"Η αυτοκινητιστική λέσχη της Αιγύπτου" του Alaa Al-Aswany

Δεκαετία του '40. Η Αίγυπτος βρίσκεται υπό βρετανική κατοχή. Ο Αμπντελαζίζ Χαμάμ, χρεοκοπημένος προύχοντας από την Άνω Αίγυπτο, αναγκάζεται να μετακομίσει στο Κάιρο και να εργαστεί ως αποθηκάριος στην αυτοκινητιστική λέσχη, κτίριο-σύμβολο της διεφθαρμένης μοναρχίας που συνεργάζεται με τους κατακτητές. Εκεί συχνάζει η αφρόκρεμα της κυρίαρχης τάξης, οι αριστοκράτες, οι ξένοι διπλωμάτες, οι αξιωματούχοι.Επικεφαλής τους ο ίδιος ο βασιλιάς, ο οποίος χαρτοπαίζει και διασκεδάζει, και μαζί του ο αμείλικτος αρχιθαλαμηπόλος του, Αιγύπτιος από τη Νουβία, που επιβάλλεται με τον πιο αυταρχικό τρόπο στους υπηρέτες, καταπατώντας κάθε τους δικαίωμα. Έξω από τη λέσχη, η χώρα βρίσκεται σε αναβρασμό και τα εκτός νόμου εθνικιστικά και απελευθερωτικά κόμματα αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους...
Ποιο είναι το τίμημα της επανάστασης και ποιο της υποταγής; Γύρω από αυτό το ερώτημα ουσιαστικά χτίζει ο Ασουάνι το πολυφωνικό του μυθιστόρημα με τους πολλαπλούς αφηγητές. Ένα μυθιστόρημα πλούσιο, πυκνό, γεμάτο δράση, γεγονότα και ανατροπές, όπου οι κοινωνικές συγκρούσεις διασταυρώνονται με τις προσωπικές ιστορίες και όπου η πολιτική εμπλέκεται στην καθημερινότητα των ανθρώπων.

"Τα τείχη του Βυζαντίου" του James Heneage

Είναι µια εποχή συγκρουόµενων αυτοκρατοριών, καθώς σκοτεινές δυνάµεις από την ανατολή µοιάζουν να σαρώνουν τα πάντα στο πέρασµά τους, βάζοντας σε κίνδυνο το πρώτο φως της δυτικής Αναγέννησης. Είναι µια εποχή άσπλαχνων αφεντάδων, διαιρεµένων εκκλησιών, κατακερµατισµένων δυναστειών και εξαιρετικά ανταγωνιστικών, ατρόµητων εµπόρων, που παλεύουν για τα µονοπώλια των προϊόντων τους τόσο άγρια όσο και οι σηµερινοί. Είναι µια εποχή µεγάλων πόλεων σαν τη Βενετία και την Κωνσταντινούπολη· µια εποχή κατακτητών σαν τον Ταµερλάνο που θα πνίξει τον κόσµο στο αίµα· µια εποχή όπου ένας ήρωας µε σπάνια χαρίσµατα προσπαθεί µόνος του να κάνει τη διαφορά.
Ο Λουκάς Μαγκόρις είναι αυτός ο ήρωας. Γιος ενός από τους Βαράγγους φρουρούς που είχαν ορκιστεί να φυλάξουν το µυστικό, θα βρεθεί αναγκασµένος να ταξιδέψει πολύ µακριά σε µια προσπάθεια ν’ανακαλύψει –και ν’αποφύγει– τη µοίρα του.

"Πράκτορας 6" του Tom Rob Smith

Η λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην αγάπη και στην εμμονή αποτυπώνεται στο χαρτί, καθώς ο Λέο Ντεμίντοφ, ο ήρωας που έγινε γνωστός σε όλο τον κόσμο με το Παιδί 44, αγωνίζεται να ξεμπλέξει τα νήματα μιας ολέθριας συνωμοσίας που απειλεί να καταστρέψει ό,τι αγαπά.
Ο Λέο δεν ανήκει πια στη μυστική αστυνομία της Μόσχας. Όταν όμως η γυναίκα του και οι κόρες του προσκαλούνται να συμμετάσχουν σε μια "Περιοδεία Ειρήνης" στη Νέα Υόρκη, κυριεύεται αυτόματα από υποψίες. Μετά την απαγόρευση προς εκείνον να συνοδεύσει την οικογένειά του, ο Λέο, εγκλωβισμένος στην άλλη άκρη του κόσμου, παρακολουθεί ανίσχυρος τα γεγονότα που εκτυλίσσονται καταιγιστικά στη Νέα Υόρκη και τα αγαπημένα του πρόσωπα να παρασύρονται σε μια δίνη πολιτικής συνωμοσίας και προδοσίας με τραγική κατάληξη.
Αποφασισμένος να ανακαλύψει τι ακριβώς συνέβη εκείνη τη μοιραία νύχτα στη Νέα Υόρκη, ο Λέο παίρνει την κατάσταση στα χέρια του. Αποδύεται σε ένα ανθρωποκυνηγητό που θα διαρκέσει δεκαετίες και θα τον παρασύρει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου, από τη Μόσχα μέχρι τα βουνά του σοβιετοκρατούμενου Αφγανιστάν και από εκεί στους σκοτεινούς και επικίνδυνους δρόμους της Νέας Υόρκης, σε μια εναγώνια αναζήτηση του ανθρώπου που γνωρίζει την αλήθεια: του Πράκτορα 6. Ένα καταιγιστικό θρίλερ και, ταυτόχρονα, ένα μυθιστόρημα εκπληκτικής έντασης, που αποτυπώνει αριστοτεχνικά την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα της Σοβιετικής Ένωσης της εποχής του Ψυχρού Πολέμου.

"Δοκίμια I" του Jorge Luis Borges

Από την «Ιστορία του τάνγκο» στην «Ιστορία της αιωνιότητας», από τη «Διάρκεια της Κόλασης» στον Παράδεισο του Δάντη, από τις «Μετενσαρκώσεις της χελώνας» στην «Ιστορία των αγγέλων», κι από τη «Λατρεία των βιβλίων» στον «Καθρέφτη των αινιγµάτων», τα Δοκίµια του ΧόρχεΛουίς Μπόρχες περιδιαβαίνουν στα οικουµενικάεπιτεύγµατα της σκέψης και της τέχνης των ανθρώπων, µε αυτόν τον αιρετικό τρόπο του µεγάλου Αργεντινού να επιλέγει τα θέµατά του, να τα προσεγγίζει και να τα πραγµατεύεται χωρίς ίχνος διδακτισµού ή λογιοτατισµού, να αίρει παγιωµένες αντιλήψεις και να ενσπείρει γόνιµεςαµφιβολίες.
Οι δύο τόµοι των Δοκιµίωνπεριλαµβάνουν πλήρεις τις συλλογές Ιστορία της αιωνιότητας, Τα προφορικά, Εφτά νύχτες και Εννέα δαντικά δοκίµια, τέσσερα «αδέσποτα» δοκίµια, τα περισσότερα από τις συλλογές Συζήτηση και Διερευνήσεις, καθώς και έντεκα Προλόγους βιβλίων. Την έκδοση συµπληρώνουν (όπως και στα Άπαντα τα Πεζά) Σηµειώσεις του Μεταφραστή, Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό, Γλωσσάριο, Ευρετήρια, Εργοβιογραφικό και Μικρό Βιβλιογραφικό Σηµείωµα.

"Δοκίμια II" του Jorge Luis Borges

Από την «Ιστορία του τάνγκο» στην «Ιστορία της αιωνιότητας», από τη «Διάρκεια της Κόλασης» στον Παράδεισο του Δάντη, από τις «Μετενσαρκώσεις της χελώνας» στην «Ιστορία των αγγέλων», κι από τη «Λατρεία των βιβλίων» στον «Καθρέφτη των αινιγµάτων», τα Δοκίµια του Χόρχε Λουίς Μπόρχες περιδιαβαίνουν στα οικουµενικά επιτεύγµατα της σκέψης και της τέχνης των ανθρώπων, µε αυτόν τον αιρετικό τρόπο του µεγάλου Αργεντινού να επιλέγει τα θέµατά του, να τα προσεγγίζει και να τα πραγµατεύεται χωρίς ίχνος διδακτισµού ή λογιοτατισµού, να αίρει παγιωµένες αντιλήψεις και να ενσπείρει γόνιµες αµφιβολίες.
Οι δύο τόµοι των Δοκιµίων περιλαµβάνουν πλήρεις τις συλλογές Ιστορία της αιωνιότητας, Τα προφορικά, Εφτά νύχτες και Εννέα δαντικά δοκίµια, τέσσερα «αδέσποτα» δοκίµια, τα περισσότερα από τις συλλογές Συζήτηση και Διερευνήσεις, καθώς και έντεκα Προλόγους βιβλίων. Την έκδοση συµπληρώνουν (όπως και στα Άπαντα τα Πεζά) Σηµειώσεις του Μεταφραστή, Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό, Γλωσσάριο, Ευρετήρια, Εργοβιογραφικό και Μικρό Βιβλιογραφικό Σηµείωµα.

"Οδός Αβύσσου αριθμός 0" του Μενέλαου Λουντέμη

Την περίοδο του Εµφυλίουπολέµου στη Μακρόνησο κατοικεί η ωµή βία, ο τρόµος, η απελπισία. Στον αριθµό Μηδέν της οδού Αβύσσου δε µένουνόµως µόνο «δήµιοι» και θύµατα· σ’ αυτή την κοινωνία της παράνοιας ανήκει και ο ασυµβίβαστος ιδεολόγος, ο µικροαπατεώνας, ο περιθωριακός που κάνει τον βασανιστή, αλλά και ο ψευτοδιανοούµενος «ανανήψας» που απαγγέλλει παθιασµένα ποίηση στους παλιούς συντρόφους του…