"Νόμος περί τέκνων" του Ian McEwan

Η Φιόνα Μέι είναι διακεκριμένη νομικός που εκδικάζει στο Ανώτατο Δικαστήριο υποθέσεις οι οποίες εμπίπτουν στο οικογενειακό δίκαιο. Είναι φημισμένη για την οξυδέρκειά της, την ακρίβεια και την ευαισθησία της. Όμως την επαγγελματική της επιτυχία σκιάζουν η μελαγχολία της και οι οικιακές διαμάχες. Μετανιώνει για την ηθελημένη ατεκνία της, θλίβεται για την κρίση που έχει ξεσπάσει στον πολύχρονο γάμο της. Σε αυτή τη δύσκολη προσωπική στιγμή καλείται να αντιμετωπίσει μια επείγουσα υπόθεση: Για θρησκευτικούς λόγους, ένα όμορφο δεκαεπτάχρονο αγόρι, ο Άνταμ, αρνείται τη θεραπεία που θα σώσει τη ζωή του και οι πιστοί γονείς του συμμερίζονται την επιθυμία του. Ο χρόνος εκπνέει. Μπορεί ένα κοσμικό δικαστήριο να υπερισχύσει της πίστης; Προκειμένου να καταλήξει σε μια απόφαση, η Φιόνα επισκέπτεται τον Άνταμ στο νοσοκομείο. Είναι μια συνάντηση που θα γεννήσει στην ίδια αισθήματα καταπιεσμένα επί δεκαετίες και στο αγόρι πρωτόφαντες συγκινήσεις. Η απόφασή της θα έχει συντριπτικές συνέπειες και για τους δυο τους...

"Ο πόλεμος του Μπάιρον" του Roderick Beaton

Ο Ρόντρικ Μπήτον επανεξετάζει τη ζωή και το έργο του Λόρδου Μπάιρον µέσα από τη µακρά διαδροµή της σχέσης του µε την Ελλάδα. Αρχίζοντας από τα νεανικά ταξίδια του ποιητή την περίοδο 1809-1811, ο συγγραφέας παρακολουθεί τα χρόνια της φήµης του στο Λονδίνο και της αυτοεξορίας του στην Ιταλία, που κορυφώθηκαν µε την απόφασή του να αφοσιωθεί στον αγώνα της ελληνικής ανεξαρτησίας. Στη συνέχεια διερευνά τη δραµατική αυτοµεταµόρφωση του Μπάιρον από ροµαντικό εξεγερµένο σε έναν «νέο δηµόσιο άνδρα», ο οποίος υποτάσσεται για πρώτη φορά σε µια συγκεκριµένη πολιτική υπόθεση, προκειµένου να βάλει τα θεµέλια, στη διάρκεια των «εκατό ηµερών» του στο Μεσολόγγι, ενός νέου είδους πολιτικής στην Ευρώπη – αυτής του έθνους-κράτους όπως το γνωρίζουµε σήµερα.



"Ο ζηλωτής: Ο βίος του Ιησού του Ναζωραίου" του Reza Aslan

Δύο χιλιάδες χρόνια πριν, ένας περιπλανώμενος Ιουδαίος, ιεροκήρυκας και θαυματοποιός, διέσχισε απ’ άκρη σ’ άκρη τη Γαλιλαία, προσελκύοντας οπαδούς, για να ιδρύσει αυτό που εκείνος ονόμαζε "βασιλεία του Θεού". Το επαναστατικό κίνημα που προκάλεσε ήταν τόσο απειλητικό για την καθεστηκυία τάξη, ώστε συνελήφθη, βασανίστηκε και εκτελέστηκε ως κοινός εγκληματίας. Λίγες δεκαετίες μετά τον ταπεινωτικό θάνατό του, οι ακόλουθοί του έμελλε να τον ονομάσουν Θεό. Ο Ρέζα Ασλάν υπογράφει μια προκλητική, συναρπαστική και απόλυτα εμπεριστατωμένη βιογραφία που θέτει σε αμφισβήτηση παλιές και βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις για τον άνθρωπο που γνωρίζουμε ως Ιησού τον Ναζωραίο.
Συγκρίνοντας και φωτίζοντας τον Ιησού των Ευαγγελίων με τις ιστορικές πηγές, ο Ασλάν σκιαγραφεί το πορτρέτο ενός άνδρα γεμάτου πίστη και πάθος, ο οποίος ωστόσο σπαράσσεται από αντιθέσεις: ένας άνδρας φιλειρηνικός ο οποίος παρακινούσε τους οπαδούς του να οπλιστούν με σπαθιά· ένας εξορκιστής ο οποίος θεράπευε διά της πίστης και προέτρεπε τους μαθητές του να κρατούν μυστική την ταυτότητά του· και τέλος ο ανατρεπτικός "Βασιλιάς των Ιουδαίων", του οποίου η υπόσχεση να τους ελευθερώσει από τη Ρώμη δεν υλοποιήθηκε στη διάρκεια της σύντομης ζωής του. Ο Ασλάν διερευνά τους λόγους για τους οποίους η πρωτοχριστιανική εκκλησία προτίμησε να διαδώσει μια εικόνα του Ιησού ως ενός φιλειρηνικού πνευματικού δασκάλου και όχι ως ενός πολιτικά συνειδητού επαναστάτη. Και καταπιάνεται με τον γρίφο του πώς ο Ιησούς κατανοού-σε τον εαυτό του - με το μυστήριο που βρίσκεται στο επίκεντρο όλης της μετέπειταδιαμάχης σχετικά με τη θεότητά του.
Ο "Ζηλωτής" προτείνει μια καινούρια θεώρηση μιας από τις σπουδαιότερες ιστορίες που ειπώθηκαν ποτέ, ενώ συνάμα επικυρώνει τη ριζοσπαστική και ρηξικέλευθη φύση της ζωής και της αποστολής του Ιησού της Ναζαρέτ.

"Το κουκλόσπιτο" της Jessie Burton

Μια φθινοπωρινή μέρα του 1686 η δεκαοχτάχρονη Νέλλα Όορτμαν χτυπά την πόρτα ενός αρχοντικού της πιο πλούσιας περιοχής του Άμστερνταμ. Έρχεται από την επαρχία για να ξεκινήσει μια νέα ζωή ως σύζυγος του εμπόρου Γιοχάννες Μπραντ. Όμως αντί για αυτόν συναντά την πικρόχολη αδελφή του, τη Μάριν. Ο Γιοχάννες δεν εμφανίζεται παρά αρκετά αργότερα και προσφέρει στη νεαρή του σύζυγο ένα παράξενο γαμήλιο δώρο: ένα κουκλόσπιτο, μια πιστή απομίμυση του σπιτιού τους. Θα το εξοπλίσει ένας ακριβοθώρητος τεχνίτης, του οποίου οι λιλιπούτειες δημιουργίες καθρεφτίζουν με τρόπο απροσδόκητο τις αληθινές ζωές τους...
Το περίκλειστο σύμπαν του οίκου των Μπραντ αρχικά βυθίζει τη Νέλλα στο σκοτάδι, καθώς όμως ανακαλύπτει ένα ένα τα μυστικά του, συνειδητοποιεί πως όλοι τους διατρέχουν ολοένα και μεγαλύτερο κίνδυνο...
Υπέροχο, μεθυστικό και γεμάτο αγωνία, το "Κουκλόσπιτο" αποτελεί μια συγκλονιστική ιστορία αγάπης και εμμονής, προδοσίας και εξιλέωσης, μια ιστορία που ακροβατεί ανάμεσα σε αυτό που φαίνεται και σε αυτό που είναι πραγματικά.

"Πληγωμένοι άγγελοι" της Yasmina Khadra

Τον φώναζαν Τυραμπό, όπως το άθλιο χωριό της Αλγερίας στο οποίο είχε γεννηθεί στη δεκαετία του 1920. Διέθετε αφοπλιστική αθωότητα και μια αριστερή γροθιά που έσπαγε κόκαλα. Γνώρισε και συναναστράφηκε τους Ευρωπαίους, απέκτησε δόξα, χρήματα, έγινε άσος του ρινγκ, αλλά κανένα τρόπαιο και καμία ανταμοιβή δεν έκανε την ψυχή του να σκιρτά όσο το βλέμμα μιας γυναίκας. Αλλά σ’ έναν κόσμο όπου η απληστία και το γόητρο είναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι, ο έρωτας είναι κάτι που πολλές φορές οδηγεί σε άκρως επικίνδυνα μονοπάτια.
Μέσα από μια αξιοθαύμαστη αναπαράσταση της Αλγερίας του μεσοπολέμου, ο Γιασμίνα Χάντρα σκηνοθετεί τη δική του Αισθηματική αγωγή και τα επακόλουθά της: η διαδρομή από την άνοδο ως την πτώση ενός πεισματάρη χαρισματικού νέου, ο οποίος έγινε ίνδαλμα της πυγμαχίας και λατρεύτηκε από τα πλήθη, αλλά παρέμεινε πιστός στις αρχές του, έχοντας κατά βάθος ως μοναδική του επιθυμία το να γίνει ο ίδιος κυρίαρχος του πεπρωμένου του...

"Τα όνειρα μού δέλουν" του Σωτήρη Δημητρίου

«Έβλεπα νερά· δεν τα ’χω σε καλό τα έρηµα.
Παρέκει ήταν η κοπέλα σου γελούµενη.
Τι να κάνει η Διαµαντούλα; τα µαύρο όνειρα µού δέλουν».
Στην αρχή κάθε ηµέρας στο χωριό µου —πριν ερηµώσει— οι γυναίκες εδιηγούντο τα όνειρά τους, ιδίως τα θεωρούµενα δυσοίωνα. Στόλιζαν δε τις διηγήσεις τους πάµπολλες οµηρικές λέξεις. Πριν από 27 αιώνες η λέξη «δέελος» σήµαινε ορατός, εµφανής. Αργότερα έγινε «δηλώ», δηλαδή ποιώ δήλον, φανερώνω, αποκαλύπτω.
Απ’ τα µονοπάτια του χρόνου έφθασε και παρέµεινε στο χωριό µου ο αρχικός τύπος «δέελος» και επειδή η λέξη µόνονοµιλήθηκε «δέλος». Ο δακτυλογράφος θεώρησε το «δέλουν» λάθος, το έκανε «δηλούν» και έτσι φανερώθηκε και σε µένα ο τίτλος του βιβλίου. Σ.Δ.