"Μαύρη λίστα" του Harald Gilbers

Βερολίνο 1946: Ο επιθεωρητής Οπενχάιµερ χρησιµοποιεί την εξασκηµένη του όσφρηση στην υπηρεσία αναζήτησης αγνοουµένων. Για τον λόγο αυτό επισκέπτεται τακτικά τους καταυλισµούς προσφύγων που έχουν οργανωθεί στο Βερολίνο µετά τον πόλεµο. Όταν εντοπίζεται το παραµορφωµένο πτώµα ενός πρόσφυγα «Φολκσντόιτσε» –Γερµανού που ζούσε έξω από την επικράτεια του Ράιχ– ο Οπενχάιµερ λαµβάνει από τον συνταγµατάρχη Αξάκοφ την εντολή να ασχοληθεί µε την υπόθεση.
Πολύ σύντοµα ακολουθεί µια σειρά από κτηνώδεις δολοφονίες, από τις οποίες γίνεται φανερό ότι ο δράστης επιλέγει τα θύµατά του από έναν κατάλογο πρώην συνεργατών του εθνικοσοσιαλιστικού καθεστώτος, για να πάρει όψιµα εκδίκηση...

"Πάντα ο διάβολος" του Donald Ray Pollock

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΒΙΝ ΓΙΟΥΤΖΙΝ ΡΑΣΕΛ.
Ένα αγόρι που μεγάλωσε παρακολουθώντας τον πατέρα του να θυσιάζει ανθρώπους και ζώα προκειμένου να σώσει την καρκινοπαθή μητέρα του από τον θάνατο και εξελίχθηκε σε έναν βίαιο ενήλικα με έναν πολύ προσωπικό κώδικα ηθικής.
ΚΑΙ… ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ.
Ένα μοναδικό σύμπαν παρακμής, εκδίκησης και βίας με φόντο τη βαθιά Αμερική από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1960, στο οποίο κινείται μια σειρά από παράδοξους χαρακτήρες: ο Καρλ και η Σάντι, ένα ζευγάρι σίριαλ κίλερ, που λυμαίνονται τις εθνικές οδούς? ο σερίφης Μπόντεκερ, ένας διεφθαρμένος εξουσιομανής? ο περιπλανώμενος ιεροκήρυκας Ρόι, που χρησιμοποιεί τις αράχνες για να διαδώσει τον λόγο του Ευαγγελίου, τον οποίο συνοδεύει ο σακάτης Θίοντορ με την κιθάρα του, και άλλοι.
ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ Η ΟΜΟΤΙΤΛΗ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ NETFLIX ΜΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜ ΧΟΛΑΝΤ ΚΑΙ ΡΟΜΠΕΡΤ ΠΑΤΙΝΣΟΝ.

"Αδελφικό" της Βάσιας Τζανακάρη

Η φαντασία μου δεν είχε όρια αλλά η πόλη είχε κι εγώ ήθελα να φύγω. Φοβόμουν ότι θα παγιδευόμουν για πάντα εκεί. Ήμουν πολύ μικρή για να ξέρω ότι όλες οι πόλεις τελειώνουν έτσι και τις ζήσεις στο πετσί σου, έτσι κι ο χάρτης τους γίνει στάμπα στην παλάμη σου. Οι δρόμοι τους αρχίζουν να κυλάν στις φλέβες σου, τα φανάρια τους ανάβουν στα μάτια σου, οι ήχοι τους αντηχούν στα αυτιά σου, οι φωνές των ανθρώπων τους βγαίνουν απ’ το στόμα σου, τα νερά τους γεμίζουν το εβδομήντα τοις εκατό του κορμιού σου, τα κτίρια ορθώνονται στα πόδια, τη ραχοκοκαλιά, τα χέρια σου, οι κορυφές των βουνών σμίγουν στο κεφάλι σου, το αίμα σου γίνεται χώμα. Κι όσο κι αν ανοιγοκλείνεις τα μάτια, τα φανάρια παραμένουν κόκκινα.
ΟΛΑ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΤΗ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΠΕΘΑΝΕ Ο ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΜΠΟΟΥΙ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΑΝ.
Σ’ ένα χωριό των Σερρών, το Αδελφικό, συναντιούνται ο Γιώργος Μελισσινός, χειρουργός από τη Θεσσαλονίκη, που προσπαθεί να ξεπεράσει τον χαμό ενός ασθενή του, και η Μάρω Αμπατζή, διορθώτρια σε εφημερίδα, ανύπαντρη μητέρα ενός μωρού, η οποία επιστρέφει στον τόπο καταγωγής της όταν το διαμέρισμά της στην Αθήνα καταστρέφεται από πυρκαγιά.
Μπορεί το Αδελφικό να κρύβει τη λύση στις αγωνίες τους ή μήπως το ερημικό χωριό θα δοκιμάσει τα όρια των αναμνήσεων και την πίστη τους στη δυνατότητα για μια νέα αρχή ενώ ο πόνος της απώλειας καραδοκεί; Λίγο πριν τα σαράντα, κι ενώ ο απόηχος της δεκαετίας του ‘90 και της εφηβείας τους δεν έχει σβήσει ακόμη, η Μάρω κι ο Μελισσινός αναγκάζονται να ενηλικιωθούν, να σταθούν στα πόδια τους, να ξεχάσουν και να θυμηθούν.
ΕΝΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ, ΤΗ ΜΝΗΜΗ, ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΚΑΙ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΑΝ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ?ΙΠΛΑΝΟΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΑΘΙΚΤΟΙ.

"Στου κανενός τη χώρα" του Στάθη Κουτσούνη

Στου κανενός τη χώρα τίποτα δεν σκιρτά. Μόνον απέραντες φυτείες του ύπνου και μια πηχτή αδιαπέραστη σιωπή…
Στην 7η ποιητική συλλογή του ο Στάθης Κουτσούνης αναμετριέται με το άγνωστο, επιχειρώντας να ιχνογραφήσει τις σκοτεινές πλευρές του φωτός και του σκότους την αμυδρή λάμψη· με συναίσθηση της ματαιότητας και της ουτοπίας.

"Στο σπίτι" της Marilynne Robinson

Έπειτα από είκοσι χρόνια απουσίας, ο άσωτος γιος Τζακ Μπάουτον επιστρέφει στην πατρική εστία επιζητώντας να βρει εκεί καταφύγιο και να συµφιλιωθεί µε το παρελθόν του. Με µπλεξίµατα ήδη από την παιδική του ηλικία, αλκοολικός και ανεπάγγελτος, ο Τζακ είναι διαρκώς σε δυσαρµονία µε τον περίγυρό του και µε τον παραδοσιακό πατέρα του, αν και εξακολουθεί να είναι το αγαπηµένο του παιδί. Στο σπίτι έχει επιστρέψει και η αδερφή του η Γκλόρι, για να φροντίσει τον γηραιό πατέρα, η οποία ωστόσο επίσης προσπαθεί να αφήσει πίσω της τα λάθη του δικού της παρελθόντος.
Τα δύο αδέρφια θα έρθουν αντιµέτωπα µε την αβάστακτη καλοσύνη του πατέρα τους και τους δαίµονες ο ένας του άλλου. Μαζί θα ανακαλύψουν πως η επιστροφή στο παρελθόν είναι η πιο επίπονη, και πως εκείνος τον οποίο δυσκολεύεσαι ενίοτε να συγχωρήσεις δεν είναι άλλος από τον ίδιο σου τον εαυτό…
Ένα συγκινητικό βιβλίο για τους οικογενειακούς δεσµούς, την αγάπη, τον θάνατο και την πίστη. Ένα αξέχαστο αριστουργηµατικό µυθιστόρηµα.

"Κανείς δεν άναβε τα φώτα" του Felisberto Hernandez

Ο Φελισµπέρτο Ερνάντες, ένας από τους σηµαντικότερους συγγραφείς του φανταστικού διηγήµατος της Λατινικής Αµερικής, γράφει τις ιστορίες του, που ξεδιπλώνονται σαν όνειρο, συνδυάζοντας τη µελαγχολία του µοναχικού ανθρώπου µε το καταλυτικό χιούµορ, µε πρώτη ύλη τα προσωπικά του βιώµατα: ένας συγγραφέας που διαβάζει αδιάφορα τις ιστορίες του ενώπιον ενός κοινού που τον κάνει να πλήττει, ένα µπαλκόνι που αυτοκτονεί από ζήλια, µια µικροκαµωµένη κυρία που θρηνεί τον χαµένο έρωτά της ακούγοντας να της παίζουν πιάνο σε µια σκοτεινή τραπεζαρία, η αγωνία ενός πιανίστα λίγο πριν ξεκινήσει την πρώτη του συναυλία, οι περιπέτειες ενός αλόγου που κάποτε ήταν άνθρωπος, µια πράσινη πέτρα που ανασύρει από τη µνήµη παιδικές αναµνήσεις, έπιπλα και αντικείµενα που κρύβουν µυστικά, ιδιότροπες γυναίκες και µυστηριώδη σπίτια, αυτός είναι ο κόσµος του.

"Νέα σκοτεινή εποχή: Η τεχνολογία και το τέλος του μέλλοντος" του James Bridle

Καθώς ο κόσμος γύρω μας γίνεται όλο και πιο τεχνολογικά περίπλοκος, η κατανόησή του φθίνει. Κάτω απ’ αυτή την τάση υπάρχει μια απλή ιδέα: η πεποίθηση ότι η ύπαρξή μας είναι κατανοητή μέσω του υπολογισμού, κι ότι για να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο κόσμο είναι αρκετό το να έχουμε στην κατοχή μας περισσότερα δεδομένα.
Στην πραγματικότητα, είμαστε χαμένοι μέσα σε μια θάλασσα πληροφοριών, διαιρεμένοι όλο και περισσότερο απ’ τον φονταμενταλισμό, τις απλουστευτικές αφηγήσεις, τις θεωρίες συνωμοσιών και τις πολιτικές της μετα-αλήθειας. Την ίδια στιγμή, οι έχοντες εξουσία χρησιμοποιούν τη δική μας έλλειψη κατανόησης υπέρ των δικών τους συμφερόντων. Παρ’ όλη την πανθομολογούμενη προσβασιμότητα των πληροφοριών, ζούμε σε μια νέα Σκοτεινή Εποχή.
Απ’ τα ανέντιμα χρηματοοικονομικά συστήματα ως τους αλγόριθμους των εμπορικών καταστημάτων, απ’ την τεχνητή νοημοσύνη ως την κρατική μυστικότητα, μας είναι πλέον αδύνατο να καταλάβουμε πώς κυβερνάται, αλλά και πώς μας παρουσιάζεται ο κόσμος. Τα Μέσα Ενημέρωσης βρίθουν ατεκμηρίωτων θεωριών, πολλές απ’ τις οποίες παράγονται από ανώνυμα λογισμικά, ενώ οι επιχειρήσεις κυριαρχούν πάνω στους υπαλλήλους τους μέσω της παρακολούθησης και της απειλής της αυτοματοποίησης.
Στη σπουδαία νέα δουλειά του, ο εξέχων καλλιτέχνης και συγγραφέας James Bridle διερευνά την ιστορία της τέχνης, της τεχνολογίας και των πληροφοριακών συστημάτων, και αποκαλύπτει τα σκοτεινά σύννεφα που συγκεντρώνονται πάνω απ’ τα όνειρα του ψηφιακού μεγαλείου.

"Όσα δεν γνωρίζατε για τον Ευρωπαϊκό Μεσαίωνα (500-1500)" των Γιάννη Γρυντάκη, Γιώργου Δάλκου, Άγγελου Χόρτη & Έκτορα Χόρτη

Ένα βιβλίο πανόραµα της Ευρωπαϊκής Μεσαιωνικής Ιστορίας για να µάθουµε «αλήθειες» που η ιστορική έρευνα αντιπαρέρχεται ή αποσιωπά.
Ο μεσαιωνικός κόσμος της Δύσης δεν είναι τόσο γνωστός στη χώρα μας, όσο π.χ. η μεσαιωνική ελληνική ιστορία της βυζαντινής αυτοκρατορίας ή άλλες ιστορικές περίοδοι. Η κατάλυση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας οδήγησε στην παρακμή της οικονομίας και, συνακόλουθα, στην πολιτισμική παρακμή. Γι’ αυτό και στον Μεσαίωνα δόθηκε ο χαρακτηρισμός «Σκοτεινοί Χρόνοι». Ωστόσο, η εποχή αυτή, που διήρκεσε περίπου 1000 χρόνια, χαρακτηρίζεται από μερικές κρίσιμες στιγμές αλλαγής για τις εξελίξεις της ευρωπαϊκής ιστορίας. Στα τέλη αυτής της περιόδου η Ευρώπη ήταν ένας διαφορετικός κόσμος απ’ ό,τι στις αρχές της και είχε διαμορφώσει την περίπλοκη φυσιογνωμία που διατήρησε λίγο πολύ από τότε ως σήμερα.
Μέσα από μικρά και εύληπτα κείμενα, ο αναγνώστης μπορεί να παρακολουθήσει ενδιαφέρουσες και εν πολλοίς άγνωστες πτυχές που συνδέονται με τις πολεμικές επιχειρήσεις της εποχής, τις σταυροφορίες, τους βασιλιάδες, την Εκκλησία, την οικονομία, την πνευματική και καλλιτεχνική δραστηριότητα, τις μεγάλες γεωγραφικές ανακαλύψεις κ.λπ., που βρίσκονται στη βάση της εμφάνισης του νεότερου κόσμου.