Συνοπτική περίληψη του έργου:
Ο Marcus και η Alex είναι ένα νέο, όμορφο και ερωτευμένο ζευγάρι που ζει στο Παρίσι. Είναι σχεδόν ευτυχισμένοι.
Ένα βράδυ κανονίζουν να πάνε σ' ένα πάρτι. Η Alex θέλει ο Marcus να γνωρίσει τον πρώην εραστή της και νυν φίλο της, τον Pierre. Έτσι, οι τρεις τους ξεκινούν για το σπίτι όπου θα γίνει η συγκέντρωση, συζητώντας και γελώντας.
Η ατμόσφαιρα στο σπίτι που γίνεται το πάρτι είναι ευχάριστη. Ο Marcus και ο Pierre προσπαθούν να τα βρουν. Η συμπεριφορά του Marcus όμως ο οποίος μεθάει φλερτάρει ασύστολα και σνιφάρει κόκα ενοχλεί την Alex που αποφασίζει να φύγει από το πάρτι μόνη της.
Σε μια υπόγεια διάβαση θα αντιμετωπίσει τον πιο άσχημο εφιάλτη της. Θα βιαστεί παρά φύσιν από έναν σαδιστή ανώμαλο που, συν τοις άλλοις, θα την σπάσει στο ξύλο, πέφτωντας τελικά σε κώμα.
Προσωπική άποψη:
Αν υπήρξε μια ταινία το 2002 που προκάλεσε ποικίλες συζητήσεις και αντιδράσεις γύρω από το όνομά της, που δίχασε κοινό και κριτικούς, που λατρεύτηκε ή γέννησε αίσθημα μίσους περισσότερο από κάθε άλλη του έτους εκείνου, τότε δεν χρειάζεται νομίζω να ψάξουμε πιο μακριά. Το "Irreversible" είναι η ταινία που ψάχνουμε. Το θέμα όμως δεν είναι να εντοπίσουμε την ταινία αλλά, τους λόγους που οδήγησαν στα παραπάνω αποτελέσματα και τελικά, αναλύοντάς τους ο καθένας προσωπικά, αν μπορεί να δικαιολογήσει την φρενίτιδα που επικράτησε γύρω της. Γιατί το "Irreversible" είναι από τις ταινίες εκείνους που δεν διχάζουν άδικα αφού, δεν νομίζω πως μπορεί να υπάρξει αντικειμενική κριτική σχετικά με αυτήν παρά μονάχα υποκειμενική.
Ο Γάλλος σκηνοθέτης της ταινίας Gaspar Noe, χρησιμοποιώντας την τεχνική του αμφίδρομου χρόνου έτσι όπως μας την σύστησε μέσα από το Memento ο Nolan, ξεκινάει ένα ανάποδο ταξίδι στον χρόνο. Ξεκινάει από το αποτέλεσμα για να προχωρήσει προς τα πίσω, με αργό πάντα βήμα, προκειμένου να καταλήξει στην αιτία που έφερε το αποτέλεσμα και από εκεί, στην αφορμή όλων και ένα δραματικό φινάλε που υπό άλλες συνθήκες, θα μπορούσε να αποτελεί την πιο όμορφη έναρξη οποιασδήποτε ιστορίας. Σίγουρα η τεχνική αυτή είναι ενδιαφέρουσα, ακόμα πιο σίγουρο είναι ότι είναι ιδιαίτερη και χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα ως προς το πως την διαχειρίζεται ο Noe, στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι λίγες οι στιγμές που κουράζει τον μη μυημένο θεατή στις σινεφίλ κατηγορίες.
Με χρήση μίας και μόνο κάμερας, ο Noe προσπαθεί να δημιουργήσει μια ταινία κάτι ανάμεσα σε ντοκιμαντέρ και low budget ταινία τρόμου, όχι σαν επαγγελματίας αλλά, σαν ένας ηδονοβλεψίας που βρίσκεται κάπου κρυμμένος παρακολουθώντας κάθε κίνηση των εμπλεκόμενων, νιώθοντας μια μεθυσμένη ανάγκη καταγραφής των γεγονότων, όχι για να αποδείξει κάτι αλλά, για να μπορέσει να κρατήσει τις λεπτομέρειες καλά φυλαγμένες. Η κίνηση της κάμερας ζαλίσει, τα χρώματα που εναλάσσονται θολώνουν το βλέμμα σου προκαλώντας ναυτία ενώ η νευρική μουσική σου τρυπάει τ' αυτιά, προκαλώντας σε να ζητήσεις έλεος προκειμένου να σταματήσει το σατράπικο έργο της.
Αυτό όμως που με προβληματίζει περισσότερο όμως είναι αν ο Noe ήθελε να σοκάρει το κοινό του θέλοντας έτσι με έναν σκληρό τρόπο να περάσει τα μηνύματά του, ή αν ήθελε να σοκάρει απλά για να το κάνει. Οι δύο βασικές αρχές του πάνω στις οποίες έστησε ολόκληρη την ταινία είναι ότι ο χρόνος καταστρέφει τα πάντα και ότι ο άνθρωπος είναι το μεγαλύτερο κτήνος. Δεν θα διαφωνήσω σε κανένα από τα δύο όμως κάπου πιστεύω ότι δεν διατηρείται η σωστή ισορροπία. Ο χρόνος δεν καταστρέφει μόνο στο πέρασμά του αλλά δημιουργεί κι όλας, κάτι που ο Noe μοιάζει να μην πολυσκέφτεται. Από την άλλη, ναι, ό άνθρωπος μπορεί να γίνει κτήνος όμως, μήπως αυτή είναι μια κατά συνθήκη κατάσταση; Μήπως απλά δεν είναι ο κανόνας;
Αν σου ζητούσαν να ξεχωρίσεις τις ερμηνείες κάποιων, αυτοί τότε μάλλον θα ήταν οι Vincent Cassel και Albert Dupontel οι οποίοι, έχουν μια πιο προσεγμένη και αξιόλογη παρουσία συγκριτικά πάντα με την Monica Bellucci. Δεν αντιλέγηω διόλου ως προς το γεγονός ότι είναι μια όμορφη γυναίκα με πλούσια και αξιοπρόσεχτε προσόντα όμως θεωρώ, ότι οποιαδήποτε όμορφη γυναίκα, ακόμα και αν δεν είχε τις δικές της αναλογίες, θα μπορούσε να υποστηρίξει τόσο την γενικότερη υπόσταση του ρόλου της όσο και την πολυσυζητημένη σκηνή του βιασμού. Άλλωστε μιλάμε για μια σκηνή, που αν κάποιος έχει έστω και λίγα ψίχουλα ανθρωπιάς μέσα του, δεν μπορεί παρά να συγκλονιστεί νιώθοντας κάτι να σπάει μέσα του.
Ο Noe έχει κάνει πραγματικά καλή δουλειά, άσχετα από το γεγονός αν τελικά η ταινίας, ως ολοκληρωμένο αποτέλεσμα, σε ικανοποιεί ως θεατή ή όχι. Το μεγαλύτερο πρόβλημα για μένα δεν έχει να κάνει με την σκηνοθεσία αλλά, με την έλελιψη σεναρίου. Καλός ο αυτοσχεδιασμός δεν λέω, προσδίδει κάποια φυσικότητα και απλότητα όμως, δεν είναι παντού και πάντοτε απαραίτητος, πόσο μάλλον λειτουργικός και χρήσιμος. Το γεγονός ότι το πρωταγωνιστικό δίδυμο αποτελεί ζευγάρι και στην ζωή φαίνεται να αποδίδει στην μεταξύ τους χημεία, κάνοντας έτσι τις εκρήξεις συναισθηματικής φόρτιση πιο ρεαλιστικές. Παρ' όλα ταύτα όμως, δεν είναι η ταινία εκείνη που συνολικά θα σου μείνει αλησμόνητη. Μπορεί τα 9' πολυσυζητημένα, βίαια λεπτά να χαράζονται στην μνήμη σου και να σε κάνουν να φοβάσαι να ξαναπεράσεις από υπόγεια διάβαση, τουλάχιστον την νύχτα όμως, κάπου το παιχνίδι χάνεται ανάμεσα στις μη τηρούμενες ισορροπίες.
Βαθμολογία 6/10
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Μη Αναστρέψιμος
Είδος: Δραματική
Σκηνοθέτης: Gaspar Noe
Πρωταγωνιστές: Monica Bellucci, Vincent Cassel, Albert Dupontel, Philippe Nahon, Jo Prestia, Stephane Drouot, Jean-Louis Costes, Mourad Khima
Παραγωγή: 2002
Διάρκεια: 95'
Σχετικά sites που αξίζουν τον κόπο:
http://www.imdb.com/title/tt0290673/
http://en.wikipedia.org/wiki/Irr%C3%A9versible
Ο Marcus και η Alex είναι ένα νέο, όμορφο και ερωτευμένο ζευγάρι που ζει στο Παρίσι. Είναι σχεδόν ευτυχισμένοι.
Ένα βράδυ κανονίζουν να πάνε σ' ένα πάρτι. Η Alex θέλει ο Marcus να γνωρίσει τον πρώην εραστή της και νυν φίλο της, τον Pierre. Έτσι, οι τρεις τους ξεκινούν για το σπίτι όπου θα γίνει η συγκέντρωση, συζητώντας και γελώντας.
Η ατμόσφαιρα στο σπίτι που γίνεται το πάρτι είναι ευχάριστη. Ο Marcus και ο Pierre προσπαθούν να τα βρουν. Η συμπεριφορά του Marcus όμως ο οποίος μεθάει φλερτάρει ασύστολα και σνιφάρει κόκα ενοχλεί την Alex που αποφασίζει να φύγει από το πάρτι μόνη της.
Σε μια υπόγεια διάβαση θα αντιμετωπίσει τον πιο άσχημο εφιάλτη της. Θα βιαστεί παρά φύσιν από έναν σαδιστή ανώμαλο που, συν τοις άλλοις, θα την σπάσει στο ξύλο, πέφτωντας τελικά σε κώμα.
Προσωπική άποψη:
Αν υπήρξε μια ταινία το 2002 που προκάλεσε ποικίλες συζητήσεις και αντιδράσεις γύρω από το όνομά της, που δίχασε κοινό και κριτικούς, που λατρεύτηκε ή γέννησε αίσθημα μίσους περισσότερο από κάθε άλλη του έτους εκείνου, τότε δεν χρειάζεται νομίζω να ψάξουμε πιο μακριά. Το "Irreversible" είναι η ταινία που ψάχνουμε. Το θέμα όμως δεν είναι να εντοπίσουμε την ταινία αλλά, τους λόγους που οδήγησαν στα παραπάνω αποτελέσματα και τελικά, αναλύοντάς τους ο καθένας προσωπικά, αν μπορεί να δικαιολογήσει την φρενίτιδα που επικράτησε γύρω της. Γιατί το "Irreversible" είναι από τις ταινίες εκείνους που δεν διχάζουν άδικα αφού, δεν νομίζω πως μπορεί να υπάρξει αντικειμενική κριτική σχετικά με αυτήν παρά μονάχα υποκειμενική.
Ο Γάλλος σκηνοθέτης της ταινίας Gaspar Noe, χρησιμοποιώντας την τεχνική του αμφίδρομου χρόνου έτσι όπως μας την σύστησε μέσα από το Memento ο Nolan, ξεκινάει ένα ανάποδο ταξίδι στον χρόνο. Ξεκινάει από το αποτέλεσμα για να προχωρήσει προς τα πίσω, με αργό πάντα βήμα, προκειμένου να καταλήξει στην αιτία που έφερε το αποτέλεσμα και από εκεί, στην αφορμή όλων και ένα δραματικό φινάλε που υπό άλλες συνθήκες, θα μπορούσε να αποτελεί την πιο όμορφη έναρξη οποιασδήποτε ιστορίας. Σίγουρα η τεχνική αυτή είναι ενδιαφέρουσα, ακόμα πιο σίγουρο είναι ότι είναι ιδιαίτερη και χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα ως προς το πως την διαχειρίζεται ο Noe, στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι λίγες οι στιγμές που κουράζει τον μη μυημένο θεατή στις σινεφίλ κατηγορίες.
Με χρήση μίας και μόνο κάμερας, ο Noe προσπαθεί να δημιουργήσει μια ταινία κάτι ανάμεσα σε ντοκιμαντέρ και low budget ταινία τρόμου, όχι σαν επαγγελματίας αλλά, σαν ένας ηδονοβλεψίας που βρίσκεται κάπου κρυμμένος παρακολουθώντας κάθε κίνηση των εμπλεκόμενων, νιώθοντας μια μεθυσμένη ανάγκη καταγραφής των γεγονότων, όχι για να αποδείξει κάτι αλλά, για να μπορέσει να κρατήσει τις λεπτομέρειες καλά φυλαγμένες. Η κίνηση της κάμερας ζαλίσει, τα χρώματα που εναλάσσονται θολώνουν το βλέμμα σου προκαλώντας ναυτία ενώ η νευρική μουσική σου τρυπάει τ' αυτιά, προκαλώντας σε να ζητήσεις έλεος προκειμένου να σταματήσει το σατράπικο έργο της.
Αυτό όμως που με προβληματίζει περισσότερο όμως είναι αν ο Noe ήθελε να σοκάρει το κοινό του θέλοντας έτσι με έναν σκληρό τρόπο να περάσει τα μηνύματά του, ή αν ήθελε να σοκάρει απλά για να το κάνει. Οι δύο βασικές αρχές του πάνω στις οποίες έστησε ολόκληρη την ταινία είναι ότι ο χρόνος καταστρέφει τα πάντα και ότι ο άνθρωπος είναι το μεγαλύτερο κτήνος. Δεν θα διαφωνήσω σε κανένα από τα δύο όμως κάπου πιστεύω ότι δεν διατηρείται η σωστή ισορροπία. Ο χρόνος δεν καταστρέφει μόνο στο πέρασμά του αλλά δημιουργεί κι όλας, κάτι που ο Noe μοιάζει να μην πολυσκέφτεται. Από την άλλη, ναι, ό άνθρωπος μπορεί να γίνει κτήνος όμως, μήπως αυτή είναι μια κατά συνθήκη κατάσταση; Μήπως απλά δεν είναι ο κανόνας;
Αν σου ζητούσαν να ξεχωρίσεις τις ερμηνείες κάποιων, αυτοί τότε μάλλον θα ήταν οι Vincent Cassel και Albert Dupontel οι οποίοι, έχουν μια πιο προσεγμένη και αξιόλογη παρουσία συγκριτικά πάντα με την Monica Bellucci. Δεν αντιλέγηω διόλου ως προς το γεγονός ότι είναι μια όμορφη γυναίκα με πλούσια και αξιοπρόσεχτε προσόντα όμως θεωρώ, ότι οποιαδήποτε όμορφη γυναίκα, ακόμα και αν δεν είχε τις δικές της αναλογίες, θα μπορούσε να υποστηρίξει τόσο την γενικότερη υπόσταση του ρόλου της όσο και την πολυσυζητημένη σκηνή του βιασμού. Άλλωστε μιλάμε για μια σκηνή, που αν κάποιος έχει έστω και λίγα ψίχουλα ανθρωπιάς μέσα του, δεν μπορεί παρά να συγκλονιστεί νιώθοντας κάτι να σπάει μέσα του.
Ο Noe έχει κάνει πραγματικά καλή δουλειά, άσχετα από το γεγονός αν τελικά η ταινίας, ως ολοκληρωμένο αποτέλεσμα, σε ικανοποιεί ως θεατή ή όχι. Το μεγαλύτερο πρόβλημα για μένα δεν έχει να κάνει με την σκηνοθεσία αλλά, με την έλελιψη σεναρίου. Καλός ο αυτοσχεδιασμός δεν λέω, προσδίδει κάποια φυσικότητα και απλότητα όμως, δεν είναι παντού και πάντοτε απαραίτητος, πόσο μάλλον λειτουργικός και χρήσιμος. Το γεγονός ότι το πρωταγωνιστικό δίδυμο αποτελεί ζευγάρι και στην ζωή φαίνεται να αποδίδει στην μεταξύ τους χημεία, κάνοντας έτσι τις εκρήξεις συναισθηματικής φόρτιση πιο ρεαλιστικές. Παρ' όλα ταύτα όμως, δεν είναι η ταινία εκείνη που συνολικά θα σου μείνει αλησμόνητη. Μπορεί τα 9' πολυσυζητημένα, βίαια λεπτά να χαράζονται στην μνήμη σου και να σε κάνουν να φοβάσαι να ξαναπεράσεις από υπόγεια διάβαση, τουλάχιστον την νύχτα όμως, κάπου το παιχνίδι χάνεται ανάμεσα στις μη τηρούμενες ισορροπίες.
Βαθμολογία 6/10
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Μη Αναστρέψιμος
Είδος: Δραματική
Σκηνοθέτης: Gaspar Noe
Πρωταγωνιστές: Monica Bellucci, Vincent Cassel, Albert Dupontel, Philippe Nahon, Jo Prestia, Stephane Drouot, Jean-Louis Costes, Mourad Khima
Παραγωγή: 2002
Διάρκεια: 95'
Σχετικά sites που αξίζουν τον κόπο:
http://www.imdb.com/title/tt0290673/
http://en.wikipedia.org/wiki/Irr%C3%A9versible
111 Σχόλια:
Mporei na eimai apo ta elaxista atoma pou dn exoun dei ti sugkekrimenh tainia...
Alla de xero.. me xeneronei polu i Bellucci k de nomizo na ti do pote.. :P
@ Προσωπικά Νικόλετα την είχα δει περισσότερο για να διαπιστώσω μόνη μου, πόσο σοκαριστική μπορεί να ήταν η σκηνή του βιασμού.
k apo oti akouo apo olous... htan, sosta???!!!
@ Α, ναι... όσο γι' αυτό Νικολέτα μπορείς να είσαι απόλυτα σίγουρη!
ετοιμάσου:)
ούτε και μένα με είχε αρέσει ιδιαιτερα αλλα ήμουν και μικρό τότε. πρέπει να το ξαναδώ νομίζω.
Κι εγώ συμφωνώ ότι το θετικό της ταινίας είναι η σκηνοθεσία. Ο Gaspar Noe είναι πολύ καλός σκηνοθέτης. Το σενάριο ωστόσο δεν υπάρχει και οι ηθοποιοί φαίνονται σαν καρικατούρες σε εξαίρεση με τη Monica που πάντα θα γοητεύει. Πολύ σκληρή ταινία, απευθυνόμενη σε ενήλικο κοινό.
Απλά μία από τις καλύτερες και πιο άγριες κινηματογραφικές εμπειρίες της προηγούμενης δεκαετίας (φυσικά την είχα στην αντίστοιχη ανάρτηση με τις 20 καλύτερες ταινίες). Μια ταινία που μιλάει για την απώλεια της ζωής, της αθωότητας, την εκδικητική κτηνωδία του ανθρώπου και που έχει το πιο τραγικό "happy end" που θυμάμαι να έχω δει ποτέ σε ταινία!!! Βλέπεις μια εικόνα ευτυχίας και είναι σα να σε φτύνει κατάμουτρα γιατί ξέρεις πως δεν πρόκειται να κρατήσει για πολύ ακόμα... ΤΑΙΝΙΑΡΑ!!! 9,5/10. ΑΥΤΑ!!! Β) :p
bauer24 πιστεύω ότι η ταινία τελικά είχε happy end, διότι στη τελευταία ζαλιστική σκηνή βλέπουμε την Bellucci με τρία κουτσούβελα που παίζουν...
Όπως το πάρει ο καθένας Σωκράτη... Πάντως αν διάβαζες προσεχτικότερα τι έγραψα ή ακόμα καλύτερα αν έβλεπες προσεχτικότερα την ταινία θα καταλάβαινες πως ουσιαστικά μόνο "happy end" δεν ήταν!!!
ΥΓ: Ελπίζω μόνο να μην κατάλαβες πως ήταν δικά της τα 3 κουτσούβελα γιατί τότε σίγουρα είδες άλλη ταινία... B) :p
Χα, χα!!! Νόμιζα ότι ήταν δικά της και ότι το τέλος προχωρά λίγο μετά τα γεγονότα του βιασμού. Άλλωστε το πιστεύω λόγω του "Ο χρόνος καταστρέφει τα πάντα", δηλαδή ότι έχει ξεπεράσει τη τραγωδία που της συνέβη. Μέχρι πρότινος είχα πλάσσει στο νου μου αυτή την αντίληψη, αλλά μπορεί να είναι και λάθος, διότι θυμάμαι ότι είχα μπερδευτεί κιόλας.
@ Aldo πάντα είμαι έτοιμη! :)
Εγώ το 6 το δίνω τώρα που μεγάλωσ. Αν με ρώταγες πιο μικρή, θα ήταν πιο κάτω.
@ Bauer στο μόνο που δεν διαφωνώ, είναι στο σχόλιό σου σχετικά με το τέλος της ταινίας το οποίο μέσα στην ομορφία του είναι πολύ σκληρό. Κατά τ' άλλα όχι, εργάρα δεν το θεωρώ σε καμία περίπτωση.
@ Σωκράτη, σίγουρα κάπου το 'χασες. Η ταινία πηγαίνει ανάποδα, από το τέλος προς την αρχή. Το τέλος της ταινίας, θα ήταν η αρχή της αν ήταν φυσιολογική. Άρα σαφέστατα τα πιτσιρίκια δεν ήταν δικά της και πάει λέγοντας.
Εγώ όμως δεν μπορώ να καταλάβω κάτι: Πού κολλάει το "Ο χρόνος καταστρέφει τα πάντα"; Μήπως στο τέλος θέλει να δείξει ότι έχει κάνει παιδιά και έχει ξεχάσει ό,τι της συνέβη; Δεν ξέρω... όταν το είχα δει με έναν φίλο έτσι πιστέψαμε.
1. "Κατά τ' άλλα όχι, εργάρα δεν το θεωρώ σε καμία περίπτωση"
Αν σου πω πως κάτι είχα υποψιαστεί... θα με πιστέψεις; :p ;)
2. Ρε Σωκ (και δέος:p) αφού η ταινία πήγαινε ανάποδα.... Αν βάλεις τα γεγονότα σε χρονική σειρά θα καταλάβεις που κολλάει το "Ο χρόνος καταστρέφει τα πάντα"... :p
bauer πρέπει μάλλον να την δω και πάλι γιατλι την είχα δει παλιά και σε περίοδο εξετάσεων...
Αυτό που θυμάμαι είναι ο βιασμός.
Εγώ πάντως Γιώτα μου θα συμφωνήσω μαζί σου, είχε τα θετικά της στοιχεία στη σκηνοθεσία, αλλά εργάρα δεν είναι... Θυμάμαι ότι βαρέθηκα...
Αρρωστημένη και επικίνδυνη ταινία... Αναρωτιέμαι καν πως έγινε δεκτή στο φεστιβάλ Καννών.
Αρρωστημένη, επικίνδυνη, σοκαριστική, άγρια κινηματογραφική εμπειρία; Εγώ βαρέθηκα! Προκλητική και επιτηδευμένα σοκαριστική θα την έλεγα αν και προσωπικά ούτε άβολα ένιωσα, ούτε ενοχλήθηκα. Απλά χασμουρήθηκα!
Άντε γούσταρα λίγο στην σκηνή με τον πυροσβεστήρα. Το Last House On The Left λέει αυτό το ωραίο του Jack("Μια ταινία που μιλάει για την απώλεια της ζωής, της αθωότητας, την εκδικητική κτηνωδία του ανθρώπου") πολύ καλύτερα κατά τη γνώμη μου!
Πάντως σκηνοθετικά μου άρεσε και ο Vincent είναι πάντα υπέροχος! Και αν θυμάμαι καλά είχε και ωραία μουσική;
@ Σωκράτη μου, μάλλον άλλο έργο είδες! :p
Αν θες να έχεις ολοκληρωμένη άποψη, ξαναδές το και αυτή την φορά, χωρίς να αποσπάται από τίποτα η προσοχή σου.
@ Αυτό μου αρέσει σε 'σένα bauer... ότι μπορείς και 'υποψιάζεσαι' έτσι εύκολα! :p
@ Dynx είναι μάλλον θέμα οπτικής γωνίας. Εξαρτάται από το πόσο σοκάρεται κάποιος ή όχι ή και από το κατά πόσο έχει διάθεση ο δημιουργός να μας σοκάρει.
@ Annie σίγουρα υπάρχουν πολύ καλύτερες ταινίες που να θέλουν να περάσουν τα ίδια μηνύματα. Η συγκεκριμένη ταινία είναι απλά μια παραγωγή με κάποιες καλές στιγμές, καλή σκηνοθεσία και κάποια ακόμα καλά στοιχεία που όμως δεν είναι αρκετά ως σύνολο. Η μουσική ήταν ενδιαφέρουσα αλλά προσωπικά, μου τρύπησε το στομάχι και τα νεύρα.
Πάντως πιστεύω πως πρέπει να γίνουν συλλαλητήρια σε όλο τον κόσμο με μοναδικό αίτημα να καταστραφούν ΟΛΕΣ οι κόπιες αυτής της "αρρωστημένης" και "επικίνδυνης" ταινίας... Τουλάχιστον σε έναν πραγματικά δημοκρατικό κόσμο αυτό θα έκαναν. :/ :/ :/
@ Καλά βρε bauer κι εσύ... το πήγες στο άλλο άκρο! :P
@ Aldo χαιρετίσματα. Σε 2 εβδομάδες πάλι! :'(
Γιώτα μου, θα το δω, έπειτα από πολύ καιρό, τώρα δεν θα χαραμίσω το χρόνο μου :-D... Ειλικρινά σε πολλά σημεία θυμάμαι ότι βαρέθηκα και εντύπωση μου κάνει που είναι σινεφίλ. Επίσης, δε σου είπα ότι σίγουρα πρέπει να πάρει παρακάτω και εκπλήσσομαι από το βαθμό, περίμενα ότι θα πάρει 4. Μόνο αν απομονώσεις κάποιες σκηνές θα πεις ότι είναι καλό πράμα, σα σύνολο η ταινία είναι βαρετή. Για κάποιους ευαίσθητους ίσως είναι ηδονοβλεπτική και ανώμαλη και συμφωνώ και με αυτό απόλυτα. Πριν το δω ήμουν γεμάτος χαρά επειδή θα νιώσω μια ξεχωριστή κινηματογραφική εμπειρία, μόλις τέλειωσε ήμουν υπνωτισμένος και ζαλισμένος. :-@ :-p
Α, και κάτι ακόμα. Το "IRREVERSIBLE" είναι η τελευταία ταινία της ανώμαλης τριλογίας του Gaspar Noe. Αν αντέχεις να χάσεις μέχρι και το τελευταίο ίχνος ανθρωπιάς και καλαισθησίας δες τα "CARNE" και το "SEUL CONTRE TOUS". Θα δεις ότι το Μη αναστρέψιμος σε σχέση με αυτές τις δυο είναι ο απόλυτος ύπνος. ;-)
ΠΡΟΣ ΓΙΩΤΑ:
Όταν κάποιος χαρακτηρίζει μια ταινία ως "επικίνδυνη" (!!!) δεν σου φαίνεται πως πηγαίνει στο άλλο άκρο;!;!; Δεν ζούμε στο Μεσαίωνα για να χαρακτηρίζουμε ένα έργο τέχνης "επικίνδυνο"...
ΠΡΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗ:
1. "Μόνο αν απομονώσεις κάποιες σκηνές θα πεις ότι είναι καλό πράμα, σα σύνολο η ταινία είναι βαρετή"
Καλά εσύ είδες άλλη ταινία κιόλας... B) :p Πάντως δεν πρέπει να έχεις δει πραγματικά βαρετές ταινίες...
2. "Για κάποιους ευαίσθητους ίσως είναι ηδονοβλεπτική και ανώμαλη και συμφωνώ και με αυτό απόλυτα"
Ανώμαλη; ΑΝΩΜΑΛΗ (εκτός από επικίνδυνη);!;!; ΤΕΛΕΙΑ!!! :/ :/ :/ Να το έλεγες για το SALO θα το καταλάβαινα κάπως... αλλά τώρα είναι τελείως άκυρος κι αυτός ο χαρακτηρισμός.
3. "μόλις τέλειωσε ήμουν υπνωτισμένος και ζαλισμένος"
Βλ.1... Β)
4. "Το "IRREVERSIBLE" είναι η τελευταία ταινία της ανώμαλης τριλογίας του Gaspar Noe"
Το CARNE είναι μικρού μήκους και δεν πιάνεται σαν μέρος της "ανώμαλης τριλογίας" (βλ.2) που ολοκληρώνεται με το Enter the Void. Αυτά περί... "ανώμαλων" ταινιών!!! :/ :/ :/
bauer είσαι φοβερός!!! :-)
Δεν ήταν σκουπίδι, ήταν κάτι μέτριο των προσδοκιών από αυτό που περίμενες να δεις...
Στο "CARNE" παραλίγο να ξεράσω...
Τέλος πάντων, γνώμες είναι αυτές, αλλά πιστεύω ότι το Μη ανατρέψιμος είναι υπερτιμημένο. :-/
@ Bauer σίγουρα υπάρχουν άλλες κι άλλες ταινίες που είναι πολύ... 'χειρότερες' από θέμα επικινδυνότητας (αν το θέτω αρκετά καλά).
@ Σωκράτη μπορεί υπό άλλες συνθήκες και με άλλη σκηνοθεσία να είχε πιο κάτω. Την πρώτη φορά που την είχα δει δεν μου άρεσε σχεδόν καθόλου. Όπως βλέπεις, με μια δεύτερη ματιά μου φάνηκε κάτι απειροελάχιστα καλύτερη από μέτρια.
Γιώτα μου συμφωνώ...
bauer δε το ήξερα το SALO, αλλά βλέπω πως μιλάμε για πολύ ανωμαλία!!
@ Ου να μου χαθείτε... ανώμαλοι! Χα, χα, χα... :p ;)
Γιώτα μου άσε... Ο bauer τα προτείνει... Απαπα, αυτός δεν είναι κινηματογράφος.
@ Σωκράτη πρόσεχε τι λες μην σε δαγκώσει! :p
Θα προσέχω Γιώτα μου... Πλάκα θα είχε να δω να σχολιάσεις το SALO!!!! ;-/
@ Θα το κανονίσουμε Σωκράτη μου. Όπως βλέπεις, χατήρια δεν χαλάω! ;)
Απαπα... Εγώ δε θα ευθύνομαι πάντως... Το τρέιλερ τα λέει όλα!!!
Την άλλη ταινία που σου είπα την είδες;
@ Χα, χα, χα... κατάλαβα Σωκράτη... τόσο χάλι λέμε! :p
Την βλέπω... σε δόσεις! Χα, χα, χα...
Χα, χα!!! Τα "Σε βλέπω" είναι παιδικά μπροστά σε αυτό...
@ Ωχ! Δηλαδή Σωκράτη να μην το δω τώρα ας πούμε που έχω φάει λουκουμάδες με σοκολάτα, λιωμένη μπανάνα και μπισκότο... χα, χα, χα!
Χμμμ... Εγώ πάντως θα το δω, αν βρω και ελληνικούς υπότιτλους... Έτσι για να έχουμε άποψη για όλα.
ΠΡΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗ:
1. "bauer είσαι φοβερός!!! :-)"
Είμαι ο άτιμος!!! (και αξιαγάπητος επίσης:p ο.0 :/)
2. "Δεν ήταν σκουπίδι, ήταν κάτι μέτριο των προσδοκιών από αυτό που περίμενες να δεις..."
Ήξερες τι περίμενα να δω ε;!;!; :p
3. "πιστεύω ότι το Μη ανατρέψιμος είναι υπερτιμημένο"
Μάλλον υποτιμημένο είναι, αλλά τέσπα...
4. "Ο bauer τα προτείνει..."
Εγώ δεν πρότεινα τίποτα, απλά είπα... :p
5. "Πλάκα θα είχε να δω να σχολιάσεις το SALO!!!"
Δεν είπα ποτέ πως είμαι fan... Είναι αναμφισβήτητα εμπειρία και ταινία πλούσια σε νοήματα (περί φασισμού), αλλά ταυτόχρονα είναι ίσως και η πιο αηδιαστική ταινία που έχω δει. Α και απολύτως ΚΑΜΙΑ σχέση με SAW!!!
ΠΡΟΣ ΓΙΩΤΑ:
1. "σίγουρα υπάρχουν άλλες κι άλλες ταινίες που είναι πολύ... 'χειρότερες' από θέμα επικινδυνότητας (αν το θέτω αρκετά καλά)."
Δηλαδή ποιες ταινίες θεωρείς "επικίνδυνες" και γιατί;!;!; Για μένα είναι τελείως άκυρος χαρακτηρισμός...
2. "Σωκράτη πρόσεχε τι λες μην σε δαγκώσει! :p"
"Σκύλος που γαβγίζει, ποτέ δεν δαγκώνει". Β)
το salo είναι αριστούργημα! αυτό από μένα και τώρα συνεχίστε.
ps: πάλι διάλειμμα?? τουλάχιστον νάνε κάνα γαμάτο γιατί πολύ έπεσε στα τελευταία.
@ Bauer υποθέτω ότι ο όρος αυτός χρησιμοποιήθηκε σε σχέση με τι μιμητικές συμπεριφορές μπορεί να προκύψουν από κάποιους ψυχάκιες που μπορεί να την δουν (το τονίζω και πάλι, υποθέτω).
Και να δαγκώσεις, αν έχεις κάνει αντιλυσσικό δεν πειράζει. Άσε που για τον Σωκράτη μιλάμε... έχεις ακούσει την άλλη παροιμία με τον σκύλο και τον ψόφο... :p :D
@ Aldo εντάξει... κατάλαβα περί τίνος πρόκειται! :p
Έλα βρε... υπερβολές... μια χαρά είναι, τι περίμενες δηλαδή περισσότερο; :s
Ναι ρε γαμώτο... 12 του μήνα το τελευταίο επεισόδιο!
με έχετε παρεξήγηση αλλα δεν πειράζει. άλλωστε οι παρεξηγημένοι είναι πάντα cool!:P
μωρέ μια χαρά ήταν! απλά στα τελευταία περίμενα κάτι πιο ξεσαλωτικό:P
@ Aldo έλα βρε... σε πειράζω (αφού ξέρεις ότι σ' αγαπάω)! ;)
Ξεσαλωτικό; Χμ... δηλαδή να κάνουν μια ομαδική παρτούζα και μετά να ξεκοιλιαστούν; :p
μάλλον θα πρέπει να σταματήσεις να με αγαπάς γιατί είμαι κακή επιρροή:) χαχαχαχα! ακούς εκεί παρτούζα:) εγώ είχα κάτι πιο ρομαντικό στο μυαλό μου.:p
@ Μα aldo, προσωπικά, αυτούς που αποτελούν κακή επιρροή αγαπάω περισσότερο! ;)
Πιο ρομαντικό; Μπα!;...
Δηλαδή να παίρνει ο Eric την Sookie, η Τara τον Sam και ο Bill όποια περισσεύει καβάλα στο άσπρο άλογο; :P
Παρένθεση: Το IRREVERSIBLE έχει φτάσει τα 50 σχόλια!!!
bauer24 δε σε κατηγόρησα, αλλά αν βρεις ελληνικούς υπότιτλους για το SALO OR THE 120 DAYS OF SODOM θα ήθελα να μου τους στείλεις.
Γιώτα τι εννοείς όταν γράφεις: "Για το Σωκράτη μιλάμε";;; Χα, χα! :-p
@ Σωκράτη... φυσικά και υποννοώ! Χα, χα, χα! ;) :p
Ε βέβαι έφτασε 50 φεύγα σχόλια... αφού το ζαλίσαμε το θέμα! :p
1. Γιώτα το μόνο επικίνδυνο είναι το να χαρακτηρίζονται ταινίες ως "επικίνδυνες"!!! Λες και ζούμε στο Μεσαίωνα!!! Ή στην Γερμανία του Hitler...!!! Γιατί και οι Ναζί επικίνδυνα θεωρούσαν τα έργα τέχνης και τα έκαιγαν... Το να δημιουργούν οι καλλιτέχνες με γνώμονα ότι μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά κάποιος ψυχάκιας δεν είναι κι ότι καλύτερο για τις τέχνες... Δεν θα υπήρχαν πάρα πολλά έργα τέχνης αν είχαν τέτοιο σκεπτικό... Και στην τελική ο ψυχάκιας μπορεί να επηρεαστεί με οτιδήποτε... και από την ίδια την καθημερινότητα (από την οποία εμπνέονται και οι καλλιτέχνες)... από την ίδια μας την ζωή... δεν χρειάζεται μια ταινία για να επηρεαστεί αρνητικά!!!
2. Δεν είπα πως με κατηγόρησες ρε Σωκράτη (δεν το πήρα έτσι), απλά έκανα κάποιες διευκρινίσεις... :p
ΥΓ: Μόνο αυτούς βρήκα.
@ Απλά bauer ίσως να ήταν ατυχής ο χαρακτηρισμός. Δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να το συζητήσουμε περισσότερο. :) Αυτά συμβαίνουν που λένε σε ζωντανές εκπομπές! :p
δεν σου τράβηξε το αυτάκι η μανούλα ε?:P
ακριβώς έτσι με sookie και eric:P http://www.youtube.com/watch?v=QLt5Gn0rw80
βεβαια να βάζω την Paquin στην θέση της απόλυτη θεότητας...που είναι και μια από τις 2-3 ομορφότερες γυναίκες που έχει βγάλει το cinema η tv κτλ...είναι τραγικό! α ο bill θα βρει παρηγοριά στην αγκαλιά του βασιλιά! και όλοι μαζί θα σφάξουν όλο το χωριο εκτος από jason και jess. και μετά φυσικά να αντιγράψουν το φινάλε του "Perfume: The Story of a Murderer"! ζητάω πολλά?:P
@ Όχι aldo, δεν το έκανε και τώρα άντε να με μαζέψεις! :p
Χα, χα, χα... καλά... δεν παίζεσαι με τίποτα! Χα, χα, χα...
Όχι καλέ, αλοίμονο. Φυσικά και δεν ζητάς πολλά.
(ε όχι και μια από τις ωραιότερες... ήμαρτον δηλαδή, χαπακώνονται;)
p.s. μας έκαψες με το Vampire Diaries...
θα σου τραβήξω γω τ αυτάκι άμα τολμήσεις να ξανά αμφισβητήσεις την ναθαναηλ!:p ποιοι χαπακώνονται?
ps: τόσο πολύ σε άρεσε??
@ Ευτυχώς aldo τα αυτιά μου έχουν περιθώρια ξεχειλώματος! :p
Χαπακώνονται αυτοί που λένε ότι η Anna είναι στις 3 ωραιότερες γυναίκες της tv αυτή την στιγμή... :/
Jesus Criste (superstar...)!!!
p.s. αν μου άρεσε λέει; Έχω κολλήσει στο pc από χθες. 12 επεισόδια έχω ήδη δει. Φαντάσου... έκανα break από το διάβασμα! :p
Ειδικά ο Stefan... αυτός κι αν μ' αρέσει. :)
εντάξει τότε:p
ρε εγώ για την ναθαναηλ έλεγα!!! η άννα μονο ένα καλο πράγμα έχει πάνω της:)
ps: τα βιβλία τα παρήγγειλες φαντάζομαι. δες το γρήγορα γιατί στις 9 αρχίζει η καινούργια season.
@ Α... καλά aldo, έχω κάψει. Είπα κι εγώ... ληγμένα παίρνει!
(φαντάζομαι ότι αναφέρεσε στα βυζιά της; ουπς... :p)
Το πρώτο το διάβασα και το δεύτερο βγαίνει τέλος του μήνα μου είπαν από Ψυχογιό. :)
Τα υπόλοιπα 3 (νομίζω) φαντάζομαι ανά 4 με 6 μήνες.
Ααα... ναι; Ξεκινάει νέα σεζόν; Α, ρε Stefan... :P
(απαπαπαπα! εγώ ποτε δεν θα σκεφτόμουν κάτι τέτοιο! αλλα αν...αν λέω...είχα τέτοιο μυαλό θα σε λεγα ότι η απάντηση βρίσκετε πιο κάτω και προς τα πίσω:p)
χαχα κάηκε αυτή:) δηλαδή είσαι team stefan και όχι team damon?
Ευχαριστώ bauer... Θα προσπαθήσω να τους ενσωματώσω.... :-)
Καλά βγήκατε από το θέμα, αλλά κάπου είδα ότι το Salo είναι αριστούργημα... Εντάξει... Αποσπασματικά που είδα, πιστεύω ότι είναι ένα ακραίο θέαμα όπου ένας βγάζει στην οθόνη τις ανωμαλίες του. Γιατί κάποιοι θέλουν να είναι κουλτουριάρηδες και να εξυψώνουν τους ανώμαλους σε φιλόσοφους;; Φιλικά το λέω πάντα... Από πού και ως πού ο Passolini με μια ταινία σαν αυτή θεωρείται φιλόσοφος, ενώ τα saw από τους κουλτουριάρηδες θάβονται... Δεν μπορώ να το καταλάβω.
Τι "υποεννοείς" Γιώτα!!!!! :-))))
Συμφωνώ απόλυτα με τον bauer και ως προς τον βαθμό που της βάζει και ως προς αυτά που λέει, όπως επίσης ότι είναι και στο δικό μου Top 20 της δεκαετίας του 2000. Από τις πιο αμφιλεγόμενες ταινίες της προηγούμενης δεκαετίας εξαιτίας των πολύ σκληρών σκηνών της όπου μέσα από τις οποίες ήθελε να θίξει θέματα, όπως πολύ σωστά είπε κι ο bauer, “την απώλεια της ζωής, της αθωότητας, την εκδικητική κτηνωδία του ανθρώπου”. Δεν ξέρω αν ήθελε να προκαλέσει ή να προβληματίσει, να προβοκάρει ή ό,τι άλλο είχε στο νου του αυτό που ξέρω όμως είναι ότι κινήθηκε πολύ έξυπνα πάνω στο tagline της ταινίας "Ο χρόνος καταστρέφει τα πάντα".
Το τελευταίο δε κεφάλαιο της ταινίας είναι αριστουργηματικό. Και μόνο που αρχίζει, αν θυμάμαι καλά, με ένα πλάνο σε μια μεγάλη αφίσα της ταινίας του Κιούμπρικ “2001: A Space Odyssey” (είναι εκείνη η αφίσα με το μωρό κάτι το οποίο δεν είναι καθόλου τυχαίο αφού η ίδια η Μπελούτσι ήταν έγκυος) καθώς και τα ζαλιστικά πλάνα στο τέλος της ταινίας που δείχνει το ζευγάρι ξαπλωμένο στο πάρκο και σε πελάγη ευτυχίας. Που να ήξεραν όμως τι τους περίμενε. Όντως από τα πιο τραγικά "happy end" που έχω δει ποτέ.
Η σκηνοθεσία ήταν καταπληκτική όπως και η μουσική της.
Το Σάλο εμένα μου άρεσε αρκετά. Από τις πιο σκληρές ταινίες που έχω δει ποτέ. Ειδικά τέτοιο σκληρό και ακραίο φινάλε δεν έχω ξαναδεί. Μόνο το “Cannibal Holocaust” το ξεπερνάει.
4,5: Πολύ καλή (+)
0: Κακή / 1: Μετριότατη / 2: Απλώς ενδιαφέρον / 3: Καλή / 4: Πολύ καλή / 5: Αριστούργημα
@ Μα Σωκράτη, αν σου πω τι υποννοώ, δεν θα το κάνω πια... καταλαβαίνεις... είναι θέμα κύρους και αξιοπιστίας! :p
@ Αργύρη προβλέπω να με στήνετε παρέα με τον bauer στα 5 μέτρα! :p
Μου κινήσατε πάντως την περιέργεια με το "Salo" και θα το 'χτυπήσω' σε πρώτη ευκαιρία.
Σε αυτό πάντως που συμφωνώ απόλυτα, είναι για το τραγικό 'happy end'.
@ Aldo έχουμε άλλον προσανατολισμό φαίνεται! :p
Χα, χα, χα... κάηκα δεν λες τίποτα. Αλλά εσύ φταις που με παρασύρειες!
Καλός ο Damon αλλά, εννοείται team Stefan! Αχ...
Δεν πρότεινα ΠΟΤΕ και σε ΚΑΝΕΝΑΝ να δει το Salo... Ο καθένας το βλέπει με δική του ευθύνη (εννοείται πως πρέπει να είσαι νηστικός:p).
@ Ευχαριστούμε bauer για την επιβεβαίωση! :p
Ααα, εγώ χρησιμοποιώ την μέθοδο της αγχόνης! :p
Αν καταφέρεις και δεις το Σάλο με την πρώτη φορά, θα σε παραδεκτώ!
@ OK Aργύρη... θα το δω και θα σου πω. Αλλά αν το δω με την πρώτη, θα το πιστέψεις; :p
οκ ο μη αναστρεψιμος ειναι πολυ σοκαριστικη ταινια αλλα εαν το συγκρινουμε με το salo ,cannibal holocaust. a serbian film μοιαζει disney movie
@ Καλά... δεν μπορούμε να συγκρίνουμε και εντελώς ανόμοιες ταινίες! :/
τωρα θυμηθηκα μια γαλλικη βλακεια[λιγο ακυρο] το martyrs. πως ειναι δυνατον να σοκαρε ολο τον κοσμο μονο τα τελευταια λεπτα ειναι shocking ειναι ενα συνοθυλευμα απο saw, hostel
περιμενω απαντηση
@ Πάνο πολύ θα ήθελα να σου απαντήσω όμως δυστυχώς (ή ευτυχώς) δεν την έχω δει την ταινία που αναφέρεις οπότε και δεν μπορώ να έχω άποψη.
To "Martyrs" είναι μία από τις χειρότερες ταινιες που έχω δει ποτέ, η οποία είναι ένα ατελείωτο μπαράζ βασανιστηρίων και με ένα εξωφρενικό φινάλε. Η όλη υπόθεση της ήταν τραβηγμένη από τα μαλλιά.
συμφωνω το martyrs βλακεια και το χειροτερο ειναι πως το θεωρουν μια απο τις πιο σκληρες ταινιες ever... το INSIDE ειναι πιο αρρωστημενο και πιο gory
ο μη αναστρεψιμος ειναι 5 φορες πιο απωθητικο απο το martyrs
Ψευτο-μοντερνιζοντα τρικ, αφηγηση που ζαλιζει αφανταστα, απλη ιστορια για ταινια διαστροφης, η Μονικα σκουζει 10 λεπτα στο πατωμα, οι διαλογοι μετριοι.Συμφωνω απολυτα με την εξης φραση ενος κριτικου για τον Γκασπαρ Νοε:
"Το μονο που καταφερνει ειναι να εκτελεσει αλλη μια δημοσια εκσπερματωση του, με φαντασιωση τον ιδιο του τον εαυτο."
Απο ταινιες αποστροφης 1000 φορες καλυτερα τα "Σαλο η 120 Μερες στα Σοδομα", "Freaks" και "Eraserhead".
1.5/5
To "Salò" το θεωρω αριστουργημα και ειναι μια απο τις 10 πιο αγαπημενες μου ταινιες ολων των εποχων.Ιδιοφυια ο αδικοχαμενος Pasolini.
ρε παιδια ποιο salo που να δειτε το cannibal holocaust.man behind the sun.η το διεστραμμενο a serbian film κανουν το μη αναστρεψιμο και το salo να φαινονται με φυσιολογικες ταινιες......
@ Monsieur Hulot δεν το έχω δει αλλά με τόσα που ακούω μάλλον θα το κάνω σύντομα.
@ Josh7 όπως ξαναείπα, δεν έχω δει το "Salo" αλλά και κανένα άλλα απ' όσα αναφέρεις αλλά έχω ακούσει όχι τόσο καλά σχόλια από άλλα παιδιά εδώ μέσα.
@ Monsieur Hulot για τα Σόδομα έχω ακούσει τόσο αποτρόπαια σχόλια από την θεία μου που την είχε δει σινεμά τότε, όταν κυκλοφόρησε, που ειλικρινά θέλω να το δω αλλά δεν το βρίσκω. :/
Γιωτα ολες αυτες οι ταινιες που ανεφερα ειναι πολυ ακραιες ειναι μεγαλο ρισκο να τις παρακολουθησεις απο την αρχη μεχρι το τελος υπερβολικη βια ειδικα το cannibal holocaust ο μη αναστρεψιμος εχει μονο 2 σκληρες σκηνες και απο εκει και περα τιποτα το SAW3.HOSTEL 2 ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΒΙΑΙA ΑΛΛΑ ΤΟ IRREVERSIBLE ΣE KANEI ΡΑΚΟΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΩΜΗ ΤΑΙΝΙΑ ΑΠΟ ΤΑ SAW.HOSTEL
Oντως Γιωτα, ειναι πολυ σκληρη ταινια.Αλλα, σιγουρα θελει πολλα μυνηματα να περασει.
Οσο για το που θα τη βρεις:
Εγω την ειχα παρει απο την Κυριακατικη Ελευθεροτυπια παλαιοτερα.Μπορεις να την κατεβασεις απο εδω:
http://antipera-oxthi-culture.blogspot.com/2009/02/120-1975.html
Επισης, απ' οτι ξερω, υπαρχει σε dvd με ελληνικους υποτιτλους απο την εταιρεια widescreen.Την εχω δει σε πολλα videoclub, παντως.Στην τηλεοραση ειχε προβληθει, θυμαμαι στον ΑΝΤ-1 στις 2 τα μεσανυχτα πετσοκομμενη...Ειχε ξαναπροβληθει και ξαφνικα κοπηκε στη μεση...!!!
Ελπιζω να βοηθησα.
@ Monsieur Hulot την είχα βρει κάποτε σε ένα video-club αλλά τότε έπρεπε να την πάρεις άλλος για μένα επειδή ήμουν ανήλικη και καλά. Συγχίστηκα, το παράτησα και όταν το θυμήθηκα το video-club είχε κλείσει. :p
Τώρα την έχει ένα συνοικειακό αλλά μόνο σε βιντεοκασσέτα και εγώ πλέον δεν έχω βίντεο.
Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για το link. Σε πρώτη ευκαιρία θα το δω! :)
@ Josh7 μα το "Irreversible" θέλει να σε 'χτυπήσει' σε μια διαφορετική ψυχολογία από τα θρίλερ που αναφέρουμε. Εκεί είναι η διαφορά.
Γιωτα, χαιρομαι πολυ που βοηθησα:).Αμα τη δεις θα με ενδιεφερε παρα πολυ η γνωμη σου.
Γιωτα, μηπως εχεις δει αλλη ταινια του Πιερ Παολο Παζολινι;Εγω προσφατα ολοκληρωσα τη φιλμογραφια του (μεγαλου μηκους).
@ Monsieur Hulot με βοήθησες πάρα πολύ και σ' ευχαριστώ ακόμα περισσότερο. Να είσαι σίγουρος ότι μόλις την δω θα έχεις post.
Αν εξαιρέσεις το "La Dolce Vita" του Federico Fellini στο οποίο ο Pasolini είχε γράψει το σενάριο όχι, δεν νομίζω όπως το σκέφτομαι αυτή την στιγμή ότι έχω δει κάποια άλλη.
Άλλωστε μετά τα "Σόδομα" δολοφονήθηκε... ίσως να μην είναι τυχαίο.
To "La Dolce Vita" (5/5) το εχω δει κι εγω και το λατρεψα.
Ολες οι ταινιες του Pasolini που εχω δει, με σειρα προτιμησεως:
1.Salò o le 120 Giornate di Sodoma (1975) 5/5
2.Uccellacci e uccellini (1966) 5/5
3.Il Vangelo Secondo Matteo (1964) 5/5
4.Accattone (1961) 4.5/5
5.Teorema (1968) 4.5/5
6.Mamma Roma (1962) 4/5
7.Edipo re (1967) 4/5
8.Porcile (1969) 3.5/5
9.Il Decameron (1971) 3.5/5
10.Medea (1969) 3.5/5
11.I Racconti di Canterbury (1972) 3/5
12.Il Fiore delle Mille e una Notte (1974) 2/5
Οσο για το θανατο του Pasolini εχω ακουσει τα εξης:
Κατα τη διαρκεια των γυρισματων του "Salò" δεχθηκε απειλες για τη ζωη του.Αλλα, ο αιρετικος σκηνοθετης αδιαφορουσε.Λιγους μηνες μετα την ολοκληρωση της ταινιας ο Pasolini πηγε στην Οστια (κακοφημη πολη της Ιταλιας) για μια νυχτα ηδονης.Σε μια βρωμικη απομονομενη παραλια της πολης μια ομαδα φασιστων τον σκοτωσαν βαναυσα.Ο Πινο Πελοζι, εραστης του σκηνοθετη και ποιητη, ομολογησε πως αυτος τον δολοφονησε.Ο ιδιος ο Πελοζι, το 2005 απεσυρε την ομολογια του και υποστηριξε οτι καποιοι μαφιοζοι τον ειχαν σκοτωσει.Ειπε οτι αναγκαστηκε να ομολογησει γιατι υπηρχαν απειλες κατα του ιδιου και της οικογενειας του...
Ο λογος που δολοφονηθηκε ειναι, επειδη, ο Παζολινι στο τελευταιο βιβλιο του, το "Πετρελαιο" αποκαλυπτει καποιες βρωμοδουλειες της μαφιας.Μαλιστα ειχε δηλωσει πως ξερει πολλα και θα μιλησει...Επισης και στο "Salò" και σε αλλες ταινιες του περνα καποια μυνηματα που ενοχλησαν πολυ...
@ Απ' ότι βλέπω Monsieur Hulot είναι από τις αδυναμίες σου (έτσι τουλάχιστον συμπεραίνω από βαθμολογίες και την επιλογή να δεις όλη την φιλμογραφία του).
Εγώ έχω ακούσει ότι τον δολοφόνησε ο 17χρονος που αναφέρεις ο οποίος ήταν αρσενική πόρνη (να το θέσω κομψά) και ότι το 2005 αναίρεσε λέγοντας ότι βρισκόταν υπό την απειελή της οικογένειας του δημιουργού και ότι αναγκάστηκε να το κάνει. Δήλωσε ότι άντρες με προσφορά του Νότου ήταν εκείνοι που τον δολοφόνησαν αποκαλώντας τον μάλιστα βρωμιάρη κουμουνιστή. Πάνω-κάτω δηλαδή τα ίδια με σένα! :)
O Pasolini ειναι ο 11ος πιο αγαπημενος μου σκηνοθετης (η ολοκληρωμενη λιστα μου βρισκεται στο blog του Αργυρη-Σινεφιλ).Μου αρεσουν πολυ τα θεματα με τα οποια ασχολειτε, λατρευω την ρεαλιστικη σκηνοθετικη του ματια.Επισης το θαυμαζω απεριοριστα σαν προσωπικοτητα.Μου αρεσουν πολυ και τα ποιηματα του.Μεγαλος δημιουργος, κατα τη γνωμη μου.
Τον σκοτωσαν γιατι ηξερε πολλα...
Οι ταινιες του ηταν γροθιες (ειδικα τα Σοδομα)...
Παντως, χαρας στο κουραγιο της θειας σου που το ειδε στον κινηματογραφο!:)
Πως της φανηκε;
@ Monsieur Hulot είχε πάει μαζί με τον θείο μου, τον αδερφό της, αφού τον είχε πρήξει και αυτό γιατί ήταν τρελή και παλαβή με τον Pasolini.
Για να καταλάβεις θα σου μεταφέρω τον διάλογο:
- Τι είναι αυτά μωρή; (ο θείος μου)
- Ξέρω και 'γω (με την απορία στο μάτι)...
- Καλά... ΣΚΑΤΑ με έφερες να δούμε;;;
Χα, χα, χα... αυτό είχε μείνει ατάκα... Σκατά, σκατά παντού... :p
xD xD xD :Ρ :)
Το πρόβλημα δεν έγκειται στο πώς θα την κατεβάσουμε, αλλά στο πώς θα βρούμε ελληνικούς υπότιτλους, οι οποίοι να είναι συγχρονισμένοι... Μιλώ σαφώς για το Σαλό.
Έκπληξη μου προκαλεί ότι προβλήθηκε στην ελληνική τηλεόραση, αλλά και στους ελληνικούς κινηματογράφους, χωρίς να υπάρξει κάποια διαμαρτυρία.
Τέλος, τη ταινία την έχω δει αποσπασματικά και αριστούργημα δε τη λες. Ούτε κακούργημα, απλώς είναι ένα ωμό θέαμα, που συνδυάζεται εύστοχα με το βιβλίο του Μαρκησίου Ντε Σαντ και της φασιστικής Ιταλίας του '44, αλλα ο σκηνοθετής το τραβά πολύ από ένα σημείο και μετά. Το μόνο που μένει πλέον είναι να τη δω ολοκληρωμένη.
@ Έλα βρε Σωκράτη... δες την το πολύ-πολύ με αγγλικούς υπότιτλους. Έτσι κι αλλιώς, δεν μιλάνε πολύ! :p
Βασικά όχι ότι δε γνωρίζω αγγλικά, απλά σε ξενόγλωσση ταινία, θα μου αποσπά την προσοχή... Δεν ξέρω... Είναι λεπτό το ζήτημα με τους υπότιτλους!!
@ Στην ανάγκη όμως Σωκράτη έτσι θα το δούμε.
Ο επιμένων κερδίζει...
Στην ανάγκη, όντως, και με αγγλικούς υπότιτλους θα το δούμε.
"Τέλος, τη ταινία την έχω δει αποσπασματικά και αριστούργημα δε τη λες."
Η πιο αμφιλεγομενη ταινια που εχει γυριστει.Καταλαβαινω πως δεν σου πολυαρεσε.Παντως εμενα με ενθουσιασε και εχω κανει και μια αναρτηση γι' αυτην την ταινια:
http://cinema-paradis143.blogspot.com/2010/10/o-le-120-giornate-di-sodoma-1975.html
Η διευθηνση που εδωσα δεν εχει υποτιτλους;Παντως, πιστευω, πως αν ψαξετε καλα θα το βρειτε με ελληνικους.Εχει βγει σε ελληνικο DVD, εξαλλου.Επισης μπορειται να τη βρειτε με ελληνικους σε αυτο το μαγαζι στο Μοναστηρακι:
Best-Sell
Αγιου Φιληππου 7
"Έτσι κι αλλιώς, δεν μιλάνε πολύ! :p"
Κι ομως, μιλουν πολυ!Ειδικα στον κυκλο τηε τρελας οπου οι τρεις αφηγητριες-πορνες αφηγουνται τις εμπειριες τους....!!
Το κείμενό σου μόλις το διάβασα Monsieur Hulot και φαίνεται ότι η ταινία σου αρέσει υπερβολικά.
Περνά πολλά μηνύματα, όμως ο Pazzolini από ένα σημείο και μετά το παρατραβά...
Για τους υπότιτλους τώρα, κάτι έχω βρει, αλλά δεν μπορώ να τους συγχωρήσω... Από την άλλη δε μένουν όλοι στην Αθήνα, ενώ τα rapidshares πλέον δε βολεύουν καθόλου... Αν μπορείς να μου βρεις torrent με ελληνικούς υπότιτλους θα σε ευγνωμονώ, ειδάλλως η άποψή μου για το Salo θα είναι ημιτελής...
"από ένα σημείο και μετά το παρατραβά..."
Δεν εχεις κι αδικο...Παντως η καθε ιστορια κατι διαφορετικο θελει να πει (οπως ανελυσα και στο κειμενο μου).
"Αν μπορείς να μου βρεις torrent με ελληνικούς υπότιτλους"
Θα ψαξω γιατι θελω πραγματικα να μαθω τη γνωμη σου.
Αυτό ακριβώς... Ίσως αν δεις το Salo αποσπασματικά να το θεωρήσεις ένα ειδεχθή εγχείρημα, για παράδειγμα, εγώ δεν κατάλαβα σε ποιο σημείο μιλούν αυτές οι πόρνες (βασικά δε το έχω δει)... Ως εκ τούτου η άποψή μου δεν μπορεί να είναι ολοκληρωμένη και να στηρίζεται κάπου.
Από την άλλη, σε κάθε μορφή τέχνης το θέμα είναι πώς το βλέπεις εσύ προσωπικά.
Θα χαρώ πάρα πολύ να με βοηθήσεις και όταν το καταφέρεις, εδώ θα είμαι να συζητάμε για αυτή τη ταινία. Μ'αρέσουν τέτοιου είδους φιλοσοφικές ταινίες... ;-)
@ Αν συνεχίσετε να το συζητάτε όταν κάνω ανάρτηση δεν θα έχουμε τίποτα να πούμε! Χα, χα, χα... :P
Μα Γιώτα μου δε το συζητάμε... Απλά του είπα να μου βρει torrent και προσφέρθηκε... ;-)
@ Δεν το συζητάτε καθολικά αλλά, εκ περιτροπής ναι...
εμενα δεν μου αρεσε το σαλο προς το τελος ξεφευγουν πολυ τα πραγματα θεωρω το cannibal holocaust πως ειναι πολυ καλυτερο και πιο sick!!!
Απογοητεύτικο για 3 λόγους
1)Η ιστορία διηγείται αντιστρόφως
2)Στο τέλος την πληρώνει λάθος άτομο και όχι ο βιαστής
3)Ο σκηνοθέτης δεν προσπαθεί να περάσει κάποιο μύνημα αλλά απλά να σοκάρει και να προκαλέσει ντόρο.Αν δεν ήταν η Μπελούτσι και ο Κασσέλ θα είχε ξεχαστεί και θα είχε την τύχη του Καλιγούλα του Τίντο Μπρας.
4 στα 10 αστέρια
@ josh 7 βλέπω το σχόλιό σου, 3 χρόνια μετά! Καλή είμαι εγώ! :P
@ Φίλε Ανώνυμε, όπως θα διαπίστωσες και παραπάνω, θεωρώ ότι η ταινία, έχει κάποια συν και κάποια μείον. Τώρα ο καθένας, ανάλογα με το πως το βλέπει, επικεντρώνεται σε κάποια από αυτά. Εγώ, είμαι κάπου στη μέση!
Paizeis me tis lekseis esu haha to seis to ergo alani
Δημοσίευση σχολίου