Συνοπτική περίληψη του έργου:
Ο Vincent LaMarca, είναι ένας από τους καλύτερους ντετέκτιβ του αστυνομικού τμήματος της Νέας Υόρκης. Η πορεία του στο χώρο είναι μακρά και τον έχει καταξιώσει.
Οι παλιές του οικογενειακές εμπειρίες δεν τον αφήνουν να αντεπεξέλθει στις ανάγκες της οικογένειάς του, την οποία και εγκαταλείπει. Θα περάσει καιρός για να πάρει η ζωή του ξανά φυσιολογικό ρυθμό, όταν θα ερωτευτεί μια άλλη γυναίκα.
Στην υπόθεση που αναλαμβάνει τα πράγματα δεν είναι απλά καθώς πρόκειται για τη βίαιη δολοφονία ενός συναδέλφου του. Το χειρότερο είναι ότι ο βασικός ύποπτος είναι ο ίδιος του ο γιος.
Ο Vincent είναι πεπεισμένος ότι ο γιος του είναι ένοχος και ξέροντας πολύ καλά την τύχη αυτών που σκοτώνουν αστυνομικούς, ξεκινά να συλλάβει πρώτος αυτός τον έφηβο γιο του και να τον φέρει στη δικαιοσύνη.

Προσωπική άποψη:
Το ότι οι ελληνικές εταιρείες διανομής βαφτίζουν κάθε ταινία όπως τους κατεβάσει η γκλάβα αυτό είναι γνωστό. Γνωστό είναι επίσης το ότι ποτέ μην έχεις εμπιστοσύνη στον τίτλο, δεν σημαίνει ότι είναι αντιπροσωπευτικός. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι δεν πρέπει να σε επηρεάζει το cast και να είναι αυτό ο παράγοντας που θα σε οδηγήσει ή θα σε απομακρύνει από μια κινηματογραφική αίθουσα. Η ιστορία αποδεικνύει πως τελικά, δεν παίζει και πολύ μεγάλο ρόλο ώστε να καθορίζει τις επιλογές σου αφού λειτουργεί περισσότερο ως κράχτης και λιγότερο ποιοτικά.

Το μοναδικό ενδιαφέρον κομμάτι του σεναρίου εντοπίζεται στο γεγονός ότι η υπόθεση βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα τα οποία και διαδραματίστηκαν στην Αμερική περίπου πριν μια δεκαετία. Όμως το ενδιαφέρον που προκαλεί αυτό το κομμάτι ρεαλιστικότητας εξαντλείται πολύ σύντομα καθώς, αποτυπώνεται με τόσο πεζό κι εκνευριστικό τρόπο ο οποίος εκτός των άλλων, αρχίζει να παίρνει σταδιακά την κατιούσα αδυνατώντας να βρει τον δρόμο προς την επάνοδο.

Η σκηνοθεσία δεν είναι απλά ακαδημαϊκή αλλά κάτι χειρότερο. Είναι απλά διεκπεραιωτική δημιουργώντας μας την πεποίθηση πως ο σκηνοθέτης βρισκόταν εκεί απλά και μόνο γιατί είχε υπογράψει ένα συμβόλαιο και έπρεπε να γυρίσει μια ταινία στην οποία διατήρησε την ίδια επίπεδη πορεία καθ’ όλη της την διάρκεια, ακόμα και στα σημεία εκείνα όπου έπρεπε να δοθεί έμφαση λόγω της συναισθηματικής τους έντασης ή λόγω της κορύφωσης του δράματος. Για όνομα του θεού, μιλάμε για τις κατεστραμένες ζωές ανθρώπων που εκτός όλων των άλλων, ανήκουν στην ίδια οικογένεια, κάτι που θα έπρεπε να κορυφώνει ακόμα περισσότερο το δράμα.

Αυτό το οποίο ποτέ μου δεν κατάλαβα και ποτέ μου δεν πρόκειται να χωνέψω, είναι το γεγονός ότι μεγάλα κινηματογραφικά ονόμα, πολυβραβευμένα και πολυαγαπημένα, μετά από τεράστιες επιτυχίες και ποιοτικές ταινίες, όσο μεγαλώνουν ξεπέφτουν σε όλο και πιο γελοίες και φτηνές, βάση του δικού τους επιπέδου, παραγωγές. Με ενοχλεί το γεγονός ότι παίζουν σε ταινίες απλά και μόνο για να κάνουν κάτι ή για να χώσουν κανένα φράγκο ακόμα στην τσέπη τους, ειδικά όταν δεν έχουν ανάγκη ούτε τα λεφτά, ούτε αυτού του τύπου τη δημοσιότητα. Για τον De Niro λοιπόν, δεν μπορώ να θεωρήσω ότι η συμμετοχή του σε αυτή την ταινία ήταν κάτι περισσότερο από μία αρπαχτή στην οποία δεν είχε να κάνει τίποτα άλλο απ’ το να κυκλοφορεί με θυμωμένο υφάκι εξαπολύοντας ειρωνίες και βρισιές.

Επίσης, και ας με συγχωρήσουν κάποιοι, αυτόν που δεν μπορώ, δεν αντέχω να τον βλέπω είναι ο Franco. Όχι ότι έχουμε να μοιράσουμε τίποτα αλλά ο τύπος μου εκπέμπει κάτι το απίστευτα βλακώδες και ξενέρωτο. Σε ότι ρόλο και να τον έχω δει κατά καιρούς, περιφέρεται με το ίδιο παραπονεμένο και πονεμένο ύφος λες και τον έχει καταραστεί η μοίρα. Δεν είναι ακριβώς ότι είναι κακός στην συγκεκριμένη τουλάχιστον ερμηνεία, αλλά παρά που το παλεύει, δεν καταφέρνει να με πείσει ιδιαίτερα.

Μια αδιάφορη, κατ’ εμέ ταινία που ενώ έχει τα φόντα εκείνα που χρειάζονται για να τραβήξει την προσοχή του κοινού, τελικά καταλήγει σε φιάσκο αποδεικνύοντας πως είναι μια θλιβερή και μεγάλη φούσκα με δήθεν ηθικοπλαστικά μηνύματα. Σίγουρα απ’ το να την επιλέξετε θα βρείτε κάτι πολύ καλύτερο να κάνετε αφού, ακόμα και τα μεγάλα ονόματα του cast, δεν καταφέρνουν να διατηρήσουν για πολύ το ενδιαφέρον στα ύψη.
Βαθμολογία 4/10

Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Το Σημάδι Του Δολοφόνου
Είδος: Αστυνομική
Σκηνοθέτης: Michael Caton-Jones
Πρωταγωνιστές: Robert De Niro, Frances McDormand, James Franco, Eliza Dushku, William Forsythe
Παραγωγή: 2002
Διάρκεια: 108’

Επίσημο site:
http://citybythesea.warnerbros.com/