Οι εκδόσεις ΙΑΝΟS παρουσιάζουν το βιβλίο του Νίκου Ορδουλίδη με τίτλο "Η
δισκογραφική καριέρα του Βασίλη Τσιτσάνη (1936-1983)", την Πέμπτη 06 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 19.00μ.μ., στον ΙΑΝΟ Θεσσαλονίκης. Ανάλυση της
µουσικής του και τα προβλήµατα της έρευνας στην ελληνική λαϊκή µουσική, σε επιµέλεια Κώστα Βλησίδη. Θα μιλήσουν οι Γιώργος Καζαντζής συνθέτης, Γιώργος Κοκκώνης μουσικολόγος – επίκουρος καθηγητής, Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής, ΤΕΙ Ηπείρου, Σωτήρης Λυκουρόπουλος Seed Point music publishing – Publisher του Βασίλη Τσιτσάνη για όλο τον κόσμο, Δημήτρης Μυστακίδης Μουσικός – καθηγητής λαϊκής κιθάρας, Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής, ΤΕΙ Ηπείρου, Άρις Καζάκος καθηγητής εργατικού δικαίου, Νομική Σχολή. Α.Π.Θ.
Η δισκογραφική καριέρα του Βασίλη Τσιτσάνη (1936-1983) αποκαλύπτει πληροφορίες που δεν αφορούν μόνο την ίδια τη μουσική, αλλά και τις ποικίλες κοινωνιολογικές όψεις του ελληνικού πολιτισμού.
Η παρούσα, πρώτη ενδελεχής ανάλυση των μουσικών έργων του και του συνθετικού του ύφους πραγματεύεται σοβαρά και σημαίνοντα επιχειρήματα που αφορούν το έργο του και αποβλέπει στην καλύτερη κατανόηση των σύνθετων και από μακρού υφισταμένων ζητημάτων, τα οποία προβληματίζουν μουσικούς και μουσικολόγους, όπως η εξέλιξη της αρμονίας, ο ρόλος των τραγουδιστών, ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου του μπουζουκιού και ούτω καθεξής. Συνεπώς, η πρωτότυπη συμβολή της παρούσας εργασίας συνίσταται στην ανάλυση του δισκογραφικού έργου του Βασίλη Τσιτσάνη που παρέχει το κλειδί για το ξεκλείδωμα πολλών ιστορικών, κοινωνικών και πολιτισμικών ζητημάτων, τα οποία αναφέρονται στο ρόλο που έπαιξε ο Τσιτσάνης στην εξέλιξη της ελληνικής λαϊκής μουσικής, του πρώτου αστικού μουσικού προϊόντος της σύγχρονης Ελλάδας.
Δεδομένης της πρότερης παραμέλησης των ρεμπετολογικών και λαϊκολογικών ζητημάτων από τον ακαδημαϊκό κόσμο, η παρούσα διατριβή συνιστά την πρώτη ακαδημαϊκή μελέτη συλλογής και σύνθεσης ενός μεγάλου όγκου πληροφοριών γύρω από την ελληνική λαϊκή μουσική. Με την ανάλυση της μουσικής του Τσιτσάνη, η παρούσα διατριβή πετυχαίνει να εντοπίσει σε πολυάριθμα σημεία τα όρια του ρεμπέτικου και του νεότερου λαϊκού στυλ, καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που συνθέτουν το νέο μουσικό ύφος. Μπορούμε να πούμε ότι η εργασία δεν συμβάλλει μόνον στην κατανόηση της ελληνικής λαϊκής μουσικής, αλλά παρουσιάζει ευρήματα που αφορούν άλλες μουσικές κουλτούρες όπως η τουρκική, η αφροκουβανέζικη, τα μπλουζ, η λατινοαμερικάνικη, η ιταλική, η ινδική και ούτω καθεξής.
Η εργασία για τον Βασίλη Τσιτσάνη συντελεί ώστε η ελληνική λαϊκολογία να κατακτήσει τη θέση της ανάμεσα στις λαϊκές μουσικολογικές μελέτες, επειδή αφενός πραγματεύεται μία πολύ πλούσια μουσική κουλτούρα και, αφετέρου, επειδή αποκαλύπτει πληροφορίες που βοηθούν τους ερευνητές, τους μουσικούς και το κοινό να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν την κοινωνική και πολιτισμική ιστορία μιας ευρείας γεωγραφικής περιοχής (της Μεσογείου). Η έκδοση αυτή αποτελεί μετάφραση και εξέλιξη της διδακτορικής μου διατριβής με τίτλο ‘The recording career of Vasílis Tsitsánis (1936-1983); an analysis of his music and the problems of research into Greek popular music’, η οποία εκπονήθηκε στο πανεπιστήμιο του Leeds της Αγγλίας το διάστημα 2008-2012. Την ελληνική έκδοση επιμελήθηκε ο Κώστας Βλησίδης.
Η δισκογραφική καριέρα του Βασίλη Τσιτσάνη (1936-1983) αποκαλύπτει πληροφορίες που δεν αφορούν μόνο την ίδια τη μουσική, αλλά και τις ποικίλες κοινωνιολογικές όψεις του ελληνικού πολιτισμού.
Η παρούσα, πρώτη ενδελεχής ανάλυση των μουσικών έργων του και του συνθετικού του ύφους πραγματεύεται σοβαρά και σημαίνοντα επιχειρήματα που αφορούν το έργο του και αποβλέπει στην καλύτερη κατανόηση των σύνθετων και από μακρού υφισταμένων ζητημάτων, τα οποία προβληματίζουν μουσικούς και μουσικολόγους, όπως η εξέλιξη της αρμονίας, ο ρόλος των τραγουδιστών, ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου του μπουζουκιού και ούτω καθεξής. Συνεπώς, η πρωτότυπη συμβολή της παρούσας εργασίας συνίσταται στην ανάλυση του δισκογραφικού έργου του Βασίλη Τσιτσάνη που παρέχει το κλειδί για το ξεκλείδωμα πολλών ιστορικών, κοινωνικών και πολιτισμικών ζητημάτων, τα οποία αναφέρονται στο ρόλο που έπαιξε ο Τσιτσάνης στην εξέλιξη της ελληνικής λαϊκής μουσικής, του πρώτου αστικού μουσικού προϊόντος της σύγχρονης Ελλάδας.
Δεδομένης της πρότερης παραμέλησης των ρεμπετολογικών και λαϊκολογικών ζητημάτων από τον ακαδημαϊκό κόσμο, η παρούσα διατριβή συνιστά την πρώτη ακαδημαϊκή μελέτη συλλογής και σύνθεσης ενός μεγάλου όγκου πληροφοριών γύρω από την ελληνική λαϊκή μουσική. Με την ανάλυση της μουσικής του Τσιτσάνη, η παρούσα διατριβή πετυχαίνει να εντοπίσει σε πολυάριθμα σημεία τα όρια του ρεμπέτικου και του νεότερου λαϊκού στυλ, καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που συνθέτουν το νέο μουσικό ύφος. Μπορούμε να πούμε ότι η εργασία δεν συμβάλλει μόνον στην κατανόηση της ελληνικής λαϊκής μουσικής, αλλά παρουσιάζει ευρήματα που αφορούν άλλες μουσικές κουλτούρες όπως η τουρκική, η αφροκουβανέζικη, τα μπλουζ, η λατινοαμερικάνικη, η ιταλική, η ινδική και ούτω καθεξής.
Η εργασία για τον Βασίλη Τσιτσάνη συντελεί ώστε η ελληνική λαϊκολογία να κατακτήσει τη θέση της ανάμεσα στις λαϊκές μουσικολογικές μελέτες, επειδή αφενός πραγματεύεται μία πολύ πλούσια μουσική κουλτούρα και, αφετέρου, επειδή αποκαλύπτει πληροφορίες που βοηθούν τους ερευνητές, τους μουσικούς και το κοινό να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν την κοινωνική και πολιτισμική ιστορία μιας ευρείας γεωγραφικής περιοχής (της Μεσογείου). Η έκδοση αυτή αποτελεί μετάφραση και εξέλιξη της διδακτορικής μου διατριβής με τίτλο ‘The recording career of Vasílis Tsitsánis (1936-1983); an analysis of his music and the problems of research into Greek popular music’, η οποία εκπονήθηκε στο πανεπιστήμιο του Leeds της Αγγλίας το διάστημα 2008-2012. Την ελληνική έκδοση επιμελήθηκε ο Κώστας Βλησίδης.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου