Η Kendare Blake είναι μία συγγραφέας ιδιαίτερα γνωστή στους κύκλους των fans της φανταστικής λογοτεχνίας τρόμου, κυρίως μέσω της σειράς της "Anna", η οποία αποτελεί μία από τις καλύτερες του είδους της. Οι εκδόσεις Μεταίχμιο, τον Φεβρουάριο του 2015, αποφάσισαν να συστήσουν στην συγγραφέα στο ευρύ ελληνικό κοινό, αλλά αντί για την πιο δημοφιλή της σειρά, την οποία και προανέφερα, επέλεξαν την λιγότερο γνωστή, "Ο πόλεμος της θεάς", όπως αυτή τιτλοφορήθηκε στα ελληνικά. Όπως ίσως να έχετε ήδη καταλάβει, η ιστορία της βασίζεται πάνω στην ελληνική μυθολογία, γεγονός που ακούγεται μεν γοητευτικό, στην απόδοσή του δε, προκαλεί ενστάσεις, τουλάχιστον στο κοινό της χώρας μας που αν μη τι άλλο, μεγάλωσε με ορισμένους μύθους που δύσκολα να μπορεί να διαφοροποιήσει στη συνείδησή του.

Ο πόλεμος της θεάς: Αντι-θεά:
Στο πρώτο βιβλίο της σειράς μάς συστήνονται οι βασικοί μας πρωταγωνιστές, οι οποίοι και προσπαθούν να μας βάλουν στην υπόθεση της όλης ιστορίας. Ενώ υποτίθεται πως οι θεοί είναι αθάνατοι, προσβάλλονται από μία παράξενη ασθένεια που τους σκοτώνει λίγο λίγο. Η Αθηνά και ο Ερμής ξεκινάνε ένα ταξίδι ανά τον κόσμο προκειμένου ν' ανακαλύψουν τι ακριβώς τους συμβαίνει, έτσι ώστε να έχουν μια ελπίδα να επιβιώσουν, και έτσι θα συναντήσουν την Κασσάνδρα, ένα θεωρητικά συνηθισμένο κορίτσι το οποίο, όμως, είναι στην πραγματικότητα η θρυλική μάντισσα της Τροίας που κανείς δεν πίστευε, και που στο πλευρό της έχει πάντα τον Απόλλωνα, στοιχεία που θα φέρουν τα πάνω κάτω στη ζωή της όταν τ' ανακαλύψει. Όλοι μαζί, λοιπόν, θα μπλεχτούν σε μία περιπέτεια που επιφυλάσσει πολλές παγίδες και εμπόδια, τα οποία όμως πρέπει να ξεπεράσουν για να σωθούν όλοι τους.

Διεφθαρμένοι θεοί, συνωμοσίες, σκοτεινά μυστικά, αρχαίες προφητείες, και μια περιπέτεια σε εξέλιξη που θεωρητικά θα έπρεπε να κόβει την ανάσα. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, αφού το συγκεκριμένο βιβλίο παραείναι εισαγωγικό για να μπορέσει να βάλει τον αναγνώστη στο σωστό κλίμα και να καλλιεργήσει μέσα του ένα έντονο συναίσθημα αγωνίας. Από την άλλη, έχουμε δύο βασικές πρωταγωνίστριες, την Κασσάνδρα και την Αθηνά, με την αφήγηση ουσιαστικά να μοιράζεται ανάμεσα στις δύο, με την πρώτη να είναι, συγκριτικά, πολύ πιο αδιάφορη και άχρωμη από τη δεύτερη, παρά τις μεγάλες αλλαγές που διαπιστώνει εύκολα κανείς, σε σχέση πάντα με την φιγούρα της Αθηνάς που έχουμε όλοι στο μυαλό μας από τα σχολικά μας κιόλας χρόνια. Παράλληλα, το ρομάντζο ανάμεσα στην Κασσάνδρα και τον Απόλλωνα δεν καταφέρνει να συγκινήσει, αφού αναλώνεται σε χαζοεφηβικές αφέλειες που δεν εξυπηρετούν με κάποιον τρόπο την πλοκή.

Ο πόλεμος της θεάς: Θνητοί θεοί:
Περνάμε, λοιπόν, στο δεύτερο βιβλίο της σειράς, όπου ο ρυθμός των εξελίξεων αρχίζει να κυλάει σε καλύτερες ταχύτητες, με τη δράση να αυξάνεται και μαζί μ' αυτήν, καταφέρνει ν' αυξηθεί και το αναγνωστικό μας ενδιαφέρον. Η μάχη ανάμεσα στο στρατόπεδο της Αθηνάς και του Ερμή κι εκείνο του Άρη είναι έτοιμη να ξεσπάσει, και κανείς δεν μπορεί να ορίσει ποιος θα είναι νικητής. Την ίδια στιγμή, η συμμαχία ανάμεσα στην Αθηνά και την Κασσάνδρα, το όπλο που μπορεί να σκοτώσει τους θεούς, ακροβατεί πάνω σε τεντωμένο σχοινί, ενώ η ανάγκη να βρούνε συμμάχους στον αγώνα τους αυτό, είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική. Θα μπορέσουν, άραγε, να κάνουν ό,τι πρέπει για να επιβιώσουν, ή ο θάνατος τούς πλησιάζει επικίνδυνα απειλώντας να πάρει κάποιους μαζί του για πάντα;

Υπό άλλες συνθήκες, ίσως να είχα πρόβλημα με το γεγονός ότι η Αθηνά, γιατί κυρίως με αυτή συμβαίνει, έχει υποστεί τόσο μεγάλη μετάλλαξη, όσον αφορά την ταυτότητα του χαρακτήρα της, με βασικά της στοιχεία όχι απλά να αλλοιώνονται αλλά να πετιούνται από το παράθυρο, αλλά η αλήθεια είναι πως παρουσιάζεται μέσω της αφήγησης με τόσο γοητευτικό και δυναμικό τρόπο που δυσκολεύομαι να είμαι αρνητική απέναντι στο γεγονός αυτό. Κι ενώ θα περίμενε κανείς η Κασσάνδρα να είναι η βασική πρωταγωνίστρια, αφού εκείνη είναι που έχει στα χέρια της τη δύναμη να στερήσει τη ζωή των αθανάτων, η Αθηνά τής κλέβει την παράσταση και μας παρασύρει κάθε φορά που κάνει την εμφάνισή της, ακροβατώντας ανάμεσα στον δυναμισμό και την ευαισθησία, αλλά και χωρίς να χάνει τον στόχο της ό,τι κι αν συμβαίνει γύρω της. Παράλληλα, έχουμε έντονη δράση και αντίδραση, ανατρεπτικές στιγμές που αλλάζουν άρδην τα δεδομένα, και το μέλλον φαντάζει πιο αμφίβολο από ποτέ, γεγονός που καθιστά επιτακτική ανάγκη ν' ανακαλύψουμε ποιο θα είναι τελικά το φινάλε της ιστορίας αυτής. 

Ο πόλεμος της θεάς: Απο-θεοποίηση:
Στο τελευταίο βιβλίο της τριλογίας, η Blake δίνει τον καλύτερό της εαυτό ανατρέποντας τα μέχρι τώρα δεδομένα, προσφέροντάς μας μια περιπέτεια που κόβει την ανάσα. Με λιγότερες παρεμβολές στην αυθεντική μυθολογία, αν μπορούμε να το θέσουμε έτσι, οδηγεί τους θνητούς και αθάνατους ήρωές της στην τελική μάχη, που αν και θεωρητικά η πορεία της είναι προδιαγεγραμμένη, όλα παίζουν και όλα μπορούν να συμβούν, αφού η τελευταία λέξη δεν έχει ειπωθεί ακόμα από κανέναν τους. Τσακισμένοι από τα πλήγματα που έχουν δεχτεί στα προηγούμενα δύο βιβλία της σειράς, οι ήρωές μας, θα δώσουν τον τελευταίο τους αγώνα προκειμένου να επιβιώσουν, αλλά και για να πάρουν εκδίκηση για όλα όσα στερήθηκαν, μέσα από ένα λουτρό αίματος που σε παρασύρει όλο και περισσότερο καθώς φτάνεις στο τέλος αυτής της φανταστικής περιπέτειας.

Αν και συνήθως αποδεικνύεται δύσκολο για τους συγγραφείς της κατηγορίας να οδηγήσουν την ιστορία τους στην απόλυτη κορύφωση, η Blake καταφέρνει ν' αντιστρέψει τα δεδομένα, και από μια ήπια μέχρι τώρα πορεία, φτάνει εκεί όπου πρέπει για να μας απογειώσει. Επικές σκηνές μάχης, ανατρεπτικές στιγμές που καθιστούν την τελική έκβαση αμφίρροπη μέχρι και την τελευταία στιγμή, και έντονα φορτισμένα συναισθηματικά γεγονότα που δεν μας αφήνουν ασυγκίνητους. Μια σύγχρονη οπτική του κόσμου των θεών που κάποτε λάτρεψε το ανθρώπινο γένος, ο οποίος μας ξανασυστήνεται, ίσως όχι με τρόπο ιδανικό, αλλά σίγουρα με τρόπο ενδιαφέρον που αξίζει της προσοχής μας. Μπορεί "Ο πόλεμος της θεάς" να μην είναι η τριλογία που θα σας πάει σε άλλο επίπεδο, είναι όμως μια τριλογία που έχει να προσφέρει κάτι το διαφορετικό και το ιδιαίτερο, αλλά κι ένα συναισθηματικό φινάλε, κάτι που η συγγραφέας φαίνεται πως ξέρει να χειρίζεται στον απόλυτο βαθμό.