"Το τραπέζι της γάτας" του Michael Ondaatje

Στις αρχές της δεκαετίας του ’50, ένα εντεκάχρονο αγόρι από το Κολόµπο της Σρι Λάνκα επιβιβάζεται σε ένα υπερωκεάνιο µε προορισµό την Αγγλία. Η θέση του στην τραπεζαρία είναι στο «τραπέζι της γάτας», δηλαδή όσο πιο µακριά γίνεται από το τραπέζι του πλοιάρχου, πλάι σε µια ετερόκλητη συντροφιά από «ασήµαντους» μεγάλους και δύο ακόµη αγόρια.
Καθώς το πλοίο διασχίζει τον Ινδικό Ωκεανό, τα παιδιά εµπλέκονται σε διαδοχικές περιπέτειες, καταλαµβάνοντας όλα τα διαµερίσµατα του πλοίου σαν χυµένος υδράργυρος.
Παράλληλα µυούνται για πρώτη φορά στον κόσµο της τζαζ, των γυναικών και της λογοτεχνίας από τους εκκεντρικούς τους συνταξιδιώτες.
Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους προσελκύει ένας σιδηροδέσµιος κρατούµενος που µεταφέρεται στην Αγγλία για να δικαστεί.
Κατασκοπεύουν τους βραδινούς περιπάτους του, πλέκουν εικασίες για το παρελθόν του, όµως το έγκληµα και το πεπρωµένο του θα παραµείνουν ένα συναρπαστικό µυστήριο που θα τους κατατρύχει για πάντα.

"Το κορίτσι του ημερολογίου - Bιβλίο II (Απρίλιος-Μάιος-Ιούνιος)" της Audrey Carlan

Η πρώτη επαφή της Μία με τον Μέισον Μέρφυ είναι επεισοδιακή. Ο διάσημος παίκτης του μπέιζμπολ πρέπει επειγόντως να βελτιώσει τη δημόσια εικόνα του και, την ίδια στιγμή, εξακολουθεί να νομίζει ότι του επιτρέπονται τα πάντα. Σύντομα, όμως, θα αντιληφθεί ότι η Μία δεν είναι καθόλου αυτό που περίμενε. Κι ο χρόνος περνάει... Ο Μάιος είναι ένας μήνας φορτισμένος συγκινησιακά. Η αδελφή της Μία και ο αγαπημένος της ανακοινώνουν στις οικογένειές τους ότι πρόκειται να παντρευτούν. Η Μία αισθάνεται περίεργα. Η πρόταση για τη συμμετοχή σε μια διαφημιστική καμπάνια μιας σειράς μαγιό για γυναίκες με καμπύλες την οδηγεί στη Χαβάη, όπου τα πράγματα περιπλέκονται. Ο Ιούνιος θα τη φέρει πίσω στην πρωτεύουσα, στον κύκλο των πιο ισχυρών επιχειρηματιών της χώρας. Μια απροσδόκητη συνάντηση θα ανατρέψει για άλλη μια φορά τις βεβαιότητές της…

"Το τέλος της μεταπολίτευσης" της Μιλένας Αποστολάκη

Η κρίση στην Ελλάδα βαθαίνει, αναδεικνύοντας τις παθογένειες και τα προβλήματα του εγχώριου πολιτικού συστήματος, του ευρωπαϊκού οικοδομήματος και της ελληνικής κοινωνίας. Οι πολιτικές δυνάμεις που κλήθηκαν μέχρι το 2015 να τη διαχειριστούν επεδίωξαν να εισαγάγουν αναγκαίες μεταρρυθμίσεις χωρίς να επενδύσουν στον διχασμό. Δεν μπόρεσαν όμως να υπερβούν τις υπαρκτές δικές τους ευθύνες και να ολοκληρώσουν ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης και εξόδου από την κρίση.
Η Ευρώπη φάνηκε θεσμικά και πολιτικά απαράσκευη, λειτουργώντας συχνά εμμονικά, τιμωρητικά και εν τέλει απρόσφορα. Η κοινωνία, μπροστά στην κατηφορική πορεία της χώρας, βίωσε και βιώνει επώδυνα την αγωνία για το μέλλον. Σε μια τέτοια συγκυρία, ο άγριος σπόρος του εθνολαϊκισμού δεν ήταν δύσκολο να καρπίσει στηριζόμενος και στη συστηματική καλλιέργεια του εθνικού διχασμού.
Σήμερα, η κατάρρευση της δημαγωγικής αντιμνημονιακής ρητορείας και το τέλος των ψευδαισθήσεων αποτελούν το οδυνηρό υπόστρωμα του τέλους της μεταπολίτευσης. Ο νέος ιστορικός κύκλος περνά μέσα από την αναγκαία κοινωνική συναίνεση, αλλά και την αλλαγή του κυρίαρχου υποδείγματος στην άσκηση της πολιτικής, με τρόπο ώστε η αλήθεια και η ευθύνη να κυριαρχήσουν στην πολιτική ζωή του τόπου. Η πραγματικότητα αυτή δεν συνιστά αποϊδεολογικοποίηση της πολιτικής. Το ιδεολογικό πρόσημο εξακολουθεί να υπάρχει και είναι αυτό της προστασίας των πολλών, της προστασίας εκείνων που μοχθούν και της δημιουργίας ευκαιριών για όλους και ιδιαίτερα για τους πιο αδύναμους.
Η επανεκκίνηση της χώρας θα γίνει από τους σύγχρονους εκφραστές της προόδου, δηλαδή από αυτούς που πράττουν και όχι από αυτούς που εξαγγέλλουν. Από τους υπεύθυνους και όχι από τους εθνολαϊκιστές.
Το τέλος της μεταπολίτευσης συνιστά ευκαιρία για μια καινούρια αρχή.
Είναι η ώρα της επανεκκίνησης.

"Ο Γιγαντοκυνηγός" του Δημήτρη Μελικέρτη

Ο Τζέιµς Καρούν είναι Γιγαντοκυνηγός στο επάγγελµα. Δελεάζει Γίγαντες µε απίθανα µουροδολώµατα, τους παγιδεύει µε το µαγικό του δίχτυ και, στη συνέχεια, µεταφέροντάς τους µε το κάρο-κλουβί το οποίο σέρνουν φτερωτές λεοπαρδάλεις, τους φυλακίζει σ’ έναν τεράστιο λάκκο. Έχοντας αιχµαλωτίσει εκατόν εβδοµήντα τέσσερις Γίγαντες, είναι ήρωας και διασηµότητα στο χωριό των ανθρώπων.
Ώσπου η σύντροφός του, η πριγκίπισσα Μελοντί, εξαφανίζεται και?όλα δείχνουν πως πρόκειται για απαγωγή. Η ζωή του Τζέιµς Καρούν, των ανθρώπων και των Γιγάντων ανατρέπεται και θα χρειαστεί να δουν τον κόσµο µε άλλο βλέµµα… Περιπέτεια, δράση, µυστήριο, αχαλίνωτη φαντασία, ξεκαρδιστικό χιούµορ και συγκινητικές ανατροπές συνθέτουν στις σελίδες του Γιγαντοκυνηγού ένα επικό παραµύθι µε µοντέρνα γραφή, το οποίο µιλά για τη διαφορετικότητα, τη συνύπαρξη, την ανθρωπιά, την αλαζονεία, την εµπιστοσύνη, την πίστη στον εαυτό µας και για τις επιλογές που καθορίζουν ποιοι πραγµατικά είµαστε.

"Νάνσι" του Σπύρου Γιαννακόπουλου

Υποτίθεται πως όλα πρέπει να πάνε καλά, τώρα που ο λευκός ιππότης έσωσε την πριγκίπισσα Νάνσι από τον τροµερό δράκο. Έτσι δεν είναι; Ο ιππότης σώζει την πριγκίπισσα, την παντρεύεται µ’ έναν µεγαλειώδη γάµο, παίρνει το µισό βασίλειο και όλοι ζουν καλά κι εµείς καλύτερα… Όµως καιρός να σταµατήσουν αυτές οι σαχλαµάρες. Γιατί η Νάνσι δε θέλει να παντρευτεί ιππότη. Γιατί ο δράκος έχει συνεχίσει τις απαγωγές. Γιατί υπάρχει κι ένας κόκκινος ιππότης. Κι ένας κηπουρός. Γιατί ο µεγαλειώδης γάµος δεν µπορεί να είναι µεγαλειώδης παρά µόνο αν είναι… ροκ.
Παραδοσιακά υλικά, ριγµένα στις σελίδες µε µια µαεστρία που αντιστρέφει δεδοµένα, µετατρέπει το παλιό σε καινούριο και φέρνει µε απολαυστικό χιούµορ στο προσκήνιο τις απλές ανάγκες απλών νεαρών, µεσήλικων, δρακοκυνηγών και απατεώνων…


"Μαγικές ιστορίες από την καρδιά του μεσημεριού" του Φίλιππου Μανδηλαρά

Το μεσημέρι στον τόπο μας ο ήλιος πλησίαζε πάντοτε πολύ κοντά στη γη, πολύ κοντά στους ανθρώπους. Κι οι άνθρωποι, θες από την κούραση της ημέρας που είχε προηγηθεί, θες από το πύρωμα του ήλιου και την ανάγκη τους για μια ζωή έξω από τα συνηθισμένα, συναντούσαν νεράιδες, στοιχειά, γοργόνες και τελώνια. Γυναικείες μορφές κυρίως, είτε στη γη είτε στη θάλασσα, μορφές που γοήτευαν και σκλάβωναν με την ομορφιά τους, μορφές που μπορούσαν και να σε τρελάνουν, αν δε συμβουλευόσουν μια μάγισσα, έναν νεραϊδάρη… Δεκαπέντε ιστορίες από την ελληνική παράδοση που δείχνουν την ανάγκη του ανθρώπου να ερμηνεύει τον κόσμο σύμφωνα με τα δικά του μέτρα και συναισθήματα.




"Το βατραχέλι" των Γιώργου Τυρίκου-Εργά & Κατερίνας Ευσταθίου-Σελάχα

Ένα παραδοσιακό παραμύθι από τη Λέσβο, από το νησί-σταθμό στο ταξίδι των προσφύγων. Ένα παραμύθι για την αλληλεγγύη που μιλάει μία και μόνη γλώσσα παντού. Τη γλώσσα της αγάπης.
«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών η “Αγκαλιά” έχει βοηθήσει χιλιάδες πρόσφυγες που καταφθάνουν στην Ευρώπη. Πολλοί θα περίμεναν από έναν μικρό οργανισμό, ο οποίος αποτελείται από εθελοντές, να έχει καταβληθεί από τη ζωή στο ανθρωπιστικό μέτωπο. Κι όμως, η “Αγκαλιά” συνεχίζει να προσφέρει ζωτικής σημασίας βοήθεια με ακατάβλητο ενθουσιασμό και σπάνια δοτικότητα πνεύματος. Κάνει μεγάλη διαφορά στις ζωές αυτών που βοηθάει. Της εύχομαι κάθε επιτυχία τόσο στην παρούσα της προσπάθεια όσο και στη γενικότερή της δουλειά». Mr. Thorbjorn Jagland, Γενικός Γραμματέας του Συμβουλίου της Ευρώπης.