Συνοπτική περίληψη του έργου:
Η Miranda Gray εργάζεται σε ψυχιατρικές φυλακές γυναικών. Συνεπής, μετρημένη κι έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη μόνο στη δύναμη της λογικής προσπαθεί να βοηθήσει τις ασθενείς της.
Όλα αυτά όμως θ’ ανατραπούν όταν μια μέρα θα ξυπνήσει έγκλειστη σ’ ένα κελί της ίδιας ψυχιατρικής φυλακής, κατηγορούμενη για τη στυγερή δολοφονία του συζύγου της.
Εκείνη όμως δεν έχει την παραμικρή ανάμνηση των πράξεών της και πρέπει να προσπαθήσει να καταλάβει τι έχει συμβεί, ποιος είναι ο πραγματικός δολοφόνος κι όλα αυτά με τη βοήθεια από το φάντασμα μιας νεαρής κοπέλας.
Προσωπική άποψη:
Μετά την “Έκτη Αίσθηση” ήρθε η συντέλεια. Πληθώρα ταινιών όπου οι πρωταγωνιστές βλέπουν, συνομιλούν ή έχουν οποιαδήποτε άλλη επαφή με νεκρούς άρχισαν η μία μετά την άλλη να κατακλύζουν τις οθόνες μας. Το αποτέλεσμα όμως δεν είναι πάντα το ίδιο εντυπωσιακό, ούτε το ίδιο εμφάνταστο όπως στην πρώτη. Η αλήθεια είναι πως δεν το είχα δει σινεμά. Τα πολλά υποσχόμενα trailer μου προκαλούν κρίση πανικού, αφού τις περισσότερες φορές το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Και χαίρομαι που τελικά το σκέφτηκα έτσι.
Λοιπόν, για να μην παρεξηγηθώ, η ταινία δεν είναι για το καλάθι των αχρήστων. Αυτό όμως δεν την κατατάσσει ανάμεσα στις υπόλοιπες σε τέτοια θέση ώστε να μπορεί να ξεχωρίσει. Κι είναι πραγματικά κρίμα γιατί ενώ ξεκινάει με πολύ καλές προδιαγραφές καταλήγει να γίνει μπαρούφα. Σκοτεινές γκριζόχρωμες αποχρώσεις, μινιμαλιστικό περιβάλλον μιας φυλακής ψυχασθενών τροφίμων, δημιουργούν μια υποβλητική ατμόσφαιρα και το κλίμα μυστηρίου αρχίζει να εξαπλώνεται. Κι αρχίζουμε ν’ αναρωτιόμαστε. Η Gray είναι μια τρελή που σκοτώσε τον άντρα της και τώρα δεν θυμάται τίποτα ή κάποιος της την έχει στήσει; Κι εκεί που αρχίζουμε να τείνουμε προς το ένα, ξαφνικά αρχίζουμε να τείνουμε προς το άλλο (έστω κι αν μέσα μας ξέρουμε εξαρχής ότι είναι αθώα).
Αρκετά είναι τα ερωτήματα τα οποία δημιουργούνται και μένουν αναπάντητα μέχρι και λίγο πριν το τέλος. Και καλύτερα να έμεναν αναπάντητα! Γιατί αυτό; Για τον απλούστατο λόγο ότι όταν έρχεται η ώρα να δοθούν οι απαραίτητες απαντήσεις, γινόμαστε μάρτυρες μιας σειράς από μπουρδολογίες. Οι λύσεις αυτές είναι απλά εύκολες και κοινότυπες! Η έννοια του κλισέ σε όλο της το μεγαλείο. Στο μεγαλύτερο μέρος της η ταινία λειτουργεί ως ένα αρκετά καλοδουλεμένο ψυχολογικό θρίλερ. Την κρίσιμη όμως ώρα της λύτρωσης όλα αυτά γκρεμίζονται κι αισθάνεσαι λες και σε πλάκωσε τοίχος. Απογοητευτικές λύσεις που δυστυχώς αναπόφευκτα οδηγούν στην προβλεπόμενη έκβαση του τελευταίου μισάωρου, μειώνοντας αισθητά την μέχρι τότε υπάρχουσα δυναμική.
Δεν ξέρω τι μπορεί να περιμένει κανείς ερμηνευτικά από τέτοιες ταινίες. Προσωπικά περιμένω κάτι! Να με πείσει αυτός που πρωταγωνιστεί ότι νιώθει, ότι βιώνει το φόβο κι όχι απλά ότι βρίσκεται στο πλατό γιατί κάποιος καλοθελητής της παραγωγής του έχωσε μερικά εκατομμύρια δολάρια στην τσέπη. Ε, λοιπόν αυτό ζητούσα και δεν το εισέπραξα! Μπορεί κάποιοι να θεωρούν την Halle Beery μια πολύ καλή ηθοποιό. Προσωπικά δε μου λέει τίποτα το ιδιαίτερο. Ούτε το μου λέει κάτι το ότι κέρδισε ένα Oscar, ούτε ότι μπορεί να έχει και κάποιες συμπαθητικές ερμηνείες στο ενεργητικό της, ούτε ότι κάποιοι τη θεωρούν σύμβολο του sex. Ακόμα κι όλα αυτά μαζί δεν σε κάνουν ούτε συμπαθή και πολύ περισσότερο μεγάλο ηθοποιό. Για να ολοκληρώσω, είδα απλά μια ακόμα πανικοβλημένη πρωταγωνίστρια να τρέχει πάνω-κάτω ουρλιάζοντας χωρίς λόγο. Η Penelope Cruz απ’ την άλλη, αν και με ψιλοεκνευρίζουν τα αγγλικά της, με έπεισε περισσότερο ως ψυχασθενής τρόφιμος των φυλακών, έχοντας μια ομολογουμένως φυσική τρέλα στο μάτι της.
Για να τελειώνω, γιατί έχω και ημικρανία, είτε το δείτε, είτε όχι, είτε ήδη το έχετε δει, δεν έχετε να χάσετε κάτι ιδιαίτερο, αλλά ούτε και να κερδίσετε κάτι ιδιαίτερο. Πρόκειται απλά για άλλη μια ταινία του σωρού που το trailer αποδεικνύεται πολύ πιο ενδιαφέρον από την ίδια την ταινία συνολικά. Η επιλογή είναι δική σας.
Η Miranda Gray εργάζεται σε ψυχιατρικές φυλακές γυναικών. Συνεπής, μετρημένη κι έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη μόνο στη δύναμη της λογικής προσπαθεί να βοηθήσει τις ασθενείς της.
Όλα αυτά όμως θ’ ανατραπούν όταν μια μέρα θα ξυπνήσει έγκλειστη σ’ ένα κελί της ίδιας ψυχιατρικής φυλακής, κατηγορούμενη για τη στυγερή δολοφονία του συζύγου της.
Εκείνη όμως δεν έχει την παραμικρή ανάμνηση των πράξεών της και πρέπει να προσπαθήσει να καταλάβει τι έχει συμβεί, ποιος είναι ο πραγματικός δολοφόνος κι όλα αυτά με τη βοήθεια από το φάντασμα μιας νεαρής κοπέλας.
Προσωπική άποψη:
Μετά την “Έκτη Αίσθηση” ήρθε η συντέλεια. Πληθώρα ταινιών όπου οι πρωταγωνιστές βλέπουν, συνομιλούν ή έχουν οποιαδήποτε άλλη επαφή με νεκρούς άρχισαν η μία μετά την άλλη να κατακλύζουν τις οθόνες μας. Το αποτέλεσμα όμως δεν είναι πάντα το ίδιο εντυπωσιακό, ούτε το ίδιο εμφάνταστο όπως στην πρώτη. Η αλήθεια είναι πως δεν το είχα δει σινεμά. Τα πολλά υποσχόμενα trailer μου προκαλούν κρίση πανικού, αφού τις περισσότερες φορές το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Και χαίρομαι που τελικά το σκέφτηκα έτσι.
Λοιπόν, για να μην παρεξηγηθώ, η ταινία δεν είναι για το καλάθι των αχρήστων. Αυτό όμως δεν την κατατάσσει ανάμεσα στις υπόλοιπες σε τέτοια θέση ώστε να μπορεί να ξεχωρίσει. Κι είναι πραγματικά κρίμα γιατί ενώ ξεκινάει με πολύ καλές προδιαγραφές καταλήγει να γίνει μπαρούφα. Σκοτεινές γκριζόχρωμες αποχρώσεις, μινιμαλιστικό περιβάλλον μιας φυλακής ψυχασθενών τροφίμων, δημιουργούν μια υποβλητική ατμόσφαιρα και το κλίμα μυστηρίου αρχίζει να εξαπλώνεται. Κι αρχίζουμε ν’ αναρωτιόμαστε. Η Gray είναι μια τρελή που σκοτώσε τον άντρα της και τώρα δεν θυμάται τίποτα ή κάποιος της την έχει στήσει; Κι εκεί που αρχίζουμε να τείνουμε προς το ένα, ξαφνικά αρχίζουμε να τείνουμε προς το άλλο (έστω κι αν μέσα μας ξέρουμε εξαρχής ότι είναι αθώα).
Αρκετά είναι τα ερωτήματα τα οποία δημιουργούνται και μένουν αναπάντητα μέχρι και λίγο πριν το τέλος. Και καλύτερα να έμεναν αναπάντητα! Γιατί αυτό; Για τον απλούστατο λόγο ότι όταν έρχεται η ώρα να δοθούν οι απαραίτητες απαντήσεις, γινόμαστε μάρτυρες μιας σειράς από μπουρδολογίες. Οι λύσεις αυτές είναι απλά εύκολες και κοινότυπες! Η έννοια του κλισέ σε όλο της το μεγαλείο. Στο μεγαλύτερο μέρος της η ταινία λειτουργεί ως ένα αρκετά καλοδουλεμένο ψυχολογικό θρίλερ. Την κρίσιμη όμως ώρα της λύτρωσης όλα αυτά γκρεμίζονται κι αισθάνεσαι λες και σε πλάκωσε τοίχος. Απογοητευτικές λύσεις που δυστυχώς αναπόφευκτα οδηγούν στην προβλεπόμενη έκβαση του τελευταίου μισάωρου, μειώνοντας αισθητά την μέχρι τότε υπάρχουσα δυναμική.
Δεν ξέρω τι μπορεί να περιμένει κανείς ερμηνευτικά από τέτοιες ταινίες. Προσωπικά περιμένω κάτι! Να με πείσει αυτός που πρωταγωνιστεί ότι νιώθει, ότι βιώνει το φόβο κι όχι απλά ότι βρίσκεται στο πλατό γιατί κάποιος καλοθελητής της παραγωγής του έχωσε μερικά εκατομμύρια δολάρια στην τσέπη. Ε, λοιπόν αυτό ζητούσα και δεν το εισέπραξα! Μπορεί κάποιοι να θεωρούν την Halle Beery μια πολύ καλή ηθοποιό. Προσωπικά δε μου λέει τίποτα το ιδιαίτερο. Ούτε το μου λέει κάτι το ότι κέρδισε ένα Oscar, ούτε ότι μπορεί να έχει και κάποιες συμπαθητικές ερμηνείες στο ενεργητικό της, ούτε ότι κάποιοι τη θεωρούν σύμβολο του sex. Ακόμα κι όλα αυτά μαζί δεν σε κάνουν ούτε συμπαθή και πολύ περισσότερο μεγάλο ηθοποιό. Για να ολοκληρώσω, είδα απλά μια ακόμα πανικοβλημένη πρωταγωνίστρια να τρέχει πάνω-κάτω ουρλιάζοντας χωρίς λόγο. Η Penelope Cruz απ’ την άλλη, αν και με ψιλοεκνευρίζουν τα αγγλικά της, με έπεισε περισσότερο ως ψυχασθενής τρόφιμος των φυλακών, έχοντας μια ομολογουμένως φυσική τρέλα στο μάτι της.
Για να τελειώνω, γιατί έχω και ημικρανία, είτε το δείτε, είτε όχι, είτε ήδη το έχετε δει, δεν έχετε να χάσετε κάτι ιδιαίτερο, αλλά ούτε και να κερδίσετε κάτι ιδιαίτερο. Πρόκειται απλά για άλλη μια ταινία του σωρού που το trailer αποδεικνύεται πολύ πιο ενδιαφέρον από την ίδια την ταινία συνολικά. Η επιλογή είναι δική σας.
Βαθμολογία 3,5/10
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Gothika
Είδος: Θρίλερ
Σκηνοθέτης: Mathieu Kassovitz
Πρωταγωνιστές: Halle Berry, Penelope Cruz, Robert Downey Jr., Charles S. Dutton, Bernard Hill
Παραγωγή: 2004
Διάρκεια: 95’
Επίσημο site:
http://www.gothikamovie.warnerbros.com/
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Gothika
Είδος: Θρίλερ
Σκηνοθέτης: Mathieu Kassovitz
Πρωταγωνιστές: Halle Berry, Penelope Cruz, Robert Downey Jr., Charles S. Dutton, Bernard Hill
Παραγωγή: 2004
Διάρκεια: 95’
Επίσημο site:
http://www.gothikamovie.warnerbros.com/
4 Σχόλια:
MHPWS EISAI LIGO AYSTHRH?KALO HTAN!ARKETA ENDIAFERON!EIDIKA H ANATROPH ME TON ANTRA THS HTAN POLY KALH!
Δεν θα έλεγα ότι είμαι αυστηρή. Ίσως απλά να μην έγινα κατανοητή. Σίγουρα δεν είναι και για κλωτσιές, αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορεί να συγκριθεί με άλλα του είδους. Ευτυχώς ή δυστυχώς έχουμε πολύ καλύτερα δέιγματα τρόμου απ' αυτό, όπου πέφτει θύμα της προβλεψιμότητάς του κι των λοιπών που αναφέρω.
Δεν λέει και τίποτα έχεις δίκιο. Ειδικά για τον σκηνοθέτη του La Haine αυτά είναι ταινιάκια της πλάκας. Κρίμα για τον Kassovitz. Θα τον δούμε τώρα και με το Babylon A.D. αλλά δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος
@ Ούτε εγώ είμαι αισιόδοξη zamuc. Δυστυχώς, συνήθως, όταν σε πάρει η κατρακύλα, δύσκολα επανέρχεσαι με κάτι δυνατό.
Δημοσίευση σχολίου