"Η επανάσταση της σελήνης" του Andrea Camilleri

Αληθής διήγηση μιας εν μέρει φανταστικής ιστορίας, το μυθιστόρημα ξεκινά και εξελίσσεται συντροφιά με τη σελήνη. Όλα επιτρέπονταν το 1600 στο Παλέρμο, οι νόμοι δεν εφαρμόζονταν. Η εξουσία ήταν κακός σύμβουλος. Μακριά χέρια, κοντές συνειδήσεις. Ανάμεσα σε τελετές ενός μεγαλοπρεπούς μηχανισμού, με νεαρούς ακολούθους, δειλούς αξιωματούχους, δουλικές υποκλίσεις και μυστικά περάσματα, υπήρχε ένας συνεχής σχεδιασμός συνωμοσιών, μαχαιρωμάτων και δολοφονιών. Η επισταμένη ενασχόληση με το κακό, οι ανέντιμες, ύπουλες συμπεριφορές, η προσποιητή και ανησυχητική συμπόνια για τις νεαρές, αδύναμες και ορφανές κοπέλες, η ανήθικη αναζήτηση απαγορευμένης ηδονής και τα αστεία ράσα με ανοίγματα μπροστά και πίσω συμπλήρωναν το σκηνικό. Η παρανομία σε πλήρη δράση ήταν το κύριο γνώρισμα του ιερού βασιλικού συμβουλίου και των προδοτικών κινήσεών του, αρχικά πίσω από την πλάτη ενός αντιβασιλέα άρρωστου, νωθρού, καταβεβλημένου και αδρανή, και ύστερα κατά της χήρας του, Ελεονόρα ντι Μόρα, ασύγκριτα διαφορετικής, ξεκάθαρα αποφασιστικής και αμετακίνητης στην υπεράσπιση των νόμων και της κοινωνικής δικαιοσύνης από τη στιγμή που ανέλαβε την εξουσία που ο ίδιος είχε μεριμνήσει να της δοθεί σε περίπτωση αιφνίδιου θανάτου του. Έτσι, το 1677, η Σικελία απέκτησε «ανώμαλο» αντιβασιλέα. Κυβερνήτη γυναίκα…
ΣΑΛΒΑΤΟΡΕ ΣΙΛΒΑΝΟ ΝΙΓΚΡΟ

"Ο Ελευθέριος Βενιζέλος ως πλαστουργός ιστορίας. Ο άνθρωπος, ο θρύλος, το πολιτικό αποτύπωμα" του Θανάση Διαμαντόπουλου

Ήταν πλαστουργός Ιστορίας, ανορθωτής, εξυψωτής, εκσυγχρονιστής; Ή μήπως κατεδαφιστής, εκθεμελιωτής, οδοστρωτήρας; Πυροδότης των ζωτικών δυνάμεων του έθνους ή τροφοδότης των πιο ταπεινών ενστίκτων του λαού; Σε κάθε περίπτωση…
Όποια πέτρα και αν σήκωνες εκείνα τα χρόνια, τον έβρισκες από κάτω. Πανταχού παρόντα ακόμη και εν απουσία του. Μονοπρόσωπη διαιρετική τομή, που –σχεδόν– ακύρωνε όλες τις άλλες. Άνθρωπος-μύθος, για κάποιους θρύλος, νυχτερινός εφιάλτης για άλλους, σφράγισε ανεξίτηλα το συλλογικό ασυνείδητο των Ελλήνων και θα παραμείνει, στο διηνεκές ίσως, ζώσα ιστορία. Μέγας, μικρός, «Άγιος», «Εωσφόρος», μισούμενος, λατρευόμενος… Ο Ελευθέριος Βενιζέλος… Ένα διαχρονικό μυστήριο, το οποίο ο καθηγητής Θανάσης Διαμαντόπουλος προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει, με εξαντλητική έρευνα πηγών και στοιχείων.

"Οι εξομολογήσεις του Θεού και οι δεκαπέντε τύψεις Του" του Γ.Π. Μαλούχου

Οι πιστοί εξομολογούνται και ζητούν συγχώρεση για τις αμαρτίες τους από τον Θεό. Όμως Εκείνος; Είναι ποτέ δυνατόν να εξομολογείται ο ίδιος ο Θεός; Και μάλιστα τις δεκαπέντε τύψεις Του απέναντι στον άνθρωπο; Και ποιες μπορεί να είναι αυτές οι τύψεις που θα Τον οδηγήσουν ξαφνικά να εμφανιστεί μπροστά σε έναν απλό, άγνωστο, αμόρφωτο παπά της ελληνικής επαρχίας, που θα γίνει ξαφνικά ο εξομολόγος του ίδιου του Θεού; Ποιες αμαρτίες βαραίνουν τον Θεό έναντι του ανθρώπου, μα και έναντι του Υιού Του, του οργισμένου πια Ιησού Χριστού, που μαρτύρησε άδικα αφού τίποτα δεν άλλαξε στον κόσμο; Και γιατί το κάνει τώρα, έπειτα από τόσες χιλιάδες χρόνια που δημιούργησε τον κόσμο με τον οποίο, βέβαια, από την αρχή, κάτι δεν πήγαινε καλά; Τι τρομερό κρύβεται πίσω από μια τέτοια κοσμογονική αλλαγή στο ιερό μυστικό «σχέδιο του Θεού», που ούτε την είχε προφητεύσει ούτε διανοηθεί ποτέ κανείς;
Αν και μυθοπλασία, το νέο βιβλίο του Γ. Π. Μαλούχου «Οι εξομολογήσεις του Θεού και οι δεκαπέντε τύψεις Του» ανατέμνει την καρδιά της θρησκείας και της πίστης: το δόγμα. Ίσως το σημαντικότερο εργαλείο διαμόρφωσης του κόσμου μας στο σύνολό του, το οποίο όσο βαθιά μας καθορίζει, άλλο τόσο το αγνοούμε. Εδώ, ο ίδιος ο Θεός απολογείται για τις ατέλειωτες δυστυχίες των ανθρώπων και την καταστροφική πορεία του κόσμου που δημιούργησε, για τις παγίδες που έσπειρε και τα ανταλλάγματα που ζήτησε από τους ανθρώπους με τις πλάνες υποσχέσεις μιας άλλης, επόμενης, δίκαιης ζωής, ανατρέποντας ολοκληρωτικά και καθηλωτικά κάθε επικρατούσα αντίληψη για τη θρησκεία. Όμως το κάνει από αγάπη για τον άνθρωπο; Ή μήπως έχει έναν στόχο που τον κρύβει μέχρι την τελευταία εκρηκτική στιγμή;

"Όχι, μην μπαίνετε στον κόπο" του Βαγγέλη Σέρφα

Άνθρωποι στοιβαγμένοι σε σπίτια που καταρρέουν, οι ιστορίες τους τρυπάνε το ταβάνι και δραπετεύουν. Ινδιάνοι λίγο έξω από την Αθήνα βγαίνουν για κυνήγι, μα δεν έχει μείνει τίποτα να κυνηγήσουν και κυνηγούν τις σκιές τους. Η γριά Λολό έχει πάρει τους δρόμους με ένα μαχαίρι κρεμασμένο στη ζώνη. Ο Αλέκος στα δεκατρία του γνωρίζει τα μυστικά των τζογαδόρων και των μπεκρήδων της περιοχής. Ο Ρίνγκο θα εμφανιστεί από στιγμή σε στιγμή· μα τον Θεό, ίσως και να ’ναι ήδη εδώ. Πλάνητες, παιδιά, γυναίκες και άνδρες των παθών, που αρνούνται τη λήθη, γιατί αν ξεχάσουν, θα εξαϋλωθούν. Χαρακτήρες δέσμιοι της μοίρας που τους ορίζει ψάχνουν για μια ταυτότητα σε έναν διαλυμένο τόπο. Ελευσίνα, Ασπρόπυργος, Σαλαμίνα, Μενίδι, φτωχογειτονιές, άγονα χωράφια, νεκροταφεία πλοίων στις παρυφές της πόλης. Δεκατρείς ιστορίες που με τραχύτητα και ευαισθησία αποκαλύπτουν ένα κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας που έχει μείνει στη σκιά.

"Διήγηση Μαργαρώνας και Ιμπερίου (Η ριμάδα)" του Κώστα Γιαβή

Ἡ Μαργαρώνα καὶ ὁ Ἰμπέριος ὑπῆρξε περίφημο γκρὰν-σουξὲ τῆς ἑλληνικῆς λογοτεχνίας. Τὸ ἀναγνωστικὸ κοινὸ τὸ ἀναζητοῦσε ἐπὶ τέσσερις αἰῶνες (1543-1806). Οἱ ἐκδότες τὸ ἐπανεξέδιδαν συνεχῶς. Ὁ δέκατος ἕκτος αἰώνας ἦταν σπουδαία περίοδος τῆς εὐρωπαϊκῆς λογοτεχνίας. Συγγραφεῖς ὅπως ὁ Ariostο, ἀργότερα ὁ Cervantes καὶ ὁ Shakespeare συνέχισαν τὴ μεσαιωνικὴ πρακτικὴ τῆς ἀξιοποίησης πολλαπλῶν πηγῶν, γλωσσῶν καὶ παραδόσεων ἀρχαίων καὶ σύγχρονων, τὶς ὁποῖες ἀνέσκαπταν σὲ κάτι καινούριο. Ἡ Μαργαρώνα πετυχαίνει τὸ ἴδιο. Ἀφορμᾶται ἀπὸ μία παλιὰ γαλλικὴ ἱστορία μὲ ἔντονο θρησκευτικὸ καὶ ἀριστοκρατικὸ ποιόν, τὴν ὁποία ξαναγράφει ἀφαιρώντας θρησκεία καὶ ἱπποσύνη, γιὰ νὰ ἀπευθυνθεῖ σὲ ἕνα κοινὸ ποὺ δὲν ἦταν οὔτε ἀναγκαστικὰ θρησκευόμενο οὔτε ἀριστοκρατικό, τοὺς ἀνερχόμενους ἀστοὺς καὶ τὶς ἐργαζόμενες γυναῖκες. Τολμᾶ νὰ ἀσχοληθεῖ μὲ πρωτοφανῆ στὴ νεότερη λογοτεχνία θέματα – τὴν ἐφηβικὴ ταυτότητα, τὸν ἀνταγωνισμὸ τῶν γενεῶν, τὴ σωματικότητα τοῦ ἐρωτικοῦ πάθους.
Ἡ παρούσα ἔκδοση σχεδιάστηκε ὥστε νὰ κάνει ἀπολύτως προσιτὸ τὸ ὄμορφο κείμενο σὲ ἀναγνῶστες καὶ ἀναγνώστριες ποὺ δὲν εἶναι ὑποχρεωτικὰ φιλόλογοι. Πρωτότυπες παρασελίδιες σημειώσεις ἑρμηνεύουν κάθε σημεῖο ποὺ σήμερα δημιουργεῖ ἀπορία. Ἡ Εἰσαγωγὴ παρουσιάζει νέα στοιχεῖα γιὰ τὸ ἱστορικὸ πλαίσιο· τὴν κριτικὴ ἀξιολόγηση τοῦ κειμένου· καὶ τὴν καινούρια πολυφωνικὴ γραφὴ τῆς ἐποχῆς ποὺ ἐνδυνάμωνε τὴ γυναικεία φωνή. Αὐτὴν ὑπογραμμίζει ὁ τίτλος της ἔκδοσής μας ποὺ προτάσσει τὸ ὄνομα τῆς ἡρωίδας ἀντιμεταθέτοντας τὸ συνηθισμένο Ἰμπέριος καὶ Μαργαρώνα. Τοὺς εἰδικοὺς θὰ ἐνδιαφέρουν καὶ τὸ παλαιότερο χειρόγραφο καὶ ἡ τελευταία βενετικὴ ἔκδοση (1806), ποὺ παρουσιάζονται γιὰ πρώτη φορὰ σχολιασμένα σὲ ξεχωριστὰ κεφάλαια.

"Ημερολόγιο 2025 Αρκάς" του Αρκά

Οι αγαπημένοι ήρωες του Αρκά κατοικούν τις μέρες του ημερολογίου του για το 2025 και συνομιλούν με τον χρόνο που περνά: ο Θανασάκης, η Ρόζα κι η παρέα τους, η Ασημίνα κι ο Ναπολέων, τα έξυπνα πουλιά, οι ένοικοι της Zωής μετά, οι ηρωίδες του Μαλλί με μαλλί και οι κάτοικοι των Επικίνδυνων νερών, ο Προφήτης, αλλά και ο Ισοβίτης, ενώ ο Νώε περιμένει πάντα τη βροχή. Και μας θυμίζουν κάθε μέρα πόσο σπουδαίο αντίδοτο είναι στη ζωή το ευφυές χιούμορ.

"Γκρίμγουντ - Η επίθεση του βρομερού τέρατος (βιβλίο 3)" της Nadia Shireen

Καλώς ήρθατε και πάλι στο Γκρίμγουντ, το δάσος όπου όλα μπορούν να συμβούν!
Αυτή τη φορά, ο Μεγαλοπόδαρος κυκλοφορεί ελεύθερος, θα παρακολουθήσουμε έναν σκιουρογάμο και θα γλεντήσουμε στη σιωπηλή ντίσκο! Η παρέα μας ξεκινά για τη σπουδαιότερη ως τώρα περιπέτειά της: να σώσει το Γκρίμγουντ από ένα ύπουλο, δόλιο, βρομερό τέρας. Οι τερατοκυνηγοί, έτοιμοι;

"Greenwild: Η πόλη πέρα από τη θάλασσα (βιβλίο 2)" της Pari Thomson

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΘΡΥΛΟ, ΚΑΠΟΤΕ, Σ’ ΕΝΑΝ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ ΑΠΟ ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ, Η ΜΑΓΕΙΑ ΗΤΑΝ ΖΩΝΤΑΝΗ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΤΙΘΑΣΕΥΣΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ.
Η Ντέιζυ και τα υπόλοιπα μέλη της Λέσχης των Πέντε Ακριβώς έχουν νικήσει έναν τρομερό εχθρό, όμως το ταξίδι για να βρουν τους αγνοούμενους βοτανιστές είναι ακόμα στην αρχή του.
Αφού μπουν κρυφά στο πλοίο της αποστολής για τον Αμαζόνιο, θα κινδυνέψουν απίστευτα στο ανοιχτό πέλαγος, έχοντας τους Χάροντες στο κατόπι τους. Ένας τρόπος σωτηρίας υπάρχει: Να βρουν τον μυθικό Πιθανότοπο, μια μυστηριώδη πόλη κρυμμένη πέρα από τη θάλασσα και ξεχασμένη από τους ανθρώπους.
Κάτω όμως από τα κύματα σαλεύει κάτι άγριο και μαγικό. Αν η Ντέιζυ θέλει να σώσει τον μαγικό κόσμο θα πρέπει να επιστρατεύσει το θάρρος και την αποφασιστικότητά της – μα και να κερδίσει την εμπιστοσύνη ενός νέου φίλου.

"Επιχείρηση Μακαρόν (βιβλίο 6)" του Σπύρου Γιαννακόπουλου

Ο Άγης και ο Χάρης, ο αεικίνητος ανιψιός και ο ρέμπελος θείος, το αγαπημένο δίδυμο της συμφοράς, επιστρέφουν σε μια ακόμη εξωφρενική περιπέτεια. Ο μεγιστάνας Φραγκίσκος Τσαλαβούτας διοργανώνει στο κάστρο του τον ετήσιο διαγωνισμό για το καλύτερο γλυκό, με φετινό θέμα… τα μακαρόν! Η εκδήλωση αναμένεται να είναι λαμπερή. Θα έχει λάτιν μουσική, πολύ χορό, άφθονη σαμπάνια, υψηλούς προσκεκλημένους, ενώ θα λάβουν μέρος τα καλύτερα ζαχαροπλαστεία της πόλης. Εκεί θα στείλει ο μυστηριώδης Μίστερ Μιστέριο δύο κακοποιούς, τον Τίγρη και τον Λιοντάρη, με σκοπό να εκμεταλλευτούν το γεγονός και να κλέψουν ένα επτασφράγιστο μυστικό. Καλεσμένοι όμως είναι και ο Άγης με τον Χάρη…