Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:

Οι θεοί απαγορεύονται στο βασίλειο της Μίντρεν. Είναι φτιαγμένοι από τις επιθυμίες των ανθρώπων και τρέφονται από τη λατρεία τους, όμως ο νέος βασιλιάς τούς απαγόρευσε και τώρα πληρώνει «θεοκτόνους», για να καταστρέψουν εκείνους που προσπαθούν να αναδυθούν μέσα από τις σκιές.
Ως παιδί η Κίσεν είδε την οικογένειά της να δολοφονείται από μια θεά της φωτιάς. Τώρα σκοτώνει τους θεούς και το απολαμβάνει. Όταν όμως αναλαμβάνει να βοηθήσει μια νεαρή αριστοκρατικής καταγωγής της οποίας η ψυχή είναι δεμένη με τον μικροσκοπικό θεό των αθώων ψεμάτων, έρχεται αντιμέτωπη με το μεγαλύτερο δίλημμα της ζωής της.

Προσωπική άποψη:
Η πρωτοεμφανιζόμενη το 2023 Hannah Kaner, έκανε το λογοτεχνικό της ντεμπούτο με ένα βιβλίο πολύ ενδιαφέρον, ως προς την κεντρική του ιδέα, πολύ δύσκολο, όμως, ως προς την εκτέλεσή του. Γιατί μπορεί, ειδικά τα τελευταία χρόνια, τα βιβλία φαντασίας που σχετίζονται με μυθολογικά στοιχεία να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των αναγνωστών και να κάνουν επιτυχία στις διάφορες social πλατφόρμες, το να πετύχουν, όμως, τη σωστή ισορροπία ώστε να είναι λογοτεχνικά άρτια, είναι μια άλλη ιστορία.

Η ιστορία της Kaner, λοιπόν, μας μεταφέρει στο βασίλειο της Μίντρεν, στο οποίο απαγορεύεται αυστηρά η λατρεία των θεών, με τον βασιλιά να έχει επιστρατεύσει μια ειδική ομάδα, τους «θεοκτόνους», που δουλειά τους είναι να σκοτώνουν θεούς. Θεοκτόνος είναι και η Κίσεν, που όταν ήταν παιδί ακόμα, η οικογένειά της δολοφονήθηκε από μια θεά της φωτιάς, κι έκτοτε έχει ορκιστεί ν’ αφανίσει τους θεούς απ’ αυτόν τον κόσμο. Όταν, όμως, αναλαμβάνει να βοηθήσει ένα νεαρό κορίτσι αριστοκρατικής καταγωγής, που η ψυχή της είναι δεμένη με τον μικροσκοπικό θεό των αθώων ψεμάτων, θα βρεθεί αντιμέτωπη με διλήμματα που δεν είχε φανταστεί ποτέ της, ξεκινώντας ένα «ταξίδι» που ίσως ν’ αλλάξει τον κόσμο της.

Η Kaner έχει υιοθετήσει την ιαπωνική φιλοσοφία αναφορικά με την ύπαρξη των θεών, σύμφωνα με την οποία, για να υπάρξει ένας θεός, πρέπει να υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν και προσεύχονται σε αυτόν, μια ιδέα που σίγουρα, σε όσους δεν είναι μυημένοι στην κουλτούρα αυτή, είναι αρκετά πρωτότυπη. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι μια ιδέα λειτουργική, αφού η πίστη των ανθρώπων καθορίζει τις δυνάμεις του κάθε θεού, με όσους περισσότερους πιστεύουν σε αυτόν, τόσο να ενισχύεται η ισχύς του, κάτι που βοηθάει στο να αποκτήσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον η πλοκή και το μέλλον της Κίσεν να μην είναι ποτέ βέβαιο.

Η αφήγηση γίνεται μέσω πολλών διαφορετικών προσώπων, με την Κίσεν να έχει λίγο περισσότερο χώρο και χρόνο από τους υπόλοιπους –και λογικό, δεδομένου ότι είναι η κεντρική πρωταγωνίστρια-, το οποίο ναι μεν μας δίνει πολλά στοιχεία σχετικά με τον κόσμο και τους χαρακτήρες μας, καθώς και τη θέση τους μέσα σε αυτόν, ωστόσο, οι χαρακτήρες αυτοί είναι τόσοι πολλοί, που αρκετές φορές το αποτέλεσμα είναι χαοτικό. Η Kaner προσπαθεί, και φαίνεται, αλλά δεν καταφέρνει να διατηρήσει πολύ καλά τις ισορροπίες, ίσως γιατί θέλει να πει πολλά και δεν ξέρει που να βάλει φρένο, ή γιατί θέλει να ξεχωρίσει –πράγμα που καμιά φορά το πετυχαίνεις με το λιγότερο και όχι με το περισσότερο.

Αφήνοντας την προαναφερόμενη ανισορροπία στην άκρη, η πλειοψηφία των χαρακτήρων παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, και ιδίως η μεταξύ τους αλληλεπίδραση, και σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθούν ορισμένες σχέσεις από αυτές στο μέλλον, δεδομένου ότι άφησαν αρκετές υποσχέσεις. Από ‘κει κι έπειτα, σαφέστατα κι έχουμε να κάνουμε με ένα μυθιστόρημα αργής καύσης, που χρειάζεται τον χρόνο του μέχρι να πάρει μπροστά και η δράση να αρχίσει να γίνεται πιο έντονη, όταν, όμως, αυτό συμβαίνει, σε παρασύρει μαζί της και το ενδιαφέρον σου εκτοξεύεται στα ύψη και σίγουρα, στο κλείσιμο της αυλαίας του, θα σε κάνει να θες να μάθεις τη συνέχεια.
Βαθμολογία 7,5/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Hannah Kaner
Μεταφραστής: Καββάλου Στεργία
Εκδόσεις: Μίνωας
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2024
Αρ. σελίδων: 472
ISBN: 978-618-02-5111-1