"Κάτι σαν αγάπη" του Πολυχρόνη Κουτσάκη

Η νέα αντιδήμαρχος Χανίων Λένα Καράκη είναι 29 χρονών και η εμφάνισή της δεν παύει να τροφοδοτεί τα κουτσομπολιά της πόλης για το πώς αναδείχτηκε. Τώρα, όμως, βρίσκεται στο γραφείο του ιδιωτικού ντετέκτιβ Γιώργου Δάντη για να του ζητήσει να βοηθήσει τη δεκαεπτάχρονη αδερφή της Ιφιγένεια, την τενίστρια-φαινόμενο, που προορίζεται για μεγάλη διεθνή καριέρα. Αν ζήσει, βέβαια, γιατί κάποιος θέλει να τη σκοτώσει…
Η αμοιβαία αντιπάθεια του Δάντη με την Ιφιγένεια, με την πρώτη ματιά, ο ακατανόητος, δαιδαλώδης κόσμος του τένις, τα εξωτικά μάτια της Λένας σε συνδυασμό με την εξ αποστάσεως σχέση με την κοπέλα του είναι μόνο η αρχή των προβλημάτων του. Από το κέντρο της πόλης των Χανίων ως τα χωριά του νομού, θα βρεθεί αντιμέτωπος με οικογένειες γεμάτες μυστικά και εξίσου γεμάτες τσέπες, που μπορούν να αγοράσουν τα πάντα, και κυρίως να ξεφορτωθούν όποιον προσπαθήσει να τους σταθεί εμπόδιο.

"Το σεξ και πώς να το αποφύγετε" του Αύγουστου Κορτώ

Η Αγγελική δεν έχει όρεξη –ούτε κουράγιο– για σεξ. Δουλεύει σκοτωτά, είναι μάνα δυο δίδυμων πεντάχρονων αγοριών που της αλλάζουν τα φώτα, κι η κούρασή της είναι τόσο τρομερή, που δεν αισθάνεται καθόλου ερωτεύσιμη. Όσο κι αν λατρεύει την οικογένειά της, ζηλεύει τις φίλες της για την ανεξαρτησία τους.
Ο άντρας της ο Κώστας, απ' την άλλη, έχει πάθει οίστρο και δεν την αφήνει σε ησυχία. Να φταίνε οι ανασφάλειες του φύλου του, να πάσχει από κρίση μέσης ηλικίας ή μήπως οι ξαφνικές ορέξεις του οφείλονται σε κρυφές, ευκαιριακές επαφές με άλλες γυναίκες;
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Στέλιος, ο εγωπαθής, νάρκισσος πρώην της Αγγελικής, αρχίζει να την πολιορκεί φανατικά και γλυκανάλατα, έπειτα από δεκάξι χρόνια απουσίας.
Μια κωμική ιστορία για την καθημερινότητα των εργαζόμενων μανάδων, για τον έρωτα, που χρειάζεται πρόσφορες συνθήκες ώστε να ανθίζει παρά το πέρασμα του χρόνου, και για το σεξ, αυτή την τόσο ανθρώπινη ανάγκη, που συχνά αποφεύγουμε, κι ας νιώθουμε τη σπίθα του.

"Θεόφιλος και Κασσιανή" της Μαρίας Λαμπαδαρίδου Πόθου

Βασιλεύουσα, Οκτώβριος του 829 μ.Χ. Ο εικονομάχος πρίγκιπας Θεόφιλος στέφεται αυτοκράτορας του βυζαντινού θρόνου μετά τον θάνατο του πατέρα του, Μιχαήλ Β΄ του Τραυλού. Τίποτα δεν μαρτυρά τα δυνατά πάθη που κρύβει μέσα του, τον καταδικασμένο έρωτά του για την Κασσιανή, που, από ένα πείσμα της στιγμής, απαρνήθηκε επιλέγοντας για σύντροφό του την Θεοδώρα. Στα χρόνια που θα ακολουθήσουν, ο Θεόφιλος και η Κασσιανή θα αναμετρηθούν με το πεπρωμένο τους· το όραμα εκείνου για την ανάγκη μιας βαθιάς θρησκευτικής μεταρρύθμισης χωρίς τα είδωλα των εικόνων, για δωρεάν παιδεία και δικαιοσύνη, η δική της επιθυμία να χτίσει το μικρό της μοναστήρι και να αφοσιωθεί στον Θεό, να γράψει τους ύμνους για τους οποίους ένιωθε ότι ήταν προορισμένη. Δίπλα τους, κρυφοί εικονολάτρες και εικονομάχοι, φωτισμένοι λόγιοι και μοναχοί, πιστοί φίλοι και αδίστακτοι αξιωματούχοι, μια αυτοκρατορία όπου κανείς δεν εμπιστεύεται κανέναν… Ιστορικό μυθιστόρημα, μυθιστορηματική βιογραφία, μυητικό ταξίδι αυτογνωσίας, το κύκνειο άσμα της Μαρίας Λαμπαδαρίδου Πόθου (1933-2023) αποτίει φόρο τιμής σε μια εξέχουσα γυναικεία μορφή του βυζαντινού κόσμου, την ποιήτρια και υμνογράφο Κασσιανή.

"Βεντέτες: Εγκλήματα βεντέτας στην Ελλάδα" του Πάνου Σόμπολου

Εγκλήματα βεντέτας που απασχόλησαν την ελληνική κοινή γνώμη από το 1920 έως και το τέλος του 20ού αιώνα. Πραγματικές υποθέσεις βεντέτας που διαδραματίστηκαν στην Κρήτη, στη Μάνη αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα, πολλές από τις οποίες είχαν συγκλονίσει το πανελλήνιο. Στο βιβλίο προτάσσεται μια σύντομη ιστορία της βεντέτας από την αρχαιότητα ως τη σύγχρονη εποχή, όπου εντοπίζονται οι ρίζες του εθίμου της αυτοδικίας. Εξετάζεται το πώς ξεκίνησε ο άγραφος νόμος του αίματος στην Κρήτη, εξηγείται επίσης με παραδείγματα η κρητική έννοια του σασμού και γίνεται λόγος για τον γδικιωμό και τους ξεβγαλτήδες στη Μάνη. Τέλος, αναφέρονται και άλλες χώρες και περιοχές στις οποίες άνθισε η βεντέτα: η Κύπρος, η Ιταλία, η Αλβανία, η Σερβία, η Ισπανία, η Κορσική κ.ά.
«Έγραψα αυτό το βιβλίο για να αφήσω μια παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές γύρω από τα εγκλήματα της βεντέτας και για να καταδείξω τη βαρβαρότητα αυτού του εθίμου, που κυριαρχούσε παλαιότερα σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, κυρίως όμως στην Κρήτη και στη Μάνη. Στη Μάνη όλα δείχνουν ότι η απάνθρωπη αυτή παράδοση, που ξεκλήρισε οικογένειες, ερήμωσε χωριά ολόκληρα κι έστειλε στο χώμα αμέτρητα θύματα, έχει εκλείψει οριστικά, όπως έχει εκλείψει και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Αντίθετα, στην Κρήτη δυστυχώς δεν εξέλιπε ούτε και πρόκειται να εκλείψει – παρά μόνο αν κάποια κυβέρνηση τολμήσει να πάρει μέτρα ώστε να αφαιρεθούν όλα τα όπλα από τα σπίτια στην Κρήτη, και κυρίως στις ορεινές περιοχές, και να τιμωρούνται παραδειγματικά όσοι οπλοφορούν. Μόνο τότε θα υπάρξει η ελπίδα να σταματήσουν οι αιματοχυσίες».
Π.Σ.

"Ο άνθρωπος του καθρέφτη" των Lars Kepler

Ένα δεκαεξάχρονο κορίτσι, η όμορφη Γέννυ, απάγεται μέρα μεσημέρι καθώς επιστρέφει από το σχολείο. Καταλήγει σ’ ένα ρημαγμένο σπίτι, όπου έρχεται αντιμέτωπη, μαζί με άλλα κορίτσια, με φρικαλεότητες πολύ πέρα από τους χειρότερους εφιάλτες της. Μια νύχτα με βροχή, πέντε χρόνια μετά, το απαγχονισμένο σώμα της Γέννυ βρίσκεται κρεμασμένο στη μέση μιας παιδικής χαράς. Η αστυνομία πασχίζει με εντελώς πενιχρά στοιχεία να ανακαλύψει οτιδήποτε θα μπορούσε να οδηγήσει κάπου, όταν ο επιθεωρητής Γιούνα Λίννα εντοπίζει μια αλλόκοτη σύνδεση του φόνου της Γέννυ με έναν θάνατο που είχε δηλωθεί ως αυτοκτονία πολλά χρόνια πριν. Η εξαφάνιση μιας ακόμη έφηβης κοπέλας καθιστά σαφές στον Γιούνα πως έχουν να κάνουν με έναν κατά συρροή δολοφόνο – και το πιο πιθανό είναι πως η δολοφονική του μανία βρίσκεται μόλις στο ξεκίνημά της...