"Ο γλωσσολόγος ήταν σχεδόν τέλειος" του David Carkeet

Ο Τζέρεμυ Κουκ είναι η ιδιοφυΐα του Ινστιτούτου Ουόμπας, μιας ιντελιγκέντσιας γλωσσολόγων της νότιας Ιντιάνα που παρέχουν τις υπηρεσίες τους και στον προσαρτημένο παιδικό σταθμό. Ο Κουκ αποζητά τη γνώση σε πολλά μέτωπα: θέλει να μάθει πώς μαθαίνουν να μιλούν τα νήπια, πώς μπορεί να γίνει συμπαθής στη νέα και πανέμορφη βοηθό του ερευνητικού προγράμματος και γιατί ένας απ’ τους συναδέλφους του βρίσκεται ξαφνικά νεκρός μες στο γραφείο του ίδιου του Κουκ.
Ο «ρουστίκ» τοπικός νόμος, με τη μορφή του απρόβλεπτου υπαστυνόμου Λιφ, βαραίνει πάνω στους υπόπτους –τους γλωσσολόγους του ινστιτούτου–, οι οποίοι, σε πλήρη αντίθεση με την εικόνα φιλικών κι ευγενικών συναδέλφων με αντικείμενο μελέτης τους τα παιδιά, είναι ένα ευέξαπτο τσούρμο, όπου ο ένας μετά βίας ανέχεται τον άλλο. Τα αίματα ανάβουν και οι αλληλοκατηγορίες αρχίζουν να εκτοξεύονται, κι όταν εμφανίζεται και δεύτερο πτώμα, ο Κουκ πρέπει να βασιστεί στη γλωσσολογική του ευφυΐα για να σώσει τη ζωή του.

"Αμαρτωλή πόλη" του Μάνου Κοντολέων

Μια χώρα. Μια πόλη. Οι άνθρωποι… Η Στεφανία, ο Κλεάνθης, ο Τονίνο (που θέλει να τον φωνάζουν Σαμποτάζ)…
Σε εποχή μεγάλης οικονομικής κρίσης. Αλλάζουνε όλα και όλοι.
Αλλάξανε –γαμώτο μου!– οι δρόμοι, τα μαγαζιά, τα σπίτια.
Αλλάξανε οι άνθρωποι… Πάρ’ το χαμπάρι, φίλε!
…Μα κάποια πράγματα –το ξέρω και δε χρειάζεται εσύ να μου το πεις– δεν έχουν, ακόμα, αλλάξει.
Όπως τα μαλλιά της Στεφανίας! Ήταν και παραμένουν κόκκινα. Και μακριά. Και όλο μπούκλες.
Όχι, αυτά δεν αλλάξανε… Ακόμα έστω.
Είναι μαλλιά που είχαν και έχουν την απόχρωση μιας φλόγας την ώρα που ετοιμάζεται να σβήσει. Έτσι ήταν τα μαλλιά της Στεφανίας από πάντα. Και πάντα κόκκινα παραμένουν, δεν αλλάξανε. Μα μέχρι πότε θα είναι τα ίδια;
Ένα cross over μυθιστόρημα ενηλικίωσης.

"Η τέχνη απέναντι στον ναζισμό: Το μουσικό κίνημα στο στρατόπεδο της Τερεζίν 1941-1945" του Θωμά Σλιώμη

H αποκάλυψη και η αφήγηση των παράνοµων ή ηµι-παράνοµων µουσικών-καλλιτεχνικών κινήσεων µέσα στο ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης της Τερεζίν (Τερέζιενσταντ) στην Τσεχία και η εξέλιξή τους σε ένα πελώριο κίνηµα δηµιουργίας αποτελεί το κεντρικό θέµα του βιβλίου. Αντίθετα, το πρώτο µέρος του βιβλίου επιχειρεί να ανιχνεύσει τις ρίζες και την εξέλιξη των πολιτισµικών θέσεων και των πολιτικών του φασισµού και του ναζισµού, των ιστορικών προκειµένων τους στη δυτική σκέψη που, για αιώνες πριν, διαχέονταν στις χώρες της Ευρώπης και στην Αµερική. Ευγονισµός, φυλετικές διακρίσεις, καταναγκαστική εργασία, διώξεις, εγκλεισµός: ιδέες και εφαρµογές oι οποίες αποτέλεσαν την πρώτη ύλη για την ηµι-τελική και την τελική «λύση», που ήταν η συγκρότηση χιλιάδων στρατοπέδων συγκέντρωσης, µεταξύ αυτών και της Τερεζίν. Οι µορφές αυτο-οργάνωσης στην Τερεζίν και η θέληση των µουσικών και των καλλιτεχνών για δηµιουργία, ενώ ζούσαν στις απάνθρωπες συνθήκες του στρατοπέδου, αποτελούν ιστορικό παράδειγµα έσχατης αντίστασης απέναντι στον τρόµο και στη βαρβαρότητα. Όπως και τα έργα που γράφτηκαν µέσα στο στρατόπεδο, αποτελούν ιστορική κληρονοµιά και παράδειγµα για όλους τους πολίτες της Ευρώπης, σε οποιονδήποτε χρόνο, παρόντα ή µέλλοντα.

"beta II - Η ανταρσία των κλώνων" της Rachel Cohn

Η Ζάρα και η Ελύζια.
Η Ζάρα είναι η Πρώτη, το μοντέλο για την κατασκευή του κλώνου της. Της Ελύζια.
Όμως η Ελύζια της έχει πάρει τα πάντα – ακόμα και το αγόρι με το οποίο είναι ερωτευμένη.
Τώρα η Ζάρα θέλει να πάρει πίσω την κλεμμένη της ζωή.
Πώς θα το καταφέρει όμως αυτό στο παραδεισένιο Ντεμέζνι, τώρα που ξεσπάει η ανταρσία των κλώνων;
Το δεύτερο και τελευταίο μέρος μιας τολμηρής διλογίας επιστημονικής φαντασίας για την αγάπη, το θάρρος και την ψυχή σ’ έναν κόσμο επίπλαστο, γεμάτο διαφθορά.