"Φονικό μονοπάτι" της Lone Theils

Ο νοµπελίστας ποιητής Μανάς Ισµαήλ και η αγαπηµένη του σύ¬ζυγος Αµίνα δραπετεύουν από το Ιράν προκειµένου να ζήσουν µια ήρεµη ζωή στη Δανία µακριά από τις πολιτικές διώξεις και τις φυλακές. Στη διάρκεια του ταξιδιού τους όµως χωρίζονται και ο Μανάς καταλήγει σε έναν καταυλισµό προσφύγων χωρίς να γνωρίζει τι απέγινε η Αµίνα και χωρίς να µπορεί να επικοινωνήσει µαζί της.
Η Νόρα Σαν ενηµερώνεται ότι ο Μανάς δέχεται να της δώσει µια αποκλειστική συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης και πηγαίνει στη Δανία να τον συναντήσει. Τότε µαθαίνει ότι σε αντάλλαγµα θα πρέπει να τον βοηθήσει να βρει την αγαπηµένη σύντροφο της ζωής του.
Η αναζήτηση της Αµίνα στέλνει τη Νόρα σε µυστικές πολιτείες όπου οι πρόσφυγες κρύβονται από τις αρχές και σύντοµα η παράτολµη δηµοσιογράφος γίνεται επικίνδυνη για τον ίδιο της τον εαυτό καθώς µπλέκεται σε έναν κόσµο όπου ορισµένες ζωές έχουν µικρότερη αξία από άλλες.

"Ματωμένη έρημος" της Karin Brynard

ΕΝΑΣ ΒΑΣΑΝΙΣΜΕΝΟΣ ΜΠΑΤΣΟΣ
Ο Αλµπέρτους Μπίσλααρ έχει εγκαταλείψει το απαιτητικό αστυνοµικό του πόστο και µια αποτυχηµένη σχέση στο Γιοχάνεσµπουργκ για µια θέση στα µετόπισθεν – στις παρυφές της ερήµου Καλαχάρι. Αλλά το όνειρό του να ζήσει µια ήρεµη ζωή στην ύπαιθρο σύντοµα γκρεµίζεται από το ξέσπασµα της βίας στην περιοχή.
ΜΙΑ ΑΓΡΙΑ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ. ΜΙΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΜΕΝΗ ΝΟΤΙΟΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
Όταν µια εκκεντρική λευκή καλλιτέχνιδα και η µαύρη τετράχρονη θετή της κόρη δολοφονούνται στη φάρµα τους, οι εξαγριωµένοι λευκοί αγρότες στρέφουν τις υποψίες τους εναντίον του ιθαγενούς επιστάτη.
ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΟΛΩΝ ΓΥΜΝΑ ΣΤΟ ΑΝΕΛΕΗΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ
Στην προσπάθειά του να βρει τον δολοφόνο ο Μπίσλααρ θα βυθιστεί στις ραδιουργίες και τις φυλετικές εντάσεις της κοινότητας και θα διαπιστώσει ότι η βία δεν έχει γεωγραφικά και εθνικά σύνορα.

"Το φθινόπωρο" του Luca Ricci

Ένας άντρας, επιστρέφοντας από τις διακοπές του Αυγούστου, βρίσκεται εγκλωβισμένος στον κουρασμένο γάμο του. Η σύζυγός του, η Σάντρα, είναι ακόμη όμορφη, μα εκείνος δεν κατορθώνει πια να νιώσει πόθο γι’ αυτήν. Κατά τη διάρκεια ενός μοναχικού περιπάτου του σε μια υπαίθρια αγορά της Ρώμης, γοητεύεται από έναν παλιό τόμο σχετικά με τους καλλιτέχνες της Μονμάρτρης, μένοντας υπνωτισμένος από την εικόνα της Ζαν Εμπιτέρν, της συντρόφου του ζωγράφου Αμεντέο Μοντιλιάνι, την οποία και ερωτεύεται κεραυνοβόλα. Κόβει τη σελίδα, τη διπλώνει με προσοχή και την κουβαλάει για μέρες στην τσέπη του. Τα πάντα μοιάζουν να συμβαίνουν μονάχα στο μυαλό του, ώσπου η Σάντρα προσκαλεί ένα βράδυ για δείπνο μια ξεχασμένη ξαδέρφη της, την Τζέμα. Ο αφηγητής διαπιστώνει τότε την εκπληκτική ομοιότητα της κοπέλας με τη Ζαν. Και η εμμονή αρχίζει να εξαπλώνεται πλέον μοιραία στην πραγματικότητα, ενόσω το φθινόπωρο τυλίγει τα πάντα ολόγυρα στην αιώνια πόλη με το αδυσώπητο και διάφανο φως του.

"1940-1941: Ο πόλεμος των Ελλήνων" του Θάνου Μ. Βερέμη

Στο βιβλίο αυτό, αναλύεται διεξοδικά η πολιτική κατάσταση της Ελλάδας λίγο πριν από το ξέσπασμα του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου και η ιδιάζουσα φυσιογνωμία του δικτάτορα Ιωάννη Μεταξά• εξηγείται πώς η ελληνική βασιλευομένη δικτατορία, που παρουσίαζε ομοιότητες με την ιταλική βασιλευομένη δικτατορία, επέλεξε να συμπαραταχθεί με τη βρετανική δημοκρατία στον μεγάλο αυτό πόλεμο, ενώ περιγράφονται οι συνθήκες κάτω από τις οποίες οι Έλληνες ενωμένοι απέκρουσαν τη φασιστική επίθεση σε περίοδο επικράτησης του Άξονα στα ευρωπαϊκά πεδία πολέμου.
Ο Δεύτερος Μεγάλος Πόλεμος παρέλαβε τις εκκρεμότητες του Πρώτου, υπήρξε όμως πιο αιματηρός στον τομέα των αμάχων. Η μελέτη του Μεσοπολέμου μάς πείθει ότι η δεύτερη μεγάλη σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη. Αν ο Πρώτος ήταν παιχνίδι των μεγάλων με αφορμή τις διαφορές των μικρών, ο Δεύτερος Πόλεμος ενέπλεξε τρεις αντιμέτωπες ιδεολογίες σε αποφασιστική αναμέτρηση.
Η αυταρχική εικόνα της ευρωπαϊκής ηπείρου με τους Χίτλερ, Μουσολίνι, Φράνκο, Σαλαζάρ, Χόρθι, Στάλιν και τους δικτάτορες των Βαλκανίων προσέφερε ευκαιρία στους Γεώργιο Β΄ και Μεταξά να υλοποιήσουν τα αντικοινοβουλευτικά τους σχέδια. Τα σχέδιά τους αυτά δεν τους εξασφάλισαν τη δημοφιλία, όμως η στρατιωτική ετοιμότητα της χώρας και η άρνηση του Μεταξά να υποκύψει στο ιταλικό τελεσίγραφο κατέγραψαν τη θετική του προσφορά στην Ελλάδα του 1940.
από την εισαγωγή του Θάνου Μ. Βερέμη

"Είμαι όσα έχω ξεχάσει" του Ηλία Μαγκλίνη

Όταν µιλάµε για τη ζωή του πατέρα µας, σε ποιο βαθµό µιλάµε για τη δική µας τη ζωή; Πάνω απ’ όλα, σε ποιο βαθµό µιλάµε για τη ζωή όλων των πατέρων του κόσµου, τη ζωή όλων των δυνητικών αναγνωστών µας; Δεν υπάρχει ασφαλής απάντηση σε αυτό το ερώτηµα. Το βέβαιο είναι ότι δεν θα είχε νόηµα η γραφή αυτού του βιβλίου αν ένιωθα πως αφορά µονάχα τον άνθρωπο που γνώρισα. Έχει νόηµα και λόγο ύπαρξης µονάχα αν έχω κατά νου σε κάθε σελίδα ότι αυτή θα είναι µια αφήγηση που θα αφορά τον κάθε άγνωστο, τον κάθε πατέρα και την κάθε µητέρα, τον κάθε γιο και την κάθε κόρη που δεν γνώρισα ποτέ.
Και αν τελικώς η µνήµη δεν είναι άλλο παρά διάσπαρτα νησιά µέσα σε µιαν απέραντη θάλασσα λήθης; Με άλλα λόγια, µήπως είµαστε όσα έχουµε ξεχάσει;
Ο πρωτοπρόσωπος αφηγητής αυτής της αληθινής ιστορίας περνά από το ένα νησί στο άλλο, αναζητώντας άλλοτε σαν αρχαιολόγος και άλλοτε σαν αστρονόµος που παρατηρεί το παρελθόν του σύµπαντος τον άνθρωπο που ήταν ο πατέρας του προτού γίνει πατέρας του, τη χώρα του προτού γίνει χώρα του.
Τι βρίσκει; Οικογενειακά θαµµένα µυστικά, φόνους, τραύµατα που ταξιδεύουν µέσα στον χρόνο, ανολοκλήρωτους έρωτες, εικόνες και λέξεις που στοιχειοθετούν µια ανώµαλη διαδροµή µέσα από την οποία ο αφηγητής προσπαθεί να βρει τις χαµένες συνδέσεις: µε τον εαυτό του, πρωτίστως όµως µε τους άλλους γύρω του.

"Οι φανταστικοί Μπράιτστορμ: Ταξίδι στην άκρη της Γης" της Vashti Hardy

Τα δίδυµα αδέλφια Άρθουρ και Μόντι Μπράιτστορµ νιώθουν τον κόσµο να χάνεται κάτω απ’ τα πόδια τους όταν µαθαίνουν ότι ο διάσηµος εξερευνητής πατέρας τους βρήκε τραγικό θάνατο κατά τη διάρκεια µιας αποστολής στο νοτιότερο σηµείο του κόσµου. Και επιπλέον ότι κατηγορείται πως έκλεψε τα καύσιµα ενός άλλου ουρανόπλοιου λίγο πριν από τον θάνατό του! Τα πάντα όµως αλλάζουν όταν τα δυο παιδιά ανακαλύπτουν ένα µυστηριώδες στοιχείο που τους οδηγεί στο συµπέρασµα πως όλα όσα τους είπαν ήταν ψέµα. Έτσι αποφασίζουν να απαντήσουν σε µια αγγελία για να ταξιδέψουν ως µέλη του πληρώµατος µιας νέας εξερευνητικής αποστολής για την κατάκτηση του Νότιου Πολικού. Το ουρανόπλοιο Σέλας ξεκινά το µακρινό του ταξίδι µέχρι τα πέρατα του κόσµου, και µαζί του ο Άρθουρ και η Μόντι θα ριχτούν σε έναν αγώνα δρόµου για να ανακαλύψουν την αλήθεια και να αποκαταστήσουν το όνοµα της οικογένειάς τους.

"Γκίλιαντ" της Marilynne Robinson

Μια από τις µεγαλύτερες µορφές της σύγχρονης αµερικανικής πεζογραφίας, η πολυβραβευµένη Marilynne Robinson µε αυτό το βιβλίο µάς προσφέρει ένα βαθιά ανθρώπινο µυθιστόρηµα που αφηγείται την ιστορία τριών γενιών και καλύπτει χρονικά την περίοδο από τον αµερικανικό Εµφύλιο ως τον 20ό αιώνα. Στον πυρήνα του βρίσκονται οι σχέσεις ανάµεσα σε πατέρες και γιους, καθώς και οι µεγάλες πνευµατικές διαµάχες που ακόµη µαίνονται στην καρδιά της Αµερικής. Το µυθιστόρηµα της Robinson, που ακολουθεί τη συγγραφική παράδοση των Έµιλι Ντίκινσον και Γουόλτ Γουίτµαν, είναι µεγάλο όσο ένα έθνος, ήσυχο όσο µια σκέψη, κατανυκτικό όσο µια προσευχή. Μέσα από τη λαµπρή και αξέχαστη φωνή του ήρωά του, του πάστορα Τζον Έιµς, το Γκίλιαντ µάς αποκαλύπτει την ανθρώπινη συνθήκη και τη συχνά αβάσταχτη οµορφιά µιας συνηθισµένης ζωής.