Η Λέσχη Ανάγνωσης της Κεντρικής Δημοτικής Βιβλιοθήκης Θεσσαλονίκης και οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ σας προσκαλούν στην παρουσίαση του νέου μυθιστορήματος της Σοφίας Νικολαΐδου
την Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2024, στις 18:30μ.μ.,
στην αίθουσα εκδηλώσεων
της Κεντρικής Δημοτικής Βιβλιοθήκης Θεσσαλονίκης
(Εθν. Αμύνης 27, 2ος όροφος).
Η συγγραφέας θα συζητήσει με τα μέλη της Λέσχης, θα απαντήσει σε ερωτήσεις τους και θα υπογράψει αντίτυπα του βιβλίου της.
Συντονίζει η Γεωργία Μιχαήλ.
Μια ιστορία για ένα ραπ συγκρότημα, για τα όνειρα που παίρνουν εκδίκηση, για τα παιδιά που έσωσε η μουσική.
Η συγγραφέας θα συζητήσει με τα μέλη της Λέσχης, θα απαντήσει σε ερωτήσεις τους και θα υπογράψει αντίτυπα του βιβλίου της.
Συντονίζει η Γεωργία Μιχαήλ.
Μια ιστορία για ένα ραπ συγκρότημα, για τα όνειρα που παίρνουν εκδίκηση, για τα παιδιά που έσωσε η μουσική.
____________________________________________________________________________________
Τα μαθηματικά και οι τέχνες, παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζονται συχνά ως αντιθετικά πεδία δραστηριοτήτων, συναρτώνται μεταξύ τους και στην ιστορική τους εξέλιξη έχουν διαμορφώσει ιδιαίτερα παραγωγικές σχέσεις. Οι τέχνες έχουν εμπλουτίσει και εμπλουτίζουν τη μαθηματική δραστηριότητα υποβάλλοντας νέα πεδία έρευνας και θεωρίας και αντίστοιχα τα μαθηματικά επηρεάζουν τις τέχνες υποκινώντας νέα πεδία καλλιτεχνικής διερεύνησης τα οποία προκύπτουν από την αξιοποίηση μαθηματικών εννοιών και τεχνικών. Παράλληλα, πολλές νοητικές διαδικασίες, όπως είναι η παρατήρηση, η ανάλυση και η σύνθεση, η αναλογική σκέψη, η οπτική παράσταση ή η γραφική αναπαράσταση είναι κοινές τόσο στην παραγωγή της μαθηματικής γνώσης όσο και στη δημιουργία των καλλιτεχνικών έργων.
Στην ελληνική εκπαίδευση όμως οι πολλαπλές σχέσεις μαθηματικών και τεχνών όχι μόνο δεν αξιοποιούνται δημιουργικά στις δραστηριότητες μάθησης και διδασκαλίας, αλλά σε πολλές περιπτώσεις μεταβάλλονται σε πηγές σύγχυσης, εξαιτίας όχι μόνο των επιλογών των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών βιβλίων ή των διδακτικών πρακτικών, αλλά και απόψεων που επικρατούν για τις αμοιβαίες σχέσεις μαθηματικών και τεχνών.
Το συγκεκριμένο webinar, που απευθύνεται τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και σε «ανήσυχους» γονείς, διαρθρώνεται σε δύο μέρη: Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται και συζητείται μια θεωρητική προσέγγιση της αξιοποίησης της τέχνης στην εξοικείωση των παιδιών με τα μαθηματικά. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται μια πρόταση για τη διδασκαλία βασικών εννοιών της γεωμετρίας μέσα από τη γνωριμία των παιδιών με επιλεγμένα έργα μεγάλων ζωγράφων στον πυρήνα των οποίων βρίσκονται βασικές έννοιες της γεωμετρίας, όπως είναι τα έργα των Μοντριάν, του Μαλέβιτς, του Έσερ, του Κλέε, του Καντίνσκι, του Ντε Κίρικο.
Την πρόταση αυτή μπορεί κανείς να τη βρει στο βιβλίο του Δημήτρη Χασάπη, Μαθαίνω μαθηματικά μέσα από την τέχνη. Οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες στο webinar θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν ιδέες και προβληματισμούς για την αξιοποίηση εμβληματικών έργων μεγάλων ζωγράφων με στόχο την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των παιδιών για την τέχνη και τη γεωμετρία και την κατανόηση των αμοιβαίων τους σχέσεων.
Πότε: Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2024, στις 19.00μ.μ.
Εισηγητής: Δημήτρης Χασάπης, Ομότιμος Καθηγητής Μαθηματικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών - Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Το webinar πραγματοποιείται ΔΩΡΕΑΝ μέσω της πλατφόρμας ΖΟΟΜ.
Στους εκπαιδευτικούς που θα παρακολουθήσουν θα σταλούν ηλεκτρονικά βεβαιώσεις παρακολούθησης.
Για να παρακολουθήσετε την εκδήλωση, ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://us06web.zoom.us/j/88998435975?pwd=5Npqf3shMcjx2HfwDPGVT3mjKZuKyl.1
Εναλλακτικά, πληκτρολογήστε τους απαραίτητους κωδικούς στην πλατφόρμα:
Meeting ID: 889 9843 5975
Passcode: 302522
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου