Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Μια νεαρή γυναίκα βρίσκεται βάναυσα δολοφονημένη στο σπίτι της, με ένα πολύπλοκο σχέδιο χαραγμένο στο πρόσωπό της. Δύο ντετέκτιβ της Αστυνομικής Διεύθυνσης Κοπεγχάγης αναλαμβάνουν την υπόθεση.
Σύντομα αποκαλύπτεται μια σύνδεση ανάμεσα στο θύμα –τη Γιούλι– και τη σπιτονοικοκυρά της Έστερ ντε Λορέντι, εκκεντρική συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων. Η Έστερ έχει χρησιμοποιήσει τη Γιούλι ως έναν από τους χαρακτήρες στο νέο ημιτελές βιβλίο της. Έναν χαρακτήρα που καταλήγει νεκρός τόσο στο μυθιστόρημα όσο και στην πραγματική ζωή… Η σύνδεση ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα αρχίζει να γίνεται απειλητική και επικίνδυνη…
Όμως, ο ρόλος της Έστερ δεν είναι τόσο ξεκάθαρος όσο φαίνεται… Είναι τελικά ύποπτη ή μήπως άλλο ένα θύμα, παγιδευμένο σε ένα διεστραμμένο παιχνίδι εκδίκησης; Οι δύο ντετέκτιβ θα πρέπει να ψάξουν πιο βαθιά στο παρελθόν των δύο γυναικών, αν θέλουν να ανακαλύψουν ποιος κινεί τα νήματα αυτής της μακάβριας ιστορίας…

Προσωπική άποψη:
Ώρα για επιστροφή στη σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία, φίλες και φίλοι, μιας και τώρα τελευταία οι αναγνωστικές μου επιλογές είχαν στραφεί στα δύο άλλα άκρα του πλανήτη -βλέπετε Αμερική και Αυστραλία. Ωστόσο, όπως είναι άλλωστε γνωστό, οι παλιές αγάπες δεν πεθαίνουν, ούτε ξεχνιούνται τόσο εύκολα, οπότε τα πισωγυρίσματα είναι αναπόφευκτα. Πόσο μάλλον όταν στα χέρια σου έρχεται ένα βιβλίο που διαθέτει δύο χαρακτηριστικά που προκαλούν το ενδιαφέρον σου. Την υπογραφή μιας νέας συγγραφέως που με αυτό το βιβλίο κάνει το πολλά υποσχόμενο ντεμπούτο της, αλλά και μια άκρως ενδιαφέρουσα περίληψη -και μια γυναίκα βίαια δολοφονημένη και με το πτώμα της σημαδεμένο, γεγονός ανατριχιαστικό μεν, προσθέτει ένα ακόμα μυστήριο στον γρίφο δε.

Το πτώμα της προαναφερόμενης νεαρής γυναίκας, της Γιούλι, ανακαλύπτεται μέσα στο διαμέρισμά της. Η υπόθεση φτάνει στην Αστυνομική Διεύθυνση Κοπεγχάγης και δύο ντετέκτιβ αναλαμβάνουν να βρουν τον δράστη. Πολύ άμεσα, η έρευνά τους τούς οδηγεί στη σπιτονοικοκυρά της Γιούλι, την Έστερ ντε Λορέντι, μια εκκεντρική γυναίκα, συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων, που στο τελευταίο της, ημιτελές μυθιστόρημα έχει χρησιμοποιήσει την Γιούλι ως έναν από τους χαρακτήρες της, που επίσης καταλήγει νεκρή. Άραγε, πόσο τυχαίο μπορεί να είναι που η αληθινή ζωή και η μυθιστορία πορεύονται βήμα βήμα, σαν να αντιγράφει η μία την άλλη; Πρόκειται για ένα τυχαίο γεγονός ή ανάμεσά τους υπάρχει μια σύνδεση πολύ πιο άρρωστη και διεστραμμένη, όπου η ύποπτη ίσως να μην είναι θύτης, αλλά θύμα σε ένα παιχνίδι απ' το οποίο δεν μπορεί να ξεφύγει;

Η Engberg έχει επιλέξει να τοποθετήσει την αφήγηση της πρώτης της ιστορίας στην καρδιά της Κοπεγχάγης, μια επιλογή διόλου τυχαία, αφού φαίνεται να την γνωρίζει πολύ καλά, κάτι που αποτυπώνεται στο χαρτί, με κάθε περιγραφή της, με κάθε περιπλάνησή της στους δρόμους της, ταξιδεύοντάς μας στην καρδιά ενός σκανδιναβικού σκηνικού που αποτελεί ιδανικό φόντο, τόσο ως προς το θέμα δημιουργίας ατμόσφαιρας, όσο και ως προς την δημιουργία εικόνων ταξιδιάρικων μέσα στον νου μας. Εικόνων που έχουν μια ανατριχιαστική γοητεία, που έρχεται σε σύγκρουση με την φρικιαστική και ρεαλιστική απεικόνιση της βίας ενός εγκλήματος που όλα μαρτυρούν πως έχει υποκινηθεί από την πρόθεση εκδίκησης του θύματος από τον θύτη, αλλά χωρίς να μπορεί να καταλάβει κανείς από που θα μπορούσε αυτή να προέρχεται.

Οι δύο ντετέκτιβ, που αναλαμβάνουν να λύσουν τον γρίφο της δολοφονίας της Γιούλι, μπορεί να μην είναι οι πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες που έχουμε συναντήσει σε αυτό το είδος, αλλά παρ' όλα αυτά έχουν προσωπικότητα, ενώ είναι εξαιρετικά διασκεδαστική η διάδραση και η αλληλεπίδρασή τους, έχοντας στιγμές που μοιάζουν να επικοινωνούν απόλυτα, αλλά και πολλές άλλες που διαφωνούν στα άκρα, πράγμα που αναπόφευκτα οδηγεί σε συγκρούσεις, που μπορεί στην προσωπική μας ζωή να μας ταράζουν, αλλά όταν αφορούν τις ζωές άλλων μπορούν να είναι απολαυστικές, όπως και στην προκειμένη περίπτωση. Δύο χαρακτήρες που εκτός όλων των άλλων έχουν ο καθένας τη δικιά του, προσωπική ιστορία, αρκετά κοινές ώστε να μπορέσουμε να ταυτιστούμε μαζί τους, αλλά όχι με ιδιαίτερη εμβάθυνση στο δράμα τους, ειδικά όσον αφορά την Ανέτ, πράγμα που περιμένω να εξελιχθεί περισσότερο στο μέλλον.

Όσο περισσότερο προχωρούν οι έρευνες, τόσο περισσότεροι ύποπτοι εμφανίζονται στο προσκήνιο, καθιστώντας την θεωρητικά προφανή ενοχή της Έστερ όχι και τόσο προφανή, τελικά, κάτι που φέρνει ανατροπές τόσο στην πλοκή όσο και στις ισορροπίες ανάμεσα στους χαρακτήρες μας, μα και στα αντικρουόμενα πολλές φορές συμπεράσματά τους. Άλλωστε, όλα είναι θέμα οπτικής, και όταν οι οπτικές μας διαφέρουν, υπάρχει διχασμός, χωρίς, ωστόσο, αυτό να σημαίνει πως δεν θα πορευτούμε τελικά σε κοινό μονοπάτι, ακόμα κι αν αυτό κρύβει αναπάντεχες εκπλήξεις και μυστικά που φέρνουν τα πάνω κάτω. Και αυτή είναι μόνο η αρχή, με την Engberg να μας κλείνει πονηρά το μάτι, δίνοντάς μας υποσχέσεις για ακόμα περισσότερες ανατροπές στο μέλλον.
Βαθμολογία 8,5/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Katrine Engberg
Μεταφραστής: Γιαννίσης Βαγγέλης
Εκδόσεις: Διόπτρα
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2020
Αρ. σελίδων: 448
ISBN: 978-960-605-963-6