Συνοπτική περίληψη του έργου:
Ο επιχειρηματίας Russell Franklin χρηματοδοτεί την έρευνα μιας νεαρής γιατρού σχετικά με τις δυνατότητες θεραπείας της νόσου Alsheimer και γενικότερα των ασθενειών του ανθρώπινου εγκέφαλου.
Η έρευνα διεξάγεται στη μέση του ωκεανού, επάνω σε ένα πλωτό σύμπλεγμα κτιρίων και περιφραγμένων δεξαμενών, με πειραματόζωα καρχαρίες που δεν παρουσιάζουν σε κανένα σημείο της ζωής τους εγκεφαλικές απώλειες.
Με την ανθρώπινη επέμβαση για τις ανάγκες της ερευνάς ο εγκέφαλος τους διoγκώνεται για να παράγει περισσότερες πρωτεΐνες, αλλά η πρώτη παρενέργεια του πειράματος αυτού είναι το να γίνουν οι καρχαρίες πιο έξυπνοι.
Αμέσως μετά τη διεξαγωγή ενός πειράματος, που πιστοποιεί την ορθότητα της ερευνάς και των πειραμάτων, θα συμβεί ένα ατύχημα, το οποίο θα καταστήσει όλους τους ανθρώπους θηράματα πάνω στο φλεγόμενο και βυθιζόμενο πλωτό σύμπλεγμα.
Προσωπική άποψη:
Η συγκεκριμένη ταινία έχει όλα εκείνα τα στοιχεία όπου θα μπορούσαν να φέρουν σε σύγχυση τον οργανισμό μου, καθώς αξιοποιεί ότι προσωπικά φοβάμαι. Δεν μου αρέσουν οι κλειστοφοβικοί χώροι, με ανατριχιάζει η ιδέα να βρεθώ δίπλα σε έναν καρχαρία που μπορεί να με ξεσκίσει σε δεύτερα και μαζί με το να καώ, το να πνιγώ μου φαντάζει ως ένας απ’ τους πιο αποτρόπαιους θανάτους.
Ο Harlin σίγουρα δεν ήρθε να επιδείξει κάτι το καινούργιο, κάτι το πρωτότυπο. Ακολουθώντας όμως την επιτυχημένη πεπατημένη των “Alien” και “Jaws”, δημιουργεί μια κλειστοφοβική περιπέτεια τρόμου, με συνδυασμό όλων εκείνων των στοιχείων που αγαπήθηκαν στις προαναφερθείσες ταινίες. Την δράση, την γεμάτη αγωνία για επιβίωση καταδίωξη και φυσικά, λίτρα αίματος που αλλάζουν το χρώμα στο υδάτινο σκηνικό.
Αυτή τη φορά οι ήρωες δεν τοποθετούνται κατά Spielberg σε κάποια ηλιόλουστη παραλία όπου δέχονται επιθέσεις κάνοντας surfing. Εκεί θα μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης αν και ο φόβος υποβόσκει και δεν ξέρεις προς τα που ακριβώς πρέπει να κινηθείς. Αυτή τη φορά το περιβάλλον δράσης, κατασκευασμένο από ανθρώπους, με πολλαπλά δωμάτια και διαδρόμους, αν και φαινομενικά μοιάζει με έναν λαβύρινθο όπου οι άνθρωποι παίζουν στην έδρα τους οι ρόλοι αντιστρέφονται και όσα δημιούργησαν λειτουργούν γι’ αυτούς σαν μια παγίδα θανάτου.
Και περιέργως ο θάνατος δεν κάνει διακρίσεις. Ελάχιστοι είναι αυτοί που θα καταφέρουν τελικά να επιβιώσουν και αρκετοί πρωταγωνιστές χάνουν τη ζωή τους στην πορεία και το καλό είναι πως συμβαίνει εκεί και με τρόπο που σε καμία περίπτωση δεν περιμένεις. Αντίθετα βέβαια, οι φονικοί καρχαρίες παρά την μανία τους για σάρκα, αποδεικνύονται τελικά πολύ ευάλωτοι, κάτι που χαλάει την εντυπωσιακή βίαιη και ανθεκτική εικόνα τους.
Το μοντάζ είναι ιδιαίτερα νευρικό κι αγχωτικό και οι σκοτεινές γωνίες λήψεις με τα υποβρύχια πλάνα κόβουν την ανάσα, έστω και σε κάποια σημεία χάνουν τον ρεαλισμό τους. Αυτό επεκτείνει την αγωνία και συνδυασμό με την άψογα λειτουργική μουσική επένδυση και ηχητικά εφέ, που άλλοτε μακρόσυρτες κι άλλοτε βασανιστικά νεκρικές κι αθόρυβες, συντροφεύουν τους ήρωες προς την επιφάνεια και κατά συνέπεια προς την επιβίωσή τους.
Οι πρωταγωνιστές μπορεί να μην είναι πρώτης κλάσης, με εξαίρεση τον Samuel Jackson που αποτελεί και τον κράχτη της ιστορίας, αφού είναι από τους πρώτους που πολύ εντυπωσιακά γίνεται μεζές για τους καρχαρίες, ωστόσο έχουν το prestige εκείνο που χρειάζονται οι ήρωες και οι αντιήρωες, αυτοί με θάρρος και οι δειλοί της υπόθεσης. Μπορούμε να ξεχωρίσουμε κάπως τον Jane λόγω ποντικιών και τρεξίματος που έριξε καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου παριστάνοντας τον ήρωα.
Το “Deep Blue Sea” πετυχαίνει αυτό που είχε σκοπό από την αρχή έως και σε εντυπωσιακό βαθμό θα μπορούσαμε να πούμε. Μια καλοστημένη και καλοκουρδισμένη μηχανή αναπαραγωγής φόβου, σε συνδυασμό με την επιστήμη, όσο παράλογη και αν φαντάζει αυτή στα μάτια μας, και την αγωνία σ’ έναν αγώνα δρόμου με σκοπό την επιβίωση. Θα προτιμούσα λίγο πιο ρεαλιστικούς τους αιμοβόρους καρχαρίες, όμως κατά τ’ άλλα, το κλίμα του έργου υποστηρίζεται αρκετά καλά από άποψη φωτογραφίας κι αισθητικής στο μοντάζ. Δεν πρόκειται για το νέο “Jaws” σε καμία περίπτωση, όμως δεν παύει να είναι μια περιπέτεια που θα σαν κρατήσει σε αγωνία μέχρι τέλους.
Βαθμολογία 8/10
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Βαθιά Άγρια Θάλασσα
Είδος: Περιπέτεια
Σκηνοθέτης: Renny Harlin
Πρωταγωνιστές: Thomas Jane, Saffron Burrows, Samuel L. Jackson, Jacqueline McKenzie, Michael Rapaport, Aida Turturro
Παραγωγή: 1999
Διάρκεια: 104’
Επίσημο site:
http://deepbluesea.warnerbros.com/
Ο επιχειρηματίας Russell Franklin χρηματοδοτεί την έρευνα μιας νεαρής γιατρού σχετικά με τις δυνατότητες θεραπείας της νόσου Alsheimer και γενικότερα των ασθενειών του ανθρώπινου εγκέφαλου.
Η έρευνα διεξάγεται στη μέση του ωκεανού, επάνω σε ένα πλωτό σύμπλεγμα κτιρίων και περιφραγμένων δεξαμενών, με πειραματόζωα καρχαρίες που δεν παρουσιάζουν σε κανένα σημείο της ζωής τους εγκεφαλικές απώλειες.
Με την ανθρώπινη επέμβαση για τις ανάγκες της ερευνάς ο εγκέφαλος τους διoγκώνεται για να παράγει περισσότερες πρωτεΐνες, αλλά η πρώτη παρενέργεια του πειράματος αυτού είναι το να γίνουν οι καρχαρίες πιο έξυπνοι.
Αμέσως μετά τη διεξαγωγή ενός πειράματος, που πιστοποιεί την ορθότητα της ερευνάς και των πειραμάτων, θα συμβεί ένα ατύχημα, το οποίο θα καταστήσει όλους τους ανθρώπους θηράματα πάνω στο φλεγόμενο και βυθιζόμενο πλωτό σύμπλεγμα.
Προσωπική άποψη:
Η συγκεκριμένη ταινία έχει όλα εκείνα τα στοιχεία όπου θα μπορούσαν να φέρουν σε σύγχυση τον οργανισμό μου, καθώς αξιοποιεί ότι προσωπικά φοβάμαι. Δεν μου αρέσουν οι κλειστοφοβικοί χώροι, με ανατριχιάζει η ιδέα να βρεθώ δίπλα σε έναν καρχαρία που μπορεί να με ξεσκίσει σε δεύτερα και μαζί με το να καώ, το να πνιγώ μου φαντάζει ως ένας απ’ τους πιο αποτρόπαιους θανάτους.
Ο Harlin σίγουρα δεν ήρθε να επιδείξει κάτι το καινούργιο, κάτι το πρωτότυπο. Ακολουθώντας όμως την επιτυχημένη πεπατημένη των “Alien” και “Jaws”, δημιουργεί μια κλειστοφοβική περιπέτεια τρόμου, με συνδυασμό όλων εκείνων των στοιχείων που αγαπήθηκαν στις προαναφερθείσες ταινίες. Την δράση, την γεμάτη αγωνία για επιβίωση καταδίωξη και φυσικά, λίτρα αίματος που αλλάζουν το χρώμα στο υδάτινο σκηνικό.
Αυτή τη φορά οι ήρωες δεν τοποθετούνται κατά Spielberg σε κάποια ηλιόλουστη παραλία όπου δέχονται επιθέσεις κάνοντας surfing. Εκεί θα μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης αν και ο φόβος υποβόσκει και δεν ξέρεις προς τα που ακριβώς πρέπει να κινηθείς. Αυτή τη φορά το περιβάλλον δράσης, κατασκευασμένο από ανθρώπους, με πολλαπλά δωμάτια και διαδρόμους, αν και φαινομενικά μοιάζει με έναν λαβύρινθο όπου οι άνθρωποι παίζουν στην έδρα τους οι ρόλοι αντιστρέφονται και όσα δημιούργησαν λειτουργούν γι’ αυτούς σαν μια παγίδα θανάτου.
Και περιέργως ο θάνατος δεν κάνει διακρίσεις. Ελάχιστοι είναι αυτοί που θα καταφέρουν τελικά να επιβιώσουν και αρκετοί πρωταγωνιστές χάνουν τη ζωή τους στην πορεία και το καλό είναι πως συμβαίνει εκεί και με τρόπο που σε καμία περίπτωση δεν περιμένεις. Αντίθετα βέβαια, οι φονικοί καρχαρίες παρά την μανία τους για σάρκα, αποδεικνύονται τελικά πολύ ευάλωτοι, κάτι που χαλάει την εντυπωσιακή βίαιη και ανθεκτική εικόνα τους.
Το μοντάζ είναι ιδιαίτερα νευρικό κι αγχωτικό και οι σκοτεινές γωνίες λήψεις με τα υποβρύχια πλάνα κόβουν την ανάσα, έστω και σε κάποια σημεία χάνουν τον ρεαλισμό τους. Αυτό επεκτείνει την αγωνία και συνδυασμό με την άψογα λειτουργική μουσική επένδυση και ηχητικά εφέ, που άλλοτε μακρόσυρτες κι άλλοτε βασανιστικά νεκρικές κι αθόρυβες, συντροφεύουν τους ήρωες προς την επιφάνεια και κατά συνέπεια προς την επιβίωσή τους.
Οι πρωταγωνιστές μπορεί να μην είναι πρώτης κλάσης, με εξαίρεση τον Samuel Jackson που αποτελεί και τον κράχτη της ιστορίας, αφού είναι από τους πρώτους που πολύ εντυπωσιακά γίνεται μεζές για τους καρχαρίες, ωστόσο έχουν το prestige εκείνο που χρειάζονται οι ήρωες και οι αντιήρωες, αυτοί με θάρρος και οι δειλοί της υπόθεσης. Μπορούμε να ξεχωρίσουμε κάπως τον Jane λόγω ποντικιών και τρεξίματος που έριξε καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου παριστάνοντας τον ήρωα.
Το “Deep Blue Sea” πετυχαίνει αυτό που είχε σκοπό από την αρχή έως και σε εντυπωσιακό βαθμό θα μπορούσαμε να πούμε. Μια καλοστημένη και καλοκουρδισμένη μηχανή αναπαραγωγής φόβου, σε συνδυασμό με την επιστήμη, όσο παράλογη και αν φαντάζει αυτή στα μάτια μας, και την αγωνία σ’ έναν αγώνα δρόμου με σκοπό την επιβίωση. Θα προτιμούσα λίγο πιο ρεαλιστικούς τους αιμοβόρους καρχαρίες, όμως κατά τ’ άλλα, το κλίμα του έργου υποστηρίζεται αρκετά καλά από άποψη φωτογραφίας κι αισθητικής στο μοντάζ. Δεν πρόκειται για το νέο “Jaws” σε καμία περίπτωση, όμως δεν παύει να είναι μια περιπέτεια που θα σαν κρατήσει σε αγωνία μέχρι τέλους.
Βαθμολογία 8/10
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Βαθιά Άγρια Θάλασσα
Είδος: Περιπέτεια
Σκηνοθέτης: Renny Harlin
Πρωταγωνιστές: Thomas Jane, Saffron Burrows, Samuel L. Jackson, Jacqueline McKenzie, Michael Rapaport, Aida Turturro
Παραγωγή: 1999
Διάρκεια: 104’
Επίσημο site:
http://deepbluesea.warnerbros.com/
12 Σχόλια:
Νομίζω πως σε ότι έχει να κάνει με τα ειδικά εφέ ότι είσαι αυστηρή.Μην ξεχνάμε ότι η ταινία γυρίστηκε σχεδόν μια δεκαετία πίσω όπου το web design δεν ήταν όπως σήμερα.
@ George δεν αντιλέγω σ' αυτό που λες, όμως θεωρώ ότι το "Jaws" αν μπορούμε να κάνουμε κάποια σύγκριση στα τεχνολογικά μέσα, παρά που είναι ακόμα πιο περασμένης εποχής, άρα μικρότερης εξέλιξης στο τομέα των εφέ, είναι πιο ρεαλιστικά.
Το "Deep blue sea" στην ουσία είναι ένα ποιοτικό b-movie. Αυτό είναι το μόνο που θέλω να προσθέσω, καθώς το κείμενό σου είναι αρκετά κατατοπισμένο και απεικονίζει αυτό που είναι η ταινία και συμφωνώ απόλυτα. Οι καρχαρίες φαίνονται κάπως ψεύτικοι, αλλά όλες αυτές οι κλειστοφοβικές και περιπετειώδεις σκηνές αγωνίας και ανατριχίλας, μαζί με την ικανοποιητική εικόνα, γλιτώνουν αυτό το αρνητικό. Όσον αφορά τους χαρακτήρες οι μόνοι, που κυρίως ξεχωρίζουν σεναριακά είναι οι Thomas Jane (Carter Blake), λόγω ποντικιών και τρεξίματος όπως λες, και για μένα οι Saffron Burrows (Susan McCallister) και LL Cool J (Sherman Dudley).
Να τονίσω ότι δεν υπάρχει λόγω σύγκρισης "Deep blue sea" και "Jaws". Εντάξει, αναφέρονται σε καρχαρίες και οι δύο όμως άλλη χάρη έχει το ένα και άλλη το άλλο. Είναι κρίμα να παραλληλίζουν κάποιοι τα ασύγκριτα. Αυτά τα ολίγα. Και καλή Ανάσταση!!!
"Deep blue sea"=7/10
@ Χρόνια πολλά και καλά Trevor.
Σίγουρα οι 2 ταινίες είναι διαφορετικές όμως, έχουν έναν κοινό άξονα μέσω του οποίου προσπαθούν να καλλιεργήσουν τον φόβο. Ίσως εκεί να έγκειται και η όποια σύγκριση. Πάντως από θέμα εφέ, μάλλον με απογοήτευσε.
Ναι, και τα δύο αναφέρονται σε καρχαρίες. Από εκεί και έπειτα κινούνται σε διαφορετική πορεία.
Όσον αφορά για τα εφέ του "Deep blue sea" δεν είναι και τα καλύτερα (ίσως επειδή δεν υπήρχε ο ανάλογος προϋπολογισμός), ειδικά στο τρόπο απεικόνισης των καρχαριών, όμως η συνολική εικόνα είναι καλή. Μιλώ για την απεικόνιση της δράσης, της έντασης και του βυθισμένου εργαστηρίου.
Επίσης, για τους πιο trash σινεφίλ προτείνω το -κάπως- ανεκδιήγητο "Raging sharks".
@ Trevor βλέπουμε τα πάντα. Γιατί όχι και αυτό; ;)
Προτέινω το "Raging sharks", διότι έχει κοινά σημεία με το "Deep blue sea", απλά είναι αρκετά trash.
@ Trevor θα την έχω στα υπ' όψιν! :)
Μπααα, ασ'το καλύτερα. Αξίζει να τη δεις μια νύχτα καταστροφής και απόλυτης παρακμής. Αν βλέπεις b-movies πάντως, δεν έχεις να χάσεις κάτι. :)
@ Trevor δεν έχω πρόβλημα... τα πάντα βλέπω! :)
Εντάξει τότε... Το λέω, διότι αν δε βλέπεις b-movies, θα με σκυλοβρίσεις. Απλά το αναφέρω, μήπως κάποιοι θελήσουν να το δουν, καθώς σε πολλούς αρέσει το cult και μέσα σε αυτούς είμαι κι εγώ.
@ Κι εμένα Trevor μου αρέσουν τα cult υπό συνθήκες.
Δημοσίευση σχολίου