"Οι άνεμοι του χρόνου" της Ελένης Τσαμαδού

1453, 1999. Δύο χρονολογίες-ορόσημα. Η πρώτη σηματοδοτεί το τέλος μιας χιλιόχρονης αυτοκρατορίας, η δεύτερη το τέλος μιας χιλιετίας.
Στην Αθήνα τού σήμερα ένας δικηγόρος ακολουθεί μια μυστηριώδη καλόγρια στην πορεία της πίσω στον χρόνο και στον χώρο∙ στην Πελοπόννησο των Φράγκων και των Βυζαντινών Δεσποτών, στα σκαλαβοπάζαρα της Μπαρμπαριάς και στην Κωνσταντινούπολη του τέλους.
Παράλληλες ζωές και ιστορίες. Άρχοντες και τυχοδιώκτες, πειρατές και σκλάβοι, γυναίκες τρυφερές και πολεμιστές, σοφοί και ιερωμένοι, πατριώτες και προδότες. Έρωτες χωρίς αύριο. Χαμένα όνειρα και πατρίδες. Το ξύπνημα της ελληνικής συνείδησης, η πρώιμη αναγέννηση στον Μυστρά και η μεταλαμπάδευση της αρχαίας σοφίας στη Δύση. Όλα μπλεγμένα και δεμένα με αόρατες κλωστές στον αργαλειό του χρόνου.
Τι είναι αυτό που συνδέει την Κλαίρη της νιότης, την Ανέζα των Φράγκων, Αγνή των Ελλήνων, με την αλλόκοτη καλόγρια που θέλει να γυρίσει τον χρόνο πίσω για να αλλάξει τον ρου της Ιστορίας; Και ο δικηγόρος; Τι θα κάνει; Θα θελήσει να γυρίσει και αυτός τον χρόνο και ν’ αλλάξει κάποιες παλαιότερες αποφάσεις του ή θα επιλέξει να αφήσει τους ανέμους του χρόνου να σκορπίσουν το παρελθόν σαν φύλλα φθινοπώρου;
Ένα ιστορικό μυθιστόρημα γραμμένο με σεβασμό στην Ιστορία, που θα αγαπηθεί και θα συγκινήσει με τις αναφορές σε γνωστές και άγνωστες πτυχές της.

"Τα λαβωμένα σ' αγαπώ" της Θάλειας Ψαρρά

Μια μαχαιριά κι ένα παρ’ ολίγον φονικό κάνουν τη φλόγα της εκδίκησης να σιγοκαίει ανάμεσα στις οικογένειες των Βενιέρηδων και των Αρχοντάκηδων. Χρόνια μετά, ένας όρκος και ένας χρησμός όρισαν πως το σμίξιμο του Τζάκου Βενιέρη και της Εριφύλης Αρχοντάκη θα σήμαινε την καταστροφή. Η μοίρα, ωστόσο, επιλέγει να μη λογαριάζει φραγμούς. Ο έρωτάς τους ορμά σαν ανεξέλεγκτη θύελλα, για να φουντώσει τη φωτιά της βεντέτας που για χρόνια προσπαθούσαν οι δυο οικογένειες να κρατήσουν σβηστή. Οι δρόμοι του Τζάκου και της Εριφύλης χωρίζουν και τα εμπόδια που ορθώνονται μπροστά τους ποτίζονται με το αίμα αγαπημένων τους ανθρώπων.
Τι γίνεται όμως όταν η καρδιά επιμένει να χτυπά εκεί όπου της απαγορεύουν;
Ένα μυθιστόρημα πλημμυρισμένο με το άρωμα των βουνών της Κρήτης του παρελθόντος. Η ιστορία δύο ανθρώπων που για χάρη της αγάπης καλούνται να υπερβούν τον εαυτό τους, για ν’ αντιμετωπίσουν τον αυστηρό κώδικα τιμής που στοιχειώνει τρεις ολόκληρες γενιές.

"Η μπαλάντα της ζήλιας" της Μάρως Βαμβουνάκη

Μια σειρά συναντήσεων ανάμεσα σε έναν μεσήλικο ψυχοθεραπευτή και μια νεαρή γυναίκα που υποφέρει από τα πάθη της ζήλιας. Εκείνος σημειώνει για το περιστατικό:
Επειδή κι εγώ έχω ζηλέψει πολύ στη ζωή μου, γνωρίζω το μαρτύριο. Μιλάμε για σφαγείο, για φωτιά που τρώει σωθικά, εσωτερικά όργανα, τον μεταβολισμό σου. Μερίδα της ιατρικής επιστήμης θεωρεί ότι η ζήλια ευθύνεται για οργανικές αρρώστιες, για κακοήθειες. Ο μαύρος σπόρος της φυτεύεται σε κάθε κύτταρο, στα δόντια, στα μαλλιά, στα νύχια. Παραλογίζεσαι, εξευτελίζεσαι. Καταντάς γελοίος κι επικίνδυνος για σένα και τους άλλους. Συγγενεύει στενά με το μίσος, και το μίσος είναι ταυτοχρόνως το έγκλημά σου και η τιμωρία σου.
«Θεραπεύεται;» με ρωτούν εναγωνίως οι ασθενείς μου. Πότε ναι, κάπως, πότε όχι, είναι δύσκολο! Χρειάζεται και κάποιο θαύμα ο ψυχολόγος για βοηθό του, όπως σε κάθε θεραπεία άλλωστε. Ευτυχώς που τα θαύματα συμβαίνουν.
Όμως η ζήλια είναι η πιο ικανή προξενήτρα. Οι μοιχείες φτάνουν σε πυρακτωμένα πάθη όσο υφίσταται σύζυγος. Έτσι και βγει διαζύγιο και ο αντίζηλος εκλείψει, έτσι και το πεδίο μαχών καταλαγιάσει σε λιβάδι ειρηνικό, η φλόγα υποχωρεί, σβήνει ίσως.
Μια ψυχοθεραπεία πρέπει να είναι αγωγή φωτεινής ειλικρίνειας, πορεία προς την επίγνωση και την καλοσύνη. Μακριά από εμένα η ηθικολογία και δεν το παίζω ιεροκήρυκας, αλλά η καλοσύνη είναι ελευθερία.

"Το ημερολόγιο ενός σπασίκλα 11: Όλα για όλα" του Jeff Kinney

Ετοιμαστείτε, έρχεται το 11ο βιβλίο της σειράς-φαινόμενο ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΣΠΑΣΙΚΛΑ! Ο Γκρεγκ πίστευε πάντα ότι είναι ξεχωριστός κατά κάποιον τρόπο, αν και δεν είχε αποδείξεις για να υποστηρίξει τη θεωρία του.
Στο νέο βιβλίο ο Γκρεγκ θα προσπαθήσει να ανακαλύψει τι είναι αυτό που τον κάνει ξεχωριστό, ώστε να δικαιολογήσει την μεγάλη ιδέα που έχει για τον εαυτό του.








"Η μεγάλη φωτιά" του Lou Ureneck

1922. Ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος μόλις είχε τελειώσει, η οθωμανική αυτοκρατορία ήταν σε παρακμή και ο Έισα Τζένινγκς, ένας μεθοδιστής πάστορας από τη Νέα Υόρκη, είχε καταφτάσει στη Σμύρνη για να εργαστεί στην τοπική Χριστιανική Αδελφότητα Νέων. Αρκετά εκατοντάδες χιλιόμετρα μακρύτερα, στο εσωτερικό της Τουρκίας, οι εντάσεις ανάμεσα στους Έλληνες και τους Τούρκους είχαν εξελιχθεί σε βίαια επεισόδια. Ο Μουσταφά Κεμάλ, γνωστός ως Ατατούρκ, και ο μουσουλμανικός στρατός του μπήκαν στη Σμύρνη, όπου μισό εκατομμύρια τρομοκρατημένοι Έλληνες και Αρμένιοι πρόσφυγες είχαν καταφύγει σε μια προσπάθεια να γλιτώσουν. Οι Τούρκοι στρατιώτες επιδόθηκαν σε βιασμός, σφαγές και εμπρησμούς. Ο Τζένινγκς, αποφασισμένος να μην εγκαταλείψει τους άλλους Αμερικανούς πολίτες και να σώσει από την καταδικασμένη πόλη όσους περισσότερους Έλληνες και Αρμένιους μπορούσε, εργάστηκε σκληρά για να ταΐσει και να περιθάλψει χιλιάδες άτομα που είχαν μαζευτεί στην προκυμαία.
Με τη βοήθεια του αξιωματικού του ναυτικού Χάλσι Πάουελ και μερικών άλλων, ο Τζένινγκς ανέλαβε να διοικήσει έναν στόλο ελληνικών πλοίων που ήταν σε αχρησία και να μεταφέρει περισσότερους από διακόσιους πενήντα χιλιάδες αθώους ανθρώπους – μια απίστευτη ανθρωπιστική ενέργεια που είχε μείνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ο Τζένινγκς κατάφερε να σώσει ένα εκατομμύριο άτομα.
Ο Λου Γιουρένεκ χρησιμοποιεί προσωπικές μαρτυρίες, έγγραφα και αφηγήσεις επιζώντων για να ζωντανέψει το έργο του Έισα Τζένινγκς και να φέρει στο φως μια ιστορία γενναιότητας και ήθους.

"Ο κενός θρόνος" του Bernard Cornwell

Στη μάχη για την εξουσία, μπορεί να υπάρξει ένας μόνο νικητής.
Ο ηγεμόνας της Μερκίας πεθαίνει και δεν υπάρχει άμεσος διάδοχος. Η γυναίκα του είναι γεννημένη αρχηγός, ωστόσο ποτέ δεν έχει κυβερνήσει γυναίκα αγγλικό βασίλειο. Και δεν έχει και στη διάθεσή της τον καλύτερο πολεμιστή και προστάτη της: τον Ούτρεντ του Μπέμπανμπεργκ.
Ένας κενός θρόνος θα άφηνε το βασίλειο εκτεθειμένο στους Δυτικούς Σάξονες και τους Βίκινγκς, που για ακόμη μία φορά διψούν για αίμα.
Χρειάζεται ένας ήρωας∙ ένας ήρωας που μάχεται όλη του τη ζωή, κάποιος που μπορεί να καταστρέψει τον διπλό εχθρό που απειλεί τη Μερκία. Ένας ήρωας που τελικά θα ορίσει τη μοίρα ενός έθνους…
Το όγδοο μέρος της σειράς «Σαξονικά Χρονικά».


"Η διάδοχος (Βιβλίο IV)" της Kiera Cass

Η πριγκίπισσα Ίντλιν μεγάλωσε ακούγοντας ατέλειωτες ιστορίες για το πώς συναντήθηκαν οι γονείς της. Πριν από είκοσι χρόνια η Αμέρικα Σίνγκερ μπήκε στην Επιλογή και κέρδισε την καρδιά του πρίγκιπα Μέιξον, και έζησαν εφεξής ευτυχισμένοι. Η Ίντλιν το βρίσκει όλο αυτό ρομαντικό, αλλά δεν έχει καμία διάθεση να το επαναλάβει. Αν ήταν στο χέρι της, θα ανέβαλλε τον γάμο επ’ αόριστον. Ωστόσο, η ζωή μιας πριγκίπισσας δεν της ανήκει εξ ολοκλήρου, και η Ίντλιν δεν μπορεί να ξεφύγει από τη δική της Επιλογή όσο έντονα κι αν διαμαρτύρεται. Δεν πιστεύει σε καμία ευτυχισμένη κατάληξη, όμως, καθώς αρχίζει ο διαγωνισμός, αυτό αλλάζει. Ένας υποψήφιος κερδίζει την καρδιά της και θα κάνει τα πάντα για να της αποδείξει ότι κάτι που αρχίζει δυσάρεστα μπορεί να τελειώσει με τον πιο υπέροχο τρόπο.


 
"Ολυμπιάδα. Ο βίος και η πολιτεία της μητέρας του Μ. Αλεξάνδρου" του Σαράντου Ι. Καργάκου

Καί μόνον τό γεγονός ὅτι ἡ Ὀλυμπιάδα (πρότερον Μυρτάλη) ὑπῆρξε σύζυγος τοῦ Φι- λίππου Β΄ καί μητέρα τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου, τῆς ἔδινε τό προνόμιο νά κατέχει σημαντική θέση στήν Ἱστορία. Τή θέση αὐτή, ὅμως, ἡ Ἠπειρώτισσα πριγκίπισσα δέν τήν κατέχει χάρη στή λάμψη τοῦ συζύγου καί τοῦ γυιοῦ της. Ἡ Ὀλυμπιάδα δέν εἶναι ἑτερόφωτη ἀλλά αὐτόφωτη. Διέγραψε τή δική της πορεία μέσα στήν Ἱστορία, τόσο στά χρόνια τῆς βασιλείας τοῦ συζύγου της ὅσο καί στά χρόνια τῆς βασιλείας τοῦ γυιοῦ της. Κυρίως, ὅμως, μετά τόν θάνατο τοῦ δευτέρου, ὁπότε ὁ ρόλος της στή Μακεδονία γίνεται πρω- ταγωνιστικός. Παρά τά ὅσα τῆς καταλογίζουν διάφοροι ἱστορικοί (ἀρχαῖοι καί νεότεροι), τοῦτο τουλάχιστον πρέπει νά τῆς ἀναγνωρισθεῖ: ὄχι ὅτι ἐγέννησε καί γαλούχησε τόν μεγαλύτερο ἄνδρα τῆς Ἱστορίας, ἀλλά ὅτι δι᾽ αὐτῆς ἡ γυναίκα εἰσέρχεται ὡς πρωτα- γωνίστρια στήν ἱστορική σκηνή, τουλάχιστον στόν εὐρωπαϊκό χῶρο. Δέν καλύπτεται ἀπό τή σκιά τῶν μεγάλων ἀνδρῶν τῆς ἐποχῆς – εἶναι «βαριοΐσκιωτη» μορφή. Μετά τόν θάνατο τοῦ μεγάλου γυιοῦ της καί γιά μία δεκαετία περίπου (323-316 π.Χ.) θά γίνει ὁ κινητήριος μοχλός τῶν πάντων στήν κυρίως Ἑλλάδα. Ὁ θάνατός της στήν Πύδνα ὑπῆρξε τραγικός, ἀλλά μέσα στήν τραγικότητά του μεγαλειώδης. Κανείς ἀπό τούς τότε πρωταγωνιστές δέν ἔδειξε τέτοιο μεγαλεῖο ἀπέναντι στόν θάνατο. Μέ τό βιβλίο αὐτό, προσπαθήσαμε νά φωτίσουμε τόν βίο καί τήν πολιτεία της –πού εἶναι ἀτελῶς γνωστά στό εὐρύ ἑλληνικό κοινό–, χωρίς ἐξωραϊσμούς καθώς καί βάναυσους χαρακτηρισμούς. Σ.Ι.Κ

"Ο καθηγητής" της Katerina Diamond

Νομίζεις ότι ξέρεις ποιον να εμπιστευτείς;
Νομίζεις ότι ξέρεις τη διαφορά ανάμεσα στο καλό και το κακό;
Κάνεις λάθος…
Ο διευθυντής ενός ιδιωτικού σχολείου βρίσκεται κρεμασμένος από τα δοκάρια της αίθουσας συνεδριάσεων. Πριν από μερικές ώρες είχε παραλάβει ένα πακέτο και μόνο αυτός μπορούσε να καταλάβει το μυστικό μήνυμα που έκρυβε: το τέλος.
Καθώς στην πόλη του Έξετερ αυξάνονται τα περιστατικά ειδεχθών δολοφονιών, οι επιθεωρητές Ίμοτζεν Γκρέι και Άντριαν Μάιλς πρέπει να λύσουν την υπόθεση και να κάνουν την πόλη τους και πάλι ασφαλή. Αλλά καθώς παρασύρονται σ’ έναν κυκεώνα διαφθοράς, ψεμάτων και εκμετάλλευσης, κάθε βήμα τούς φέρνει όλο και πιο κοντά σε σκοτεινά μυστικά στα άδυτα της μικρής κοινωνίας τους.
Και από τη στιγμή που θα μάθουν τα κίνητρα του δολοφόνου, θα θελήσουν πραγματικά να τον σταματήσουν;
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΠΟΤΕ

"Το σπίτι των μυστικών (Βιβλίο 3): Η σύγκρουση των κόσμων" των Chris Columbus & Ned Vizzini

Τα αδέλφια Γουόκερ —η Κορντίλια, ο Μπρένταν και η Έλεανορ— μπορεί να έχουν σώσει τον κόσμο, αλλά δεν έχουν καταφέρει να σώσουν το σπίτι τους, και τώρα πρέπει να εγκαταλείψουν την Οικία Κριστόφ. Τα πράγματα δε θα μπορούσαν να γίνουν χειρότερα. Κι όμως…
Η Μάγισσα του Ανέμου είναι ακόμα ζωντανή και ετοιμάζει την επίθεσή της. Για να την εξολοθρεύσουν τα τρία παιδιά πρέπει να επιστρέψουν στον κόσμο των βιβλίων, να χωριστούν και να αναλάβουν το καθένα τη δική του αποστολή, αντιμετωπίζοντας εξωγήινους, δεινόσαυρους και τρομακτικά πλάσματα. Αυτή τη φορά το ταξίδι τους είναι πιο δύσκολο από ποτέ.
H επική περιπέτεια των Κολόμπους, Βιζίνι και Ράιλαντερ ολοκληρώνεται μ΄ ένα απροσδόκητο φινάλε.