Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
1922. Στη Νέα Υόρκη του Υπέροχου Γκάτσμπι, του τζιν, της τζαζ και της ευημερίας, οι νεαρές γυναίκες έκοβαν κοντά τα μαλλιά τους, βάφονταν έντονα, έπιναν, κάπνιζαν και είχαν δικαίωμα ψήφου.
Η Έβελιν Λόκχαρτ είχε αποφασίσει να γίνει γιατρός, ενάντια στους συντηρητικούς γονείς της, την ανταγωνιστική αδελφή της Βιόλα και τον καλύτερο φίλο της Τσάρλι που μια μέρα θα παντρευόταν, ενάντια σε όλα τα στερεότυπα της εποχής.
Ήταν μία από τις ελάχιστες φοιτήτριες στην ιατρική σχολή του Κολούμπια. Ωστόσο, χρειαζόταν χρήματα και ήξερε ότι θα πλήρωνε το όνειρό της με το τίμημα της αξιοπρέπειας, αν κατάφερνε να περάσει την οντισιόν στο περίφημο καμπαρέ Ζίγκφελντ Φόλις.
Κι αν γινόταν μια χορεύτρια του κανκάν, αν ζούσε μέσα στα μυθιστορήματα του Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ –όπου οι ηρωίδες του έσπαγαν όλους τους κανόνες–, τι θα σήμαινε αυτό για τη σχέση της με τον τραπεζίτη Τόμας Ουίτμαν;
Θα μπορούσε αυτός ο άντρας να ερωτευτεί μια γυναίκα με σκανδαλώδη ζωή; 

Προσωπική άποψη:
Αγαπώ την δεκαετία του '30! Ως ανεξάρτητη και δυναμική γυναίκα -γκούχου, γκούχου- δεν θα μπορούσε να μην με γοητεύει μια εποχή που έχει χαρακτηριστεί ως μία από τις πλέον επαναστατικές για το γυναικείο φύλο, το οποίο ξεκινούσε την πορεία του προς την ατομική ελευθερία και τη συλλογική ανεξαρτησία. Μία εποχή που οι γυναίκες, θέλοντας ν' αποδείξουν πως έχουν ίσα δικαιώματα με τους άντρες -και πολλές φορές, μεγαλύτερες ικανότητες-, υιοθετούσαν συμπεριφορές που για κάποιους μπορεί να ήταν προκλητικές, και έπαιρναν αποφάσεις για τη ζωή τους που σίγουρα σόκαραν του συντηρητικούς, γοήτευαν, από την άλλη, ανθρώπους που διέθεταν ελεύθερο πνεύμα και επιθυμία να κατακτήσουν, όχι το εύκολο, αυτό για το οποίο πρέπει να παλέψεις. Ως εκ τούτου, ήξερα από την πρώτη στιγμή πως θα λάτρευα το "Ένα φιλί από τον κύριο Φιτζέραλντ" και πράγματι, έτσι ακριβώς συνέβη.

Βρισκόμαστε στη Νέα Υόρκη του 1922, τότε που γίνεται η πρώτη γυναικεία επανάσταση, και όχι μόνο σε κοινωνικό επίπεδο -μα και σε θέματα μόδας, έκφρασης, συμπεριφοράς, καλλιτεχνικής έκρηξης και πολλά άλλα-, με τη νεαρή Έβελιν Λόκχαρτ να είναι αποφασισμένη να διεκδικήσει το μεγαλύτερο όνειρό της που δεν είναι άλλο από το να σπουδάσει στην ιατρική σχολή του Κολούμπια. Τι κι αν ο περίγυρος ήταν εναντίον της, τι κι αν ήταν μία απ' τις ελάχιστες γυναικείες παρουσίες σ' ένα τόσο δύσκολο τμήμα σπουδών, τι κι αν τα χρήματά της δεν ήταν αρκετά, εκείνη είχε αποφασίσει προ καιρού πως θα έκανε ό,τι χρειαζόταν, γιατί κανένα τίμημα δεν είναι πολύ μεγάλο όταν κυνηγάς τα όνειρά σου. Έτσι, καταλήγει να εργάζεται, παράλληλα με τις σπουδές της, ως χορεύτρια του καν καν στο περίφημο καμπαρέ Ζίγκφελντ Φόλις. Και κάπου εκεί, στο υπό-φως της νύχτας, που η αξιοπρέπεια πουλιέται άλλοτε φτηνά κι άλλοτε ακριβά, ο έρωτας θα της χτυπήσει την πόρτα κι εκείνη θα πρέπει ν' αποφασίσει αν θα τον διεκδικήσει, μα κι αν θα του επιτρέψει να την παρασύρει.

Τελικά, πρέπει να παραδεχθούμε πως η Αυστραλία βγάζει εξαιρετικούς συγγραφείς στον τομέα του αισθηματικού, κοινωνικού, μυθιστορήματος εποχής. Και η Natasha Lester είναι ένα ακόμα τρανό παράδειγμα στη μεγάλη αυτή λίστα, καταφέρνοντας με το βιβλίο της αυτό να μας μαγέψει, από τις πρώτες κιόλας σελίδες, και να μας ταξιδέψει πίσω στο χρόνο, ζωντανεύοντας εικόνες, μελωδίες, μυρωδιές, την αισθαντική ατμόσφαιρα μιας εποχής που όλα βρίσκονταν μέσα στο στενό κύκλο των στερεότυπων και όμως, την ίδια ακριβώς στιγμή, τολμούσαν ν' απλώσουν το χέρι και ν' αγγίξουν τους απαγορευμένους εκείνους καρπούς που μπορεί να τους στιγμάτιζαν για μια ζωή. Μιας εποχής που η αυτοπεποίθηση και η ανασφάλεια, οι επιθυμίες και οι αγωνίες, το φαίνεσθαι και το είθισται, η ηθική και η ανηθικότητα, ο σεβασμός και η προκλητικότητα, ο δυναμισμός και ο ρομαντισμός, βρίσκονται σε μια διαρκή σύγκρουση και συνάμα, σφιχταγκαλιασμένα σ' έναν χορό τα βήματα του οποίου μπορούν να τα οδηγήσουν μοναχά σ' έναν, κοινό προορισμό.

Η Έβελιν, λοιπόν, είναι ένας χαρακτήρας στο πρόσωπο του οποίου διακρίνονται όλα τα παραπάνω και ακόμα περισσότερα. Γιατί, η Έβελιν, δεν είναι απλά ένας δυναμικός γυναικείος χαρακτήρας που προσπαθεί να κερδίσει τις εντυπώσεις, αλλά μία ουσιαστική ηρωίδα που αξίζει να κερδίσει, όχι τις εντυπώσεις, αλλά τον σεβασμό μας. Είναι αληθινή, ειλικρινής, παθιασμένη, επίμονη αλλά όχι πεισματάρα, απίστευτα αφοσιωμένη στους σκοπούς και στα όνειρά της, όχι μόνο για ν ικανοποιήσει το εγώ της, αλλά για ν' αποδείξει, σε μια επαναστατική εποχή, πως κάθε γυναίκα έχει δικαίωμα στη ζωή, στο πάθος, στο όνειρο, και μπορεί να πετύχει, αρκεί ν' αγωνιστεί, να παλέψει, να προσπαθήσει για ό,τι καλύτερο μπορεί. Ουσιαστικά, παλεύει όχι μόνο για τον εαυτό της, αλλά για όλες τις γυναίκες εκεί έξω, κάτι που δίνει ζωή στο μυθιστόρημα αυτό, που δεν έχει σκοπό ν' αφηγηθεί απλά έναν ακόμα έρωτα -που ναι μεν υπάρχει, αλλά δεν είναι το πρωτεύων στοιχείο-, αλλά κάτι περισσότερο, κάτι βαθύτερο, κάτι σημαντικότερο.

Η Lester, με εξαιρετική μαεστρία -και με εμφανή μελέτη στην εποχή τις αλήθειες της οποίας πραγματεύεται- μάς ταξιδεύει στο χρόνο και στο χώρο, μεταφέροντάς μας τις μικρές και τις μεγάλες εκείνες λεπτομέρειες που σημάδεψαν μια ολόκληρη δεκαετία, κοινωνικά, πολιτικά, ηθικά, μα και το πως αυτές επηρέασαν, όχι μόνο το ανθρώπινο σύνολο, αλλά και την κάθε μονάδα χωριστά, ανάλογα πάντα με τα πιστεύω και τις αξίες της. Σε κάθε περίπτωση, όμως, στο τέλος κάθε προσωπικής διαδρομής, όλοι διεκδίκησαν το ίδιο ακριβώς πράγμα, που δεν είναι άλλο από το δικαίωμα στη ζωή και στο όνειρο. Κανείς δεν μπορεί να σου πει ποιος είσαι, μόνο εσύ μπορείς να το ανακαλύψεις. Κανείς δεν μπορεί να σου πει πως θα ζήσεις τη ζωή σου, μόνο εσύ μπορείς να το αποφασίσεις αυτό. Κανείς δεν μπορεί να σου πει να πάψεις να ονειρεύεσαι. Το πόσο μεγάλα όνειρα θα κάνεις, τι θα θυσιάσεις γι' αυτό και πόσο θα παλέψεις για να φτάσεις στην επίτευξη των στόχων σου, είναι μια διαδρομή που πρέπει να την περπατήσεις εσύ, όχι απαραίτητα μόνος σου, αλλά σίγουρα κατευθύνοντας τα βήματα των συνοδοιπόρων σου. Και η Έβελιν, ακριβώς αυτό έκανε, οπότε, πως να μην αγαπήσουμε την υπέροχη και δυνατή, παθιασμένη αλήθεια της;
Βαθμολογία 10/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Natasha Lester
Μεταφραστής: Πίπη Φωτεινή
Εκδόσεις: Διόπτρα
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2018
Αρ. σελίδων: 448
ISBN: 978-960-605-488-4