες από μακρά ιστορία εθνικού μίσους, εμφύλιου μίσους.



Το ξύπνημα της Άνοιξης - Spring awakening
Δραματικό θρίλερ
Διάρκεια: 89'

Η περίληψη:
Η ιστορία πέντε έφηβων που στήνουν μια ένοπλη συμμορία, έναν μωσαϊκό έρωτα, χαμένων σχέσεων, προδοσίας και μηδενισμού, που διαδραματίζεται σε μια φθίνουσα πόλη, όπου τα πάντα καταρρέουν μέσα στην οικονομική και κοινωνική κρίση.



Grimsby - Πρακτοράτζα
Κωμική περιπέτεια
Διάρκεια: 83'

Η περίληψη:
Ο Nobby έχει όλα όσα θα μπορούσε να έχει ένας άντρας από το μικρό Grimsby: 11 παιδιά και μια πανέμορφη κοπέλα από τα βορειοανατολικά της Αγγλίας. Λείπει, όμως, κάτι. Αυτός είναι ο μικρός του αδελφός, ο Sebastian, τον οποίο αναζητά επί 28 χρόνια από τότε που χάθηκαν από παιδιά. Όταν επιτέλους βρίσκει κάποιο σήμα του, αγνοεί ότι ο αδελφός του όχι μονάχα είναι ο φονικότερος δολοφόνος της ΜΙ6, αλλά κι ότι μόλις έχει ξεσκεπάσει σχέδια για μια τεράστια τρομοκρατική επίθεση. Έτσι, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο Sebastian βρίσκεται κυνηγημένος από την υπηρεσία αφού τον νομίζουν τρομοκράτη, αλλά επίσης έχει ανάγκη από τη βοήθεια του μεγαλύτερου ηλίθιου του πλανήτη… του αδελφού του.



Gods of Egypt - Οι θεοί της Αιγύπτου
Φαντασίας
Διάρκεια: 127'

Η περίληψη:
Αρχαία Αίγυπτος. Με την επιβίωση του ανθρώπινου γένους να κρέμεται από μία κλωστή, ένας απρόσμενος ήρωας ξεκινάει το μακρύ ταξίδι να σώσει την αγαπημένη του και τον κόσμο όλο. Ο Set, ο ανελέητος θεός του σκότους, έχει αναλάβει τον θρόνο της Αιγύπτου, ανάγοντας τον κάποτε φιλήσυχο τόπο σε χάος και αψιμαχίες. Με μόνο μια χούφτα ηρωικών επαναστατών να αντιτίθενται, ο Bek, ένας γενναίος θνητός, πετυχαίνει συμμαχία με τον πανίσχυρο θεό Horus, ενάντια στο Set. Και καθώς η μάχη τούς οδηγεί ακόμα και πέρα από τα ζώντα, τόσο οι θεοί, όσο και οι θνητοί πρέπει να περάσουν δοκιμασίες κουράγιου και αυτοθυσίας, εάν θέλουν να είναι ζωντανοί για την τελική αναμέτρηση.



Posted on Πέμπτη, Φεβρουαρίου 25, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 24, 2016


Έχουμε τους νικητές της κλήρωσής μας όπου κερδίζουν από ένα αντίτυπο του μυθιστορήματος της Χριστίνας Ρούσσου, ΝΤΟΥΛΜΠΕΡΑ.

Τα ονόματα των νικητών είναι τα εξής και έχουν ήδη ειδοποιηθεί με προσωπικό μήνυμα:

Vasiliki Xantzara
Stella Samara

* Οι νικητές πρέπει να επικοινωνήσουν μαζί μας εντός 48 ωρών για να ενημερωθούν σχετικά με την παραλαβή των δώρων τους, διαφορετικά αυτά δίνονται σε επιλαχόντες.

Συγχαρητήρια σε όλους και ευχαριστούμε πολύ τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ για τη δωρεά τους στο site μας και τους αναγνώστες τους.

Μείνετε συντονισμένοι γιατί έρχονται και άλλες, νέες κληρώσεις...

Posted on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 24, 2016 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

No comments