"Χωρίς ελπίδα" της Colleen Hoover

Καμιά φορά είναι πιο εύκολο να πιστεύεις σε ένα ψέμα παρά να ανακαλύπτεις την αλήθεια…
Ο κόσμος της δεκαεπτάχρονης Σκάι θα γκρεμιστεί όταν γνωρίσει τον Ντιν Χόλντερ. Αυτό όμως δεν το ξέρει ακόμα.
Η ιστορία τους ξεκινά γεμάτη πάθος. Από την πρώτη στιγμή ο Ντιν έχει μια πρωτοφανή επίδραση πάνω της…
Έχει τη δύναμη να της ξυπνά συναισθήματα και αναμνήσεις που είχε θάψει βαθιά μέσα της και δεν περίμενε να αντιμετωπίσει ξανά.
Και παρότι η Σκάι γνωρίζει τις σκανδαλώδεις ιστορίες που ακούγονται γι’ αυτόν, γιατί η φήμη του προηγείται του ίδιου, δεν μπορεί να κρατήσει αποστάσεις, όσο και αν προσπαθεί.
Ο Χόλντερ επιμένει να βρίσκεται στη ζωή της ακόμα και όταν η Σκάι κάνει ό,τι μπορεί για να τον διώξει μακριά.
Επιμένει να μάθει τα πάντα για εκείνη και τελικά η Σκάι επιτρέπει στον εαυτό της να αφεθεί…
Όμως σύντομα θα ανακαλύψει ότι ο Χόλντερ δεν είναι αυτός που ισχυρίζεται και τότε όλα θα αλλάξουν σε μια στιγμή...
Η Σκάι θα μείνει μόνη, κενή, χωρίς ελπίδα.

"Εδώ Σαμ" του Dustin Thao

Δεν είμαι σίγουρη αν αυτή η φωνή προέρχεται από το τηλέφωνο ή αν είναι στο μυαλό μου… Σαμ;
Η δεκαεπτάχρονη Τζούλι έχει καταστρώσει σχέδια για το μέλλον της, θα φύγει από τη μικρή της πόλη με το αγόρι της, τον Σαμ, θα σπουδάσει σε μια μεγάλη πόλη, θα περάσει ένα καλοκαίρι στην Ιαπωνία.
Όλα όμως αλλάζουν όταν ο Σαμ φεύγει από τη ζωή της. Από εκείνη τη μέρα, η Τζούλι βιώνει έναν μικρό θάνατο. Βυθίζεται στη σιωπή, πετάει τα πράγματά του και προσπαθεί μάταια να τον ξεχάσει.
Οι αναμνήσεις καταγράφονται βαθιά στην ψυχή της. Δεν τον έχει αποχαιρετήσει ακόμη…
Πληκτρολογεί τον αριθμό του ελπίζοντας ότι θα ακούσει το φωνητικό μήνυμα για τελευταία φορά.
Ο Σαμ σηκώνει το τηλέφωνο. Η φωνή του κατακλύζει τον νου της.
Όσο η Τζούλι ακούει τα λόγια του Σαμ, τον ερωτεύεται ξανά από την αρχή κι έπειτα από κάθε τηλεφώνημα δυσκολεύεται όλο και περισσότερο να τον αφήσει να φύγει…
Ένα βαθιά συγκινητικό μυθιστόρημα για τον έρωτα και την απώλεια, τον αποχαιρετισμό και τη λύτρωση.

"Η γυναίκα στη βιβλιοθήκη" της Sulari Gentill

Το περίτεχνο αναγνωστήριο της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Βοστόνης είναι ήσυχο, μέχρι που η ηρεμία διαλύεται από μία γυναικεία κραυγή τρόμου.
Οι φύλακες αναλαμβάνουν αμέσως δράση λέγοντας σε όλους να παραμείνουν στη θέση τους μέχρι να αναγνωριστεί και να περιοριστεί ο κίνδυνος.
Όσο περιμένουν, τέσσερις άγνωστοι που έτυχε να καθίσουν ο ένας δίπλα στον άλλο στο ίδιο τραπέζι περνούν την ώρα της αναμονής συζητώντας κι έτσι γεννιέται μια ωραία φιλία ανάμεσά τους.
Καθένας έχει τους δικούς του λόγους να βρίσκεται στο αναγνωστήριο εκείνο το πρωινό – απλώς τυχαίνει ένας απ’ όλους να είναι δολοφόνος.
Η παραπάνω αφήγηση είναι η αρχή ενός αστυνομικού έργου, σε μια ιστορία-μέσα-στην-ιστορία, ένα αιχμηρό και συναρπαστικό ανάγνωσμα, μία λογοτεχνική περιπέτεια με απροσδόκητες ανατροπές, που μας δείχνει πως οι λέξεις μπορούν να γίνουν τα πιο επικίνδυνα όπλα.

"Άνθρωποι από χώμα" του Δημήτρη Αλεξίου

Στο μικρό ορεινό χωριό Βερτίλι η 11η Οκτωβρίου ξεκινά με μια τεράστια καταστροφή. Η βορειοδυτική πλευρά του χωριού καταρρέει μαζί με τρεις από τις στοές του κοντινού ορυχείου.
Μπορεί οι περισσότεροι ενήλικοι κάτοικοι του χωριού να γλίτωσαν από την καταστροφή, καθώς το Σωματείο των Ανθρακωρύχων βρισκόταν σε απεργία διαρκείας, όμως η κατολίσθηση κατάπιε το δημοτικό σχολείο της περιοχής με όλους τους δασκάλους και τους μαθητές.
Το μοναδικό παιδί που παραμένει ζωντανό στο χωριό είναι ο εντεκάχρονος Ιορδάνης Ντάβαρης, γιος του χήρου Μιχάλη Ντάβαρη, προέδρου του Σωματείου των Ανθρακωρύχων.
Πώς μπορεί ένα παιδί σε αυτή την ηλικία να βιώσει μια τέτοια καταστροφή και κυρίως να σηκώσει το βάρος του να είναι το μοναδικό παιδί που απέμεινε σε μία ολόκληρη κοινωνία;
Τι άμυνες επιστρατεύει για να ξεπεράσει τη μοναξιά του;
Το βιβλίο ρίχνει μια βαθιά αλλά και αρκετά λοξή ματιά στην ελληνική κοινωνία των αρχών της δεκαετίας του ’60, όταν η προέλευση και τα κοινωνικά φρονήματα των ανθρώπων έπαιζαν μεγαλύτερο ρόλο στη ζωή και στην τύχη τους απ’ ό,τι θεσμοί όπως η δημοκρατία, η δικαιοσύνη και η ισότητα.

"Οι δολοφόνοι δεν παίρνουν σύνταξη ποτέ" της Gu Byeong-Mo

Στα εξήντα πέντε της η Δαγκάνα έχει αρχίσει να ρίχνει ρυθμούς.
Ζει ήσυχα σε ένα μικρό διαμέρισμα με μόνη συντροφιά την ηλικιωμένη σκυλίτσα της, που κάποτε έσωσε η ίδια από τον δρόμο και τη φωνάζει Ψοφίμι.
Αυτό που περιμένει κανείς από ανθρώπους της ηλικίας της είναι να συνταξιοδοτηθούν και να ζήσουν ήσυχα το υπόλοιπο της ζωής τους.
Η Δαγκάνα όμως δεν είναι σαν όλους τους άλλους. Είναι μία φόνισσα.
Τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες έχει βγάλει από τη μέση προδότες, επιχειρηματικούς εχθρούς, άπιστους συζύγους, όλους με ανελέητη αποτελεσματικότητα.
Όσο λιγότερα γνωρίζει για τους στόχους της τόσο το καλύτερο.
Τώρα όμως ένας τραυματισμός την οδηγεί σε μία απροσδόκητη σύνδεση με έναν γιατρό και την οικογένειά του.
Αλλά τα συναισθήματα για μία επαγγελματία δολοφόνο είναι επικίνδυνη συνθήκη.
Όταν ο κόσμος της αναταράσσεται, η Δαγκάνα καταλαβαίνει ότι αυτό το κεφάλαιο της καριέρας της μπορεί να αποτελεί κάλλιστα το δικό της αιματηρό τέλος.
Η γεμάτη δράση ιστορία μίας εξηνταπεντάχρονης δολοφόνου που αντιμετωπίζει μία απρόσμενη απειλή στη δύση της καριέρας της.
Ένα διεθνές best seller από μία βραβευμένη συγγραφέα από τη Νότια Κoρέα.

"Ο Χριστός ξανασταυρώνεται (χαρτόδετο)" του Νίκου Καζαντζάκη

«Συχωρεμένος να ’σαι, γιατί αγάπησες πολύ».
Το συγκλονιστικό μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη αφηγείται μια ιστορία αγάπης και μίσους, θάρρους και εγκαρτέρησης.
Σε ένα χωριό υπάρχει το έθιμο να αναβιώνονται τα Πάθη του Χριστού κάθε επτά χρόνια.
Ο παπα-Γρηγόρης με τους προεστούς επιλέγουν τα πρόσωπα που θα λάβουν μέρος.
Τον Χριστό θα υποδυθεί ο Μανολιός, ένας απλός βοσκός, ο οποίος μετά την επιλογή του θα αρχίσει να αλλάζει προσπαθώντας να φτάσει στη μεγαλύτερη ψυχική και σωματική αγνότητα.
Όταν το απόγευμα καταφτάνουν πρόσφυγες από ένα άλλο χωριό, με επικεφαλής τον παπα-Φώτη, καθώς διώκονται από τους Τούρκους, οι χωριανοί θα διχαστούν, αφού ο παπα-Γρηγόρης και αρκετοί άλλοι θα πουν πως φέρνουν μαζί τους επιδημία χολέρας.
Οι μόνοι που θα τους βοηθήσουν είναι ο Μιχελής, η Κατερίνα, ο Γιαννακός, ο Κωσταντής κι ο Μανολιός, ο οποίος θα τους υπερασπιστεί μιλώντας για την αξία της αγάπης και τη φιλευσπλαχνία. Το αριστούργημα του Νίκου Καζαντζάκη Ο Χριστός ξανασταυρώνεται, γραμμένο με πόνο, αγάπη και πίστη για τον άνθρωπο, είναι η ιχνηλάτηση της συναρπαστικής περιπέτειας του χριστιανικού «μύθου» για να χαραχτεί ο εναγώνιος κύκλος γύρω από τα θεμελιακά προβλήματα της ύπαρξης.
Δε βρίσκει κανένας ποτέ παρά ό,τι ζητάει, εμείς –καλά το ’νιωσες, Μανολιό μου– θα βρούμε, εκεί που πάμε, το Θεό, και θα τον βρούμε, όχι όπως τον παριστάνουν όσοι δεν τον είδαν ποτέ τους, ένα ροδομάγουλο γέρο, που κάθεται μακάρια σε πουπουλένια σύννεφα και προστάζει, μα σα μικρή φωνή που τινάζεται από τα σωθικά μας και σηκώνει πόλεμο.
Οι νέες εκδόσεις, με νέα εξώφυλλα και ειδικά σχεδιασμένη γραμματοσειρά, συνοδεύονται από εισαγωγικά κείμενα και επίμετρο, που προσφέρουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το ίδιο το έργο και την εποχή στην οποία γράφτηκε.

"Το ορφανοτροφείο" του Serhij Zhadan

Ένα προφητικό αντιπολεμικό έργο γεμάτο δύναμη, πόνο και ελπίδα.
Ουκρανία, 2014. Ένας νεαρός δάσκαλος σχεδιάζει να φέρει τον δεκατριάχρονο ανιψιό του στο σπίτι από το ορφανοτροφείο στην άλλη άκρη της πόλης.
Το σχολείο, στο οποίο η εργαζόμενη αδελφή του έχει παρατήσει τον γιο της, έχει δεχτεί πυρά και δεν προσφέρει πλέον ασφάλεια.
Το να διασχίσει όμως την πόλη, στην οποία η πολιτική κατάσταση είναι έκρυθμη, διαρκεί μια ολόκληρη ημέρα.
Το ταξίδι της επιστροφής μετατρέπεται σε δοκιμασία. Δάσκαλος και ανιψιός βρίσκονται δίπλα στις μάχες, χωρίς να μπορούν να δουν πιο μακριά από την ομίχλη που σηκώνεται από τις μαινόμενες φωτιές.
Κάθε ημέρα ακούγονται ο ήχος των πολυβόλων και οι εκρήξεις ναρκών όλο και πιο συχνά.
Παραστρατιωτικά στρατεύματα και σκυλιά χωρίς ιδιοκτήτη εμφανίζονται στα ερείπια, απαθείς άνθρωποι παραπατούν μέσα σε ένα αποκαλυπτικό αστικό τοπίο μπερδεμένοι και αποπροσανατολισμένοι.
Το εξαιρετικό μυθιστόρημα του Zhadan ακροβατεί μεταξύ ρήξης και αφανισμού – δεν απεικονίζει απλώς το φυσικό τοπίο του πολέμου, αλλά τις επιπτώσεις που έχει η συνεχιζόμενη σύγκρουση στη ζωή και στο μυαλό των ανθρώπων.
Η ποιητική του γλώσσα δεν χαρίζεται στον ρεαλισμό του πολέμου.
Ο Zhadan αρνείται να μιλήσει όπως οι προπαγανδιστές: πάνω απ’ όλα ενδιαφέρεται για το πώς ο πόλεμος έχει επηρεάσει τη ζωή των καθημερινών ανθρώπων – δηλαδή των πιο αθώων και ευάλωτων της ουκρανικής κοινωνίας.
Ωστόσο θα ζητήσει το δίκιο ενός λαού που μπαίνει άθελά του σε μια ζώνη όπου η ζωή τίθεται υπό αμφισβήτηση.

"Η δύναμη της προσήλωσης" του Dandapani

Το άγχος, η ανησυχία και ο φόβος είναι οι μάστιγες της εποχής και συμβάλλουν όχι μόνο σε ψυχολογικά προβλήματα αλλά και στην εμφάνιση σωματικών παθήσεων, όπως η καρδιακή νόσος και η παχυσαρκία.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο συγγραφέας στο διαφωτιστικό και περιεκτικό καινούριο βιβλίο του, μόνο με την κατάκτηση και τον έλεγχο της δεξιότητας της εστίασης μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά.
Ο Dandapani πέρασε δέκα χρόνια σε μοναστήρι, λαμβάνοντας πολύτιμα μαθήματα για τα οφέλη της συγκέντρωσης.
Η Δύναμη της προσήλωσης είναι ένας πρακτικός οδηγός με το απόσταγμα της σοφίας που απέκτησε.
Με σαφείς ορισμούς και εφαρμόσιμες ασκήσεις ο Dandapani μάς εξηγεί πώς θα αποκτήσουμε επίγνωση με τη δύναμη της θέλησης, ενσωματώνοντας σταδιακά την εστίαση στην καθημερινότητά μας και επιτυγχάνοντας έτσι ουσιαστική αλλαγή.
Η Δύναμη της προσήλωσης βοηθά τους αναγνώστες να αντιληφθούν πώς η εξάσκηση της δεξιότητας της εστίασης μπορεί να βελτιώσει ραγδαία την παραγωγικότητα και την ψυχική υγεία, προσφέροντάς μας την ικανότητα να κατευθύνουμε την επίγνωση και την ενέργειά μας προς την επίτευξη στόχων ζωής.

"Μέγας Αλέξανδρος (παιδικό)" του Νίκου Καζαντζάκη

O Νίκος Καζαντζάκης, με αφηγητή τον Στέφανο, ένα νεαρό αγόρι, αναδημιουργεί την προσωπικότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, παρουσιάζοντας τις πολλαπλές όψεις του.
Η μόρφωση και ο ηρωισμός –στοιχεία που άντλησε ο Αλέξανδρος από τον Αριστοτέλη και τον Όμηρο– είναι καταλυτικά για τον ίδιο τον συγγραφέα.
Με αυτά εφαλτήριο, σκιαγραφεί έναν ηγέτη που εκπληρώνει μια αποστολή, μαχόμενος ενάντια στη μικρότητα του ανθρώπου.

"Στα παλάτια της Κνωσού (παιδικό)" του Νίκου Καζαντζάκη

Ο μεγάλος συγγραφέας αφηγείται τον μύθο του Μινώταυρου, δίνοντας μια συναρπαστική εικόνα του μινωικού πολιτισμού.
Οι μικροί αναγνώστες ταξιδεύουν στην Κνωσό της εποχής εκείνης και περιπλανώνται στον λαβύρινθο ενός περιπετειώδους μυθιστορήματος.
Παράλληλα, οι αξίες της ελπίδας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας συνυφαίνονται στην πλοκή, καταδεικνύοντας την καζαντζακική άποψη για την Ιστορία.

"Πώς δημιουργείται ο ωκεανός" της Sally Nicholls

Ποιος δημιουργεί τους ωκεανούς;
Κάποιος αρχαίος θεός ή ένα μαγικό ξόρκι;
Πάμε μια βόλτα στο μουσείο με τον μπαμπά για να μάθουμε πώς δημιουργήθηκαν οι ωκεανοί και να ανακαλύψουμε τις αρχές της ζωής στη Γη.
Διαβάζω την ιστορία και μαθαίνω για τους ωκεανούς σε όλο τον κόσμο και τους τρόπους για να τους προστατέψουμε.
 
"Τα συμμαθητάκια - No 22: Χάρης Χαϊδεμένος - Η αντίστροφη μέτρηση" της Andrea Pau

Καλώς ήρθατε στο σχολείο της Φτερνιζούπολης!
Ο διευθυντής του Δημοτικού, ο φοβερός και τρομερός Φοίβος Φοβέρας, για πρώτη φορά στα χρονικά, είναι με το χαμόγελο στα χείλη.
Και ο λόγος είναι απλός… Φέτος, επιτέλους, δεν θα κάνει μάθημα στα απίθανα Συμμαθητάκια του Β2, της πιο θεότρελης τάξης όλων των εποχών!
Όλοι το ξέρουν… Ο Χάρης Χαϊδεμένος είναι το τέλειο παιδί.
Κρίμα που μια μέρα βρίσκει στο θρανίο του ένα απειλητικό γράμμα που λέει: «Ξέρω τι έχεις κάνει, Χάρη Χαϊδεμένε!».
Ο Χάρης τρομοκρατείται.
Να φταίει άραγε που κάποτε ξέχασε να πλύνει τα σιδεράκια του; Ή μήπως που έκανε ότι δεν άκουσε το ξυπνητήρι πριν από μέρες;
Το Β2 δεν χάνει χρόνο. Το μυστήριο πρέπει να εξιχνιαστεί όσο το δυνατόν πιο σύντομα… Θα προλάβουν άραγε;

"Το μεγάλο βιβλίο των απαντήσεων - No 9: Από πού έρχονται τα μωρά;"

Τι είναι η εγκυμοσύνη;
Πώς δημιουργούνται τα πανομοιότυπα δίδυμα;
Τα παιδιά ανακαλύπτουν από πού έρχονται τα μωρά σε ένα πρωτότυπο βιβλίο με κρυμμένες απαντήσεις.
Μέσα από σύντομα, κατανοητά κείμενα και χαρούμενες εικόνες, εξερευνούν τα μυστικά της ανθρώπινης αναπαραγωγής, μαθαίνουν για την εγκυμοσύνη και ανακαλύπτουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα μωρά!
Γιατί κοιμούνται τόσο πολύ τα μωρά;