"Φάκελος Ρέμπους: Οι άγνωστες υποθέσεις" του Ian Rankin

Δεν υπάρχει άλλος επιθεωρητής σαν τον Τζον Ρέμπους. Ευφυής, οξύθυμος και εντελώς απρόβλεπτος∙ είναι στο στοιχείο του στη σκοτεινή πλευρά του Εδιμβούργου. Αυτό το βιβλίο αποτελεί μια ανασκόπηση της καριέρας του, από τα πρώτα του βήματα έως τη συνταξιοδότησή του. Στις σελίδες του έρχονται στο φως δεκαεπτά άγνωστες και αδημοσίευτες έως σήμερα συναρπαστικές υποθέσεις στις οποίες ενεπλάκη ο Ρέμπους.
Όλα όσα θέλατε να μάθετε λοιπόν για τον Τζον Ρέμπους σ’ έναν τόμο επιτομή της δράσης του, ο οποίος είναι ταυτόχρονα και η ιδανική εισαγωγή στον κόσμο του επιθεωρητή για όσους δεν τον έχουν γνωρίσει ακόμη.




"Νυχτερινό Σχολείο 5: Το φινάλε" της C.J. Daugherty

Οι μαχητές της Κιμμέριας Ακαδημίας έχουν χάσει την αρχηγό τους και η τύχη του Κάρτερ Ουέστ αγνοείται. Όμως, έχει νικήσει πράγματι ο Ναθάνιελ; Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να τον σταματήσει; Η Άλι και οι σύντροφοί της έχασαν κάποια σημαντικά πιόνια στη θανάσιμη αυτή παρτίδα, ωστόσο υπάρχει τρόπος να ανακάμψουν και να σχεδιάσουν την εκδίκησή τους…
Διακυβεύονται πολλά σε αυτή την ιστορία.
Τα πιόνια έχουν στηθεί για την τελική αναμέτρηση.
Ο χρόνος έχει τελειώσει.
Το φινάλε πλησιάζει.
Είναι πια ζήτημα ζωής και θανάτου.





"Ο πόλεμος της θεάς 2: Θνητοί θεοί" της Kendare Blake

Ο Άρης, ο θεός του πολέμου, οδηγεί τους υπόλοιπους ετοιμοθάνατους θεούς στη μάχη. Κι αυτό δεν την πειράζει καθόλου την Αθηνά. Είναι έτοιμη να ξεκινήσει τον δικό της πόλεμο – άλλωστε, ποτέ δεν τον συμπάθησε. Αν είναι τυχερή, οι νικητές θεοί θα ξαναβρούν τη χαμένη αθανασία. Αν όχι, θα τους έχει τουλάχιστον σκοτώσει και θα μπορέσει μαζί με τον Ερμή να πεθάνει ήσυχη. Η Κασσάνδρα Γουίβερ είναι ένα όπλο της μοίρας. Το κορίτσι που σκοτώνει θεούς. Το μόνο που θέλει όμως η ίδια είναι να ξαναγυρίσει στη ζωή ο θεός που αγαπούσε κι έχει χάσει. Αν δεν μπορέσει να τα καταφέρει, οι υπόλοιποι θεοί μπορούν να καούν – με πρώτη και καλύτερη τη φόνισσά του, την Αφροδίτη. Η συμμαχία μεταξύ Κασσάνδρας και Αθηνάς βαδίζει σε τεντωμένο σχοινί και ο πόλεμος τους οδηγεί σε μια ανά την υφήλιο αναζήτηση χαμένων θεών, παλιών εχθρών, και του Αχιλλέα, του μεγαλύτερου πολεμιστή που έχει γνωρίσει ο κόσμος. Καθώς η μάχη κλιμακώνεται, η Αθηνά και η Κασσάνδρα πρέπει να βρουν τρόπο να συνεργαστούν. Γιατί, αν δεν τα καταφέρουν, τους περιμένει μοίρα χειρότερη κι από τον θάνατο.

"Βερονάλ" του Τάκη Θεοδωρόπουλου

Ένα χρησιμοποιημένο φιαλίδιο του βαρβιτουρικού σκευάσματος Βερονάλ βρέθηκε ανάμεσα στα προσωπικά αντικείμενα του Ιωάννη Συκουτρή την ημέρα του θανάτου του. Παρά ταύτα ο ιατροδικαστής διέγνωσε ότι πέθανε από καρδιακή προσβολή, εκδοχή που υιοθετήθηκε και από τις εφημερίδες. Στην Ελλάδα του 1937 κανείς δεν τολμούσε να ομολογήσει πως ένα δημόσιο πρόσωπο αυτοκτόνησε. Και ο Ιωάννης Συκουτρής ήταν δημόσιο πρόσωπο. Αν και μόλις τριάντα έξι ετών είχε ήδη αναγνωρισθεί ως ένας από τους σημαντικότερους μελετητές της κλασικής αρχαιότητας όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και στον ευρωπαϊκό χώρο. Πάλεψε να βγάλει την κλασική σκέψη από τα εργαστήρια ανατομίας όπου την είχε εγκλωβίσει η τυπολατρία των φιλολόγων. Οραματιστής της αναβίωσης των κλασικών γραμμάτων με στόχο μια σύγχρονη πολιτισμική αναγέννηση προκαλούσε τρόμο στον απολιθωμένο πανεπιστημιακό μικρόκοσμο της Αθήνας.

"Κάρολ" της Patricia Highsmith

Η δεκαεννιάχρονη Τερίζ νιώθει χαμένη στη σχέση της με τον φίλο της, για τον οποίον νοιάζεται, αλλά δεν νιώθει ερωτική επιθυμία. Όλα θα αλλάξουν, όμως, όταν η Κάρολ, μια πολύ κομψή παντρεμένη γυναίκα, κάνει την εμφάνισή της στο πολυκατάστημα όπου δουλεύει η Τερίζ για να αγοράσει δώρα για την κόρη της. Η Τερίζ θα νιώσει εκείνη τη στιγμή πως η προσωρινή δουλειά της ως πωλήτριας -ίσως και ολόκληρη η ζωή της- δεν είχε άλλο σκοπό πέρα απ’ αυτή την αναπάντεχη συνάντηση. Η ερωτική τους σχέση μέλλει να εξελιχτεί άλλοτε με ήπιο και διστακτικό τρόπο και άλλοτε βουτηγμένη σε κρίσεις και αντεγκλήσεις.
Η πένα της Πατρίτσια Χάισμιθ θα μεταμορφώσει την ιστορία τους σ’ ένα μαγευτικό ταξίδι θάρρους, αυτογνωσίας και έντονων αισθημάτων.



"Πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας χωρίς γκρίνια" της Nathalie de Boisgrollier

Η διακεκριμένη σύμβουλος γονέων Nathallie de Boisgrollier παρουσιάζει τις βασικές αρχές της θετικής διαπαιδαγώγησης, η οποία ισορροπεί ανάμεσα στη χαλαρότητα και την αυστηρότητα και σέβεται τόσο τις ανάγκες του παιδιού όσο και του γονιού. Αποτελεσματική διαχείριση συναισθημάτων και ενδοοικογενειακών συγκρούσεων, εποικοδομητικό πλαίσιο κανόνων και ορίων, καθώς και βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των μελών της οικογένειας είναι τα θέματα που αναλύει σε αυτό το βιβλίο παραθέτοντας πλήθος πρακτικών συμβουλών και εργαλείων που βασίζονται σε πραγματικά παραδείγματα.
Πολύ συχνά ακούμε να λένε: «Δεν θα σου μάθουν τα βιβλία πώς να αναθρέψεις τα παιδιά σου. Ή ξέρεις πώς να το κάνεις ή δεν ξέρεις. Συνταγές δεν υπάρχουν». Δεν συμφωνώ με αυτές τις δηλώσεις. Πολλοί από μας προσπαθούμε να βρούμε κάποια σημεία αναφοράς, κάπου να πιαστούμε.
Σε αυτό το βιβλίο έχω συμπεριλάβει αναλύσεις, σκέψεις αλλά και πρακτικά εργαλεία που μπορείτε να δοκιμάσετε σήμερα κιόλας, με τους δικούς σας ανθρώπους. Οι συνταγές που θα βρείτε δεν είναι προτυποποιημένες. Δεν πρόκειται να σας εξασφαλίσουν την ιδανική οικογένεια που θα είναι ολόιδια με την οικογένεια του γείτονά σας. Η δική σας θα παραμείνει μοναδική, ζωντανή. Αφού δουλέψετε όμως με βάση αυτές, τα παιδιά θα μπορούν:
• να αξιοποιούν όλες τους τις δυνατότητες και να έχουν έτσι πολύ καλές επιδόσεις στο σχολείο
• να εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους χωρίς περιστροφές, κάτι το οποίο συνεπάγεται ριζική μείωση των ψυχοσωματικών προβλημάτων
• να δημιουργούν αρμονικές σχέσεις με τους γύρω τους χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
Όλα αυτά γίνονται.
Nathallie de Boisgrollier

"Όχι εγώ: Ο ναζισμός μέσα από τα μάτια ενός παιδιού" του Joachim Fest

Ο μικρός Γιόαχιμ θυμάται ότι ο πατέρας του το 1933, λίγο μετά την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία, όχι μόνο έχασε τη δουλειά του ως πολέμιος του καθεστώτος, αλλά του απαγορεύτηκε εν γένει η οποιαδήποτε εργασία. Από τότε η οικογένεια Φεστ άρχισε να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, τα γεύματα έγιναν πολύ λιτά, τα ρούχα άρχισαν να μπαλώνονται, οι φίλοι αραίωσαν τις επισκέψεις τους και στο σχολείο αυτός και τα αδέρφια του ήταν δακτυλοδεικτούμενοι – ο ίδιος ο Γιόαχιμ αποβλήθηκε καθώς χάρασσε καρικατούρες του Χίτλερ στο θρανίο του.
Όταν κάποια στιγμή η μητέρα του Γιόαχιμ έσπασε και ζήτησε από τον άντρα της να αλλάξει γνώμη και να γραφτεί στο Εθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα, γιατί η αναλήθεια ήταν ανέκαθεν το όπλο του απλού κόσμου απέναντι στους ισχυρούς, εκείνος της απάντησε: «Εμείς δεν είμαστε ο απλός κόσμος. Όχι σε τέτοια ζητήματα!».
Μια αυτοβιογραφική αφήγηση, γραμμένη στον ρυθμό μιας μελαγχολικής μουσικής δωματίου, που αποτυπώνει μια εποχή και αναδεικνύει το πορτρέτο ενός ανθρώπου που η ηθική του ακεραιότητα αφυπνίζει και εμπνέει.

"Ντουλμπέρα" της Χριστίνας Ρούσσου

Και έφτασα τώρα στα τελευταία της ζωής μου να νοσταλγώ, να θυμάμαι, να θυμώνω, να λυπάμαι και να εξακολουθώ να ζω. Η πλάτη μου γεμάτη απ' το φορτίο που κουβαλάει χρόνια. Δεν ξέρω πώς θα ήμουν με λιγότερο βάρος στην πλάτη μου. Λένε πως σου έρχονται τόσα όσα μπορείς να σηκώσεις. Και ποιος το κρίνει αυτό;»
Μέσα απ’ τα ημερολόγια της Αορίκας Ζιώππα-Κωνσταντίνου ξεδιπλώνεται η πολυτάραχη ιστορία δύο οικογενειών απ’ τις αρχές του 19ου μέχρι το ξημέρωμα του 21ου αιώνα. Η Αορίκα, η ντουλμπέρα, όπως την αποκαλούσαν στα βλάχικα, μια γυναίκα έξυπνη, όμορφη και δυναμική, κατορθώνει να επιβληθεί και να κατακτήσει τον σεβασμό και την αποδοχή του ανδροκρατούμενου κόσμου του εμπορίου. Η κοσμοπολίτικη διαδρομή της ξετυλίγεται με σταθμούς τη Νέβεσκα (Νυμφαίο Φλώρινας), τη Βιέννη, την Αλεξάνδρεια και την πολυεθνική Θεσσαλονίκη, σημεία όπου ανθούν οι επιχειρηματικές δραστηριότητες των Βλάχων, ενώ ο έρωτας, δυνατός, καθοριστικός, πολλές φορές παράνομος ή απαγορευμένος, είναι πάντοτε παρών.