Συνοπτική περίληψη του έργου:
Κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, ο μικρός Hannibal Lecter γίνεται μάρτυρας του θανάτου ολόκληρης της οικογένειάς του.
Έπειτα από τη δραπέτευσή του από το παλιό του σπίτι που λειτουργούσε ως ορφανοτροφείο, έφηβος πια, καταλήγει στη Γαλλία. Εκεί θα μείνεις το πλευρό της γυναίκας του θείου του ο οποίος έχει επίσης πεθάνει.
Η γυναίκα του θείου του προσπαθεί ν’ απαλύνει τον πόνο του και να γιατρέψει της πληγές του. Το μίσος όμως γι’ αυτούς που σκότωσαν την αδερφή του και τα όνειρα που τον βασανίζουν τον οδηγούν στο να τους ψάξει και να ζητήσει εκδίκηση.
Προσωπική άποψη:
Ο Hannibal Lecter εδώ και χρόνια αποτελεί τον πιο τρομακτικό και ταυτόχρονα γοητευτικό κακό της σύγχρονης λογοτεχνίας θρίλερ. Ένας ευφυής και μορφωμένος άνθρωπος που όμως ζει και βιώνει με παράξενα, σκοτεινά και κυρίως επικίνδυνα ένστικτα. Μέχρι πριν λίγο καιρό τα φονικά του κίνητρα μας ήταν άγνωστα. Ίσως αυτό ν’ αποτέλεσε όλα αυτά τα χρόνια ένα κομμάτι της γοητείας του. Ίσως γι’ αυτό το ενδιαφέρον μας γι’ αυτόν να ήταν τόσο μεγάλο. Σκοπός αυτής της ταινίας; Να μας γυρίσει πίσω στο χρόνο και να μας εξηγήσει πως ο μικρός Hannibal έγινε ο φονικός Lecter.
Ο Hannibal Lecter ξεπήδησε μέσα απ’ τη φαντασία και τα βιβλία του Thomas Harris. Ο συγγραφέας θέλοντας να μείνει πιστός στο κλίμα του βιβλίου του, ανέλαβε ο ίδιος τη διασκευή του σεναρίου. Τώρα αν το κατάφερε θα σας γελάσω, γιατί όχι μόνο δεν έχω διαβάσει το βιβλίο αυτό, αλλά ούτε καν ήξερα ότι υπάρχει. Κι όμως αυτή η ταινία είναι η τέταρτη κινηματογραφική μεταφορά βιβλίου του συγγραφέα.
Η συγκεκριμένη ταινία δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες. Το ψυχολογικό παιχνίδι του Hannibal με τους εκάστοτε αστυνομικούς επιθεωρητές απουσιάζει. Η μεγαλειώδης κι αριστουργηματική ερμηνεία του Anthony Hopkins που έντυσε τον ήρωα τόσο έξοχα επίσης. Αυτό που βλέπουμε εδώ, δεν είναι ο γνωστός σε όλους μας Hannibal αλλά η σκιά του εαυτού του. Θα μπορούσαμε να πούμε πως έχουμε την απόλυτη απομυθοποίησή του.
Εδώ ο Hannibal δεν είναι απλά ένας μανιακός κανιβαλιστής. Είναι ένας νέος που ψάχνει απαντήσει κι όταν της βρίσκει τον κυριεύει το μένος. Ένα μένος που τον κάνει να διψά για εκδίκηση. Αποτέλεσμα αυτού ένα ανελέητο ανθρωποκυνηγητό 2 και ωρών που καταντάει άκρως κουραστικό, παρά που οι τρόποι που βασανίζει και τελικά σκοτώνει τα θύματά του έχουν αρκετό ενδιαφέρον.
Η ατμόσφαιρα και το κλίμα της ταινίας είναι πολύ διαφορετικά απ’ ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα. Η αναβίωση της εποχής του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου γίνεται μ’ εξαιρετικό τρόπο. Η φωτογραφία είναι απλά καταπληκτική, τα γυρίσματα στους εσωτερικούς χώρους ζεστά κι ατμοσφαιρικά και τα κοστούμια πιστά στο κλίμα της εποχής. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα καλή και λειτουργική σκηνοθεσία του Webber, οδηγούν σ’ ένα αισθητικά άψογο αποτέλεσμα. Είναι όμως αυτό αρκετό;
Ο νεαρός Gaspard Ulliel κάνει ότι μπορεί, αλλά σε καμία περίπτωση δεν καταφέρνει πολλά πράγματα εξαιρουμένων ορισμένων σκηνών, πόσο μάλλον να μας εντυπωσιάσει. Δυστυχώς γι’ αυτόν ο Hopkins έβαλε πολύ νωρίτερα τον πήχη πολύ ψηλά κι η σύγκριση μαζί του είναι αναπόφευκτη. Ο ίδιος δε δήλωσε ότι ούτε είδε, ούτε πρόκειται ποτέ να δει την ταινία αφού θεωρεί την παρουσία της στα κινηματογραφικά δρώμενα εντελώς άχρηστη.
Όσον αφορά το υπόλοιπο cast έχουμε συντηρητικές, αλλά ωστόσο μελετημένες ερμηνείες που δεν θα μπορούσες σε καμία περίπτωση να της πεις κακές, αλλά που και πάλι δεν έχουν να σου προσφέρουν τίποτα.
Μερικές ταινίες, ειδικά όταν μιλάμε για sequel, δεν έχουν λόγω ύπαρξης. Η συγκεκριμένη ταινία ανήκει σ’ αυτή την κατηγορία. Πέραν των καλών τεχνικών στοιχείων και ορισμένων καλογυρισμένων σκηνών δεν έχει να προσφέρει τίποτα απολύτως πέραν από ένα κουραστικό κι άσκοπα χαμένο δίωρο.
Βαθμολογία 4/10
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Χάνιμπαλ: Η Αρχή
Είδος: Θρίλερ
Σκηνοθέτης: Peter Webber
Πρωταγωνιστές: Gaspard Ulliel, Gong Li, Richard Brake, Brian Caspe, Lana Likic, Charles Maquignon, Aaron Thomas, Rhys Ifans
Παραγωγή: 2007
Διάρκεια: 117’
Επίσημο site:
http://www.hannibalrising.com/
Κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, ο μικρός Hannibal Lecter γίνεται μάρτυρας του θανάτου ολόκληρης της οικογένειάς του.
Έπειτα από τη δραπέτευσή του από το παλιό του σπίτι που λειτουργούσε ως ορφανοτροφείο, έφηβος πια, καταλήγει στη Γαλλία. Εκεί θα μείνεις το πλευρό της γυναίκας του θείου του ο οποίος έχει επίσης πεθάνει.
Η γυναίκα του θείου του προσπαθεί ν’ απαλύνει τον πόνο του και να γιατρέψει της πληγές του. Το μίσος όμως γι’ αυτούς που σκότωσαν την αδερφή του και τα όνειρα που τον βασανίζουν τον οδηγούν στο να τους ψάξει και να ζητήσει εκδίκηση.
Προσωπική άποψη:
Ο Hannibal Lecter εδώ και χρόνια αποτελεί τον πιο τρομακτικό και ταυτόχρονα γοητευτικό κακό της σύγχρονης λογοτεχνίας θρίλερ. Ένας ευφυής και μορφωμένος άνθρωπος που όμως ζει και βιώνει με παράξενα, σκοτεινά και κυρίως επικίνδυνα ένστικτα. Μέχρι πριν λίγο καιρό τα φονικά του κίνητρα μας ήταν άγνωστα. Ίσως αυτό ν’ αποτέλεσε όλα αυτά τα χρόνια ένα κομμάτι της γοητείας του. Ίσως γι’ αυτό το ενδιαφέρον μας γι’ αυτόν να ήταν τόσο μεγάλο. Σκοπός αυτής της ταινίας; Να μας γυρίσει πίσω στο χρόνο και να μας εξηγήσει πως ο μικρός Hannibal έγινε ο φονικός Lecter.
Ο Hannibal Lecter ξεπήδησε μέσα απ’ τη φαντασία και τα βιβλία του Thomas Harris. Ο συγγραφέας θέλοντας να μείνει πιστός στο κλίμα του βιβλίου του, ανέλαβε ο ίδιος τη διασκευή του σεναρίου. Τώρα αν το κατάφερε θα σας γελάσω, γιατί όχι μόνο δεν έχω διαβάσει το βιβλίο αυτό, αλλά ούτε καν ήξερα ότι υπάρχει. Κι όμως αυτή η ταινία είναι η τέταρτη κινηματογραφική μεταφορά βιβλίου του συγγραφέα.
Η συγκεκριμένη ταινία δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες. Το ψυχολογικό παιχνίδι του Hannibal με τους εκάστοτε αστυνομικούς επιθεωρητές απουσιάζει. Η μεγαλειώδης κι αριστουργηματική ερμηνεία του Anthony Hopkins που έντυσε τον ήρωα τόσο έξοχα επίσης. Αυτό που βλέπουμε εδώ, δεν είναι ο γνωστός σε όλους μας Hannibal αλλά η σκιά του εαυτού του. Θα μπορούσαμε να πούμε πως έχουμε την απόλυτη απομυθοποίησή του.
Εδώ ο Hannibal δεν είναι απλά ένας μανιακός κανιβαλιστής. Είναι ένας νέος που ψάχνει απαντήσει κι όταν της βρίσκει τον κυριεύει το μένος. Ένα μένος που τον κάνει να διψά για εκδίκηση. Αποτέλεσμα αυτού ένα ανελέητο ανθρωποκυνηγητό 2 και ωρών που καταντάει άκρως κουραστικό, παρά που οι τρόποι που βασανίζει και τελικά σκοτώνει τα θύματά του έχουν αρκετό ενδιαφέρον.
Η ατμόσφαιρα και το κλίμα της ταινίας είναι πολύ διαφορετικά απ’ ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα. Η αναβίωση της εποχής του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου γίνεται μ’ εξαιρετικό τρόπο. Η φωτογραφία είναι απλά καταπληκτική, τα γυρίσματα στους εσωτερικούς χώρους ζεστά κι ατμοσφαιρικά και τα κοστούμια πιστά στο κλίμα της εποχής. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα καλή και λειτουργική σκηνοθεσία του Webber, οδηγούν σ’ ένα αισθητικά άψογο αποτέλεσμα. Είναι όμως αυτό αρκετό;
Ο νεαρός Gaspard Ulliel κάνει ότι μπορεί, αλλά σε καμία περίπτωση δεν καταφέρνει πολλά πράγματα εξαιρουμένων ορισμένων σκηνών, πόσο μάλλον να μας εντυπωσιάσει. Δυστυχώς γι’ αυτόν ο Hopkins έβαλε πολύ νωρίτερα τον πήχη πολύ ψηλά κι η σύγκριση μαζί του είναι αναπόφευκτη. Ο ίδιος δε δήλωσε ότι ούτε είδε, ούτε πρόκειται ποτέ να δει την ταινία αφού θεωρεί την παρουσία της στα κινηματογραφικά δρώμενα εντελώς άχρηστη.
Όσον αφορά το υπόλοιπο cast έχουμε συντηρητικές, αλλά ωστόσο μελετημένες ερμηνείες που δεν θα μπορούσες σε καμία περίπτωση να της πεις κακές, αλλά που και πάλι δεν έχουν να σου προσφέρουν τίποτα.
Μερικές ταινίες, ειδικά όταν μιλάμε για sequel, δεν έχουν λόγω ύπαρξης. Η συγκεκριμένη ταινία ανήκει σ’ αυτή την κατηγορία. Πέραν των καλών τεχνικών στοιχείων και ορισμένων καλογυρισμένων σκηνών δεν έχει να προσφέρει τίποτα απολύτως πέραν από ένα κουραστικό κι άσκοπα χαμένο δίωρο.
Βαθμολογία 4/10
Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Χάνιμπαλ: Η Αρχή
Είδος: Θρίλερ
Σκηνοθέτης: Peter Webber
Πρωταγωνιστές: Gaspard Ulliel, Gong Li, Richard Brake, Brian Caspe, Lana Likic, Charles Maquignon, Aaron Thomas, Rhys Ifans
Παραγωγή: 2007
Διάρκεια: 117’
Επίσημο site:
http://www.hannibalrising.com/
9 Σχόλια:
Άσχετο, το "Στη φωλιά του κούκου" γιατί το έσβησες;
@ Π'ανο καλημέρα! Δεν το έσβησα, απλά είναι να το ποστάρω με αυριανή ημερομηνία! :)
Αν μπεις αύριο το πρωί θα είναι μέσα!
PAPAROMALAKIA TOY KERATA!DEN HKSERES DEN RWTAGES KORITSAKI MOY?GIATI PERASES TO VASANASTHRIO TOY NA DEIS AYTH TH MALAKIA?
Μετά την ταινία "Silence of the Lamps" άρχισα να διαβάζω την σειρά του Hannibal. To "Hannibal Rising" δεν το έχω διαβάσει ακόμα αλλά έχω την εντύπωση ότι γράφτηκε περισσότερο κατ’ απαίτηση των αναγνωστών και για εμπορικούς λόγους παρά για το story. Πολύ εμπορικό σενάριο. Πιστεύω ότι δεν είχε ποτέ στο μυαλό του ο Harris το προφίλ του young Lecter και προσπάθησε με το στανιό να βγάλει μια ιστορία. Κάποια πράγματα καλύτερα να μένουν τριλογίες. Δε συμφωνείς;
@ Φίλε Max καλησπέρα! Μου το είχανε πει (και την ψιλιαζόμουνα ότι είναι φόλα), αλλά με έτρωγε ο κώλος μου καθώς φαίνεται!
@ Φίλε Freelancer, συμφωνώ κι επαυξάνω! Μην σου πω ότι πολλά films πρέπει να μένουν στο πρώτο και μετά να μην συνεχίζουν ρούπι. Δυστυχώς είναι λίγοι εκείνοι που προσπαθούν και μπορούν να κρατήσουν το επίπεδο ψηλά.
Δεν ξέρω, αλλά τα sequel αποτελούν περισσότερο μέρος της εμπορευματοποίησης παρά της έμνευσης. Αν σεβόταν το έργο του, όσες πιέσεις κι αν είχε δεν θα το έγραφε, ούτε θα διασκεύαζε το βιβλίο σε σενάριο. Προφανώς ήθελε κι ο ίδιος να "τ' αρπάξει".
Προσωπικά λυπάμαι γιατί στα μάτια μου απομυθοποιήθηκε ο Hannibal. Δεν αναρωτήθηκα, ούτε ήθελα να μάθω κα΄τ' αυτόν τον τρόπο το πως έγινε!
Και όμως Γιώτα μου άρεσε. Την αδικείς.
@ Σωκράτη μου αρέσε στα σημεία όμως, αυτό δεν είναι αρκετό για να μου αρέσει συνολικά! :/
Όχι όχι διαφωνώ με τις προηγούμενες απόξεις.Θεωρώ ότι είναι εξίσου καλή και με τις προηγούμνες που αφορούσαν τον Χάνιμπαλ,και πιστεύς ότι δικαιολογεί πολύ καλά για το πώς ξεκίνησαν όλα.;/
@ Έλα βρε Geoscrm... πολύ μέτριο!
Δημοσίευση σχολίου