Συνοπτική περίληψη του έργου:
Ο Jack και ο Ennis είναι δύο νέοι που συναντιούνται όταν αναλαμβάνουν τη φύλαξη ενός κοπαδιού στο βουνό του Brokeback για την καλοκαιρινή περίοδο.
Αρχικά αναπτύσσουν μια δυνατή φιλία μεταξύ τους η οποία όμως με το πέρασμα των ημερών εξελίσσεται σε ερωτική έλξη και λίγο μετά σε μια εφήμερη σχέση.
Το καλοκαίρι περνάει και οι δρόμοι τους χωρίζουν. Χώρια πλέον, ξεκινάνε να χτίσουν μια νέα ζωή. Παντρεύονται, κάνουν παιδιά και οικογένεια, όμως κανένας απ’ τους δυο τους δεν μπορεί να ξεχάσει εκείνο το καλοκαίρι στο Brokeback.Τέσσερα χρόνια μετά θα ξαναβρεθούνε και από εκείνη τη στιγμή θα ξεκινήσει μια σχέση που θα κρατήσει 20 χρόνια με τους δυο τους να βρίσκονται περιστασιακά και να ζουν τον έρωτά τους.
Προσωπική άποψη:
Πόσο ήθελα να δω αυτή την ταινία στο σινεμά, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε λόγω θεματολογίας ήταν δύσκολο να βρω παρέα. Καλώς ή κακώς ανήκω σ’ εκείνους τους ανθρώπους που πιστεύουν πως τόσο η τέχνη, όσο και η ίδια η ζωή, δεν έχουν φραγμούς, δεν έχουν όρια, εξαρτάται απ’ το κατά πόσο έχει ο καθένας από μας τα κότσια να την ζήσει ελεύθερα, όπως εκείνος νομίζει. Αυτό ακριβώς διαπραγματεύεται και η ταινία. Δεν πρόκειται για ένα gay western, αλλά για μια ιστορία χαρακτήρων, για την ζωή δύο ανθρώπων που απλά τυγχάνει να κάνουν αυτό το επάγγελμα κάποια στιγμή της ζωής τους.
Μετά το αποτυχημένο κατά πολλούς “Hulk” που έθεσε σε κίνδυνο την καριέρα του βραβευμένου σκηνοθέτη, ο Ang Lee, επέστρεψε με μια αμφιλεγόμενη ταινία που κέρδισε τους κριτικούς και δίχασε τους θεατές, εμπνευσμένη από τη μικρή βραβευμένη νουβέλα της E. Annie Proulx. Αποφάσισε να μην ασχοληθεί μ’ ένα κοινότυπο ρομάντζο, αλλά μ’ ένα πιο ιδιόρρυθμο μεταξύ δύο αντρών. Σοφή κίνηση, καθώς το δεύτερο δεν είναι κάτι που βλέπουμε πολύ συχνά και πολύ περισσότερο ως στοιχείο μιας δραματικής ταινίας που σκοπό έχει να κερδίσει τη συμπάθειά μας. Και το καταφέρνει από πολύ νωρίς, αφού μ’ έναν πολύ ευγενικό κι άμεσο τρόπο μας το επιβάλλει με την κινηματογράφηση του.
Η ιστορία είναι πλήρως ανθρωποκεντρική, οι ήρωες και ο κόσμος μέσα στον οποίο ζούνε είναι το στοιχείο εκείνο που μας απασχολεί και τίποτα άλλο. Και ο Lee ξέρει ότι πρόκειται για μια υπόθεση χαρακτήρων και γι’ αυτό το λόγο φροντίζει η κάμερα να εστιάζει στα πρόσωπα των ηρώων έτσι ώστε να μπορέσει ο θεατής ν’ απορροφήσει κάθε συναίσθημα που εξωτερικεύουν και να το ζήσει μαζί τους. Και πολύ έξυπνα το πέρασμα των χρόνων αντικατοπτρίζεται μέσα από μικρές πινελιές που προστίθενται τόσο στα χαρακτηριστικά των κεντρικών προσώπων, όσο και των χώρων στους οποίους κινούνται. Μόνο το Brokeback μένει ίδιο.
Όμως και η επιλογή της Μινεσότα ως φυσικού υπόβαθρου λειτουργεί εξαιρετικά. Τα απέραντα βουνά και βοσκοτόπια θυμίζουν έντονα διαφημίσεις γνωστής καπνοβιομηχανίας και η ομορφιά τους τελειώνει εκεί που μπορεί να σταματήσει το βλέμμα μας. Εξαιρετική φωτογραφία, που παρά την ομορφιά του φυσικού τοπίου, δύσκολα μπορεί να περάσει απαρατήρητη η μελαγχολική ατμόσφαιρα του σχεδόν μόνιμα συννεφιασμένου ουρανού που το ντύνει.
Κι όλα τα παραπάνω εικαστικά στοιχεία, υπό τις έξυπνα διασκευασμένες κάντρι μελωδίες και τις ακόμα καλύτερες νέες συνθέσεις του πολύ ταλαντούχου Gustavo Santaolalla. Μπορεί να μην θυμίζει τα “Ημερολόγια Μοτοσικλέτας”, ήταν όμως αυτό που χρειαζόταν η ταινία.
Μεγάλος λόγος έγινε για την ερωτικές σκηνές της ταινίας. Να με συγχωρήσετε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ πως όπου αυτέ υπάρχουν το κάνουν απλά και μόνο για να σοκάρουν. Στις σκηνές αυτές κρύβεται ένα μέρος της σημασιολογίας της ταινίας. Βρίσκονται εκεί για να εξυπηρετήσουν ένα συναισθηματικό σκοπό και όχι για να προκαλέσουν. Αυτό είναι κάτι που εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς από την γλαφυρότητα που χαρακτηρίζει τις σκηνές αυτές. Μιλάμε για την σχέση δύο ανθρώπων, είναι αδύνατον να μην υπάρχει το ερωτικό στοιχείο, πόσο μάλλον όταν αυτό βρίσκεται εκεί για να χαρακτηρίσει τα στάδια της σχέσης τους. Από σεξουαλική σε ερωτική, από ερωτική σε συντροφική. Και καθώς περνάνε τα χρόνια, αυτή την εξέλιξη παρατηρούμε και το ερωτικό στοιχείο περνάει σαφώς σε δευτερεύουσα μοίρα. Δεν είναι αυτό που ενδιαφέρει τον θεατή, ούτε τους ίδιους. Πάντως, στη συγκεκριμένη ταινία έχω δει ένα απ΄ τα ωραιότερα κινηματογραφικά φιλιά της ζωής μου.
Γνήσιο ερωτικό δράμα χαρακτήρων που κρύβουν τα αισθήματά τους, το είναι τους υπό το βλέμμα μιας κοινωνίας, όχι και τόσο μακρινής, που δεν μπορεί ν’ ανεχτεί, που δεν ξέρει να συγχωρεί. Μια παιδική ανάμνηση καταδιώκει τον Ennis για να έρθει η στιγμή της λύτρωσης όταν ο πιο συνειδητοποιημένος ήρωας φεύγει από τη ζωή του. Η σχέση τους συμβολίζεται μέσα από δύο πουκάμισα το ένα μέσα στο άλλο. Κάποτε είτε ο ένας που είχε μέσα του τον άλλον. Τώρα που έφυγε η κατάσταση αυτή αντισταθμίζεται και τα πουκάμισα αλλάζουν θέση έτσι ώστε μέσα απ’ τον πόνο να διατηρηθεί η λύτρωση κι ανάμνηση ενός παρελθόντος γεμάτη αγάπη να μπορέσει να μείνει ζωντανή.
Ο Heath Ledger στο πρώτο ρόλο του που προκάλεσε αίσθηση μιας και μέχρι τότε δεν είχε καταφέρει ακόμα να ξεδιπλώσει το ταλέντο του. Ερμηνεύει τον Ennis, έναν άνθρωπο που παρά το ανδροπρεπές και σκληρό παρουσιαστικό του κρύβει μέσα του μεγάλες ευαισθησίες. Είναι ευάλωτος κι αδύναμος να αντιμετωπίσει και να χειριστεί μια κατάσταση της οποίας την εξέλιξη ο ίδιος επέλεξε στηριζόμενος στις κοινωνικές προδιαγραφές.
Ο Jake Gyllenhaal απ’ την άλλη, σ’ έναν συμπαθή εξ’ αρχής από τον θεατή ρόλο, δεν έχει ν’ αποδείξει τίποτα. Είναι ένας πολύ καλός και ταλαντούχος ηθοποιός, κάτι που μας το έχει δείξει πολλάκις, ακόμα και στους πιο αδιάφορους ρόλους. Στο ρόλο του Jack πραγματικά σε καθηλώνει με το βλέμμα του που είναι τόσο θηλυπρεπές, γεμάτο θέλω, πλημμυρισμένο από συναισθήματα που δεν φοβάται να εκδηλώσει. Είναι ο συνειδητοποιημένος ήρωας της ιστορίας κάτι που τον κάνει πιο αποφασιστικό κι αδιάφορο απέναντι στις όποιες κοινωνικές επιταγές έχει αναγκαστεί ν’ ακολουθήσει.
Η ουσία είναι μία! Η ταινία κατάφερε να πει ακριβώς αυτό που ήθελε μέσα γνήσιας κι αληθινής συναισθηματικής έντασης κι όχι φτηνών μελοδραματισμών που θα μείωναν την αξία της. Η αγάπη είναι δύναμη της φύσης και τόσο ετεροφυλόφιλοι, όσο και οι ομοφυλόφιλοι έχουν δικαίωμα σ’ αυτή. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει έρωτας, έλξη, αγάπη, αλληλοκατανόηση, ζήλια. Μπορεί ως ερωτική πράξη να μην είναι φυσιολογικό με την έννοια που έχουμε μάθει να ερμηνεύουμε την λέξη αυτή, όμως συμβαίνει και δεν είναι ανήθικο, ούτε πρόστυχο κι αυτό προσπαθεί να μας κάνει η ταινία να καταλάβουμε.
To “Brokeback Mountain”, καλώς ή κακώς, είναι μια ταινία που δεν απευθύνεται σε όλους. Και το περίεργο είναι, πως όλοι, ακόμα κι αυτή που δεν την είδαν, μπορούν να έχουν άποψη. Ίσως εκεί να κρύβεται όλη η μαγκιά του Ang Lee, ότι κατάφερε να δημιουργήσει μια ταινία υψηλής δραματουργίας, που παρά τη διάθεσή της να μην σοκάρει, αλλά να περάσει ένα μήνυμα, έφερε τέτοια αναστάτωση στα κινηματογραφικά δρώμενα. Σκληρή αλλά ταυτόχρονα γεμάτη ευαισθησία και συγκίνηση, είναι μια ταινία που σίγουρα αξίζει να την δείτε αν δεν το έχετε ήδη κάνει. Μπορεί να μην είναι αριστούργημα, μπορεί ποτέ να μην γίνει, για ‘μένα όμως αποτελεί μια απ’ τις πιο όμορφες, συγκινητικές κι ανθρώπινες ιστορίες που έχω δει ποτέ. Οι εντυπώσεις δικές σας!
Βαθμολογία 10/10
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Το Μυστικό Του Brokeback Mountain
Είδος: Κοινωνική
Σκηνοθέτης: Ang Lee
Πρωταγωνιστές: Heath Ledger, Jake Gyllenhaal, Randy Quaid, Michelle Williams, Anne Hathaway
Μουσική: Gustavo Santaolalla
Παραγωγή: 2006
Διάρκεια: 134’
Επίσημο site:
http://www.brokebackmountain.com/



Ο Jack και ο Ennis είναι δύο νέοι που συναντιούνται όταν αναλαμβάνουν τη φύλαξη ενός κοπαδιού στο βουνό του Brokeback για την καλοκαιρινή περίοδο.
Αρχικά αναπτύσσουν μια δυνατή φιλία μεταξύ τους η οποία όμως με το πέρασμα των ημερών εξελίσσεται σε ερωτική έλξη και λίγο μετά σε μια εφήμερη σχέση.
Το καλοκαίρι περνάει και οι δρόμοι τους χωρίζουν. Χώρια πλέον, ξεκινάνε να χτίσουν μια νέα ζωή. Παντρεύονται, κάνουν παιδιά και οικογένεια, όμως κανένας απ’ τους δυο τους δεν μπορεί να ξεχάσει εκείνο το καλοκαίρι στο Brokeback.Τέσσερα χρόνια μετά θα ξαναβρεθούνε και από εκείνη τη στιγμή θα ξεκινήσει μια σχέση που θα κρατήσει 20 χρόνια με τους δυο τους να βρίσκονται περιστασιακά και να ζουν τον έρωτά τους.
Προσωπική άποψη:
Πόσο ήθελα να δω αυτή την ταινία στο σινεμά, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε λόγω θεματολογίας ήταν δύσκολο να βρω παρέα. Καλώς ή κακώς ανήκω σ’ εκείνους τους ανθρώπους που πιστεύουν πως τόσο η τέχνη, όσο και η ίδια η ζωή, δεν έχουν φραγμούς, δεν έχουν όρια, εξαρτάται απ’ το κατά πόσο έχει ο καθένας από μας τα κότσια να την ζήσει ελεύθερα, όπως εκείνος νομίζει. Αυτό ακριβώς διαπραγματεύεται και η ταινία. Δεν πρόκειται για ένα gay western, αλλά για μια ιστορία χαρακτήρων, για την ζωή δύο ανθρώπων που απλά τυγχάνει να κάνουν αυτό το επάγγελμα κάποια στιγμή της ζωής τους.
Μετά το αποτυχημένο κατά πολλούς “Hulk” που έθεσε σε κίνδυνο την καριέρα του βραβευμένου σκηνοθέτη, ο Ang Lee, επέστρεψε με μια αμφιλεγόμενη ταινία που κέρδισε τους κριτικούς και δίχασε τους θεατές, εμπνευσμένη από τη μικρή βραβευμένη νουβέλα της E. Annie Proulx. Αποφάσισε να μην ασχοληθεί μ’ ένα κοινότυπο ρομάντζο, αλλά μ’ ένα πιο ιδιόρρυθμο μεταξύ δύο αντρών. Σοφή κίνηση, καθώς το δεύτερο δεν είναι κάτι που βλέπουμε πολύ συχνά και πολύ περισσότερο ως στοιχείο μιας δραματικής ταινίας που σκοπό έχει να κερδίσει τη συμπάθειά μας. Και το καταφέρνει από πολύ νωρίς, αφού μ’ έναν πολύ ευγενικό κι άμεσο τρόπο μας το επιβάλλει με την κινηματογράφηση του.
Η ιστορία είναι πλήρως ανθρωποκεντρική, οι ήρωες και ο κόσμος μέσα στον οποίο ζούνε είναι το στοιχείο εκείνο που μας απασχολεί και τίποτα άλλο. Και ο Lee ξέρει ότι πρόκειται για μια υπόθεση χαρακτήρων και γι’ αυτό το λόγο φροντίζει η κάμερα να εστιάζει στα πρόσωπα των ηρώων έτσι ώστε να μπορέσει ο θεατής ν’ απορροφήσει κάθε συναίσθημα που εξωτερικεύουν και να το ζήσει μαζί τους. Και πολύ έξυπνα το πέρασμα των χρόνων αντικατοπτρίζεται μέσα από μικρές πινελιές που προστίθενται τόσο στα χαρακτηριστικά των κεντρικών προσώπων, όσο και των χώρων στους οποίους κινούνται. Μόνο το Brokeback μένει ίδιο.
Όμως και η επιλογή της Μινεσότα ως φυσικού υπόβαθρου λειτουργεί εξαιρετικά. Τα απέραντα βουνά και βοσκοτόπια θυμίζουν έντονα διαφημίσεις γνωστής καπνοβιομηχανίας και η ομορφιά τους τελειώνει εκεί που μπορεί να σταματήσει το βλέμμα μας. Εξαιρετική φωτογραφία, που παρά την ομορφιά του φυσικού τοπίου, δύσκολα μπορεί να περάσει απαρατήρητη η μελαγχολική ατμόσφαιρα του σχεδόν μόνιμα συννεφιασμένου ουρανού που το ντύνει.
Κι όλα τα παραπάνω εικαστικά στοιχεία, υπό τις έξυπνα διασκευασμένες κάντρι μελωδίες και τις ακόμα καλύτερες νέες συνθέσεις του πολύ ταλαντούχου Gustavo Santaolalla. Μπορεί να μην θυμίζει τα “Ημερολόγια Μοτοσικλέτας”, ήταν όμως αυτό που χρειαζόταν η ταινία.
Μεγάλος λόγος έγινε για την ερωτικές σκηνές της ταινίας. Να με συγχωρήσετε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ πως όπου αυτέ υπάρχουν το κάνουν απλά και μόνο για να σοκάρουν. Στις σκηνές αυτές κρύβεται ένα μέρος της σημασιολογίας της ταινίας. Βρίσκονται εκεί για να εξυπηρετήσουν ένα συναισθηματικό σκοπό και όχι για να προκαλέσουν. Αυτό είναι κάτι που εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς από την γλαφυρότητα που χαρακτηρίζει τις σκηνές αυτές. Μιλάμε για την σχέση δύο ανθρώπων, είναι αδύνατον να μην υπάρχει το ερωτικό στοιχείο, πόσο μάλλον όταν αυτό βρίσκεται εκεί για να χαρακτηρίσει τα στάδια της σχέσης τους. Από σεξουαλική σε ερωτική, από ερωτική σε συντροφική. Και καθώς περνάνε τα χρόνια, αυτή την εξέλιξη παρατηρούμε και το ερωτικό στοιχείο περνάει σαφώς σε δευτερεύουσα μοίρα. Δεν είναι αυτό που ενδιαφέρει τον θεατή, ούτε τους ίδιους. Πάντως, στη συγκεκριμένη ταινία έχω δει ένα απ΄ τα ωραιότερα κινηματογραφικά φιλιά της ζωής μου.
Γνήσιο ερωτικό δράμα χαρακτήρων που κρύβουν τα αισθήματά τους, το είναι τους υπό το βλέμμα μιας κοινωνίας, όχι και τόσο μακρινής, που δεν μπορεί ν’ ανεχτεί, που δεν ξέρει να συγχωρεί. Μια παιδική ανάμνηση καταδιώκει τον Ennis για να έρθει η στιγμή της λύτρωσης όταν ο πιο συνειδητοποιημένος ήρωας φεύγει από τη ζωή του. Η σχέση τους συμβολίζεται μέσα από δύο πουκάμισα το ένα μέσα στο άλλο. Κάποτε είτε ο ένας που είχε μέσα του τον άλλον. Τώρα που έφυγε η κατάσταση αυτή αντισταθμίζεται και τα πουκάμισα αλλάζουν θέση έτσι ώστε μέσα απ’ τον πόνο να διατηρηθεί η λύτρωση κι ανάμνηση ενός παρελθόντος γεμάτη αγάπη να μπορέσει να μείνει ζωντανή.
Ο Heath Ledger στο πρώτο ρόλο του που προκάλεσε αίσθηση μιας και μέχρι τότε δεν είχε καταφέρει ακόμα να ξεδιπλώσει το ταλέντο του. Ερμηνεύει τον Ennis, έναν άνθρωπο που παρά το ανδροπρεπές και σκληρό παρουσιαστικό του κρύβει μέσα του μεγάλες ευαισθησίες. Είναι ευάλωτος κι αδύναμος να αντιμετωπίσει και να χειριστεί μια κατάσταση της οποίας την εξέλιξη ο ίδιος επέλεξε στηριζόμενος στις κοινωνικές προδιαγραφές.
Ο Jake Gyllenhaal απ’ την άλλη, σ’ έναν συμπαθή εξ’ αρχής από τον θεατή ρόλο, δεν έχει ν’ αποδείξει τίποτα. Είναι ένας πολύ καλός και ταλαντούχος ηθοποιός, κάτι που μας το έχει δείξει πολλάκις, ακόμα και στους πιο αδιάφορους ρόλους. Στο ρόλο του Jack πραγματικά σε καθηλώνει με το βλέμμα του που είναι τόσο θηλυπρεπές, γεμάτο θέλω, πλημμυρισμένο από συναισθήματα που δεν φοβάται να εκδηλώσει. Είναι ο συνειδητοποιημένος ήρωας της ιστορίας κάτι που τον κάνει πιο αποφασιστικό κι αδιάφορο απέναντι στις όποιες κοινωνικές επιταγές έχει αναγκαστεί ν’ ακολουθήσει.
Η ουσία είναι μία! Η ταινία κατάφερε να πει ακριβώς αυτό που ήθελε μέσα γνήσιας κι αληθινής συναισθηματικής έντασης κι όχι φτηνών μελοδραματισμών που θα μείωναν την αξία της. Η αγάπη είναι δύναμη της φύσης και τόσο ετεροφυλόφιλοι, όσο και οι ομοφυλόφιλοι έχουν δικαίωμα σ’ αυτή. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει έρωτας, έλξη, αγάπη, αλληλοκατανόηση, ζήλια. Μπορεί ως ερωτική πράξη να μην είναι φυσιολογικό με την έννοια που έχουμε μάθει να ερμηνεύουμε την λέξη αυτή, όμως συμβαίνει και δεν είναι ανήθικο, ούτε πρόστυχο κι αυτό προσπαθεί να μας κάνει η ταινία να καταλάβουμε.
To “Brokeback Mountain”, καλώς ή κακώς, είναι μια ταινία που δεν απευθύνεται σε όλους. Και το περίεργο είναι, πως όλοι, ακόμα κι αυτή που δεν την είδαν, μπορούν να έχουν άποψη. Ίσως εκεί να κρύβεται όλη η μαγκιά του Ang Lee, ότι κατάφερε να δημιουργήσει μια ταινία υψηλής δραματουργίας, που παρά τη διάθεσή της να μην σοκάρει, αλλά να περάσει ένα μήνυμα, έφερε τέτοια αναστάτωση στα κινηματογραφικά δρώμενα. Σκληρή αλλά ταυτόχρονα γεμάτη ευαισθησία και συγκίνηση, είναι μια ταινία που σίγουρα αξίζει να την δείτε αν δεν το έχετε ήδη κάνει. Μπορεί να μην είναι αριστούργημα, μπορεί ποτέ να μην γίνει, για ‘μένα όμως αποτελεί μια απ’ τις πιο όμορφες, συγκινητικές κι ανθρώπινες ιστορίες που έχω δει ποτέ. Οι εντυπώσεις δικές σας!
Βαθμολογία 10/10
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Το Μυστικό Του Brokeback Mountain
Είδος: Κοινωνική
Σκηνοθέτης: Ang Lee
Πρωταγωνιστές: Heath Ledger, Jake Gyllenhaal, Randy Quaid, Michelle Williams, Anne Hathaway
Μουσική: Gustavo Santaolalla
Παραγωγή: 2006
Διάρκεια: 134’
Επίσημο site:
http://www.brokebackmountain.com/










34 Σχόλια:
Σοκάρονται όσοι θέλουν εκ των προτέρων να σοκαριστούν αγαπητή. Αν οι ίδιες σκηνές διαδραματίζονταν ανάμεσα σε έναν άντρα και μία γυναίκα θα πέρναγαν εντελώς απαρατήρητες. Αυτοί που λένε ότι "σοκάρονται" απλά εννοούν ότι αρνούνται να παρακολουθήσουν κάτι γιατί αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια να το καταδικάσουν παρά να μάθουν κάτι γι'αυτό. Η ταινία ως κινηματογραφικό έργο έίναι απλώς μια αφορμή να εξωτερικεύσουν τα δικά τους ψυχολογικά συμπλέγματα και το φόβο τους απέναντι στη σεξουαλικότητα. Αυτό που θα έπρεπε να τους σοκάρει -η δολοφονία ενός από τους δύο πρωταγωνιστές- απλά δεν το αναφέρουν καθόλου.
"Μπορεί ως ερωτική πράξη να μην είναι φυσιολογικό με την έννοια που έχουμε μάθει..."
H ομοφυλοφιλική συμπεριφορά έχει καταγραφεί σε 1500 είδη ζώων και σε όλες ανεξαιρέτως τις ανθρώπινες κοινωνίες. Σημασία έχει τι έχουμε μάθει, απο ποιους το έχουμε μάθει και ποιες ήταν οι σκοπιμότητες όσων μας δίδαξαν αυτά που μάθαμε.
@ Αγαπητέ φίλε δεν αντιλέγω σε όσα λες!
Η ομοφυλοφιλία υπάρχει από αρχαιοτάτων χρόνων, σχεδόν σε όλες τις φυλές και λαούς, όπως και στη φύση γενικότερα (όπως αναφέρεις κι εσύ).
Η δολοφονία του ενός ήρωα είναι στη φαντασία του άλλου, δεν επιβεβαιώνεται ως γεγονός, αλλά είτε έτσι, είτε ελλιώς είναι σκληρό, απάνθρωπο, άδικο, σοκαριστικό και κατακριταίο.
Σίγουρα μεταξύ ενός άντρα και μιας γυναίκας δεν θα υπήρχε θέμα, γιατί καλώς ή κακώς έτσι είμαστε μαθημένοι εμείς οι straight.
Αλλά ακόμα κι έτσι θεωρώ ότι ο καθένας έχει δικαίωμα στη διαφορετικότητα, στην ελεύθερη σεξουαλικότητα και στην προσωπική ελεύθερη επιλογή.
Δεν θα τις έβαζα σε καμία περίπτωση 10 ωστόσο θεωρώ ότι έχεις παραθέσει εξαιρετικά την άποψή σου.Μια πολύ καλή ταινία για τον φόβο της κοινωνίας απέναντι στη διαφορετικότητα που σπρώχνει όλα τα μέτωπα σε λάθος επιλογές.Πραγματικά μια δραματική ιστορία.
@ George θεωρώ πως η ιστορία είναι κάτι παραπάνω από δραματική. Είναι τραγική! Από την ώρα που ξεκινάει μέχρι και την ώρα που τελειώνει. Και το ακόμα πιο τραγικό είναι πως ξέρεις ότι είναι τελειώμενη υπόθεση πριν καν ξεκινήσει. Προσωπικά σοκάρομαι απ' την τόσο βίαιη και μη ανεχτική κοινωνίας μια δεκαετίας που δεν απέχει και πολύ απ' τη δικιά μας. Πόσο μάλλον από μια Αμερική όπου όλοι είναι ηθικολόγοι του κώλου.
To δικό μου κείμενο για την ταινία εδώ:
http://gayrightsgreece.blogspot.com/2006/09/brokeback-mountain.html
@ Φίλτατε gay super hero είχε τύχει να διαβάσω την κριτική σου πριν καιρό και την είχα βρει εξαιρετικά ενδιαφέρουσα! :)
Den tin exw dei giati pistevw pws tha mou fanei poli periergi i eikona 2 antrwn na exoun sxesi metaksi tous.Etsi vevaia opws to parousiazeis esu den moiazei prostyxo opws mou to periegrapsan alloi opote isws kai na to dw an dothei eukairia.
@ Silver θεωρώ ότι όλα είναι θέμα λανθασμένης προκατάληψης!
Δεν πρέπει να φοράμε παροπήδες και πρόκειται για μια πραγματικά εξαιρετική και δυνατή ταινία που είναι κρίμα να μην την έχεις δει.
Εξαιρετική ταινία. Σίγουρα όμως δεν είναι για όλους αλλά για λίγους: και αυτό δεν το λέω για την θεματολογία της, αλλά για την ώριμη σκηνοθεσία του Ang Lee, η οποία δεν νομίζω να είναι κατανοητή από τον μέσο θεατή.
Λες, "Πόσο ήθελα να δω αυτή την ταινία στο σινεμά, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε λόγω θεματολογίας ήταν δύσκολο να βρω παρέα".
Μα γιατί πρέπει να έχεις παρέα για να δεις μία σοβαρή ταινία; Εντάξει κι εγώ αν πάω να δω κάτι σε στυλ Sex and the City ή Indiana Jones θα πάω με παρέα και ποπ κορν. Αλλά σε μία καλή ταινία δεν υπάρχει περίπτωση να πάω ούτε με ένα άτομο -- πάντα μόνος. Η τέχνη μιλάει στον καθένα διαφορετικά άλλωστε.
@ Dynx θα συμφωνήσω ως προς την ώριμη σκηνοθεσία του Lee που είχε ως αποτέλεσμα την ώριμη αντιμετώπιση ενός λεπτού θέματος.
Δεν ξέρω για 'σένα αλλά εγώ δεν μπορώ να πάω μόνη μου σινεμά. Για κεφέ μπορώ, σινεμά όχι. Κι ευτυχώς η παρέα μου έχει τον σεβασμό ακόμα κι αν δεν της αρέσει αυτό που βλέπει να σέβεται τους υπόλοιπους που θέλουν να παρακολουθήσουν. Ή θα βγουν απ' την αίθουσα ή το βουλώνουν και περιμένουν να τελειώσει.
Άλλωστε το σινεμά το συνδυάζω, με καφέ, φαί, ποτό συνήθως οπότε καταλαβαίνεις ότι μόνη μου είναι δύσκολο... :p
Άσε που μένω μακρυά απ' το σινεμά. Να μην έχω να πω μια κουβέντα στις διαδρομές!
Εμένα πάλι η ταινία δεν μου άρεσε. Τη βρήκα βαρετή και κουραστική. Πέρα από τη φωτογραφία τα βουνά και τη φύση δεν με τράβηξε κάτι άλλο. Μιλάω καθαρά κινηματογραφικά, τα υπόλοιπα δεν τα εξετάζω καν, ζούμε στο 2008
@ Φίλε zamuc ήξερα ότι εσένα δεν σου άρεσε από το δικό σου σχετικό Post. :)
Αλλά γι' αυτό είμαστε εδώ, για να εκφράζουμε διαφορετικές απόψεις.
Και χαίρομαι που το γεγονός ότι δεν σου άρεσε δεν οφείλεται στην θεματολογία όπως λένε οι περισσότεροι. ;)
@ Zamuc συμπλήρωση!
Νομίζω ότι η ταινία του αυριανού post θα σου αρέσει περισσότερο! :P
Η δυναμη της αγαπης ειναι ιδια για ολους.Δεν εχει σημασια το πως εκφραζεται αλλα οτι υπαρχει.Η ταινια ηταν λιγο αργη αλλα η σκηνοθεσια και τα δυνατα συναισθηματα σε εκαναν να μην δινεις μεγαλη σημασια.Μην μου πεις οτι τωρα την ειδες!
@ Όχι βρε Zenia! Την είδα μόλις βγήκε σε dvd και μάλιστα μετά την πρώτη φορά που την είδα την αγόρασα κιόλας! :)
Έχω ένα πρόβλημα με τις ταινίες του Ang Lee: Είναι κατώτερες των προσδοκιών που (σου) δημιουργούν οι διαφημιστές και οι κριτικοί. Και αυτό δεν συμβαίνει με το Brokeback Mountain μόνο, αλλά και με τις προηγούμενες ταινίες του: Για παράδειγμα το Hulk είχε χαρακτηριστεί από πολλούς κριτικούς ως η καλλίτερη ταινία με υπερήρωες (!), το Storm σαν μεγάλη αμερικάνικη ταινία κτλ.
Να διευκρινίσω: Δεν είναι απαραίτητα κακές ταινίες. Απλώς πηγαίνεις να τις δεις με προσδοκίες που ποτέ δεν επαληθεύονται από την πραγματικότητα.
Μετά το Storm πονηρεύτηκα. Έτσι δεν έσπευσα στις αίθουσες να δω την ταινία. Βγήκε στο DVD και την είδα στο άσχετο, όταν ο θόρυβος είχε κοπάσει. Τι είδα; Μια ταινία πού ήταν σαφώς άνω του μετρίου, αλλά σε καμιά περίπτωση το φοβερό αριστούργημα.
Βέβαια, στη συγκεκριμένη ταινία μεγάλο ρόλο στη διαφήμισή της έπαιξαν και άλλοι πέραν από τους κριτικούς...
@ Φώτη δεν αντιλέγω ότι έπεσε πολύ διαφήμιση και μεγάλη συζήτηση γύρω από την ταινία. Όλο αυτό επηρεάζει τη γνώμη πολλών σίγουρα.
Από 'κει κι έπειτα είναι θέμα προσωπικής εκτίμησης. Εξαρτάται τι περιμένει ο καθένας από μια ταινία και κατά πόσο μπορεί η ίδια να τον καλύψει σ' αυτά τα οποία ζητάει.
Προσωπικά με κάλυψε και με συγκίνησε σ' έναν τέτοιο ανθρώπινο βαθμό που δύσκολα το έχουν καταφέρει άλλες.
Πάντως για την ιστορία Hulk και Storm δεν έχω δει. :/
Για το Hulk διαφωνώ με το Φώτη. Όλοι λέγαμε "ο Ang Lee θα κάνει ταινία υπερήρωα???????" και τελικά με ενθουσίασε
@ Είχα διαβάσει zamuc την κριτική σου για το "Hulk" κι ήσουν από τους λίγους που είχε καλή άποψη.
Μόνο και μόνο γι' αυτό θα την δω και θα επανέλθω στο θέμα με προσωπική άποψη πλέον.
AMAN.....TI SXOLIO KAI KAKO EINAI AYTO?ELEIPA KAI TO KANATE AMERICAN BAR EDW PERA?TAINIA SKANDALO E?XA,XA,XA!!!LIGO PIO ARGI APO OSO EPREPE ALLA KINHMATOGRAFIKA TI THEWRW KALI TAINIA ME FOVERES ERMINEIES.EIDIKA O MELAXROINOS KOITAEI SAN GKOMENA.
@ Max για το βλέμμα δεν έχεις άδικο. Ακριβώς το ίδιο μου είπε μια φίλη μου όταν την έβαλα και το είδαμε μαζί. Εννοείται ότι στο δεύτερο μισό έκλαιγε συνέχεια!
Δεν περίμενα ότι θα σου άρεσε... :/
Μου κάνει τρομερή εντύπωση!
Ελιδες όμως ε; Χαμός... Χα, χα, χα!!! Έλειπες και δεν επέβαλλε κανείς την τάξη, γι' αυτό!
Τόσα έχω ακούσει για την εν λόγω ταινία αλλά ποτέ δεν την έχω δει. Από ότι καταλβαίνω πρόκειται για ένα σοκαριστικό θέαμα. Τι λες, Γιώτα να τη δω ή θα απογοητευτώ;;;
@ Σωκράτη, προσωπικά την βρίσκω μια υπέροχη ταινία, καθαρά καλλιτεχνική και με μεγάλα νοήματα για την ζωή, τους ανθρώπους, τις σχέσεις. Αξίζει να την δεις και σε καμία περίπτωση δεν την βρίσκω σοκαριστική. Για σκέψου... αν ήταν γυναίκες το ζευγάρι, θα είχε σοκάρει τόσο; Άλλωστε δεν νομίζω ότι σοκάρει η σχέση των δύο νέων αλλά, η στάση της κοινωνίας, μιας δήθεν πουριτανικής Αμερικής απέναντί τους.
Τι να σου πω, φοβάμαι ότι θελει να επιβαλλει κατι άλλο.... Όταν τη δω θα σου πω πάντως γνώμη...
@ Σωκράτη, δεν θέλει να επιβάλλει! Θέλει να σε κάνει να καταλάβεις. Να ευαισθητοποιηθείς πάνω σε κάτι που πολλούς τους τρομάζει. Μας αρέσει ή όχι, υπάρχει και το διαφορετικό. Δεν μπορούμε και δεν έχουμε δικαίωμα να το κατακρίνουμε επειδή δεν μας αντιπροσωπεύει.
Θα τη δω και θα σου πω, γιατί πολλές φορές οι απόψεις μας διαφέρουν...
@ Σωκράτη να την δεις και περιμένω να τα ξαναπούμε... :)
Λοιπόν την είδα και πιστεύω ότι είναι σοκαριστική ειδικά για όποιον δεν είναι προετοιμασμένος να την δει... Βασικά από το σεξουαλικό κομμάτι θα τη δει κανείς κακά τα ψέματα και κάπου γίνεται αυτοσκοπός. Το γεγονός ότι οι δυο τους παντρεύονται με γυναίκες και κάνουν παιδιά σοκάρει. Αν είναι αληθινή ή ψέυτικη δεν ξέρω αυτό που ξέρω είναι ότι είναι ένα δακρύβρεχτο αισθησιακό δράμα. Τα πονηρά μυαλά θα... το απολαύσουν οι αισθηματίες θα κλάψουν. το 10 πέφτει πολύ, το 8 πάλι καλά της κάθεται....
Προσωπικά τη θεώρησα φάρσα και μάλιστα κακόγουστη. Ευτυχώς που το είδα μόνος και όχι με την κοπέλα μου γιατί πάει... Ο Jake Gyllenhaal σαν ηθοποιός τέλειος πολλοί με παρομοιάζουν ελάχιστα με αυτόν, αλλά δεν περίμενα να τον δω σε τέτοια φάση... Πάει το πρότυπό μου.... :(
@ Σωκράτη νομίζω ότι το θέμα το αναλύσαμε πολύ!
Αν του βάζεις 8, εσύ που είσαι κάθετος απέναντι στο θέμα, το δικό μου 10 είναι δικαιολογημένο που έχω άλλη άποψη.
Όσο για την σχέση γάμου και παιδιά, βλέπεις ότι τους κατακρίνει και θεωρεί τις γυναίκες τους θύματα. Δεν επικροτεί!
Βέβαια και δεν το επικροτεί.......
Ποιο είναι το σοκ????
Ποιο είναι το αριστούργημα??
Ποιο είναι το σενάριο??
Θα παραβλέψω τα καλά λόγια, που σπαταλάς και θα μείνω στο 10άρι??
Η συγκεκριμένη ταινία υπερτιμήθηκε, όχι διότι σοκάρει, αλλά για το ειδεχθές θέμα της, που θέλει να σπηλώσει την εικόνα ενός καουμπόι. Ανεκδιήγητοι γρήγοροι ρυθμοί, καμία εμβάθυνση στους χαρακτήρες, κανένα συναίσθημα. Παρά μόνο ένα ψεύτικο θέαμα, που μπορεί -μετά συγχωρήσεως- να προκαλέσει μια εκσπερμάτωση στο στερημένο θεατή.
Τα κόκαλα του Hitchcock πρέπει να τρέμουν, διότι αυτό που βλέπουμε δεν είναι κινηματογράφος. Είναι κάτι ανούσιο και αηδιαστικό, που θέλουν κάποιοι προβληματικοί να το περάσουν στη σφαίρα του σινεφίλ. Αν το BROKEBACK MOUNTAIN θεωρείται σινεφίλ, δικαιολογημένα το Χόλυγουντ βγάζει μανιωδώς συνέχειες του SAW, διότι, ναι, ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΜΟΥ ΣΙΝΕΦΙΛΙΚΟΙ, τα SAW έχουν θέαμα. Το Brokeback δεν μπορεί να δώσει ούτε τα μηνύματα της αγάπης ή όποιο άλλο καλό ή σοκαριστηκό μήνυμα λέτε πιο πάνω
@ Jimi.............
"Ανεκδιήγητοι γρήγοροι ρυθμοί, καμία εμβάθυνση στους χαρακτήρες, κανένα συναίσθημα."
Συγνώμη αλλά μήπως είδες άλλη ταινία; Μόνο γρήγορος δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο ρυθμός της ταινίας και αυτό είναι κάτι που σχολίασαν τόσο όσοι τους άρεσε όσο και όσοι δεν τους άρεσε.
Ναι, τα "Saw" έχουν ένα σαδομαζοχιστικό και αιματηρό θέαμα... τέτοιο που χρειάζεται για να ικανοποιήσει αυτούς που θέλουν να δουν κάτι τέτοιο (και το λέω εγώ που το 1ο το έχω βαθμολογήσει υψηλά όπως μπορείς να δεις αν ψάξεις). Σκοπός του "Brokeback" δεν είναι σαφέστατα το να προσφέρει θέαμα και εκεί είναι ίσως που μπερδεύεις τα πράγματα. Όσο για το αν υπάρχουν μηνύματα αγάπης... αυτό μάλλον έχει να κάνει με το πως αντιλαμβάνεται κανείς, τόσο την αγάπη όσο και το νόημα της ταινίας.
Όσο για το θέμα σοκαρίσματος, όπως ειπώθηκε και πιο πάνω, σοκάρονται όσοι θέλουν να σοκαριστούν.
"Είναι κάτι ανούσιο και αηδιαστικό, που θέλουν κάποιοι προβληματικοί να το περάσουν στη σφαίρα του σινεφίλ."
Να υποθέσω τότε ότι κατατάσσομαι στους κατ' εσέ 'προβληματικούς'; Πάντως όχι, δεν προσπαθώ να το περάσω στην σφαίρα του σινεφίλ, όχι όπως τουλάχιστον την προσδιορίζεις εσύ. Για μένα σινεφίλ δεν είναι κάθε τι δήθεν κουλτουριάκο αλλά, κάθε ένας από μας που αγαπάει το σινεμά σε όποια του μορφή.
Είναι μια πραγματικά εξαιρετική και συγκινητική ταινία. Μιλάει με ήσυχο αλλά και ευθύ τρόπο για ένα ζητήμα που, ακόμη και σήμερα, θεωρείται ταμπού. Επίσης είναι εντυπωσιακή η γαλήνη και η ηρεμία που μεταδίδουν τα τοπία, σε αντίθεση με το ψυχικό δράμα των 2 ηρώων. Ο Ανγκ Λι σκηνοθέτησε και οι ηθοποιοί ανέδειξαν με τις ερμηνείες του ένα δράμα, όπου ο έρωτας νικάει το θάνατο, κι ας είναι άντρες το ζευγάρι των ερωτευμένων!
Βάγια
@ Βάγια, είναι μία από τις ταινίες που προσωπικά, λατρεύω, για όσους λόγους αναφέρω στο κείμενό μου και για ακόμα περισσότερους. Είναι συγκλονιστική και δεν προσπαθεί να εξιδανικεύσει τους ήρωές της, μάλλον το αντίθετο, και αυτό, είναι ίσως το στοιχείο που την κάνει ακόμα πιο ξεχωριστή.
Δημοσίευση σχολίου