Συνοπτική περίληψη του έργου:
Ο Wily Wonka, εκκεντρικός ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου εργοστασίου σοκολάτας στον κόσμο, του οποίου οι πόρτες μένουν κλειστές εδώ και πολλά χρόνια, ανακοινώνει πως κρύβει 5 χρυσά εισιτήρια σε ισάριθμες σοκολάτες.
Κάθε εισιτήριο αποτελεί για τον τυχερό ευρέθη την μοναδική ευκαιρία να μπει στο εργοστάσιο σοκολάτας και ν’ απολαύσει μια ολοήμερη ξενάγηση.
Μεγάλος λάτρης της σοκολάτας και μέλος μια πολύ φτωχικής οικογένειας είναι ο Charlie, ο οποίος τελικά είναι ένας από τους 5 τυχερούς.
Προσωπική άποψη:
Σε πρώτη φάση, πρέπει ν’ αναγνωρίσω ότι ο Tim Burton αποτελεί σίγουρα τον μεγαλύτερο παραμυθά της εποχής μας. Όχι πως δεν υπάρχουν άλλοι εξίσου καλοί στον κινηματογραφικό τομέα, απλά ο συγκεκριμένος άνθρωπος, δεν εκμεταλλεύεται τα λεφτά της εκάστοτε εταιρίας παραγωγής, αλλά φροντίζει να τ’ αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, έτσι ώστε τα όνειρα κι οι εφιάλτες του να πάρουν σάρκα κι οστά. Η αποφυγή βέβαια της μεγαλομανίας δεν σημαίνει πως συγκινεί όλο τον κόσμο, καθώς υπάρχουν αυτοί που τον λατρεύουν κι αυτοί που τον μισούν. Κι αυτό σε κάνει πραγματικά σπουδαίο καλλιτέχνη. Γιατί αν όλοι σε λατρεύουν ή αν όλοι σε μισούν, τότε κάτι βρωμάει το πράγμα.
Η υπόθεση της ταινίας προέρχεται από το ομώνυμο βιβλίο του Roald Dahl, πετυχημένου συγγραφέα πολλών παιδικών βιβλίων και τη μεταφορά του σε μορφή σεναρίου επιμελήθηκε ο John August. Βέβαια το βιβλίο είχε ξαναμεταφερθεί στον κινηματογράφο το 1971. Και δώστε βάση πόσο έξυπνα χειρίζεται τους ήρωες ο συγγραφέας. Κάθε παιδί που βρίσκει το τυχερό εισιτήριο αποτελεί τρανό παράδειγμα και μιας μάστιγας της εποχής. Θα μπορούσε να πει κανείς πως το καθένα απ’ αυτά φέρει πάνω του κι ένα απ’ τα θανάσιμα αμαρτήματα. Συχνό φαινόμενο των καιρών που αξιοποιείται άψογα. Η Violet Beauregarde, ένα άτομο που θέλει να κερδίζει πάντα και να κλέβει τις εντυπώσεις όποιο κι αν είναι το κόστος. Η Veruca Salt, ξινή, γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας που θεωρεί ότι πρέπει να έχει τα πάντα κι ας της είναι εντελώς άχρηστα. Ο Augustus Gloop, λαίμαργος, θύμα του junky food που θα έτρωγε και τον Wonka αν μπορούσε. Ο Mike Teavee, κολλημένος με την τεχνολογία και τα gadgets, φιλόδοξος μεν, ανίκανος να καταλάβει που πρέπει να σταματάμε δε. Και για το τέλος άφησα τον Charlie Bucket, τον μικρό μας ήρωα που ανήκει στο κατώτατο κοινωνικό στρώμα, αλλά που παρά τις δυσκολίες της ζωής, προχωράει κάνοντας αυτό που λέει η καρδιά του, χάνοντας έτσι το κοινωνικό παιχνίδι, κερδίζοντας όμως τη ζωή.
Ο Burton, από τους τίτλους αρχής κι όλας, μας βάζει στο νόημα. Καταφέρνει να μας βυθίσει στον παραμυθένια κόσμο του εργοστασίου του Wonka. Ο κόσμος του συγγραφέα αναπλάθεται στη μεγάλη οθόνη με σεβασμό, ακρίβεια και πάνω απ’ όλα, πολύ εμπνευσμένα. Ποτάμια σοκολάτας, θάμνοι από καραμέλες, ζαχαρένια δέντρα, που μπορεί να μην έχουν επουδενή τη διαστρεμμένη νότα που συνηθίζει, αλλά μιλάμε για ένα αμιγώς παιδικό παραμύθι, οπότε δεν θα μπορούσαμε εκ των πραγμάτων να είχαμε κάτι τέτοιο. Πέραν όμως του εικαστικού του πράγματος, αν κάτι είναι άψογο, εξιτάρει και καταφέρνει να παρασύρει τον θεατή στους δικούς του ρυθμούς, είναι η μουσική του Danny Elfan. Η συνεργασία του με τον Burton άλλωστε για μια ακόμα φορά, δεν αποτελεί έκπληξη. Ένα μουσικό πανδαιμόνιο κι ένα διάχυτο πανηγύρι επί της οθόνης, που αποτελούν μια χορογραφική απόλαυση.
Ο Burton και ο Depp, απολαμβάνουν τη συνεργασία τους. Προφανώς γι’ αυτό ξανασυνεργάζονται έπειτα από τον “Ψαλιδοχέρι”, τον “Ακέφαλο Καβαλάρη” και το “Ed Wood”. Ο Depp μας έχει συνηθίσει στην επιλογή ρόλων με ιδιαιτερότητες. Αυτό άλλωστε είναι κι ένας λόγος για τον οποίο θαυμάζουμε το υποκριτικό του ταλέντο και τον έχουμε πολύ ψηλά στη λίστα των ηθοποιών της νέας γενιάς. Μπορεί η ερμηνεία του να μην είναι για Oscar, σίγουρα όμως είναι για χειροκρότημα. Και σίγουρα μόνο αυτός θα μπορούσε να υποδυθεί τον συγκεκριμένο ρόλο. Και πιστέψτε με, δεν είναι καθόλου εύκολο να δώσεις υπόσταση σ’ έναν άνθρωπο παθιασμένο με τη δουλειά του, διασκεδαστικό μεν, που αδιαφορεί για τα ανθρώπινα συναισθήματα δε. Ανοργασμικός κι ανέραστος! Αυτές είναι οι πρώτες λέξεις που μου ήρθαν στο μυαλό όταν θέλησα να του δώσω μια περιγραφή. Ένας ακόμα ιδιόρρυθμος ρόλος λοιπόν για τον Depp, που παρά τη λεπτή φωνή του και το συνεχές, τρομακτικό εν μέρη θα μπορούσα να πω, χαμόγελό του, δεν γίνεται ενοχλητικός ούτε λεπτό.
Βέβαια κι ο μικρός Freddie Highmore φαντάζει η ιδανική επιλογή για το ρόλο του Charlie, καθώς καταφέρνει μ’ έναν όχι και τόσο συνηθισμένο τρόπο για παιδί που ασχολείται με την ηθοποιία, να εξωτερικεύει άνετα όλα του τα συναισθήματα. Είτε αυτό είναι λύπη, είτε ενθουσιασμός, είτε αποφασιστικότητα. Απολαυστικός όμως είναι κι ο Deep Roy, ο οποίος υποδύεται όλους τους χαρακτήρες Oompa-Loompa. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο που όλοι αυτοί οι χαρακτήρες απεικονίζονται στο πρόσωπο ενός και μόνο ηθοποιού. Όσο όμορφο κι αν είναι σαν εικόνα, κρύβει από πίσω την τάση της σύγχρονης βιομηχανικής κοινωνίας. Να ομαδοποιεί τη μάζα!
Όμως το σημαντικότερο σ’ αυτή την ταινία είναι τα μηνύματα που θέλει να περάσει. Γι’ αυτό και τ’ άφησα για το τέλος. Μπορεί σε κάποια σημεία να φαντάζουν ελαφρώς ηθικοπλαστικά, όμως αν τα κρίνουμε με ώριμη σκέψη, θα διαπιστώσουμε ότι είναι σωστά. Επίκαιρα, διδακτικά, μα πάνω απ’ όλα καυστικά! Και δεν απευθύνονται τόσο στα παιδιά που ίσως και να μην είναι ακόμα σε θέση να κατανοήσουν την αμήχανη κοινωνία στην οποία ζούνε, όσο σε ‘μας τους μεγαλύτερους. Ή για να γίνω πιο σαφής, απευθύνονται στη σύγχρονη, ενήλικη κοινωνία, η οποία βαδίζοντας σε λάθος στερεότυπα, οδηγεί, όχι μόνο τον ίδιο της τον εαυτό, αλλά και τα παιδιά της στον υπερκαταναλωτισμό και στην υπερβολή, ξεφεύγοντας από τα πλάνα της σωστής ανατροφής. Τέτοιου είδους μηνύματα σπανίζουν στον σύγχρονο κινηματογράφο και μόνο και μόνο γι’ αυτό αξίζει τα συγχαρητήρια όλων. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, αλλά σε σωστές δόσεις και με το σωστό timing ο Burton, καταφέρνει να περάσει αυτό που ήθελε.
Άλλη μια όμορφη κι εμπνευσμένη ιστορία από τον Burton. Άλλος ένας στυλιζαρισμένος και φανταστικός κόσμος, με σεβασμό στο πρωτότυπο υλικό, παρά τις όποιες προσθήκες. Αιχμηρά μηνύματα και εικαστική ομορφιά γεμάτη τραγούδι και χρώμα, συνθέτουν το σχεδόν τέλειο αποτέλεσμα. Αν κι οι μαγικοί κόσμοι του Burton μαγεύουν περισσότερο στη μεγάλη οθόνη, αν δεν έχετε δει την ταινία στο σινεμά, κάντε το τουλάχιστον στο σπίτι σας.
Ο Wily Wonka, εκκεντρικός ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου εργοστασίου σοκολάτας στον κόσμο, του οποίου οι πόρτες μένουν κλειστές εδώ και πολλά χρόνια, ανακοινώνει πως κρύβει 5 χρυσά εισιτήρια σε ισάριθμες σοκολάτες.
Κάθε εισιτήριο αποτελεί για τον τυχερό ευρέθη την μοναδική ευκαιρία να μπει στο εργοστάσιο σοκολάτας και ν’ απολαύσει μια ολοήμερη ξενάγηση.
Μεγάλος λάτρης της σοκολάτας και μέλος μια πολύ φτωχικής οικογένειας είναι ο Charlie, ο οποίος τελικά είναι ένας από τους 5 τυχερούς.
Προσωπική άποψη:
Σε πρώτη φάση, πρέπει ν’ αναγνωρίσω ότι ο Tim Burton αποτελεί σίγουρα τον μεγαλύτερο παραμυθά της εποχής μας. Όχι πως δεν υπάρχουν άλλοι εξίσου καλοί στον κινηματογραφικό τομέα, απλά ο συγκεκριμένος άνθρωπος, δεν εκμεταλλεύεται τα λεφτά της εκάστοτε εταιρίας παραγωγής, αλλά φροντίζει να τ’ αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, έτσι ώστε τα όνειρα κι οι εφιάλτες του να πάρουν σάρκα κι οστά. Η αποφυγή βέβαια της μεγαλομανίας δεν σημαίνει πως συγκινεί όλο τον κόσμο, καθώς υπάρχουν αυτοί που τον λατρεύουν κι αυτοί που τον μισούν. Κι αυτό σε κάνει πραγματικά σπουδαίο καλλιτέχνη. Γιατί αν όλοι σε λατρεύουν ή αν όλοι σε μισούν, τότε κάτι βρωμάει το πράγμα.
Η υπόθεση της ταινίας προέρχεται από το ομώνυμο βιβλίο του Roald Dahl, πετυχημένου συγγραφέα πολλών παιδικών βιβλίων και τη μεταφορά του σε μορφή σεναρίου επιμελήθηκε ο John August. Βέβαια το βιβλίο είχε ξαναμεταφερθεί στον κινηματογράφο το 1971. Και δώστε βάση πόσο έξυπνα χειρίζεται τους ήρωες ο συγγραφέας. Κάθε παιδί που βρίσκει το τυχερό εισιτήριο αποτελεί τρανό παράδειγμα και μιας μάστιγας της εποχής. Θα μπορούσε να πει κανείς πως το καθένα απ’ αυτά φέρει πάνω του κι ένα απ’ τα θανάσιμα αμαρτήματα. Συχνό φαινόμενο των καιρών που αξιοποιείται άψογα. Η Violet Beauregarde, ένα άτομο που θέλει να κερδίζει πάντα και να κλέβει τις εντυπώσεις όποιο κι αν είναι το κόστος. Η Veruca Salt, ξινή, γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας που θεωρεί ότι πρέπει να έχει τα πάντα κι ας της είναι εντελώς άχρηστα. Ο Augustus Gloop, λαίμαργος, θύμα του junky food που θα έτρωγε και τον Wonka αν μπορούσε. Ο Mike Teavee, κολλημένος με την τεχνολογία και τα gadgets, φιλόδοξος μεν, ανίκανος να καταλάβει που πρέπει να σταματάμε δε. Και για το τέλος άφησα τον Charlie Bucket, τον μικρό μας ήρωα που ανήκει στο κατώτατο κοινωνικό στρώμα, αλλά που παρά τις δυσκολίες της ζωής, προχωράει κάνοντας αυτό που λέει η καρδιά του, χάνοντας έτσι το κοινωνικό παιχνίδι, κερδίζοντας όμως τη ζωή.
Ο Burton, από τους τίτλους αρχής κι όλας, μας βάζει στο νόημα. Καταφέρνει να μας βυθίσει στον παραμυθένια κόσμο του εργοστασίου του Wonka. Ο κόσμος του συγγραφέα αναπλάθεται στη μεγάλη οθόνη με σεβασμό, ακρίβεια και πάνω απ’ όλα, πολύ εμπνευσμένα. Ποτάμια σοκολάτας, θάμνοι από καραμέλες, ζαχαρένια δέντρα, που μπορεί να μην έχουν επουδενή τη διαστρεμμένη νότα που συνηθίζει, αλλά μιλάμε για ένα αμιγώς παιδικό παραμύθι, οπότε δεν θα μπορούσαμε εκ των πραγμάτων να είχαμε κάτι τέτοιο. Πέραν όμως του εικαστικού του πράγματος, αν κάτι είναι άψογο, εξιτάρει και καταφέρνει να παρασύρει τον θεατή στους δικούς του ρυθμούς, είναι η μουσική του Danny Elfan. Η συνεργασία του με τον Burton άλλωστε για μια ακόμα φορά, δεν αποτελεί έκπληξη. Ένα μουσικό πανδαιμόνιο κι ένα διάχυτο πανηγύρι επί της οθόνης, που αποτελούν μια χορογραφική απόλαυση.
Ο Burton και ο Depp, απολαμβάνουν τη συνεργασία τους. Προφανώς γι’ αυτό ξανασυνεργάζονται έπειτα από τον “Ψαλιδοχέρι”, τον “Ακέφαλο Καβαλάρη” και το “Ed Wood”. Ο Depp μας έχει συνηθίσει στην επιλογή ρόλων με ιδιαιτερότητες. Αυτό άλλωστε είναι κι ένας λόγος για τον οποίο θαυμάζουμε το υποκριτικό του ταλέντο και τον έχουμε πολύ ψηλά στη λίστα των ηθοποιών της νέας γενιάς. Μπορεί η ερμηνεία του να μην είναι για Oscar, σίγουρα όμως είναι για χειροκρότημα. Και σίγουρα μόνο αυτός θα μπορούσε να υποδυθεί τον συγκεκριμένο ρόλο. Και πιστέψτε με, δεν είναι καθόλου εύκολο να δώσεις υπόσταση σ’ έναν άνθρωπο παθιασμένο με τη δουλειά του, διασκεδαστικό μεν, που αδιαφορεί για τα ανθρώπινα συναισθήματα δε. Ανοργασμικός κι ανέραστος! Αυτές είναι οι πρώτες λέξεις που μου ήρθαν στο μυαλό όταν θέλησα να του δώσω μια περιγραφή. Ένας ακόμα ιδιόρρυθμος ρόλος λοιπόν για τον Depp, που παρά τη λεπτή φωνή του και το συνεχές, τρομακτικό εν μέρη θα μπορούσα να πω, χαμόγελό του, δεν γίνεται ενοχλητικός ούτε λεπτό.
Βέβαια κι ο μικρός Freddie Highmore φαντάζει η ιδανική επιλογή για το ρόλο του Charlie, καθώς καταφέρνει μ’ έναν όχι και τόσο συνηθισμένο τρόπο για παιδί που ασχολείται με την ηθοποιία, να εξωτερικεύει άνετα όλα του τα συναισθήματα. Είτε αυτό είναι λύπη, είτε ενθουσιασμός, είτε αποφασιστικότητα. Απολαυστικός όμως είναι κι ο Deep Roy, ο οποίος υποδύεται όλους τους χαρακτήρες Oompa-Loompa. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο που όλοι αυτοί οι χαρακτήρες απεικονίζονται στο πρόσωπο ενός και μόνο ηθοποιού. Όσο όμορφο κι αν είναι σαν εικόνα, κρύβει από πίσω την τάση της σύγχρονης βιομηχανικής κοινωνίας. Να ομαδοποιεί τη μάζα!
Όμως το σημαντικότερο σ’ αυτή την ταινία είναι τα μηνύματα που θέλει να περάσει. Γι’ αυτό και τ’ άφησα για το τέλος. Μπορεί σε κάποια σημεία να φαντάζουν ελαφρώς ηθικοπλαστικά, όμως αν τα κρίνουμε με ώριμη σκέψη, θα διαπιστώσουμε ότι είναι σωστά. Επίκαιρα, διδακτικά, μα πάνω απ’ όλα καυστικά! Και δεν απευθύνονται τόσο στα παιδιά που ίσως και να μην είναι ακόμα σε θέση να κατανοήσουν την αμήχανη κοινωνία στην οποία ζούνε, όσο σε ‘μας τους μεγαλύτερους. Ή για να γίνω πιο σαφής, απευθύνονται στη σύγχρονη, ενήλικη κοινωνία, η οποία βαδίζοντας σε λάθος στερεότυπα, οδηγεί, όχι μόνο τον ίδιο της τον εαυτό, αλλά και τα παιδιά της στον υπερκαταναλωτισμό και στην υπερβολή, ξεφεύγοντας από τα πλάνα της σωστής ανατροφής. Τέτοιου είδους μηνύματα σπανίζουν στον σύγχρονο κινηματογράφο και μόνο και μόνο γι’ αυτό αξίζει τα συγχαρητήρια όλων. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, αλλά σε σωστές δόσεις και με το σωστό timing ο Burton, καταφέρνει να περάσει αυτό που ήθελε.
Άλλη μια όμορφη κι εμπνευσμένη ιστορία από τον Burton. Άλλος ένας στυλιζαρισμένος και φανταστικός κόσμος, με σεβασμό στο πρωτότυπο υλικό, παρά τις όποιες προσθήκες. Αιχμηρά μηνύματα και εικαστική ομορφιά γεμάτη τραγούδι και χρώμα, συνθέτουν το σχεδόν τέλειο αποτέλεσμα. Αν κι οι μαγικοί κόσμοι του Burton μαγεύουν περισσότερο στη μεγάλη οθόνη, αν δεν έχετε δει την ταινία στο σινεμά, κάντε το τουλάχιστον στο σπίτι σας.
Βαθμολογία 8,5/10
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Ο Τσάρλι Και Το Εργοστάσιο Σοκολάτας
Είδος: Φαντασίας
Σκηνοθέτης: Tim Burton
Πρωταγωνιστές: Johnny Depp, Freddie Highmore, David Kelly, Anna Sophia Robb, Julia Winter, Jordan Fry, Philip Wiegratz
Μουσική: Danny Elfan
Παραγωγή: 2005
Διάρκεια: 115’
Επίσημο site:
http://chocolatefactorymovie.warnerbros.com/
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Ο Τσάρλι Και Το Εργοστάσιο Σοκολάτας
Είδος: Φαντασίας
Σκηνοθέτης: Tim Burton
Πρωταγωνιστές: Johnny Depp, Freddie Highmore, David Kelly, Anna Sophia Robb, Julia Winter, Jordan Fry, Philip Wiegratz
Μουσική: Danny Elfan
Παραγωγή: 2005
Διάρκεια: 115’
Επίσημο site:
http://chocolatefactorymovie.warnerbros.com/










13 Σχόλια:
GIA MIA AKOMA FORA O BURTON ME THN EMPEIRIA KAI TH FANTASIA TOY FYIAXNEI EBA YPEROXO PARAMYTHI GIA MIKROYS KAI MEGALOYS.EINAI APISTEYTO TO POSO APLOIKA PERNAEI TA MHNYMATA POY THELEI XWRIS NA THELEI NA ENTYPWSIASEI ME FTHNA KINHMATOGRAFIKA KOLPA.
ta xronia mou polla :)
@ Roadartist καλημέρα και τα χρόνια μου πολλά (έστω και κάπως καθυστερημένα). Να 'σαι πάντα καλά! :)
@ Kioy, χρόνια πολλά και καλά και σε 'σένα! :)
Χαίρομαι που τα ξαναλέμε, αλλά δυστυχώς δε μπορώ να διαβάσω το σχόλιο σου, καθώς έχει φτάσει σε μια περίεργη μορφή χαρακτήρων από κουτάκια. :(
Επιστρέφω με δεύτερη απόπειρα!
Χρόνια πολλά μα κυρίως καλά Γιώτα μου!
Λοιπόν, ο Tim, σε αυτή την ταινία για μένα δίνει ρέτστα! Χωρίς να συμβιβάζεται με τα studiaka μοτίβο όπως σωστά αναφέρεις περνάει μια βαθιά και προσιτή ανάλυση της σύγχρονης κοινωνίας που χαρακτηρίζεται από ανταγωνισμό, από μορφολογικά εντυπωσιακά κολήματα ανεύ περιεχομένου που παρουσιάζονται σαν ο δρόμος προς την αρετή! Μακρυά από τη απλότητα, από την λιτότητα και αποπροσανατολισμένη από την βαθύτερη σκέψη! Στον καθένα η ταινία ανήγει διάφορα παραθυράκια! Δεν θα μακρυγορήσω άλλο, έχω εκφραστεί εκτενέστερα στο blog μου, πάντως κατά βάση συμφωνώ με όσα αναφέρεις!
Πολλά φιλά, και με ευτυχία να μπει ο νέος χρόνος!
Πολλά φιλιά και σ' εσένα Kioy κι ο νέος χρόνος να είναι ακόμα πιο όμορφος, ακόμα πιο υγιής κι ακόμα πιο δημιουργικός από τον προηγούμενο! Καλή χρονιά!
katapliktikos o tzoni ntep!episis mou arese kai o pappous tou tsarli pou ton sinodeuse sto ergostasio
@ Απλά λατρεύουμε Depp... :)
αυτο το εργο ειναι σουπερ επιδει παιζει ο τζονη ντεπ
ειναι μαλακια. το χειροτερο εργο που εχω δει ποτε
Χριστίνα, δεν συμφωνώ! Το να λέμε ότι ένα έργο είναι απλά μαλακία, χωρίς καν να εξηγούμε τους λόγους που το πιστεύουμε αυτό, πόσο μάλλον όταν δεν είναι, ακούγεται κάπως! :)
Η ταινία είναι σκέτη γλύκα, κυριολεκτικά!:-)Μπορεί να μην έχει την σκοτεινή και κάπως διεστραμμένη ατμόσφαιρα που συνηθίζει ο Μπάρτον στα έργα του(τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως) όμως, ως παραμύθι, αναδυκνείει ενδιαφέρουσες πλευρές του βιβλίου.Αυτή τη φορά το σκοτάδι μέσα στο γελαστό, ζαχαρωτό κόσμο έισέρχεται με πιο υπόγειο τρόπο, μέσω των κακοαναθρεμμένων παιδιών(αληθινά τερατάκια της σύγχρονης κοινωνίας) όσο και με τον τελείως απρόσωπο και μυστηριώδη τιμωρό Γουόνκα(ο τρόμος του κλόουν).
Βάγια
@ Βάγια, είναι ένα σκοτεινό, υπέροχο παραμύθι, σκληρό κάποιες φορές, αλλά με εξαιρετικά μηνύματα και μαθήματα ζωής.
Λοιπον, αν στην ταινια του 2005 βαζω ένα αριστα, στην παλαιοτερη εκδοση, αυτή του 1971 δηλαδή, βαζω αριστα με τονο!Ο λογοι;; Πολλοι!!!Πρωτον, στην πρωτη κινηματογραφικη εκδοση, βλέπουμε φαντασμαγορια αλλα όχι υπερβολικη.Βλεπουμε ένα σοκολατοποιο όχι ιδιαιτερα εκκεντρικο και ψυχρο, αλλα εγκαρδιο, ευγενικο που χαμογελάει, τραγουδάει, παιζει, απολαμβανει στην αρχη της ξενάγησης τα ζαχαρωτα του.Τα κακομαθημένα παιδια είναι απλως κακομαθημένα κι όχι τοσο "τερατα"οπως στη δευτερη ταινια.Ο δε Τσαρλι, ναι μεν είναι ένα καλοκαρδο φτωχο παιδι, αλλα όχι αυτό το μαζεμενο, ταπεινο χαμομηλακι,τον βλέπουμε με θαρρος να δοκιμαζει τις λιχουδιες, να κανει κι αυτος μια αθωα παρασπονδια(δοκιμαζει το αεριουχο ποτο που τον κανει να πεταει)αλλα στο τελος είναι ο νικητης, μιας που αποδειχτηκε πιο σωστος απ τους υπολοιπους.Αν σας δοθεί η ευκαιρια, δειτε την παλια βερσιον του 1971 με τον Τζιν Γουαιλντερ και καντε συγκριση!!!
Δημοσίευση σχολίου