"Ο διάβολος μόνο ξέρει" του Ian Rankin

Κάποιες υποθέσεις απλώς δεν ξεχνιούνται.
Για τον Τζον Ρέμπους η υπόθεση που ποτέ δεν θα ξεχάσει είναι η δολοφονία της νεαρής Μαρίας Ταρκουάντ, η οποία βρέθηκε νεκρή πριν από σαράντα χρόνια στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου όπου διέμενε ένας διάσημος ροκ σταρ και η συνοδεία του. Ο δράστης δεν συνελήφθη ποτέ.
Στο μεταξύ ο υπόκοσμος του Εδιμβούργου μοιάζει ακέφαλος. Ένα από τα επί¬δοξα αφεντικά του, ο Ντάριλ Κρίστι, έχει πέσει θύμα επίθεσης, ενώ μια έρευνα για ξέπλυμα χρήματος τον έχει φέρει σε δεινή θέση. Ο γερο-Κάφερτι, η νέ¬μεση και ο πιο παλιός εχθρός του Ρέμπους, τα έχει στ’ αλήθεια παρατήσει ή περιμένει να πέσει το Εδιμβούργο στα χέρια του σαν ώριμο φρούτο;



"Έγκλημα στον Παράδεισο" της Τατιάνας Αβέρωφ

Η Μαρία Λάζου υπηρετεί την θητεία της ως αγροτική γιατρός σ’ ένα ακριτικό χωριό, ξεχασμένο κάπου στα βουνά της Ηπείρου. Η μικρή κοινότητα την αγκαλιάζει, η ζωή κυλάει ήσυχα, σχεδόν ειδυλλιακά. Όλα δείχνουν πως βρήκε το ιδανικό περιβάλλον για να ξεφύγει απ’ το τραυματικό παρελθόν της στην Αθήνα.
Ώσπου γίνεται ένας φόνος…
Ο αστυνόμος Περικλής Γαλάνης έρχεται απ’ τα Γιάννενα για να εξιχνιάσει τον μυστηριώδη θάνατο του δημάρχου Κωλέτη, ενός ξεχωριστού ανθρώπου με ενδιαφέρον παρελθόν που όλοι πίνουν νερό στο όνομά του. Το κίνητρο μοιάζει ακατανόητο. Οι ύποπτοι πολλοί, όσο και απρόβλεπτοι. Η υπόθεση περιπλέκεται καθώς ο Γαλάνης παλεύει να αντιμετωπίσει τα εμπόδια που του θέτει ο ντόπιος αστυνομικός και μια παράξενη ορεινή κοινότητα με τα μυστικά της και τα ψέματά της.


"«Δεν θέλαμε να ξέρουμε» - Η γραμματέας του Γκέμπελς αποκαλύπτει" των Thore D. Hansen & Brunhilde Pomsel

«Το Κακό υπάρχει. Ο ∆ιάβολος υπάρχει.
Θεός δεν υπάρχει, αλλά ο ∆ιάβολος υπάρχει.
Και δεν υπάρχει δικαιοσύνη.
∆ικαιοσύνη δεν υπάρχει».
Από το 1942 έως το 1945, η Μπρουνχίλντε Πόµζελ υπήρξε στενογράφος ενός από τους µεγαλύτερους εγκληµατίες της Ιστορίας. Ως γραµµατέας του Υπουργού Προπαγάνδας Γιόζεφ Γκέµπελς, βρέθηκε στο κέντρο της εξουσίας της χιτλερικής Γερµανίας. Όµως ισχυρίζεται πως δεν είχε ιδέα για τις φρικαλεότητες του καθεστώτος που υπηρετούσε.
Λίγο πριν από τον θάνατό της σε ηλικία 106 ετών, η Πόµζελ αφηγείται τη ζωή της µε αφοπλιστική ειλικρίνεια και µας δίνει µια εικόνα της κοινοτοπίας του κακού. Άνθρωποι κλεισµένοι στη δική τους προσωπική σφαίρα, που αδιαφορούν για τα κοινά και την πολιτική, άνθρωποι που κλείνουν τα µάτια παλεύοντας να επιβιώσουν. Άνθρωποι της διπλανής πόρτας.
Ο Thore D. Hansen παρουσιάζει και αναλύει την αφήγηση της Πόµζελ, µία συγκλονιστική µαρτυρία για το βάρος και τα όρια της προσωπικής ευθύνης, µία τροµακτική προειδοποίηση για το παρόν και το µέλλον. Πόσο κοντά είµαστε τελικά στο να φτάσουµε κι εµείς κάποια στιγµή να υποστηρίζουµε σαν κι εκείνη: «∆εν θέλαµε να ξέρουµε»;

"Κόκκινη ανατολή 3: Το άστρο της αυγής" του Pierce Brown

Ο Ντάροου θα είχε ζήσει ειρηνικά, οι εχθροί του όμως του έφεραν πόλεμο. Οι Χρυσοί αφέντες απαίτησαν την υποταγή του, απαγχόνισαν τη γυναίκα του και υποδούλωσαν τον λαό του. Αλλά ο Ντάροου αποφάσισε να αντισταθεί. Διακινδυνεύοντας τα πάντα προκειμένου να μετασχηματίσει τον εαυτό του και να εισχωρήσει στη Χρυσή κοινωνία, πολέμησε για να επιβιώσει από τους ανελέητους ανταγωνισμούς που έτρεφαν τους ισχυρούς πολεμιστές της Κοινωνίας, αναρριχήθηκε στην εξουσία και περίμενε υπομονετικά για να εξαπολύσει την επανάσταση που θα διαλύσει την ιεραρχία από μέσα.
Επιτέλους, η ώρα έχει έρθει.
Μόνο που η προσήλωση στην τιμή και η δίψα για εκδίκηση είναι βαθιά ριζωμένες και στις δύο πλευρές. Ο Ντάροου και οι συμπολεμιστές του αντιμετωπίζουν πανίσχυρους εχθρούς χωρίς ηθικές αναστολές ή έλεος. Ανάμεσά τους βρίσκονται κάποιοι που θεωρούσε κάποτε φίλους του. Για να νικήσει, θα χρειαστεί να εμπνεύσει όσους είναι σιδηροδέσμιοι στο σκοτάδι για να σπάσουν τις αλυσίδες τους, να αφανίσουν τον κόσμο που δημιούργησαν οι άσπλαχνοι αφέντες τους και να διεκδικήσουν ένα πεπρωμένο που εδώ και πάρα πολύ καιρό τούς αρνούνταν.

"Το γεράκι της Μάλτας" του Dashiell Hammett

Πιθανότατα η καλύτερη αστυνομική ιστορία που γράφτηκε ποτέ, το θρυλικό Γεράκι της Μάλτας μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο τρεις φορές. Η συναρπαστική αφήγηση διακρίνεται για τον ωμό ρεαλισμό, την ακρίβεια και την οικονομία της καθώς και για τους φυσικούς και δυνατούς διαλόγους.
Ένας θησαυρός που γι' αυτόν αξίζει να φτάσεις στο φόνο. Ένας αμφιλεγόμενος ιδιωτικός ντετέκτιβ, ο Σαμ Σπέιντ, με τον δικό του κώδικα ηθικής. Ένας απατεώνας που μυρίζει λεβάντα, ο Τζόελ Κάιρο, ένας χοντρός άντρας ονόματι Γκάτμαν και η Μπρίτζιντ ΟΆΣόνεσι, μια όμορφη προκλητική γυναίκα που κανείς δεν μπορεί να εμπιστευτεί. Αυτά είναι τα συστατικά της ιστορίας του Ντάσιελ Χάμετ, η οποία γοήτευσε γενιές και γενιές αναγνωστών.



"Η Τέχνη στους δρόμους του κόσμου" των Θανάση Μουτσόπουλου & Μάνου Στεφανίδη

Τέσσερις καλλιτέχνες του δρόμου με έδρα την Αθήνα και διεθνή απήχηση, ο Μανώλης Αναστασάκος, ο Cacao Rocks, ο WD (Wild Drawing) και η Όλγα Αλεξοπούλου, ενώνουν τις δυνάμεις τους και παρουσιάζουν τα έργα τους σε ένα μοναδικό λεύκωμα που περιλαμβάνει επίσης κείμενα του ιστορικού τέχνης και Αναπληρωτή Καθηγητή στο ΕΚΠΑ Μάνου Στεφανίδη και του αρχιτέκτονα, ιστορικού τέχνης και Αναπληρωτή Καθηγητή στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου Κρήτης Θανάση Μουτσόπουλου.
Η κυκλοφορία του βιβλίου συνδυάζεται με την πρώτη ομαδική street art έκθεση στην Ελλάδα, με τη συμμετοχή των τεσσάρων καλλιτεχνών, που οργανώνει ο Εικαστικός Κύκλος Sianti, και η οποία εγκαινιάζεται την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου, στις 19:00μ.μ. το απόγευμα, και θα διαρκέσει έως τις 02 Δεκεμβρίου.
O Μάνος Στεφανίδης χαρακτηριστικά αναφέρει: «Ο απαγορευμένος τοίχος και η σχεδόν μεταφυσική του λειτουργία στη συνείδηση εκείνων των νεαρών που αισθάνονται διαρκώς φυλακισμένοι μέσα σε τοίχους, διαθέτει στις μέρες μας τη γοητεία του βιβλικού, απαγορευμένου καρπού καθώς συμφιλιώνει την αμαρτία με τον παράδεισο. Αυτό είναι το γκράφιτι, αυτή είναι η τέχνη του δρόμου!».
Τέλος ο Θανάσης Μουτσόπουλος υπογραμμίζει: «Πολλοί καλλιτέχνες του δρόμου πιστεύουν ότι “ομορφαίνουν” το περιβάλλον με τις ζωγραφιές τους και θεωρούν ότι επιτελούν κοινωνικό έργο, καταρρίπτοντας έτσι τις προθέσεις πιο αριστερών ή αναρχικών θεωρητικών που βάζουν την έμφαση στην παραβατικότητα του πράγματος. Αποφασίστε εσείς ποια είναι η αλήθεια...».

"Ψεύτικοι δίδυμοι" του Χρήστου Αγγελάκου

Ψεύτικοι δίδυμοι και δίδυμοι αληθινοί: Ο Ιβ και ο Νικ· ο Ιβ και ο Βικ. Γυναίκες με μοιραίο ρόλο που φτάνουν την ιστορία στα άκρα. Το πέρασμα από την παιδική ηλικία στην εφηβεία και η συντριβή στο τείχος της ενηλικίωσης.
Ζεύγη και ερωτικά τρίγωνα. Ο προσδιορισμός της σεξουαλικής ταυτότητας. Ο φόβος και η ύβρις της ευτυχίας. Ο έρωτας ως έλλειψη, ο θάνατος ως εκπλήρωση. Μια πλοκή που οργανώνεται γύρω από την κίτρινη σκόνη που έρχεται από την Αφρική για να καταπιεί τα πρόσωπα, τα λόγια, τις χειρονομίες.
Κι ακόμα: οι κομπάρσοι στο σινεμά και οι κομπάρσοι της ζωής. Τα ναρκωτικά: υπέρβαση και εγκλωβισμός σε μια πραγματικότητα που δεν νοιάζεται αν θα είναι αληθινή. Νεκροί και ζωντανοί που συμβιώνουν σ' ένα λοξό κίτρινο φως.
Οι Ψεύτικοι δίδυμοι προτιμούν τις ερωτήσεις από τις απαντήσεις. Όπως ένα μεγάλο μέρος της λογοτεχνίας. Όπως και η ίδια η ζωή.

"Ελευθέριος Βενιζέλος: Ο οραματιστής του εφικτού" του Θάνου Βερέμη

Ο Θάνος Βερέμης αφηγείται την πολιτική διαδρομή του Ελευθέριου Βενιζέλου, ενός πολιτικού που σύμφωνα με όλους τους μελετητές του υπήρξε αριστοτέχνης της έγκαιρης ενέργειας και της υλοποίησης του εφικτού.
Από το 1889, που εξελέγη αντιπρόσωπος της εκλογικής του περιφέρειας στην Κρητική Γενική Συνέλευση, ως την εξορία του και τον θάνατό του το 1936, ο Ελευθέριος Βενιζέλος κυριάρχησε για πάνω από 25 χρόνια στην πολιτική σκηνή και άφησε τη σφραγίδα του στην ιστορία του τόπου.
Η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα, οι Βαλκανικοί Πόλεμοι, ο Εθνικός Διχασμός και το Κίνημα της Εθνικής 'Αμυνας, η Συνθήκη των Σεβρών, η Συνθήκη της Λωζάνης: Ο συγγραφέας εξιστορεί και αναλύει τα ιστορικά γεγονότα, την εξωτερική και εσωτερική πολιτική του Ελευθέριου Βενιζέλου, την οικονομική, κοινωνική και πολιτική κατάσταση της χώρας και σκιαγραφεί τη φυσιογνωμία ενός πολιτικού που αποτέλεσε ίνδαλμα αλλά και αντικείμενο μίσους για χιλιάδες Έλληνες.

"Το αγόρι στο θεωρείο" της Αγγελικής Δαρλάση

«Θα µας οδηγήσει πίσω το άρωµα από τις τριανταφυλλιές µας. ∆ε θα χαθούµε» είπε ο ∆ρόσος στην Αρετή, παρόλο που ήξερε πως ήταν ψέµα: οι τριανταφυλλιές τους είχαν καεί µαζί µε την πρώτη τους ζωή. Στη νέα τους ζωή µένουν σ’ ένα θεωρείο θεάτρου, µε µια άγνωστή τους γυναίκα που λέει πως είναι παιδιά της. Τα όνειρα κι οι εφιάλτες τους µπερδεύονται µε των υπόλοιπων ενοίκων και µε άγνωστες σκιές. Ίσως γι’ αυτό η Αρετή αποφασίζει να ζει κρυµµένη µέσα σ’ ένα µπαούλο· µέχρι που κάποια στιγµή εξαφανίζεται µυστηριωδώς.
Ένα αγόρι που βιοπορίζεται ως τσιράκι στην αγορά, µια κοπέλα που καθηµερινά ράβει και ξηλώνει το πέπλο του νυφικού της µέσα σ’ ένα διάφανο δάσος από ανθισµένες κερασιές, ένας ηλικιωµένος µε το κανονάκι του, ένα βουβό κορίτσι που όµως τραγουδάει θα προσπαθήσουν να βοηθήσουν τον ∆ρόσο στην ανεύρεση της αδερφής του και της αλήθειας.
Και ίσως περισσότερο απ’ όλους θα βοηθήσει ο Άριελ, το αιθέριο πνεύµα από την Τρικυµία, του Σαίξπηρ·αφού όταν ζεις σ’ ένα θέατρο, η ζωή, τελικά, µπορεί να παίρνει πολλά και διαφορετικά πρόσωπα.
Μια ιστορία για την απώλεια, τον πόνο, την προσφυγιά, αλλά και για την παρηγορητική δύναµη της φαντασίας, της συµπόνιας και της ανθρωπιάς, εµπνευσµένη από το πραγµατικό συµβάν της εγκατάστασης Μικρασιατών προσφύγων στο ∆ηµοτικό Θέατρο Αθηνών, το 1922.