"Το τραγούδι του δρόμου. Αυτοβιογραφία" της Γιώτας Βέη
Στο «Τραγούδι του δρόμου», η Γιώτα Βέη, η σημαντική ερμηνεύτρια της δημοτικής μουσικής παράδοσης, καταγράφει τις αναμνήσεις της και τους σταθμούς της προσωπικής και μουσικής της πορείας. Με μια αφήγηση συναρπαστική, που κυλάει σαν γάργαρο νερό, η τραγουδίστρια που ο Ρίτσος αποκάλεσε «η Κάλλας του δημοτικού τραγουδιού» μάς ταξιδεύει από τη γενέτειρά της, τα Λουτρά Πλατυστόμου, μέχρι την Αθήνα, την πόλη που στέγασε τα καλλιτεχνικά της όνειρα.
Αναφέρεται στις καθοριστικές για τη ζωή της συναντήσεις με τη Μελίνα Μερκούρη, την Πόλυ Πάνου, τον Βασίλη Τσιτσάνη, την Ελένη Καραΐνδρου, τον Θόδωρο Αγγελόπουλο (και άλλες προσωπικότητες από το καλλιτεχνικό στερέωμα), στις εντυπώσεις της από τα αμέτρητα ταξίδια και τις συναυλίες που πραγματοποίησε, αλλά και στην ουσιαστικότερη εμπειρία για την ίδια — εκείνη της μητρότητας. «Όταν κάνουμε τον απολογισμό της ζωής μας και ξεκαθαρίζουμε τι κρατάμε και τι πετάμε, θέλουμε λίγα και καλά να μας συνοδεύουν». Αυτά τα λίγα και καλά συνθέτουν το τραγούδι της «προσωπικής οδού» της Γιώτας Βέη, αποτυπωμένα με τρόπο αυθεντικό και χωρίς καμιά διάθεση προσποίησης ή εξωραϊσμού.
"Η θάλασσα είναι δρόμος. Για την ελληνική ναυτοσύνη του χτες και του αύριο" των Σίμου Παλήου & Μάκη Προβατά
Πάντοτε με ενδιέφερε η ιστορία, γιατί μέσα από την πορεία της μπορείς να κατανοήσεις σε βάθος την ανθρώπινη φύση, σε όλες της τις πτυχές και τις εκφάνσεις. Με ενδιαφέρει εξίσου και η επιστήμη, γιατί είναι η «διαχρονική αριστοκρατία», και προφανώς μαζί με τη φιλοσοφία και την τέχνη αποτελούν τις κινητήριες δυνάμεις της ανθρώπινης δημιουργίας. Η ιστορία της Ελλάδας, λοιπόν, λέει ότι οι Έλληνες, πριν από αιώνες, ανοίχτηκαν στον κόσμο και μεγαλούργησαν μέσα από τη ναυτοσύνη. Στα νεότερα δε χρόνια η θάλασσα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη μεταπολεμική ανασυγκρότηση της χώρας.
Ήξερα ότι ο κ. Σίμος Π. Παληός εκπροσωπεί επάξια αυτή τη μακραίωνη ναυτική παράδοση, αφού είναι μάλλον ο μόνος που και οι παππούδες του ήταν καπετάνιοι ή και πλοιοκτήτες. Ταυτόχρονα γνώριζα από κοινούς μας γνωστούς, όπως ο δρ Σταμάτης Κριμιζής –κατάγονται και οι δύο από τον Βροντάδο της Χίου–, για τον βαθύ θαυμασμό που τρέφει, πάνω από όλους και από όλα, στην επιστήμη και στους επιστήμονες. Όταν μου πρότεινε να κάνουμε ένα βιβλίο στο οποίο να μιλήσουμε για τη ναυτοσύνη, τους Έλληνες εφοπλιστές και πλοιοκτήτες –με έμφαση στις σημαντικές γνωριμίες τους τις οποίες μπορεί και πρέπει να αξιοποιήσει η Ελλάδα–, καθώς επίσης και για τους σπουδαίους επιστήμονες που διαθέτουμε, ένα ανεκτίμητο ανθρώπινο κεφάλαιο στο οποίο οφείλει να επενδύσει η χώρα, δέχτηκα με μεγάλη χαρά, αλλά και κάποιου είδους περιέργεια, για να είμαι ειλικρινής. Σκέφτηκα ότι ο ίδιος και η ζωή του μπορεί να είναι ένας πολύ ακριβής μεγεθυντικός φακός που μας δείχνει και μας αποσαφηνίζει κάτι ευρύτερο…
Μ.Π.
"Κακή συνήθεια" της Alana S. Portero
Δεκαετία του 1980, Μαδρίτη. Ένα κορίτσι, παγιδευμένο σε ένα σώμα που το νιώθει ξένο, μεγαλώνει στο εργατικό προάστιο Σαν Μπλας. Σε κάθε της βήμα έρχεται αντιμέτωπη με τον κοινωνικό συντηρητισμό, τις προκαταλήψεις και τη βία, απειλές που δεν ξέρει ακόμα πώς να αντιμετωπίσει. Καθώς η Μαδρίτη γύρω της αλλάζει –η ηρωίνη κατακλύζει τη νυχτερινή σκηνή της πόλης την ώρα που πληθαίνουν οι συσπειρωτικές εκκλήσεις εργατικής αλληλεγγύης–, εκείνη αποστασιοποιείται όλο και περισσότερο από τον κόσμο και, κυρίως, από τον εαυτό της. Ωστόσο, μέσα από τα μάτια της, οι δρόμοι και οι άνθρωποι της ισπανικής πρωτεύουσας φωτίζονται από μια ποίηση που απουσιάζει από την καθημερινή ζωή. Και με αυτό το φως για οδηγό, η πρωταγωνίστρια αρχίζει να χαράζει τη δική της πορεία, σε αναζήτηση της ταυτότητάς της, μακριά από το σύμπαν των ανδρών, στο οποίο έχει καταλάβει από πολύ νωρίς ότι δεν ανήκει.
Η πρωταγωνίστρια της Αλάνα Σ. Πορτέρο προσπαθεί να επιβιώσει και να διεκδικήσει ως τρανς άτομο τη θέση της στην κοινωνία έχοντας για συντροφιά της μοναχικούς, περιθωριοποιημένους χαρακτήρες, και για συμμάχους άλλες γενναίες γυναίκες που θα τη βοηθήσουν να καταλάβει ότι σ’ αυτό τον συναρπαστικό, και συνάμα τρομακτικό, κόσμο που δεν αποδέχεται το διαφορετικό, κάθε επιλογή είναι πραγματικά ζήτημα ζωής και θανάτου.
Η Κακή συνήθεια είναι ένα μυθιστόρημα σκληρό, αλλά ταυτόχρονα ποιητικό και συγκινητικό, μια σαγηνευτική ιστορία αυτοπραγμάτωσης που μιλάει στον «ξένο» μέσα μας.
"Πες το μ’ ένα παραμύθι… – Χάιντι. Από το ομώνυμο βιβλίο της Γιοχάνα Σπίρι" της Μαρίας Παπαγιάννη
Η Χάιντι, ένα μικρό ορφανό κοριτσάκι, πάει να ζήσει με τον ιδιότροπο παππού της σε μια έρημη καλύβα πάνω στα ψηλά βουνά. Γρήγορα θα αγαπήσει τον παππού, τις κορυφές, τα κατσίκια, τους αετούς και τον Πέτρο, τον γιδοβοσκό. Κι όταν αργότερα θα πάει στην πόλη, στο πλούσιο σπίτι, θα αγαπήσει την Κλάρα, το κοριτσάκι στην αναπηρική καρέκλα, αλλά δε θα μπορέσει να ξεχάσει τα ψηλά βουνά και τον αετό που φώναζε: «Μόνο αν βρεις τη δική σου κορυφή, θα είσαι ευτυχισμένος».
Στο «Τραγούδι του δρόμου», η Γιώτα Βέη, η σημαντική ερμηνεύτρια της δημοτικής μουσικής παράδοσης, καταγράφει τις αναμνήσεις της και τους σταθμούς της προσωπικής και μουσικής της πορείας. Με μια αφήγηση συναρπαστική, που κυλάει σαν γάργαρο νερό, η τραγουδίστρια που ο Ρίτσος αποκάλεσε «η Κάλλας του δημοτικού τραγουδιού» μάς ταξιδεύει από τη γενέτειρά της, τα Λουτρά Πλατυστόμου, μέχρι την Αθήνα, την πόλη που στέγασε τα καλλιτεχνικά της όνειρα.
Αναφέρεται στις καθοριστικές για τη ζωή της συναντήσεις με τη Μελίνα Μερκούρη, την Πόλυ Πάνου, τον Βασίλη Τσιτσάνη, την Ελένη Καραΐνδρου, τον Θόδωρο Αγγελόπουλο (και άλλες προσωπικότητες από το καλλιτεχνικό στερέωμα), στις εντυπώσεις της από τα αμέτρητα ταξίδια και τις συναυλίες που πραγματοποίησε, αλλά και στην ουσιαστικότερη εμπειρία για την ίδια — εκείνη της μητρότητας. «Όταν κάνουμε τον απολογισμό της ζωής μας και ξεκαθαρίζουμε τι κρατάμε και τι πετάμε, θέλουμε λίγα και καλά να μας συνοδεύουν». Αυτά τα λίγα και καλά συνθέτουν το τραγούδι της «προσωπικής οδού» της Γιώτας Βέη, αποτυπωμένα με τρόπο αυθεντικό και χωρίς καμιά διάθεση προσποίησης ή εξωραϊσμού.
"Η θάλασσα είναι δρόμος. Για την ελληνική ναυτοσύνη του χτες και του αύριο" των Σίμου Παλήου & Μάκη Προβατά
Πάντοτε με ενδιέφερε η ιστορία, γιατί μέσα από την πορεία της μπορείς να κατανοήσεις σε βάθος την ανθρώπινη φύση, σε όλες της τις πτυχές και τις εκφάνσεις. Με ενδιαφέρει εξίσου και η επιστήμη, γιατί είναι η «διαχρονική αριστοκρατία», και προφανώς μαζί με τη φιλοσοφία και την τέχνη αποτελούν τις κινητήριες δυνάμεις της ανθρώπινης δημιουργίας. Η ιστορία της Ελλάδας, λοιπόν, λέει ότι οι Έλληνες, πριν από αιώνες, ανοίχτηκαν στον κόσμο και μεγαλούργησαν μέσα από τη ναυτοσύνη. Στα νεότερα δε χρόνια η θάλασσα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη μεταπολεμική ανασυγκρότηση της χώρας.
Ήξερα ότι ο κ. Σίμος Π. Παληός εκπροσωπεί επάξια αυτή τη μακραίωνη ναυτική παράδοση, αφού είναι μάλλον ο μόνος που και οι παππούδες του ήταν καπετάνιοι ή και πλοιοκτήτες. Ταυτόχρονα γνώριζα από κοινούς μας γνωστούς, όπως ο δρ Σταμάτης Κριμιζής –κατάγονται και οι δύο από τον Βροντάδο της Χίου–, για τον βαθύ θαυμασμό που τρέφει, πάνω από όλους και από όλα, στην επιστήμη και στους επιστήμονες. Όταν μου πρότεινε να κάνουμε ένα βιβλίο στο οποίο να μιλήσουμε για τη ναυτοσύνη, τους Έλληνες εφοπλιστές και πλοιοκτήτες –με έμφαση στις σημαντικές γνωριμίες τους τις οποίες μπορεί και πρέπει να αξιοποιήσει η Ελλάδα–, καθώς επίσης και για τους σπουδαίους επιστήμονες που διαθέτουμε, ένα ανεκτίμητο ανθρώπινο κεφάλαιο στο οποίο οφείλει να επενδύσει η χώρα, δέχτηκα με μεγάλη χαρά, αλλά και κάποιου είδους περιέργεια, για να είμαι ειλικρινής. Σκέφτηκα ότι ο ίδιος και η ζωή του μπορεί να είναι ένας πολύ ακριβής μεγεθυντικός φακός που μας δείχνει και μας αποσαφηνίζει κάτι ευρύτερο…
Μ.Π.
"Κακή συνήθεια" της Alana S. Portero
Δεκαετία του 1980, Μαδρίτη. Ένα κορίτσι, παγιδευμένο σε ένα σώμα που το νιώθει ξένο, μεγαλώνει στο εργατικό προάστιο Σαν Μπλας. Σε κάθε της βήμα έρχεται αντιμέτωπη με τον κοινωνικό συντηρητισμό, τις προκαταλήψεις και τη βία, απειλές που δεν ξέρει ακόμα πώς να αντιμετωπίσει. Καθώς η Μαδρίτη γύρω της αλλάζει –η ηρωίνη κατακλύζει τη νυχτερινή σκηνή της πόλης την ώρα που πληθαίνουν οι συσπειρωτικές εκκλήσεις εργατικής αλληλεγγύης–, εκείνη αποστασιοποιείται όλο και περισσότερο από τον κόσμο και, κυρίως, από τον εαυτό της. Ωστόσο, μέσα από τα μάτια της, οι δρόμοι και οι άνθρωποι της ισπανικής πρωτεύουσας φωτίζονται από μια ποίηση που απουσιάζει από την καθημερινή ζωή. Και με αυτό το φως για οδηγό, η πρωταγωνίστρια αρχίζει να χαράζει τη δική της πορεία, σε αναζήτηση της ταυτότητάς της, μακριά από το σύμπαν των ανδρών, στο οποίο έχει καταλάβει από πολύ νωρίς ότι δεν ανήκει.
Η πρωταγωνίστρια της Αλάνα Σ. Πορτέρο προσπαθεί να επιβιώσει και να διεκδικήσει ως τρανς άτομο τη θέση της στην κοινωνία έχοντας για συντροφιά της μοναχικούς, περιθωριοποιημένους χαρακτήρες, και για συμμάχους άλλες γενναίες γυναίκες που θα τη βοηθήσουν να καταλάβει ότι σ’ αυτό τον συναρπαστικό, και συνάμα τρομακτικό, κόσμο που δεν αποδέχεται το διαφορετικό, κάθε επιλογή είναι πραγματικά ζήτημα ζωής και θανάτου.
Η Κακή συνήθεια είναι ένα μυθιστόρημα σκληρό, αλλά ταυτόχρονα ποιητικό και συγκινητικό, μια σαγηνευτική ιστορία αυτοπραγμάτωσης που μιλάει στον «ξένο» μέσα μας.
"Πες το μ’ ένα παραμύθι… – Χάιντι. Από το ομώνυμο βιβλίο της Γιοχάνα Σπίρι" της Μαρίας Παπαγιάννη
Η Χάιντι, ένα μικρό ορφανό κοριτσάκι, πάει να ζήσει με τον ιδιότροπο παππού της σε μια έρημη καλύβα πάνω στα ψηλά βουνά. Γρήγορα θα αγαπήσει τον παππού, τις κορυφές, τα κατσίκια, τους αετούς και τον Πέτρο, τον γιδοβοσκό. Κι όταν αργότερα θα πάει στην πόλη, στο πλούσιο σπίτι, θα αγαπήσει την Κλάρα, το κοριτσάκι στην αναπηρική καρέκλα, αλλά δε θα μπορέσει να ξεχάσει τα ψηλά βουνά και τον αετό που φώναζε: «Μόνο αν βρεις τη δική σου κορυφή, θα είσαι ευτυχισμένος».
"Ένα ποτάμι μέσα μου (σκληρόδετη έκδοση)" της Μαρίας Ρουσάκη
«Έχω ένα μυστικό. Έχω κάτι κρυφό. Μέσα μου ζει ένα ποτάμι». Από τη μια όχθη μέχρι την άλλη ζει η καρδιά. Όμως τι γίνεται αν το ποτάμι φουσκώσει και πλημμυρίσει τα πάντα;
Ο Γιάννης δεν επιτρέπει σε κανέναν να δει το ποτάμι του. Όχι όπως ο μπαμπάς του, όταν έφυγε ο παππούς για το «μεγάλο του ταξίδι». Ούτε σαν τη μαμά του όποτε κλαίει από χαρά. Μέσα του βρέχει καμιά φορά. Όμως ποτέ δεν ξεχειλίζει το δικό του ποτάμι. Ώσπου μια μέρα…
Ένα τρυφερό βιβλίο για την ανάγκη των παιδιών να εκφράζουν τη χαρά και τη λύπη τους δίχως ντροπή και ενοχές.
«Έχω ένα μυστικό. Έχω κάτι κρυφό. Μέσα μου ζει ένα ποτάμι». Από τη μια όχθη μέχρι την άλλη ζει η καρδιά. Όμως τι γίνεται αν το ποτάμι φουσκώσει και πλημμυρίσει τα πάντα;
Ο Γιάννης δεν επιτρέπει σε κανέναν να δει το ποτάμι του. Όχι όπως ο μπαμπάς του, όταν έφυγε ο παππούς για το «μεγάλο του ταξίδι». Ούτε σαν τη μαμά του όποτε κλαίει από χαρά. Μέσα του βρέχει καμιά φορά. Όμως ποτέ δεν ξεχειλίζει το δικό του ποτάμι. Ώσπου μια μέρα…
Ένα τρυφερό βιβλίο για την ανάγκη των παιδιών να εκφράζουν τη χαρά και τη λύπη τους δίχως ντροπή και ενοχές.
"Τα μουσικά όργανα (Βιβλίο 1): Ήχοι για να ακούς, εικόνες για να παρατηρείς" της Marion Billet
Ακούστε τη μουσική και ανακαλύψτε τον ήχο κάθε μουσικού οργάνου!
• Φλογέρα
• Πιάνο
• Βιολί
• Κιθάρα
• Ξυλόφωνο
Εδώ και χρόνια οι Εκδόσεις Πατάκη πρωτοπορούν στην κατηγορία των ηχητικών βιβλίων με μια μεγάλη συλλογή διαλεγμένη με φροντίδα για τα πρώτα βήματα των παιδιών σας στο διάβασμα και στη μουσική. Βιβλία που βοηθούν τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τα συναισθήματα αλλά και τα ταλέντα τους.
Ακούστε τη μουσική και ανακαλύψτε τον ήχο κάθε μουσικού οργάνου!
• Φλογέρα
• Πιάνο
• Βιολί
• Κιθάρα
• Ξυλόφωνο
Εδώ και χρόνια οι Εκδόσεις Πατάκη πρωτοπορούν στην κατηγορία των ηχητικών βιβλίων με μια μεγάλη συλλογή διαλεγμένη με φροντίδα για τα πρώτα βήματα των παιδιών σας στο διάβασμα και στη μουσική. Βιβλία που βοηθούν τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τα συναισθήματα αλλά και τα ταλέντα τους.
"Οι μελωδίες του Μότσαρτ. Ήχοι για να ακούς, εικόνες για να παρατηρείς" της Marion Billet
Ακούστε τις πιο όμορφες μελωδίες του Μότσαρτ!
• Σονάτα για βιολί και πιάνο
• Κοντσέρτο για κλαρινέτο
• Συμφωνία Νο 40
• Μικρή νυχτερινή μουσική
• Φεγγαράκι μου λαμπρό
Εδώ και χρόνια οι Εκδόσεις Πατάκη πρωτοπορούν στην κατηγορία των ηχητικών βιβλίων με μια μεγάλη συλλογή διαλεγμένη με φροντίδα για τα πρώτα βήματα των παιδιών σας στο διάβασμα και στη μουσική. Βιβλία που βοηθούν τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τα συναισθήματα αλλά και τα ταλέντα τους.
Ακούστε τις πιο όμορφες μελωδίες του Μότσαρτ!
• Σονάτα για βιολί και πιάνο
• Κοντσέρτο για κλαρινέτο
• Συμφωνία Νο 40
• Μικρή νυχτερινή μουσική
• Φεγγαράκι μου λαμπρό
Εδώ και χρόνια οι Εκδόσεις Πατάκη πρωτοπορούν στην κατηγορία των ηχητικών βιβλίων με μια μεγάλη συλλογή διαλεγμένη με φροντίδα για τα πρώτα βήματα των παιδιών σας στο διάβασμα και στη μουσική. Βιβλία που βοηθούν τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τα συναισθήματα αλλά και τα ταλέντα τους.
"Τα μουσικά όργανα (Βιβλίο 2): Ήχοι για να ακούς, εικόνες για να παρατηρείς" της Marion Billet
Ακούστε τη μουσική από τα μουσικά όργανα του κόσμου!
• Η χαβανέζικη κιθάρα
• Η γκάιντα
• Η φυσαρμόνικα
• Τα μπόνγκος
• Η φλαμένκο κιθάρα
Εδώ και χρόνια οι Εκδόσεις Πατάκη πρωτοπορούν στην κατηγορία των ηχητικών βιβλίων με μια μεγάλη συλλογή διαλεγμένη με φροντίδα για τα πρώτα βήματα των παιδιών σας στο διάβασμα και στη μουσική. Βιβλία που βοηθούν τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τα συναισθήματα αλλά και τα ταλέντα τους.
Ακούστε τη μουσική από τα μουσικά όργανα του κόσμου!
• Η χαβανέζικη κιθάρα
• Η γκάιντα
• Η φυσαρμόνικα
• Τα μπόνγκος
• Η φλαμένκο κιθάρα
Εδώ και χρόνια οι Εκδόσεις Πατάκη πρωτοπορούν στην κατηγορία των ηχητικών βιβλίων με μια μεγάλη συλλογή διαλεγμένη με φροντίδα για τα πρώτα βήματα των παιδιών σας στο διάβασμα και στη μουσική. Βιβλία που βοηθούν τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τα συναισθήματα αλλά και τα ταλέντα τους.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου