"Οι δαίμονες δεν έχουν όνομα" της Χρυσηίδας Δημουλίδου

Ο Θανάσης Βεργής χάνει τη γη κάτω από τα πόδια του όταν, τον Μάιο του 1972, η δεκατριάχρονη κόρη του Δροσιά πνίγεται στο ορμητικό ποτάμι του χωριού τους. Το σώμα της δε θα βρεθεί, παρά μόνο τα παπούτσια και η ζακέτα της. Σχεδόν έναν χρόνο αργότερα, ένα άλλο κορίτσι από το διπλανό χωριό εξαφανίζεται μυστηριωδώς∙ οι φήμες που κυκλοφορούν λένε πως κλέφτηκε με κάποιον που αγαπούσε τρελά. Λίγους μήνες μετά, ακόμη ένα κορίτσι από το πρώτο χωριό χάνεται αναίτια από προσώπου γης την ημέρα των γενεθλίων της. Ένας πνιγμός και δύο εξαφανίσεις στην ίδια περιοχή προκαλούν πολλά ερωτηματικά τόσο στους κατοίκους όσο και στη Χωροφυλακή που τις ψάχνει παντού, δίχως όμως απαντήσεις. Το χωριό στιγματίζεται ως καταραμένο, κι ένα σύννεφο φόβου βαραίνει τους κατοίκους του.
Είκοσι ολόκληρα χρόνια μετά τον χαμό της Δροσιάς, ένα δεκαπεντάχρονο κορίτσι βρίσκεται πνιγμένο στον ίδιο ποταμό. Η κατάρα ξαναχτυπά το χωριό. Η εξέταση του ιατροδικαστή είναι καταπέλτης. Μαζί με την υπόθεση ανοίγουν ξανά στην Αστυνομία τρεις ξεχασμένοι φάκελοι. Και τότε ξυπνούν οι δαίμονες. Γιατί αυτή τη φορά, κάποιος θα μιλήσει και θα πει αλήθειες που δε θέλει να πιστέψει κανείς. Τι συνέβη σε εκείνα τα κορίτσια που χάθηκαν; Πού πήγαν; Πού βρίσκονται τώρα;
Οι δαίμονες δεν έχουν όνομα. Έχουν όμως παρουσία και επιλέγουν ποιους θα βασανίσουν…

"Η σοδειά του κακού" του Robert Galbraith

Όταν η Ρόμπιν Έλακοτ ανοίγει το μυστηριώδες πακέτο που φτάνει στα χέρια της, τρομοκρατείται καθώς αντικρίζει ένα ακρωτηριασμένο γυναικείο πόδι.
Το αφεντικό της, ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Κόρμοραν Στράικ, είναι περισσότερο ψύχραιμος. Υπάρχουν τέσσερα άτομα από το παρελθόν του που θα μπορούσαν να ευθύνονται γι’ αυτό και είναι και τα τέσσερα ικανά να διαπράξουν τις πιο βίαιες και άγριες πράξεις.
Καθώς η αστυνομία επικεντρώνεται στον δράστη που ο Στράικ θεωρεί τον λιγότερο πιθανό, ο ίδιος και η Ρόμπιν αναλαμβάνουν την υπόθεση και μπαίνουν στους σκοτεινούς και διεστραμμένους κόσμους των τριών άλλων αντρών. Αλλά η βία συνεχίζεται και ο χρόνος είναι αδυσώπητος.
Η ΣΟΔΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ, το τρίτο βιβλίο της επιτυχημένης σειράς με πρωταγωνιστές τον Κόρμοραν Στράικ και τη δυναμική νεαρή βοηθό του Ρόμπιν Έλακοτ, είναι ένα πανέξυπνο μυθιστόρημα μυστηρίου με απρόβλεπτες ανατροπές, αλλά ταυτόχρονα και η ιστορία ενός άντρα και μιας γυναίκας που συναντιούνται στον δρόμο της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής τους.

"Άγριες θάλασσες" της Τέσυ Μπάιλα

Στις άγριες θάλασσες της κατεχόμενης Ελλάδας υπάρχει ένα μυστικό ελευθερίας που το γνωρίζουν μόνο οι γενναίοι. Η «Ευαγγελίστρια», το καΐκι της διαφυγής, δε μεταφέρει ανθρώπους∙ μεταφέρει την ελπίδα της εθνικής ξαστεριάς στην πιο σκοτεινή στιγμή της σύγχρονης Ιστορίας. Κατακτητές και πατριώτες, διώκτες και κυνηγημένοι, όλοι τους στρατευμένοι σ’ έναν πόλεμο που θα κρίνει το μέλλον του κόσμου. Από τον ασυμβίβαστο καπετάν Μιλτιάδη Χούμα μέχρι την καρτερική Ελένη του, μικροί και μεγάλοι ήρωες στροβιλίζονται σ’ ένα έπος που εκτυλίσσεται στην πανάρχαια θάλασσα του Ομήρου. Τι απέμεινε από αυτή τη φοβερή αντάρα; Μνήμες και βοές μέσα στον χρόνο αλλά και η ζωή αυτών των ανθρώπων, πλούσια σε ιδανικά, σε όνειρα, σε έρωτες και πάθη. Ζωή μοιρασμένη σε επεισόδια που θα αδυνατούσε να συλλάβει και η πιο τολμηρή φαντασία.
Μια μυθιστορηματική μαρτυρία για τότε που οι ψυχές ήταν φτιαγμένες από ακριβό μέταλλο∙ τότε που την Ιστορία την έγραφαν οι απλοί άνθρωποι.

"Ποιήματα" του Αντώνη Σαμαράκη

Ο δημιουργός, και, μάλιστα, ο νεκρός δημιουργός είναι πάντοτε ένας επιζών, ο οποίος επιστρέφει από τους εφιάλτες, ή, απλούστερα, από την Ιστορία, για να μας την διηγηθεί, με τη δύναμη που έχει ο λόγος να μεταπλάθει σε ρόδο την κοπριά, ή σε αψευδή μύθο (αλλά ποτέ παραμύθι) τα βάσανα, και τους καημούς του κόσμου.
- Καθένας από αυτούς τους επιζώντες, που είναι όλοι οι μεγάλοι δημιουργοί του ανθρώπινου πολιτισμού, συγκροτεί μιαν ολότητα που αστράφτει, ακριβώς επειδή επιζεί μέσα στο συντελεσμένο, και ακέραιο θαύμα του έργου του.
- Η φιλολογία, και η κριτική έχουν ανάγκη τον καταμερισμό σε χρονικές περιόδους, και είναι επιφορτισμένες να προβαίνουν σε ειδολογικές διακρίσεις.
- Όλα αυτά είναι χρήσιμα, αλλά, στο τέλος, αποτελούν μόνο την προϋπόθεση για την αποκατάσταση ενός σώματος έργου, ενός corpus το οποίο χρειάζεται να πλησιάσουμε με πλήρη συναίσθηση της σαρκικής (ή ένσαρκης) έννοιας του όρου.
- Ογδόντα, και εβδομήντα χρόνια μετά τη στιγμή της συγγραφής, αυτός ο τόμος με τα ποιήματα συμπληρώνει το σώμα και το πρόσωπο του Αντώνη Σαμαράκη, που επέζησε μέσα από όλους τους τρόμους, όλα τα πάθη, και όλα τα εύθραυστα θαύματα.
- Η μετατόπιση του Σαμαράκη από την ποίηση στην πεζογραφία ίσως φαίνεται ριζοσπαστική, αλλά μέσα από ρήξεις, και ασυνέχειες συναρμολογείται, υπογείως, η ακεραιότητα, και μια ευάλωτη (όσο η σάρκα) συνέχεια του σώματος έργου.
- Ο Σαμαράκης, ως έφηβος, και ως νέος άνδρας, στιχουργεί στα σκοτεινά (ο πόλεμος, η κατοχή) και υποψιάζεται, όλο και πιο ευκρινώς, τον πεζογράφο εαυτό του, αυτόν που κυοφορείται στις διαδρομές των ανέμων, και τελετουργεί τα εμβληματικά θέματα, και τις πιο προσωπικές αγωνίες του μέσα στην πύκνωση της ποιήσεως.
- Αυτό που θα ονομάσουμε ποιητική της ταπεινής ζωής, δηλαδή το καθ’ ημέρα που αγιάζεται στην πεζογραφία του Σαμαράκη, και αυτό που ξέρουμε ως ποιητική της εξέγερσης, στοιχείο που σφραγίζει τα κατοπινά, πεζά έργα του συγγραφέα μας, λάμπουν ήδη στα ποιήματα της πρώιμης δημιουργικής του περιόδου.
- Τελικά, αλλάζει η σύμβαση της μορφής, και αν η ωριμότητα του Σαμαράκη δαπανείται γενναία στην ωραιότητα του πεζού λόγου, το θάλπος της νιότης του διασχίζει, και στίζει διακριτικά, την ευπαθή ομορφιά της ποιητικής δημιουργίας.
- Και πες στον άγγελο που θα ’χει φτάσει / πάνω από θάλασσες, πέρ’ από δάση // με φωνή που σαν δρόσο θα με ράνει: / «Για την αγάπη έχει αυτός πεθάνει».
- Βεβαίως, ξέρουμε πολύ καλά ότι όποιος πεθαίνει για την αγάπη, στην αγάπη επιζεί, και με αυτήν ανασταίνεται.

"Κίνδυνος παντού" του Dr. Noel Zone

ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΓΕΙΑ ΣΑΣ. ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΟΚΤΕΡ* ΝΟΕΛ ΖΟΟΥΝ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΛΟΓΟΣ.
Εργαζόμουν ως ναυαγοσώστης σε πισίνα. Μέχρι που συνειδητοποίησα τι είναι αυτό που πραγματικά κάνει τις πισίνες επικίνδυνες:
ΤΟ ΝΕΡΟ! Οπότε ΞΕΦΟΡΤΩΘΗΚΑ ΟΛΟ ΤΟ ΝΕΡΟ. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ;
Αυτή είναι μια καλή ερώτηση. ΚΑΛΗ ΑΠΟΡΙΑ! 1. Για να σας υπενθυμίσει ότι υπάρχει 2. Για να ΣΑΣ κάνει ειδικούς ΚΙΝΔΥΝΟΛΟΓΟΥΣ







"Μόνο τα μάτια μένουν" της Μαρίας Ρουσάκη

Ο κόσμος, οι άνθρωποι, όλα αλλάζουν. Όπως τα σύννεφα στον άνεμο, έτσι κι αυτοί λαχταρούν να ταξιδέψουν, να ποτίσουν κάποια γη.
Η ζωή του Περικλή Καλαμάνου φαντάζει προκαθορισμένη από τη μοίρα, ήδη από τη γέννησή του. Ο πρώτος έρωτας στο πρόσωπο της Γιασεμής θα σημαδέψει την καρδιά του, αλλά τα χρόνια είναι δύσκολα, είναι χρόνια πολέμου. Ο Περικλής θα βρεθεί στη γερμανοκρατούμενη Θεσσαλονίκη και θα αναλάβει τον ρόλο του προστάτη και στη συνέχεια του συντρόφου της νεαρής Αλιάννας. Όταν ανακαλύψει τυχαία τα κρυμμένα γράμματα της θείας του, η οποία είχε εξαφανιστεί χρόνια πριν, θα αποφασίσει να αλλάξει ρότα. Aπό το ορεινό χωριό του Ταΰγετου θα ταξιδέψει στην Αθήνα και έπειτα στην άλλη άκρη της Γης.
Στην Αμερική τα όνειρά του θα λάμψουν σαν άστρα στον ουρανό. Όμως τα όνειρα απρόσμενα θα σκορπίσουν, όταν στο διάβα του εμφανιστεί και πάλι η Γιασεμή. Ο Περικλής θα βρεθεί αντιμέτωπος μ’ ένα σκληρό δίλημμα: θα ακολουθήσει το πρόσταγμα της καρδιάς του ή θα μείνει πιστός σε ό,τι του υπαγορεύει η συνείδησή του;
Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα για τη μετανάστευση και τη φυγή, μέσα από μάτια που επιθυμούν και λησμονούν συνάμα…

"Το ρόδο της Αλεξάνδρειας" της Ηλέκτρας Δικαίου

Εγγονή, μητέρα, γιαγιά… Ένας αιώνας, δύο καλά φυλαγμένα μυστικά και τρεις γυναίκες με κοινό πεπρωμένο. Μια μοίρα κρυφή που φανερώνεται όταν η Λία ανταμώνει με την άγνωστη γιαγιά της στο παλιό, πέτρινο σπίτι του Αταρίν.
Η ζωή της Δανάης ξεκινά στα σκονισμένα δρομάκια της Αθήνας του Μεσοπολέμου. Ο έρωτας και τα όνειρά της την οδηγούν στη γη των θαυμάτων, στην Αίγυπτο, στο κοσμοπολίτικο Κάιρο. Εκεί θα βιώσει την πτώση και την απώλεια. Κι έπειτα θα ακολουθήσουν η Αλεξάνδρεια, η απελπισία, η μοναξιά, ο αγώνας, ο θρίαμβος, ο έρωτας, ο πόλεμος, η τρέλα. Ολάκερη η ζωή της θα σαρωθεί από μια θύελλα γεγονότων στη λαμπερή Αλεξάνδρεια της ανθηρής ελληνικής παροικίας και των επαύλεων του Καρτιέ Γκρεκ, μα και στα στενά σοκάκια του λιμανιού και της αράπικης συνοικίας της, γεμάτης από αρχαιοκάπηλους, μαχαιροβγάλτες, μπορντέλα, κοριτσάκια πόρνες κι ευνουχισμένα αγόρια.
Τρεις γενιές γυναικών… Κυνηγημένες από τα φαντάσματα του παρελθόντος, θα προσπαθήσουν πριν από το τέλος να ανταμώσουν ξανά στην Αλεξάνδρεια του σήμερα. Στην πόλη της μνήμης, της αγάπης, της συγχώρεσης και της λύτρωσης.

"Heartside Bay 3: Το τραγούδι του έρωτας" της Cathy Cole

Η Ρι είναι δυστυχισμένη από τότε που χώρισε με τον Μαξ. Ήταν το τέλειο ζευγάρι και τώρα είναι αποφασισμένη να τον κερδίσει ξανά. Και τα καταφέρνει χάρη στο κρυφό ταλέντο της στο τραγούδι, που αποκαλύπτεται ξαφνικά και της χαρίζει μια ονειρική συμφωνία με δισκογραφική εταιρεία. Όλα τα όνειρά της γίνονται πραγματικότητα, αλλά γιατί νιώθει ότι κάτι δεν πάει καλά;









"Heartside Bay 4: Ραντεβού με τη μοίρα" της Cathy Cole

Η Ιβ έχει φαινομενικά την τέλεια ζωή, αλλά ένα μεγάλο μυστικό δεν την αφήνει να τη χαρεί. Τι της συμβαίνει; Αγνοώντας τα συναισθήματά της, η Ιβ αποφασίζει να οργανώσει το καλύτερο πάρτι όλων των εποχών. Δεν ξέρει όμως ότι την περιμένει μια τραγωδία που θα την κάνει να συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να πάρει το μεγαλύτερο ρίσκο της ζωής της και να αποκαλύψει την αλήθεια που αρνιόταν να αποδεχτεί τόσο καιρό.