"Η κόρη του φεγγαριού" της Άννας-Νικόλ Μανιάτη

Ένα παράξενο παιχνίδι κληρονομικότητας διαλύει μια οικογένεια, με ολέθριες συνέπειες.
Η Λευκή, το αθώο θύμα των ξεχασμένων στην οικογένεια γονιδίων, ζει μια ζωή χωρίς στοργή και αγάπη από τον πατέρα της, ώσπου ένα απόγευμα άθελά της μαθαίνει μια τρομερή αλήθεια. Συγκλονισμένη από το οικογενειακό μυστικό, το ίδιο βράδυ εγκαταλείπει το μικρό χωριό και την ασφάλεια του σπιτιού της, επιχειρώντας να ξεφύγει από τη μοίρα της.
Το κοριτσάκι, νιώθοντας το ασυνήθιστο κληρονομικό χαρακτηριστικό να τη βαραίνει, επιχειρεί να δώσει τέλος στην ύπαρξή της στα νερά της θάλασσας. Σώζεται από ένα ζευγάρι τουριστών, που την παίρνουν μαζί τους, και η ζωή της πια αλλάζει ολοκληρωτικά. Χρόνια αργότερα, επαγγελματικές υποχρεώσεις τη φέρνουν στην Ελλάδα. Οι αναμνήσεις της παιδικής της ηλικίας ξυπνούν, και η Λευκή αποφασίζει να σηκώσει το πέπλο μυστηρίου που καλύπτει τη γέννησή της. Οι αποκαλύψεις σοκάρουν και πονάνε. Υπάρχουν όμως ερωτήματα που ακόμα τη βασανίζουν, και τις απαντήσεις μπορεί να τις δώσει μόνο ο πατέρας της, από τον οποίο το έσκασε στα δώδεκά της. Ο παιδικός φόβος ξαναγυρίζει, αλλά η επιθυμία να μάθει είναι εντονότερη.
Άραγε θα βρει τη δύναμη, έπειτα από τόσα τραγικά γεγονότα που άλλαξαν τρεις ζωές, να τον συγχωρήσει; Ή μήπως η ώρα της συγγνώμης δε θα φτάσει ποτέ;

"Ευτυχισμένη ζωή" της Elena Varvello

Τότε ακόμη δε γνώριζα πώς εκδηλώνεται ο έρωτας, ούτε τη δύναμη με την οποία μπορεί να σε στριμώξει σε μια γωνιά και να σου κόψει την ανάσα.
1978. Πόντε, ένα μικρό χωριό στη βόρεια Ιταλία, γεμάτο δάση, σκουπίδια και ένα εγκαταλειμμένο εργοστάσιο. Ένα ανυπόφορα καυτό καλοκαίρι, όπως πολλά άλλα, μαραμένα λουλούδια και βόλτες στους καταρράκτες. Ο Ελία είναι δεκαέξι χρόνων και ζει σ’ ένα απομονωμένο σπίτι με τους γονείς του. Η ζωή του είναι τόσο συνηθισμένη ώστε ακόμη και την ελάχιστη ευτυχία που βιώνει την αποδέχεται ως κάτι το φυσιολογικό. Μέχρι τη μέρα που η όμορφη Άννα επιστρέφει στο Πόντε και σπρώχνει τον Ελία στην ενηλικίωση. Και τότε τα πάντα αλλάζουν. Ο πατέρας του Ελία, ο Έτορε, απολύεται από τη δουλειά του και περιπλανιέται χαμένος στα δαιδαλώδη μονοπάτια του νου του. Ένα νεαρό αγόρι δολοφονείται αναστατώνοντας τη μικρή κοινωνία. Και ένα κορίτσι ανεβαίνει σ’ ένα φορτηγάκι και εξαφανίζεται στο σκοτεινό δάσος…

"Άναμπελ" της Lina Bengtsdotter

Στο Γκούλσπονγ, μια μικρή σουηδική πόλη χαμένη στο πουθενά, το καλοκαίρι κυλάει αργά, βαρετά… έως τη μέρα που εξαφανίζεται η δεκαεφτάχρονη Άναμπελ.
Η ντετέκτιβ Τσάρλι Λάγκερ, που έρχεται από τη Στοκχόλμη για την έρευνα, είναι καλή στη δουλειά της – άλλωστε, η δουλειά της τη βοηθάει να βάζει σε τάξη το χάος μέσα της. Δε θέλει να αναλάβει αυτή την υπόθεση, αλλά καταλήγει να κάνει αυτό που κάνει πάντα: να ακολουθεί τις διαταγές. Έτσι, αναγκάζεται να γυρίσει στο μέρος που άφησε στα δεκατέσσερά της, το μέρος που έχει κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να διαγράψει από τη ζωή της. Και μόλις πατάει το πόδι της εκεί, οι αναμνήσεις ζωντανεύουν.
Θυμάται πώς είναι να μεγαλώνεις σε μια πόλη όπου δεν έχεις τίποτα να κάνεις, εκτός από το να ονειρεύεσαι να φύγεις. Πώς είναι να έχεις μια μητέρα άρρωστη και αλκοολική.
Όσο ψάχνει να βρει την αλήθεια για το τι συνέβη στην Άναμπελ, τόσο πιο βαθιά βυθίζεται η Τσάρλι στο παρελθόν της. Και πρέπει να αντιμετωπίσει την πιο οδυνηρή ανάμνηση απ’ όλες: τη στιγμή που άφησε έναν άλλο άνθρωπο να πεθάνει…

"Το μουσείο της σύγχρονης αγάπης" της Heather Rose

Παρακολουθούσε τις τελευταίες ώρες της περφόρμανς Η καλλιτέχνις είναι εδώ, να περνούν, τον έναν επισκέπτη μετά τον άλλον να κοιτάζουν τη γυναίκα απέναντί τους. Η Τζέιν ένιωθε ότι είχε δει ένα πράγμα ανεξήγητης ομορφιάς στους ανθρώπους που τους τραβούσε αυτή η τέχνη, και είχε βρει την αντανάκλαση ενός μεγάλου μυστηρίου. Τι είμαστε; Πώς θα ’πρεπε να ζούμε;
Κι αν ήταν όνειρο, τότε ο Άρκι ήθελε να ξέρει πώς θα τελείωνε. Ίσως θα τελείωνε αν πήγαινε να δει τη Λίντια. Αλλά ήταν το μόνο που δεν επιτρεπόταν να κάνει.
Ο Άρκι Λέβιν είναι ένας συνθέτης που ζει στη Νέα Υόρκη. Βρίσκεται σε διάσταση με τη γυναίκα του, αλλά κρατάει μια υπόσχεση που της έχει δώσει, όσο κι αν τον συνθλίβει το βάρος της. Την πρώτη μέρα της άνοιξης του 2010 ο δρόμος του τον φέρνει στο ΜοΜΑ και βλέπει τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς να εκτελεί το Η καλλιτέχνις είναι εδώ. Για τις επόμενες εβδομήντα πέντε μέρες, όσο κρατάει η περφόρμανς, ο Άρκι νιώθει κάτι να τον τραβάει στο ΜοΜΑ, όπως και ένα σωρό άλλους ανθρώπους, που πηγαίνουν να τη δουν ξανά και ξανά, μαγνητισμένοι. Και μέσα από το θέαμα που ξεδιπλώνεται μπροστά του αρχίζει σιγά σιγά να συνειδητοποιεί τι μπορεί να του λείπει από τη ζωή του και τι πρέπει να κάνει.
Εμπνευσμένο από τη θρυλική περφόρμανς της Μαρίνα Αμπράμοβιτς, αυτό το εκπληκτικό μυθιστόρημα θέτει εξαιρετικής σημασίας ερωτήματα για τη φύση της τέχνης, τη ζωή και τον έρωτα – και βρίσκει τον τρόπο να δώσει απαντήσεις.

"Ο μύθος των δύο φύλων: Καταρρίπτοντας στερεότυπα και προκαταλήψεις" της Cordelia Fine

Πολλοί πιστεύουν ότι το φύλο κάθε ατόμου είναι ένας θεμελιώδης παράγοντας της ανθρώπινης ανάπτυξης. Σύμφωνα με αυτή την πολύ γνώριμη ιδέα, οι διαφορές μεταξύ των φύλων ορίζονται βάσει πρότερων πεποιθήσεων – οι γυναίκες είναι πιο επιφυλακτικές και επικεντρωμένες στη μητρότητα, ενώ οι άνδρες επιδιώκουν να έχουν στάτους ώστε να προσελκύουν συντρόφους. Σε κάθε γενιά, οι ορμόνες αλλά και η διαφορά του ανδρικού και του γυναικείου εγκεφάλου συνεχίζουν να ενισχύουν αυτές τις διαφοροποιήσεις, προκαλώντας έτσι ανισότητες στη σύγχρονη κοινωνία.
Στον ΜΥΘΟ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ, η ψυχολόγος Κορντίλια Φάιν εξηγεί με σαφήνεια γιατί οι ρόλοι του παρελθόντος και του παρόντος δεν είναι παρά υποθέσεις για το μέλλον, αποκαλύπτοντας την ύπαρξη μιας πιο δυναμικής κατάστασης όπως αυτή παρουσιάζεται ύστερα από έρευνες στους τομείς της εξελικτικής επιστήμης, της ψυχολογίας, της νευροεπιστήμης, της ενδοκρινολογίας και της φιλοσοφίας. Χρησιμοποιεί ιστορίες από την καθημερινότητα και την κοινή λογική για να σπάσει τα στερεότυπα. Για παράδειγμα, η τεστοστερόνη δεν είναι η ισχυρή ορμονική ουσία της ανδροπρέπειας, ενώ οι υποτιθέμενες προτιμήσεις κάθε φύλου, από τα παιχνίδια μέχρι την ανάληψη οικονομικών ρίσκων, δεν υπάρχουν παρά στο μυαλό μας.
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ανασκευάζει βαθιά ριζωμένους μύθους και απαιτεί μια ισότιμη κοινωνία, βασισμένη στο δυναμικό των δύο φύλων, ως ανθρώπων.

"Στρώσε το κρεβάτι σου. Μικρά πράγματα που μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σου... ίσως και τον κόσμο" του William H. McRaven

Αν θέλετε να αλλάξετε τον κόσμο, ξεκινήστε στρώνοντας το κρεβάτι σας.
Αν στρώνετε το κρεβάτι σας κάθε πρωί, θα έχετε ολοκληρώσει την πρώτη «δοκιμασία» της ημέρας. Αυτό θα σας δώσει μια μικρή αίσθηση υπερηφάνειας και θα σας ενθαρρύνει να ολοκληρώσετε την επόμενη δουλειά, κι έπειτα κι άλλη, κι άλλη. Μέχρι το τέλος της ημέρας αυτή η μία ολοκληρωμένη δουλειά θα έχει μετατραπεί σε πολλές δουλειές που ολοκληρώθηκαν. Το στρώσιμο του κρεβατιού θα ενισχύσει το γεγονός ότι μικρά πράγματα στη ζωή έχουν σημασία. Αν δεν μπορείτε να κάνετε τα μικρά πράγματα σωστά, δε θα κάνετε ποτέ και τα μεγάλα.
ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΝΑΥΑΡΧΟΥ ΟΥΙΛΙΑΜ ΜΑΚΡΕΪΒΕΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΟΥ ΤΕΞΑΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ 14.000.000 VIEWS ΣΤΟ YOUTUBE.
Στις 17 Μαΐου 2014, ο Ναύαρχος Ουίλιαμ ΜακΡέιβεν απηύθυνε λόγο στους αποφοίτους του Πανεπιστημίου του Τέξας. Αντλώντας έμπνευση από το σύνθημα της σχολής, «Ό,τι αρχίζει εδώ αλλάζει τον κόσμο», μοιράστηκε μαζί τους τα δέκα μαθήματα που πήρε κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής του στο Ναυτικό, τα οποία τον βοήθησαν να ξεπεράσει τις προκλήσεις που αντιμετώπισε στην καριέρα του αλλά και στη ζωή του, και εξήγησε πώς ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα βασικά μαθήματα για να αλλάξει τον εαυτό του και τον κόσμο προς το καλύτερο.
Ο λόγος αυτός έγινε viral με παραπάνω από 14 εκατομμύρια views. Βασισμένος στους βασικούς άξονες της ομιλίας του, ο ΜακΡέιβεν αφηγείται ιστορίες από τη ζωή του και τη ζωή ανθρώπων που συνάντησε όσο ήταν στο Ναυτικό∙ ανθρώπων που χρειάστηκε να πάρουν σκληρές αποφάσεις επιδεικνύοντας συμπόνια, θάρρος και αποφασιστικότητα. Το βιβλίο αυτό προσφέρει σοφία, πρακτικές συμβουλές και ενθαρρυντικά λόγια που θα εμπνεύσουν τους αναγνώστες να πετύχουν τον στόχο τους, ακόμα και στις πιο σκοτεινές στιγμές της ζωής τους.