Συνοπτική περίληψη του έργου:
Ο συγγραφέας Jack Torrance ελπίζει πως με το να γίνει ο νέος επιτηρητής ενός παλιού ξενοδοχείου στο Κολοράντο, θα αποκτήσει αρκετή έμπνευση για τη συγγραφή ενός καλού μυθιστορήματος τρόμου.
Μαζί του πηγαίνουν η σύζυγός του Wendy και ο γιος του Danny ο οποίος έχει κάποιες τηλεπαθητικές ικανότητες, όμοιες με εκείνες του σεφ του ξενοδοχείου, Dick, την λεγόμενη “λάμψη”.
Το ξενοδοχείο όμως φαίνεται να είναι στοιχειωμένο από τα φαντάσματα των προηγούμενων επιτηρητών και τρομακτικές εικόνες παραβιάζουν το μυαλό του Danny.
Εν τω μεταξύ, ο Jack βρίσκεται στα πρόθυρα της τρέλας πριν τον καταλάβουν τα διαβολικά πνεύματα του ξενοδοχείου και προσπαθήσει να δολοφονήσει την οικογένειά του.
Προσωπική άποψη:
Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει πως το “The Shining” είναι από τις κορυφαίες ταινίες όλων των εποχών, μια ταινία σταθμός στο είδος της και όχι μόνο; Κανείς! Δύο τέρατα του σύγχρονου κινηματογράφου ένωσαν τις δυνάμεις τους για να έχουμε την δυνατότητα να θαυμάζουμε αυτό το κινηματογραφικό αριστούργημα. Ο Stephen King, πάνω στην νουβέλα του οποίου και βασίστηκε η ταινία και ο Stanley Kubrick ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Ωστόσο, η συνεργασία αυτή δεν ήταν τόσο ομαλή καθώς, πολλές οι διαφωνίες ανάμεσα στους δυο τους. Το αποτέλεσμα παρ’ όλα ταύτα, δικαίωσε και τους δύο.
Ο King οραματιζόταν την αυτούσια μεταφορά του μυθιστορήματός του στην μεγάλη οθόνη. Ο Kubrick από την άλλη, ως ελεύθερο πνεύμα, επιθυμούσε να βασιστεί πάνω στην κεντρική ιδέα αλλά κατά τ’ άλλα, να προβεί σε δραματικές αλλαγές. Η λύση βρέθηκε κάπου στην μέση αφού, ναι μεν ο King επέτρεψε αρκετές αλλαγές στην ιστορία του όμως, μέχρι ενός σημείου ενώ ο Kubrick απ’ την άλλη, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο το πεδίο δράσης που του δόθηκε, εισάγοντας τα δικά του γνώριμα χαρακτηριστικά και μάλιστα, στην συγκεκριμένη ταινία, χρησιμοποίησε για πρώτη φορά την steadicam. Ως δημιουργός δεν παρέδιδε ποτέ εύκολα τα όπλα όπως επίσης, δεν έδινε στους θεατές εύκολα κι αβίαστα τις λύσεις που κρύβονταν στις ταινίες του.
Αν το καλοσκεφτούμε, θα δούμε πως η ιστορία του King σε πολλά σημεία δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Ουκ ολίγες φορές έχουμε δει κάτι θεματολογικά παρόμοιο. Άρα, που εντοπίζεται η διαφορά που κάνει το “The Shining” ξεχωριστό; Στο δεύτερο σκέλος της προηγούμενης παραγράφου δηλαδή, στο ότι ο Kubrick έπλασσε τελικά την ταινία στηριζόμενος στα δικά του μέτρα και σταθμά, στα δικά του θέλω. Κανείς άλλωστε δε νομίζω να μπορεί να αμφισβητήσει την σημαντικότητά του ως δημιουργός και σαφέστατα, δεν είμαι εγώ αυτή που μπορεί να το κάνει. Και τελικά, δεν νομίζω να χάλασε και τον King αφού αυτή η ταινία στάθηκε στην πραγματικότητα αφορμή για το ξεπούλημα κάθε νέου του βιβλίου.
Η ιστορία στηρίζεται πάνω σε δύο διαφορετικά δεδομένα τα οποία, μέσα στην διαφορετικότητά τους είναι όμοια. Μιλάμε για τις δύο διαφορετικές διαστάσεις μιας πραγματικότητας, εκείνης που είναι ορατή με γυμνό μάτι κι εκείνης που ναι μεν μπορεί να είναι αόρατη όμως, δίνει το στίγμα της ύπαρξής της μέσω μικρών λεπτομερειών. Σ’ αυτή τη δεύτερη διάσταση είναι που ο Kubrick έχει δώσει και το μεγαλύτερο βάρος της προσοχής του αφού, με έναν αινιγματικό τρόπο, αφήνει τα κομμάτια του παζλ ένα προς ένα να πέσουν στο πάτωμα κι εμάς, να τα βάλουμε σε τάξη ώστε να λύσουμε το μυστήριο και να πάρουμε τις απαντήσεις στα ερωτήματά μας.
Ο κεντρικός άξονας της ταινίας φαντάζει πως είναι η απομόνωση και πως μέσω αυτής μπορεί ένα κοινωνικό ον όπως ο άνθρωπος να οδηγηθεί σταδιακά στην παράνοια. Στην πραγματικότητα όμως, δεν είναι αυτός ο κεντρικός άξονας αλλά, ένα μόνο τμήμα του που ωστόσο, μαεστρικά αναπτύσσει ο Kubrick. Σταδιακά μας αφήνει να περάσουμε κι εμείς μαζί με τον Jack σε αυτόν τον νευρωτικά μοναχικό κόσμο αλλά και στον διαταραγμένο ψυχισμό του που δεν επηρεάζει μόνο τον ίδιο αλλά και την οικογένειά του. Και μπορεί ο γιος του Jack, Danny, να είναι χαρισματικός όμως, δεν αφήνει την μοναδική αυτή ιδιότητά του να μας στοιχειώσει μ εταφέροντάς μας δε ένα καθαρά μεταφυσικό σύμπαν. Όμως και ο Jack, μπορεί να μετατρέπεται σε δολοφονική μηχανή αλλά, επιλέγει να μην τον αφήσει να αιματοκυλιστεί. Δεν είναι αναγκαίο άλλωστε αφού, τα πορτρέτα των προσώπων της οικογένειας είναι αρκετά για να σε κάνουν να ανατριχιάσεις.
Ένα άλλο τμήμα του βρίσκεται καλά κρυμμένο σε ποικίλους συμβολισμούς που χρησιμοποιούνται καθ’ όλη την διάρκεια της ταινίας κι εμείς, ως θεατές, καλούμαστε να τους αποκωδικοποιήσουμε. Το ξενοδοχείο είναι καταραμένο, όχι μόνο γιατί έχει στιγματιστεί από την παρανοϊκή δολοφονική δράση του προηγούμενου επιστάτη αλλά, είναι χτισμένο πάνω σε ένα ινδιάνικο νεκροταφείο, ένα νεκροταφείο που γέμισε από θύματα τις αμερικάνικης βιαιότητας αφού, οι ινδιάνοι εξαφανίστηκαν προς χάρην της ανάπτυξής τους. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν μας λοιπόν τους ινδιάνικους θρύλους και μύθους, συν το γεγονός ότι η παρουσία τους είναι παντού αισθητή, δεν είναι διόλου περίεργο η κατάρα και ο πόθος τους για εκδίκηση να στοιχειώνει το μέρος.
Ο Jack Nicholson βρίσκεται χωρίς αμφιβολία σε μια από τις κορυφαίες στιγμές της καριέρας του, σε έναν ρόλο σταθμό που τον σημάδεψε και τον χαρακτήρισε ως έναν από τους καλύτερους ηθοποιούς που έβγαλε ποτέ ο πλανήτης. Και σίγουρα όχι άδικα αφού, φέρνοντας απλά και μόνο το πρόσωπο του αρρωστημένου Jack στο μυαλό σου, μπορείς να τρομοκρατηθείς. Η τρέλλα δεν είναι εύκολο πράγμα να διαχειριστεί αφού, μπορεί εύκολα από τρομακτική, να μετατραπεί σε γελοία καρικατούρα κάποιου που θα ήθελε να μας δημιουργήσει αυτό το αίσθημα αλλά δεν μπορεί. Ο Jack όμως μπορεί, το κάνει και μας στοιχειώνει με την ερμηνεία του.
Δεν συμβαίνει ωστόσο ακριβώς το ίδιο με την υποταγμένη μητέρα της οικογένειας, Shelley Duvall που, ναι μεν στο κομμάτι της ιστορίας όπου ζει τρομοκρατημένη υπό τον φόβο για την ζωή την δικιά της αλλά και του γιου της είναι πειστικότατη αλλά, στο υπόλοιπο της ταινίας περιφέρεται με ένα αρκετά υποτονικό ύφος που θα θέλαμε να είναι ενισχυμένο από κάποια παραπάνω ένταση. Εξαιρετικός όμως είναι ο μικρός Danny Lloyd του οποίου το γεμάτο ένταση και αγωνία βλέμμα με στοιχειώνει μέχρι και σήμερα.
Ο Jack έχει αδυναμίες, αυτές τον κάνουν ευάλωτο, αυτές τον στοιχειώνουν και πάνω σε αυτές ποντάρει ένα ξενοδοχείο που, στοιχειωμένο από αιματοβαμμένα φαντάσματα του παρελθόντος, τον καθοδηγεί, εγκρίνει και κατακρίνει τα βήματα και τις πράξεις του. Νομίζετε ότι πρώτη φορά βρέθηκε εκεί; Μεγάλο λάθος, κάτι που καταδεικνύεται με ακρίβεια στο φινάλε της ταινίας, εκεί που ανακαλύπτουμε ότι ο Jack ποτέ δεν έφυγε στην πραγματικότητα από το ξενοδοχείο αφού, ήταν ένας από εκείνους που το θεμελίωσε στηριζόμενος στο αμερικάνικο πρότυπο που πασπαλεισμένο με χρυσόσκονη προσπαθεί να κρύψει το σάπιο παρελθόν του που όμως έχει γραφτεί και δεν ξεχνιέται. Αυτό σημαίνει ότι κάτω απ’ όλα κρύβεται ο ρατσισμός; Σαφέστατα και τρανή απόδειξη αυτού ότι, ο μοναδικός νεκρός της ταινίας δεν είναι παρά ο νέγρος χαρισματικός υπάλληλος, ένα αιματοβαμμένο πτώμα πάνω σε ένα ινδιάνικο χαλί. Τι άλλο να πει κανείς για ένα αριστούργημα που όσες φορές και να το δεις, απλά σε κάνει να ανατριχιάζεις... Τίποτα!
Βαθμολογία 10/10
Ταυτότητα ταινίας:Ελλ. τίτλος: Η Λάμψη
Είδος: Θρίλερ
Σκηνοθέτης: Stanley Kubrick
Πρωταγωνιστές: Jack Nicholson, Shelley Duvall, Danny Lloyd, Scatman Crothers, Barry Nelson
Παραγωγή: 1980
Διάρκεια: 146’
Σχετικά sites που αξίζουν τον κόπο:
http://www.imdb.com/title/tt0081505/
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Shining_(film)
Ο συγγραφέας Jack Torrance ελπίζει πως με το να γίνει ο νέος επιτηρητής ενός παλιού ξενοδοχείου στο Κολοράντο, θα αποκτήσει αρκετή έμπνευση για τη συγγραφή ενός καλού μυθιστορήματος τρόμου.
Μαζί του πηγαίνουν η σύζυγός του Wendy και ο γιος του Danny ο οποίος έχει κάποιες τηλεπαθητικές ικανότητες, όμοιες με εκείνες του σεφ του ξενοδοχείου, Dick, την λεγόμενη “λάμψη”.
Το ξενοδοχείο όμως φαίνεται να είναι στοιχειωμένο από τα φαντάσματα των προηγούμενων επιτηρητών και τρομακτικές εικόνες παραβιάζουν το μυαλό του Danny.
Εν τω μεταξύ, ο Jack βρίσκεται στα πρόθυρα της τρέλας πριν τον καταλάβουν τα διαβολικά πνεύματα του ξενοδοχείου και προσπαθήσει να δολοφονήσει την οικογένειά του.
Προσωπική άποψη:
Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει πως το “The Shining” είναι από τις κορυφαίες ταινίες όλων των εποχών, μια ταινία σταθμός στο είδος της και όχι μόνο; Κανείς! Δύο τέρατα του σύγχρονου κινηματογράφου ένωσαν τις δυνάμεις τους για να έχουμε την δυνατότητα να θαυμάζουμε αυτό το κινηματογραφικό αριστούργημα. Ο Stephen King, πάνω στην νουβέλα του οποίου και βασίστηκε η ταινία και ο Stanley Kubrick ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Ωστόσο, η συνεργασία αυτή δεν ήταν τόσο ομαλή καθώς, πολλές οι διαφωνίες ανάμεσα στους δυο τους. Το αποτέλεσμα παρ’ όλα ταύτα, δικαίωσε και τους δύο.
Ο King οραματιζόταν την αυτούσια μεταφορά του μυθιστορήματός του στην μεγάλη οθόνη. Ο Kubrick από την άλλη, ως ελεύθερο πνεύμα, επιθυμούσε να βασιστεί πάνω στην κεντρική ιδέα αλλά κατά τ’ άλλα, να προβεί σε δραματικές αλλαγές. Η λύση βρέθηκε κάπου στην μέση αφού, ναι μεν ο King επέτρεψε αρκετές αλλαγές στην ιστορία του όμως, μέχρι ενός σημείου ενώ ο Kubrick απ’ την άλλη, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο το πεδίο δράσης που του δόθηκε, εισάγοντας τα δικά του γνώριμα χαρακτηριστικά και μάλιστα, στην συγκεκριμένη ταινία, χρησιμοποίησε για πρώτη φορά την steadicam. Ως δημιουργός δεν παρέδιδε ποτέ εύκολα τα όπλα όπως επίσης, δεν έδινε στους θεατές εύκολα κι αβίαστα τις λύσεις που κρύβονταν στις ταινίες του.
Αν το καλοσκεφτούμε, θα δούμε πως η ιστορία του King σε πολλά σημεία δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Ουκ ολίγες φορές έχουμε δει κάτι θεματολογικά παρόμοιο. Άρα, που εντοπίζεται η διαφορά που κάνει το “The Shining” ξεχωριστό; Στο δεύτερο σκέλος της προηγούμενης παραγράφου δηλαδή, στο ότι ο Kubrick έπλασσε τελικά την ταινία στηριζόμενος στα δικά του μέτρα και σταθμά, στα δικά του θέλω. Κανείς άλλωστε δε νομίζω να μπορεί να αμφισβητήσει την σημαντικότητά του ως δημιουργός και σαφέστατα, δεν είμαι εγώ αυτή που μπορεί να το κάνει. Και τελικά, δεν νομίζω να χάλασε και τον King αφού αυτή η ταινία στάθηκε στην πραγματικότητα αφορμή για το ξεπούλημα κάθε νέου του βιβλίου.
Η ιστορία στηρίζεται πάνω σε δύο διαφορετικά δεδομένα τα οποία, μέσα στην διαφορετικότητά τους είναι όμοια. Μιλάμε για τις δύο διαφορετικές διαστάσεις μιας πραγματικότητας, εκείνης που είναι ορατή με γυμνό μάτι κι εκείνης που ναι μεν μπορεί να είναι αόρατη όμως, δίνει το στίγμα της ύπαρξής της μέσω μικρών λεπτομερειών. Σ’ αυτή τη δεύτερη διάσταση είναι που ο Kubrick έχει δώσει και το μεγαλύτερο βάρος της προσοχής του αφού, με έναν αινιγματικό τρόπο, αφήνει τα κομμάτια του παζλ ένα προς ένα να πέσουν στο πάτωμα κι εμάς, να τα βάλουμε σε τάξη ώστε να λύσουμε το μυστήριο και να πάρουμε τις απαντήσεις στα ερωτήματά μας.
Ο κεντρικός άξονας της ταινίας φαντάζει πως είναι η απομόνωση και πως μέσω αυτής μπορεί ένα κοινωνικό ον όπως ο άνθρωπος να οδηγηθεί σταδιακά στην παράνοια. Στην πραγματικότητα όμως, δεν είναι αυτός ο κεντρικός άξονας αλλά, ένα μόνο τμήμα του που ωστόσο, μαεστρικά αναπτύσσει ο Kubrick. Σταδιακά μας αφήνει να περάσουμε κι εμείς μαζί με τον Jack σε αυτόν τον νευρωτικά μοναχικό κόσμο αλλά και στον διαταραγμένο ψυχισμό του που δεν επηρεάζει μόνο τον ίδιο αλλά και την οικογένειά του. Και μπορεί ο γιος του Jack, Danny, να είναι χαρισματικός όμως, δεν αφήνει την μοναδική αυτή ιδιότητά του να μας στοιχειώσει μ εταφέροντάς μας δε ένα καθαρά μεταφυσικό σύμπαν. Όμως και ο Jack, μπορεί να μετατρέπεται σε δολοφονική μηχανή αλλά, επιλέγει να μην τον αφήσει να αιματοκυλιστεί. Δεν είναι αναγκαίο άλλωστε αφού, τα πορτρέτα των προσώπων της οικογένειας είναι αρκετά για να σε κάνουν να ανατριχιάσεις.
Ένα άλλο τμήμα του βρίσκεται καλά κρυμμένο σε ποικίλους συμβολισμούς που χρησιμοποιούνται καθ’ όλη την διάρκεια της ταινίας κι εμείς, ως θεατές, καλούμαστε να τους αποκωδικοποιήσουμε. Το ξενοδοχείο είναι καταραμένο, όχι μόνο γιατί έχει στιγματιστεί από την παρανοϊκή δολοφονική δράση του προηγούμενου επιστάτη αλλά, είναι χτισμένο πάνω σε ένα ινδιάνικο νεκροταφείο, ένα νεκροταφείο που γέμισε από θύματα τις αμερικάνικης βιαιότητας αφού, οι ινδιάνοι εξαφανίστηκαν προς χάρην της ανάπτυξής τους. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν μας λοιπόν τους ινδιάνικους θρύλους και μύθους, συν το γεγονός ότι η παρουσία τους είναι παντού αισθητή, δεν είναι διόλου περίεργο η κατάρα και ο πόθος τους για εκδίκηση να στοιχειώνει το μέρος.
Ο Jack Nicholson βρίσκεται χωρίς αμφιβολία σε μια από τις κορυφαίες στιγμές της καριέρας του, σε έναν ρόλο σταθμό που τον σημάδεψε και τον χαρακτήρισε ως έναν από τους καλύτερους ηθοποιούς που έβγαλε ποτέ ο πλανήτης. Και σίγουρα όχι άδικα αφού, φέρνοντας απλά και μόνο το πρόσωπο του αρρωστημένου Jack στο μυαλό σου, μπορείς να τρομοκρατηθείς. Η τρέλλα δεν είναι εύκολο πράγμα να διαχειριστεί αφού, μπορεί εύκολα από τρομακτική, να μετατραπεί σε γελοία καρικατούρα κάποιου που θα ήθελε να μας δημιουργήσει αυτό το αίσθημα αλλά δεν μπορεί. Ο Jack όμως μπορεί, το κάνει και μας στοιχειώνει με την ερμηνεία του.
Δεν συμβαίνει ωστόσο ακριβώς το ίδιο με την υποταγμένη μητέρα της οικογένειας, Shelley Duvall που, ναι μεν στο κομμάτι της ιστορίας όπου ζει τρομοκρατημένη υπό τον φόβο για την ζωή την δικιά της αλλά και του γιου της είναι πειστικότατη αλλά, στο υπόλοιπο της ταινίας περιφέρεται με ένα αρκετά υποτονικό ύφος που θα θέλαμε να είναι ενισχυμένο από κάποια παραπάνω ένταση. Εξαιρετικός όμως είναι ο μικρός Danny Lloyd του οποίου το γεμάτο ένταση και αγωνία βλέμμα με στοιχειώνει μέχρι και σήμερα.
Ο Jack έχει αδυναμίες, αυτές τον κάνουν ευάλωτο, αυτές τον στοιχειώνουν και πάνω σε αυτές ποντάρει ένα ξενοδοχείο που, στοιχειωμένο από αιματοβαμμένα φαντάσματα του παρελθόντος, τον καθοδηγεί, εγκρίνει και κατακρίνει τα βήματα και τις πράξεις του. Νομίζετε ότι πρώτη φορά βρέθηκε εκεί; Μεγάλο λάθος, κάτι που καταδεικνύεται με ακρίβεια στο φινάλε της ταινίας, εκεί που ανακαλύπτουμε ότι ο Jack ποτέ δεν έφυγε στην πραγματικότητα από το ξενοδοχείο αφού, ήταν ένας από εκείνους που το θεμελίωσε στηριζόμενος στο αμερικάνικο πρότυπο που πασπαλεισμένο με χρυσόσκονη προσπαθεί να κρύψει το σάπιο παρελθόν του που όμως έχει γραφτεί και δεν ξεχνιέται. Αυτό σημαίνει ότι κάτω απ’ όλα κρύβεται ο ρατσισμός; Σαφέστατα και τρανή απόδειξη αυτού ότι, ο μοναδικός νεκρός της ταινίας δεν είναι παρά ο νέγρος χαρισματικός υπάλληλος, ένα αιματοβαμμένο πτώμα πάνω σε ένα ινδιάνικο χαλί. Τι άλλο να πει κανείς για ένα αριστούργημα που όσες φορές και να το δεις, απλά σε κάνει να ανατριχιάζεις... Τίποτα!
Βαθμολογία 10/10
Ταυτότητα ταινίας:Ελλ. τίτλος: Η Λάμψη
Είδος: Θρίλερ
Σκηνοθέτης: Stanley Kubrick
Πρωταγωνιστές: Jack Nicholson, Shelley Duvall, Danny Lloyd, Scatman Crothers, Barry Nelson
Παραγωγή: 1980
Διάρκεια: 146’
Σχετικά sites που αξίζουν τον κόπο:
http://www.imdb.com/title/tt0081505/
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Shining_(film)
48 Σχόλια:
Πολυ τρομακτικη ταινια.Σαν χθες ηταν που την ειχα δει και με το συμπαθειο κι ολας μου πηγε το σκατο στην καλτσα.Το βλεμα του Νικολσον ειναι οτι πιο τρομακτικο εχω δει!
Πολύ καλή ταινία, από τις αγαπημένες μου. Αλλά θα ήθελα πολύ να διαβάσω και το βιβλίο.
"Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει πως το “The Shining” είναι από τις κορυφαίες ταινίες όλων των εποχών, μια ταινία σταθμός στο είδος της και όχι μόνο; Κανείς!"
Ακριβώς... ΤΑΙΝΙΑΡΑ!!!
ΥΓ: Ο Κινγκ έχει δηλώσει πως δεν έχει δει ποτέ την ταινία!!!
@ Zenia ακόμα θυμάμαι την αντίδραση της Πέρσας όταν την είδαμε μαζί... κοιμήθηκε σπίτι μου και ούτε στο μπάνιο δεν με άφηνε να πάω για να μην μείνει μόνη της. Μα επιλέξαμε κι εμείς να την δούμε μεταμεσονύχτια... :p Αυτό το βλέμμα είναι τα πάντα πάνω του.
@ Όπως κατάλαβες Πάνο είναι και από τις δικές μου αγαπημένες! :)
Κι εγώ θέλω να το διαβάσω αλλά για κάποιον περίεργο λόγο, όποτε λέω αν το κάνω κάτι συμβαίνει και το αναβάλω.
@ Bauer24 έτσι είναι!
Γενικά η ταινία έχει πολλές... 'πρωτιές'.
Εκτός από το ότι σφάχτηκαν μέχρι να γυριστεί και ότι ο King δεν την έχει δει, θεωρώντας την παράλληλα την πιο αποτυχημένη μεταφορά έργου του, μια σκηνή με την Duvall την γύρισε ο Kubrick 127 φορές, φαντάσου ότι τον έγραψε το βιβλίο Γκίνες.
1. "ότι ο King δεν την έχει δει, θεωρώντας την παράλληλα την πιο αποτυχημένη μεταφορά έργου του"
Αφού δε "σκαμπάζει" καθόλου από κινηματογράφο ο Κινγκ...
2. "μια σκηνή με την Duvall την γύρισε ο Kubrick 127 φορές"
Νομίζω πως το αναφέρει και στα extras στο dvd (εννοείται πως το έχω)...
@ Bauer24 εννοείται πως το έχω κι εγώ αλλά, δεν είμαι σίγουρη ότι το αναφέρει. Λογικά όμως πρέπει να το έχει.
Πάντως μπορεί να μην σκαμπάζει αλλά είδες... από κάτι τέτοια πιάνονται και βγάζουν φράγκα και αποκτούν όνομα.
Αν δεν το αναφέρει... τότε το έχω διαβάσει στο "ΣΙΝΕΜΑ"... :)
@ Όπως και να 'χει Bauer24 όλοι καταλήγουμε σε ένα κοινό συμπέρασμα. Είναι εργάρα!
Καλησπέρα Γιώτα μου!
Πολύ ωραία παρουσίαση! Χαίρομαι για αυτή την εκτενή παρουσιάση σου κλασσικών ταινιών!
Στο μόνο που διαφωνώ είναι τα περί Κινγκ Κιούμπρικ. Νομίζω πως η ταινία δεν είναι καθόλου Κινγκ. Άλλωστε είχαν γίνει θρυλικές προστριβές μεταξύ τους, καθώς ο Kubrick κυριολεκτικά ξανά έγραφε το film. Η μεταφορά από μια τέχνη σε άλλη προυποθέτει μεταγραφή! Αλλά έχω την αίσθηση πως ο Kubrick, ευτυχώς, έκανε κάτι πολύ εντονότερο από αυτό.
Και να χου πω την αλήθεια ζορίζομαι να θυμηθώ σενάριο του King που να μη με απογοήτευσε στην μεγάλη οθόνη!
Καληνύχτα!
Τι να πει κανείς για την απόλυτη ταινία τρόμου.Αυτό αποδεικνύει πως δεν χρειάζεται αίμα και κεφάλια κομμένα για να προκληθεί φόβος.Μεγάλος ο Κιούμπρικ!Πολύ μεγάλος.
@ Kioy μου καλησπέρα κι από μένα!
Αλοίμονο αν δεν κάναμε εκτενή ανάλυση και αναφορά των ταινιών αυτών! :)
Σίγουρα η ταινία είναι Kubrick. Αλλά, βασικό στοιχείο που δεν άφησε ο King να αλλαχτεί, ήταν το φινάλε που ο Kubrick ήθελε να τους έχει όλους νεκρούς. Δεν νομίζω πως εξυπηρετούσε κάτι.
Εμένα πάντως μου αρέσουν αρκετές μεταφορές του King.
Καλό σου βράδυ φίλε μου!
@ Σίγουρα George είναι πολύ μεγάλος! Αυτό δε νομίζω να μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν! Και έχεις δίκιο, τι άλλο να πεις... νομίζω τα καλύψαμε όλα. :)
1. "Αλλά, βασικό στοιχείο που δεν άφησε ο King να αλλαχτεί, ήταν το φινάλε που ο Kubrick ήθελε να τους έχει όλους νεκρούς"
Αυτό πρώτη φορά το ακούω (όσο ζεις μαθαίνεις)... Καλά ήθελε ο Kubrick!!!
2. "Σίγουρα George είναι πολύ μεγάλος! Αυτό δε νομίζω να μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν!"
Πολύ μεγάλος ήταν, αλλά κάποια δεν έχει δει την απόλυτη ταινιάρα του (βλ. ΟΔΥΣΣΕΙΑ)... :P
@ Bauer24
1. Εκεί εσύ... να τους ξεκάνεις όλους... :p ;)
2. Τώρα μου την λες ευγενικά και διακριτικά αλλά το προσπερνάω! :p
Θα φροντίσω να το δω άμεσα! :)
1. Απλά συμφωνώ με τον Kubrick... :P Ένα ακόμα πιο σκοτεινό φινάλε θα ταίριαζε ακόμα καλύτερα...
2. ;) :P
@ Βρε Bauer24... να έχει χάρισμα το παιδάκι και να πάει σαν το σκυλί στο αμπέλι... :P
Καλά η πατσαβούρα η μάνα του, αλλά κι αυτό; (Φαντάζεσαι να την έχεις παντρευτεί; Αυτό είναι το πιο τρομακτικό όλων... :p)
Τί να πεις... Τί να πεις. Υπερμεγιστοτιτανοτεράστιο αριστούργημα. Την έχω δει πέντε φορές και νομίζω ότι κάθε πλάνο είναι τόσο τέλεια, τόσο ιδανικά οργανωμένο που δε θα του άλλαζα τίποτα! Να μην είχε την Ντιβάλ ρε γαμώτο και θα ήταν το καλύτερο φιλμ του Κιούμπρικ...
Όσο για τον Τζακ Νίκολσον... Ποια πιστεύετε ότι θεωρώ την καλύτερη ανδρική ερμηνεία όλων των εποχών;
Τέλος να σε συγχάρω τόσο για την παρουσίαση σου όσο και για το ότι προσεγγίζεις το φιλμ και από μια πολυσυζητημένη πλευρά του που όμως συχνά παραλείπεται, αυτή με το ινδιάνικο στοιχείο, που την κάνει να αποτελεί υπόγεια αλληγορία για το ρατσισμό και τη γενοκτονία των πρώτων χρόνων της ανάπτυξης της Αμερικής και όχι μόνο!
@ Costello υπερμεγιστοτιτανοτεράστιο; Πω, πω... καλά το έγραψες, δεν φαντάζομαι να μπορείς να το πεις κι όλας μια κι έξω! :s
Τελικά η Duvall, άλλους λιγότερο άλλους περισσότερο, όλους μας ενοχλεί! :p
Να μια ερμηνεία που άδικα δεν τιμήθηκε με χρυσό αγαλματάκι! :(
Τέλος, σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου σχόλια! Χαίρομαι να σας αρέσουν τα κείμενά μου, πόσο μάλλον σε τόσο μεγάλες ταινίες όσο αυτή. :)
Για μένα άλλωστε, αν δεν αντιληφθεί κανείς αυτήν την υπόγεια αλληγορία, όπως την αποκαλείς κι εσύ, τότε έχει χάσει το μισό νόημα της ταινίας. ;)
Ας πάει το "παλιάμπελο"... χάρισμα ήταν αυτό ή κατάρα;!;!; (Όχι, τόση φαντασία δεν έχω...)
@ Χα, χα, χα... είδες bauer24; Πάντα υπάρχουν και χειρότερα, μπορείς, δεν μπορείς να τα φανταστείς... :p
Φοβερή κινηματογραφική μεταφορά δεν στέκεται όμως στο πέρασμα του χρόνου τόσο άνετα(Εxorcist-Rosemary-The Omen)παρά μόνο η ερμηνεία του Nicholson.
Βέβαια είναι αδιαμφισβήτητα ταινιάρα!!!
@ Academy προσωπικά την έχω στο ίδιο βάθρο με τις υπόλοιπες που ανέφερες! :)
Η ουσία είναι μία... είναι εργάρα!
Εγώ πάλι την έχω ψηλότερα απ'όλες όσες ανέφερε ο Academy...
@ Εκεί εσύ bauer24, να πας σε κάποιον κόντρα... ;) :p
Δεν είναι θέμα κόντρας!!! Καμία σχέση με κόντρα... Την άποψή μου λέω, δεν γίνεται να συμφωνούμε πάντα απόλυτα... δεν είναι λογικό και δεν γίνεται συζήτηση έτσι...
@ Ααα... bauer24!
Ούτε από πλάκα δεν σηκώνεις! :/ :p :s
Η πλάκα μου αρέσει προφανώς, αλλά μου αρέσει να πειράζω και όχι να με πειράζουν... :P :)
@ Bauer24 Μμμ... δημοκρατικότατο το ακούω! :p
Μα είναι!!! Τι μου αρέσει είπα... δεν είπα πως απαγορεύω να με πειράζουν!!!
@ Bauer24 χα, χα, χα...
τελειο!ο τρομος σε ολο του το μεγαλειο και το θρυλικο here s johnny του νικολσον!επισης μου αρεσε πολυ και το ριμεικ με την rebecca de mornay και steven weber
@ Ανώνυμε αυτό είναι αναμφισβήτητα εργάρα. Τώρα για το remake... μάλλον η σύγκριση θα ήταν άδικη, σε όλα τα σημεία.
itan tromero ergo!pantos i agrioteri skini gia mena itan ekei me tin ginaika apo tin mpaniera!i atmosfaira kai to saspens kat h oli tin diarkeia tou ergou dimiourgoun ton apolito tromo
@ Το πιο σημαντικό ανώνυμε σε τέτοιου είδους έργα, είναι η διαχρονικότητα που τα συντροφεύει.
ηταν καταπλικτικη ταινια με λαμπερο καστ και πανω απο ολα τον βασιλια του τρομου stephen king και τον μεγαλο σκηνοθετη stanley kubrick!τι αλλο να ζητησεις απο μια ταινια?
@ Δεν νομίζω ανώνυμε ότι υπάρχει κάτι άλλο. :)
η ταινια ηταν υπεροχη!ο τζακ νικολσον ειναιο καταλληλοτερος ηθοποιος για αυτο τον ρολο!
@ Αυτό ανώνυμε ξαναπές το.
αυτη ειναι η καλυτερη ταινια τρομου που εχει βγει απο την δημιουργια του κινηματογραφου!παντως οταν εδειξε τις φωτογραφιες στο τελος και εδειξε τον jack nicholson τι ηθελε να δειξει?
@ Ήταν αλληγορικό το μήνυμα. Έμεινε και αυτός στα πρόσωπα της καταραμένης ιστορίας του ξενοδοχείου.
katapliktiko!o jack nicholson einai apo tous ligous ithopious pou sou prosferoun ton apolito tromo!siglonistika poli apo ton thanato tou mageira tou ksenodoheiou
@ Νομίζω ότι ο θάνατος αυτός ήταν ένα από τα πολλά συγκλονιστικά της ταινίας. :P
ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ.ALL TIME CLASSIC MOVIE!
Ο JACK ΦΟΒΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΟΜΕΡΟΣ!!
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΥΤΗ Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΠΩΣ Ο ΝΙΚΟΛΣΟΝ ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΛΙΓΑΚΙ ΤΡΕΛΟΥΤΣΙΚΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΔΙΝΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ..
@ Αυτή την ταινία πρέπει πραγματικά να είσαι άρρωστος για να δηλώσεις ότι δεν σου αρέσει και δεν ανατρίχιασε! ;)
Βασικα κατα την γνωμη μου δεν αξιζε το 10/10 που του εδωσες για 7/10 μου εκανε εμενα.Αυτος ο σκηνοθετης ολο θελει κατι να πει αλλα καπου στην πορεια το χανει εχει συμβει και σε αλλες ταινιες του.Ο Νικολσον μοιαζει με τρελλος ηδη απ'την αρχη πριν ακομα χρειαστει να το κανει.Η Shelley Duvall σε μια ανεπαναληπτη ερμηνεια διαφωνω μαζι σου πως ειναι υποτονικη στην αρχη πιστευω πως ειναι αυτο που πρεπει.Το παιδακι σχετικα καλο αν και δεν τρελαθηκα.Τωρα οσο για τα ρατσιστικα που λες βασικα δεν υπαρχουν ο καθενας φανταζετε οτι θελει αναλογως τις εμπειριες τα πιστευω και το μυαλο που κουβαλαει.Κλεινοντας θελω να επισημανω οτι η μουσικη ηταν εκτος τοπου και χρονου και ''καπελωνε'' την εικονα σε πολλες περιπτωσεις.Συμφωνω με τον Κινγκ που δεν ειδε την ταινια δεν εχασε και τιποτα σπουδαιο
@ Φίλε Ανώνυμε ο καθένας βλέπει κάθε ταινία με την δικιά του ματιά. Προσωπικά την αγαπώ και θεωρώ ότι είναι, όχι μόνο από τις καλύτερες του είδους της αλλά, από τις καλύτερες όλων!
Δημοσίευση σχολίου