Συνοπτική περίληψη του έργου:
Η Liberty είναι κληρονόμος μιας μεγάλης εταιρείας κατασκευής όπλων που ζει αμέρειμνα και ήσυχα την ζωή της.
Μέχρι τη μέρα που θα βρεθεί στο στόχαστρο ενός μυστηριώδους αγνώστου, ο οποίος δεν αποκαλύπτει τα κίνητρά του και απειλεί τόσο τη δική της ζωή όσο και του άντρα που αγαπάει.

Προσωπική άποψη:
Η ελεύθερη πώληση όπλων και θανατηφόρα χρήση τους από ιδιώτες που δεν έχουν άδεια και στην πλειοψηφία τους, δεν έχουν και καλούς σκοπούς στο μυαλό τους, είναι κάτι που εδώ και πολλά χρόνια αποτελεί μια βαθιά πληγή για την σύγχρονη Αμερική, το δικαστικό και επιχειρηματικό της σύστημα αλλά κυρίως, εκατοντάδων οικογενειών που έχουν χάσει αγαπημένα τους πρόσωπα από την άλλογιστη χρήση τους. Ως επιλογή θεματολογίας λοιπόν για μια ταινία είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και με τις κατάλληλες προϋποθέσεις, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι δυνατό, τόσο συναισθηματικά, όσο και οπτικοακουστικά, καθηλώνοντάς μας.

Όπως σημείωσα παραπάνω, όλα αυτά θα μπορούσαν να γίνουν. Δυστυχώς, το “Εκτός Ορίων”, εκτός από έναν βαρύγδουπο τίτλο, δεν καταφέρνει να μας προκαλέσει την εντύπωση αυτή. Από τα πρώτα κι όλας λεπτά, οι όποιες αξιώσεις μοιάζουν να απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο, για να καταλήξουν πάρα πολύ σύντομα να είναι αόρατες και να αναρωτιόμαστε για το ποιοι ήταν οι λόγοι που επιλέξαμε αρχικά να παρακολουθήσουμε την ταινία αυτή. Θέλει γερά νεύρα και κότσια για να ανπτύξεις το θέμα αυτό και δεν φαίνεται να τα διαθέτει κανένας εκ των συντελεστών.

Το πρόβλημά μου δεν έχει να κάνει με την στασιμότητα της ταινίας. Αντίστοιχα, και ο “Τηλε-φονικός Θάλαμος” γυρίστηκε με την ίδια τεχνική όμως, αντίθετα με το συγκεκριμένο, κατάφερνε να σε καθηλώσει και τελικά, το συνολικό αποτέλεσμα να είναι πολύ καλύτερο από αυτό που ίσως να περίμενες. Το πρόβλημα λοιπόν, δεν εντοπίζεται στο ότι η κεντρική ηρωίδα είναι καθηλωμένη σε ένα σημείο και κάποιος άλλος από ένα άλλο απειλεί να την σκοτώσει αλλά, στις αντιδράσεις των γύρω της, όλων εκείνων των προσώπων που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μπλέκονται στην υπόθεση και κανονικά, θα έπρεπε με τις αποφάσεις και τις κινήσεις τους να την επηρεάζουν.

Η σκηνοθεσία ακολουθεί την μονοτονία του σεναρίου, πράγμα που δεν είναι καθόλου περίεργο αν λάβει κανείς υπ’ όψιν του ότι, σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας είναι το ίδιο πρόσωπο. Η Kari Skogland, παρά την ενδιαφέρουσα κεντρική ιδέα που την ενέπνευσε, βασισμένη σε ένα ακραίο και επικίνδυνο, σύγχρονο κοινωνικό φαινόμενο, με κάνει αναρωτιέμαι γιατί άφησε έστω και προσωρινά, την επιτυχημένη της τηλεοπτική καριέρα, προσπαθώντας με πλήρη αποτυχία να μεταφερθεί στην μεγάλη οθόνη. Δυστυχώς για εκείνη, όλοι το θέλουν όμως, λίγοι είναι εκείνοι που μπορούν.

Το cast είΠλάγιαναι ένα από τα πιο βαρετά, μονοδιάστατα και μονόχνωτα που έχω δει ποτέ μου. Ο Snipes μοιάζει να έχει απορροφηθεί εντελώς από τον ρόλο του Blade, η Fiorantino σαν να μην ξέρει ακριβώς για ποιον λόγο δέχτηκε να συμμετάσχει στην ταινία ενώ, ο Platt, σαν να λάδωσε την σεναριογράφο και σκηνοθέτη της ταινίας ώστε να τον αφήσει να παίξει αφού, είναι ο πιο άθλιος χαρακτήρας απ’ όλους, στην πιο άθλια ίσως ερμηνεία που έχουμε δει ποτέ από μεριάς του.

Για να μην πολυλογώ, αν είχατε κάποτε την ατυχία να δείτε την συγκεκριμένη ταινία στο σινεμά, μπορώ να συμμεριστώ τον πόνο σας. Αν πάλι ανήκετε σε εκείνους που την είδαν σε dvd, είχατε την ευλογία να μπορείτε να επιλέξετε. Μπορούσατε να το αφήσετε να παίξει μέχρι τέλους ή να το βγάλετε. Αν είχα να επιλέξω ανάμεσα στα δύο, μάλλον θα προτιμούσα το δεύτερο αφού, θα μπορούσα σίγουρα αυτή τη μιάμιση ώρα της ζωής μου να την αφιερώσω σε κάτι πολύ πιο δημιουργικό. Αν εστίαζε απόλυτα την προσοχή της στο θέμα των όπλων και όχι στα προσωπικά της πρωταγωνίστριας, ίσως ήταν κάπως καλύτερα τα πράγματα.
Βαθμολογία 3/10

Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Εκτός Ορίων
Είδος: Δράσης
Σκηνοθέτης: Kari Skogland
Πρωταγωνιστές: Wesley Snipes, Linda Fiorentino, Oliver Platt, Tanya Allen, Ed Anders, Brett Armstrong, Scott J. Ateah, Hart Bochner
Παραγωγή: 2002
Διάρκεια: 96’

Σχετικά sites που αξίζουν τον κόπο:
http://www.imdb.com/title/tt0280870/
http://en.wikipedia.org/wiki/Liberty_Stands_Still