Συνοπτική περίληψη του έργου:
Ο Χάρης καταφτάνει σε μια ειδυλλιακή απομονωμένη παραλία με τις τρεις γυναίκες της ζωής του. Τη γυναίκα του, την γερμανίδα ετεροθαλή αδελφή του και την ερωμένη του που παριστάνει την κωφάλαλη.
Ο Χάρης καταφτάνει σε μια ειδυλλιακή απομονωμένη παραλία με τις τρεις γυναίκες της ζωής του. Τη γυναίκα του, την γερμανίδα ετεροθαλή αδελφή του και την ερωμένη του που παριστάνει την κωφάλαλη.
Η παραλία όμως έχει πρόσβαση μόνο απ’ τη θάλασσα κι ο βαρκάρης που τους πήγε ξεχνάει να έρθει να τους πάρει.
Και σα να μην έφτανε αυτό, μια μέλισσα τσιμπάει τον αλλεργικό Χάρη, ο οποίος αρχίζει να μεταλλάσσεται σε κάποιον άλλο.
Προσωπική άποψη:
Δεν θα πω ψέματα... Όταν βγήκε αυτή η ταινία στους κινηματογράφους έφαγα την παρέα μου να πάμε να το δούμε. Τους τουμπάρισα κι όταν τελείωσε η προβολή κόντεψαν να με φάνε ζωντανή. Και τώρα που βγήκε στο βίντεο ξύπνησαν μέσα τους οι μνήμες κι άρχισαν πάλι. Δεν τους αδικώ! Μετά τις φόλες που είχαμε δει εκείνη την περίοδο, ήρθε η μέλισσα να μας αποτελειώσει. Όχι ότι ήταν απαράδεκτη, αλλά σίγουρα δεν ήταν κι αυτό που περίμενα να δω.
Περισσότερο φαρσοκωμωδία παρά κωμωδία θα μπορούσε χαρακτηριστεί. Με τον ντόρο που είχε γίνει λόγω της θεατρικής της έκδοσης κι εξαιτίας στις αναφορές για γέλια μέχρι δακρύων δικαιολογημένα πήγαινα προετοιμασμένη για κάτι που τελικά δεν ίσχυε. Δε λέω... Είχε κάποιες καλές έως και δυνατές στιγμές χιούμορ, κυρίως στα πλαίσια του αυτοσαρκασμού των πρωταγωνιστών, κάτι που όμως τελικά δεν αποδείχτηκε αρκετό. Ίσως να την είχα αντιμετωπίσει βέβαια διαφορετικά αν είχε γίνει το σωστό marketing. Πήγα να δω μια ταινία ξέροντας ότι θα γελάσω και κατέληξα να προβληματιστώ. Ειδικά από τη μέση και μετά, η θεματολογία άγγιζε τα όρια του κοινωνικού μελό. Κι αυτό γιατί προσπάθησε να προσεγγίσει την αλλοίωση στις σύγχρονες ερωτικές (κι όχι μόνο) σχέσεις. Την αλλοτρίωση και την ανάγκη των σύγχρονων ανθρώπων να παριστάνουν πως είναι κάποιοι άλλοι απ’ ότι στην πραγματικότητα. Το πως όσο κι αν υπάρχει υλική πληρότητα, το συναισθηματικό κενό είναι εύκολο να δημιουργηθεί και δύσκολο να καλυφθεί.
Το θέατρο έχει από τη φύση του κάτι στατικό το οποίο ο Θοδωρής Αθερίδης όχι μόνο δεν άφησε πίσω, αλλά το μετέφερε και στις παραλίες της Χαλκιδικής. Κι ευτυχώς που η διάρκεια ήταν μικρή γιατί αλλιώς σίγουρα θα πνιγόμασταν στην παραλία που άγγιζε τα όρια της κλειστοφοβίας. Ευτυχώς που υπήρχαν οι έξυπνες διακοπές με flash back στον χρόνο και στο χώρο και οι κάποιες μεταβάσεις στην δικαστική αίθουσα που σε άφηναν να πάρεις κάποια ανάσα και ξεκούραζαν έστω και για λίγο το μάτι σου.
Οι ηθοποιοί έμοιαζαν σα να έχουν βγει απ΄ τα νερά τους. Σα να τους κυνήγαγε το φάντασμα του θεάτρου. Σα να μη μπορούσαν ν’ ακολουθήσουν τις φυσική ροή των διαλόγων και το cut του σκηνοθέτη από πλάνο σε πλάνο να τους αποσυντόνιζε. Σα να τους έπαιρναν την ατάκα απ’ το στόμα ένα πράμα... Μπορεί η προϋπηρεσία τους να είναι μεγάλη κι ουσιαστική στο χώρο, αλλά στην προκειμένη περίπτωση, οι περισσότεροι με άφησαν με τη γεύση του ανολοκλήρωτου. Χωρίς να είναι κακοί σε καμία περίπτωση, δεν κατάφεραν να με γεμίσουν. Ειδικά ο Θοδωρής Αθερίδης έμοιαζε από τη μέση του έργου και μετά σα να ήταν αναγκαστικά εκεί γιατί έπρεπε να μιλάει με τον άλλο του εαυτό. Η Σμαράγδα Καρύδη με διαφορά η καλύτερη απ’ όλους. Μέσα στη γενική σύγχυση είναι η μόνη για την οποία θα μπορούσε κανείς να πει πως είχε μια μεστή ερμηνεία με έκδηλες τις συναισθηματικές αλλαγές τις ηρωίδας της.Από την άλλη ενδιαφέρουσα ήταν η προσέγγιση του Χάρη από τον Αντώνη Λουδάρο, ο οποίος είχε με διαφορά τις καλύτερες ατάκες κι αρκετά δυνατή συναισθηματική προσέγγιση του ρόλου του.
Και μέσα σ’ όλη αυτή τη μετριότητα έρχεται ένα φινάλε πέρα από κάθε προσδοκία. Υπέροχα σκηνοθετημένο, υπό απ’ τη μελωδική φωνή του Μιχάλη Χατζηγιάννη στο εκπληκτικό “Να Είσαι Εκεί”, κάτω απ’ την ονειρική πανσέληνο της Χαλκιδικής. Και κάπου εκεί έρχεται η λύτρωση κι έστω και για μια στιγμή λες “χαλάλι που το είδα”. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με μια ταινία που παρά τη μικρή της διάρκεια κυλάει αργά και φτάνει σε σημείο να κουράσει. Ενδιαφέρουσα μεν η ποιοτική της προσέγγιση κι η πιο ώριμη ματιά του Αθερίδη, αλλά δεν αρκεί για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον καθώς δεν ξεφεύγει απ’ τα θεατρικά δρώμενα. Διάσπαρτες σκηνές γέλιου που ούτε κι αυτές κάνουν το θαύμα. Αξιόλογοι ηθοποιοί σε ερμηνείες που δεν φτάνουν στην κορύφωση. Αν επιλέξετε να τη δείτε πάρτε την ως μια εναλλακτική ελληνική κινηματογραφική πρόταση.
Προσωπική άποψη:
Δεν θα πω ψέματα... Όταν βγήκε αυτή η ταινία στους κινηματογράφους έφαγα την παρέα μου να πάμε να το δούμε. Τους τουμπάρισα κι όταν τελείωσε η προβολή κόντεψαν να με φάνε ζωντανή. Και τώρα που βγήκε στο βίντεο ξύπνησαν μέσα τους οι μνήμες κι άρχισαν πάλι. Δεν τους αδικώ! Μετά τις φόλες που είχαμε δει εκείνη την περίοδο, ήρθε η μέλισσα να μας αποτελειώσει. Όχι ότι ήταν απαράδεκτη, αλλά σίγουρα δεν ήταν κι αυτό που περίμενα να δω.
Περισσότερο φαρσοκωμωδία παρά κωμωδία θα μπορούσε χαρακτηριστεί. Με τον ντόρο που είχε γίνει λόγω της θεατρικής της έκδοσης κι εξαιτίας στις αναφορές για γέλια μέχρι δακρύων δικαιολογημένα πήγαινα προετοιμασμένη για κάτι που τελικά δεν ίσχυε. Δε λέω... Είχε κάποιες καλές έως και δυνατές στιγμές χιούμορ, κυρίως στα πλαίσια του αυτοσαρκασμού των πρωταγωνιστών, κάτι που όμως τελικά δεν αποδείχτηκε αρκετό. Ίσως να την είχα αντιμετωπίσει βέβαια διαφορετικά αν είχε γίνει το σωστό marketing. Πήγα να δω μια ταινία ξέροντας ότι θα γελάσω και κατέληξα να προβληματιστώ. Ειδικά από τη μέση και μετά, η θεματολογία άγγιζε τα όρια του κοινωνικού μελό. Κι αυτό γιατί προσπάθησε να προσεγγίσει την αλλοίωση στις σύγχρονες ερωτικές (κι όχι μόνο) σχέσεις. Την αλλοτρίωση και την ανάγκη των σύγχρονων ανθρώπων να παριστάνουν πως είναι κάποιοι άλλοι απ’ ότι στην πραγματικότητα. Το πως όσο κι αν υπάρχει υλική πληρότητα, το συναισθηματικό κενό είναι εύκολο να δημιουργηθεί και δύσκολο να καλυφθεί.
Το θέατρο έχει από τη φύση του κάτι στατικό το οποίο ο Θοδωρής Αθερίδης όχι μόνο δεν άφησε πίσω, αλλά το μετέφερε και στις παραλίες της Χαλκιδικής. Κι ευτυχώς που η διάρκεια ήταν μικρή γιατί αλλιώς σίγουρα θα πνιγόμασταν στην παραλία που άγγιζε τα όρια της κλειστοφοβίας. Ευτυχώς που υπήρχαν οι έξυπνες διακοπές με flash back στον χρόνο και στο χώρο και οι κάποιες μεταβάσεις στην δικαστική αίθουσα που σε άφηναν να πάρεις κάποια ανάσα και ξεκούραζαν έστω και για λίγο το μάτι σου.
Οι ηθοποιοί έμοιαζαν σα να έχουν βγει απ΄ τα νερά τους. Σα να τους κυνήγαγε το φάντασμα του θεάτρου. Σα να μη μπορούσαν ν’ ακολουθήσουν τις φυσική ροή των διαλόγων και το cut του σκηνοθέτη από πλάνο σε πλάνο να τους αποσυντόνιζε. Σα να τους έπαιρναν την ατάκα απ’ το στόμα ένα πράμα... Μπορεί η προϋπηρεσία τους να είναι μεγάλη κι ουσιαστική στο χώρο, αλλά στην προκειμένη περίπτωση, οι περισσότεροι με άφησαν με τη γεύση του ανολοκλήρωτου. Χωρίς να είναι κακοί σε καμία περίπτωση, δεν κατάφεραν να με γεμίσουν. Ειδικά ο Θοδωρής Αθερίδης έμοιαζε από τη μέση του έργου και μετά σα να ήταν αναγκαστικά εκεί γιατί έπρεπε να μιλάει με τον άλλο του εαυτό. Η Σμαράγδα Καρύδη με διαφορά η καλύτερη απ’ όλους. Μέσα στη γενική σύγχυση είναι η μόνη για την οποία θα μπορούσε κανείς να πει πως είχε μια μεστή ερμηνεία με έκδηλες τις συναισθηματικές αλλαγές τις ηρωίδας της.Από την άλλη ενδιαφέρουσα ήταν η προσέγγιση του Χάρη από τον Αντώνη Λουδάρο, ο οποίος είχε με διαφορά τις καλύτερες ατάκες κι αρκετά δυνατή συναισθηματική προσέγγιση του ρόλου του.
Και μέσα σ’ όλη αυτή τη μετριότητα έρχεται ένα φινάλε πέρα από κάθε προσδοκία. Υπέροχα σκηνοθετημένο, υπό απ’ τη μελωδική φωνή του Μιχάλη Χατζηγιάννη στο εκπληκτικό “Να Είσαι Εκεί”, κάτω απ’ την ονειρική πανσέληνο της Χαλκιδικής. Και κάπου εκεί έρχεται η λύτρωση κι έστω και για μια στιγμή λες “χαλάλι που το είδα”. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με μια ταινία που παρά τη μικρή της διάρκεια κυλάει αργά και φτάνει σε σημείο να κουράσει. Ενδιαφέρουσα μεν η ποιοτική της προσέγγιση κι η πιο ώριμη ματιά του Αθερίδη, αλλά δεν αρκεί για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον καθώς δεν ξεφεύγει απ’ τα θεατρικά δρώμενα. Διάσπαρτες σκηνές γέλιου που ούτε κι αυτές κάνουν το θαύμα. Αξιόλογοι ηθοποιοί σε ερμηνείες που δεν φτάνουν στην κορύφωση. Αν επιλέξετε να τη δείτε πάρτε την ως μια εναλλακτική ελληνική κινηματογραφική πρόταση.
Βαθμολογία 5/10
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Μια Μέλισσα Τον Αύγουστο
Είδος: Κωμωδία
Σκηνοθέτης: Θοδωρής Αθερίδης
Πρωταγωνιστές: Θοδωρής Αθερίδης, Σμαράγδα Καρύδη, Αντώνης Λουδάρος, Βίκυ Βολιώτη
Παραγωγή: 2006
Διάρκεια: 95’
Επίσημο site:
http://www.miamelissatonaugousto.gr/
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Μια Μέλισσα Τον Αύγουστο
Είδος: Κωμωδία
Σκηνοθέτης: Θοδωρής Αθερίδης
Πρωταγωνιστές: Θοδωρής Αθερίδης, Σμαράγδα Καρύδη, Αντώνης Λουδάρος, Βίκυ Βολιώτη
Παραγωγή: 2006
Διάρκεια: 95’
Επίσημο site:
http://www.miamelissatonaugousto.gr/
24 Σχόλια:
Η ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ!ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!ΑΠΛΑ Ο ΜΑΣΤΟΡΑΣ ΚΑΠΟΥ ΕΧΑΣΕ ΤΟ ΤΟΠΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΞΕΙ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΣ!ΚΑΛΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΟ!ΓΕΛΙΟ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΣΠΑΣΕΙ ΛΙΓΟ Η ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ!
MEGALH PATATA......................OYTE TSAMPA MHN TO DEITE!!!!!!!!!!!!!OXI SE DVD..........MA PHGES KAI TO EIDES SINEMA????????
@Ανώνυμε: Όχι μόνο το είδα, το είδα σινεμά πράγμα που σημαίνει ότι πλήρωσα κι 8,00€ εισητήριο συν τα παρελκόμενα (ποπ-κορν, αναψυκτικά, καφέ, ζαχαρωτα κλπ. σαβούρες) και σα να μην έφτανε η ήττα που έφαγα, έφαγα και κράξιμο... Κατάλαβες; Κατάλαβα να λες...
@Max: Καλημέρα! Απ' ότι καταλαβαίνω προέβηκες κι εσύ στο ατόπημα της κινηματογραφικής προβολής. Σαν κεντρική ιδέα είναι εξαιρετικά έξυπνο και ψαγμένο. Αν είχε πλασσαριστεί ως ένα άλλο είδος κι όχι σαν κωμωδία, σίγουρα θα μιλάγαμε για ένα σε γενικά γραμμές καλό αποτέλεσμα. Και λέω γενικά καλό, γιατί αν η σκηνοθεσία κι οι ερμηνείες έμεναν και πάλι στα ίδια επίπεδα δε θα γινόταν να έχουμε κάτι παραπάνω. Το λάθος ήταν ότι παρουσιάστηκε σαν μια κωμωδία όπου το γέλιο θα έβγαινε αβίαστα και τελικά έβγαινε μετο τσιγκέλι!Δεν είναι καθαρόαιμη κωμωδία κι όποιος πάρει να το δει πρέπει να το ξέρει...
Εκτός απο την ταινία που είναι πατάτα, είναι και η διαφήμισή της.
Το εξώφυλλο του DVD το είδατε? Απορώ ποιοί το φτιάξανε! Εντελος ερασιτεχνικό!!!
Εγώ θα ντρεπόμουνα να εκδώσω τέτοιο χάλι!
Καλημέρα George!
Η αλήθεια είναι ότι δεν το έχω δει. Είναι διαφορετικό απ' το διαφημιστικό εξώφυλλο της ταινίας; Κι αν ναι πόσο πιο ερασιτεχνικό μπορούν να το έχουν κάνει;
Όσο για τα διαφημιστικά... παραπλανητικά! Συνδύασαν κι "έκαψαν" ορισμένες καλές σκηνές προκειμένου να τραβήξουν κόσμο και να πείσουν ότι κάνουν κάτι άλλο απ' αυτό που κάνουν στην πραγματικότητα.
Δε μου λέτε ρε παιδιά.. Ποιος σας έμαθε να πηγαίνετε σινεμά και βγαίνοντας να μιλάτε για συναισθηματικά υπόβαθρα και ανολοκλήρωτες παρουσίες; Μήπως διαβάζετε πολύ τους διάφορους Τιμογιαννάκηδες;
Αυτή η χώρα πάει από το κακό στο χειρότερο, και ενώ δεν υπάρχουν άνθρωποι διατεθειμένοι να εκτεθούν (όπως λέει και ο Αθερίδης στο έργο) ώστε να παρουσιάσουν κάτι, υπάρχουν ένα σωρό άσχετοι έτοιμοι να "ασκήσουν κριτική" (τρομάρα τους). Για να ασκήσεις φίλε μου κριτική, πρέπει να έχεις μια πορεία και όχι από τον καναπέ του Παρά Πέντε σου να πηγαίνεις σινεμά και να σου φαίνεται ότι "Πάει να το παίξει διανοούμενος". Λες και θα αναγνώριζες κάποιον που ΕΙΝΑΙ διανοούμενος.. Αμα τον δεις πες μας.
Γιατί τρελλαίνεστε;
Καλώς ή κακώς ο καθένας από 'μας έχει δικαίωμα να έχει προσωπική άποψη και να την εκφράζει. Και καλώς ή κακώς οφείλουμε, όχι να τη δεχόμαστε, αλλά τουλάχιστον να τη σεβόμαστε. Και κριτική φίλε μου, καλώς ή κακώς μπορεί ν' ασκήσει οποισδήποτε έχει προσωπική άποψη, όπως ο Max (μιλάμε για το σχόλιο περί διανοούμενου).
Καλά κάνει ο Αθερίδης κι ο κάθε Αθερίδης που εκτείθεται, αλλά απ' τη στιγμή που το κάνει πρέπει να είναι έτοιμος να δεχτεί και την όποια κριτική.
Προσωπικά δεν θεωρώ ότι είναι ότι χειρότερο έχω δει, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ξετρελάθηκα. Και σε καμία περίπτωση αυτό που είδα στο σινεμά δεν ήταν αντίστοιχο του θεατρικού. Κι εκεί την πάτησε! Όταν αποφασίζεις να μεταφέρεις ένα θεατρικό έργο στη μεγάλη οθόνη ή και το αντίστροφο, οφείλεις να το προσαρμόσεις στις παρούσες συνθήκες. Ο κόσμος ήθελε να δει μια κινηματογραφική ταινία κι όχι μια καρικατούρα της θεατρικής παράστασης, η οποία ήταν σαφώς κλάσεις ανώτερη.
Φιλικά...
:)
Αλλίμονο αν μας ενοχλούσε η κριτική. Ξέρεις τι θα πει κριτική όμως;
Κριτική δεν είναι "αυτό είναι άσχημο". Δεν μπορείς να πεις ότι ένα έργο είναι κακό σα να λες δε μου αρέσουν τα ακτινίδια! Αλλιώς είναι μια ξερή άποψη (δεν απαγορεύεται αλλά δεν είναι κριτική!). Κριτική είναι η ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ άποψη και οι λόγοι που κάτι θεωρείται αποτυχημένο (ή ατελές). Δεν είναι κριτική να λες "το έργο ήταν μεγάλη πατάτα". Πατάτες έχεις στο κεφάλι σου όταν εκφέρεις τέτοια άποψη! Τι προσφέρεις έτσι σε κάποιον που δεν το έχει δει;
Τι νομίζεις ότι εγώ ξετρελλάθηκα με την ταινία; Δεν έχω δει το θεατρικό και η ιδέα με ενθουσίασε αλλά σαν ταινία έχω πολλές ενστάσεις. Βαρέθηκα όμως να ακούω "κριτικές" για κάθε τι ελληνικό. Που να δεις τι γράφανε για την Πολίτικη Κουζίνα. Μηδενιστικό να 'ναι κι ό,τι να 'ναι! Δε μιλάω για σένα, το είδα ότι έχεις επιχειρήματα.
Ασφαλώς, φιλικά.
(Νάσος)
Καλημέρα Νάσο... :)
Συμφωνώ απόλυτα στο ότι όταν κάνεις κριτική πρέπει να έχεις κι επιχειρήματα για να στηρίξεις το λόγο σου.
Όπως είπα χθες όταν εκτίθεσαι πρέπει να είσαι έτοιμος να δεχτείς την κριτική του καθένα.
Το ίδιο ισχύει κι όταν κάνεις κριτική. Πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να δεχτείς πιθανόν την κριτική κάποιου άλλου. Φαύλος κύκλος είναι αυτά.
Προσωπικά όπως θα διαπιστώσεις με μια γρήγορη ματιά στο blog μου, στηρίζω τις ελληνικές παραγωγές και τις περισσότερες απ' αυτές τις βλέπω σινεμά. Και πιστεύω ότι όλοι πρέπει να το κάνουν, άσχετα αν το αποτέλεσμα είναι τελικά καλό ή κακό. Γιατί; Οι αμερικανομαλακίες που βλέπουμε κατά καιρούς είναι καλύτερες;
Μιας κι ανέφερες την "Πολίτικη Κουζίνα"... Σε γενικές γραμμές μου άρεσε! Είχε όμορφα μηνύματα, ωραία σκηνοθεσία, εκπληκτική φωτογραφία, αλλά σε καμία περίπτωση δε θεωρώ ότι ήταν ΤΟ αριστούργημα, όπως το παρουσίασε ο τύπος της εποχής. Τελοσπάντων! Μην ξεφεύγω απ' το θέμα μας!
Εν τη αύτη περιπτώσει, υπάρχουν άνθρωποι που ή δεν έχουν ή απλά βαριούνται να κάνουν κριτική με επιχειρήματα. Υπομονή...!!!
Χάρηκα πάντως που τα είπαμε κι ελπίζω να τα ξαναπούμε και στο μέλλον.
Ως τότε... take care!
@ Σωκράτη δεν έχω καμία διάθεση να το παίξω ψευτοδιανοούμενη! Θα βάλω αύριο-μεθαύριο 10 στον Τιτανικό με την ίδια ευκολία που το έβαλα στον "Νονό" ή στα "Μαθήματα Αμερικάνικης Ιστορίας" ή με την ίδια ευκολία που έβαλα 0 στο "Date Movie". Πρόσεξες τι ανέφερα στο τέλος; Πάρτε την ως μια εναλλακτική πρόταση. Δεν θεωρώ ότι είναι ταινία για όλα τα γούστα, δεν θεωρώ ότι είναι καθαρόαιμη κωμωδία πολύ περισσότερο. Την βρήκα μέτρια κι αυτό κυρίως επειδή ήταν πολύ θεατρική, δεν προσπάθησε να αποκοπεί από τις ρίζες της. Σέβομαι το να μην άρεσε σε κάποιους όμως πίστεψέ με, έχω δει πολύ χειρότερα έργα στο σινεμά για να κλάψω εδώ τα λεφτά μου.
Δεν είπα ότι εσύ είσαι ψευτοδιανοούμενη, αλλά ο Θοδωρής Αθερίδης, που εντάξει είναι αξιόλογος ηθοποιός, πολύ απλά όμως δεν μπορεί να κάνει μια φιλοσοφική ταινία με βαθύ κρυφό νόημα. Δε σημαίνει ότι που το είδες ότι είσαι ψευτοδιανοούμενη (εκτός κι αν έχεις συγγέννεια με τον Αθερίδη...) Όπως και να'χει η ταινία είναι απλώς μια εναλλάκτική πρόταση. Από εκεί και πέρα σε λίγους θα αρέσει....
@ Σωκράτη προς αποφυγή παρεξηγήσεων, δεν είπα ότι με θεωρείς εσύ έτσι απλά, έκανα αυτή τη διευκρίνιση επειδή το έχω ακούσει από αλλού. :)
Μπορεί να διαφωνούμε σε κάποια πράγματα αλλά αυτό είναι το ωραίο στις συζητήσεις και τις σχέσεις!
Εντάξει...
Αργοπορημένα, αλλά συγγνώμη, επειδή έχω δει κάκιστες ταινίες δεν μπορώ σε καμία περίπτωση να θεωρήσω τη "Μέλισσα" μετρια. Πλήρη αποτυχία, ναι και κάτω της νοημοσύνης μιας κότας, επίσης ναι. Και επιδή πολλοί κακόμοιροι επιθυμούν να τη δουν, εγώ ένα θα πω: Η ΜΕΛΙΣΣΑ ΕΦΑΓΕ ΓΙΑ ΛΑΧΑΝΟ ΤΟΝ ΑΘΕΡΙΔΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ. ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ Ή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΤΟ "Πέντε λεπτά ακόμα", το "Νήsos", το "Safe sex", "Straight story", "Λούφα και παραλλαγή: Σειρήνες στο Αιγαίο". ΠΟΤΕ ΜΗ ΔΕΙΤΕ ΤΗ "ΜΕΛΙΣΣΑ" ΣΑΝ ΕΝΑΛΑΚΤΙΚΗ ΙΔΕΑ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΩΣ ΕΝΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙ. Και κάτι ακόμη Γιώτα: Αν η "Μέλισσα" παίρνει 5 τότε το "Ψυχή βαθιά" παίρνει 10. Διότι και διανοουμενίστικη ταινία είναι και συναίσθημα έχει και μάχες.
@ Τι καθυστερημένα ρε Σωκράτη; Πάλι θα τα λέμε; :/
Επειδή θέλει πολύ συζήτηση... Το "Μια μέλισσα τον Αύγουστο" στην αρχή ήταν θεατρική παράσταση και αποφάσισαν να τη μεταφέρουν στον κινηματογράφο. Το πρόβλημά της ξεκινά από το γεγονός ότι άφησαν το θεατρικό στοιχείο σε όλη τη διάρκεια και στην πλοκή της ταινίας μεταθέτοντάς το σε μια παραλία, που το 1/3 απεικονίζει αυτό το σκηνικό που νιώθεις να σε τρελαίνει. Από την άλλη το πρόβλημα έγκειται στους διαλόγους και σε όλη την ηλιθιότητα που τους διέπουν, με αποκορύφωμα τη μεταμόρφωση του Θοδωρή Αθερίδη σε Αντώνη Λουδάρο. Το μόνο θετικό στοιχείο μένει μόνο στα πρώτα 20 λεπτά η Σμαράγδα Καρύδη.
Η "Μέλισσα" δεν είναι φιλοσοφία, δεν είναι καν ταινία με σενάριο ή με κωμικό στοιχείο. Μια παγωμάρα με αρκετά πληκτικές σκηνές και διαλόγους. Πάσχει και μπάζει νερά από παντού. Και ο κινηματογράφος πρέπει να αντέξει, για να μη πνιγεί και αυτός από τέτοιους... Τιτανικούς.
@ Ιωάννα μου δεν ξέρω... δεν το είδα τόσο αυστηρά! Σίγουρα δεν λέει πολλά αλλά, όχι και τίποτα.
Βλέπω πολύ αρνητικά σχόλια για αυτή τη ταινία και φοβάμαι να πω ότι τη βρήκα ενδιαφέρουσα.
Τη θεατρική παράσταση δε την έχω δει, αλλά και η μεταφορά της στον κινηματογράφο ελάχιστα διαφέρει από το θεατρικό ύφος.
Τα flash backs στο παρελθόν και οι σκηνές στη διακατική αίθουσα, σίγουρα, δίνουν μια ανάσα από το μονότονο τοπίο της παραλίας, αλλά το αρνητικό της είναι: Η εναλλαγή του Θοδωρή Αθερίδη σε Αντώνη Λουδάρο, που φαίνεται κάπως απότομη και ψεύτικη. Κατά τα άλλα, είναι μια αισθηματική κομεντί, με φιλοσοφικές αναζητήσεις από την πλευρά του θεατή (όχι μια ξέφρενη κωμωδία, όπως πιστεύουν κάποιοι), με έξυπνες ατάκες που ξεφεύγουν από τα πλαίσια του χοντροκομμένου στυλ, με ικανοποιητικές ερμηνείες και πολύ καλά μηνύματα, πέρα από το λυτρωτικό φινάλε που συνοδεύεται με το τραγούδι "Να είσαι εκεί" του Μιχάλη Χατζηγιάννη. Δεν καταλαβαίνω γιατί πολεμήθηκε τόσο πολύ, όμως, δεν είναι ούτε "ναυάγιο" ούτε "πατάτα" ούτε "ψευτοδιανοούμενη".
6/10
@ Ευτυχώς Χρήστο γιατί είχα αρχίσει να πιστεύω ότι κάτι δεν πάει καλά μαζί μου!
Δεν θα διαφωνήσω με όσα λες! :)
thn tainia thn eida prosfata sthn ert....akoma metanionw pou den bgika exw me tous filous mou kai protmisa na dw auth thn mapa tainia....eleos....sumera exw neura kai exw parh alles ths tainies sthn seira pou den mou aresoun kamia den 8a xefigh...
@ Εύα έχεις νεύρα και βρήκες να ξεσπάσεις ε; ;)
Egw molis eida tin taineia kai i alithia einai oti mou arese se arketa simeia! Wntos moiazei me theatriki parastasi alla auto ginete kai epitidevgmena kapoies fwres, den einai aparetita kako! Itan kapws monotoni alla den les oti einai kai athlia, eleos! O kosmos wpos kai oi Ellines vlepoun ena swro amerikanikes baroufes pou tous/mas poulane kai den lene tipota, i taineia auta mas enoxleise?
I Smaragda Karidi itan ekpliktiki, eidia i teleutea tis skini sto dikastirio thimize aplws palio kalo elliniko kinimatografo.
Se tetoies epoxes pou den uparxoun xrimata, o ellinikos kinimatografos mia xara ta paei ta telutea xronia kai siga siga oi taineis th ginontai olo kai kaluteres...
@ Ανώνυμε όταν έκανα το post και τόλμησα να πω ότι την βρήκα συμπαθητική, έπεσαν να με φάνε.
Πραγματικά δεν είμαι σίγουρη τι ενόχλησε... προφανώς ότι δεν είναι τύπου σαβούρας, "Λάρισα Εμπιστευτικό" κι έτσι! :/
Δημοσίευση σχολίου