"Αναλφάβητος" του Sebastian Fitzek

O Μίλαν Μπεργκ περιμένει υπομονετικά στο φανάρι. Ένα αυτοκίνητο σταματάει δίπλα του.
Στο πίσω κάθισμα ένα τρομοκρατημένο κορίτσι κρατάει κολλημένο στο τζάμι ένα σημείωμα.
ΒΟΗΘΕΙΑ
ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ
Μια κραυγή για βοήθεια;
Ο Μίλαν δεν έχει ιδέα. Είναι αναλφάβητος. Όμως, το ένστικτό του φωνάζει ότι το κορίτσι βρίσκεται σε θανάσιμο κίνδυνο.
Στα μάτια της είναι ζωγραφισμένος ο φόβος κι αυτό είναι ένα μήνυμα που μπορεί να «διαβάσει».
Αποφασίζει να ακολουθήσει το αυτοκίνητο, κι έτσι ξεκινά μια εφιαλτική περιπλάνηση που θα τον οδηγήσει σε μια σκληρή συνειδητοποίηση:
Κάποιες φορές η αλήθεια είναι υπερβολικά φριχτή για να την αντέξεις…
Κάποιες φορές η άγνοια είναι το μεγαλύτερο δώρο του κόσμου…

"Λεωφόρος Αλεξάνδρας 173" του Βαγγέλη Γιαννίση

Ένας τοξικοεξαρτημένος βρίσκεται σταυρωμένος σε ένα δάσος.
Ένας εισοδηματίας δολοφονείται βίαια στο διαμέρισμά του.
Άγνωστοι πυροβολούν έναν Ολλανδό σε μια γειτονιά της Αθήνας.
Ένα κοριτσάκι εξαφανίζεται από το σπίτι του.
Μια φωτιά σε ένα δώμα αποκαλύπτει ένα πτώμα δεμένο στο κρεβάτι.
Πέντε εγκλήματα και πέντε αξιωματικοί της αστυνομίας με έναν και μοναδικό στόχο: Να τα εξιχνιάσουν.
 
"Σαν παιδί" του John O'Leary

Θυμάσαι τότε που σήκωνες το χέρι σου για να απαντήσεις σε κάθε ερώτηση και βουτούσες στις νέες εμπειρίες χωρίς κανέναν φόβο, αλλά με τόλμη και ενθουσιασμό;
Θυμάσαι που ξυπνούσες κάθε πρωί και αντιμετώπιζες την κάθε μέρα σαν θαύμα;
Σήμερα, ξυπνάς και νιώθεις παγιδευμένος σε μια ζωή γεμάτη ευθύνες. Αποσυνδεδεμένος και εξαντλημένος. Οι δοκιμασίες μέσα στα χρόνια, η αδιάκοπη προσπάθεια για την επίτευξη των στόχων που κάποιοι τρίτοι έθεσαν για σένα και η καθημερινή πάλη για να βγάλεις τα προς το ζην έχουν «γράψει» πάνω σου.
Στο βιβλίο του Σαν Παιδί, ο John O’Leary μας δίνει τα εργαλεία που μας βοηθούν να ανακαλύψουμε εκ νέου τα παιδικά μας χαρακτηριστικά: την περιέργεια, τη φαντασία και την τόλμη που θα μας επιτρέψουν να ζήσουμε μια γεμάτη ζωή. Και τελικά, να κερδίσουμε ξανά το αίσθημα της προσδοκίας, της απερίγραπτης χαράς που είχαμε ως παιδιά.
Η ζημιά είναι αναστρέψιμη. Κι αυτό το βιβλίο μας δείχνει τον τρόπο για να αναζητήσουμε νέες γνώσεις, να βρούμε νέες λύσεις και να ζήσουμε όσο μπορούμε καλύτερα τη ζωή μας.

"Για μια σημαία" του Tim Marshall

Τι αισθάνεσαι όταν βλέπεις τη σημαία του έθνους σου να κυματίζει;
Εδώ και χιλιάδες χρόνια οι σημαίες αντιπροσωπεύουν ελπίδες και όνειρα.
Τις υψώνουμε. Τις καίμε.
Παρελαύνουμε υπό τα χρώματά τους.
Και ακόμα και στον 21ο αιώνα πεθαίνουμε γι’ αυτές. Αντιπροσωπεύουν την πολιτική των ισχυρών αλλά και του όχλου. Από την ανανεωμένη αντίληψη περί εθνικισμού στην Κίνα μέχρι την κρίση ταυτότητας στην Ευρώπη και στην Αμερική και την τρομακτική άνοδο του Ισλάμ, ο κόσμος είναι πλέον ένα μέρος που προκαλεί σύγχυση και είναι πραγματικά σημαντικό να καταλάβουμε τους συμβολισμούς –νέους και παλιούς– για τους οποίους αγωνίζονται οι άνθρωποι.
Μέσα σε εννέα κεφάλαια που καλύπτουν την Αμερική, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Ασία, την Αφρική και τη Λατινική Αμερική, ο Tim Marshall μοιράζεται περισσότερα από είκοσι πέντε χρόνια πείρας στο παγκόσμιο ρεπορτάζ και μας αποκαλύπτει τις ιστορίες, τη δύναμη και τις πεποιθήσεις των συμβόλων που μας ενώνουν και συνάμα μας χωρίζουν.

"1821 - Γυναίκες και Επανάσταση" της Βασιλικής Λάζου

Προεπαναστατικά χρόνια. Μέσα από γλαφυρές και ενδιαφέρουσες αφηγήσεις διερευνώνται με κριτική ματιά οι πραγματικότητες των γυναικών στα Γιάννενα, την Αθήνα, τις Κυκλάδες, τη Χίο και την Ύδρα.
Η προετοιμασία του Αγώνα. Στον απόηχο του ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, Φαναριώτισσες και γυναίκες της αναδυόμενης αστικής τάξης αναλαμβάνουν έντονη μορφωτική και πολιτιστική δράση.
Η Επανάσταση. Γυναίκες εν πολέμω. Μέσα από μια ποικιλία ιστορικών πηγών διερευνάται ο τρόπος με τον οποίο έδρασαν οι γυναίκες στον πόλεμο, η επικουρική και ενίοτε η πολεμική τους δραστηριότητα. Γυναίκες ως «βάρος», γυναίκες ως «λάφυρο», γυναίκες στα χαρέμια.
Επώνυμες και διάσημες γυναίκες του 1821. Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα και Μαντώ Μαυρογένους. Οι εξαιρετικές και ασυνήθιστες πράξεις τους τις έβγαλαν από την αφάνεια και τις έφεραν στο επίκεντρο συνταρακτικών εξελίξεων που ξεπερνούσαν τα κοινωνικά όρια του φύλου τους.
Οι μαζικές αιχμαλωσίες. Χριστιανές και μουσουλμάνες στην Πελοπόννησο, τη Νάουσα, τη Χίο, τα Ψαρά, την Κάσο και την Αθήνα αντιμετωπίστηκαν ως λεία πολέμου προς εκμετάλλευση και εμπόρευμα για προσπορισμό κέρδους.
Ο Καποδίστριας. Με φόντο τις πρώτες προσπάθειες συγκρότησης του ελληνικού κράτους, θίγονται ζητήματα μέριμνας των χιλιάδων εξαθλιωμένων προσφύγων, των ηθικών αμοιβών και των συντάξεων για τις χήρες των αγωνιστών, της γυναικείας εκπαίδευσης και της απουσίας των γυναικών από την πολιτική ζωή και τα πολιτειακά κείμενα του Αγώνα.
Τελικά, τι άλλαξε στη ζωή των γυναικών από την οθωμανική κοινωνία στον δρόμο για το ανεξάρτητο ελληνικό κράτος; Για πρώτη φορά παρουσιάζεται μια συνολική και τεκμηριωμένη εικόνα της ζωής των γυναικών κατά την Επανάσταση και τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας.
Εξετάζονται πολλαπλές όψεις της παρουσίας και συμμετοχής όχι μόνο των επώνυμων, αλλά και των ανώνυμων, καθημερινών γυναικών, από τον οθωμανικό κόσμο έως το πρώτο ελληνικό κράτος.

"1821 - Ένα εικονογραφημένο ταξίδι προς την ελευθερία" των Μάρως Βασιλειάδου & Ηλία Κολοβού

Ποια χρώματα είχε η επαναστατική σημαία του Ρήγα Φεραίου;
Ποιο ήταν το συνωμοτικό όνομα που έδωσε η Φιλική Εταιρεία στον Αλέξανδρο Υψηλάντη;
Ποια καπετάνισσα κυβέρνησε το ιστιοφόρο «Αγαμέμνων» και ποια το «Καλομοίρα»;
Πώς γινόταν ένα σκάφος πυρπολικό και τι τραγούδησε ο στρατηγός Μακρυγιάννης στους συμπολεμιστές του μια βραδιά μέσα στην πολιορκημένη Ακρόπολη;
Οι απαντήσεις βρίσκονται στις σελίδες αυτού του βιβλίου, που αφηγείται ένα σπουδαίο ιστορικό γεγονός, την Ελληνική Επανάσταση του 1821.
Με τις εικόνες και τους χάρτες του, μας μεταφέρει σε έναν κόσμο που υπήρξε πριν από διακόσια χρόνια και μας περιγράφει σημαντικά γεγονότα.
Ταξιδεύουμε στην ιστορία και τη γεωγραφία για να συναντήσουμε τα πρόσωπα και τις ιδέες εκείνων που οραματίστηκαν την Ελλάδα ως ελεύθερο κράτος και κατάφεραν να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα.
Σε αυτό το βιβλίο συνεργάστηκαν οι Μάρω Βασιλειάδου (δημοσιογράφος και συγγραφέας) και ο Ηλίας Κολοβός (καθηγητής Ιστορίας στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης). Η σπουδαία εικονογράφηση ανήκει στη Θέντα Μιμηλάκη.