Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Ένα παιδί αγνοείται. Μια γυναίκα δολοφονείται. Κι ένας πατέρας θέλει να πάρει εκδίκηση.
Μια κρύα μέρα στο Ρέικιαβικ, ένα μωρό εξαφανίζεται από το καροτσάκι του. Στη θέση της μικρής του κόρης, ο πατέρας βρίσκει το πτώμα ενός άλλου παιδιού.
Έντεκα χρόνια αργότερα, ένα μεμονωμένο περιστατικό ιλαράς καταλήγει στον θάνατο ενός κοριτσιού. Ο πατέρας προσπαθεί να βρει τον φορέα του ιού για να πάρει εκδίκηση. Σε άλλο μέρος της πόλης, το διαμελισμένο και ακέφαλο πτώμα μιας γυναίκας εντοπίζεται σε ένα εγκαταλειμμένο αυτοκίνητο.
Στο έκτο βιβλίο της σειράς Χούλνταρ και Φρέιγια, οι ήρωες πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να εξιχνιάσουν μια δύσκολη υπόθεση. Κοινός παρονομαστής και των τριών υποθέσεων είναι το τείχος της σιωπής που περιβάλλει τους εμπλεκόμενους.
Το έκτο και τελευταίο βιβλίο της σειράς Χούλνταρ και Φρέιγια.
Προσωπική άποψη:
Έκτο και τελευταίο βιβλίο της σειράς "Children's House" και θα τολμούσα να πως πως η Yrsa Sigurdardottir δεν μας χαρίζει απλά ένα εντυπωσιακό φινάλε, αλλά ότι βρίσκεται στα καλύτερά της, προσφέροντάς μας περισσότερα απ' όσα θα περιμέναμε και σίγουρα, μέσα σε όλα τα άλλα, στιγμές έντασης, αγωνίας κι ανατριχίλας, όσο το περίπλοκο κουβάρι της αφήγησής της ξετυλίγεται κι εμείς δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά ν' ακολουθήσουμε την πορεία του μαγεμένοι, μέχρι να φτάσουμε στο τέλος. Ένα τέλος που σίγουρα θα θυμάστε για καιρό και που επιβεβαιώνει πως η συγγραφέας δεν ήταν απλά ένα πυροτέχνημα της Ισλανδικής λογοτεχνίας του αστυνομικού.
Πριν από έντεκα χρόνια, στο Ρέικιαβικ, ένα μωρό εξαφανίζεται από το καροτσάκι του. Ο σοκαρισμένος πατέρας, αντί για την κορούλα, βρίσκει μέσα σε αυτό ένα άλλο παιδί, νεκρό, ενώ τα ίχνη της εξαφανίζονται μυστηριωδώς. Στο σήμερα, ένας πατέρας είναι αποφασισμένος να πάρει εκδίκηση, όταν η κόρη του πεθαίνει εξαιτίας ενός περιστατικού ιλαράς, σκοτώνοντας εκείνον που της μετέδωσε τον ιό και της στέρησε τη ζωή. Παράλληλα, το άψυχο και διαμελισμένο πτώμα μιας γυναίκας εντοπίζεται σε ένα εγκαταλειμμένο αυτοκίνητο, με τους Χούλνταρ και Φρέιγια να καλούνται ν' αναλάβουν δράση και να ενώσουν για μια ακόμα φορά τις δυνάμεις τους, προκειμένου να εξιχνιάσουν την υπόθεση. Ή μήπως, τις υποθέσεις, που με έναν παράξενο τρόπο μοιάζουν να συνδέονται μεταξύ τους;
Η συγγραφέας επιλέγει, μέσα απ' το μυθιστόρημά της, ν' αφηγηθεί τρεις διαφορετικές ιστορίες, οι οποίες είναι δεμένες μεταξύ τους με αόρατα νήματα και με κοινό παρανομαστή την σιωπή γύρω από τους εμπλεκόμενους σε αυτές, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια να έρθει η αλήθεια στο φως. Ως εκ τούτου, η δομή είναι πολύπλοκη και πολυδιάστατη, με την Sigurdardottir, όμως, να διατηρεί απόλυτα τις ισορροπίες που χρειάζεται ένα τόσο απαιτητικό εγχείρημα, ώστε να έχουν οι αναγνώστες μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα του τι συμβαίνει, όταν αυτό συμβαίνει, δίνοντάς τους σε τακτά διαστήματα τα κομμάτια εκείνα που σταδιακά θα συνθέσουν το παζλ μιας πραγματικότητας βυθισμένης στη βία και στην αγριότητα, επιβεβαιώνοντας πως οι άνθρωποι μπορούν να κρύβουν μέσα τους τόσο σκοτάδι και διαστροφή που σε κάνουν να αρρωσταίνεις στην ιδέα και μόνο.
Η αφήγηση γίνεται μέσα από την οπτική γωνία διάφορων χαρακτήρων, με τον καθέναν από αυτούς να παίζει τον δικό του, εξίσου σημαντικό, ρόλο στην πορεία αυτής, αλλά και των εξελίξεων που την καθοδηγούν και που έχουν τις ρίζες τους σε θέματα που δυστυχώς είναι πάντοτε επίκαιρα. Η πρόζα είναι έντονη και με διάχυτο δυναμισμό, με ένα θριλερίστικο πέπλο μυστηρίου να πλανιέται πάνω απ' αυτήν, δημιουργώντας ένα ανατριχιαστικό σκηνικό που αποδεικνύεται απειλητικό σε κάθε του βήμα. Ο αφηγηματικός ρυθμός είναι σταθερός, με τις απαραίτητες εντάσεις κι ανατροπές, που φέρνουν τα πάνω κάτω σε όσες υποθέσεις πιθανότατα να έχουμε κάνει μέχρι εκείνη τη στιγμή, οδηγώντας μας κλιμακωτά σε μια εκρηκτική, απ' όλες τις απόψεις, κορύφωση του δράματος.
Η Yrsa Sigurdardottir έχει χαρακτηριστεί ως "βασίλισσα της Ισλανδικής αστυνομικής λογοτεχνίας" και όχι άδικα, με το βιβλίο της αυτό να επιβεβαιώνει για μια ακόμα φορά πως ο τίτλος τής ανήκει επάξια, χωρίς να της έχει χαριστεί και χωρίς να υπάρχει η παραμικρή υπερβολή σε αυτόν. Το βιβλίο αυτό είναι ένα καθαρόαιμο αστυνομικό θρίλερ, ο πυρήνας του οποίου μπορεί να βρίσκεται σε κοινωνικά ζητήματα όπως είναι η παρένθετη μητρότητα και ο εμβολισμός ή μη ενάντια σε ασθένειες που μπορούν ν' αποδειχθούν θανατηφόρες -και τον αντίκτυπο που έχουν όλα αυτά-, αλλά που φέρνουν τις επιφάνεια την πιο σκοτεινή πλευρά και τα πιο αρχέγονα ένστικτα των εμπλεκόμενων, που ο καθένας ζητά δικαίωση με τον δικό του τρόπο. Καθηλωτικό από την πρώτη μέχρι και την τελευταία σελίδα, το βιβλίο αυτό κλείνει έναν κύκλο που άνοιξε το 2018, με τον ίδιο εντυπωσιακό τρόπο που εκείνος είχε ανοίξει.
Βαθμολογία 9,5/10
Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Yrsa Sigurdardottir
Μεταφραστής: Κηλύμης Κωστής
Εκδόσεις: Μεταίχμιο
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2024
Αρ. σελίδων: 488
ISBN: 978-618-03-4121-8
Ένα παιδί αγνοείται. Μια γυναίκα δολοφονείται. Κι ένας πατέρας θέλει να πάρει εκδίκηση.
Μια κρύα μέρα στο Ρέικιαβικ, ένα μωρό εξαφανίζεται από το καροτσάκι του. Στη θέση της μικρής του κόρης, ο πατέρας βρίσκει το πτώμα ενός άλλου παιδιού.
Έντεκα χρόνια αργότερα, ένα μεμονωμένο περιστατικό ιλαράς καταλήγει στον θάνατο ενός κοριτσιού. Ο πατέρας προσπαθεί να βρει τον φορέα του ιού για να πάρει εκδίκηση. Σε άλλο μέρος της πόλης, το διαμελισμένο και ακέφαλο πτώμα μιας γυναίκας εντοπίζεται σε ένα εγκαταλειμμένο αυτοκίνητο.
Στο έκτο βιβλίο της σειράς Χούλνταρ και Φρέιγια, οι ήρωες πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να εξιχνιάσουν μια δύσκολη υπόθεση. Κοινός παρονομαστής και των τριών υποθέσεων είναι το τείχος της σιωπής που περιβάλλει τους εμπλεκόμενους.
Το έκτο και τελευταίο βιβλίο της σειράς Χούλνταρ και Φρέιγια.
Προσωπική άποψη:
Έκτο και τελευταίο βιβλίο της σειράς "Children's House" και θα τολμούσα να πως πως η Yrsa Sigurdardottir δεν μας χαρίζει απλά ένα εντυπωσιακό φινάλε, αλλά ότι βρίσκεται στα καλύτερά της, προσφέροντάς μας περισσότερα απ' όσα θα περιμέναμε και σίγουρα, μέσα σε όλα τα άλλα, στιγμές έντασης, αγωνίας κι ανατριχίλας, όσο το περίπλοκο κουβάρι της αφήγησής της ξετυλίγεται κι εμείς δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά ν' ακολουθήσουμε την πορεία του μαγεμένοι, μέχρι να φτάσουμε στο τέλος. Ένα τέλος που σίγουρα θα θυμάστε για καιρό και που επιβεβαιώνει πως η συγγραφέας δεν ήταν απλά ένα πυροτέχνημα της Ισλανδικής λογοτεχνίας του αστυνομικού.
Πριν από έντεκα χρόνια, στο Ρέικιαβικ, ένα μωρό εξαφανίζεται από το καροτσάκι του. Ο σοκαρισμένος πατέρας, αντί για την κορούλα, βρίσκει μέσα σε αυτό ένα άλλο παιδί, νεκρό, ενώ τα ίχνη της εξαφανίζονται μυστηριωδώς. Στο σήμερα, ένας πατέρας είναι αποφασισμένος να πάρει εκδίκηση, όταν η κόρη του πεθαίνει εξαιτίας ενός περιστατικού ιλαράς, σκοτώνοντας εκείνον που της μετέδωσε τον ιό και της στέρησε τη ζωή. Παράλληλα, το άψυχο και διαμελισμένο πτώμα μιας γυναίκας εντοπίζεται σε ένα εγκαταλειμμένο αυτοκίνητο, με τους Χούλνταρ και Φρέιγια να καλούνται ν' αναλάβουν δράση και να ενώσουν για μια ακόμα φορά τις δυνάμεις τους, προκειμένου να εξιχνιάσουν την υπόθεση. Ή μήπως, τις υποθέσεις, που με έναν παράξενο τρόπο μοιάζουν να συνδέονται μεταξύ τους;
Η συγγραφέας επιλέγει, μέσα απ' το μυθιστόρημά της, ν' αφηγηθεί τρεις διαφορετικές ιστορίες, οι οποίες είναι δεμένες μεταξύ τους με αόρατα νήματα και με κοινό παρανομαστή την σιωπή γύρω από τους εμπλεκόμενους σε αυτές, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια να έρθει η αλήθεια στο φως. Ως εκ τούτου, η δομή είναι πολύπλοκη και πολυδιάστατη, με την Sigurdardottir, όμως, να διατηρεί απόλυτα τις ισορροπίες που χρειάζεται ένα τόσο απαιτητικό εγχείρημα, ώστε να έχουν οι αναγνώστες μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα του τι συμβαίνει, όταν αυτό συμβαίνει, δίνοντάς τους σε τακτά διαστήματα τα κομμάτια εκείνα που σταδιακά θα συνθέσουν το παζλ μιας πραγματικότητας βυθισμένης στη βία και στην αγριότητα, επιβεβαιώνοντας πως οι άνθρωποι μπορούν να κρύβουν μέσα τους τόσο σκοτάδι και διαστροφή που σε κάνουν να αρρωσταίνεις στην ιδέα και μόνο.
Η αφήγηση γίνεται μέσα από την οπτική γωνία διάφορων χαρακτήρων, με τον καθέναν από αυτούς να παίζει τον δικό του, εξίσου σημαντικό, ρόλο στην πορεία αυτής, αλλά και των εξελίξεων που την καθοδηγούν και που έχουν τις ρίζες τους σε θέματα που δυστυχώς είναι πάντοτε επίκαιρα. Η πρόζα είναι έντονη και με διάχυτο δυναμισμό, με ένα θριλερίστικο πέπλο μυστηρίου να πλανιέται πάνω απ' αυτήν, δημιουργώντας ένα ανατριχιαστικό σκηνικό που αποδεικνύεται απειλητικό σε κάθε του βήμα. Ο αφηγηματικός ρυθμός είναι σταθερός, με τις απαραίτητες εντάσεις κι ανατροπές, που φέρνουν τα πάνω κάτω σε όσες υποθέσεις πιθανότατα να έχουμε κάνει μέχρι εκείνη τη στιγμή, οδηγώντας μας κλιμακωτά σε μια εκρηκτική, απ' όλες τις απόψεις, κορύφωση του δράματος.
Η Yrsa Sigurdardottir έχει χαρακτηριστεί ως "βασίλισσα της Ισλανδικής αστυνομικής λογοτεχνίας" και όχι άδικα, με το βιβλίο της αυτό να επιβεβαιώνει για μια ακόμα φορά πως ο τίτλος τής ανήκει επάξια, χωρίς να της έχει χαριστεί και χωρίς να υπάρχει η παραμικρή υπερβολή σε αυτόν. Το βιβλίο αυτό είναι ένα καθαρόαιμο αστυνομικό θρίλερ, ο πυρήνας του οποίου μπορεί να βρίσκεται σε κοινωνικά ζητήματα όπως είναι η παρένθετη μητρότητα και ο εμβολισμός ή μη ενάντια σε ασθένειες που μπορούν ν' αποδειχθούν θανατηφόρες -και τον αντίκτυπο που έχουν όλα αυτά-, αλλά που φέρνουν τις επιφάνεια την πιο σκοτεινή πλευρά και τα πιο αρχέγονα ένστικτα των εμπλεκόμενων, που ο καθένας ζητά δικαίωση με τον δικό του τρόπο. Καθηλωτικό από την πρώτη μέχρι και την τελευταία σελίδα, το βιβλίο αυτό κλείνει έναν κύκλο που άνοιξε το 2018, με τον ίδιο εντυπωσιακό τρόπο που εκείνος είχε ανοίξει.
Βαθμολογία 9,5/10
Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Yrsa Sigurdardottir
Μεταφραστής: Κηλύμης Κωστής
Εκδόσεις: Μεταίχμιο
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2024
Αρ. σελίδων: 488
ISBN: 978-618-03-4121-8
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου