"Τα ταμπού της Ιστορίας" του Marc Ferro

Γιατί, άραγε, αποσιωπάται η σεξουαλικότητα της Ζαν ντ’Αρκ; Πώς πραγματικά πέθανε ο τελευταίος τσάρος; Οι Εβραίοι είναι όλοι τους Σημίτες;
Oι αποσιωπήσεις της Ιστορίας δεν αποτελούν εξίσου Ιστορία;
Ως ταμπού θα μπορούσε να οριστεί ό,τι δεν τολμούμε να διατυπώσουμε κάτω από ορισμένες συνθήκες. Η Ιστορία περιέχει μεγάλο αριθμό αποσιωπήσεων που δεν είναι απόρροια απαγορεύσεων ή λήθης. Η ανίχνευση των ταμπού μάς επιτρέπει να κατανοήσουμε τα άρρητα στους κόλπους των διάφορων κοινωνιών, μέσα από τον τρόπο που παρουσιάζεται η ιστορία τους. Ταμπού θρησκευτικής και πολιτικής προέλευσης αποφεύγουν ερωτήματα που θα μπορούσαν να κλονίσουν τις παγιωμένες αντιλήψεις μας.
Διεισδυτικός, οξυδερκής, προκλητικός, ο Marc Ferro μάς καλεί να διερευνήσουμε ορισμένα από τα πιο επίμονα ταμπού, να τα αναλύσουμε και να κατανοήσουμε τα διακυβεύματα που συγκαλύπτουν, παρακινώντας μας να ξανασκεφτούμε όσα νομίζουμε ότι ξέρουμε.

"Γύρνα σπίτι, άγγελέ μου" του Thomas Wolfe

Το αυτοβιογραφικό βιβλίο του Thomas Wolfe Γύρνα σπίτι, άγγελέ μου, που τον καθιέρωσε ως μια από τις λαμπρότερες λογοτεχνικές φωνές του 20ού αιώνα ασκώντας σημαντική επιρροή στο έργο πολλών μεταγενέστερων συγγραφέων, κυκλοφόρησε το 1929. Γνώρισε μεγάλη επιτυχία, διασκευάστηκε για τη θεατρική σκηνή και μεταφράστηκε σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Το μυθιστόρημα αφηγείται την ιστορία του Ευγένιου Γκαντ που μεγαλώνει σε μια μικρή επαρχιακή αμερικάνικη πόλη στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Μοναχικός παρίας αλλά και παθιασμένος αντιμέτωπος με έντονες καταστάσεις και με μια οικογενειακή τραγωδία πριν συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να αφήσει το σπίτι του αν θέλει να διαμορφώσει την προσωπική του ταυτότητα.



"Τιμωρός" του Tony Parsons

Μια οικογένεια δολοφονημένη.
Ξημερώματα Πρωτοχρονιάς μια πλούσια οικογένεια πέφτει θύμα δολοφονίας μες στο σπίτι της σ’ έναν καγκελόφραχτο πολυτελή οικισμό. Ο μικρότερος γιος τους έχει εξαφανιστεί.
Ένας ετοιμοθάνατος σίριαλ κίλερ.
Το όπλο του φόνου οδηγεί τον επιθεωρητή Μαξ Γουλφ σε έναν δολοφόνο που πριν από τριάντα χρόνια έγινε γνωστός ως ο Χασάπης. Όμως ο Χασάπης είναι πλέον μεγάλης ηλικίας και ετοιμοθάνατος;
Μπορεί στ’ αλήθεια να ξαναμπήκε στο παιχνίδι;
Ένα αγόρι αγνοούμενο.
Το μόνο που γνωρίζει με σιγουριά ο Μαξ είναι ότι πρέπει να βρει το παιδί και να σταματήσει τον δολοφόνο πριν καταστρέψει άλλη μια αθώα οικογένεια ή πριν φτάσει στην πόρτα του…


"Ούτε λέξη" του Eric Rickstad

ΣΤΗΝ ΠΑΓΩΜΕΝΗ ΛΕΥΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΕΡΜΟΝΤ…
Ο Φρανκ Ραθ νόμιζε πως είχε ξεμπερδέψει με τις δολοφονίες όταν παρέδωσε το σήμα του αστυνομικού για να γίνει ιδιωτικός ντετέκτιβ και να μεγαλώσει την κόρη του ως ο μοναδικός της κηδεμόνας. Όμως η αστυνομία στην απομακρυσμένη ορεινή κοινότητα που ζει βρίσκει ένα εγκαταλελειμμένο αυτοκίνητο παρατημένο στον δρόμο και διαπιστώνει πως ανήκει σε μια πανέμορφη έφηβη που έχει εξαφανιστεί χωρίς κανένα ίχνος. Του ζητείται λοιπόν να αναλάβει την έρευνα…
ΤΟ ΚΑΚΟ ΚΑΡΑΔΟΚΕΙ…
Αυτή είναι μόνο η αρχή καθώς οι εξαφανίσεις νεαρών γυναικών διαδέχονται η μία την άλλη και ο Ραθ αναγκάζεται να αντιμετωπίσει τόσο τις συνέπειες του βίαιου και επώδυνου παρελθόντος του όσο και τις σκοτεινότερες εκδηλώσεις της ανθρώπινης ψυχής.
ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΗΣ.

"Το μαγικό βουνό" του Thomas Mann

Το Μαγικό βουνό είναι ένα αριστούργημα της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας από έναν νομπελίστα συγγραφέα που διερευνά τη γοητεία και τον εκφυλισμό των ιδεών σε μια εσωστρεφή κοινότητα τις παραμονές του Μεγάλου Πολέμου. Η υπόθεση είναι φαινομενικά απλή. Ο νεαρός μηχανικός από το Αμβούργο Χανς Κάστορπ επισκέπτεται το σανατόριο Μπέργκχοφ της Ελβετίας για να δει τον ξάδερφό του. Μια μικρή αδιαθεσία και ένας παρατεταμένος πυρετός οδηγούν το γιατρό του σανατορίου, αυλικό σύμβουλο Μπέρενς, να του προτείνει να παρατείνει την παραμονή του. Τελικά ο Χανς Κάστορπ αποφασίζει να μείνει στο σανατόριο για τρεις βδομάδες. Μόνο που οι τρεις βδομάδες, χωρίς να το καταλάβει, μετατρέπονται σε επτά χρόνια, καθώς ο Χανς ερωτεύεται και μεθά από τις ιδέες που ακούει να συζητιούνται εκεί.


"Τύφλωση - Ή γιατί αρνούμαστε να δούμε την πραγματικότητα" του Marc Ferro

Γιατί αρνούμαστε να δούμε την πραγματικότητα;
Σε μια εποχή όπου η πρόσβαση στην πληροφόρηση είναι πιο εύκολη από ποτέ, σε μια εποχή όπου οι ειδικοί αφθονούν και οι αναλύσεις των γεγονότων εμφανίζονται σχεδόν σε πραγματικό χρόνο, παρ’ όλα αυτά η λίστα των απρόβλεπτων κοσμοϊστορικών εξελίξεων μεγαλώνει ολοένα.
Η 11η Σεπτεμβρίου, η παγκόσμια οικονομική κρίση, η άνοδος των εξτρεμιστών ισλαμιστών: Καταστάσεις όπου ολόκληρες χώρες, πολιτικοί ηγέτες και απλοί πολίτες δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να δουν την πραγματικότητα κατάματα. Όλοι τους υπέφεραν από διάφορες μορφές τύφλωσης: έλλειψη κρίσης ή γνώσεων, άρνηση, αναξιοπιστία, ψευδαισθήσεις, δογματισμό, αναποφασιστικότητα μπροστά στις τραγωδίες και τις επερχόμενες εξελίξεις.
Θα μπορούσαμε όμως να προβλέψουμε καταστάσεις; Αντιμέτωποι με τα γυρίσματα της Ιστορίας, θα ήταν δυνατόν να οραματιστούμε το αποτέλεσμα, να κατανοήσουμε τις αιτίες ή και να αντιδράσουμε εγκαίρως; Ο μεγάλος ιστορικός Marc Ferro διερευνά αυτά τα ερωτήματα, αποκρυπτογραφώντας τις αιτίες της ανθρώπινης τύφλωσης. Προτείνει τρόπους για να κατανοήσουμε τον τυχαίο χαρακτήρα της Ιστορίας και για να μάθουμε να βλέπουμε.

"Ο Φιτζ και ο Γελωτοποιός (Βιβλίο 1ο): Ο εκτελεστής του Γελωτοποιού" του Robin Hobb

Ο ΠΙΟ ΓΟΗΤΕΥΤΙΚΟΣ ΗΡΩΑΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ…
Ο Φιτζ –βασιλικός νόθος και πρώην εκτελεστής στην υπηρεσία του βασιλιά– έχει αφήσει πίσω τη γεμάτη δολοπλοκίες ζωή του. Για τον υπόλοιπο κόσμο, ο ΦιτζΣίβαλρι Φαρσίερ είναι από καιρό νεκρός. Κάτω από το προσωπείο του Τομ Μπάτζερλοκ, είναι τώρα παντρεμένος με την παιδική του αγάπη, τη Μόλι, και ζει γαλήνια ως κτηματίας. Μόλο που τον στοιχειώνει η εξαφάνιση του Γελωτοποιού που έκανε τόσο πολλά ώστε να γίνει ο Φιτζ αυτός που είναι, τέτοιου είδους προσωπικές πληγές παραμερίζονται από την καθημερινότητα – τουλάχιστον μέχρι την εμφάνιση των απειλητικών ξένων με το λευκό δέρμα, που ρίχνει μια δυσοίωνη σκιά πάνω από το παρελθόν του… αλλά και το μέλλον του. Τώρα, για να προφυλάξει την καινούρια του ζωή, ο πρώην εκτελεστής πρέπει να γυρίσει και πάλι στην παλιά του…