Συνοπτική περίληψη του έργου:
Ο τολμηρός αξιωματικός του Αμερικάνικου στρατού, Nathan Algren, προσλαμβάνεται από τον Αυτοκράτορα της Ιαπωνίας για να εκπαιδεύσει το στρατό της χώρας με τις σύγχρονες μεθόδους.
Η Ιαπωνική κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να εκσυγχρονίσει το στράτευμα και να το προσαρμόσει στα πρότυπα της Δύσης, θέλει να εξαλείψει τους παραδοσιακούς πολεμιστές Σαμουράι, με τη δικαιολογία ότι οι πρακτικές τους κι η φιλοσοφία τους ανήκουν πλέον στο παρελθόν.
Ο Nathan Algren όμως, θα επηρεαστεί βαθύτατα από την συνάντησή του με τους Σαμουράι όταν τον πιάνουν αιχμάλωτο και θα βρεθεί ξαφνικά στο κέντρο μιας σφοδρής αντιπαράθεσης ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς κόσμους.
Προσωπική άποψη:
Πολυσυζητημένη ταινία κι αναμφίβολα απ’ τις πιο αναμενόμενες της χρονιάς που κυκλοφόρησε. Σε πρώτη φάση πρέπει να ξεκαθαρίσω προς αποφυγή παρεξηγήσεων ότι πέραν των ιστορικών αληθειών που έχει η ταινία οι οποίες κι ακολουθούνται πιστά σε ότι έχει να κάνει με τη ζωή των Σαμουράι και τα δρώμενα στην Ιαπωνία κατά το 1870, όλα τα υπόλοιπα είναι μυθοπλαστικά προς χάριν της εξέλιξης της πλοκής της ταινίας. Έχουμε να κάνουμε δηλαδή μ’ ένα πλασματικό παραμύθι σ’ ένα πραγματικό ιστορικά περιβάλλον. Δύο κοινωνίες, δύο γλώσσες, δύο πολιτισμοί μ’ έναν όμως κοινό παρονομαστή. Την τιμή! Μόνο που η ερμηνεία αυτής της λέξης δίνεται με διαφορετικό τρόπο από κάθε στρατόπεδο, κάτι που οφείλεται στον τρόπο ζωής και στα βιώματα που έχει η κάθε πλευρά. Ένας κοινός παρονομαστής που παρά τις διαφορετικές του ερμηνείες έχει ένα κοινό αποτέλεσμα. Τη δημιουργία της αγανάκτησης!
Παρακολουθώντας τον τρόπο ζωής των Σαμουράι η αλήθεια είναι πως αρχίζει σταδιακά να σε διακατέχει η ηρεμία και η τελειότητα του τρόπου και του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο κινούνται. Πραγματικά, ο τρόπος ζωής των Σαμουράι αγγίζει μια τελειότητα που σε ‘μας που έχουμε βουτηχτεί μέχρι τα μπούνια στο άγχος, στην ρουτίνα και τη μονοτονία της καθημερινότητας φαντάζει εξωπραγματικός και παράλληλα απαράμιλλα όμορφος. Και ζώντας μαζί τους, όπως ο στρατηγός Argen, αρχίζουμε ν’ αντιλαμβανόμαστε και ν’ αντιμετωπίζουμε πολύ διαφορετικά την έννοια των λέξεων ζωή, θάνατος, τιμή, δόξα, εντιμότητα, αγάπη, ελευθερία, πάθος, συγνώμη.
Η ανατολίτικη φιλοσοφία ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια του θεατή με σκηνές ορόσημα, που είτε σε λεκτικό, είτε σε οπτικό, είτε συναισθηματικό επίπεδο θέλει να περάσει –και σημειωτέων, το καταφέρνει άψογα- μηνύματα, όπως ότι πραγματικός νικητής είναι αυτός που δεν τα παρατάει ποτέ παρά τη δυσκολία των καταστάσεων κι ότι πραγματικός μαχητής δεν είναι εκείνος που έχει τη δύναμη στα χέρια, αλλά την ικανότητα ν’ αξιοποιεί και να διαχειρίζεται τη δύναμη που του παρέχει το πνεύμα του. Αυτός ήταν ο τρόπος σκέψης των Σαμουράι, κάτι που ακόμα κι απ’ τον πιο αδαή σε σχέση με τον πολιτισμό της Ανατολής θεατή, γίνεται αντιληπτό από την επιτυχημένη σύμπραξη σεναριογράφου και σκηνοθέτη.
Και μιας κι αναφέρθηκα στον σκηνοθέτη, θα ήθελα να του αποδώσω τα εύσημα για την υπέροχη αποστολή που έφερε εις πέρας. Να δώσει ζωή σε έναν άγνωστο σε ‘μας κόσμο, με μια ποιότητα απαράμιλλη για τα δεδομένα του σύγχρονου κινηματογράφου. Γιατί πρόκειται για μια παραγωγή, που μπορεί να επικρατεί η ηρεμία κι όχι οι αξιομνημόνευτες στιγμές, ωστόσο η ποιότητά της είναι ιδιαίτερη. Βέβαια, μέσα στο γενικότερο κλίμα ηρεμίας της ταινίας, έχουμε την πολύ δυνατή μάχη λίγο πριν πέσει η αυλαία που χωρίς αμφιβολία σε ξεσηκώνει και σε βάζει σε άλλους ρυθμούς. Και μετά απ’ αυτή τη μάχη, έρχεται ξανά η ηρεμία, μ’ ένα αξιομνημόνευτο μεγαλείο ομορφιάς και πάνω απ’ όλα, ψυχής.
Φυσικά, στο να γίνει τόσο μαγευτική η σκηνοθεσία, βοήθεια η φωτογραφία που είναι απαράμιλλης ομορφιάς και καλαισθησίας. Τα χρώματα κι ο εκάστοτε φωτισμός κόβουν την ανάσα, δημιουργώντας την αίσθηση του άγνωστου που θες να εξερευνήσεις, του όμορφα αγνού και πρωτόγνωρου που περιμένει ν’ ανακαλύψεις τα μυστικά που κρύβει. Κι όλη αυτή η εικαστική ομορφιά έρχεται να παντρευτεί με μια εξαίσια μουσική. Με μια μουσική μεν που δεν πρωτοτυπεί και σαν μοτίβο πατάει στη μουσική άλλων επικών ταινιών, που απ’ την άλλη όμως δε μπορείς να την ξεχάσεις και σίγουρα αν την ακούσεις μετά από καιρό θα την αναγνωρίσεις. Η χρήση της μέσα στο έργο είναι καταλυτική, ειδικά στιγμές που η δραματικότητα του έχει φτάσει στο ζενίθ, εκτινάζοντας τη συγκίνηση στα ύψη. Συμπέρασμα; Πέτυχε άψογα το σκοπό της, να στιγματίσει δηλαδή την ταινία και να συγνικήσει σε σημαδιακές στιγμές.
Όσο για τους ηθοποιούς... Ο Tom Cruise μοιάζει καλύτερος, πιο ώριμος και πιο συγκροτημένος από ποτέ άλλοτε. Το στυλάκι του πάει, τα χρόνια που τον βαραίνουν τον κάνουν πιο γοητευτικό και παράλληλα πιο αρσενικό. Για ‘μένα και χωρίς να θέλω πω μεγάλες κουβέντες, ο συγκεκριμένος ρόλος αποτελεί ότι καλύτερο έχει μέχρι στιγμής στην καριέρα του. Για τον μεγάλο Ιάπωνα Watanabe δε μπορώ να πω κάτι λιγότερο απ’ το ότι ήταν εκπληκτικός για άλλη μια φορά. Κατάφερε και πάλι να δώσει σάρκα κι οστά σ’ έναν πολύπλοκο και με πολλές πτυχές χαρακτήρα, κάνοντάς τον να φαντάζει οικείος. Δυναμικός, επιβλητικός, καθηλωτικός και συνάμα ανθρώπινος, προσιτός και βαθιά τρυφερός κι ευαίσθητος.
Δεν πρόκειται λοιπόν για άλλη μια απλά καλή ταινία. Πρόκειται για μια βαθιά ποιοτική ταινία, κάτι που δύσκολα βλέπουμε στις μέρες μας. Δεν σε καθηλώνει με την έντονη δράση της, αλλά με την πρωτόγνωρη ομορφιά της και με το μεγαλείο της ψυχής και της σκέψης ενός ολόκληρου λαού. Μια φιλοσοφημένη, μια ψαγμένη ταινία που δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση ένα στεγνό θέαμα εντυπώσεων. Και θα ήθελα σ’ αυτό το σημείο να κρατήσω στο μυαλό μου τα λόγια της τελευταίας σκηνής. Κάποια λόγια που με συγκίνησαν πριν πολλά χρόνια, όταν τα άκουσα σε μια παρεμφερή έκδοση. Και κάπως έτσι θα τα μεταφέρω κι εγώ. Μην θυμάστε πως πέθανε κάποιος, αλλά πως έζησε. Γιατί τελικά αυτό είναι που έχει σημασία, αυτό είναι που αξίζει να θυμόμαστε. Αμφιβάλλω ότι υπάρχει κάποιος που να μην την έχει δει, αλλά αν μιας στις χίλιες υπάρχει, ας τη δει και θα με θυμηθεί.
Ο τολμηρός αξιωματικός του Αμερικάνικου στρατού, Nathan Algren, προσλαμβάνεται από τον Αυτοκράτορα της Ιαπωνίας για να εκπαιδεύσει το στρατό της χώρας με τις σύγχρονες μεθόδους.
Η Ιαπωνική κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να εκσυγχρονίσει το στράτευμα και να το προσαρμόσει στα πρότυπα της Δύσης, θέλει να εξαλείψει τους παραδοσιακούς πολεμιστές Σαμουράι, με τη δικαιολογία ότι οι πρακτικές τους κι η φιλοσοφία τους ανήκουν πλέον στο παρελθόν.
Ο Nathan Algren όμως, θα επηρεαστεί βαθύτατα από την συνάντησή του με τους Σαμουράι όταν τον πιάνουν αιχμάλωτο και θα βρεθεί ξαφνικά στο κέντρο μιας σφοδρής αντιπαράθεσης ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς κόσμους.
Προσωπική άποψη:
Πολυσυζητημένη ταινία κι αναμφίβολα απ’ τις πιο αναμενόμενες της χρονιάς που κυκλοφόρησε. Σε πρώτη φάση πρέπει να ξεκαθαρίσω προς αποφυγή παρεξηγήσεων ότι πέραν των ιστορικών αληθειών που έχει η ταινία οι οποίες κι ακολουθούνται πιστά σε ότι έχει να κάνει με τη ζωή των Σαμουράι και τα δρώμενα στην Ιαπωνία κατά το 1870, όλα τα υπόλοιπα είναι μυθοπλαστικά προς χάριν της εξέλιξης της πλοκής της ταινίας. Έχουμε να κάνουμε δηλαδή μ’ ένα πλασματικό παραμύθι σ’ ένα πραγματικό ιστορικά περιβάλλον. Δύο κοινωνίες, δύο γλώσσες, δύο πολιτισμοί μ’ έναν όμως κοινό παρονομαστή. Την τιμή! Μόνο που η ερμηνεία αυτής της λέξης δίνεται με διαφορετικό τρόπο από κάθε στρατόπεδο, κάτι που οφείλεται στον τρόπο ζωής και στα βιώματα που έχει η κάθε πλευρά. Ένας κοινός παρονομαστής που παρά τις διαφορετικές του ερμηνείες έχει ένα κοινό αποτέλεσμα. Τη δημιουργία της αγανάκτησης!
Παρακολουθώντας τον τρόπο ζωής των Σαμουράι η αλήθεια είναι πως αρχίζει σταδιακά να σε διακατέχει η ηρεμία και η τελειότητα του τρόπου και του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο κινούνται. Πραγματικά, ο τρόπος ζωής των Σαμουράι αγγίζει μια τελειότητα που σε ‘μας που έχουμε βουτηχτεί μέχρι τα μπούνια στο άγχος, στην ρουτίνα και τη μονοτονία της καθημερινότητας φαντάζει εξωπραγματικός και παράλληλα απαράμιλλα όμορφος. Και ζώντας μαζί τους, όπως ο στρατηγός Argen, αρχίζουμε ν’ αντιλαμβανόμαστε και ν’ αντιμετωπίζουμε πολύ διαφορετικά την έννοια των λέξεων ζωή, θάνατος, τιμή, δόξα, εντιμότητα, αγάπη, ελευθερία, πάθος, συγνώμη.
Η ανατολίτικη φιλοσοφία ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια του θεατή με σκηνές ορόσημα, που είτε σε λεκτικό, είτε σε οπτικό, είτε συναισθηματικό επίπεδο θέλει να περάσει –και σημειωτέων, το καταφέρνει άψογα- μηνύματα, όπως ότι πραγματικός νικητής είναι αυτός που δεν τα παρατάει ποτέ παρά τη δυσκολία των καταστάσεων κι ότι πραγματικός μαχητής δεν είναι εκείνος που έχει τη δύναμη στα χέρια, αλλά την ικανότητα ν’ αξιοποιεί και να διαχειρίζεται τη δύναμη που του παρέχει το πνεύμα του. Αυτός ήταν ο τρόπος σκέψης των Σαμουράι, κάτι που ακόμα κι απ’ τον πιο αδαή σε σχέση με τον πολιτισμό της Ανατολής θεατή, γίνεται αντιληπτό από την επιτυχημένη σύμπραξη σεναριογράφου και σκηνοθέτη.
Και μιας κι αναφέρθηκα στον σκηνοθέτη, θα ήθελα να του αποδώσω τα εύσημα για την υπέροχη αποστολή που έφερε εις πέρας. Να δώσει ζωή σε έναν άγνωστο σε ‘μας κόσμο, με μια ποιότητα απαράμιλλη για τα δεδομένα του σύγχρονου κινηματογράφου. Γιατί πρόκειται για μια παραγωγή, που μπορεί να επικρατεί η ηρεμία κι όχι οι αξιομνημόνευτες στιγμές, ωστόσο η ποιότητά της είναι ιδιαίτερη. Βέβαια, μέσα στο γενικότερο κλίμα ηρεμίας της ταινίας, έχουμε την πολύ δυνατή μάχη λίγο πριν πέσει η αυλαία που χωρίς αμφιβολία σε ξεσηκώνει και σε βάζει σε άλλους ρυθμούς. Και μετά απ’ αυτή τη μάχη, έρχεται ξανά η ηρεμία, μ’ ένα αξιομνημόνευτο μεγαλείο ομορφιάς και πάνω απ’ όλα, ψυχής.
Φυσικά, στο να γίνει τόσο μαγευτική η σκηνοθεσία, βοήθεια η φωτογραφία που είναι απαράμιλλης ομορφιάς και καλαισθησίας. Τα χρώματα κι ο εκάστοτε φωτισμός κόβουν την ανάσα, δημιουργώντας την αίσθηση του άγνωστου που θες να εξερευνήσεις, του όμορφα αγνού και πρωτόγνωρου που περιμένει ν’ ανακαλύψεις τα μυστικά που κρύβει. Κι όλη αυτή η εικαστική ομορφιά έρχεται να παντρευτεί με μια εξαίσια μουσική. Με μια μουσική μεν που δεν πρωτοτυπεί και σαν μοτίβο πατάει στη μουσική άλλων επικών ταινιών, που απ’ την άλλη όμως δε μπορείς να την ξεχάσεις και σίγουρα αν την ακούσεις μετά από καιρό θα την αναγνωρίσεις. Η χρήση της μέσα στο έργο είναι καταλυτική, ειδικά στιγμές που η δραματικότητα του έχει φτάσει στο ζενίθ, εκτινάζοντας τη συγκίνηση στα ύψη. Συμπέρασμα; Πέτυχε άψογα το σκοπό της, να στιγματίσει δηλαδή την ταινία και να συγνικήσει σε σημαδιακές στιγμές.
Όσο για τους ηθοποιούς... Ο Tom Cruise μοιάζει καλύτερος, πιο ώριμος και πιο συγκροτημένος από ποτέ άλλοτε. Το στυλάκι του πάει, τα χρόνια που τον βαραίνουν τον κάνουν πιο γοητευτικό και παράλληλα πιο αρσενικό. Για ‘μένα και χωρίς να θέλω πω μεγάλες κουβέντες, ο συγκεκριμένος ρόλος αποτελεί ότι καλύτερο έχει μέχρι στιγμής στην καριέρα του. Για τον μεγάλο Ιάπωνα Watanabe δε μπορώ να πω κάτι λιγότερο απ’ το ότι ήταν εκπληκτικός για άλλη μια φορά. Κατάφερε και πάλι να δώσει σάρκα κι οστά σ’ έναν πολύπλοκο και με πολλές πτυχές χαρακτήρα, κάνοντάς τον να φαντάζει οικείος. Δυναμικός, επιβλητικός, καθηλωτικός και συνάμα ανθρώπινος, προσιτός και βαθιά τρυφερός κι ευαίσθητος.
Δεν πρόκειται λοιπόν για άλλη μια απλά καλή ταινία. Πρόκειται για μια βαθιά ποιοτική ταινία, κάτι που δύσκολα βλέπουμε στις μέρες μας. Δεν σε καθηλώνει με την έντονη δράση της, αλλά με την πρωτόγνωρη ομορφιά της και με το μεγαλείο της ψυχής και της σκέψης ενός ολόκληρου λαού. Μια φιλοσοφημένη, μια ψαγμένη ταινία που δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση ένα στεγνό θέαμα εντυπώσεων. Και θα ήθελα σ’ αυτό το σημείο να κρατήσω στο μυαλό μου τα λόγια της τελευταίας σκηνής. Κάποια λόγια που με συγκίνησαν πριν πολλά χρόνια, όταν τα άκουσα σε μια παρεμφερή έκδοση. Και κάπως έτσι θα τα μεταφέρω κι εγώ. Μην θυμάστε πως πέθανε κάποιος, αλλά πως έζησε. Γιατί τελικά αυτό είναι που έχει σημασία, αυτό είναι που αξίζει να θυμόμαστε. Αμφιβάλλω ότι υπάρχει κάποιος που να μην την έχει δει, αλλά αν μιας στις χίλιες υπάρχει, ας τη δει και θα με θυμηθεί.
Βαθμολογία 9/10
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Ο Τελευταίος Σαμουράι
Είδος: Εποχής
Σκηνοθέτης: Edward Zwick
Πρωταγωνιστές: Tom Cruise, Ken Watanabe, Tony Goldwyn, Masato Harada, Shin Koyamada, Shichinosuke Nakamura
Μουσική: Hans Zimmer
Παραγωγή: 2003
Διάρκεια: 144’
Επίσημο site:
http://lastsamurai.warnerbros.com/home.php
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Ο Τελευταίος Σαμουράι
Είδος: Εποχής
Σκηνοθέτης: Edward Zwick
Πρωταγωνιστές: Tom Cruise, Ken Watanabe, Tony Goldwyn, Masato Harada, Shin Koyamada, Shichinosuke Nakamura
Μουσική: Hans Zimmer
Παραγωγή: 2003
Διάρκεια: 144’
Επίσημο site:
http://lastsamurai.warnerbros.com/home.php
7 Σχόλια:
Γεια και χαρά σου Γιώτα μου!
Μια υπερπαραγωγή είναι πάντα ευχάριστη στο "ακατέργαστο" μάτι. Ιδίως αν αυτή δεν βμβαρδίζεται με ολοφάνερα εμπορικά τρύκ.
Γενικά δεν την θεώρησα ποτέ τίποτα σπουδαίο την συγκεκριμένη ταινία, αν και έχει και το plot της και τις ηθικές σταθερές που πατάει! Επίσης ένα πολύ συγκινητικό finale!
Πάντως διαφωνώ στο σχόλιο σου για τον Edward Zwick. Ο οποίος με τις δουλειές του(και ειδικά το πρόσφατο blood Diamond) καταφέρνει να με κάνει παθολογικά αντίμαχό του! Νομίζω πως υποστηρίζει την ταινία του με μια αναμενόμενη σκηνοθεσία, βασισμένη κατά πολή στην ακαδημαϊκή γνώση αλλά και σε fast food συνταγών ταινιών του είδους!
Χαιρετώ ένθερμα!
Kioy διαφωνώ μαζί σου σε σχέση με τον σκηνοθέτη και την ταινία γενικότερα!Είναι μακράν μέσα στις καλύτερες παραγωγές των τελευταίων ετών.Βέβαια όλα είναι θέμα κριτικής άποψης και γούστου!Φιλικά!
Κι εμένα μου άρεσε πολύ η ταινία. Το τέλος λίγο με "ξενέρωσε" αλλά είναι λογικό. Δεν είναι όμως, λίγο παλιά ταινία γι ανα την σχολιάζουμε τώρα; :-P
@ Φίλε Kioy πολύ καλημέρα και χαίρομαι που τα ξαναλέμε. Δε θέλω να σε στενοχωρήσω, αλλά παρά τα σχόλια σου για τον σκηνοθέτη, εμένα εξακολουθεί να μ' αρέσει αυτό που έκανε. :)
Για το "Blood Diamond" που λες δεν έχω άποψή καθώς, παρά που το έχω στο σπίτι μήνες τώρα κάτι μέσα μου με αποθαρύνει απ' το να το δω, αν κι έχω σκοπό να το κάνω σύντομα λόγω ότι τα σχόλια του κύκλου μου είναι ιδιαιτέρως καλά. Θα επανέλθω όταν θα την έχω δει.
Τα ξαναλέμε σύντομα και φιλάκια πολλά!!!
@ Μαρία καλημέρα και σε 'σένα. Μην πορώνεσαι καλέ κάθε φορά που γράφεις σχόλια. :p Όντως, όλα στη ζωή είναι θέμα γούστου. Δεν πιστεύω όμως ότι υπάρχει αυτό που λένε το καλό και το κακό γούστο, απλά υπάρχουν διαφορετικά. Don' t worry, be happy!!! :)
@ Φίλε Παναγιώτη καλή σου μέρα και καλώς ήρθες.
Η ταινία μπορεί να μην είναι πολύ "φρέσκια", όμως θεωρώ ότι όσα χρόνια κι αν περάσουν, ένα έργο είναι πάντα άξιο κριτικής. Καλής ή κακής!
Αν σκεφτόμαστε έτσι, τότε δεν θα έπρεπε να σχολιάζουμε βιβλία που γράφτηκαν πριν 50-100 χρόνια! ;)
Μέχρι πριν 2-3 χρόνια, πήγαινα σινεμά 2-3 φορές τη βδομάδα για να προλάβω όλα τα έργα που ήθελα να δω. Πλέον και δεν υπάρχουν έργα που να με συγκινούν ιδιαίτερα και δεν έχω το χρόνο που θα ήθελα λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας. Ελπίζω και οι 2 τομείς να βελτιωθούν σύντομα.
Το φινάλε ήταν λίγο γλυκανάλατο, αλλά όμορφο. Το μόνο που εμένα με ξενέρωσε λίγο ήταν ότι τίναξαν όλοι τα πέταλα εκτός απ' τον Tom. Δηλαδή έλεος!!! :) Βέβαια, η τελευταία ατάκα του ήταν όλα τα λεφτά. Ψαγμένη και φιλοσοφημένη, οπότε χαλάλι.
Θα χαρώ να τα ξαναπούμε... Take care!!! :)
ειναι πολυ απλο να κριτικαρουμε καθετι το οποιο δεν μπορουμε να καταλαβουμε , απλα και μονο με οδηγο το φοβο και τον εγωισμο μας ..ανεξαρτητως των οποιων μυθοπλαστικων στοιχειων , η προσεγγιση της μοναδικης ιδιαιτεροτητας της ζωης των σαμουραι , σε συνδιασμο με την εστω περιορισμενη αυτοκριτικη για τη σφαγη των ινδιανων , αρκουν για να καταταξουν τη συγκεκριμενη παραγωγη σε περιοπτη θεση αναμεσα στις πολλες ΄επικες΄ υπερπαραγωγες του αμερικανικου κινηματογραφου..και λεγοντας αρχικα για αγνοια , αναφερομαι στην αδυναμια των περισσοτερων σημερα , να αντιληφθουμε μια ζωη γεματη στερησεις , αυτοπειθαρχεια και τελειοιτητα..τοσο που μας μοιαζει στην ταινια ουτοπικη και μας ξενιζει..τη θεωρω απ τις πιο πληρεις ταινιες που εχω δει.
@ Φίλε Ανώνυμε ελπίζω να μην με παίρνει κι εμένα η μπάλα! :p
Είδες... 9 της έχω, εμένα μου άρεσε πάρα πολύ! :D
Ίσως να μην είναι θέμα μόνο προκατάληψης πάντως ή και άγνοιας, αλλά και θέμα αισθητικής. Διαφέρει συνήθως κι ευτό ως ένα βαθμό δεν είναι κακό!
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ , Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΠΟΥ ΑΦΗΣΕ ΕΠΟΧΗ ,ΗΤΑΝ Ο ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΕΡΑΣΤΗΣ ΣΚΟΡΑΜΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΕΣ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΕΧΑΝΑΝ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ..ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΡΑΜΙΔΗΣ...ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ...ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ...
Δημοσίευση σχολίου