Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα του Michael Tsokos σε συνεργασία με τον Wolf-Ulrich Schuler.
Ο ιατροδικαστής Χέρτσφελντ καλείται να συμμετάσχει μαζί με τον αρχίατρο Σνάιντερ στη νεκροτομή μιας ηλικιωμένης, η οποία φαίνεται να αυτοκτόνησε. Διαπιστώνει αμέσως ότι αυτή έχει δολοφονηθεί, προκαλώντας την οργή του προϊσταμένου του. Ένας εγκληματίας που μόλις είχε αφεθεί ελεύθερος εντοπίζεται νεκρός κοντά σε μια βαλίτσα που περιείχε τη σορό μιας ιερόδουλης. Λείπει όμως το φονικό όπλο, μα και οποιαδήποτε ένδειξη ότι οι δύο νεκροί ήρθαν σε επαφή. Στο Ινστιτούτο διαπιστώνεται πως και οι δύο θάνατοι οφείλονται σε δηλητηρίαση από χλωροφόρμιο. Κατηγορείται για αυτόν τον διπλό φόνο ο επιστάτης του Ινστιτούτου. Ο φόνος είχε γίνει με αποδεικτικά στοιχεία του Ινστιτούτου και τα κλειδιά τα είχε μόνο ο επιστάτης.
Είναι όμως αυτή η απόλυτη αλήθεια;
Προσωπική άποψη:
Όσοι έχουν διαβάσει τα "Μαθήματα νεκροψίας" που έχει γράψει ο Tsokos -σε συνεργασία με τον Fitzek-, σίγουρα έχετε μια ιδέα του τι να περιμένετε και από την "Υποτροπή" του ίδιου -σε συνεργασία, αυτή τη φορά, με τον Wolf-Ulrich Schuler. Σίγουρα, από το δεύτερο βιβλίο λείπει η ακραία φρικαλεότητα του πρώτου, αλλά αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση πως απουσιάζει η παρόμοια αισθητική, διάθεση και προσέγγιση της ιστορίας, με τον συγγραφέα να έχει αποκτήσει πλέον την καθαρά προσωπική του σφραγίδα και αφήνοντας το στίγμα του σε κάθε νέα δουλειά που φέρει την υπογραφή του.
Ο ιατροδικαστής Πολ Χέρτσφελντ βρίσκεται για μια ακόμα φορά στο επίκεντρο των εξελίξεων, με τον ίδιο να συμμετέχει μαζί με τον αρχίατρο Σνάιντερ στη νεκροτομή μιας ηλικιωμένης γυναίκας. Τα πάντα μαρτυρούν πως η ίδια έδωσε τέλος τη ζωή της, μέχρι τη στιγμή τουλάχιστον που αρχίζει η νεκροψία της και χωρίς να δυσκολευτεί διαπιστώνει πως πρόκειται για δολοφονία. Την ίδια στιγμή εντοπίζεται το νεκρό σώμα ενός εγκληματία, που μόλις είχε αφεθεί ελεύθερος, και πλάι σε αυτό το επίσης νεκρό σώμα μιας ιερόδουλης μέσα σε μια βαλίτσα. Τίποτα δεν φαίνεται να συνδέει τους δύο νεκρούς, αλλά πολύ σύντομα ανακαλύπτουν πως ο θάνατός τους οφείλεται σε δηλητηρίαση από χλωροφόρμιο. Όλα τα στοιχεία δείχνουν έναν και μοναδικό ένοχο, είναι όμως αυτός ο δράστης;
Όπως και στα "Μαθήματα νεκροψίας", έτσι και στην προκειμένη περίπτωση, ο Tsokos έχει κάνει εξαιρετική δουλειά σε ό,τι αφορά το περιγραφικό σκέλος της αφήγησής του, που είναι τόσο γλαφυρή και λεπτομερής, που σχεδόν νιώθεις σαν να βρίσκεται δίπλα στον ιατροδικαστή κατά τη διάρκεια του έργου του, παρακολουθώντας όλες τις μικρές μακάβριες λεπτομέρειες που θα σε βοηθήσουν να ανακαλύψεις τι πραγματικά έχει συμβεί. Υπάρχει ένας ρεαλισμός στην πένα του συγγραφέα που αναμφίβολα δημιουργεί μια έντονη ατμόσφαιρα που μας κάνει να ανατριχιάζουμε πολλές φορές με την παραστατικότητά της -και το γεγονός πως οι νεκροψίες βασίζονται σε αληθινά γεγονότα και υποθέσεις τις καθιστά ακόμα πιο ανατριχιαστικές.
Εκεί που εντοπίζω τις όποιες αδυναμίες του βιβλίου, θα έλεγα πως είναι στη διαχείριση των χαρακτήρων και του βάρους της ευθύνης που εν τέλει αναλογεί στον καθέναν από αυτούς. Θεωρώ πως ο ιατροδικαστής μάς φορτώθηκε μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης απ' αυτό που του αναλογούσε, ενώ θα μπορούσε να το είχε μοιραστεί ισάξια με τον επιθεωρητή της υπόθεσης, πράγμα που θα ενίσχυε και το αστυνομικό στοιχείο του μυθιστορήματος και ίσως να μας οδηγούσε σε μια λιγότερο ομαλή αφηγηματική πορεία με περισσότερες εκπλήξεις και ανατροπές. Ωστόσο, συνολικά, έχουμε να κάνουμε με ένα ενδιαφέρον ανθρωποκεντρικό θρίλερ που σίγουρα μας κάνει να περιμένουμε τη συνέχεια των περιπετειών του Χέρτσφελντ.
Βαθμολογία 7,5/10
Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Michael Tsokos
Μεταφραστής: Μπανιά Χρύσα
Εκδόσεις: Λιβάνης
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2020
Αρ. σελίδων: 464
ISBN: 978-960-14-3557-2
Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα του Michael Tsokos σε συνεργασία με τον Wolf-Ulrich Schuler.
Ο ιατροδικαστής Χέρτσφελντ καλείται να συμμετάσχει μαζί με τον αρχίατρο Σνάιντερ στη νεκροτομή μιας ηλικιωμένης, η οποία φαίνεται να αυτοκτόνησε. Διαπιστώνει αμέσως ότι αυτή έχει δολοφονηθεί, προκαλώντας την οργή του προϊσταμένου του. Ένας εγκληματίας που μόλις είχε αφεθεί ελεύθερος εντοπίζεται νεκρός κοντά σε μια βαλίτσα που περιείχε τη σορό μιας ιερόδουλης. Λείπει όμως το φονικό όπλο, μα και οποιαδήποτε ένδειξη ότι οι δύο νεκροί ήρθαν σε επαφή. Στο Ινστιτούτο διαπιστώνεται πως και οι δύο θάνατοι οφείλονται σε δηλητηρίαση από χλωροφόρμιο. Κατηγορείται για αυτόν τον διπλό φόνο ο επιστάτης του Ινστιτούτου. Ο φόνος είχε γίνει με αποδεικτικά στοιχεία του Ινστιτούτου και τα κλειδιά τα είχε μόνο ο επιστάτης.
Είναι όμως αυτή η απόλυτη αλήθεια;
Προσωπική άποψη:
Όσοι έχουν διαβάσει τα "Μαθήματα νεκροψίας" που έχει γράψει ο Tsokos -σε συνεργασία με τον Fitzek-, σίγουρα έχετε μια ιδέα του τι να περιμένετε και από την "Υποτροπή" του ίδιου -σε συνεργασία, αυτή τη φορά, με τον Wolf-Ulrich Schuler. Σίγουρα, από το δεύτερο βιβλίο λείπει η ακραία φρικαλεότητα του πρώτου, αλλά αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση πως απουσιάζει η παρόμοια αισθητική, διάθεση και προσέγγιση της ιστορίας, με τον συγγραφέα να έχει αποκτήσει πλέον την καθαρά προσωπική του σφραγίδα και αφήνοντας το στίγμα του σε κάθε νέα δουλειά που φέρει την υπογραφή του.
Ο ιατροδικαστής Πολ Χέρτσφελντ βρίσκεται για μια ακόμα φορά στο επίκεντρο των εξελίξεων, με τον ίδιο να συμμετέχει μαζί με τον αρχίατρο Σνάιντερ στη νεκροτομή μιας ηλικιωμένης γυναίκας. Τα πάντα μαρτυρούν πως η ίδια έδωσε τέλος τη ζωή της, μέχρι τη στιγμή τουλάχιστον που αρχίζει η νεκροψία της και χωρίς να δυσκολευτεί διαπιστώνει πως πρόκειται για δολοφονία. Την ίδια στιγμή εντοπίζεται το νεκρό σώμα ενός εγκληματία, που μόλις είχε αφεθεί ελεύθερος, και πλάι σε αυτό το επίσης νεκρό σώμα μιας ιερόδουλης μέσα σε μια βαλίτσα. Τίποτα δεν φαίνεται να συνδέει τους δύο νεκρούς, αλλά πολύ σύντομα ανακαλύπτουν πως ο θάνατός τους οφείλεται σε δηλητηρίαση από χλωροφόρμιο. Όλα τα στοιχεία δείχνουν έναν και μοναδικό ένοχο, είναι όμως αυτός ο δράστης;
Όπως και στα "Μαθήματα νεκροψίας", έτσι και στην προκειμένη περίπτωση, ο Tsokos έχει κάνει εξαιρετική δουλειά σε ό,τι αφορά το περιγραφικό σκέλος της αφήγησής του, που είναι τόσο γλαφυρή και λεπτομερής, που σχεδόν νιώθεις σαν να βρίσκεται δίπλα στον ιατροδικαστή κατά τη διάρκεια του έργου του, παρακολουθώντας όλες τις μικρές μακάβριες λεπτομέρειες που θα σε βοηθήσουν να ανακαλύψεις τι πραγματικά έχει συμβεί. Υπάρχει ένας ρεαλισμός στην πένα του συγγραφέα που αναμφίβολα δημιουργεί μια έντονη ατμόσφαιρα που μας κάνει να ανατριχιάζουμε πολλές φορές με την παραστατικότητά της -και το γεγονός πως οι νεκροψίες βασίζονται σε αληθινά γεγονότα και υποθέσεις τις καθιστά ακόμα πιο ανατριχιαστικές.
Εκεί που εντοπίζω τις όποιες αδυναμίες του βιβλίου, θα έλεγα πως είναι στη διαχείριση των χαρακτήρων και του βάρους της ευθύνης που εν τέλει αναλογεί στον καθέναν από αυτούς. Θεωρώ πως ο ιατροδικαστής μάς φορτώθηκε μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης απ' αυτό που του αναλογούσε, ενώ θα μπορούσε να το είχε μοιραστεί ισάξια με τον επιθεωρητή της υπόθεσης, πράγμα που θα ενίσχυε και το αστυνομικό στοιχείο του μυθιστορήματος και ίσως να μας οδηγούσε σε μια λιγότερο ομαλή αφηγηματική πορεία με περισσότερες εκπλήξεις και ανατροπές. Ωστόσο, συνολικά, έχουμε να κάνουμε με ένα ενδιαφέρον ανθρωποκεντρικό θρίλερ που σίγουρα μας κάνει να περιμένουμε τη συνέχεια των περιπετειών του Χέρτσφελντ.
Βαθμολογία 7,5/10
Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Michael Tsokos
Μεταφραστής: Μπανιά Χρύσα
Εκδόσεις: Λιβάνης
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2020
Αρ. σελίδων: 464
ISBN: 978-960-14-3557-2
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου