"Ο κάμπος με τις κούκλες" - Γιώτα Στεφάνου

Κάτω από τον ανελέητο ήλιο, σε ένα σύγχρονο τσιφλικόσπιτο στη μέση του κάμπου, τα πάθη διογκώνονται. Η ανάγκη για χρήμα είναι πιο δυνατή από κάθε άλλη ανάγκη, οι συμμαχίες αλλάζουν κάθε λεπτό και η ανθρώπινη ζωή δε μετρά. Οι άντρες είναι γοητευτικοί, οι γυναίκες επικίνδυνες, οι σχέσεις περίπλοκες. Στο σκοτεινό τους παράδεισο, ο έρωτας πληγώνεται και η αγάπη δαγκώνει.
Φρέσκο, ανατρεπτικό, με μαύρο χιούμορ. Ένα ερωτικό αστυνομικό μυθιστόρημα που κλείνει το μάτι στον αναγνώστη.
«Ο Μάνος μιλάει με την Νταίζη. Τα στήθη της ξεχειλίζουν. Στα δάχτυλά της με τα μαύρα βαμμένα νύχια το μακρύ της τσιγάρο μοιάζει με ραβδάκι μάγισσας που θα τον μεταμορφώσει. Με φαντάζομαι να της κόβω ένα ένα τα δάχτυλα μ’ εκείνο το κλαδευτήρι για τους θάμνους. Αν δεν επέμβω, θα φουντώσει. Θα απλωθεί δεξιά κι αριστερά, θα εισχωρήσει στον Μάνο, θα εκπτυχθεί και θα καλύψει τοίχο τοίχο την καρδιά του. Πρέπει να επέμβω, πριν ψηλώσει το θράσος της. Πριν καταλάβει τη δύναμή της. Πριν στρωθεί μέσα στην ψυχή του Μάνου σαν φτηνιάρικη, συνθετική μοκέτα».

"Μαύρη Θάλασσα" - Χρήστος Σαμουηλίδης

Το βιβλίο Μαύρη Θάλασσα βγήκε μέσα από την ίδια την πραγματικότητα των γεγονότων της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, μέσα από τις εκατοντάδες ζωντανές αφηγήσεις των ίδιων των επιζώντων Ποντίων προσφύγων της πρώτης γενιάς, τις οποίες συνέλεγε επί δεκατέσσερα χρόνια ο συγγραφέας και συνεργάτης του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών. Επισκέφθηκε τα σπίτια τους στις συνοικίες της Αθήνας, του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, αλλά και στα χωριά της Μακεδονίας, της Θράκης και της Θεσσαλίας, για να περισώσει τα νωπά ακόμα μαρτύρια, τα δεινοπαθήματα και τους ξεριζωμούς των προσφύγων και για να συνθέσει τη ζωντανή ιστορία και την πρωτοφανή τραγωδία των Ελλήνων ομογενών μας του Πόντου.
Η πρώτη έκδοση κυκλοφόρησε το 1970, αμέσως μετά την άρση της λογοκρισίας από τη χούντα, και έλαβε τιμητικές διακρίσεις από τους συλλόγους «Αργοναύτες Κομνηνοί» και «Εστία Νέας Σμύρνης».
Τώρα επανεκδίδεται για να συνεχίσει τη διαδρομή του μέσα από το ανανεωμένο ενδιαφέρον του αναγνωστικού κοινού, ιδιαίτερα της δεύτερης και τρίτης γενιάς των Ποντίων και Μικρασιατών, αλλά και από την προβολή του θέματος των γενοκτονιών και των ολοκαυτωμάτων στην παγκόσμια κοινωνική σκηνή και ιστορία.